abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juni 2005 @ 13:31:13 #251
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_28087416
Heeeeeeeeeeey fokkers... my is back in town. Estartit was uitgezonderd van de Engelsen hooligans en het klote weer, schitterend, above my expectations.

Megabaarzen, nuddy's, occies, arendvleermuisroggen. Ik heb schitterende foto's gemaakt, hebben zelfs een mola mola gezien, t was echt super, ongelofelijk, zeker aan te raden, 2 stromingsduiken gemaakt bij Medas.

Er was op het duiken op zich niets aan te merken (behalve dat mijn buddy het koud had en naar zijn droogpak verlangde), maar de duikschool was niet echt mijn favo, verder zijn (generaliseren) Fransen en Spanjaarden super chaotisch en letten nergens op, dus ook niet op jouw spullen. Gezellig was het niet, totdat er 3 Fransen, groepje Belgen en Engelsen op de boot zaten met ons. Toen ging het bergopwaarts, gezellig kletsen erna over de duik en wat je gezien hebt etc.

Je mag alles zelf doen, dus ook je fles aan boord en er af. Geen lunch, want ze varen heen en terug. Geen kratjes voor de spullen (maar dit alles is bij de meeste duikscholen daar zo). Wat dat betreft misten we Egypte echt.
Ging gewoon over parkeerplaats die toegezegd was, de duiken waar we die zouden maken, de toezegging tot mogelijkheid tot een nachtduik, ongezelligheid van het personeel.
Gewoon niet echt gezellig.
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
  maandag 20 juni 2005 @ 13:32:00 #252
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_28087446
BTW de duiker in Vinkenveen is nog neit gevonden he?
  maandag 20 juni 2005 @ 14:16:01 #253
92655 Ferdi81
omdat............
pi_28088807
iemand enig idee waardoor de man in Vinkeveen is verdronken ?
pi_28103472
Hij is nu gevonden. Gezien Bootsma net met z'n melis op tv was om te zoeken, verbaast het me dat er op de lijsten niks over gepost word. Iig niet op degene waar ik nog lid ben.
Dat wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 21 juni 2005 @ 08:36:27 #255
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_28108660
Op 30 meter diepte gevonden, benieuwd wat er gebeurd is
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 22 juni 2005 @ 10:48:23 #256
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_28126625
Valt me mee dat hier niet veel ruchtbaarheid aan gegeven is, toch ook afgelopen zaterdag gebeurd.
Jammer van al die negatieve publiciteit, slaat de schrik weer bij menig niet duiker toe.

Een 41-jarige beroepsmilitair uit Achel is vermist sinds zijn duik in de Noordzee zaterdagochtend.
Martin Raets had al 250 duiken achter de rug. Zaterdag verliep de duiktocht met leden van de Hasseltse club Discovery Diving goed. Maar om nog onbekende reden kwam de Achelaar niet boven. Havenpolitie, helikopter en duikers hebben de hele dag naar hem gezocht.

De Zodiac-boot met Martin Raets, nog drie leden van Discovery Diving, nog twee andere duikers en twee schippers vertrok zaterdagochtend aan het waterland Neeltje Jans in Zeeland. Rond 9 uur sprongen ze in Noordzee en doken ze naar een wrak. “Alles verliep goed. Het was mooi weer. De zee was plat en er was nauwelijks stroming,” zegt Flor Biesemans, voorzitter van de Hasseltse duikclub Discovery Diving.
“De duikers kwamen goed samen aan de ankerkoord. Bij het bovenkomen - rond 10 uur - was Martin Raets er niet meer bij. Hij was verdwenen. Het is onduidelijk wat er is gebeurd. Niemand weet dat. Werd hij onwel?”
De groep ging meteen zoeken en ook de hulpdiensten werden ingeschakeld. De speurtocht bleef zonder resultaat. Volgens kenners is de kans dat hij het overleefde vrij klein. Martin Raets (41) had een brevet van padi, een commerciėle organisatie. “Nog maar sinds januari was hij lid van onze club. We hebben hem zelf niet opgeleid, maar met 250 duiken was hij heel ervaren, en hij was een rustige duiker,” aldus voorzitter Biesemans. Het is het eerste duikongeval in de Hasseltse club. Zijn mededuikers zijn erg aangeslagen. De 41-jarige beroepsmilitair is vader van twee kinderen.

Bron : Duiknet
  woensdag 22 juni 2005 @ 10:50:05 #257
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_28126684
Overigens vind ik de sneer naar het PADI systeem in dit stuk tekst niet van smaak getuigen.
pi_28136021
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:50 schreef scubagirl het volgende:
Overigens vind ik de sneer naar het PADI systeem in dit stuk tekst niet van smaak getuigen.
hoezo sneer, er word gewoon vermeldt dat ie een brevet van padi heeft. Er word ook vermeld hoeveel duiken hij heeft gemaakt en met zo'n aantal, er vanuit gaande dat ze niet allemaal in de lokale put zijn gemaakt, mag je aannemen dat hij de nadelen van welke organisatie dan ook wel achter zich heeft gelaten.

En anders bekijk je het van de positieve kant, toch maar een padi duiker die zich 250 duiken lang in leven heeft weten te houden
  woensdag 22 juni 2005 @ 16:26:21 #259
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_28136647
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 16:05 schreef Gebakken_vissie het volgende:

[..]

hoezo sneer, er word gewoon vermeldt dat ie een brevet van padi heeft. Er word ook vermeld hoeveel duiken hij heeft gemaakt en met zo'n aantal, er vanuit gaande dat ze niet allemaal in de lokale put zijn gemaakt, mag je aannemen dat hij de nadelen van welke organisatie dan ook wel achter zich heeft gelaten.

En anders bekijk je het van de positieve kant, toch maar een padi duiker die zich 250 duiken lang in leven heeft weten te houden
Joh, ga even ergens anders Padi-bashen.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_28136825
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 16:26 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Joh, ga even ergens anders Padi-bashen.
het heeft niks met padi bashen te maken. Dat zou zijn als het feit dat het een padi duiker is niet ter zake doet. Icm met het systeem waarmee de club duikt, of de boot ervaring heeft, kan het dat echter wel degelijk doen. In het artikel word het gewoon vermeld als onderdeel van wie de duiker is. Volledige naam, duikclub en opleidingsmethode. Klaar. er zit geen enkele sneer achter.

En als je niet door hebt dat die laatste opmerking een geintje is
  woensdag 22 juni 2005 @ 16:48:30 #261
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_28137369
geintje had ik wel door hoor, t ging mij om de opmerking die geplaatst wordt dat het hier om een commerciele organisatie gaat. Dat vind ik een sneer.
Maar dat is mijn mening.
  woensdag 22 juni 2005 @ 16:53:21 #262
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_28137538
Je Estartit ervaringen zijn precies als de mijne....echt mooi duiken voor middenlandse zee begrijppen maar een chaos en onpersoonlijke haast haast sfeer op die boten. Een de calypso belgen vond ik niet klantvriendelijk.......maar ja je mag niet zelf naar de medasm je moet mee met het krappe aantal vergunningen dat uitgedeeld wordt. Ik ga in augustus weer....waar zijn je foto's scubagirl???
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_28144002
dan zijn dit toch de leukere berichten
quote:
16 juni 2005

Nieuw wrak bij Portofino
Een duikteam heeft gedoken op een wrak in de Middellandse Zee ter hoogte van Portofino (Italie). Al langere tijd is men daar op zoek naar het wrak van een U-boot dat daar in de 2de wereldoorlog gezonken zou zijn. Op aanwijzing van lokale vissers is er een wrak gelokaliseerd op een diepte van 115 meter.

Het duikteam van Pim's Tekdiving (PTD)is samen met Portofinodivers naar de lokatie van het wrak gevaren. Het team bestond uit Pim van der Horst (op een Ouroboros rebreather), Jorg van Bladel en Hans Paapen op Open Circuit. De Open Circuit duikers decomprimeerden op een Buhlman tissue model, Pim decomprimeerde op een RGBM model van GAP. Het aangetroffen wrak was niet dat van de U-boot, maar dat van een vracht/vissersboot. Pim
heeft interessante video-opnames gemaakt. Navraag en beschrijving van het wrak doen vermoeden dat het het wrak van de 'Da Barbiano' is. Na het zinken van het wrak hebben twee Spaanse koraalduikers het wrak proberen te bergen (op lucht!). Maar ze zijn niet tot op het wrak
geraakt.
  donderdag 23 juni 2005 @ 11:15:24 #264
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_28156920
@daBuzzzzzz, kiek ff op mijn website onder portfolio en dan Medas.
Calypso vond jij dus ook niets? Tja dan zal het mss wel met de omgeving te maken hebben. Ben ook erg verwend met Egypte, waar ze alles voor je doen, lekker aan boord, lunch, kratjes, tankkies aanpakken noem het maar op.
Bovendien had ik snertweer, iedere ochtend tot 12 een zonnetje, daarna onweer en regen. Ach op zich maakt dat voor het duiken niet zoveel uit, maar het is toch wel lekker als je uit het water komt.
Ook bij vragen over b.v. wrakduiken, nou dat was eigenlijk niet mogelijk want er lag niets speciaals. En wat ik echt het toppunt vond van alles, toen ik vroeg om de nachtduik, zij 1 van de medewerkers (gids of instructeur of weet ik veel wat), I hope not, because then I have to work 3 extra hours without getting paid. ?????????? zeg je zoiets tegen een klant.
pi_28157604
Calypso vond ik ook niet zo boeiend nee. Is trouwens mogelijk om erin te gaan of niet? Dat zou me dan wel weer een stuk interesanter lijken.

Nachtduiken heb ik daar gewoon zelf gemaakt vanaf de kant in L'Escala. Vond het daar sowieso mooier dan de bootduiken.
pi_28161285
Ik heb ook bij Calypso gedoken (heb er 5 jaar geleden mijn open water gedaan) en afgelopen jaar weer naartoe geweest. Ja het is geen Egypte, en het is duidelijk te merken dat de mensen het geld doen. Verder kan ik de engelse humor van de instructeurs wel waarderen, hoewel ze soms wat grof overkomen.
In kaapverdie zat ik bij een duikcentrum die alleen een lekke zodiac hadden liggen op het strand die je eerst zelf moest beladen en dan het water intrekken (wer wel eerst steeds bijgeblazen ). Daarbij vergeleken is Estartit nog luxe hoor! Het is wel jammer dat het weer en de golven bij de Medes eilanden vaak de beperkende factor is. Desondanks vind ik het daar echt heel mooi onderwater. Nachtduiken zijn ze niet happig op. Ik weet dat nachtduiken zelfs een tijdlang verboden is geweest in Spanje, weet niet of het nog steeds zo is. Ik denk dat je daarom die reactie van die instructeur kreeg scubagirl...

Anyway, er was ook nog een duikcentrum Poseidon. Maar de spraken Frans en kwamen heel arrogant over op mij.

Ik heb nu trouwens geregeld dat ik 2 weken heb voor mijn vakantie naar Kroatie. Ik wil zeker zo veel mogelijk naar het zuiden , en dan ook gaan duiken daar. Ik ga ook zeker veel foto's maken
heb er nu al zin in!
  donderdag 23 juni 2005 @ 13:54:47 #267
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_28161793
@occie, ben je bekend met de vergunningen die je moet hebben om te duiken in Kroatie?
Niet via een duikschool, dan ben je megacenten kwijt.

Ik zal mijn duikverslagje van de website wel hier plaatsen om een idee te geven.

Onderwaterleven was echt de moeite waard, zeker wel. M.b.t. wrak, ik heb geen id of je er in kan. Weet niet eens hoe het heet.
Over veel foto's gesproken, ik had er 339 gemaakt, werd een beetje veel om te plaatsen.
De laatste dagen contact gelegd met Engelsen, Belgen en 3 Fransen, toen werd het leuk...
  donderdag 23 juni 2005 @ 13:59:37 #268
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_28161954
Medas eilanden L'estartit Spanje

9 juni was het dan zover, op weg naar Girona, Spanje, van daaruit moeten we nog een klein uurtje rijden naar L'estartit, onze duikbestemming. We vertrekken vroeg in de morgen met Ryan air en alles loopt voorspoedig, we vliegen vanaf Eindhoven en alles gaat 10 x sneller dan op Schiphol. Het is even discusseren over de duikbagage maar daar komen we uiteindelijk ook uit. We zijn er vroeg en behoren tot de eerste groep van mensen die het vliegtuig in mag. Dat is prima, want dan heb je in elk geval een relaxt plaatsje naast elkaar. Het is nog geen 2 uur vliegen en ook het uitchecken op Girona is binnen 15 minuten gebeurd, we lopen naar Avis waar we onze auto hebben gehuurd en ook daar zijn we met een 15 minuten klaar.

Nu dan maar op weg naar L'estartit. Nu merk je hoe verwend je bent met de bewegwijzering in Nederland. Er zijn menig kleine dorpjes en geen van allen staan op de (hoor een lingo tunetje ... piep piep piep perdepiep) kaart. Gevoelsmatig gaan we een richting op en uiteindelijk zien we bekende namen. We hebben het ondertussen ook nog een paar keer gevraagd en alle mensen (Engels sprekende of niet) zijn hier zeer behulpzaam. Het gaat soms met handen en voeten, maar ze zijn enorm aardig. We worden zelfs 1 x voor gereden door een man. We arriveren uiteindelijk in Estartit en het is even zoeken want we zouden ons eerst even melden bij de duikschool i.v.m. onze 4 uurs duik. We proberen een aantal keer in de haven te komen maar dat lukt door afzettingen niet, grappige is dat de twee Engelse mensen die ons de weg hebben aangegeven ook helemaal qua richting verkeerd zaten. Maar ach, uiteindelijk zien we plots rechts van ons, ons hotel (Panorama), en pal voor ons staan borden met Harbour. Ideaal! Dus wij gaan op zoek naar de duikschool en na wat zoeken zien we Unisub. We melden ons aan, regelen het papierwerk (keuringen, verzekeringen, pasje met brevetering) en we kunnen op weg naar ons hotel. We bellen paps en mams (die ook in Spanje vertoeven) dat we veilig geland zijn en beloven in elk geval even hallo te komen zeggen voordat we aan boord gaan.

We hebben een mooie hotelkamer, met zijzicht op zee en de andere kant een stuk van de Medaseilanden. Helaas hebben we alleen een uurtje of 2 in de ochtend zon op het balkon, maar boeit ons dat eigenlijk iets? Nee we zitten toch op de boot. Het is verder wel behelpen, koffers moet jezelf naar boven brengen. We pakken uit, maken ons
klaar, stoppen onze spullen in de speciale rugtassen die we gekocht hebben en gaan op weg, na het bezoek aan pap en mam gaan we op naar de haven.

Als we aankomen bij het schip blijkt het toch allemaal even anders te gaan dan in Egypte. Het is druk op de boot (30 man ofzo) en het is knokken voor een plaatsje, flessen dien jezelf aan boord te brengen en lood moet je zelf even ergens uit een bak graaien (zitten meestal nog op loodgordels). We zitten voornamelijk met Spanjaarden en Fransen en het blijkt dat die nogal chaotisch zijn, iets waarvoor ze ons bij Unisub al gewaarschuwd hadden. Ze zijn niet alleen chaotisch, maar kijken ook nergens aan en als dat ten koste gaat van iemand anders zijn spullen, tja, dat is dan jammer. Je hebt geen kratje waar je je spullen in kan doen, dus moet je het maar in je tas houden, de spullen moeten aan boord blijven, maar gaan niet achter slot en grendel, terwijl na ons altijd weer een andere groep duikt.

Onze eerste duik is bij de Medas eilanden en Chris is gelijk verliefd, het robuuste en rotsige onderwaterleven vind hij geweldig. We zien een enorme tandbaars zwemmen en zijn positief verrast. Enthousiast komen we boven, maar iedereen is met zijn ding bezig, ook de divemaster / gidsen / personeel vraagt nergens naar en maant iedereen aan tot spoed. Het zal wel, na het duiken gaan we gelijk terug naar de haven. De volgende dag varen we weer om 9 uur. We maken over de dagen geweldig mooie duiken (om en om Medas en de kust), maar irriteren ons matteloos aan de wijze waarop Unisub werkt, hoe de overige duikers zich gedragen (peuken in het water, onvoorzichtig met het koraal, aan dieren proberen te zitten, geen interactie etc.). De laatste duiken zijn er andere nationaliteiten aan boord. We hebben al kennis gemaakt met 3 Fransen die super aardig zijn en mee praten over wat ze gezien hebben en wat wij gezien hebben, er zijn Engelsen en Belgen waar we ook dit soort dingen mee delen en de sfeer wordt gelijk zoals we dat van Egypte kennen, gemoederlijk en gezellig.

We hebben doordat de Medas of kustsites een kwartiertje varen zijn, ook geen lunch aan boord, je vaart tenslotte terug naar de haven. Tijdens het terugvaren naar de haven, neemt de schipper ineens gas terug en iedereen is in rep en roer... dolfijnen, dolfijnen, maar nee, geen dolfijnen, we zien de vinnen boven water uitkomen van een echte MOLA MOLA, wat geweldig, iedereen zijn tong hangt op zijn duikschoentjes. De laatste duik blijkt fantastisch te zijn, we zien alles wat we over de afgelopen duiken gemist hebben. Vooral de door mij zo gewilde nuddybranches vind ik, op de allerlaatste duik in de allerlaatste minuut. Fantastisch. Hier is het overigens een mekka voor grotduikers, veel grotten, schoorstenen en blowholes.

Het water is gemiddeld 19 graden en ik duik enkel zeven met kap en handschoenen. Chris die wat minder vlezig is, heeft het snel koud en voor hem huren we dan nog een shorty bij. Hij vervloekt zichzelf over de dagen dat hij zijn droogpak niet heeft meegenomen... stom ... stom... stom..

Een korte samenvatting: Medas en kust daar kun je schitterende duiken maken, met schitterend onder water leven. Kies je duikschool goed, want Unisub vonden wij helemaal niets (volgende keer boeken we bij Callypso duiken, zeer gezellig). Dat deel van Spanje is wel toeristisch, neem een appartement / hotel wat meer op de berg ligt, de Engelsen houden je namelijk met hun gelal tot diep in de nacht wakker. Het minder toeristische deel is erg mooi met de rotsformaties en het outdoorgevoel. Verder is het er goedkoop eten, duikprijzen zijn te vergelijken met andere landen. Exclusief duiken waren wij voor twee personen, half pension, een week in een redelijk goed hotel (schoonmaak, eten, internet, behulpzaamheid etc.), retourvlucht ¤ 650,00 totaal kwijt.

Het enige spijtige was, dat we 3 dagen regen hebben gehad, wat niet gewoon is voor die plaats en tijd van het jaar. Wij zullen in elk geval vast nog weleens een keer terug gaan naar Estartit.

Een kleine selectie foto's vind je terug op de portfolio. Ter info, de plaatsen die we aangedaan hebben zijn: (-+ aardig + leuk ++ super +++ geweldig ++++ onbeschrijfbaar)

Medas - La Vaca (-+), Carall Bernat (+), Dofi Sud (++ voor de grotliefhebbers en schitterend mooie blowholes), Ferranelles (stromingsduik +++), El Vaca (-+), Tasco Petit (++++)

Kust - La Salinas (+), Punta Salines (++), Negre del Falaguer (-/+), El Rossinyol (-+)
pi_28162557
leuk verslag scubagirl!

ik wil je trouwens graag mailen, want ik wil binnenkort mijn EFR en Rescue gaan doen. Voor zover ik begreep ben jij instructrice toch? Ik kan alleen geen e-mail adres vinden. Via de website met het contactformulier vind ik weer zo onpersoonlijk

Als je je e-mail niet wil bekend maken kan je me wel een mailtje sturen naar het adres in mijn profiel website (hamkaaz)
pi_28162734
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 13:54 schreef scubagirl het volgende:
@occie, ben je bekend met de vergunningen die je moet hebben om te duiken in Kroatie?
Niet via een duikschool, dan ben je megacenten kwijt.

Ik zal mijn duikverslagje van de website wel hier plaatsen om een idee te geven.

Onderwaterleven was echt de moeite waard, zeker wel. M.b.t. wrak, ik heb geen id of je er in kan. Weet niet eens hoe het heet.
groot wrak, 33m, de Reggio. Vracht/passagiersschip. Meerdetails heb ik er thuis van als ik mijn logboek nog kan vinden

en dat voorrijden om de weg te wijzen komt wel bekent voor jaar. Wij werden van L'Estarti naar L'Escala gebracht, waar we zijn moesten. Scheurden wel aardig door, wat het nogal lastig maakte met die sleurhut achter ons
  donderdag 23 juni 2005 @ 16:33:58 #271
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_28166367
@ occie, thanxie, tis maar een kleintje, meestal schrijf ik enormmmmmmmmmme verhalen, maar ja dan krijg je zoveel tekst op een site en dat wil ik nou ook weer niet. Foto's zeggen meer, hebbie die van die occie gezien? Die waren echtttttt groot! Super en die roggen... wauw..

yep, ben idd instructrice (PADI) en EFR instructrice en Nitrox instructrice (en binnenkort wil ik fotografie gaan doen, lijkt me geweldig). Je kunt me mailen naar info@velvetglobedivers.nl
het contactformulier komt hier ook op binnen, maar kan me voorstellen dat je denkt dat het mss wat onpersoonlijk is. Stel je vragen maar, ik ga mijn best doen om je antwoord te geven. Zet bij je naam wel ff dat jij occie bent. Dan kan ik prijstechnisch nog wat voor je doen wellicht.

@kibbelingetje: Dat wrak is dat toegankelijk? En volgens de duikschool was er alleen maar zand en geen vis of wat dan ook. Wil je daar eens naar zoeken?
haha dat voorrijden precies zoals je het zegt. Een huurbakkie (micra) en die kerel geeft gasssssssssssssss en weggissie.... geluk konden we de stofwolk volgen :-)
pi_28168429
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:33 schreef scubagirl het volgende:
@ occie, thanxie, tis maar een kleintje, meestal schrijf ik enormmmmmmmmmme verhalen, maar ja dan krijg je zoveel tekst op een site en dat wil ik nou ook weer niet. Foto's zeggen meer, hebbie die van die occie gezien? Die waren echtttttt groot! Super en die roggen... wauw..

yep, ben idd instructrice (PADI) en EFR instructrice en Nitrox instructrice (en binnenkort wil ik fotografie gaan doen, lijkt me geweldig). Je kunt me mailen naar info@velvetglobedivers.nl
het contactformulier komt hier ook op binnen, maar kan me voorstellen dat je denkt dat het mss wat onpersoonlijk is. Stel je vragen maar, ik ga mijn best doen om je antwoord te geven. Zet bij je naam wel ff dat jij occie bent. Dan kan ik prijstechnisch nog wat voor je doen wellicht.

@kibbelingetje: Dat wrak is dat toegankelijk? En volgens de duikschool was er alleen maar zand en geen vis of wat dan ook. Wil je daar eens naar zoeken?
haha dat voorrijden precies zoals je het zegt. Een huurbakkie (micra) en die kerel geeft gasssssssssssssss en weggissie.... geluk konden we de stofwolk volgen :-)
dat vroeg ik me dus af, die toegangkelijkheid. Wat ik nog weet (is deze zomer precies 10 jaar geleden dat ik op dat wrak dook) was er een punt waar je er inkon. Klein stukje, weet niet hoever het doorloopt. Onervaren als ik toen was wbt wrakduiken ben ik er ook niet ingeweest. Ik heb geen idee of het verder afgesloten is....
Omgeving is idd vrij kaal, toen ik er was was het ook nog eens slecht zicht, maar goed, mijn eerste buitenlandse duik en eerste wrakduik, dus het blijft een duik waard om te vermelden

Wil je trouwens alleen gaan fotograferen of ook filmen?
  vrijdag 24 juni 2005 @ 09:11:23 #273
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_28184496
allebei, lijkt me geweldig, maar ik stap eerst maar met 1 poot in de sloot.
Heb weleens geinformeerd, quanta costa huren videocamera en huis........ pfffffffff ...
Probleem met mij en fotograferen is, dat ik alles mooi vind.
Enige wat ik nog graag een keer wil zien is haaien. Plannen waren in de eerste instantie om in Zuid Afrika kooiduiken te gaan maken, maar wegens huisdieren en oppas kan dat helaas neit doorgaan.
Verder staat nog op de planning Noorwegen en Orka's.
pi_28184734
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 09:11 schreef scubagirl het volgende:
allebei, lijkt me geweldig, maar ik stap eerst maar met 1 poot in de sloot.
Heb weleens geinformeerd, quanta costa huren videocamera en huis........ pfffffffff ...
Niet doen nee. 3 keer huren met verzekering en je kan er 1 kopen. Wat financieel een goede optie is, is een backscatter huis. Betaalde daar 3 of 4 jaar gelden 1700 euro voor. Alu huis, gegarandeerd tot 70 (kan stuk verder) en het meerendeel van de camera's met een LanC control passen er in.
Ik heb daar heel wat leuke films (en foto's) meegemaakt ff pimpen, ook voor televisie

fototjes en films onderaan een linkje naar wat Egypte spul

Mijn camera is een Sony TRV 330E, Digitale tapes met een chip voor de foto's (stills kunnen ook op tape maar is mindere kwaliteit), onderwater is te schakelen tussen foto/film. 0 lux, wat erg prettig is onderwater.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 09:37:03 #275
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_28185111
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 09:21 schreef Gebakken_vissie het volgende:

[..]

Niet doen nee. 3 keer huren met verzekering en je kan er 1 kopen. Wat financieel een goede optie is, is een backscatter huis. Betaalde daar 3 of 4 jaar gelden 1700 euro voor. Alu huis, gegarandeerd tot 70 (kan stuk verder) en het meerendeel van de camera's met een LanC control passen er in.
Ik heb daar heel wat leuke films (en foto's) meegemaakt ff pimpen, ook voor televisie

fototjes en films onderaan een linkje naar wat Egypte spul

Mijn camera is een Sony TRV 330E, Digitale tapes met een chip voor de foto's (stills kunnen ook op tape maar is mindere kwaliteit), onderwater is te schakelen tussen foto/film. 0 lux, wat erg prettig is onderwater.
1700 euro ach als je t snel zegt lijkt t niets
Ga me eerst maar op een goede camera richten en huis. Maar ook daar is zoveel smaak en keuze. Je ziet door het water de vissen niet meer. Hoop dat er tijdens de cursus wat dieper in gegaan wordt.

Dat occiefilmppie is leuk, zou ik die op een site mogen plaatsen. Moet alleen ff nakijken hoe ik dat evt zou kunnen doen.

Je kunt tegenwoordig toch ook direct op disks opnemen?
pi_28185481
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 09:37 schreef scubagirl het volgende:

[..]

1700 euro ach als je t snel zegt lijkt t niets
Ga me eerst maar op een goede camera richten en huis. Maar ook daar is zoveel smaak en keuze. Je ziet door het water de vissen niet meer. Hoop dat er tijdens de cursus wat dieper in gegaan wordt.

Dat occiefilmppie is leuk, zou ik die op een site mogen plaatsen. Moet alleen ff nakijken hoe ik dat evt zou kunnen doen.

Je kunt tegenwoordig toch ook direct op disks opnemen?
Ja, op disk kan ook, maar ik ben er geen voorstander van. A) het is vooralsnog duurder. B) het mooie van digitaalfilmen is dat je makkelijk kan editten. Voor dat editten moet het toch naar de pc, het maakt dan weinig uit of het van tape, chip, of disk komt, maar het argument dat je het dan meteen in de dvd speler kan stoppen vind ik onzin. Als je niets gaat bewerken kun je net zo goed weer terug gaan naar het videotijdperk.
Ga anders hier eens praten. Komt mijn camerahuis vandaan en hij kan je enorm veel uitleggen over fotograferen en filmen http://www.scubacompany.nl/

Voor dat filmpje, mail me ff.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 09:55:01 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28185534
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 09:52 schreef Gebakken_vissie het volgende:
Ja, op disk kan ook, maar ik ben er geen voorstander van. A) het is vooralsnog duurder. B) het mooie van digitaalfilmen is dat je makkelijk kan editten. Voor dat editten moet het toch naar de pc, het maakt dan weinig uit of het van tape, chip, of disk komt, maar het argument dat je het dan meteen in de dvd speler kan stoppen vind ik onzin. Als je niets gaat bewerken kun je net zo goed weer terug gaan naar het videotijdperk.
Ga anders hier eens praten. Komt mijn camerahuis vandaan en hij kan je enorm veel uitleggen over fotograferen en filmen http://www.scubacompany.nl/

Voor dat filmpje, mail me ff.
Moet je wel je mailadres in je profiel zetten.
pi_28186020
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 09:55 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Moet je wel je mailadres in je profiel zetten.
hotmailadres staat nu bij msn icoontje.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 10:19:37 #279
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_28186120
Ff wat anders: ik ben bezig met een goed doel actie, dit moet een hele happening worden: media, BN, sponsors, loterij, duiken, duiken, duiken, prijzen, allerlei acties.
Dit gaat 28 aug. plaats vinden waarschijnlijk bij het Baardmannetje in Oostvoorne. Ik moet een plan op gaan zetten en mensen aan gaan schrijven. Dit komt allemaal ten goede van DreamFoundation. Een stichting gericht op het laten uitkomen van de laatste wens van terminaal zieke mensen.

Hebben jullie tips, suggesties of willen jullie een helpende hand bieden als vrijwilliger?
B.v. misschien als cameraman?
pi_28194054
mm goed initiatief. Ik kom die dag waarschijnlijk net terug uit Kroatie dus ik kan je helaas niet helpen. Ik zou zeggen: neem in ieder geval contact op met SBS6 (hart van Nederland), die vinden dat soort dingen volgens mij enorm interessant voor een televisiereportage.

PS. mailtje is verstuurd scubagirl...
  vrijdag 24 juni 2005 @ 15:27:16 #281
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_28196173
@occie, meel ontvangen, heb je gereplied.

Jammer dat het ineens heeeeeeeeeeeeel stil is, zelfs geen reacties op mijn aparte topic... jammer :-(

Goed plan, ga eens checken bij SBS6.
Duikmagazine en duiken aanschrijven. Nog meer suggesties?
Maar je kan wel komen duiken of komen kijken :-)
  maandag 4 juli 2005 @ 09:42:36 #282
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_28466961
Hey, stil hier, ff wat leven in blazen.
Occie, hoe vond je het gisteren? Sorry dat ik niet met je kon overleggen, maar Megan moest examen doen. Ze is overigens geslaagd 82%... blij als een kind... :-)
pi_28467694
Misschien een tip,

Net als met motorspulletjes hebben ze bij de lidl een dezer dagen duikspulletjes.

Hoewel het enige dat me interessant leek was een Ledlamp (handig als backup) en misschien een 3mm neopreen shorty voor de warme landen. (hoewel ik al een dun pak heb.....ergens)
pi_28467783
quote:
Op maandag 4 juli 2005 10:19 schreef basset het volgende:
Misschien een tip,

Net als met motorspulletjes hebben ze bij de lidl een dezer dagen duikspulletjes.

Hoewel het enige dat me interessant leek was een Ledlamp (handig als backup) en misschien een 3mm neopreen shorty voor de warme landen. (hoewel ik al een dun pak heb.....ergens)
die aanbieding geld deze week ja.Maar net als met de motorspullen zal het na de ochtend wel op zijn. Eigenlijk wil ik er nog een 3 mm pakje bij, shorty is soms net te fris terwijl droogpak wat overkill is he
  maandag 4 juli 2005 @ 10:32:49 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28467958
Wanneer word ik nou eens onder water gesleurd? Is het water al 'warm' genoeg?
pi_28468018
quote:
Op maandag 4 juli 2005 10:24 schreef Gebakken_vissie het volgende:

[..]

die aanbieding geld deze week ja.Maar net als met de motorspullen zal het na de ochtend wel op zijn. Eigenlijk wil ik er nog een 3 mm pakje bij, shorty is soms net te fris terwijl droogpak wat overkill is he
3mm voor in Nederland? Is dat niet te koud? Ik heb 5 en 7 en de 5 vind ik aardig frisjes als je in een thermocline(schrijf je dat zo?) zit of te diep gaat.
pi_28468198
quote:
Op maandag 4 juli 2005 10:32 schreef Brighteyes het volgende:
Wanneer word ik nou eens onder water gesleurd? Is het water al 'warm' genoeg?
Tuurlijk is het warm genoeg! Ik heb nog wel een 5mm pak voor je als je die ff nodig hebt. (Zolang je er maar niet in gaat plassen!) Dat mag alleen ik
  maandag 4 juli 2005 @ 10:43:41 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28468249
quote:
Op maandag 4 juli 2005 10:41 schreef basset het volgende:
Tuurlijk is het warm genoeg! Ik heb nog wel een 5mm pak voor je als je die ff nodig hebt.
Thanks!
quote:
(Zolang je er maar niet in gaat plassen!) Dat mag alleen ik
Hoewel...

Ik hou het even in gedachten iig. Hij moet er natuurlijk zin in hebben. En ik moet durven.
pi_28468295
quote:
Op maandag 4 juli 2005 10:43 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Thanks!
[..]

Hoewel...

Ik hou het even in gedachten iig. Hij moet er natuurlijk zin in hebben. En ik moet durven.
Trouwens goed dat je het zei. Al mn spulletjes liggen nog bij een nichtje van me
De Fles kan ik denk ik wel wegpleuren. Die is al in geen jaren meer getest en geinspecteerd..............

Mn 7mm pak heb ik overigens wel thuis....

De ademautomaat heeft overigens ook wel wweer eens een "beurt" nodig denk ik. Moet maar es kijken hoe dat werkt.
  maandag 4 juli 2005 @ 10:48:25 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28468358
quote:
Op maandag 4 juli 2005 10:45 schreef basset het volgende:
Trouwens goed dat je het zei. Al mn spulletjes liggen nog bij een nichtje van me
De Fles kan ik denk ik wel wegpleuren. Die is al in geen jaren meer getest en geinspecteerd..............

Mn 7mm pak heb ik overigens wel thuis....

De ademautomaat heeft overigens ook wel wweer eens een "beurt" nodig denk ik. Moet maar es kijken hoe dat werkt.
Je zou je fles iig even na kunnen laten kijken...
pi_28468383
Zodra we een grotere auto hebben en de kleine is er en ik heb een nieuwe baan (woensdag 3e gesprek) Moet ik maar weer eens het duiken regelmatig op gaan pakken. Veel te lang niet meer gedoken
  maandag 4 juli 2005 @ 10:50:13 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28468412
Zwaar off-topic... maar 3e gesprek! Sounds good!
pi_28468414
quote:
Op maandag 4 juli 2005 10:48 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Je zou je fles iig even na kunnen laten kijken...
Ik weet niet of ze hem nog willen stempelen. Nu laten vullen gaat iig niet meer lukken denk ik. En de fles is dik 5 jaar oud en nooit meer gechecked.

3e gesprek klinkt idd goed. Heb ook vingers gekruist dat het lukt!
pi_28468478
quote:
Op maandag 4 juli 2005 10:49 schreef basset het volgende:
Moet ik maar weer eens het duiken regelmatig op gaan pakken. Veel te lang niet meer gedoken
Herkenbaar gevoel. Ik heb door de verkeerde diagnose van mijn arts een jaar nu niet gedoken. Lullig als divemaster. Eerst maar eens flink vaak gaan duiken, voordat ik weer ga assisteren.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_28468580
quote:
Op maandag 4 juli 2005 10:50 schreef basset het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze hem nog willen stempelen. Nu laten vullen gaat iig niet meer lukken denk ik. En de fles is dik 5 jaar oud en nooit meer gechecked.

3e gesprek klinkt idd goed. Heb ook vingers gekruist dat het lukt!
mijn fles is ouder dan de meeste hier op het forum. Heeft jaren in een kelder liggen wegrotten. Laten ontroesten, keuren en in mijn geval nieuwe kraan. Maak je om die fles dus maar geen zorgen.

keuringen gelden trouwens voor 5 jaar, en in die periode hoeven ze in principe niet tussentijds gekeurd te worden.
  maandag 4 juli 2005 @ 10:58:27 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28468656
Zeg vissekop! Geef eens antwoord op mijn vraag...
pi_28468761
quote:
Op maandag 4 juli 2005 10:58 schreef Brighteyes het volgende:
Zeg vissekop! Geef eens antwoord op mijn vraag...
Het water is warm genoeg, ik duikdook altijd in semi droogpak ook in de winter. Dat is goed te doen. Dus nu moet het water lekker zijn.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_28468932
En een beetje kou is alleen maar goed voor je karakter.

Een klein pikkie zal BE ieder geval niet kunnen krijgen van de kou
  maandag 4 juli 2005 @ 11:10:26 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28468952
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:09 schreef basset het volgende:
En een beetje kou is alleen maar goed voor je karakter.

Een klein pikkie zal BE ieder geval niet kunnen krijgen van de kou
Maar wel hele strakke tepels!
pi_28468953
quote:
Op maandag 4 juli 2005 10:55 schreef Gebakken_vissie het volgende:

[..]

mijn fles is ouder dan de meeste hier op het forum.
Wat is de gemiddelde leeftijd op fok? KOmt die fles nog uit de tijd van cousteau?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')