Meer dan 11 spelers op het niveau van Vitesse/Heerenveenquote:Op dinsdag 5 april 2005 21:23 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
tja, 1 topper en 10 spelers van het niveau van FC Den Bosch daar schiet je toch ook niets mee op.
dat lijkt me niet. het is en blijft een teamsport he.quote:Op dinsdag 5 april 2005 21:24 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Meer dan 11 spelers op het niveau van Vitesse/Heerenveen![]()
quote:5/4/2005 - Slop ontkent vertrek Van Eijden
(Gepost door RvN)
Financieel directeur Slop heeft tegen de Dow Jones Nieuwsdienst ontkent dat Ajax op zoek is naar een vervanger van Arie van Eijden. Diens positie zou niet ter discussie staan. Na de berichtgeving van gisteren op AT5 meldde NOS Teletekst vanmorgen dat voorzitter Jaakke een en ander bevestigd heeft. Ajax zou de NOS verzoeken dit bericht te corrigeren, maar vooralsnog heeft de NOS dat niet gedaan. Van Eijden zou door bestuur en commissarissen gesteund worden, aldus Slop.
quote:5/4/2005 - Sahadewsing tekent contract voor een seizoen
(Gepost door RvN)
Ajax heeft vandaag met de 20-jarige Jerghinio Sahadewsing overeenstemming bereikt over een contract dat loopt tot de zomer van 2006. De middenvelder van Jong Ajax speelt al sinds zijn achtste in de jeugd van Ajax.
Lees je inquote:Op dinsdag 5 april 2005 22:36 schreef JaWi het volgende:
Jerghinio Sahadewsing, wie kent hem niet.
[..]
dus iemand liegt hier, Jaake of Slop........ ehm levert dat geen problemen met de beursautoriteiten op?quote:
Nee. Jaakke zegt ook, dat het eventuele definitieve vertrek ook in 2006 kan liggenquote:Op woensdag 6 april 2005 02:32 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dus iemand liegt hier, Jaake of Slop........ ehm levert dat geen problemen met de beursautoriteiten op?
Net als dat met vertelde dat de doelen warden bijgesteld en later toch weer niet.
Beetje een goeie verjaardag gehad, Arie???quote:De gisteren 59 jaar geworden Van Eijden is sinds oktober 2000 in zijn huidige functie in dienst bij Ajax. Tussen 1977 en 1986 was hij al bestuurslid bij de Amsterdamse club. Aansluitend werd Van Eijden benoemd tot directeur algemene zaken en commercieel directeur. In 1995 werd hij gedwongen te vertrekken, nadat een zwartgeldaffaire aan het licht kwam bij Ajax. Van Eijden trad in dienst bij de KNVB als directeur marketing en algemeen directeur, om vijf jaar later terug te keren bij zijn jeugdliefde. Van Eijden slaagde erin het beursgenoteerde Ajax financieel weer gezond te maken en renoveerde de dure en te grote selectie.
quote:Jaakke schept toch duidelijkheid over vertrek Van Eijden
In een vraaggesprek met de Dow Jones nieuwsdienst heeft Ajax voorzitter Jaakke nogmaals het vertrek van Van Eijden bevestigd. Dat meldt DFT.nl. Na zijn eerdere bevestiging werden zijn woorden gisteren door financieel directeur Slop door ontkend. Van Eijden vertrekt per 1 april 2006 of zoveel eerder als er een geschikte opvolger is gevonden.
Tja.quote:6/4/2005 - Vonk blijft dit seizoen eerste doelman
(Gepost door RvN)
Voetbalweekblad VI meldt dat doelman Vonk de rest van dit seizoen de eerste doelman zal blijven van Ajax. Dat zou volgens Blind niet per definitie hoeven te betekenen dat Lobont moet vertrekken. Binnenkort zal Blind met de keepers gaan praten over zijn plannen.
Jammerquote:Explosies in Arena
Uitgegeven: 6 april 2005 13:11
Laatst gewijzigd: 6 april 2005 13:12
AMSTERDAM - In de Amsterdam Arena zijn rond 12.30 uur twee bommen ontploft. De explosies zijn onderdeel van de terreuroefening Bonfire. Na de eerste knal raakten de ongeveer 4000 aanwezigen zogenaamd in paniek en begonnen te gillen. Op het podium waar rapper Ali B. eerder een optreden verzorgde, probeerde een man het publiek te kalmeren. Hij verzocht iedereen het stadion te verlaten.
De eerste explosie was in het stadion, de tweede in de parkeergarage waar vervolgens brand uitbrak. Toch maakte het publiek geen aanstalten snel te vertrekken. Vervolgens trad het ontruimingssignaal in werking. Een sirene ging af en er werd in vier talen omgeroepen: "Attentie, attentie u dient het stadion te verlaten."
Zeker! Heb inderdaad ook een teringhekel aan Ali B...quote:
Ze oefenen eerst even in de Arena voordat ze het echt gaan doen met de Kuip.quote:
Hoop ik dat ze het 17 april doen, nemen we iig nog 1600 joden mee.quote:Op woensdag 6 april 2005 14:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Ze oefenen eerst even in de Arena voordat ze het echt gaan doen met de Kuip.![]()
quote:Op woensdag 6 april 2005 16:07 schreef Nashje het volgende:
AZ wil Kluivert overnemen van Newcastle.
quote:Op woensdag 6 april 2005 16:07 schreef Nashje het volgende:
AZ wil Kluivert overnemen van Newcastle.
quote:Aliadiere meldt interesse Ajax
Ajax en PSV werden al eerder in het geruchtencircuit in verband gebracht met de 21-jarige Franse aanvaller Jeremie Aliadiere. Volgens de aanvaller zelf hebben beide clubs ook daadwerkelijk interesse getoond, net overigens als diverse andere clubs. De jonge Fransman heeft overigens zelf een grote voorkeur voor een transfer naar Paris Saint Germain, indien hij het bij Arsenal niet weet te redden.
dat is niet genoeg.quote:Op woensdag 6 april 2005 21:44 schreef Nashje het volgende:
Oh ik dacht dat hij toch wel een balletje kon trappen.
quote:7/4/2005 - Blind ziet komst Davids wel zitten
(Gepost door RvN)
In De Telegraaf laat Danny Blind weten er voor volgend seizoen graag een routinier bij te krijgen. De naam van Davids wordt gefluisterd in de Arena. Dat zou Danny Blind wel zien zitten, zo laat hij weten in De Telegraaf: "Met het oog op volgend seizoen acht ik het zeker van belang dat we een dergelijke ervaren speler erbij halen, want je ziet aan PSV wat routine met een elftal doet. En wanneer zo’n speler al een Ajax-inslag heeft, is dat een pre."
Het enige fysieke minpunt wat ik me van Davids kan bedenken is zijn geringe lengte. Niet dat lengte voor een speler an sich hoeft uit te maken, maar als je een team vol met (excusez moi) dwergen hebt verlies je relatief meer duels door de lucht. Mentaal is z'n karakter misschien een minpunt (er lopen al zoveel van die ego'tjes daar rond). Voor de rest is het natuurlijk een prima aanvulling op wat deze Ajax-selectie mist - ervaring & strijdlust. Iedereen blij met zijn komst?quote:Op donderdag 7 april 2005 09:32 schreef Dizzee het volgende:
tvp.
weet niet of het al gepost was maargoed:
[..]
Ik zou zeggen, lees het stukje van Dizzeequote:Op donderdag 7 april 2005 10:37 schreef JaWi het volgende:
Zou Blind zich dan toch over het akkefietje ('96) heen kunnen zetten?
Kan ik het nog steeds niet echt uithalen. Ze zullen toch echt eerst samen even rond de tafel moeten, lijkt mequote:Op donderdag 7 april 2005 10:43 schreef Vom het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, lees het stukje van Dizzee
Ach misschien is Davids dan deze keer die met z'n kop in de kont van de trainer moet, maar toch, ik kan het er wel uithalen, al zegt hij het natuurlijk niet expliciet.quote:Op donderdag 7 april 2005 10:47 schreef JaWi het volgende:
[..]
Kan ik het nog steeds niet echt uithalen. Ze zullen toch echt eerst samen even rond de tafel moeten, lijkt me.
Je kan er ook uithalen dat een speler met die ervaring en klasse én een Ajax-verleden een pré is.quote:Op donderdag 7 april 2005 10:49 schreef Vom het volgende:
[..]
Ach misschien is Davids dan deze keer die met z'n kop in de kont van de trainer moet, maar toch, ik kan het er wel uithalen, al zegt hij het natuurlijk niet expliciet.
Uit De Telegraaf.quote:RAFAEL VAN DER VAART KEERT TERUG IN SELECTIE
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM, donderdag
Rafael van der Vaart keert vanavond voor de thuiswedstrijd tegen Willem II (evenals Wesley Sneijder) terug in de selectie van Ajax, maar start hoogstwaarschijnlijk op de bank. Ryan Babel mag het weer eens proberen op de voor hem vertrouwde positie van spits, daar Angelos Charisteas vanwege een enkelkwetsuur ontbreekt. Ook Rasmus Lindgren is niet van de partij. In het verdedigingscentrum zal Zdenek Grygera Johnny Heitinga assisteren.
Vanwege de grootschalige rampoefening in en rond de ArenA, week de selectie van Ajax gistermorgen uit naar sportpark De Toekomst. Dat betekende een weerzien voor Danny Blind, tot voor kort daar werkzaam als trainer van Ajax A1 en als hoofd opleidingen. „Ik moet eerlijk bekennen dat mij het gevoel bekroop dat we eigenlijk hier vaker zouden moeten trainen. Zo’n veld naast de ArenA oogt toch een beetje klinisch.”
De oefenmeester, geconfronteerd met de naam van de bij Inter Milaan op een zijspoor belande Edgar Davids. „Met het oog op volgend seizoen acht ik het zeker van belang dat we een dergelijke ervaren speler erbij halen, want je ziet aan PSV wat routine met een elftal doet. En wanneer zo’n speler al een Ajax-inslag heeft, is dat een pre.” Blind wilde overigens niet ingaan op de toekomstige veranderingen op bestuursniveau, aangezien algemeen directeur Arie van Eijden, zoals gepland, aankondigde Ajax te zullen verlaten.
Juist. Naar PSG die gast.quote:Op donderdag 7 april 2005 09:34 schreef Doc het volgende:
Die Aladiere is gruwlijk. Weg met die gast.
Wat is er zo erg aan die gast dan?quote:
Liever niet, neequote:Op donderdag 7 april 2005 11:25 schreef twi het volgende:
We hebben Babel en Charisteas, dan moeten we nou weer een of andere Fransoos gaan huren die af en toe bij Arsenal een paar minuten voor tijd mag invallen als een ander talent wat zich nogniet heeft bewezen is kramp heeft?
PSV scout ook niet alleen maar raak hoor. Ze hebben genoeg miskopen gehad.quote:Op donderdag 7 april 2005 11:30 schreef HeatWave het volgende:
Altijd van die halfbakken aankopen, net als Harry zelf trouwens. Ik snap wel dat de toppers niet naar Ajax komen, maar als ze bij Ajax iets bewezen hebben is dat ze NIET het neusje hebben voor onbekende toppers in de dop zoals ze dat bij psv doen.
Misschien tijd voor scouts zonder stront in hun ogen???
Het is een prutser die voor minimaal gevaar zorgt - en die meer veldopvulling is dan een speler.quote:Op donderdag 7 april 2005 11:19 schreef Vom het volgende:
[..]
Wat is er zo erg aan die gast dan?
Ik ken hem totaal niet namelijk.
Zou een goede versterking voor Ajax zijn.quote:Op donderdag 7 april 2005 09:32 schreef Dizzee het volgende:
tvp.
weet niet of het al gepost was maargoed:
[..]
Kerel, vanavond is gewoon competitiequote:Op donderdag 7 april 2005 13:33 schreef Tim_G het volgende:
ff tussendoor:
Wordt Ajax-Willem II vanavond niet uitgezonden op SBS6 ?? Dacht dat ze alle Amstelcup wedstrijden uitzonden maar als ik op de site van SBS kijk zie ik bij de programmering geen Ajax-Willem II staan......
ps. Die spits mogen ze houwe! We hebben nu bikkels nodig!! Davids en Kluivert samen!! Aandeel Ajax schiet dan weer door het plafond heen!! ( dat is wat ze willen natuurlijk! prestaties op het veld maakt het bestuur niet uit als ze maar winst maken!!! )
oooh meen je dat nou?!?!quote:Op donderdag 7 april 2005 13:40 schreef JaWi het volgende:
[..]
Kerel, vanavond is gewoon competitie.
Amstelcup is 21 april en ook nog eens uit.
quote:RvC verwacht nieuwe directeur voor einde van het jaar
Ajax bevestigt via een persbericht officieel het aanstaande vertrek van Van Eijden. De Raad van Commissarissen gaat ervan uit dat een opvolger voor Arie van Eijden uiterlijk einde van het kalenderjaar in functie zal kunnen treden. Tot die tijd zal Arie van Eijden zijn bevoegdheden ten volle en als gebruikelijk blijven uitoefenen. Nadat een opvolger zal zijn aangetreden zal met Arie van Eijden worden gesproken over zijn toekomstige betrokkenheid bij Ajax op projectbasis.
quote:Generale repetitie voor halve finale
Amsterdam, 7 april 2005
Willem II komt vandaag op bezoek in de ArenA. Het toeval wil, dat Ajax over precies twee weken opnieuw tegen de Tilburgers moet aantreden. In Brabant staat dan de halve finale van de Amstel Cup tussen de Tricolores en de Amsterdammers op het programma. Voor beide clubs kan deze maand dus een belangrijke stap worden gezet in de richting van deelname aan Europees voetbal.
Ajax weet er tegen Willem II vaak op los te scoren. Als we alleen al kijken naar de duels die de clubs in de Amsterdam ArenA tegen elkaar speelden, zien we dat Ajax liefst 28 keer scoorde in acht duels. De Tilburgers kwamen niet verder dan vier doelpunten.
De grote uitslagen worden met regelmaat op het scorebord gezet. In de historie wonnen de Amsterdammers met een doelsaldo van +5, zes keer met +6 en ook nog eens twee keer met +7.
Nu zal Danny Blind vooral al heel blij zijn als er gewoon wordt gewonnen. De trainer moet Julien Escudé missen wegens een schorsing en Filipe Kasmirski, Tomás Galásek, Angelos Charisteas, Rasmus Lindgren en Anthony Obodai zijn wegens blessures niet beschikbaar.
Ook Robert Maaskant, trainer van Willem II, kent wat absenten. Albert van der Haar die zaterdag in het duel tegen De Graafschap geblesseerd uitviel komt zeker niet in actie. Van der Haar liep tegen De Graafschap een enkelblessure op en ondervindt daar nog te veel hinder van. Jos van Nieuwstadt is evenmin van de partij, ook hij kampt met een enkelblessure, opgelopen in Groningen. Verder ontbreken Michel Kreek (hamstring), Mathijssen (liesklachten) en Hadouir (knie). Terug na een blessure is Nuelson Wau. Of hij al in actie komt tegen Ajax is nog onduidelijk.
De eerste wedstrijd tussen Willem II en Ajax dit seizoen werd in Tilburg met 1-3 gewonnen door Ajax. Mauro Rosales was met twee goals de grote man, Maxwell schoot Ajax naar 1-3. Het tegendoelpunt werd ook al door een Ajacied gemaakt. Zdenek Grygera passeerde Hans Vonk.
Het duel begint vanavond om 20.15 uur.
Wedstrijden tegen Willem II in de Amsterdam ArenA:
09-10-96 Ajax - Willem II 3-0 Louis van Gaal
23-04-98 Ajax - Willem II 6-1 Morten Olsen
23-08-98 Ajax - Willem II 2-0 Morten Olsen
13-02-00 Ajax - Willem II 3-1 Jan Wouters
11-02-01 Ajax - Willem II 1-1 Co Adriaanse
28-10-01 Ajax - Willem II 4-1 Co Adriaanse
03-11-02 Ajax - Willem II 3-0 Ronald Koeman
28-09-03 Ajax - Willem II 6-0 Ronald Koeman
Ik kan vanavond nietquote:Op donderdag 7 april 2005 13:52 schreef Bananenman het volgende:
Ik ben weg naar ArenaNog even wat dingen voorbereiden...wordt leuk vanavond jongens
Nog meer Fokkers die gaan? Dan zien jullie 't vanavond wel
Ben om 18.00 uur in het (alternatieve) home, paar biertjes erin en knallen!quote:Op donderdag 7 april 2005 13:52 schreef Bananenman het volgende:
Ik ben weg naar ArenaNog even wat dingen voorbereiden...wordt leuk vanavond jongens
quote:Op donderdag 7 april 2005 13:52 schreef Bananenman het volgende:
quote:Op donderdag 7 april 2005 13:52 schreef Bananenman het volgende:
Haarlem altijd gezelligquote:Op donderdag 7 april 2005 14:30 schreef superjoden het volgende:
[..]
eerste 3 punten voor Danny
![]()
nog 1,5 uur werken en dan eerst naar Haarlem, daarna naar de Arena
Nee, ik ga vanavond niet. Kan het (nog) niet over mijn hart verkrijgen mijn gezinnetje alleen te latenquote:Op donderdag 7 april 2005 13:52 schreef Bananenman het volgende:
Dan neem je Axel mee! Kan hij alvast genietenquote:Op donderdag 7 april 2005 14:42 schreef Againzender het volgende:
[..]
Nee, ik ga vanavond niet. Kan het (nog) niet over mijn hart verkrijgen mijn gezinnetje alleen te laten
Ik ben erbij, zoals vanouds in 411quote:Op donderdag 7 april 2005 13:52 schreef Bananenman het volgende:
Ik heb de laatste jaren ook vaak het idee dat de scouts meer spelers missen dan binnenhalen, hoewel ik geen exacte kijk heb in het dossier van Ajax natuurlijk.quote:Op donderdag 7 april 2005 11:30 schreef HeatWave het volgende:
Altijd van die halfbakken aankopen, net als Harry zelf trouwens. Ik snap wel dat de toppers niet naar Ajax komen, maar als ze bij Ajax iets bewezen hebben is dat ze NIET het neusje hebben voor onbekende toppers in de dop zoals ze dat bij psv doen.
Misschien tijd voor scouts zonder stront in hun ogen???
Kreek speelt niet.quote:Op donderdag 7 april 2005 17:41 schreef methodmich het volgende:
Voordeel van Willem II is dat ze Kreek achterin hebben en die is dusdanig traag dat Willem II niet op lijn kan verdedigen.
Ja net deed die het nogquote:Op donderdag 7 april 2005 19:28 schreef methodmich het volgende:
Hebben we een rood kruis ipv een rode baan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |