Slim van B&VD om nog snel ff te cashen voor ze definitief het bejaardenhuis in gaan.quote:Op dinsdag 5 april 2005 15:01 schreef Houniet het volgende:
ja ik hadhet al gelezen ja.. zal mij benieuwe, dat talpa gebeuren
Weet je, schatje? Volgens mij ben je over 60 jaar nog even mooi als nu.quote:Op dinsdag 5 april 2005 17:24 schreef schatje het volgende:
Jan Mulder moet maar wat anders gaan doen. Ik vind hem irritant.
bronquote:De Telegraaf meldt dat het helemaal nog niet zeker is dat Frits Barend en Henk van Dorp naar de nieuwe zender van John de Mol gaan. Volgens 'zeer welingelichte Hilversumse kringen' lopen de contractonderhandelingen moeizamer dan gedacht en zouden de heren overvragen in geld en voorwaarden.
Terugkeer naar RTL4 is geen optie meer zijn, wat een voortijdig afscheid van Barend & Van Dorp zou betekenen.
Jan wist tijdens de uitzending van vorige week van niks, dus misschien gaat je wens in vervulling.quote:Op maandag 11 april 2005 17:24 schreef ThomasBerge het volgende:
Als Jan Mulder maar niet meegaat, die wordt met de week vervelender![]()
bronquote:RTL Nederland claimt titels van Barend & Van Dorp
RTL Nederland zegt de rechten te bezitten van de programmatitels Barend & Van Dorp en Villa BvD. RTL beroept zich op het contract met het duo, waarin de rechten op de titels aan RTL zouden zijn overgedragen. Barend & Van Dorp zouden deze titels niet mee mogen nemen naar Talpa.
Frits Barend bestrijdt dat: Ze zijn geestelijk eigendom van Henk en mij, dat is vastgelegd bij het belastingkantoor. Maar indien RTL voet bij stuk houdt, drijft het duo de zaak niet op de spits. Dan gaan we voor De Mol gewoon Voorheen Barend en Van Dorp maken, aldus Barend in het AD.
bronquote:RTL helpt Barend & Van Dorp tegen de belastingdienst
De Belastingdienst heeft de jacht geopend op de megasalarissen van Frits Barend en Henk van Dorp. Om problemen over het lopende tv-seizoen te voorkomen, blijkt RTL Nederland de twee onverwacht in loondienst te hebben genomen.
Volgens de Telegraaf spitst het conflict met het duo zich toe op hun bv's. In deze bv's hebben Barend en Van Dorp hun riante RTL-salarissen laten storten, � 900.000 per persoon per seizoen. Dat is bijna �13.500 per uitzending.
Hoewel de presentatoren keurig hun vennootschapsbelasting over hun bv's hebben afgedragen, dreigt de Belastingdienst de bv-constructie nu toch aan te merken als een loondienstverband. Dat zou betekenen dat er over de periode 2001-2004 nog een paar ton aan loonbelasting moet worden afgerekend.
In loondienstverband geldt voor hen het toptarief van ruim 50 procent, terwijl Barend en Van Dorp via hun bv's maar zo'n 30 procent hoeven af te dragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |