abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 6 april 2005 @ 17:37:09 #51
5428 crew  miss_sly
pi_26028383
Tink
Als ze ook maar een beetje op de hoogte is van jouw situatie is het behalve pijnlijk voor jou, ook nog eens lomp van haar

(((Tink)))
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_26028469
Tink

Dat is inderdaad erg pijnlijk!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_26028532
S L A A P M E I S J E

Alle andere meiden ook een dikke
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_26028806
Wat een rotstreek Tinkerbell
pi_26033654
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:32 schreef Tinkerbell het volgende:
Een vriendin belde op, ze zou (zwanger en wel) naar de 9 maanden beurs, maar d'r vriendin had afgezegd. Of ik mee ging?

Met een hevige paniek kon ik nog net uitbrengen dat ik daar echt niet heen ging. Dat vond ze maar onzin, "dat is toch gezellig".

't Zijn nou juist dit soort dingen die pijn doen. Helemaal van een bekende.
Hehe Tink; dat doet inderdaad zeer. Weet ze wel van jouw situatie? Dan is 't wel een beetje heel erg mutserig. Kop op meid; gewoon 'gezellig' thuisblijven. En vooral niet meegaan uit schuldgevoel...

pi_26033753
nou ik zou daar nog wel op terugkomen bij die vriendin. Ik vind helemaal niet dat er tot in den treure rekening gehouden moet worden met gevoelens van paren bij wie het zwanger worden maar niet wil lukken, maar dit is toch echt wel heel lomp. Daar zou ik haar nog even flink op wijzen.
mooi he, alles
  † In Memoriam † woensdag 6 april 2005 @ 21:40:58 #57
43556 miss_dynastie
pi_26033846
Nou jaaaaaa, tink. Wat ongelooflijk gemeen en lomp
Ik zou het haar zeker nog ff zeggen hoor!
  woensdag 6 april 2005 @ 22:00:01 #58
1087 Merisse
broddeltante
pi_26034209
Tink: oempf, het stomp-in-maag gevoel krijg ik erbij De ultieme roze wolk vol zwangere buiken negenmaanden beurs, ik geloof niet dat iemand in jou/onze situatie daar met plezier naar toe zal kunnen gaan. Hoe graag we het ook zouden willen, het is gewoon TE pijnlijk. Enne, niet stiekem een schuldgevoel krijgen he (ken mezelf namelijk)?
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  woensdag 6 april 2005 @ 22:12:42 #59
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_26034553
Tink, wat kunnen sommige mensen toch vreselijk lomp en onnadenkend zijn..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_26034587
hm Phileine, ik irriteer me aan je opmerking; wie zegt er nu dat er tot in den treure rekening gehouden moet worden met? Dat hoeft zeker niet, maar het is iets dat nooit overgaat.
En als je aangeeft niet naar zo'n beurs te willen, kan de ander op dat moment wel effe nadenken.
Ook al ben je al 10 jaar in de overgang.
  † In Memoriam † woensdag 6 april 2005 @ 22:14:20 #61
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_26034599
Tinke wat een domper zeg pfff. Het is vaak al pijnlijk genoeg als iemand vraagt of je zwanger bent, wanneer je een kind wil "nemen" of als iemand zwanger is. Verder al die zwangeren die je op het werk, in de stad en waar je ook komt tegenkomt, maar de 9 maanden beurs .... al die blij zwangeren opzoeken? Tja dat gaat wel erg ver en ze moet er dan ook zeker begrip voor kunnen opbrengen als je niet op haar uitnodiging ingaat.

[ Bericht 8% gewijzigd door Slaapmeisje op 06-04-2005 22:23:17 ]
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_26034860
Katinka, ik vond juist dat die uitnodiging voor de beurs ook veel te lomp was. Daar had die vriendin absoluut rekening mee moeten houden, misschien begrijp je me verkeerd.

Ik vind wel soms dat er van mensen wordt verwacht dat er overdreven veel rekening gehouden moet worden met een onvervulde kinderwens (ik heb heftige discussies gevoerd met vrouwen die vonden dat alle zwangere vrouwen hun buik moesten verbergen voor het geval iemand dat confronterend zou vinden, mensen die vonden dat prenatal niet zo opvallend moest adverteren. Ik vond dat ook allemaal pijnlijk om te zien hoor, na de zoveelste miskraam, maar ik heb nooit gedacht dat anderen zich daarom maar moesten aanpassen) maar da's niet een discussie voor hier. Ik wou er alleen mee aangeven dat zelfs al denk ik er vaak anders over, ik het in dit geval echt belachelijk vind dat zo'n vriendin daar niet bij nadenkt, en zelfs nog gaat aandringen.
mooi he, alles
pi_26034872
Tot in den treure rekening houden met kinderloze mensen hoeft van mij ook niet. Sterker nog, ik denk, al spreek ik voor mijn beurt, dat we daar allemaal niet op zitten te wachten. Als mensen je anders behandelen vanuit het oogpunt van 'zielig' of 'breekbaar' ga je als normaal mens ook steigeren. Het laatste waar we op zitten te wachten is zielig gevonden worden. Dat idee vind ik vreselijk.

Punt is wel dat ik afscheid aan het nemen ben van onze kinderwens. Al zou het mogelijk nog spontaan kunnen gebeuren, de kans is maar miniem. Ik wil het medische gebeuren eigenlijk ook niet meer in. Ook al worstel ik met een stemmetje dat zegt: 'maar dan doe je er niet genoeg voor'. Maar ik kan het, als ik heel erg eerlijk ben, niet meer aan. Adoptie hebben we ook terzijde geschoven, voornamelijk omdat mijn man het niet wil. Hij heeft daar goede argumenten voor en die begrijp ik.

Het is een rouwproces, hoe cliche dat ook klinkt. Ik kan niet voorspellen waar ik van over de emmer ga en waarvan niet. Ik kan het ene moment gezellig zitten kletsen met mijn zwangere zus over eh. nou ja, zwanger/kind-dingen en de andere dag kan ik zomaar uit het niets janken omdat ik een zwangere vrouw zie. Dus al zou je rekening met me houden tot je een ons weegt, het is toch niet te voorspellen.

De vraag of ik naar de 9 maanden beurs wilde viel rauw op mijn dak en ik ben 'blij' te lezen dat het ook echt wel een lompe opmerking was. Soms kan ik dat niet helemaal meer inschatten. Natuurlijk kent ze me en onze situatie. Ik vind het ook echt vreemd.
  woensdag 6 april 2005 @ 22:28:24 #64
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_26034955
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:32 schreef Tinkerbell het volgende:
Een vriendin belde op, ze zou (zwanger en wel) naar de 9 maanden beurs, maar d'r vriendin had afgezegd. Of ik mee ging?

Met een hevige paniek kon ik nog net uitbrengen dat ik daar echt niet heen ging. Dat vond ze maar onzin, "dat is toch gezellig".

't Zijn nou juist dit soort dingen die pijn doen. Helemaal van een bekende.
Wat een trut.
Wat kunnen sommige mensen toch onnadenkend zijn.

voor Tink
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_26035056
ik zie trouwens wel dat ik me in het eerste bericht wat ongelukkig uitdrukte, kan snappen als dat verkeerd is overgekomen. Sorry, het zal mijn vermoeidheid zijn.
mooi he, alles
pi_26035075
quote:
Tot in den treure rekening houden met kinderloze mensen hoeft van mij ook niet. Sterker nog, ik denk, al spreek ik voor mijn beurt, dat we daar allemaal niet op zitten te wachten. Als mensen je anders behandelen vanuit het oogpunt van 'zielig' of 'breekbaar' ga je als normaal mens ook steigeren. Het laatste waar we op zitten te wachten is zielig gevonden worden. Dat idee vind ik vreselijk.
dat is precies wat ik bedoelde te zeggen
mooi he, alles
  † In Memoriam † woensdag 6 april 2005 @ 22:34:20 #67
43556 miss_dynastie
pi_26035083
quote:
Op woensdag 6 april 2005 22:13 schreef katinka het volgende:
hm Phileine, ik irriteer me aan je opmerking; wie zegt er nu dat er tot in den treure rekening gehouden moet worden met? Dat hoeft zeker niet, maar het is iets dat nooit overgaat.
Nou, zo'n beurs is wel het toppunt van lomp natuurlijk, maar ik heb ook weleens gelezen over een vrouw die vond dat mensen hun kinderen niet op de kerstkaart mochten zetten, want dat zou kwetsend zijn, dat vond ik persoonlijk wel erg ver gaan...

Ik denk dat zo'n beurs altijd pijnlijk zal blijven en als je er niet naartoe hoeft, waarom zou je dan? Ik vind het zo onnadenkend, kan er zo boos om worden. Ga ik niet doen, geef je alleen een hele dikke kus, Tink
pi_26035286
Goh Tinkerbell...ik kan me alleen maar aansluiten bij je trefffende verhaal.

Phileine, ik begreep je denk ik een beetje verkeerd, sorry. Dat extreme 'buikverbergen' gaat mij ook veel te ver. Maar mensen die dicht bij je staan en van jouw situatie weten, daar mag je wel een beetje tact van verwachten. Maar zoals Tink schrijft; soms kun je gewoon heerlijk meekletsen; en soms niet. De ene keer raak je overstuur, de andere niet...Dat maakt het inschatten/rekening houden met, misschien ook wel weer lastig voor de andere partij. Misschien zou ik haar toch nog even uitleggen dat het je kwetste dat ze zo reageerde. Ze heeft er misschien helemaal niet bij nagedacht......hoe dom ook. Maar ja we doen allemaal wel iets waar we niet zo trots op zijn.
bijv uit irritatie direct reageren en niet eerst even nadenken..
  woensdag 6 april 2005 @ 23:08:45 #69
1087 Merisse
broddeltante
pi_26035914
Ik vond de opmerking van Phileine ook wat vreemd overkomen, snap 'm wel na de uitleg maar die uitleg had ik er wel even bij nodig. Ik vind de vriendin van Tinkerbell trouwens zeker geen trut maar wel onnadenkend/ongevoelig. Als ik iedereen maar afgeschreven zou hebben die ooit een niet zo fijne opmerking maakte had ik niet veel mensen meer over.
  Moderator donderdag 7 april 2005 @ 08:26:04 #70
5428 crew  miss_sly
pi_26040006
quote:
Op woensdag 6 april 2005 22:25 schreef Tinkerbell het volgende:

Het is een rouwproces, hoe cliche dat ook klinkt. Ik kan niet voorspellen waar ik van over de emmer ga en waarvan niet. Ik kan het ene moment gezellig zitten kletsen met mijn zwangere zus over eh. nou ja, zwanger/kind-dingen en de andere dag kan ik zomaar uit het niets janken omdat ik een zwangere vrouw zie. Dus al zou je rekening met me houden tot je een ons weegt, het is toch niet te voorspellen.
Hierover heb ik het met mijn beste vriendin ook gehad afgelopen weekend.
Voor zover ik wist wilden zij en haar man binnenkort gaan proberen zwanger te worden. In dat kader hebben we het er al een paar keer over gehad hoe ik dat zou vinden en daarmee om zou gaan. Wat ik wel zou kunnen en wat niet. Ik heb toen ook aangegeven dat ik dat niet kan voorspellen. Dat het soms wel goed gaat en soms niet. En dat ik soms ook bij haar misschien even liever met rust gelaten zou worden, hoe blij ik ook voor haar zou zijn.
Ze gaf aan dat ze daar alle begrip voor had, en dat ze er altijd rekening mee wilde houden, als ik dan ook maar vertelde wat ik wel en niet wilde.

Het wrange is dat ze me vertelde dat ze inmiddels ook anderhalf jaar bezig zijn en het niet lukt. Dat vermoeden had ik wel, want het was wel een veelvuldig terugkomend onderwerp, maar ik had zo gehoopt dat het niet zo was.
pi_26040615
Tinkerbell.............wat moet je daar een stomp van in je maag hebben gekregen zeg,van dat voorstel om mee te gaan naar die beurs
Ik vond het ook leuk om er rond te lopen,maar dat was voordat ik nog maar kinderen had en wel es wilde zien,wat er allemaal bij kwam kijken.
Ik denk dat ik er nu na 5 minuten misselijk vandaan zou rennen
En al die buiken verbergen vind ik onzin,degene die zwanger zijn willen dat natuurlijk trots laten zien.Ze kunnen niet vermoeden,dat er vrouwen rondlopen waarbij het niet lukt.We hebben nu eenmaal geen sticker op ons hoofd (gelukkig niet)
En je kinderen niet op kerstkaarten zetten,raar,dan ontken je dat je ze hebt en dat vind ik erg.
Je kunt niet overal rekening mee houden en "we"willen idd niet zielig gevonden worden.
En ik kan er de ene keer ook beter tegen dan de andere keer,heel raar,maar dat is onvoorspelbaar.
Net zoals de vriendin van Miss-sly zegt,gewoon zeggen wat je wel en niet kunt hebben,meer kan je niet doen.En dan maar hopen op begrip en tact van de anderen

Groetjes,Minoes
pi_26069358
Heb heel kort door de bocht bij het tweede streepje neergezet waar we mee bezig zijn. Hier zal ik nog even toevoegen dat we vorig jaar bij onze eerste IVF poging OHSS hebben gehad. En de tweede poging die is in februari mislukt helaas. Maar we bekijken het positief; nog 2 pogingen te gaan!!

Tink, ik heb je stukje met een knoop in mijn maag gelezen. Gats wat een reaktie.
Zoiets stel je niet voor. Zulke 'evenementen' zoek je niet op. En het blijft me verbazen dat ze het je heeft voorgesteld.

Slaapmeisje; super dat het goed is gekomen met je eitjes!! Vond dat je deze ronde zo lang hebt moeten wachten dat dit nu mag uitlopen op minstens nog 8 maand wachten!!
pi_26069641
Wanneer is voor jullie de volgende IVF poging, of is deze nog niet gepland
pi_26069892
Die is nog niet gepland. We lopen tegen een zomerstop aan zoals helaas in veel ziekenhuizen heerscht. Dus we zouden ons voor 20 april nog aan kunnen melden als mijn cyclus meewerkt. Maar ik ben ook nog aan het solliciteren en daar hoor ik woensdag meer van dus dat wachten we sowieso af.
Ow en heb een heerlijk conflict met de zorgverzekeraar waar we nog niet uit zijn dus ik denk zelf dat we pas in juni weer kunnen aanmelden.
Misschien is dat juist ook wel beter want mijn eileiders zitten vol met vocht (hydrosalpinx) en wie weet is een wat langere pauze wel prettig en beter voor ze.
Bij ons ziekenhuis is het ook niet zo dat we kunnen bellen en starten. Je mag bellen op CD1 en dan gaan ze kijken hoeveel aanmeldingen er die week zijn. En pas dan hoor je of je mag starten.
Procedures, procedures .
pi_26070741
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 12:38 schreef Tajno het volgende:
Je mag bellen op CD1 en dan gaan ze kijken hoeveel aanmeldingen er die week zijn. En pas dan hoor je of je mag starten.
Procedures, procedures .
Zo dat is helemaal niet een prettig idee .
Krijg hier helemaal het gevoel bij van wie het eerst belt wie het eerst maalt of zoiets.
Heel veel sterkte.

Van hydrosalpinx had ik nog niet echt gehoord.
pi_26071034
Hahaha zo gemeen zijn ze gelukkig niet hoor! Er zijn wel een soort van regeltjes voor zodat het 'eerlijk' gaat. En de vorige 2 keer hadden we heel veel geluk dat we gelijk mochten starten.

Kende het verschijnsel ook niet hoor tot de arts het mehaarfijn uit ging leggen toen ze een beetje erg groot werden. Ik merk er weinig van dat ik het heb, kan het alleen zien op de echo's en het is soms lastig tijdens de punctie. Het meest irritante is dat ze vloeistof kunnen lekken in de baarmoeder en zo het 'milieu' verstoren, wat een innesteling kan stoppen. Dus na de volgende poging mocht die niet lukken moeten we weer in gesprek over een operatie. Maar daar ga ik me nog niet druk over maken!
  † In Memoriam † vrijdag 8 april 2005 @ 14:32:01 #77
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_26072476
Hoi Tajno, wat leuk dat je toch hebt besloten mee te schrijven. Het maakt niet uit hoor of je hier schrijft of in het tweede streepje. Je moet gewoon lekker doen waar jij je het prettigste bij voelt. Ik hoop voor je dat je nog lekker voor de zomerstop terecht kunt dat zou wel fijn zijn.

Iemand hier ervaring met de bijwerkingen van de Pregnyl? Ik heb zondag een dubbele dosis moeten spuiten, dinsdag de IUI en een onderhoudsdosis, gisteravond weer een prik en dan zaterdag de laatste Pregnyl prik. Ben nu al misselijk en heb pijntjes in mijn buik enzo dus dat zal wel het HCG van de Pregnyl zijn. Wanneer is dat ook alweer uit je lijf? Twee weken toch? Dus dan mag ik pas zaterdag over twee weken een test doen mocht de menstruatie deze keer uitblijven. Mijn fertiliteitsarts zei deze keer tegen ons dat het dit keer maar eens raak moet zijn
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_26072645
Dank je Slaapmeisje. Ik schrijf gewoon bij allebei mee.
Bijwerking van de Pregnyl is idd hetzelfde als zwanger zijn. Super frustrerend want dat betekend gelijk dat je weer op je lichaam geen pijl kunt trekken. En wanneer het uit je lichaam is verschilt ook weer per persoon. Maar 2 weken zal wel ruim genoeg zijn genomen. Ik heb bij de vorige IVF gewoon getest om te kijken wanneer het eruit was. En dat heeft iets minder dan 2 weken geduurd. En ja het kost wat meer testen maar het geeft wel wat meer duidelijkheid en dat is toch niet in geld uit te drukken. Ben het trouwens helemaal eens met jullie arts! denkt aan liedje; het is tijd, de hoogste tijd.....:-O
pi_26074051
Ik hoop echt dat het voor jullie deze keer raak zal zijn Slaapmeisje. Het waren daarnet al wondereitjes dus mag het grote wonder er nu ook eens uitkomen. Binnen negen maand een mooi slaapkindje.

Ook al zeg ik hier tegenwoordig niet zoveel, ik duim toch superhard mee voor jullie hier allemaal.

En om in LIF te gaan posten, dat zie ik niet echt zitten. Misschien hoort mijn verhaal daar wel thuis en hier helemaal niet. Ik verkies toch om hier te jompelen voor jullie en in stilte af te wachten tot bij mij nu wel eens gebeurt wat jullie allemaal proberen te vermijden

en ondertussen is het hier al dag 84...
pi_26090901
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 12:38 schreef Tajno het volgende:
Die is nog niet gepland. We lopen tegen een zomerstop aan zoals helaas in veel ziekenhuizen heerscht. Dus we zouden ons voor 20 april nog aan kunnen melden als mijn cyclus meewerkt. Maar ik ben ook nog aan het solliciteren en daar hoor ik woensdag meer van dus dat wachten we sowieso af.
Ow en heb een heerlijk conflict met de zorgverzekeraar waar we nog niet uit zijn dus ik denk zelf dat we pas in juni weer kunnen aanmelden.
Misschien is dat juist ook wel beter want mijn eileiders zitten vol met vocht (hydrosalpinx) en wie weet is een wat langere pauze wel prettig en beter voor ze.
Bij ons ziekenhuis is het ook niet zo dat we kunnen bellen en starten. Je mag bellen op CD1 en dan gaan ze kijken hoeveel aanmeldingen er die week zijn. En pas dan hoor je of je mag starten.
Procedures, procedures .
Tanjo, ik heb ook hydrosalphinx gehad!! Kom niet veel mensen tegen die dat ook hebben... Mijn eileiders zijn vorig jaar verwijderd, omdat de arts het een te groot risico vond om een punctie uit te voeren, door de eileiders heen.. Daarbij waren de eileiders aan de onderkant open, zodat dat vocht de baarmoeder inkon.. Een teruggeplaatst eitje zou misschien wegspoelen.. En dat risico vond ik te groot, vooral met de kosten en maar 3 pogingen natuurlijk..
Hoe zit dat bij jou? Ik zie in je profiel geen email adres, zou je me een mailtje willen sturen?

______

Andere meiden, zet hem allemaal op!
Ik lurk voornamelijk nog, omdat de wens even opgeschoven is.. (mijn moeder is pas overleden ) maar zag het berichtje van Tajno, en vond dat ik even moest reageren.. Hydrosalphinx komt namelijk zo weinig voor!!

Ik duim voor iedereen in dit hoekje!!
pi_26091343
Hoi Sannah,

wauw dus jij ook! Ik heb je een mailtje gestuurd iig.
Beetje lang verhaal vanwege verklevingen etc geworden...... Ben wel benieuwd naar je verhaal want ik sta dus nog voor die operatie en kom ook niet veel mensen tegen die hetzelfde hebben.
Ow was ik vergeten; bij de punctie was de doorsnede van de eileiders zo rond de 4 cm en met veel geluk en gefrot kon de arts eromheen prikken! Die wil ik dus de volgende keer weer voor de punctie!

Leonieke; ik hoop dat er snel verbetering is in je cyclus!
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2005 @ 10:13:43 #82
43556 miss_dynastie
pi_26091474
Hoi Tajno, wat een onzekerheid allemaal. Welkom, in elk geval

Slaapmeisje, de draaien!
pi_26092318
Miss D bedankt voor je welkom! Onzekerheid valt wel mee hoor. Hoe frustie is het wel niet om iedere maand te moeten wachten op een menstruatie en niet te weten wat er zich in je buik afspeelt? Heel soms denk ik wel eens dat ik beter af ben dan al die dames (en heren!) die het zelf maar moeten zien te redden iedere maand. Ik heb pas die stress als we midden in een behandeling zitten denk ik dan maar. Maar wat wel helpt dan is het lekker van je af te kunnen schrijven. Vooral met mensen die weten wat je meemaakt en of dat nu IUI, IVF of ICSI is. De wachtweken zijn dan weer min of meer hetzelfde als van diegenen die in een natuurlijke cyclus wachten. Wij weten dan alleen dat er al een embryootje in mijn buik zit en we dus een 'beetje' zwanger zijn. Heel vaag maar mede door de vette Pregnyl voel je je ook al een beetje zwanger. En wat ik als een groot voordeel zie is dat we alle mogelijke ondersteuning krijgen van het ziekenhuis. Het is telkens zo bijzonder hoe ze daar meeleven. De afgelopen poging was ik 5 dagen 'overtijd' en ze weten daar zo goed wat die onzekerheid met je doet.
In de loop van de tijd heb ik ongelovelijk veel respect gekregen voor iedereen die in het molentje zit. En dan in het bijzonder de dames en heren die aankijken tegen onbegrepen onvruchtbaarheid. Waanzinnig hoeveel geduld en hoe sterk ze zijn.
Nogmaals; bedankt voor de virtuele support!!
pi_26093183
*nog eventjes uit lurkstand springt*

ik sluit me helemaal aan!
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2005 @ 14:21:49 #85
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_26096487
Leonieke, ik stuur mijn duivels wel jouw kant op hoor En bedankt voor je lieve woorden Miss_d jij bedankt voor je duimpjes en iedereen hier die (stiekum of niet stiekum) meeduimt. Poe hee, er zou eigenlijk een winkel moeten komen waar je nieuwe duimen kunt bestellen

Vanavond gelukkig de laatste Pregnyl onderhoudsdosis. Het lijkt wel alsof ik er deze keer meer last van heb dan de voorgaande keer. Ik moet mezelf elke keer voorhouden dat de misselijkheid die ik voel daadwerkelijk van de Pregnyl komt en niet van een eventuele zwangerschap. Het is nog te vroeg voor echte zwangerschapskwaaltjes. Toch is het erg verleidelijk om in de waan van een zwangerschap weg te dromen
pi_26097105
Slaapmeisje alles wat je maar door die wachtweken heensleept! Is toch lekker om je al is het maar even maar hopelijk nog minstens 8 maand zwanger te voelen? Je bent nuchter genoeg om je te realiseren dat de Pregnyl invloed heeft, dus een beetje fataseren kan geen kwaad!
Klonen is trouwens (nog) niet toegestaan voor nieuwe duimen!
Denkt aan arbowetjes; 2 uur duimen, kwartiertje pauze.
pi_26139708
Eventjes een paar jompels om Slaapmeisje en Slaapvriendje doorheen deze moeilijke weken te helpen

De duimen staan hier nog steeds naar omhoog gericht hoor!
pi_26139854
Lief slaapmeisje.... ik hoop zo dat het raak is voor je en dat de fert.-arts gewoon gelijk heeft!
De duimen en de jompels staan hier weer te draaien en te springen voor je
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_26149156
Slaapmeisje, ik hoop dat deze poging gewoon gaat lukken! (ik duim ook weer mee )

Het doet me trouwens verdriet dat er zoveel stomme en ondoordachte opmerkingen worden gemaakt, dat is echt niet te geloven. voor degenen (Tinkerbell !!!) die daarmee zo erg gekwetst worden.

Tussen het lurken door heb ik nog wel meegekregen dat Miss Sly de duiveltjes op bezoek had, Miss Sly, ik hoop dat er vanaf nu weer een soort van cyclus op gang komt. Misschien dat een mooie lente meehelpt

Een tijdje terug had ik hier wat mee gepost. En ik heb nieuws, gisteren na het zoveelste kraambezoek, zei vriendje, tegen alle verwachtingen in, dat het opzich niet uitmaakt wanneer je je kinderen krijgt en hij vindt het leuk!!! Dat betekent dat wanneer ik van de zomer naar de nefroloog ga, nieuwe medicijnen ga vragen, waarmee ik wel zwanger mag worden. En dat ik hoop dat die medicijnen goed gaan aanslaan, het is tegen hoge bloeddruk, dus ik denk dat dat wel even zijn tijd nodig heeft. We hebben een soort van afspraak dat ik het nieuwe jaar de pil wegdoe. Ik ben er wel een beetje hyper van,daarom hoop ik dat ik niemand hier verder mee kwets, maar ik vond het ook zo lullig om straks in het tweede streepje te posten zonder hier een update-je te geven

Ik hoop voor alle dames hier, dat er net zoals bij mij een zonnetje gaat schijnen en dat alles (hoe cliché-gezegd) goed komt. Dikke

Tajno, vervelend dat het bij jou zo lastig gaat ik hoop dat de volgende poging nog voor de vakantie mag lukken, rare regels bij je ziekenhuis
Leoniek, vervelend dat de duivels ook bij jou uitblijven, ik kan alleen hopen dat er snel verandering in komt
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  † In Memoriam † maandag 11 april 2005 @ 18:38:20 #90
81992 Githa
pi_26152892
slaapmeisje, ik ga heel hard voor je duimen dat deze poging een geslaagde poging is
  † In Memoriam † maandag 11 april 2005 @ 19:12:22 #91
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_26153665
Iedereen hier weer ontzettend bedankt voor het duimen. Nog een dag of 10 en dan moeten de turboduimen echt van stal gehaald worden. Voor nu is het helaas afwachten en genieten van prikvrije avonden.

Mariposa wat een goed nieuws zeg! Ik hoop dat de medicijnen goed zullen aanslaan en misschien wel zo goed dat je eerder dan oud & nieuw al kan stoppen met de pil. Je moet je lichaam toch ook de tijd geven om weer op orde te komen toch
pi_26154157
Slaapmeisje er wordt aan U gedacht en voor U geduimd

Voor alle anderen natuurlijk ook een
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  dinsdag 12 april 2005 @ 10:19:13 #93
1087 Merisse
broddeltante
pi_26165495
quote:
Enorme verschillen in prijs IVF
Volkskrant, Dinsdag 12 april 2005

Patiënten die een IVF-behandeling ondergaan, worden geconfronteerd met grote prijsverschillen tussen ziekenhuizen. In het Amsterdamse VUmc betalen vrouwen 2300 euro, in het AMC in Amsterdam en het UMC St Radboud in Nijmegen een kleine 2000 euro, in de Isala Kliniek in Zwolle 1900 euro en in het Alkmaarse MCA 1400 euro.
Patiënten merken de verschillen omdat zij sinds begin dit jaar de eerste IVF-behandeling zelf moeten betalen. Ook bij andere ingrepen die patiënten zelf moeten betalen, zullen de prijsverschillen naar boven komen. Deze verschillen hebben te maken met een verandering in de wijze van bekostigen van de zorg. Dit heeft geleid tot een wettelijk voorgeschreven opslag, die per kliniek fors vers ch i l t .

Didi Braat, hoogleraar vruchtbaarheidsstoornissen in het UMC St Radboud kwam toevallig achter de prijsverschillen toen een patiënt naar de prijs informeerde en die veel hoger bleek dan verwacht. 'Niemand wist hiervan', zegt ze.

Specialisten vinden dat hun patiënten de dupe worden, ze weigeren de rekeningen te versturen totdat dit probleem is opgelost. Roel Schats, hoofd van de IVF-afdeling in het VUmc, noemt de situatie 'onacceptabel'. Patiënten worden driedubbel gepakt, meent hij. 'Ze kampen met een probleem waar ze niets aan kunnen doen, moeten de eerste behandeling zelf betalen en krijgen ook nog eens te maken met een forse opslag.' Schats is in overleg met verzekeraars en het ziekenhuis over een mogelijke oplossing .

Ook het St Radboud en het AMC voeren interne besprekingen. De problemen worden veroorzaakt door de zogeheten DBC-tarieven. Die tarieven moeten uiteindelijk kostendekkend zijn. Maar omdat het nieuwe systeem geleidelijk wordt ingevoerd, zijn de tarieven voor de meeste behandelingen gebaseerd op fictieve kosten. Ziekenhuizen komen daar niet mee uit en moeten daarom patiënten een toeslag in rekening brengen. Voor academische ziekenhuizen is het percentage hoog, voor veel kleine ziekenhuizen lager. De gemiddelde toeslag bedraagt 44 procent.

Patiënten merken daar niets van zolang de verzekeraar betaalt. Nu een aantal behandelingen uit het ziekenfonds is gehaald, krijgen patiënten zelf de rekening gepresenteerd. Naast de eerste IVF-behandeling gaat het ook om sterilisaties en besnijdenissen. Ziekenhuizen hebben de indruk dat veel patiënten zich voor die ingrepen hebben bijverzekerd. Maar Schats heeft alleen al in zijn ziekenhuis 120 vrouwen onder behandeling die de eerste IVF-behandeling zelf bekostigen.

Ziekenhuizen prijzen zichzelf uit de markt: patiënten zullen voor de eerste behandeling kiezen voor de goedkoopste kliniek, en daar vermoedelijk ook de vervolgbehandelingen, die wel worden vergoed, ondergaan, denken gynaecologen. Het MCA Alkmaar heeft daarom besloten om de opslag op de onverzekerde zorg niet in rekening te brengen. De toeslag voor alle andere wel verzekerde behandelingen is in Alkmaar iets hoger, maar dat merken de patiënten niet. Het Alkmaarse ziekenhuis vindt het onjuist dat de overheid ziekenhuizen uiteenlopende toeslagen oplegt. Het ministerie van Volksgezondheid erkent dat sprake is van een 'ongewenst effect' en werkt aan een oplossing.
pi_26165576
Tja iets stoms over geld. Ik heb nog een paar dozen Menopur staan waar we 800 euro voor betaald hebben. Maar we hebben besloten te stoppen met de MMM. Maar elke keer als ik die Menopur tegen kom, denk ik 'zonde eigenlijk'. Tis nog tot juni goed. Maar ik kan me niet laten dwingen door geld en die rot-dozen.
  † In Memoriam † dinsdag 12 april 2005 @ 10:40:33 #95
43556 miss_dynastie
pi_26165887
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 10:24 schreef Tinkerbell het volgende:
Tja iets stoms over geld. Ik heb nog een paar dozen Menopur staan waar we 800 euro voor betaald hebben. Maar we hebben besloten te stoppen met de MMM. Maar elke keer als ik die Menopur tegen kom, denk ik 'zonde eigenlijk'. Tis nog tot juni goed. Maar ik kan me niet laten dwingen door geld en die rot-dozen.
pi_26166558
Tinkerbell......wat moet dat moeilijk zijn Je word er zo weer iedere keer mee geconfronteerd,kan je ze niet verkopen?Of wil je ze toch nog even houden,voor het geval dat?Veel sterkte
Groetjes,Minoes
  dinsdag 12 april 2005 @ 11:16:37 #97
1087 Merisse
broddeltante
pi_26166642
Tinkerbell, verkopen? weggeven? of is dat (nog) een brug te ver wat ik me ook heel goed kan voorstellen hoor. Mij lijkt het inderdaad iets dat je het liefst zo ver mogelijk achter in de kast propt zodat je er zo min mogelijk mee geconfronteerd wordt. Het is een verwerkingsproces waar je inzit, niet iets wat je van de ene op de andere dag achter je kan laten. Sterkte
pi_26166672
En dat stuk van die ziekenhuizen herken ik wel.
Ik kreeg ook een brief van Univé,dat ik de med.voor de IUI niet vergoed kreeg,omdat ik niet het toppakket heb.
Als ik bezwaar had,moest ik een brief schrijven.
Toen dachtik ook:je wordt dubbel gepakt.Je hebt iets waar je niks aan kan doen en dan wordt je ook nog es gestraft,dat je ervoor moet betalen,belachelijk.
En dan nu te lezen dat die bedragen zo verschillen,kwaad kan je er om worden,vraag gewoon allemaal dezelfde bedragen en hou ze een beetje normaal.
Je maakt mij niet wijs,dat er zulke dure dingen in die ampullen zitten
(moest t ff kwijt hoor,dat stomme gedoe ook )

Groetjes,Minoes
pi_26171249
Slaapmeisje, de eerste week is voorbij.
Sterkte met de laatste week
We blijven duimen
  Moderator dinsdag 12 april 2005 @ 18:13:17 #100
5428 crew  miss_sly
pi_26176068
Tink, je wilt je uiteraard niet door zulke zaken laten dwingen, maar het is wel confronterend telkens.
Lastig hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')