Lees 'm nog eens.quote:Op dinsdag 5 april 2005 11:36 schreef omapietje het volgende:
geneuzel ... gewoon aan de regels houden !
Weet je dit wel zeker? Ik kan me de verhoging naar 120 nog goed herinneren, en heb van de jaren 70 niet heeel veel meegekregen (wel een beetje)... Wat was eht jaartal dat de maximumsnelheid op autosnelwegen 120 km/u werd?quote:Op dinsdag 5 april 2005 11:26 schreef Xtreem het volgende:
De huidige maximumsnelheden stammen uit de jaren 70.
In de jaren 70 is er een maximum snelheid ingesteld van 100. Je hebt gelijk dat deze, uit m'n hoofd begin jaren 80, naar 120 is gezet op een deel van de snelwegen.quote:Op dinsdag 5 april 2005 12:01 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Weet je dit wel zeker? Ik kan me de verhoging naar 120 nog goed herinneren, en heb van de jaren 70 niet heeel veel meegekregen (wel een beetje)... Wat was eht jaartal dat de maximumsnelheid op autosnelwegen 120 km/u werd?
de verhoging van 100 naar 120 was eind jaren 80/begin jaren '90 dacht ikquote:Op dinsdag 5 april 2005 12:01 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Weet je dit wel zeker? Ik kan me de verhoging naar 120 nog goed herinneren, en heb van de jaren 70 niet heeel veel meegekregen (wel een beetje)... Wat was eht jaartal dat de maximumsnelheid op autosnelwegen 120 km/u werd?
Overigens ben ik het met een deel van je column wel eens, maar niet met de verhoging tot 150 km/u. Dit levert een dusdanig hoeveelheid extra uitstoot op dat ons toch al zwaar vervuilde landje echt de pest wordt voor iedereen die iets aan z'n longen mankert (of er aanleg voor heeft).
er stond 'bijvoorbeeld'quote:Op dinsdag 5 april 2005 12:04 schreef Het_Biertje het volgende:
Dat 150 als het rustig is..
.tja...
hoe gaat dat denk je als er een suzuki alto met 90kmh iemand aan het inhalen is denk je?![]()
Wat Tjabbo zegt, 150 is 'willekeurig' gekozen. Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom iemand 90 rijdt op een rustige snelweg.quote:Op dinsdag 5 april 2005 12:04 schreef Het_Biertje het volgende:
.tja...
hoe gaat dat denk je als er een suzuki alto met 90kmh iemand aan het inhalen is denk je?![]()
1988.quote:Op dinsdag 5 april 2005 12:04 schreef Xtreem het volgende:
[..]
In de jaren 70 is er een maximum snelheid ingesteld van 100. Je hebt gelijk dat deze, uit m'n hoofd begin jaren 80, naar 120 is gezet op een deel van de snelwegen.
Als diegene die inhaalt eerst goed in zijn spiegels kijkt of niet iemand aan komt dan is er niks aan de hand. Op het moment dat je zo slim bent om en iemand met 90 in te gaan halen en niet goed in je spiegeltjes te kijken dan kan je beter van de snelweg afblijven. Daarnaast ben ik het volledig eens met TS.quote:Op dinsdag 5 april 2005 12:04 schreef Het_Biertje het volgende:
.tja...
Laat ze eerst maar eens wat vrachtwagens vervangen, die veroorzaken per dag meer onnodige vervuiling dan de rest van nederland die een week 150 rijdt.quote:Op dinsdag 5 april 2005 12:01 schreef Zpottr het volgende:
Overigens ben ik het met een deel van je column wel eens, maar niet met de verhoging tot 150 km/u. Dit levert een dusdanig hoeveelheid extra uitstoot op dat ons toch al zwaar vervuilde landje echt de pest wordt voor iedereen die iets aan z'n longen mankert (of er aanleg voor heeft).
En dan? Regels zijn regels en daar heb je je nu eenmaal aan te houden. Het opvragen van het bewijs van het kodak-moment doet daar mijns inziens niets aan af. Of wil je zeggen dat je door het opvragen van het kodak-moment je met argumenten aan kunt komen bij de rechter van: "ja maar het was midden in de nacht"?quote:Op dinsdag 5 april 2005 11:26 schreef Xtreem het volgende:
Hoe dit kan? Blijf bewijs opvragen voor de kodak momenten!
Zonder aan te willen vallen. Heb je hier een bron van die ik kan nalezen?quote:Op dinsdag 5 april 2005 13:33 schreef den_laef het volgende:
[..]
Laat ze eerst maar eens wat vrachtwagens vervangen, die veroorzaken per dag meer onnodige vervuiling dan de rest van nederland die een week 150 rijdt.
Goede column!
Het zicht is minder dan XX meter.quote:Op dinsdag 5 april 2005 15:07 schreef Steve-O het volgende:
Dan is de vraag wat is nou precies slecht weer ?
dat heeft dan toch ook geen nut. De vrachtwagen zal toch van A naar B moeten. Alleen zal hij dan een andere route kiezen... Deze route zal dan waarschijnlijk langer zijn waardoor er nog meer uitstoot wordt gegenereerd...quote:Op dinsdag 5 april 2005 15:28 schreef Menyo het volgende:
[..]
Zou het mogelijk zijn om bepaalde delen van wegen af te sluiten voor vrachtwagens i.v.m. milieu?
Het gaat ook altijd om bepaalde delen van een stad. Nederland als land heeft nog wel wat marge in de milieueisen. Autovervuiling blijft op zich heel lokaal.quote:Op dinsdag 5 april 2005 15:31 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
dat heeft dan toch ook geen nut. De vrachtwagen zal toch van A naar B moeten. Alleen zal hij dan een andere route kiezen... Deze route zal dan waarschijnlijk langer zijn waardoor er nog meer uitstoot wordt gegenereerd...
Ik hoop dat je niet serieus bent. Maar zal toch serieus reageren. Regels zijn regels is wel het stomste argument ooit. Dat er regels zijn hoeft toch niet te zeggen dat je het ermee eens bent? Sterker gezegd, als een wet de meerderheid van de bevolking crimineel maakt, is dan de bevolking of de wet niet goed bezig? Het is natuurlijk van de zotte dat er zoveel bekeuringen alleen voor hardrijden gegeven worden. Dat verpest het hele maatschappelijke draagvlak dat elke overheidsinstantie nodig heeft.quote:Op dinsdag 5 april 2005 15:50 schreef ThaFreak het volgende:
ten eerste regels zijn regels en wie ze overtreed loopt kans op gepakt/geflitst te worden, eigen schuld dikke bult!
persoonlijk denk ik niet dat het verhogen/verlagen van de maximum snelheid bij bepaalde situaties maar ook iets zal gaan oplossen, krijg je alles precies hetzelfde maar dan met een hogere snelheid.....
"maar ik reed maar 155 ipv 150"
wat wel zal helpen is bv het volgende.....
2x gepakt met 0-10km/u dan pas een boete
bovende 10 km/u te hard, direct hard aanpakken, rij ontzegging 1 maand!
moet je eens zien hoe snel het gedaan is met de hardrijders
wees blij dat de regels hier nog soepel zijn en ze nog vaak met boetes gooien, flik het eens in bv engeland ben je gelijk je rijbewijs voor een lange poos kwijt!
die regels zijn opgesteld om veiligheid voor jezelf en voor anderen......met een doel.....quote:Op dinsdag 5 april 2005 16:11 schreef Menyo het volgende:
[..]
Ik hoop dat je niet serieus bent. Maar zal toch serieus reageren. Regels zijn regels is wel het stomste argument ooit. Dat er regels zijn hoeft toch niet te zeggen dat je het ermee eens bent? Sterker gezegd, als een wet de meerderheid van de bevolking crimineel maakt, is dan de bevolking of de wet niet goed bezig? Het is natuurlijk van de zotte dat er zoveel bekeuringen alleen voor hardrijden gegeven worden. Dat verpest het hele maatschappelijke draagvlak dat elke overheidsinstantie nodig heeft.
om rijden ze daar netjes omdat er veel flitspalen staan???quote:Wat de TS aangeeft is dat mensen zich aan de snelheid houden op het moment dat zij deze redelijk achten. Dat is nu vaak niet het geval. Ik kan een paar plekken opnoemen waar niemand te hard rijd, omdat de snelheid daar goed is afgestemd op het wegbeeld e.d. Andersom zijn er ook tal van voorbeelden te noemen. Plekken waar de max. snelheid totaal krankzinnig is.
denk het juist wel, de meeste irritatie komt van de kleinere boetes 1-10km/u en niet om de grotere boetes.....quote:Op het moment dat die regels zoals jij ze wilt ingevoerd wilt hebben er komen is het niet snel gedaan met de hardrijders. Het is dan wel snel gedaan met de hele club van Spee en het totale verkeersbeleid. De publieke weerstand zal gigantisch zijn, let er even op dat politici de laatste tijd wat gevoeliger zijn voor publieke opinie. Dat zal dus snel gedaan zijn omdat de grond waarop het huidige flitsbeleid gevoerd wordt (verkeersveiligheid) steeds verder afbrokkeld door onderzoek en cijfermateriaal.
Het aantal matrixborden dat nodig is is groot, maar zeker in de randstad zijn deze al aanwezig. Wat betreft opritten, daar kun je ze evt. neerzetten. Hoewel, als de matrixborden al bij de snelweg staan, duurt het slechts hooguit een kilometer voor ze een matrixbord passeren, maar het zou beter zijn omze bij de opritten te plaatsen.quote:Op dinsdag 5 april 2005 18:09 schreef Sterke_Yerke het volgende:
@TS
Ik kan me deels in je stelling vinden. Maar ik ben bang dat variabele snelheiden te moeilijk zijn. Jij gaf aan dat je automobilisten op de hoogte wil bringen van matrix-borden. Nu, heb je enig idee, hoeveel van deze borden nodig zijn? Elke afslag, elke oprit. Ook is het discutabel wanneer het weer goed genoeg is voor 150 km/uur of als er lokaal een sneeuwbuitje valt, dan gaat het 150-120-150?
Verder ben ik wel onder de indruk van de getallen, die in het begin staan. Je hebt waarschijnlijk gelijk over de marge verdubbeling; het aantal boetes van 10% snelheidsovertreding blijft gehandhaafd, het haalt dus niet veel uit. Maar is het dan niet een betere oplossing om boete's exponentieel te laten verlopen, tenminste meer?
Juist. Dat is ook wat het SWOV laatst onderzocht heeft. Als de snelheid redelijk is, houdt men zich er meer aan.quote:Op dinsdag 5 april 2005 16:11 schreef Menyo het volgende:
Wat de TS aangeeft is dat mensen zich aan de snelheid houden op het moment dat zij deze redelijk achten. Dat is nu vaak niet het geval. Ik kan een paar plekken opnoemen waar niemand te hard rijd, omdat de snelheid daar goed is afgestemd op het wegbeeld e.d. Andersom zijn er ook tal van voorbeelden te noemen. Plekken waar de max. snelheid totaal krankzinnig is.
Klopt. Ik bestrijd het flitsen ook niet, ik bestrijd de regels erachter.quote:Op dinsdag 5 april 2005 15:50 schreef ThaFreak het volgende:
ten eerste regels zijn regels en wie ze overtreed loopt kans op gepakt/geflitst te worden, eigen schuld dikke bult!
Dus eigenlijk onder de +10 een soort gedoogbeleid invoeren? Je mag te hard rijden tot je 1x gepakt wordt, daarna moet je op gaan passen voor boetes? Lijkt me niet echt wenselijk.quote:wat wel zal helpen is bv het volgende.....
2x gepakt met 0-10km/u dan pas een boete
bovende 10 km/u te hard, direct hard aanpakken, rij ontzegging 1 maand!
moet je eens zien hoe snel het gedaan is met de hardrijders
Het opvragen van bewijs is een duidelijk signaal van de mensen dat ze het niet eens zijn met het huidige beleid. De politiek gaat daar pas naar luisteren als daar een financiele prikkel voor is. De officier en de rechter vegen die bezwaarschriften natuurlijk zo van tafel.quote:Op dinsdag 5 april 2005 15:28 schreef hermandeperman het volgende:
En dan? Regels zijn regels en daar heb je je nu eenmaal aan te houden. Het opvragen van het bewijs van het kodak-moment doet daar mijns inziens niets aan af. Of wil je zeggen dat je door het opvragen van het kodak-moment je met argumenten aan kunt komen bij de rechter van: "ja maar het was midden in de nacht"?
Voor de rest ben ik het totaal met je collumn eens daar niet van, maar ik vraag me alleen af wat het nut is van het opvragen van het kodak-moment...
ja want zo elimineer je de meeste kleinere boetes waar de meeste mensen zich aan ergeren......quote:Op woensdag 6 april 2005 14:02 schreef Xtreem het volgende:
Dus eigenlijk onder de +10 een soort gedoogbeleid invoeren? Je mag te hard rijden tot je 1x gepakt wordt, daarna moet je op gaan passen voor boetes? Lijkt me niet echt wenselijk.
Die boetes elimineer je niet. Iedereen kan nu ook 118 op de teller rijden, maar iedereen rijdt 125 op de teller. Door de eerste keer gepakt worden zonder boete te laten maak je het juist aantrekkelijker voor de mensen die nog niet gepakt zijn, om 130 te gaan rijden. Blijf je dus houden dat men zich niet aan de snelheid houdt.quote:Op woensdag 6 april 2005 14:10 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
ja want zo elimineer je de meeste kleinere boetes waar de meeste mensen zich aan ergeren......
waar zou je je nou meer aan irriteren als je een boete krijgt voor 53 wat een lullige kut overtreding is of voor 63 waar je dus duidelijk te hard hebt gereden
Nee, des te verbazender zijn sommige conclusies van het SWOV.. Die halen op een aantal punten het huidige beleid volledig onderuit!quote:Op dinsdag 12 april 2005 12:41 schreef Tjabbo het volgende:
Dat verslag is natuurlijk samengesteld door dezelfde instantie. Die bijten zichzelf echt niet in de buik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |