nou zie je..ik zat er niet ver vanafquote:Op maandag 4 april 2005 20:17 schreef doeka het volgende:
Motown is een afkorting van Motor Town; wat weer de bijnaam is van Detroit.
Daar richtte Barry Gordy eind jaren vijftig een platen maatschappij op die hij Motown noemde. Motown staat voor zwarte muziek; blues, gospel, swing en pop werd gecombineerd met een dansbaar achtergrond ritme. De muzikanten waren uit achterstandswijken afkomstig en werkten zichzelf zo omhoog. Barry Gordy beon met Smokey Robbinson(bijv. Tears of a Clown) daarna volgden de Supremes, met Diana Ross, Martha Reeves and the Vendellas, Marvin Gaye, The Temptations, the Four Tops ed, en later zelfs nog Michael Jackson.
Waar en wanneer komen ze dan? En waar heb je de kaartjes gehaald?? Vind t echt goede muziek. the tramps enzo.. gaaf!!quote:Op maandag 4 april 2005 20:07 schreef IV_Xample het volgende:
Nou naar mijn idee is Motown gewoon het label waar die muziek op uitgebracht is en dat is in de volksmond een soort stroming geworden.
Denk ik zo.
Maar ik ken maar weinig mensen die het ook zo leuk vinden en vooral geen heren..dus mannen laat je horen
zelf vind ik Marvin Gaye super, maar jah die zie ik niet meer op een podium komen te staan aangezien die niet meer leeft en dus vond ik het geweldig dat ik las dat the four tops en the temptations naar nederland kwamen en heb dus meteen kaartjes gehaald en mag deze 'oude rotten' in het vak aanschouwen vanaf rij 2
ook nog!quote:Op woensdag 6 april 2005 00:39 schreef PLAE@ het volgende:
Ik vind het heerlijke muziek!!!
oja en ben nog eens man ook![]()
![]()
Ik ben 28quote:Op woensdag 6 april 2005 20:22 schreef IV_Xample het volgende:
maar euhm van welke leefdtijdscategorie zijn jullie als ik zo vrij mag zijn te vragen, want mijn vader bv vind het ook goeie muziek en het was uit zijn tijd![]()
quote:Op donderdag 7 april 2005 01:35 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Dan ben je wel oud hoor voor dit topic
Ik ben ook 20![]()
Ik ga alquote:Op donderdag 7 april 2005 01:43 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
Moet jij nog niet naar bedje toe dan knul?
![]()
![]()
ik ben bang dat het niet mee zal vallen.quote:Op zaterdag 9 april 2005 07:26 schreef IV_Xample het volgende:
maar gaat er nou helemaal niemand naar het concert van temptations/four tops
zou ik dan straks echt allemaal tussen de overjarige mensen zitten of zal het wel meevallen??
Hoezo te gelikt dan??? is toch een basis voor muziek van tegenwoordig volgens mij?quote:Op zaterdag 9 april 2005 12:57 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik ben bang dat het niet mee zal vallen.
Temptations vind ik een beetje te gelikt.
muziek van tegenwoordig zuigtquote:Op zaterdag 9 april 2005 13:10 schreef IV_Xample het volgende:
[..]
Hoezo te gelikt dan??? is toch een basis voor muziek van tegenwoordig volgens mij?
oh helemaal top...moek toch us ergens vandaan toveren danquote:Op zaterdag 9 april 2005 13:21 schreef SpleeffY het volgende:
Nog een Motown-liefhebber hier, 18 jaartjes jong. Marvin Gaye, Diana Ross en The Temptations
.
Ik heb de DVD 'Standing in the shadows of Motown'. Echt een aanrader voor iedereen in dit topic. Een film in documentairevorm over de hele geschiedenis van Motown met heel veel muziekfragmenten
.
quote:Op zaterdag 9 april 2005 15:21 schreef mystique_ het volgende:
ikke ikke ook.... 17 jaartjes jong..
ik ken The Temptations, The Supremes etc pas sinds kort eigelijk... maar ik vind het helemaal geweldig
het is een beetje ver weg voor mij...quote:Op zondag 10 april 2005 15:38 schreef IV_Xample het volgende:
ik heb allang kaartjes ja
wiehoeeeeeee
maar wrom kan je niej dan? zit toch geen leeftijdsgrens aan?![]()
![]()
HMH is aardig groot hoor, tenzij je het vergelijkt met de arena ofzo.quote:Op maandag 11 april 2005 17:10 schreef IV_Xample het volgende:
zeg ik wou het wel ff gezellig houden zeg
ik hou niej zo van dat gevit op mekaar..
maar euhm heineken music hall dat is niet zo heel groot hoor..kweet niej hoeveel mensen erin kunnen, maar tis ook pas in november..dus dat duurt nog ff
optreden is van four tops & temptations
wehehequote:Op zondag 10 april 2005 22:43 schreef Zanderrr het volgende:
Jongen, dan ga je toch lekker je clichematige break- en sampleplaatjes draaien waar je continue over loopt te mekkeren. Kopieer nog even wat semi-obscure titels van the-breaks.com zodat je hier interessant kunt lopen doen, net alsof dat allemaal geen uitgekauwde ouwe koek is. Wat een loos geouwehoer, zeg..
Steekt hand opquote:Op maandag 4 april 2005 20:07 schreef IV_Xample het volgende:
Nou naar mijn idee is Motown gewoon het label waar die muziek op uitgebracht is en dat is in de volksmond een soort stroming geworden.
Denk ik zo.
Maar ik ken maar weinig mensen die het ook zo leuk vinden en vooral geen heren..dus mannen laat je horen
Enige wat vandaag de dag nog een klein beetje de Motown sound heeft is Josh Stone, meer niet.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 12:00 schreef Nembrionic het volgende:
Wat ik jammer vind is dat er niet een project ergens loopt om wat nieuwe nummers te produceren "oude stijl". Of misschien wel, en weet ik het niet. Het zou sowieso wel obscuur moeten zijn.
Probleem is ook dat de hele sfeer en tijdsgeest niet meer bestaat natuurlijk
Mja...maar dat is allemaal niet 'old skool'. Ik heb het over echt ouderwest, met achtergrond koortje enz...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:51 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Enige wat vandaag de dag nog een klein beetje de Motown sound heeft is Josh Stone, meer niet.
Daarnaast kun je toch ook gewoon de oude platen luisteren? Daar ben je niet met een paar maandjes doorheen hoor.
Ah ja..ik zie het. S-Curve Records en EMIquote:Op donderdag 4 augustus 2005 01:22 schreef Zanderrr het volgende:
Ik heb laatst een verzamelaartje gekocht van "The Undisputed Truth". Niet echt een hele bekende act op Motown, maar er staan wel goede nummers op. "Smiling Faces Sometimes" is wel een redelijk bekende, 't is ook meer soul/funk uit begin jaren 70 dan de 'klassieke' Motown-sound.
Deze site is ook leuk, videofilmpjes van klassieke Motown-acts: http://www.sixtiesmotown.co.uk/motownvideo.html
Joss Stone neemt trouwens niet op voor Blue Note, dat is Norah Jones.
Hey, dat wist ik niet. Leuk dat er toch mensen zijn die ook echt nadenken over muziekquote:Op donderdag 4 augustus 2005 01:16 schreef webfreak het volgende:
Motown is geweldig. Fantastische hits heeft dat label opgeleverd.
Ik hoorde laatst hoe Motown destijds aan haar specifieke eigen geluid kwam:
Het label wilde zich fixeren op de opkomende autoradio. Omdat de autoradio destijds nauwelijks bastonen produceerden, werd in de productie de lage tonen flink naar voren gedrukt. Zo krijg je dus die exentrieke motown-sound:Y
Renzor volgens mij...user hier op Fok..quote:Op woensdag 16 november 2005 17:35 schreef IV_Xample het volgende:
zijn er nog mensen naar het concert van temptations / four tops geweest???
ik ben gisteren geweest en wat vonk het een feest...erg gaaf allemaal hoor..legendarische nummers allemaal
Waren ze nog een beetje in vorm?quote:Op woensdag 16 november 2005 17:35 schreef IV_Xample het volgende:
zijn er nog mensen naar het concert van temptations / four tops geweest???
ik ben gisteren geweest en wat vonk het een feest...erg gaaf allemaal hoor..legendarische nummers allemaal
Ik ben pas sinds korte tijd fan van motown. Maar ik vind het echt heel goede muziek. Mijn favo nummers zijn:quote:Op maandag 4 april 2005 19:26 schreef IV_Xample het volgende:
Hey allemaal,
ben wel us nieuwsgierig of er nou ook nog motownliefhebbers op dit forum rondhangen,
heb namelijk zelf kaarten voor the four tops en the temptations gekocht recent....en vind het zelf supermuziek..
leuk om met mensen in contact te komen die van dezelfde muziek houden
dus mensen laat wat van je horen![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 23 januari 2006 19:38 schreef IV_Xample het volgende:
my girl van marvin gaye? dat is toch echt van de temptations hoor...maar dat maakt niet uit
want ik een onwijs lekker nummer vind
let's get it on van marvin gaye..
er zijn nog een hoop nummers die ik gaaf vind hoor, maar deze spant toch wel de kroon
Ik win? Ik bekrachtig jouw post!quote:Op maandag 23 januari 2006 21:34 schreef IV_Xample het volgende:
nou oke jij wint, maar euhm marvin gaye heeft het toch echt niet gezongen
De funk brothers spelen a.s dinsdag in paradiso. Tenminste 4 originele leden aangevuld met andere muzikanten. Sinds die docu standing in the shadows of motown zijn er al weer 2 overleden...quote:Op zaterdag 13 januari 2007 15:37 schreef AlohaXa het volgende:
Een paar keer per jaar krijgt dit topic een kick. Deze keer van mij
The Soul Of Motown
+
Joan Osborne en the Funk Brothers
Ik hou zo van motown![]()
Ah jammer, wel late notice. Maar ja, ik vind toch niemand die mee zou willen dusquote:Op zondag 14 januari 2007 01:01 schreef ullie het volgende:
[..]
De funk brothers spelen a.s dinsdag in paradiso. Tenminste 4 originele leden aangevuld met andere muzikanten. Sinds die docu standing in the shadows of motown zijn er al weer 2 overleden...
presentquote:Op zondag 14 januari 2007 01:01 schreef ullie het volgende:
[..]
De funk brothers spelen a.s dinsdag in paradiso. Tenminste 4 originele leden aangevuld met andere muzikanten. Sinds die docu standing in the shadows of motown zijn er al weer 2 overleden...
*updatequote:Op maandag 15 januari 2007 15:49 schreef savecracker85 het volgende:
[..]
present![]()
ben wel benieuwd wat het wordt..Of het nog steeds zo'n strak groovende band is
De avond begon met een Bill Cosby achtig figuur die de band aan kondigde..Daarbij zaten ook nog 2 zangeressen en 1 zanger, die laatste praatte een beetje de nummers aan elkaar. Af en toe werd een van de originele funk brothers dan weer naar voren geroepen die nog met wat leuke anekdotes kwam etc..quote:
Mannen moeten in bruine pakken en de vrouwen moeten zo:quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:53 schreef Bola het volgende:
Hallo,
Ik moet binnenkort helpen met het organiseren van een feest met het thema Motown. Nu moet ik zorgen voor de aankleding. Kunnen jullie mij een paar tips geven wat ik kan doen om beetje de sfeer van Motown kan krijgen. En wat voor spullen ik daarvoor nodig heb.
Bedankt!
1. natuurlijk de goede/juiste muziekquote:Op donderdag 20 maart 2008 21:53 schreef Bola het volgende:
Hallo,
Ik moet binnenkort helpen met het organiseren van een feest met het thema Motown. Nu moet ik zorgen voor de aankleding. Kunnen jullie mij een paar tips geven wat ik kan doen om beetje de sfeer van Motown kan krijgen. En wat voor spullen ik daarvoor nodig heb.
Bedankt!
Haha sorry, ik dacht dat ik het bij het goede eind hadquote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:14 schreef Rnnz het volgende:
't Is ook gewoon geen Motown.![]()
Het is een heel andere sound, ook al is het soul.
Wat zuigen ze tegenwoordig eigenlijk.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:09 schreef Rnnz het volgende:
Verder: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Motown_Records_artists
Natuurlijk alles van the Jackson 5, Stevie Wonder, Marvin Gaye, Supremes, Temptations, Four Tops, Gladys Knight, Commodores, Smokey Robinson en ik kan nog wel ff doorgaan.
Da's marketing he, Nederlanders zijn onder de indruk dat Waylon bij het GROTE Motown zit. Terwijl het idd een sublabel is, en Universal bedenkt dan zo een constructie. Net als Trijntje O. op Blue Note. Vind Waylon wel een sympathieke gast. Talent aanwezig maar gvd laat er eens een goeie songschrijver mee aan de gang gaan... Alain Clarke, Lisa Lois dito. Het is zooo bubblegum zonder dat het de tand des tijds zal doorstaan.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:28 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Wat zuigen ze tegenwoordig eigenlijk.
T-Wayne? Achterneefje van T-Pain en Lil Wayne?
Willem Bijkerk, een of andere Hollander mag zich Motown artiest noemen
SafetySuit, nooit van gehoord
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |