voor zover je daarvan kunt spreken, maar inderdaad ben ik blij dat het huidige kabinet nog even blijft zitten. Want een kabinet met de PvdA die aan de toutjes trekt en Bos als premier, dat zou pas echt een drama zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2005 20:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en het maakt lekker allemaal niet uit, we hebben gewonnen vandaag![]()
![]()
dat bedoel ik.quote:Op zaterdag 2 april 2005 20:46 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
voor zover je daarvan kunt spreken, maar inderdaad ben ik blij dat het huidige kabinet nog even blijft zitten. Want een kabinet met de PvdA die aan de toutjes trekt en Bos als premier, dat zou pas echt een drama zijn.
Het was net Idols of "I wanna be a D66'er".quote:Op zaterdag 2 april 2005 20:35 schreef Falco het volgende:
In ieder geval getuigt het van lef dat dit live uitgezonden werd en dat sommige D66-leden zonder gene zich voor lul wilden zetten: "Hoi ik ben John Diekema, ben zoveel jaar lid van D66 en blablabla."
vertel?quote:Op zaterdag 2 april 2005 20:50 schreef Sidekick het volgende:
Een normale voortzetting van een kabinet als winst zien lijkt mij ook erg pessimistisch.
Nou, het zou vrij normaal moeten zijn om als kabinet gewoon de rit uit te zitten. Ze hebben een potentieel verlies weten te voorkomen. Dat noem ik geen winst.quote:
Het verhinderen van de PvdA daarentegen is zeer optimistisch.quote:Op zaterdag 2 april 2005 20:50 schreef Sidekick het volgende:
Een normale voortzetting van een kabinet als winst zien lijkt mij ook erg pessimistisch.
Dat is meer een kwestie van smaak.quote:Op zaterdag 2 april 2005 21:05 schreef Priapus het volgende:
[..]
Het verhinderen van de PvdA daarentegen is zeer optimistisch.
U hebt het dus wel goed begrepen.quote:
Dat dan weer wel.quote:
quote:Op zaterdag 2 april 2005 20:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en het maakt lekker allemaal niet uit, we hebben gewonnen vandaag![]()
![]()
quote:Op zaterdag 2 april 2005 20:46 schreef Lemmeb het volgende:
voor zover je daarvan kunt spreken, maar inderdaad ben ik blij dat het huidige kabinet nog even blijft zitten. Want een kabinet met de PvdA die aan de toutjes trekt en Bos als premier, dat zou pas echt een drama zijn.
Ik heb van de meeste partijen congressen meegemaakt en dit was natuurlijk een nogal onderscheidend congres. Ik denk niet dat de SP een vergelijkbaar congres heeft gehad waar dezelfde soort zaken op het spel stonden.quote:Op zaterdag 2 april 2005 20:05 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Was dat nu zo buitengewoon dan? Ik heb in het verleden SP-congressen meegemaakt, en daar ging het er precies eender aan toe, zo niet erger. Met dan nog als verschil dat het niet openbaar was voor alle afdelingen, maar alleen voor afgevaardigden die door de afdelingsbesturen werden aangewezen. Tot slot vonden er in de maanden voorafgaand aan zo'n congres regiobijeenkomsten plaats waarop alle moties werden voorbesproken en zoveel mogelijk 'geneutraliseerd', zodat het bestuur op het congres niet opeens voor verrassingen kwam te staan.
Ik heb de indruk dat het er bij partijen als het CDA, PvdA en VVD niet veel anders aan toe gaat. Misschien alleen bij GroenLinks niet, gevolg is daar echter dat die partij soms meer met zichzelf in gevecht is dan met 'de rest'.
denk jij dat de invloed van v mierlo en de graaf echt zo groot is? ik denk dat de meesten wel wisten wat ze zouden stemmen vóór het preekje.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb van de meeste partijen congressen meegemaakt en dit was natuurlijk een nogal onderscheidend congres. Ik denk niet dat de SP een vergelijkbaar congres heeft gehad waar dezelfde soort zaken op het spel stonden.
Maar je vraagt wat er buitengewoon aan was. Ik beweerde volgens mij niet dat het buitengewoon was en dat is nog het meest verontrustende eraan. Het gaat erom dat de partijleiding een besluit wil nemen, dan een congres organiseert waarbij toch min of meer de schijn wordt gewekt dat het er eerlijk en open aan toegaat maar de regie wel dermate dwingend voert en oplegt dat het bijna niet een andere kant uit kan gaan. Dat geschiedde vanmiddag.
Van Mierlo werd als joker gebruikt en de indruk werd gewekt dat hij tijdens het congres zijn mening had gevormd terwijl hij een verhaal voorlas dat hij al voor het congres had geschreven. Hij kreeg 4 x de normale spreektijd waar een tegenstander van het akkoord als Boele Staal snel tot de orde werd geroepen. De sfeer op het congres was heel erg gespannen - ik had goed zicht op de eerste rij met de prominenten en je voelde in het laatste uur de nervositeit en stress toenemen. Men had er steeds minder vertrouwen in en dat was logisch gezien de tegenstand en de 'applausmeters'. Emotioneel was het congres tegen en er moesten jokers worden ingezet om de boel de goede kant op te laten glijden. Dat mochten Van Mierlo en De Graaf doen. Ik vind dat nogal regenterig, om op die manier een keuze af te dwingen waar de inzet van Dittrich blijkbaar niet volstond. Het was keurig georkestreerd en voor een partij die de democratische vernieuwing zo hoog in het vaandel heeft en zichzelf voortdurend in de schijnwerpers zet als een open partij, valt me dat een beetje tegen.
Ik ben trouwens benieuwd wat de precieze uitslag van de stemming was.
Ik denk dat die invloed niet onderschat moet worden en ik weet niet zo zeker of iedereen zijn mening al klaar had. Het was echt heel dubbel: ik ben ervan overtuigd dat de meeste D66-ers tegen het paasakkoord waren, net als de bobo's inclusief Van Mierlo eigenlijk, maar net even dat zetje nodig hadden om hun pragmatische keuze te kunnen maken.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:05 schreef zoalshetis het volgende:
denk jij dat de invloed van v mierlo en de graaf echt zo groot is? ik denk dat de meesten wel wisten wat ze zouden stemmen vóór het preekje.
De kans bestaat inderdaad dat Wouter straks, bij de volgende verkiezingen, alsnog ernstig het nakijken krijgt. Maar laten we niet te vroeg juichen.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:03 schreef Shreyas het volgende:
Ik wil even een lange neus maken naar Woutertje Bos en kornuiten, want die man (en zijn partij) heeft op valse en slinkse wijze er alles aan gedaan om dit kabinet te laten crashen. En het is hem lekker niet gelukt. Lange leve het centrum-rechtse kabinet![]()
En de groetjes aan de linkse oppositie![]()
![]()
![]()
Als je goed naar Van Mierlo hebt geluisterd dan hoorde je dat hij hele andere dingen over de PvdA zei. Hij wees er op dat D66 nog altijd dichter bij de PvdA ligt dan bij het CDA en de VVD, dat lijkt me ook wel logisch. Er liggen andere redenen aan ten grondslag dat het congres voor heeft gestemd. Een beetje sentiment en wraak richting de PvdA speelt vast mee maar dat was niet de inzet vandaag.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:03 schreef Shreyas het volgende:
Ik wil even een lange neus maken naar Woutertje Bos en kornuiten, want die man (en zijn partij) heeft op valse en slinkse wijze er alles aan gedaan om dit kabinet te laten crashen. En het is hem lekker niet gelukt. Lange leve het centrum-rechtse kabinet![]()
En de groetjes aan de linkse oppositie![]()
![]()
![]()
Dittrich: "Wij willen een generaal pardon!"quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:16 schreef SCH het volgende:
Persoonlijk hoop ik dat D66 nu hoog gaat inzetten op de 26.000 asielzoekers.
Het gaat me helemaal niet om de intensie die D66 had om voor het paasakkoord te stemmen. Daarvoor vind ik de partij te onbelangrijk. Het gaat me puur om het resultaat. Het huidige kabinet blijft en we blijven gestaag doorvaren op de door hun gekozen koers.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Als je goed naar Van Mierlo hebt geluisterd dan hoorde je dat hij hele andere dingen over de PvdA zei. Hij wees er op dat D66 nog altijd dichter bij de PvdA ligt dan bij het CDA en de VVD, dat lijkt me ook wel logisch. Er liggen andere redenen aan ten grondslag dat het congres voor heeft gestemd. Een beetje sentiment en wraak richting de PvdA speelt vast mee maar dat was niet de inzet vandaag.
En de meeste linkse mensen die ik ken, zaten echt niet te wachten op nieuwe verkiezingen nu.
quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:24 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dittrich: "Wij willen een generaal pardon!"
CDA en VVD: "Nee."
Dittrich tegen achterban: "CDA en VVD erkennen dat er iets mis is met de asielprocedure, dus als we in dit kabinet blijven kunnen we eventueel er nog generaal pardon nastreven."
Ja dat hoop ik ook. Gewoon een generaal pardon. Dit gerommel is niks, dat wisten we vantevoren al.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:16 schreef SCH het volgende:
En de meeste linkse mensen die ik ken, zaten echt niet te wachten op nieuwe verkiezingen nu.
Soms hou ik echt van je en wil ik alle naars weer terug nemen. Soms ook helemaal niet trouwens.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:25 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja dat hoop ik ook. Gewoon een generaal pardon. Dit gerommel is niks, dat wisten we vantevoren al.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |