abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_25927741
Deel 5 dus al weer

Vervolg van het inmiddels bekende topic.
Gaat over alle frustraties van het schrijven van een scriptie en over de vreugde van het afronden ervan.

Ik ben zelf al een tijdje klaar maar blijf dus hangen hier. Mss ook eens tijd voor een echte OP
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_25929010
Vooralsnog een tvp

Later volgt wel een voortgang (eerste hoofdstuk bijna af ), maar eerst ga ik het D66-congres volgen op TV. Ik moet ook aan de Grote Voorjaarsschoonmaak: volgende week verwacht ik wel visite i.v.m. mijn 26e verjaardag, dus het moet wel enigszins geordend zijn tussen de hoeveel boeken en papier wat hier nu ligt. Dan moet ik natuurlijk niet de normale rotzooi (schone was, afwas, tijdschriften) niet vergeten
pi_25930781
Ik ga dit weekend maar weer eens verder met het aanloopvak voor ik echt aan mn scriptie begin.
En binnenkort maar eens uitvogelen of ik op de Open Universiteit kan afstuderen op kwaliteitsmanagement ofzo.
  zaterdag 2 april 2005 @ 14:57:47 #4
15869 gr8w8
Better by design.
pi_25931063
Ik ben nieuw in dit topic, misschien toch handig om het eens te volgen. Heb al ruim een jaar flinke motivatie problemen trouwens, en heb woensdag mijn eerste gesprek bij de psycholoog en komende week ook bij de studieadviseuse om het een sgoed aan te gaan pakken.
Klinkt allemaal heel dramatisch en dat is het ook wel natuurlijk, maar ik heb goede hoop na wat eerdere gesprekken. Hopelijk weet zo'n studentenspycholoog mij even wat te sturen. ot nu tope lijkt het grootste probleem dat mijn hele lijf lijkt te protesteren bij het zitten in de bieb. terwijl het echt zonde is, ik heb zo'n beetje alles in één keer gehaald, zonder al te veel moeite en nu blijf ik hangen.

En dan weet ik nog niet eens of dit topic hiervoor bedoeld is.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_25931243
Dit topic is voor psychische ondersteuning!
En goed dat je hulp zoekt gr8w8

Ik hoop eigenlijk vooral mn scriptie op mn werk te kunnen schrijven. Kan ik het ook lekker onder werktijd doen!
  zaterdag 2 april 2005 @ 15:14:05 #6
15869 gr8w8
Better by design.
pi_25931347
Gelukkig!

Tja, ik hoop nu even een goede (her) start te maken in elk geval. Dat de stap naar studentenpsycholoog en begeleider veel moeite koste, zegt eigenlijk al genoeg.

Wat voor baantje heb je dan? Portier of iets dergerlijks?
Welkom bij de V&D der webfora.
  zaterdag 2 april 2005 @ 15:14:43 #7
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_25931359
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 15:08 schreef Liejannuh het volgende:
Dit topic is voor psychische ondersteuning!
En goed dat je hulp zoekt gr8w8

Ik hoop eigenlijk vooral mn scriptie op mn werk te kunnen schrijven. Kan ik het ook lekker onder werktijd doen!
Dat is ook mijn planning ja, maar voor maandag moet ik al een en ander klaar hebben dus stiekem hoop ik dat het morgen niet zulk lekker weer is
We're on an express elevator to hell, going down!
pi_25931656
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 15:14 schreef gr8w8 het volgende:
Gelukkig!

Tja, ik hoop nu even een goede (her) start te maken in elk geval. Dat de stap naar studentenpsycholoog en begeleider veel moeite koste, zegt eigenlijk al genoeg.
Dat kan ik me voorstellen! Maar een probleem erkennen is al het begin van de oplossing.
quote:
Wat voor baantje heb je dan? Portier of iets dergerlijks?
Ik werk full time en studeer part time!
En aangezien ik ambtenaar ben, willen ze vast wel wat wetenschappelijk verantwoord gewauwel van mij!
pi_25933663
Dat is nog eens handig Liejannuh. Iedereen veel sterkte het overwinnen van jullie persoonlijke barrieres
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 6 april 2005 @ 23:07:37 #10
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26035879
Relaxed Liejannuh! Zoeken ze nog iemand ?

vandaag bij de studentenpsycholoog geweest. Uiteindelijk kon hij ook niet veel, omdat het niet echt een psychologische oorzaak lijkt te hebben, in de zin van blokade door een bepaalde situatie oid. Een stel vragen over wat ik zoal allemaal deed en de thuissituatie (zit al 7 jaar op kamers ) etc etc.

En vanavond de eerste dag van een scriptie schrijf cursus gehad, op het studie en loopbaan centrum van de Vu. Vier woensdagavonden 3 uur lang en ik dnek wel dat het erg nuttig is. Hopelijk biedt het mij genoeg structuur en ook dat beetje motivatie en druk om het nu wel voorspoedig af te ronden. Er zaten wel nog een paar communicatie wetenschappers die het een lolletje leken te vinden, maar misschien trekken die nog wel bij.

De studieadviseuse was weer eens een hele week afwezig. Hopelijk morgen. Klinkt misschien wat veel, ook die er nog bij slepen, maar liever te veel als te weinig nu. En dan moet ik ook nog langs mijn scriptie begeleiders, of die wel zin/tijd hebben in een herstart, maar daar ga ik wel van uit.
Welkom bij de V&D der webfora.
  maandag 11 april 2005 @ 11:18:02 #11
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_26142971
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 @ 12:28 schreef yozd het volgende:
Ok, na vorige week mijn onderwerp te hebben ingeleverd (ik ga de efficiëntie van kapitaalmarkten,
aandelenmarkten (AEX, Dow) in het bijzonder, onderzoeken), heb ik vandaag een begeleider
toegewezen gekregen... Het gaat beginnen .
Onderwerp goedgekeurd. Hoofdvraag:
Is de hypothese juist dat aandelenmarkten, de AEX in het bijzonder, efficiënt zijn, zoals dit geformuleerd wordt in de efficiënte markthypothese en de random walk theorie?

Zoiets is al vaker gedaan (misschien wel door honderden mensen... ), maar de bachelorthesis
hoeft niet geheel origineel en uniek zijn. Die eis is er pas bij de masterscriptie.

Volgende week maar es beginnen met een concreet onderzoeksplan.
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  maandag 11 april 2005 @ 11:44:07 #12
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_26143577
zo check ik zal me hier ook maar s melden. 27 mei moet men scriptie op t hok liggen wat door mij school wordt genoemd. T schiet alleen nog niet op met schrijven.

To do list:
-ideaal model maken
-scan maken
-scan toepassen

en dat in minder dan een maand in principe
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_26188447
Ik heb inmiddels het grootste deel af van mijn bachelorscriptie, maar ik zit nu met de structuur en de indeling. De crux van mijn verhaal moet nog even iets steviger in het zadel qua pagina's ten opzichte van het contextverhaal.

Wat een kutwerk zo'n scriptie. Je blijft knippen, plakken, aanpassen en verantwoorden. Qua pagina's heb ik mijn scriptie al binnen, maar nu nog alles in verhouding zien te krijgen.
  woensdag 13 april 2005 @ 11:43:43 #14
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_26191338
Ben ik even blij dat ik geen onzinnige bachelorscriptie heb moeten doen. Lang leve het oude systeem.
pi_26192160
Nou, het oude systeem kan anders ook voor crisis zorgen hoor. Zoals hier.... Zit vast, kom niet vooruit, en de motivatie zakt dieper en dieper weg. Maar ja, houd het er maar op dat het opstartproblemen zijn, en dat als de echte theorie en onderzoek komen het wel beter zal gaan....
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_26211847
Ik moet over een paar weken ook beginnen met m'n masterscriptie... =(
Sanity is (not) statistical
  donderdag 14 april 2005 @ 00:55:53 #17
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_26212060
TVP...
Ben met mijn Bachelor-scriptie bezig en blijf hangen in het voorstel, het blijft afgekeurd worden en nu kom ik dus niet echt verder... loop nu al flink achter en ik weet even niet meer hoe ik verder moet
Dinsdag gesprek met studiecoordinator en dan maar even overleggen, want dit schiet niet echt op...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_26578411
Ik heb twee weken geleden mijn scriptievoorstel ingeleverd. Ik heb nog steeds niets gehoord.

Wat moet ik doen? Nog langer wachten?
pi_26579932
quote:
Op donderdag 28 april 2005 19:54 schreef Bijsmaak het volgende:
Ik heb twee weken geleden mijn scriptievoorstel ingeleverd. Ik heb nog steeds niets gehoord.

Wat moet ik doen? Nog langer wachten?
Is er een termijn genoemd?

Ik moest vier weken wachten op een begeleider die me toegewezen moest worden. Uiteindelijk duurde het zes weken

Ik heb me vorige week wel aangemeld bij een scriptieversnellingsgroep: als ik dit academisch jaar mijn scriptie wil afronden, zal ik toch echt spijkers met koppen moeten slaan. Maar discipline is soms ver te zoeken
pi_26580443
quote:
Op donderdag 28 april 2005 20:48 schreef RubberenRobbie het volgende:

[..]

Is er een termijn genoemd?

Ik moest vier weken wachten op een begeleider die me toegewezen moest worden. Uiteindelijk duurde het zes weken

Ik heb me vorige week wel aangemeld bij een scriptieversnellingsgroep: als ik dit academisch jaar mijn scriptie wil afronden, zal ik toch echt spijkers met koppen moeten slaan. Maar discipline is soms ver te zoeken
Geen termijn.

Wat is een scriptieversnellingsgroep??

Anyway, succes mede-scriptieschrijver.
  donderdag 28 april 2005 @ 21:10:30 #21
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26580511
Tja, het begint bij mij nu te lopen. Vandaag bij de studeiadviseuse were geweest. Ze vindt mijn planning goed. Nu de begeleiders nog. Daar ga ik maandag weer langs, met hopelijk de inleiding in de schrijversversie af. ik worstel sommige dagen nog wel met de concentratie, maar het gaat wel steeds beter. Dat is nog wel echt een punt om op te blijven letten.

Die cursus scriptie schrijven van het studie en loopbaancentrum aan de VU, kan ik iedereen hier in A'dam aanraden. Echt super. Vier avonden van drie uur, alleen over planning en verwerken van de tekst enzo. Op http://www.leidenuniv.nl/ics/sz/so/ staan ook goeie tips!
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_26581434
Ik ben vanaf maandag fulltime aan het schrijven. Vorige week de laatste (reguliere) tentamens gehad. Misschien nog 1 herkansing in juni maar dat hoor ik nog wel.
Ik ben nu bezig met mijn methodologie hoofdstuk en dan met name de operationalisatie. Ik vind dat toch wel vrij lastig.
pi_26584616
quote:
Op donderdag 28 april 2005 21:08 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Geen termijn.

Wat is een scriptieversnellingsgroep??

Anyway, succes mede-scriptieschrijver.
Zo, mijn eerste hoofdstuk is (in eerste aanleg) af! Nu ga ik eerst een biertje drinken en ik ga morgen nog wel eens kijken of sommige dingen anders kunnen. Het is nu 23.15 en ik vind het wel mooi geweest zo!

De scriptieversnellingsgroep wordt als cursus door de RuG aangeboden. Het helpt je bij het werken aan je scriptie. Niet door inhoudelijk je werkzaamheden te beoordelen, maar doordat je elke week een planning maakt (van wat je gaat doen de komende week) die ook nageleefd moet worden, blijf je wel bezig met je scriptie. Op deze manier is het de bedoeling dat je toch een scriptie op een redelijke termijn kunt afronden wanneer je gebrek hebt aan discipline.

En ja, ik had gewoon de afgelopen maanden een gebrek aan schop-onder-de-kont

Jij ook succes!
pi_26597764
Een vriendin van me heeft ook in zo'n groep gezeten (officieel was het een cursus, genaamd "scriptie schrijven", maar in plaats van een cursus was het meer een begeleidingsgroep, een stok achter de deur, een groep die ervoor zorgt dat je ermee bezig blijft en aan de gang blijft, en de dingen efficienter aan leert pakken). Zij heeft er ontzettend veel baat bij gehad!

Ik heb mijn harde schijf en de server waar ik alles naartoe mail daarnet helemaal doorzocht, en het gedeelte waarvan ik zeker weet dat ik het de vorige keer heb geschreven staat er niet tussen. Ik heb ofwel een oudere versie van 'scriptie.doc' over de nieuwe heengezet, of ik had het gedeelte alleen nog maar op papier geschreven en nog niet ingetypt (ik ben nog zo'n ouderwetseling die niet kan denken als hij typt -ziedaar de verklaring voor het niveau van mijn postings op Fok- en dus alles eerst uitschrijft). Ik hoop dat ik in het geval het "geschreven klad" nog terugvind, anders moet ik opnieuw beginnen en da's niet heel rampzalig, maar wel irritant.

[ Bericht 2% gewijzigd door thaleia op 29-04-2005 14:54:19 ]
pi_26607698
@thaleia, dat is behoorlijk vervelend (oftewel kut). Ik zou kijken of er nergens backup files van die scriptie.doc op je computer staan waar je eea uit tevoorschijn kan toveren
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_26642644
Ik meld me ook weer... in de vorige versies van dit topic heb ik dat ook al 's een keer (of twee) gedaan, maar vanwege werk (fulltime baan) en een paar laatste tentamens (die hertentamens werden) is de scriptie steeds weer verdrongen naar de achtergrond.

Het is nog steeds mijn doel om dit academisch jaar klaar te zijn; wat nog wel 's een hele opgave zou kunnen zijn. Gelukkig kan heb ik een scriptie-onderwerp dat in het verlengde van mijn functie ligt, dus dat zou wel moeten helpen... maar dan nog steeds; een scriptie schrijft zichzelf niet...
pi_26642705
Succes var.fok je hoeft je iig niet meer druk te maken over zaken na je studie dan
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_26792538
De laatste opdracht is ingeleverd, als het goed is heb ik al m'n vakken succesvol afgesloten (ik ga er vanuit), en volgende week moet ik dus echt gaan beginnen met de scriptie.......

*paniek*
Sanity is (not) statistical
pi_26797307
waarom paniek, bijna klaar zeg ik dan maeghan. Succes met je scriptie
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zaterdag 7 mei 2005 @ 12:28:44 #30
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26798590
Ik kom ook naar dit topic toe. Mijn afstudeeropdracht heb ik vorige week afgerond, en nu moet ik aan de scriptie... ik heb er alleen te weinig tijd voor, en heb er een hard hoofd in dat het nog gaat lukken om het deze maand af te krijgen. Maar anders schuif ik het door naar september, en studeer ik een paar maandjes later af.

Ik vind alleen mijn onderwerp hopeloos saai, en het is te laat om nog te switchen van onderwerp (tenzij ik het uitstel). A.s. dinsdag willen ze op school al de eerste versie van mijn scriptie zien, terwijl ik eigenlijk alleen nog maar een bouwplan heb, so far...
pi_26799109
dat wordt dat erg hard doorwerken christine, of idd even vakantie nemen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_26800618
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 11:26 schreef komrad het volgende:
waarom paniek, bijna klaar zeg ik dan maeghan. Succes met je scriptie
Waarom paniek? Omdat ik dus 10 weken heb om een scriptie te schrijven, terwijl ik nog niet eens een onderwerp vast heb staan.
Sanity is (not) statistical
pi_26800654
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 13:53 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Waarom paniek? Omdat ik dus 10 weken heb om een scriptie te schrijven, terwijl ik nog niet eens een onderwerp vast heb staan.
10 weken voor een scriptie, dat is idd niet veel, in mijn tijd had ik 28 weken en dat haalde zelfs niemand
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_26800911
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 13:54 schreef komrad het volgende:

[..]

10 weken voor een scriptie, dat is idd niet veel, in mijn tijd had ik 28 weken en dat haalde zelfs niemand
Mjah, de MA scriptie is wel 2/3e van de doctoraalscriptie zeggen ze, dus op zich is het dan niet gek dat we iets minder tijd hebben. Maar helaas door de BaMa en de ongelukkige verdeling van vakken in mijn Master zit bijna iedereen vast aan het laatste blok om een scriptie in te proppen.
Sanity is (not) statistical
pi_26801082
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 14:05 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Mjah, de MA scriptie is wel 2/3e van de doctoraalscriptie zeggen ze, dus op zich is het dan niet gek dat we iets minder tijd hebben. Maar helaas door de BaMa en de ongelukkige verdeling van vakken in mijn Master zit bijna iedereen vast aan het laatste blok om een scriptie in te proppen.
ja dat van mij was idd wel een masterscriptie. maar geloof me 2 trimesters is ook bijna niet te doen, iig bij ons
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zondag 8 mei 2005 @ 14:45:18 #36
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_26824417
Ben ook bezig met het schrijven van mijn bachelorthesis. Het gaat wel goed, we moeten strikt om de zoveel tijd een hoofdstuk 'inleveren'. Dat is wel fijn, je wordt op deze manier toch wel gedwongen iets te doen, terwijl je toch ook weer je eigen tijd kunt indelen. Ik heb de inleiding en het theoretisch hoofdstuk zo goed als af. De komende twee weken moet ik interviews houden en de resultaten verwerken Ben benieuwd!
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_26824475
Ik weet dat ik spijt ga krijgen van deze post... Aangezien ik nu telkens iets in m'n AT zie staan met het woord 'scriptie' erin

Ik moet mijn scriptie voor eind augustus helemaal af hebben, wil ik dit jaar nog af kunnen studeren. Gelukkig heb ik een begeleider die niet zit te miepen om hoofdstukken om de zoveel tijd. Kan ik tenminste m'n eigen plan trekken, zo werk ik veel beter. Behalve dan dat ik al veel verder had kunnen zijn omdat ik in april naar mijn zin te weinig heb uitgevoerd...
pi_26824533
je zoekt dus gewoon een reminder, en dat is dit topic
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_26824563
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:49 schreef komrad het volgende:
je zoekt dus gewoon een reminder, en dat is dit topic
Ik weet niet of je op mij reageerde. Een reminder is wel goed (daarom de reactie), maar ik wil eik helemaal geen reminder
pi_26824618
dus reageerde ik op je
je kan ook minder fokken, kan je meer tijd aan je scriptie besteden en zie je de reminder niet. Maar ja dat is natuurlijk ook geen optie
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_26824722
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:52 schreef komrad het volgende:
dus reageerde ik op je
je kan ook minder fokken, kan je meer tijd aan je scriptie besteden en zie je de reminder niet. Maar ja dat is natuurlijk ook geen optie
Uiteraard niet
  zondag 8 mei 2005 @ 15:23:34 #42
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_26825460
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:47 schreef ChrisJX het volgende:
Ik weet dat ik spijt ga krijgen van deze post... Aangezien ik nu telkens iets in m'n AT zie staan met het woord 'scriptie' erin

Ik moet mijn scriptie voor eind augustus helemaal af hebben, wil ik dit jaar nog af kunnen studeren. Gelukkig heb ik een begeleider die niet zit te miepen om hoofdstukken om de zoveel tijd. Kan ik tenminste m'n eigen plan trekken, zo werk ik veel beter. Behalve dan dat ik al veel verder had kunnen zijn omdat ik in april naar mijn zin te weinig heb uitgevoerd...
En hoe groot moet die scriptie zijn?
pi_26826373
sovereign, hoe is het met je?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zondag 8 mei 2005 @ 16:33:06 #44
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_26827423
^ Goed, maar nog steeds solliciterende.
pi_26827443
daarvoor hebben we een ander topic
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_26841333
Nou, als het goed is zit bij mij het schrijven er eindelijk zo'n beetje op! Deze week ga ik dan toch echt mijn scriptie inleveren, uiterlijk komende donderdag.

Wie heeft er nog goeie tips m.b.t. het afdrukken en inbinden van het geheel? ik zit nu in totaal op 91 pagina's (maar dubbelzijdig, dus dat worden 46 A4tjes)
pi_26846207
Heb mijn scriptievoorstel meer dan 3 weken geleden ingeleverd, nog niets gehoord.

zucht
pi_26853588
Ik heb inmiddels iets duidelijker wat m'n onderwerp gaat worden. Ik twijfelde tussen twee dingen en de knoop is nu doorgehakt. Heb nu zelfs al een beetje een idee om het op te zetten met dank aan begeleider. Dus van de week maar even naar het Afrikacentrum in Leiden. =)
Sanity is (not) statistical
  maandag 9 mei 2005 @ 15:13:52 #49
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_26853803
Hij begint hier nou op te schieten 27 mei zal wel niet gehaald worden maar ach
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_26907702
Ik zit denk ik met een (klein) probleem.

Ik heb een zekere docent gevraagd om mij te begeleider te worden. Ik hoor nu wel allerlei verhalen dat deze persoon eigenlijk niet zo capabel is, en zelfs een zeer slechte docent. Zelf heb ik niet zo veel ervaring met de desbetreffende persoon. Ik had alleen hem gevraagd, omdat ik niet zo goed wist wie.......

Zou ik een andere persoon dan vragen? Ik heb al een scriptievoorstel bij hem ingeleverd.
  woensdag 11 mei 2005 @ 11:41:28 #51
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26908284
Ik moet als de wiedeweerga een leuk onderwerp bedenken voor mijn scriptie. Heeft iemand zin om even mee te denken? Het is voor een HBO afstudeerscriptie voor de opleiding Communicatie. Dat betekent dat de scriptie praktisch nut moet hebben, en gebaseerd moet zijn op theorie-onderzoek evt. aangevuld met een aantal diepte-interviews met specialisten uit het veld.

Ik heb wel een richting waarin ik zit te denken, maar heb nog niks concreets (ik heb btw ook geen idee of dit topic daarvoor is ). Ik zit in elk geval te denken aan een scriptieonderwerp met een wat sociologische inslag, en dan iets met merkbeleving ofzo. Veel consumenten willen tegenwoordig "ergens bij horen", en omdat de gevestigde instituten (zoals de kerk) niet meer aanspreken, zoeken ze de bevesiging van hun identiteit bijvoorbeeld in bepaalde merken. Dit kan misschien zo ver gaan dat het merk op zich een soort religie gaat worden voor de consument. Het merk als religie dus. Zoiets.

Of zit ik weer veel te erg op de abstracte toer te denken, in mijn eigen kortzichtige kringetje te denken, en kan ik hier niks mee?

Als dit niks wordt, dan wil ik iets doen met klantgericht werken ofzo, maar ook dat is een héééél breed begrip, dus alle suggesties en meedenkpogingen zijn welkom
  woensdag 11 mei 2005 @ 11:47:46 #52
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_26908454
Met merken kun je veel kanten op. Je kunt bijvoorbeeld een onderzoek doen naar de mate waarin mensen gehecht zijn aan een bepaald merk, en naar de mate waarin ze een bepaald merk koppelen aan een bepaald product.
Ik noem maar even wat: neem bijvoorbeeld de merken Rolls Royce en LG. Kijk dat in hoeverre mensen het product als goed, betrouwbaar, veel status, goede kwaliteit etc. beoordelen als Rolls Royce ineens tv's gaat maken en LG auto's. Dat heeft dus betrekking op merkbeleving. Verder kun je ook nog een aantal merken onderzoeken op loyaliteit van de gebruiker, dus bijvoorbeeld: als ik een telefoon koop, is dat bijna zeker een Nokia. Zoiets. Dat moet je dan operationaliseren met een vragenlijst, die je uitdeelt. Hieruit kun je dan conclusies gaan trekken en die voorleggen aan de specialisten.
Beetje vaag verhaal zie ik nu, ik hoop dat je er een beetje wijs uit komt en dat het je misschien verder helpt/op ideeën brengt
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  woensdag 11 mei 2005 @ 11:53:27 #53
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26908624
Bedankt voor je suggesties miki Met merken kan je inderdaad veel kanten op, maar ik zit te denken dus aan een koppeling tussen merken en de plaats die zij overnemen van religies. Al weet ik niet of daar écht iets concreets over te vinden of over te schrijven is... het moet ook gewoon een praktisch nut hebben enzo. En het moet haalbaar zijn binnen de tijd (heb een maand voor de 1e versie, en dan nog een maand voor verbeteringen).
Dat merkbeleving is trouwens wel een interessante inslag, maar dan zou ik het misschien willen kopppelen aan de theorie over conceptmerken, want dat vind ik mateloos interessant.
Een vragenlijst is btw voor mijn scriptie geen optie, dus merktrouw is in die zin voor mij geen onderwerp waar ik op kan afstuderen.
pi_26909144
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:53 schreef Christine het volgende:
Bedankt voor je suggesties miki Met merken kan je inderdaad veel kanten op, maar ik zit te denken dus aan een koppeling tussen merken en de plaats die zij overnemen van religies. Al weet ik niet of daar écht iets concreets over te vinden of over te schrijven is... het moet ook gewoon een praktisch nut hebben enzo. En het moet haalbaar zijn binnen de tijd (heb een maand voor de 1e versie, en dan nog een maand voor verbeteringen).
Iets met Lonsdale misschien? Of voetbalclubs? Iets anders kan ik met merken niet verzinnen. Het moet tenslotte wel een hele levensstijl (dus niet gewoon dol op Philips) zijn, wil je een andere levensstijl kunnen vervangen.
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:13:09 #55
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26909240
Het hoeft niet specifiek om één merk te gaan natuurlijk, ChrisJX... liever niet zelfs. Maar nu je Lonsdale noemt, zou het misschien interessant kunnen zijn om me te verdiepen in manier waarop het imago van Lonsdale is veranderd door de berichtgeving uit de media. Agendasetting enzo... mmmm interessant, maar wel weer heel anders dan wat ik in gedachten had.
pi_26909964
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:13 schreef Christine het volgende:
Het hoeft niet specifiek om één merk te gaan natuurlijk, ChrisJX... liever niet zelfs. Maar nu je Lonsdale noemt, zou het misschien interessant kunnen zijn om me te verdiepen in manier waarop het imago van Lonsdale is veranderd door de berichtgeving uit de media. Agendasetting enzo... mmmm interessant, maar wel weer heel anders dan wat ik in gedachten had.
Het klinkt met deze vraagstelling wel interessant. Zeker omdat Lonsdale met extreem-rechts wordt geassocieerd, maar Lonsdale-jongeren dat zelf niet willen. Ik las in de krant (denk het NRC) een stukje over de Venloose jeugd die zichzelf helemaal niet als extreem-rechts of buitenlanderhatend zien. De spanningen daar zouden gewoon komen door twee subculturen die botsen, hardcore (voornamelijk blanken) vs. hiphop (voornamelijk niet-blanken). Maar één van de hardcore-aanvoerders was ontzettend zwart ofzo
pi_26909985
Ik ga maar weer eens aan de slag, heb al twee paragrafen van het eerste hoofdstuk af... Jaaa, het schiet op Beetje doorwerken en het eerste hoofdstuk (qua inhoud dan, ik bedoel niet de inleiding) is vandaag nog af Nadeel is wel dat dit hoofdstuk qua stof het makkelijkst is en qua inhoud het kleinst, dus de rest gaat wat minder snel
  woensdag 11 mei 2005 @ 13:08:43 #58
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_26910852
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:40 schreef ChrisJX het volgende:
Ik ga maar weer eens aan de slag, heb al twee paragrafen van het eerste hoofdstuk af... Jaaa, het schiet op Beetje doorwerken en het eerste hoofdstuk (qua inhoud dan, ik bedoel niet de inleiding) is vandaag nog af Nadeel is wel dat dit hoofdstuk qua stof het makkelijkst is en qua inhoud het kleinst, dus de rest gaat wat minder snel
Niet zo zeuren, Chris. Zo groot hoeft die scriptie bij jullie niet te zijn dunkt me.
pi_26911050
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 13:08 schreef Sovereign het volgende:

Niet zo zeuren, Chris. Zo groot hoeft die scriptie bij jullie niet te zijn dunkt me.
Kan me niet schelen hoe groot, het blijft rotwerk

Ik zei trouwens een half uur geleden dat ik ging beginnen
  woensdag 11 mei 2005 @ 13:30:49 #60
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_26911524
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 13:15 schreef ChrisJX het volgende:
Kan me niet schelen hoe groot, het blijft rotwerk

Ik zei trouwens een half uur geleden dat ik ging beginnen
Ja scriptie schrijven blijft een rotwerk. Maar troost je, de pagina's die bij jullie ervoor staan, is ongeveer de helft van wat wij verplicht moeten doen. Dus, niet zeuren.
pi_26911593
Hoe groot moest jullie scriptie zijn dan?
  woensdag 11 mei 2005 @ 14:01:24 #62
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_26912507
Ik ga nú beginnen met het verbeteren van mijn theoretisch hoofdstuk, ben nog steeds aan het wachten aan een bevestigende mail voor de interviews...
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  woensdag 11 mei 2005 @ 14:38:30 #63
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_26913570
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 13:33 schreef ChrisJX het volgende:
Hoe groot moest jullie scriptie zijn dan?
Daar staat geen voorgeschreven minimum voor, en het e.e.a hangt af van de vakgroep, maar een 15000 woorden zijn de meeste scripties wel.
pi_26913607
De mijne ook

Is dat ff jammer he
  woensdag 11 mei 2005 @ 14:48:31 #65
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_26913879
hm, mijn scriptie is doctoraal scriptie maar heeft gewoon de grootte van de MA scriptie (20 ECTS, omgherekend was doctoraalscritpie 21,5 ECTS)...maar omdat ik richting wetenschappelijk onderzoek doe wordt ie 25 ECTS....half november moet ie af, maar ik moet nu eerst eens zien dat ik de essasy en tentamens van dit semester gedaan krijg...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_26914044
Is een doctoraalscriptie niet gewoon hetzelfde als een masterscriptie
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:07:11 #67
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_26914495
uiteindelijk wel, alleen in leiden waren bij Engels de punten voor de oude doctoraal scriptie dus meer dan voor MA scriptie (de vakken zijn nu anders afgerond etc.) dus ze hebben t gelijk getrokken voor de MA alvast...maar ik ben laatstejaars oude stijl...ik mag dus 20 punten doen, ook al zou ik volgens oude stijl regeling 21,5 moeten doen...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:30:54 #68
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_26915383
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 14:39 schreef ChrisJX het volgende:
De mijne ook

Is dat ff jammer he
Voor jou wel.
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:32:31 #69
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_26915447
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 14:48 schreef kwakveense het volgende:
hm, mijn scriptie is doctoraal scriptie maar heeft gewoon de grootte van de MA scriptie (20 ECTS, omgherekend was doctoraalscritpie 21,5 ECTS)...maar omdat ik richting wetenschappelijk onderzoek doe wordt ie 25 ECTS....half november moet ie af, maar ik moet nu eerst eens zien dat ik de essasy en tentamens van dit semester gedaan krijg...
25 ECTS is veel, dat is ongeveer 2x zo veel als wij voor de doctoraalscriptie kregen. Suc6 daarmee, lijkt me een hele opgave.
pi_26915471
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 15:07 schreef kwakveense het volgende:
uiteindelijk wel, alleen in leiden waren bij Engels de punten voor de oude doctoraal scriptie dus meer dan voor MA scriptie (de vakken zijn nu anders afgerond etc.) dus ze hebben t gelijk getrokken voor de MA alvast...maar ik ben laatstejaars oude stijl...ik mag dus 20 punten doen, ook al zou ik volgens oude stijl regeling 21,5 moeten doen...
Ah zo. Ik heb ook andere punten met vakken gekregen. Eén vak is bij mij nu 12,9 ECTS, maar jongerejaars krijgen 'maar' 12 ECTS. Deden ze dat met mijn jaar ook, dan kwamen we op het eind net iets te kort

Ik weet overigens niet hoeveel punten de scriptie waard is...
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:01:54 #71
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_26918725
mja, al mijn 8,6 ECTS vakken zijn nu ineens 8 ECTS voor jongerejaars...

gelukkig zijn ze coulant met vakken tellen: voor t gemak is 8,6/8 een groot vak en 4,3/4 een klein vak en er stata vats hoeveel grote en kleine vakken je moet hebben...de scriptie is de rest...naja, ik heb toch punten over, dus ach
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_26919123
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:01 schreef kwakveense het volgende:
naja, ik heb toch punten over, dus ach
Bovendien móet je die scriptie gewoon schrijven, dus dat maakt ook niet uit
  maandag 16 mei 2005 @ 12:21:47 #73
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27049958
Hoi.

Ik zit nog steeds met een leuk onderwerp te stoeien... dat merkenverhaal heb ik laten varen, en ik zit nu met twee dingen in m'n hoofd die misschien ietsjes té ambitieus zijn. Het eerste onderwerp: De toekomst van adverteren. Heeft adverteren nog zin, in een tijd waar er zoveel prikkels op een individu afkomen? En hoe kan je als adverteerder toch jezelf onderscheiden?
Of het tweede onderwerp: De macht van de media. Naar aanleiding van een liedje uit de musical Tsjechov ("men gooit met bommen, en ik hoop dat het u klaar is, dat als we dát gaan publiceren er steeds meer mensen zijn die óók gaan saboteren") over censuur. Want op zich hebben ze een punt, ook met dat terrorisme van tegenwoordig... hoe meer erover gepubliceerd wordt, hoe meer je andere mensen aan het denken zet of op ideeën brengt om er iets mee te gaan doen. Maar aan de andere kant wordt de media ook vaak nauwelijks nog serieus genomen.
Nu nog iets concreets eraan koppelen... en anders heb ik nog wel een wél concreet onderwerp, maar die is iets minder leuk vind ik

Hoe lang hebben jullie gedaan over het kiezen van een geschikt onderwerp + onderzoeksvraag etc.?
  maandag 16 mei 2005 @ 12:32:22 #74
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_27050223
Leuke onderwerpen Christine! Wel moeilijk om de leukste te kiezen, ze zijn allebei goed!
Ben nu bezig met mijn bachelorthesis voor de uni, een onderwerp kiezen is hier wel makkelijk, maar redelijk beperkt. Ze bieden namelijk een aantal thesiskringen aan..dat zijn groepjes vam maximaal 5 personen die over een (al vastgesteld) onderwerp de scriptie gaan schrijven..de onderzoeksvraag wordt daarna vrij snel, individueel met behulp van je begeleider vastgesteld. Dit is makkelijk om te doen, omdat je al weet waar onderzoek naar gedaan moet worden.
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_27051997
Ik denk dat ik me ook maar hier meldt, hoewel het onderwerp nog niet daar is. Na de zomer moet ik mijn HBO sctiptie schrijven, IBMS aan de HES, dus een internationaal onderwerp, met practische toepassing, dus geen oefening in de theorie. Weet niet precies hoeveel ECTS 'ie waard is, wel dat ik daarna klaar ben (moet nog een paar losse vakken afronden, meer niet). Ben dus ook nog op zoek naar een onderwerp/vraagstelling, heb nog eventjes de tijd, maar ik wil graag nu al beginnen, ook al zou dat zonder scriptiebegeleider zijn. Dan kan ik me inlezen in de materie, wat basis-werk leggen, etc.
pi_27061233
quote:
Op maandag 16 mei 2005 12:21 schreef Christine het volgende:
Of het tweede onderwerp: De macht van de media. Naar aanleiding van een liedje uit de musical Tsjechov ("men gooit met bommen, en ik hoop dat het u klaar is, dat als we dát gaan publiceren er steeds meer mensen zijn die óók gaan saboteren") over censuur. Want op zich hebben ze een punt, ook met dat terrorisme van tegenwoordig... hoe meer erover gepubliceerd wordt, hoe meer je andere mensen aan het denken zet of op ideeën brengt om er iets mee te gaan doen. Maar aan de andere kant wordt de media ook vaak nauwelijks nog serieus genomen.
Nu nog iets concreets eraan koppelen... en anders heb ik nog wel een wél concreet onderwerp,
Je zou het aan de FP en nieuwslogs kunnen koppelen Of je maakt het tot iets als 'wat is de invloed van de nieuwe media?'

Ik heb best een tijdje over mijn onderwerp gedaan. Ruim vantevoren begonnen met denken en toen ik het zeker wist (na een paar maanden) gelijk een begeleider gezocht en toen dat oké was, meteen laten vastleggen. Ben pas een maand of vijf later ermee begonnen omdat ik eerst stage ging lopen.

---
Heb zaterdag één volle pagina in één middag geschreven, dat gaat de goede kant op Morgen maar weer flink aan de slag
  dinsdag 17 mei 2005 @ 14:38:39 #77
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_27083691
Nou, ik ben leuk bezig met het opstellen van mijn enquete. Alleen nu heb ik het idee dat ik bepaald begrip wat ik wil meten verkeerd begrepen heb. Docente dus maar gemaild. Hoop dat zij me verder kan helpen. Nu zit ik dus vast en is vandaag weer een loze dag. En als ik het inderdaad verkeerd begrepen heb dan moet ik dus ook mijn interviews om de schaal op te stellen nogmaals doen.....

*niet blij dus*
pi_27114109
Misschien een stomme vraag, maar is het goed om aan het eind van elk hoofdstuk alvast een conclusietje te schrijven? Want dan moet het wel aan het eind van elk hoofdstuk en ik heb één hoofdstuk waarvoor een conclusie een beetje overbodig vind, omdat het eik alleen een opsomming van de geschiedenis is. Daar valt weinig aan te concluderen
pi_27115061
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:05 schreef ChrisJX het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar is het goed om aan het eind van elk hoofdstuk alvast een conclusietje te schrijven? Want dan moet het wel aan het eind van elk hoofdstuk en ik heb één hoofdstuk waarvoor een conclusie een beetje overbodig vind, omdat het eik alleen een opsomming van de geschiedenis is. Daar valt weinig aan te concluderen
Lijkt mij een goed idee Doe ik ook, scheelt je later weer werk
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  woensdag 18 mei 2005 @ 13:33:45 #80
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_27115143
Ja, dat is goed
Bij ons moet het in ieder geval! Je kunt bij een opsomming van een geschiedenis bijvoorbeeld wél concluderen welke lijn/trends je erin ziet, hoe je verwacht dat die lijn door gaat lopen, wat de meest opvallende verandering is etc.
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_27115501
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:33 schreef miki het volgende:
Je kunt bij een opsomming van een geschiedenis bijvoorbeeld wél concluderen welke lijn/trends je erin ziet, hoe je verwacht dat die lijn door gaat lopen, wat de meest opvallende verandering is etc.
Dat boeit helemaal niet Het is eik de uitgebreide inleiding tot mijn scriptie. Het gaat over een specifieke categorie internationaal recht en ik heb relatief kort (toch nog twee pagina's) een beeld geschetst van de ontwikkeling van deze categorie.

Daar valt weinig aan te concluderen, ik zou hooguit per tijdsperiode de hoogtepunten eruit kunnen lichten... Maar dat is mss wel een idee, aangezien bij de andere hoofdstukken een conclusie wel handig is Scheelt ook weer wat woorden
  woensdag 18 mei 2005 @ 14:32:03 #82
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_27116782
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:46 schreef ChrisJX het volgende:

[..]


Daar valt weinig aan te concluderen, ik zou hooguit per tijdsperiode de hoogtepunten eruit kunnen lichten... Maar dat is mss wel een idee, aangezien bij de andere hoofdstukken een conclusie wel handig is Scheelt ook weer wat woorden
Ja zoiets..het moet toch niet te moeilijk zijn een conclusietje te schrijven hè..komop
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_27366180
Ik heb geen zin, het weer is te lekker
pi_27373205
quote:
Op maandag 16 mei 2005 12:32 schreef miki het volgende:
Leuke onderwerpen Christine! Wel moeilijk om de leukste te kiezen, ze zijn allebei goed!
Ben nu bezig met mijn bachelorthesis voor de uni, een onderwerp kiezen is hier wel makkelijk, maar redelijk beperkt. Ze bieden namelijk een aantal thesiskringen aan..dat zijn groepjes vam maximaal 5 personen die over een (al vastgesteld) onderwerp de scriptie gaan schrijven..de onderzoeksvraag wordt daarna vrij snel, individueel met behulp van je begeleider vastgesteld. Dit is makkelijk om te doen, omdat je al weet waar onderzoek naar gedaan moet worden.
Wij hebben een zelfde systeem voor de masterthesis, een stuk of vijftien onderwerpen waar je uit kunt kiezen en vervolgens krijg je begeleiding bij het schrijven van een voorstel. Aan de ene kant wordt je wel redelijk beperkt maar aan de andere kant lijkt het me toch ook wel handig aangezien je ook met deadlines werkt en dus wel een duwtje in de goede richting krijgt. Ben benieuwd hoe het straks echt in z'n werk gaat. Voorlopig nog even een jaartje gewoon vakken volgen, want ik heb nog helemaal geen zin om al af te studeren.
pi_27373380
Wat vreselijk....kijk dat je je onderzoek als je wilt gaan promoveren zult moeten inpassen in wat er op jouw afdeling aan expertise aanwezig is, of deels naar elders verkassen, okee. Maar bachelor- en masterscripties zijn veel minder diepgravend, die moet je als afstudeerbegeleider gewoon kunnen en willen begeleiden, welk exotisch onderwerp de student ook uitkiest.

Ik snap het wel hoor, de werkdruk is hoog, en als je erg veel studenten moet begeleiden bij hun afstuderen is het handig als die allemaal een beetje in hetzelfde straatje bezig zijn. Maar ik vind het wel zonde. Ik neem aan, of liever ik hoop, dat dit alleen bij de massa-studierichtingen gebeurt?
pi_27378950
Gelukkig zit ik nog in het 'oude' doctoraalsysteem en ben ik met mijn scriptie bezig over een zelf gekozen onderwerp. En mn begeleider vind het ook leuk om het te begeleiden.
Alleen zou ik eigenlijk wat harder moeten werken.... Net nu het zo mooi weer is.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_27380818
ja nasus, werk eens door

succes iedereen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  donderdag 26 mei 2005 @ 17:34:01 #88
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_27380879
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 13:50 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Wij hebben een zelfde systeem voor de masterthesis, een stuk of vijftien onderwerpen waar je uit kunt kiezen en vervolgens krijg je begeleiding bij het schrijven van een voorstel. Aan de ene kant wordt je wel redelijk beperkt maar aan de andere kant lijkt het me toch ook wel handig aangezien je ook met deadlines werkt en dus wel een duwtje in de goede richting krijgt. Ben benieuwd hoe het straks echt in z'n werk gaat. Voorlopig nog even een jaartje gewoon vakken volgen, want ik heb nog helemaal geen zin om al af te studeren.
De tijd die we krijgen om een scriptie te schrijven is ook een stuk korter, 3 maanden om precies te zijn. Daar zit dan onderzoek in, schrijven van alles...ik kan bijvoorbeeld maar vier mensen interviewen voor mijn onderzoek, omdat ik simpelweg niet meer tijd heb voor meer mensen.
Wel vind ik het werken aan de scriptie erg fijn gaan met die thesiskringen. Om de zoveel tijd moet je een hoofdstuk inleveren en krijg je commentaar erop. Je kunt het dan uiteraard nog aanpassen. Dus je wordt wel gedwongen daadwerkelijk iets te doen

Op het moment gaat het trouwens iets minder, ik moet interviews regelen met artsen en managers, maar vooral de artsen blijken al geen tijd te kunnen vinden om überhaupt op een mailtje te reageren. Maar even bellen dus morgen!
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_27380987
Ik ben blij dat ik ook zelf m'n onderwerp moest kiezen. In mijn tweede jaar moesten we een zogeheten mini-scriptie schrijven en daarbij moest je dus een vastgesteld onderwerp kiezen. Er ontstond een ware run op de leukste onderwerpen en de losers bleven zitten met de sufste onderwerpen Ik had best een aardig onderwerp, maar als je het zelf kiest kun je het zo leuk maken als je wilt.
pi_27381016
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 17:34 schreef miki het volgende:
De tijd die we krijgen om een scriptie te schrijven is ook een stuk korter, 3 maanden om precies te zijn.
Hoe bedoel je Je maakt toch zelf uit hoe lang je er over wilt doen?
pi_27381156
Bij ons kies je uiteindelijk je onderwerp wel zelf binnen het onderwerp waar je je voor in hebt geschreven en die zijn heel breed dus echt beperkt wordt je niet. Je bakent je onderwerp wel redelijk snel af maar dat lijkt me alleen maar positief.
pi_27387384
Ik ga morgen gewoon aan de slag. Van die dertig graden merk je niks als je in de airconditioned bieb zit
Nee serieus, toen ik nog fulltime studeerde had ik me er met dit weer wsch maar lastig toe kunnen zetten, maar nu ik ma t/m do werk vind ik het heerlijk dat ik op vrijdag kan scriptieen. En met het vooruitzicht op een terrasafspraak 's avonds en zwemmen zaterdag is het prima te doen. Moet het zaterdag wel ook effe mooi weer zijn natuurlijk.

Zondag eindelijk weer eens overleg met mijn scriptie-partner, die lange tijd niet beschikbaar was vanwege vader worden. Overleg met hem geeft altijd een nieuwe impuls, dus....

Iedereen die bezig is: succes nog! En als je baalt vanwege mooi weer: besluit om van 9 tot 4 te gaan werken en daarna naar een terras te gaan, oid. Dat werkt wel.
pi_27389554
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 17:38 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Hoe bedoel je Je maakt toch zelf uit hoe lang je er over wilt doen?
Als het geld op je rug groeit misschien wel ja. Sommige mensen hebben nu eenmaal meer dingen om rekening mee te houden dan anderen. Over anderhalf jaar = einde geld, einde huis, einde bijbaantje en dus is het handiger als ik de anderhalf jaar die ik nog bezig ben ook werkelijk in anderhalf jaar doe. Kortom, uitlopen met mijn scriptie is geen goed plan. =)

Bovendien, als het hek eenmaal van de dam is...

Ik ga nu toch echt wat harder werken, want het liep niet zoals ik wilde. Heb het mezelf weer te makkelijk gemaakt. Ik ga zo nog even verder lezen. Ik had eigenlijk gepland vandaag 7 uur te lezen en dan zou ik alletwee de boeken waar ik aan bezig was uithebben, maar puntje bij paaltje moet ik van allebei nog ca. 40 pagina's omdat ik vanmiddag weer lag te slapen. Ik kan nogal slecht tegen warm weer, maar ik kan moeilijk iedere middag gaan slapen. Maar goed, ik weet op zich al wel beter waar ik mee bezig ben, dus dat is goed. Ik heb besloten dat ik m'n onderzoek in juni af wil maken, en dan het schrijven in juli wil doen. Als het even kan wil ik het toch rond het eind van het blok af hebben en zeker niet te veel later, anders heb ik niet eens normaal vakantie en begin ik volgend jaar alweer gestresst.
Sanity is (not) statistical
pi_27391735
Ik dacht dat je van je uni echt in 3 maanden klaar moest zijn ofzo
pi_27391887
Dat is wel de tijd die er voor staat in principe. 22 weken als je er nog een vak naast doet, of 11 weken als je zoals ik 6 vakken in de eerste drie blokken hebt gedaan (ik had ook niet veel keus, ze werden nu eenmaal op die momenten gegeven) en er dus niets meer naast doet.
Sanity is (not) statistical
  vrijdag 27 mei 2005 @ 10:56:48 #96
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_27400510
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 17:38 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Hoe bedoel je Je maakt toch zelf uit hoe lang je er over wilt doen?
Ja, dat is waar Maar 3 maanden is de tijd die er in principe voor staat. Je kunt uitlopen, maar ik probeer 'm na die drie maanden echt in te leveren...Eind juni is dat al weer.
Heb ook al de datum voor mijn buluitreiking (bachelor) moeten kiezen. Dat wordt 23 september
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_27415661
Alweer commentaar op mijn opzet

En dat ding moet verdorie voor half augustus af
pi_27418765
Ik meld me hier ook, want ik moet ook gaan beginnen aan mijn scriptie.

Gisteren ben ik bij de hoogleraar langsgeweest om mijn onderwerp goed te laten keuren... maar hij keurde het af Het probleem is alleen dat hij Engels is maar uit misplaatste beleefdheid het gesprek in het Nederlands wilde voeren, ook al verstaat hij dat helemaal niet goed! Ik heb dus het idee dat hij het heeft afgekeurd omdat hij het niet snapte, en niet omdat het inhoudelijk niet goed was

Vervolgens zei ik dat ik het vooral *niet* over vrouwen en kinderen en andere zaken waar vrouwelijke studenten al zo vaak over schrijven wilde hebben, en meteen somde hij allerlei leuke onderwerpen op die enorm veel met vrouwen en kinderen te maken hebben omdat hem dat leuke onderwerpen leken voor mij

Maargoed, hij staat bekend als een lastige en wispelturige vent. Grote kans dat als ik over een week naar hem toe ga met hetzelfde onderwerp hij zich niet kan herinneren wie ik ben en dat hij het dan opeens wel goedkeurt. Ik ben ook een "second opinion" gaan vragen bij degenen die ik als scriptiebegeleiders wil, en zij vonden het wél een leuk idee, en vonden dat ik het gewoon nog eens moest proberen bij de hoogleraar. En als hij het dan nóg niet goedkeurt zijn er zelfs sluipwegen om toch over het onderwerp te mogen schrijven dat ik zelf wil. In de loop der jaren zijn er zoveel problemen met die vent geweest dat de opleiding zelf manieren bedacht heeft om hem buiten spel te zetten Belachelijk eigenlijk, maar voor mij betekent het dat ik lekker kan schrijven waarover i kwil, dus ik vind het best
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_27426169
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 19:35 schreef ChrisJX het volgende:
Alweer commentaar op mijn opzet

En dat ding moet verdorie voor half augustus af
dat is inderdaad wel vervelend
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_27426721
Contact is tot nu toe via de mail gegaan, maar ga nu een gesprek aanvragen. Ik heb het gevoel dat de begeleider niet helemaal wil wat ik wil. De nadruk anders wil leggen.
pi_27427621
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 09:40 schreef ChrisJX het volgende:
Contact is tot nu toe via de mail gegaan, maar ga nu een gesprek aanvragen. Ik heb het gevoel dat de begeleider niet helemaal wil wat ik wil. De nadruk anders wil leggen.
een face to face meeting lijkt me in dit geval ook niet overbodig. Je bent er nu al een paar weken mee bezig dus tijd om er vaart achter te zetten
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_27430413
Ik spreek mn begeleider nooit over de mail. Ik vind dat face to face contact zoveel beter. Dan kun je ook veel beter reageren op elkaars standpunten.

En bij mijn studie, communicatiewetenschap aan de RU, staat er 6 tot 9 maanden voor je scriptie! Maar goed, als ik zo door gaat wordt dat een jaar.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zaterdag 28 mei 2005 @ 15:22:24 #103
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_27432083
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 22:02 schreef imago het volgende:
Ik meld me hier ook, want ik moet ook gaan beginnen aan mijn scriptie.

Gisteren ben ik bij de hoogleraar langsgeweest om mijn onderwerp goed te laten keuren... maar hij keurde het af Het probleem is alleen dat hij Engels is maar uit misplaatste beleefdheid het gesprek in het Nederlands wilde voeren, ook al verstaat hij dat helemaal niet goed! Ik heb dus het idee dat hij het heeft afgekeurd omdat hij het niet snapte, en niet omdat het inhoudelijk niet goed was
Dat probleem heb ik hier ook...mijn stagebegeleider komt oorspronkelijk uit de Oekraïne, ze kan wel redelijk goed Nederlands maar sommige dingen lijkt ze niet goed te snappen...dan stel ik een vraag en dan krijg ik een antwoord wat er niets mee te maken heeft. Ook verbeterd ze in mijn voorlopige versies zinnen, omdat die volgens haar niet goed opgebouwd zijn of dat het onduidelijke woorden zijn...maar wat dus eigenlijk gewoon goed Nederlands is..
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 30 mei 2005 @ 09:54:56 #104
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_27474171
vandaag mijn first draft inleveren... en moet zo oei nog veel doen... tlukt gewoon allemaal niet zoals ik dat wil.

de 6e juni komt mijn begeleidster hier langs, en de 13e moet ie af zijn....

god god god nog veel te doen de komende tijd
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 30 mei 2005 @ 10:58:54 #105
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27475650
Ik heb geen zin meer

in die scriptie. En ik ben nog maar net begonnen
Lastig hoor, om er écht aan te beginnen. Opzetjes maken, prima. Maar écht gaan zitten en typen...
pi_27475952
quote:
Op maandag 30 mei 2005 10:58 schreef Christine het volgende:
Ik heb geen zin meer

in die scriptie. En ik ben nog maar net begonnen
Lastig hoor, om er écht aan te beginnen. Opzetjes maken, prima. Maar écht gaan zitten en typen...
Ik heb ook geen zin, maar gewoon wat doen. MSN sowieso uit.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_27476024
Woensdag gesprek met de begeleider Dus ik heb nu ff niets te doen Gelukkig moet ik vanmiddag en morgen werken, heb ik het tenminste het gevoel dat ik nog nuttig bezig ben
  maandag 30 mei 2005 @ 11:25:10 #108
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27476442
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:10 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Ik heb ook geen zin, maar gewoon wat doen. MSN sowieso uit.
Fok uit zou ook handig zijn.
Ik moet mezelf maar een flinke rotschop geven he...
pi_27476577
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:25 schreef Christine het volgende:

Fok uit zou ook handig zijn.
Ik ben niet de enige
  maandag 30 mei 2005 @ 11:33:20 #110
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27476728
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:29 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik ben niet de enige
Komen er niet binnenkort weer nieuwe servers, dat alles twee weken plat moet ofzo??
Maar ik vind altijd weer een alternatief... is het niet fok, dan is het wel het fotoboek. Of anders een stom ander forum. Het ligt gewoon aan mezelf vrees ik...
  maandag 30 mei 2005 @ 11:34:21 #111
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_27476760
Ik heb het tegenovergestelde..ben nu al zó lang aan het wachten op interviews, dat ik erna snak om iets te kúnnen doen
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 30 mei 2005 @ 13:29:10 #112
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_27480147
vind t altijd zo lastig... zo van wat moet er nu precies in...
niet het gehele onderzoek maar toch wel duidelijk maken waar je mee bezig geweest bent
(ha valt samen te vatten in 1 pag...)

grrrr haat scripties
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_27480225
Even een tvptje.. Ga vanavond ff lezen Moet volgende maand aan mn scriptie gaan beginnen namelijk!!
pi_27482447
Ik ben van de pre-PC generatie, tijdens mijn middelbare schooltijd hadden we geen pc thuis, en het gevolg is dat ik niet fatsoenlijk kan denken als ik typ. Ik schrijf dus altijd alles eerst uit met pen en typ het daarna in. Ook reviseren doe ik mbt een printje waar ik met pen in kras & verbeter. Dat is belachelijk ouderwets, maar het voordeel is wel dat ik met mijn pen & papier in de bieb kan gaan zitten en geen afleiding heb van msn/forum. Bij het hersenloos intypen van je schrijfsels kun je best een msn-windowtje open hebben ernaast
  maandag 30 mei 2005 @ 15:06:40 #115
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_27482854
Mijn enquete is inmiddels uitgezet en ik hoop dat ik voor 8 juni minimaal 120 enquetes terug heb (liefst 200). Best spannend.

Verder heb ik nog steeds ruzie met mijn hoofdstuk 2 (theoretische achtergrond). Dat is nog niet 100%. Teveel opsomming van feiten en te weinig 'verhaal' en sowieso teveel tekst. Ben al zo lang bezig met aanpassen enzo en het wil gewoon niet lukken. Misschien kan ik beter gewoon overnieuw beginnen en het gaan herschrijven ipv verbeteren.

Schrappen is best moeilijk.
pi_27483076
Ik heb mijn concept van de scriptie vandaag ingeleverd en krijg daar vrijdag feedback op. Volgende week donderdag moet het definitief ingeleverd worden.. *ril*
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  maandag 30 mei 2005 @ 15:21:26 #117
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_27483359
Oh spannend zeg!! Nu dus afwachten tot vrijdag. Zal ook wel wennen zijn om nu ff niks omhanden te hebben.
pi_27483465
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:21 schreef Kyara het volgende:
Oh spannend zeg!! Nu dus afwachten tot vrijdag. Zal ook wel wennen zijn om nu ff niks omhanden te hebben.
Mjah ik kan nog wat dingen aanpassen en toevoegen waar ik tot dusver nog geen tijd voor heb gehad maar das niet zo heel veel meer..vind het inderdaad erg spannend. Ik hoop maar dat m'n begeleidster vrijdag redelijk tevreden is anders wordt het nog stressen tot de 9e juni!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 30 mei 2005 @ 15:29:46 #119
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_27483632
GVD echt ik kan ze wel killen

leveren docenten een concept aan waar je je aan dient te houden... dus ook braaf gedaan
wat krijg je dat te horen. tja begin maar opnieuw, aangezien dit meer weg heeft van een literatuurstudie dan van een onderzoeksscriptie

net maar ff op papier de nieuwe opzet gemaakt

probleemstelling, hoe aangepakt, oplossingen etc bla bla bla

echt ik baal nu zo ontzettend
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_27496402
*knuffel geeft aan Ynske

Ze hebben toch zeker zelf het concept goedgekeurd
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 31 mei 2005 @ 08:21:47 #121
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_27502515
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:38 schreef ChrisJX het volgende:
*knuffel geeft aan Ynske

Ze hebben toch zeker zelf het concept goedgekeurd
thnx

heb nu een regeling kunnen treffen op mijn stagebedrijf, dat ik alles aan de kant leg zodat ik me alleen nog maar met mijn scriptie bezig kan houden.
dan heb ik tenminste s'avonds eventjes wat tijd voor mezelf

maar 1 ding is zeker cmd sucks
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_27504861
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:33 schreef Christine het volgende:

Komen er niet binnenkort weer nieuwe servers, dat alles twee weken plat moet ofzo??
Aankondiging downtime en servermigratie

Hoi, hoi, hoi
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 31 mei 2005 @ 10:23:54 #123
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_27505109
zaterdag pas

doe t nu maar
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_27553580
Gesprek gehad met de begeleider en ik ga flink aan de slag

Volgende maand moet de voorlopige versie afzijn
pi_27573872
Ik ben een heel eind met mijn scriptie, maar ik wil wel eens weten hoe het zit met het in eigen woorden (gedeeltelijk) overnemen van een artikel. Zowieso staat dat dan in de literatuurlijst, maar zou het heel erg zijn als een groot gedeelte van de scriptie daar uit bestaat? (begin nu te twijfelen: een voorlopige versie is wel (op een paar verbeterpunten) goedgekeurd afgelopen week).
Ik heb een hekel aan bumperklevers; ik had er vanmiddag wéér 1 voor me.
pi_27573951
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 12:55 schreef IR_Butcher het volgende:
[...]
Die username!
pi_27574712
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 12:58 schreef thaleia het volgende:

[..]

Die username!
Ehm.... Dank je?
Ik heb een hekel aan bumperklevers; ik had er vanmiddag wéér 1 voor me.
pi_27575143
Is jullie bureau ook zo'n puinhoop

Ik heb hier twee mappen liggen, vijf boeken, een hoop blaadjes (artikelen) , twee woordenboeken, een marker, een pen en stickertjes om aan te geven of iets belangrijk is
  donderdag 2 juni 2005 @ 13:41:45 #129
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_27575431
Ja behoorlijk

hier liggen stapels artikelen, boeken, losse blaadjes met aantekening en een zooi enquetes.
pi_27584265
1085 woorden verder gekomen vandaag Nog 15 van zulke dagen en ik ben klaar
pi_27776143
Ik heb een part-time baan van 4 dagen per week aangenomen naast mn scriptie. De kans was echt te mooi om te laten liggen.
Maar goed, ik zwerf hier dus voorlopig nog wel even rond....
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_27782266
Ben bezig met een afstudeeropdracht aan het verzinnen/ formuleren. Nu zoek ik op internet sites met scripties... Nee niet om over te schrijven maar gewoon om ideeen op te doen, voorbereiden, weten wat me te wachten staat... Weet iemand een goed linkje...?

Zit te denken aan een communicatieplan en het opstellen van contracten, en financiele procedures voor een net opgestart bedijfje...

Oja doe HBO management economie en recht.....
pi_27784270
sorry zou je graag helpen maar zit helemaal niet in die hoek rhoona
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_27784495
Zo, drie daagjes vakantie gevierd, morgen gaan we er weer flink tegenaan
pi_27798171
Mijn scriptie is zojuist beoordeeld met een 8 en dat zonder enige inspanning. Minimale inspanning en het maximale resultaat.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 11:15:14 #136
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_27799531
Ben nu bezig met transcriberen van interviews..duurt echt zó lang
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_27800478
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 20:03 schreef komrad het volgende:
sorry zou je graag helpen maar zit helemaal niet in die hoek rhoona
Tnx anyway!!
pi_27821715
Ik heb inmiddels weer een roman gelezen en wat artikelen, maar jeeeeeeeezus wat moet ik nog enorm veel. Ik moet echt nog een oerwoud aan omgehakte bomen lezen. =S
Sanity is (not) statistical
pi_27821796
Bijna 4000 woorden

Van de 15.000
pi_27822152
Toch al meer dan een kwart! Goed hoor. Ik heb nog geen woord op papier. En nog maar een boekje of hm... 10? te lezen denk ik...
Sanity is (not) statistical
pi_27822307
Ja, dat is al meer dan een kwart Wat goed van je! *blij is
  zaterdag 11 juni 2005 @ 18:26:43 #142
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_27838670
Pfffff, ik kan echt geen kruistabel of frequentietabel meer zien
pi_27864755
Het einde komt bij mij ook in zicht. Tijdens scriptie hele hoop voor niks gedaan te hebben. De 1e methode bleek niet te werken, maar nu via een geschreven computerprogramma toch het gewenste resultaat. Zit al op 35 blz en over paar daagjes voorlopige versie inleveren
pi_27864855
Ik ben over een derde
pi_27869742
Ik zit nu al weken niks te doen omdat de mensen die ik nodig heb niet te bereiken zijn. Wat een tijdverspilling zeg
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  maandag 13 juni 2005 @ 00:26:10 #146
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_27874124
quote:
Op zondag 12 juni 2005 19:48 schreef ChrisJX het volgende:
Ik ben over een derde
En heb je al iets ingeleverd?
pi_27877598
quote:
Op maandag 13 juni 2005 00:26 schreef Sovereign het volgende:

En heb je al iets ingeleverd?
Ik lever in totaal een voorlopige versie in. Vind ik zelf ook veel fijner. Ik ben niet van de 'eerst dit hoofdstukje, dan dat paragraafje'.
  maandag 13 juni 2005 @ 10:27:44 #148
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_27879019
quote:
Op maandag 13 juni 2005 09:22 schreef ChrisJX het volgende:
Ik lever in totaal een voorlopige versie in. Vind ik zelf ook veel fijner. Ik ben niet van de 'eerst dit hoofdstukje, dan dat paragraafje'.
Dat mag? Heb je toch eerder kans dat je wat fout doet als dat er controle is per hoofdstuk? Ik raad het af.
pi_27879193
quote:
Op maandag 13 juni 2005 10:27 schreef Sovereign het volgende:

Dat mag? Heb je toch eerder kans dat je wat fout doet als dat er controle is per hoofdstuk? Ik raad het af.
Ja, dat mag Ik heb het niet anders voorgesteld en de scriptiebegeleider ook niet. Ik hou niet van controles per hoofdstuk. Het kan nl best zo zijn dat ik in hoofdstuk 3 ineens bedenk dat ik iets wel in hoofdstuk 1 erbij kan schrijven, weglaten, veranderen enz.

Ik kan me prima voorstellen dat er mensen zijn die graag per hoofdstuk een controle hebben, maar ik hou er niet van. Je mag het van mij best afraden, maar dat is natuurlijk een behoorlijk algemeen advies
  maandag 13 juni 2005 @ 13:18:32 #150
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_27884619
quote:
Op maandag 13 juni 2005 10:34 schreef ChrisJX het volgende:
Ja, dat mag Ik heb het niet anders voorgesteld en de scriptiebegeleider ook niet. Ik hou niet van controles per hoofdstuk. Het kan nl best zo zijn dat ik in hoofdstuk 3 ineens bedenk dat ik iets wel in hoofdstuk 1 erbij kan schrijven, weglaten, veranderen enz.

Ik kan me prima voorstellen dat er mensen zijn die graag per hoofdstuk een controle hebben, maar ik hou er niet van. Je mag het van mij best afraden, maar dat is natuurlijk een behoorlijk algemeen advies
Mijn begeleider was daar tegen juist omdat hij nogal eens meemaakte dat men de verkeerde weg insloeg; het is niet echt fijn om dat te horen als je al een hele scriptie hebt geschreven en het nodige moet gaan aanpassen. Bijsturing per hoofdstuk lijkt mij dan gewenster.
  maandag 13 juni 2005 @ 13:43:54 #151
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_27885651
Ik vind het ook wel fijn om het per hoofdstuk te laten controleren. Als je ergens de fout in gaat, werkt dat in je hele scriptie door en moet je dat allemaal aan gaan passen. Ik wijzig ook wel dingen die al gecontroleerd zijn maar dat hou ik dan bij en uiteindelijk lever ik de totale voorlopige versie in die dan nogmaals helemaal gecontroleerd wordt.
  maandag 13 juni 2005 @ 13:46:16 #152
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_27885755
Helemaal eens met Kyara. Zo weet je of je op de goede weg zit en dingen veranderen kan altijd nog.
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_27894322
Heb een heel end mijn opdracht geformuleerd!!

Probleemstelling:
Op welke wijze kan het net opgestartte bedrijf Bada Bing Productions het beste haar organisatieprocessen inrichten en in hoeverre kan Bada Bing Productions haar activiteiten effectief communiceren naar de gewenste doelgroep?

Doelstelling:
Het geven van passende aanbevelingen aan het management over hoe je de verworven opdrachten op de juiste wijze afhandeld en over hoe de meest effectieve combinatie van communicatie-instrumenten voor een nieuw bedrijf kunt realiseren.


Is nog niet officieel goedgekeurd, maar de stage coordinator vond hem in ieder geval oke!!
pi_27896578
quote:
Op maandag 13 juni 2005 13:18 schreef Sovereign het volgende:

Mijn begeleider was daar tegen juist omdat hij nogal eens meemaakte dat men de verkeerde weg insloeg; het is niet echt fijn om dat te horen als je al een hele scriptie hebt geschreven en het nodige moet gaan aanpassen. Bijsturing per hoofdstuk lijkt mij dan gewenster.
Daarom heb ik ook mijn opzet vooraf helemaal besproken Bovendien kan er bij mij niet echt sprake zijn van verkeerde conclusies trekken of iets in die richting.
  maandag 13 juni 2005 @ 21:38:25 #155
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_27901018
quote:
Op maandag 13 juni 2005 19:23 schreef ChrisJX het volgende:
Daarom heb ik ook mijn opzet vooraf helemaal besproken Bovendien kan er bij mij niet echt sprake zijn van verkeerde conclusies trekken of iets in die richting.
De opzet volledig vooraf bespreken lijkt mij de normale gang van zaken toch?
pi_27901064
quote:
Op maandag 13 juni 2005 21:38 schreef Sovereign het volgende:

De opzet volledig vooraf bespreken lijkt mij de normale gang van zaken toch?
Wat miep je dan Als dat goed is doorgesproken en je daar niet te veel van afwijkt, zit het allemaal wel goed hoor
pi_27901184
Het ligt ook een beetje aan je studie denk ik. Bij literatuur is het toch maar een kwestie van ouwehoeren tot je genoeg woorden hebt. Dat is altijd zo bij essays, en ik probeer eigenlijk maar te denken dat een scriptie een groot essay is. Mijn tactiek bij essays is: begin vooraan en eindig bij het einde, gecombineerd met een flinke dosis uitstelgedrag en stress. Dus ik hoop maar dat het goed komt. Zo niet, dan heb ik besloten dat ik lekker deze Master niet afmaak en volgend jaar wel master wordt in vertalen. Allebei van Engels en hoe dan ook zou het maar één papiertje worden. Natuurlijk ga ik het wel halen, maar dat is gewoon mijn ontstressgedachte.
Sanity is (not) statistical
  maandag 13 juni 2005 @ 23:26:29 #158
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_27905346
quote:
Op maandag 13 juni 2005 21:39 schreef ChrisJX het volgende:
Wat miep je dan Als dat goed is doorgesproken en je daar niet te veel van afwijkt, zit het allemaal wel goed hoor
De verhalen die ik van mijn begeleider heb gehoord vertellen anders een heel ander verhaal, een goedgekeurde opzet levert niet per definitie een goede uitwerking op. Je kan op allerlei punten misgaan, te uitgebreid schrijven, niet voldoende uitdiepen, de kern verliezen, etc.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 16:29:03 #159
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_27922671
Ik ben even de weg kwijt. Ik ben nu bezig met de discussie. Wat moet ik daar nu precies inzetten? Ik heb begrepen dat ik hierin antwoord moet geven op de deelvragen? Maar een groot deel van de deelvragen heb ik al beantwoord in andere hoofdstukken...
Dus mijn vraag: wat moet er precies in een discussie / wat zetten júllie erin?
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_27922799
quote:
Op maandag 13 juni 2005 23:26 schreef Sovereign het volgende:

De verhalen die ik van mijn begeleider heb gehoord vertellen anders een heel ander verhaal, een goedgekeurde opzet levert niet per definitie een goede uitwerking op. Je kan op allerlei punten misgaan, te uitgebreid schrijven, niet voldoende uitdiepen, de kern verliezen, etc.
Dat zal allemaal best jongen, maar ik doe het op mijn eigen manier

Overigens kan dat natuurlijk ook aan je begeleider liggen
  dinsdag 14 juni 2005 @ 18:51:00 #161
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_27926446
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 16:32 schreef ChrisJX het volgende:
Dat zal allemaal best jongen, maar ik doe het op mijn eigen manier
Dat sterkt je argument natuurlijk niet echt. 'Mijn opzet is goed, en dan komt het ook goed', is wat mij betreft een tikkeltje ondoordacht. Maar wellicht heb jij niet zoveel begeleiding nodig, ik had ook niet erg veel commentaar op mijn tussentijds ingeleverde hoofdstukken en het e.e.a. behoefde minimale correctie. Ik stel dan ook niet meer of minder dat het in zijn algemeenheid niet erg slim is.

Je moet je niet zo snel op je teentjes getrapt voelen, meisje.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 18:53:13 #162
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_27926507
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 16:29 schreef miki het volgende:
Ik ben even de weg kwijt. Ik ben nu bezig met de discussie. Wat moet ik daar nu precies inzetten? Ik heb begrepen dat ik hierin antwoord moet geven op de deelvragen? Maar een groot deel van de deelvragen heb ik al beantwoord in andere hoofdstukken...
Dus mijn vraag: wat moet er precies in een discussie / wat zetten júllie erin?
In mijn scriptie had ik een reflectiehoofdstuk waar ik alle vragen behandelde, alle voorgaande hoofdstukken hadden een voornamelijk informerend/beschrijvend karakter. Bedoel je dat met 'discussie'?
  woensdag 15 juni 2005 @ 09:52:54 #163
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_27942598
Ja, ik heb een theoretisch hoofdstuk, waarin de gebruikte begrippen en theorieën worden uitgelegd, en een hoofdstuk met resultaten, waarin ik puur beschrijf wat er uit mijn interviews naar voren is gekomen. De discussie is het hoofdstuk erna, ik zal wel een relatie moeten leggen tussen theorie en resultaten? Wat heb jij precies in dat reflectiehoofdstuk?
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:02:14 #164
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_27944591
Oh, dat hoofdstuk heet bij mij de conclusie en aanbevelingen. Dat hoofdstuk bestaat bij mij uit de conclusie (duh), de beantwoording van de onderzoeksvragen, theoretische bijdrage, managerial implications en de beperkingen van het onderzoek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 15-06-2005 12:46:26 ]
pi_27944627
Ik heb geen onderzoek
pi_27958529
ik ben al lang klaar
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_27958537
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 17:55 schreef komrad het volgende:
ik ben al lang klaar
Moven dan
pi_27958563
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 17:56 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Moven dan
whehe daar heb je ook een punt
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_27958622
Het zou voor mij om diverse redenen het beste zijn als ik het ergens deze zomer af heb. En ik dacht: "dat lukt mak-ke-lijk, ben al een heel eind op weg en in de zomer heb ik superveel tijd". Maareh, nou ga ik dus twee weken op vakantie (het aanbod was TE goed, kon echt geen nee zeggen ) en de week daarvoor zijn de Vierdaagsefeesten en eh, nouja, laten we zeggen dat ik effectief nog een maandje overhoud. Moet kunnen lukken hoor, maar niet meer mak-ke-lijk.
pi_27958736
kom op thaleia, dat gaat lukken
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_27959017
Dank en ja, het gaat ook wel lukken, want het voordeel van scripties is dat je zelf kunt bepalen wanneer je stopt: op het moment dat het genoeg is voor een zesje, of pas nadat je alles dusdanig goed hebt uitgewerkt en herschreven dat er een hoger cijfer uitkomt. Ik kan dus sowieso wel gewoon besluiten dat ik aan het eind van de zomer stop
pi_27959045
simpel dus, je gaat nog een maand goed door en dan heb je een 8
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 15 juni 2005 @ 18:54:05 #173
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_27959990
Succes Thaleia!
  woensdag 15 juni 2005 @ 23:38:27 #174
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_27969579
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 09:52 schreef miki het volgende:
Ja, ik heb een theoretisch hoofdstuk, waarin de gebruikte begrippen en theorieën worden uitgelegd, en een hoofdstuk met resultaten, waarin ik puur beschrijf wat er uit mijn interviews naar voren is gekomen. De discussie is het hoofdstuk erna, ik zal wel een relatie moeten leggen tussen theorie en resultaten? Wat heb jij precies in dat reflectiehoofdstuk?
het onderwerp is natuurlijk niet vergelijkbaar, maar mijn reflectiehoofdstuk bevat de voors en tegens van de gekozen uitgangspunten en argumenten die in de voorgaande hoofdstukken naar voren zijn gebracht (waaronder een kort rechtsvergelijkend onderzoekje), en mijn conclusies. Kortom, in dat hoofdstuk ben ik pas echt losgegaan met mijn eigen gedachtes en meningen met de nodige verdieping. Klik hier als je wilt zien hoe ik dat gedaan heb, hoofdstuk 5.

Ook in jouw geval lijkt het mij logisch dat je de nodige verbanden legt tussen de theoretische behandeling, en je onderzoeksresultaten; stemt de theorie overeen met de praktijk? Zo niet? Waarom dan niet? Hoe moet het e.e.a. worden aangepast? Etc.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sovereign op 15-06-2005 23:47:12 ]
  woensdag 15 juni 2005 @ 23:48:10 #175
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_27969811
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 18:14 schreef thaleia het volgende:
Dank en ja, het gaat ook wel lukken, want het voordeel van scripties is dat je zelf kunt bepalen wanneer je stopt: op het moment dat het genoeg is voor een zesje, of pas nadat je alles dusdanig goed hebt uitgewerkt en herschreven dat er een hoger cijfer uitkomt. Ik kan dus sowieso wel gewoon besluiten dat ik aan het eind van de zomer stop
Je haalt vast hoger dan een 6.

Een 6 lijkt me verschrikkelijk als cijfer voor je scriptie, om eerlijk te zijn.
pi_27970261
Ja, mij ook, al zou ik het nu minder erg vinden, dit was toch maar een "hobbystudie voor erbij" en dat wil je gewoon wel eens een keertje af hebben. Maar als het echt om je primaire studie gaat, dan is je afstudeerscriptie toch wel de kroon op je werk, en dan wil je geen 6.

Hoewel, een vriendin van me had tijdens haar studie altijd achten en negens, en haar begeleidster vond het dus vreselijk dat ze voor de scriptie "maar een zes" had, maar voor die vriendin was het een verlossing van een jarenlange kwelling (vreselijke begeleidster, en ze had al een baan en moest die scriptie "erbij" doen), die was allang blij dat ze eindelijk klaar was, dat cijfer boeide haar geen fuck Maar de variant van een vriend van me vind ik dan toch leuker: voor zo ongeveer alle tentamens zesjes, en voor de scriptie een 9.
  donderdag 16 juni 2005 @ 10:56:34 #177
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_27976668
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 23:38 schreef Sovereign het volgende:

[..]

het onderwerp is natuurlijk niet vergelijkbaar, maar mijn reflectiehoofdstuk bevat de voors en tegens van de gekozen uitgangspunten en argumenten die in de voorgaande hoofdstukken naar voren zijn gebracht (waaronder een kort rechtsvergelijkend onderzoekje), en mijn conclusies. Kortom, in dat hoofdstuk ben ik pas echt losgegaan met mijn eigen gedachtes en meningen met de nodige verdieping. Klik hier als je wilt zien hoe ik dat gedaan heb, hoofdstuk 5.

Ook in jouw geval lijkt het mij logisch dat je de nodige verbanden legt tussen de theoretische behandeling, en je onderzoeksresultaten; stemt de theorie overeen met de praktijk? Zo niet? Waarom dan niet? Hoe moet het e.e.a. worden aangepast? Etc.
Dankjewel! Ik heb de discussie en conclusie nu in grote lijnen af, ik heb de resultaten uitgediept en wat dingen die me opvielen benoemd. Daarnaast heb ik aanbevelingen gedaan voor verder onderzoek. Moet het nog een paar keer lezen en zal dan ongetwijfeld nog van alles aanpassen.
Maar tijd begint te dringen, 20 juni moet ik mijn 1e voorlopige versie inleveren
Beetje raar als ik nu terugkijk, in het begin 2 maanden gedaan over het schrijven van de inleiding en het theoretisch kader (lees: 3 dagen en de rest vrij), en door het oponthoud dat ik had met de interviews moest ik de resultaten, discussie én conclusie in 10 dagen afhebben Ben benieuwd of het goed is...
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:27:44 #178
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_27979725
Hier hetzelfde, al is het hier zo ingepland dat je tijdens je gewone vakken en tentamens al met je scriptie begint (en ik had ook nog eens 3 herkansingen uit de vorige periode). Na de laatste tentamens heb ik ook echt ff rust gehouden en leuke dingen gedaan. Maar sinds de enquetes terug zijn gaat het als een tierelier. Hst 4 en 5 in 1 week af. Ik hoop dat mijn begeleidster niet teveel aan te merken heeft op mijn hst 4, want dat ligt daar nu. En dan volgende week nog de tijd om alles kloppend en goed lopend te krijgen (en voorwoord, inhoudsopgave, literatuurlijst en bijlagen op orde te brengen) en dan kan de voorlopige versie ingeleverd worden!
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:47:03 #179
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_27980351
Alles wat me te binnen schiet wat ik nog moet doen heb ik nu netjes op een 'things to do' lijstje geschreven, omdat ik anders vast weer wat vergeet. Moet vooral nog veel kleine dingen: een paar literatuurverwijzingen, nog wat kleine ideetjes voor het laatste hoofdstuk, koptekst maken, en inderdaad, een voorwoord en een samenvatting (zou het bijna vergeten). Waar gaat je scriptie over Kyara?
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  donderdag 16 juni 2005 @ 13:28:36 #180
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_27981816
ja precies. Heb hier nu ook een heleboel losse briefjes liggen met aantekeningen over wat nog moet gebeuren enzo.

Mijn scriptie gaat over de invloed van merkextensies op het imago van het moedermerk. (bedrijfswetenschappen, afstudeerrichting marketing). En de jouwe miki? Wanneer moet jouw definitieve versie ingeleverd worden?
pi_27982709
Kortom: zowel miki als Kyara zijn bijna klaar?! Da's heel mooi. Succes met de laatste loodjes!
  donderdag 16 juni 2005 @ 13:58:20 #182
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_27982923
Ik hoop het wel Thaleia! Ik heb een beetje hetzelfde als jij. Als mijn begeleider aangeeft dat mijn scriptie (al dan niet met aanpassingen) een zesje op zal leveren dan ga ik nog een zomer door. Ik hoef geen hele hoge cijfers maar toch wel graag een 7.

JIj ook succes he!
  donderdag 16 juni 2005 @ 14:15:18 #183
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_27983500
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 13:28 schreef Kyara het volgende:
ja precies. Heb hier nu ook een heleboel losse briefjes liggen met aantekeningen over wat nog moet gebeuren enzo.

Mijn scriptie gaat over de invloed van merkextensies op het imago van het moedermerk. (bedrijfswetenschappen, afstudeerrichting marketing). En de jouwe miki? Wanneer moet jouw definitieve versie ingeleverd worden?
Interessant !
Mijne gaat over het toepassen van portfolioanalyse (de BCG-matrix) in een academisch ziekenhuis Portfolioanalyse zal ook wel bekende materie voor jou zijn he Ik doe overigens Gezondheidswetenschappen, afstudeerrichting Beleid & Management van de gezondheidszorg.
Mijn definitieve versie moet uiterlijk 15 juli worden ingeleverd. De eerst versie 20 juni, daarna heb ik een gesprek, de tweede voorlopige versie 27 juni, en daarna weer een gesprek. Hoop dat ik niet al te veel hoef te veranderen!
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  donderdag 16 juni 2005 @ 14:15:48 #184
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_27983527
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 13:52 schreef thaleia het volgende:
Kortom: zowel miki als Kyara zijn bijna klaar?! Da's heel mooi. Succes met de laatste loodjes!
Bedankt! Ik hoop dat ik straks een scriptie heb waar ik helemaal tevreden over ben, op dit moment is dat helaas niet zo.
Nog maar even doorgaan met brainstormen
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  donderdag 16 juni 2005 @ 14:32:56 #185
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_27984182
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 14:15 schreef miki het volgende:

[..]

Interessant !
Mijne gaat over het toepassen van portfolioanalyse (de BCG-matrix) in een academisch ziekenhuis Portfolioanalyse zal ook wel bekende materie voor jou zijn he Ik doe overigens Gezondheidswetenschappen, afstudeerrichting Beleid & Management van de gezondheidszorg.
Mijn definitieve versie moet uiterlijk 15 juli worden ingeleverd. De eerst versie 20 juni, daarna heb ik een gesprek, de tweede voorlopige versie 27 juni, en daarna weer een gesprek. Hoop dat ik niet al te veel hoef te veranderen!
Ja, portfolioanalyse is zeker bekend terein. Ik lever maar 1 voorlopige versie in (als het goed is) ergens volgend weekend. Hopenlijk is die goed genoeg om om 8 juli de definitieve versie in te leveren.
  donderdag 16 juni 2005 @ 20:39:41 #186
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_27996017
Nog even een stomme vraag hoor.

De volgorde van mijn hoofdstukken is als volgt:
- management samenvatting
- voorwoord
- inhoudsopgave
- hst 1 t/m 5
- referenties
- bijlagen

Nummeren jullie de samenvatting en het voorwoord dan ook? En moet dat dan ook in de inhoudsopgave staan? Want dat krijg je zeg maar de inhoudsopgave ook in de inhoudsopgave.
En nummeren jullie de bijlagen door of beginnen jullie dan zeg maar opnieuw?

Hoe doen jullie dat? Heb eigenlijk geen idee meer hoe ik dat voorheen heb gedaan en wat gebruikelijk is.
  donderdag 16 juni 2005 @ 20:40:14 #187
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_27996033
quote ipv edit.
pi_27996146
Ik heb de samenvatting en het voorwoord niet meegenummerd, ben begonnen bij de inleiding (na de inhoudsopgave dus). Bijlagen had ik in een apart bijlagenboek
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  vrijdag 17 juni 2005 @ 11:30:48 #189
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_28011000
De nummering begint bij de inleiding. Ik heb geen apart bijlagenboek, dus ik nummer de bijlagen gewoon door.
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  vrijdag 17 juni 2005 @ 12:00:03 #190
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_28012085
Ik denk dat het voor mij ook zoiets wordt. Bij het 1e hoofstuk (=inleiding dus) beginnen met nummeren en dan gewoon de bijlagen doornummeren. Dank!
  vrijdag 17 juni 2005 @ 13:51:15 #191
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_28016159
Misschien een hele "Word-newbie" vraag over de nummering, maar ik krijg dus nooit op een fatsoenlijke manier de nummering. Ik wil dat de nummering pas begint bij de inleiding, dus de titelpagina en de inhoudsopgave print ik altijd apart uit Heb al zo vaak zitten rommelen met die nummering, hij wil gewoon niet vanaf pagina 5 ofzo met '1' beginnen.
Hoe doen jullie dat?
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  vrijdag 17 juni 2005 @ 14:03:15 #192
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_28016599
werkt invoegen --> pagina nummers --> opmaak en dan beginnen bij je gewenste pagina misschien?
  vrijdag 17 juni 2005 @ 14:13:23 #193
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_28016899
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 14:03 schreef Kyara het volgende:
werkt invoegen --> pagina nummers --> opmaak en dan beginnen bij je gewenste pagina misschien?
Volgens mij werkt dat niet... ik loop er ook altijd mee te klooien.
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  vrijdag 17 juni 2005 @ 14:24:12 #194
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_28017259
nee, klopt dat begint de 1e bladzijde zo.

Ik heb zelf elk hoofdstuk in een apart document staan. Dan werkt het wel. Zou het verder ook niet weten. Ben ook niet zo handig met word (ben al de hele dag bezig om de lay-out van mijn inhoudsopgave goed te krijgen.... lukt ook niet al te best)
pi_28038260
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 13:51 schreef miki het volgende:
Misschien een hele "Word-newbie" vraag over de nummering, maar ik krijg dus nooit op een fatsoenlijke manier de nummering. Ik wil dat de nummering pas begint bij de inleiding, dus de titelpagina en de inhoudsopgave print ik altijd apart uit Heb al zo vaak zitten rommelen met die nummering, hij wil gewoon niet vanaf pagina 5 ofzo met '1' beginnen.
Hoe doen jullie dat?
Ik heb Word XP, maar ik ga ervan uit het dat in andere versies ook lukt. Scriptieschrijvers helpen elkaar, nietwaar?

Stap 1: Ga naar de pagina waar je de nummering wil laten beginnen
Zorg ook dat de cursor op de pagina staat, door even met de muis een keer in de tekst van de pagina te klikken. Als het goed is, kun je rechts onderin in het statusoverzicht ook zien op welke pagina je bent.



Stap 2: Selecteer de optie Paginanummers... uit het menu Invoegen
In dit scherm moet je de optie Nummer op eerste pagina uitschakelen en kun je naar keuze ook de opmaak van de nummering aanpassen. Als je klaar bent klik je op OK (maar dat is logisch. )



Resultaat



Op de eerste afbeelding zie je overgang van de eerste naar de tweede pagina. Ik had in het begin de nummering pas vanaf de tweede pagina laten beginnen. Hier zie je op de eerste pagina nog geen nummering. Dat is dus goed. Nu kijken hoe het op de tweede pagina is...



Check! Hier staat wel een nummering, net zoals ik het wilde hebben in dit voorbeeld. Succes verder met je scriptie.
pi_28038533
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 13:51 schreef miki het volgende:
Misschien een hele "Word-newbie" vraag over de nummering, maar ik krijg dus nooit op een fatsoenlijke manier de nummering. Ik wil dat de nummering pas begint bij de inleiding, dus de titelpagina en de inhoudsopgave print ik altijd apart uit Heb al zo vaak zitten rommelen met die nummering, hij wil gewoon niet vanaf pagina 5 ofzo met '1' beginnen.
Hoe doen jullie dat?
Maar de titelpagina hoort toch altijd pagina nummer 1 te zijn? Niet dat je het nummertje "1" daar afdrukt, maar als je gaat tellen begin je wel daar. Als na de titelpagina meteen de inhoudsopgave komt, krijgt die nummer 2, en je inleiding begint dan op pagina 3 (waneer je enkelzijdig afdrukt in ieder geval). Tenminste, zo moeten wij dat doen.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_28039623
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 09:50 schreef imago het volgende:

[..]

Maar de titelpagina hoort toch altijd pagina nummer 1 te zijn? Niet dat je het nummertje "1" daar afdrukt, maar als je gaat tellen begin je wel daar. Als na de titelpagina meteen de inhoudsopgave komt, krijgt die nummer 2, en je inleiding begint dan op pagina 3 (waneer je enkelzijdig afdrukt in ieder geval). Tenminste, zo moeten wij dat doen.
Dat is ook mijn idee. Soms komt het voor dat de eerste bladzijden met Romeinse cijfers worden genummerd en de daadwerkelijke inhoud met Arabische cijfers (dan begint de telling wel opnieuw, uiteraard), maar de eerste bladzijdes worden wel genummerd.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 14:36:16 #198
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_28043416
Yep, de telling moet idd wel al op de titelpagina beginnen, maar ik wil daar geen cijfertje hebben staan (mag ook niet trouwens, Romeinse cijfers zijn al helemaal verboden), maar dat is dus nogal een probleem (voor mij dan )
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_28043497
Volgens mij moet je met secties werken en dan de nummering pas laten beginnen in een nieuwe sectie. Doe je via Invoegen en Eindemarkering.
pi_28046723
Ik snap iig nooit hoe die nummering werkt in Word Ik los het altijd op door dingen als het titelblad niet in hetzelfde document op te nemen als het eigenlijke paper. Lukt trouwens alleen als je het op papier moet inleveren, ander niet
pi_28046746
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 14:36 schreef miki het volgende:
Yep, de telling moet idd wel al op de titelpagina beginnen, maar ik wil daar geen cijfertje hebben staan (mag ook niet trouwens, Romeinse cijfers zijn al helemaal verboden), maar dat is dus nogal een probleem (voor mij dan )
Dan kun je de instructie (met plaatjes ) gewoon volgen en dan gaan het helemaal goedkomen (kijk ook maar naar de twee laatste screenshots: de telling begint pas op de pagina waar ik het wil hebben)
  zaterdag 18 juni 2005 @ 17:47:45 #202
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_28046970
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 17:37 schreef ChrisJX het volgende:
Ik snap iig nooit hoe die nummering werkt in Word Ik los het altijd op door dingen als het titelblad niet in hetzelfde document op te nemen als het eigenlijke paper. Lukt trouwens alleen als je het op papier moet inleveren, ander niet
dat is ook mijn strategie ja. Scheelt een boel stress
pi_28047021
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 17:47 schreef Kyara het volgende:

dat is ook mijn strategie ja. Scheelt een boel stress
Ik vrees nu al met grote vreze... Er gaat áltijd iets mis als ik wat moet inleveren. Bladzijdes waarop ineens drie regels lager dan hoort met een alinea wordt begonnen, noten waarvan het cijfertje zelf op pagina 11 staat, maar de daadwerkelijke voetnoot op pagina 12, blz-nummering die maar voor de helft is afgedrukt (enige oplossing: boven aan de pagina de nummers laten zetten), enz, enz...
pi_28047159
Ik en Word, wij zijn geen vriendjes.
Ik geloof dat die zin het redelijk goed samenvat voor heel veel mensen.
Gister op mn werk: ik druk op enter en het gekke ding verandert de opmaak van hele stukken tekst?! Of ik wil 1 regel in een ander lettertype, pakt het ding er automatisch nog 2 regels bij die ik echt niet had geselecteerd.
Volgens mijn collega moet je er dan een paar pagina eindes tussen gooien en dan doet ie het wel goed. Kijk dan alleen wel uit met die pagina eindes weer verwijderen, want dan kan Word ook wel weer eens gekke dingen gaan doen.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 18:08:46 #205
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_28047390
Oh wat herkenbaar allemaal.

Heb ook altijd ruzie met word. Maar ik heb hier ook de scriptie van mijn vader en die is helemaal op zo'n ouderwetse typemachine gemaakt en dat is ook niet alles.....
pi_28047561
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 17:56 schreef Liejannuh het volgende:
Gister op mn werk: ik druk op enter en het gekke ding verandert de opmaak van hele stukken tekst?!
Dat snap ik dus ook niet! Als ik soms op enter druk wordt het lettertype ineens anders, of de lettergrootte
pi_28047728
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 18:18 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Dat snap ik dus ook niet! Als ik soms op enter druk wordt het lettertype ineens anders, of de lettergrootte
Dat bedoel ik! Om gek van te worden!!!
Gelukkig heb ik voor werk gerelateerde dingen altijd nog collega's die ik er mee lastig kan vallen. Ze merken het altijd vanzelf ik ga steeds harder gillen naar mn computer en daarna stuur ik het naar iemand die er meer geduld mee heeft!
  zaterdag 18 juni 2005 @ 22:23:39 #208
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28052615
Hm, misschien eens in de gaten houden dit opic. Ik ben ook bezig met mijn geschiedenis eindscriptie en hoop deze zomer toch wel eindelijk klaar te zijn.

Het onderwerp is de betrekkingen tussen Jemen (Mocha) en de Verenigde Oost-Indische Compagnie tussen de jaren 1699-1707/09.
pi_28054882
Dat van word had IK geschreven kunnen hebben. Bij mij was heel de opmaak van mijn scriptie opeens veranderd en in de Appendix stonden alle zinnen opeens helemaal achter elkaar

Kon ik een uur kloten om het goed te krijgen.
pi_28054937
Ctrl + Z is je beste vriend wat Word betreft. Verder alle auto-opmaak dingen uitzetten enzo, dat scheelt al een hoop ongewenst "meedenken" van het programma
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_28058939
quote:
Op zondag 19 juni 2005 00:20 schreef imago het volgende:
Ctrl + Z is je beste vriend wat Word betreft.
Want dan verandert het weer terug naar bijv. niet vet (wattie ineens deed), maar is ook de alineaindeling weer oud. Druk ik weer op enter, wordt de tekst weer vet! Aaargh!
  zondag 19 juni 2005 @ 12:34:22 #212
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_28060823
De inhoudsopgave. Ook zoiets. Volgens die automatische functie in Word lukt het me niet dus ik typ alles handmatig. Maar dan gaat ie dingen schuin zetten wat ik niet schuin wil, inspringen en na een hoop gevloek van mijn kant heb ik het dan toch uiteindelijk een beetje fatsoenlijk.
En over de paginanummering..moet het morgen via email inleveren en nu zit ik met die paginanummering..op papier zet ik idd altijd de titelpagina en de inhoudsopgave in een apart document..
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  zondag 19 juni 2005 @ 12:36:08 #213
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_28060856
RubberenRobbie, zie je instructies nu pas
Maar hoe doe je dat als je op de eerste vier pagina's geen nummer wilt hebben? Dat probleem heb ik dus, eerste pagina lukt nog wel, maar meerdere pagina's niet..
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_28063803
handmatig doen, nooit geen gezeik mee.

alternatef miki, ene blank tekstblok over de nummering plaatsen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_28064087
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 17:56 schreef Liejannuh het volgende:
Ik en Word, wij zijn geen vriendjes.
LaTeX wel eens geprobeerd?

(heeft ook z'n nukken, maar van een heel ander soort dan word)
pi_28064133
quote:
Op zondag 19 juni 2005 12:34 schreef miki het volgende:
De inhoudsopgave. Ook zoiets. Volgens die automatische functie in Word lukt het me niet dus ik typ alles handmatig.
\tableofcontents
\clearpage

Klaaiii!!

(hrm, misschien wat jongens van tweakers.net uitnodigen om hier feest te komen vieren?)

[ Bericht 4% gewijzigd door joshus_cat op 19-06-2005 15:24:55 ]
pi_28064210
(dubbel)
  zondag 19 juni 2005 @ 15:51:17 #218
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_28064721
@ Komrad: hey, goed idee van die tekstblokken
Handmatig is geen optie, dat ziet er net niet zo mooi uit (vind ik dan)...

@ joshus-cat: Ja, die kunnen zich hier eens flink uitleven. Eerlijk gezegd denk ik dat ze ons hard zullen uitlachen
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_28070439
Goede tip idd dank je

Vanmiddag weer gestoeid met de voetteksten. Klopte de nummering gewoon niet. Stond er bij pagina 42 een nummer 35...vaaaaag

Einde komt nu in zicht. Heb morgen gesprek over voorlopige versie scriptie. Ben erg benieuwd wat die allemaal te zeggen heeft. Woensdag inleveren en vrijdag eindpresentatie
pi_28084572
Hallo mensen! Even een kort, maar toch belangrijk vraagje. Mijn scriptie is eindelijk af en ik vraag me nu af waar en hoe ik deze het mooiste kan laten binden? Het is toch wel prettig als het voor het oog ook een beetje aantrekkelijk is. Iemand enig idee? Ik studeer trouwens in Amsterdam.
An eye for an eye, makes the whole world blind.
-Mahatma Ghandi-
  maandag 20 juni 2005 @ 12:07:38 #221
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_28084930
Ik schiet al heel aardig op met mijn scriptie
Het enige probleem is nog de structuur waar ik constant mee zit te worstelen...
Het concept moet iig woensdag ingeleverd worden, dus ik heb vandaag + morgen nog om te schrijven, en dinsdagavond en woensdag wil ik gaan herschrijven (lopend verhaal van maken) en dat gaat me prima lukken

Alleen die structuur... In theorie is het makkelijk: h1 = het probleem + de gevolgen h2 = de oorzaak, h3 = wat zeggen verschillende auteurs over de oplossing, h4 = wat is volgens mij de oplossing.
In de praktijk is het alleen nét even lastiger.
  maandag 20 juni 2005 @ 12:15:56 #222
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_28085155
Ik moet 'm vandaag voor 17.00 gemailt hebben (de voorlopige versie dan). Ik zit ver (15 pagina's ) over het maximaal toegestane pagina's. In de Bachelor/Master structuur hebben ze vastgelegd dat de scriptie maximaal 25 pagina's mag bevatten. Het kan aan mij liggen, maar ik krijg mijn onderzoek echt niet in 25 pagina's gepropt. Tenzij ik driekwart van de resultaten weglaat
Kga nu nog even fröbelen met de nummering en een koptekst invoegen. Veranderingen aan het verhaal zelf weet ik niet meer, het is nog niet goed naar mijn mening maarja...dat hoor ik dan wel in het gesprek woensdag

En inbinden, dat kun je laten doen bij de copyshop. Dat ligt meestal in het gebouw van je school/uni
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  maandag 20 juni 2005 @ 12:28:48 #223
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_28085532
Spannend Miki. Kun je niet het een en ander in de bijlagen stoppen anders?
Bij ons is het maximaal 40 pagina's. Ik heb echter regelafstand 1,5 (vind ik mooier en prettiger lezen) dus ik vind dat het dan dus wel 60 pagina's mogen worden. En daar zit ik nu iets boven (62 of zo). Een paar pagina's zal wel niet uitmaken maar 15 pagina's is wel veel ja. (ik heb trouwens ook iets van 5 pagina's uit mijn theoretisch kader moeten schrappen, erg lastig).

Na de voorkant komt meestal nog een titelpagina toch? Met daarin ook de naam van je begeleider en studentnummer enzo. Heb alleen geen richtlijnen daarvoor dus nu heb ik een vrij leeg titelblad omdat ik niet weet wat daar in moet.
  maandag 20 juni 2005 @ 12:29:48 #224
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_28085559
Edit: opgelost
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_28085574
quote:
Op maandag 20 juni 2005 12:15 schreef miki het volgende:
Ik moet 'm vandaag voor 17.00 gemailt hebben (de voorlopige versie dan). Ik zit ver (15 pagina's ) over het maximaal toegestane pagina's. In de Bachelor/Master structuur hebben ze vastgelegd dat de scriptie maximaal 25 pagina's mag bevatten. Het kan aan mij liggen, maar ik krijg mijn onderzoek echt niet in 25 pagina's gepropt. Tenzij ik driekwart van de resultaten weglaat
Kga nu nog even fröbelen met de nummering en een koptekst invoegen. Veranderingen aan het verhaal zelf weet ik niet meer, het is nog niet goed naar mijn mening maarja...dat hoor ik dan wel in het gesprek woensdag

En inbinden, dat kun je laten doen bij de copyshop. Dat ligt meestal in het gebouw van je school/uni
Lettergrootte op 10 of 11 zetten, regelafstand normaal en een ander lettertype kan zomaar een pagina of 3 schelen

Daarom wordt bij ons in woorden gerekend
  maandag 20 juni 2005 @ 12:33:10 #226
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_28085666
quote:
Op maandag 20 juni 2005 12:29 schreef miki het volgende:
Okee, ik heb weer een Word-probleem:
Ik moet een koptekst hebben: zo'n doorlopende streep met daarop mijn naam en het onderwerp. Invoegen -> koptekst levert niets op, dan plaats ie de tekst (zonder streep, en niet op iedere pagina) gewoon in het teksgedeelte, terwijl het volgens mij in de blanco rand boven aan moet komen.
Iemand ervaring met kopteksten?
en beeld > koptekst? Die streep krijg je trouwens door in je koptekst te gaan staan en opmaak > randen & arceringen.
  maandag 20 juni 2005 @ 12:37:57 #227
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_28085813
quote:
Op maandag 20 juni 2005 12:28 schreef Kyara het volgende:
Spannend Miki. Kun je niet het een en ander in de bijlagen stoppen anders?
Bij ons is het maximaal 40 pagina's. Ik heb echter regelafstand 1,5 (vind ik mooier en prettiger lezen) dus ik vind dat het dan dus wel 60 pagina's mogen worden. En daar zit ik nu iets boven (62 of zo). Een paar pagina's zal wel niet uitmaken maar 15 pagina's is wel veel ja. (ik heb trouwens ook iets van 5 pagina's uit mijn theoretisch kader moeten schrappen, erg lastig).

Na de voorkant komt meestal nog een titelpagina toch? Met daarin ook de naam van je begeleider en studentnummer enzo. Heb alleen geen richtlijnen daarvoor dus nu heb ik een vrij leeg titelblad omdat ik niet weet wat daar in moet.
Bij ons is het ook regelafstand 1.5, en lettertype 12 Vind het echt moeilijk om te schrappen, ik heb dan het idee alsof het niet meer compleet is.

Bij ons moet op het titelblad het volgende:
Naam, studentnummer, afstudeerrichting, facultaire begeleider(s), instellingsbegeleider(s), naam van de instelling, je faculteit, de naam van de uni/school, datum
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  maandag 20 juni 2005 @ 16:19:05 #228
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28092727
quote:
Op maandag 20 juni 2005 12:15 schreef miki het volgende:
In de Bachelor/Master structuur hebben ze vastgelegd dat de scriptie maximaal 25 pagina's mag bevatten. Het kan aan mij liggen, maar ik krijg mijn onderzoek echt niet in 25 pagina's gepropt. Tenzij ik driekwart van de resultaten weglaat
late reactie, maar hebben ze bij jou op de faculteit niet ook een maximaal aantal woorden opgegeven? Dat lijkt me veel logischer, omdat het nogal scheelt welke bladspiegel, marges, regelafstanden, lettertypes, etc. je gebruikt. Bij ons is het geloof ik maximaal ongeveer 23.000 woorden, wat ongeveer neerkomt op 50 pagina's - volgens de studiegids.

Ik zit nog in de oude structuur overigens.
  maandag 20 juni 2005 @ 16:26:09 #229
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_28092905
regelafstanden en lettertypes zijn bij hun ook voorgeschreven.

Ik heb een gesprekje met mijn begeleider gehad en ik kan flink aan de slag met mijn analyse hoofdstuk

heb nog wat te doen de komende dagen dus...
pi_28092940
Ik hoop dat ik aan het voorgeschreven aantal woorden kom Ben bang dat ik er mss net 1000 te kort kom... Maar ach, met zo'n aantal valt er altijd nog wel wat te verzinnen
  maandag 20 juni 2005 @ 16:30:51 #231
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28093047
Daar ben ik ook bang voor, ChrisJX. Het schrijven gaat wel aardig, maar tóch...
pi_28093719
quote:
Op maandag 20 juni 2005 16:30 schreef MadGuy het volgende:
Daar ben ik ook bang voor, ChrisJX. Het schrijven gaat wel aardig, maar tóch...
Ik moet nog 4000 woorden en ben inmiddels al aardig aan het eind van mijn verhaaltje. Tweeduizend erbij gaat zeker nog lukken, maar ik hoop dat de andere tweeduizend ook willen. En eik had ik als buffer er 1000 extra bij willen maken, zodat ik tenminste met een gerust hart was kan schrappen als blijkt dat ik dingen dubbel hebt verteld of als ze eik niet zo in het verhaal passen.
pi_28094461
Hoe is het mogelijk. Ik heb daadwerkelijk een hoofdstuk opgestuurd. We gaan donderdag bij begeleider langs, maar het onzekere kleine meisje in mij zou graag nu alvast effe een mailtje van hem zien met "ziet er goed uit, donderdag praten we verder" erin. Ach, ik weet dat het best deugt. Nu zwemmen
  maandag 20 juni 2005 @ 17:17:23 #234
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28094581
Nu je het over een hoofdstuk hebt, thaleia... Ik werk denk ik op een ontzettend rare manier. Ik werk in verschillende hoofdstukken en daarbij zet ik ook nog eens alles in één vloeiend verhaal na elkaar. later beslis ik pas wat nu bij wat hoort... Mijn docent vroeg me ook iets te sturen, als ik wilde weten of ik op de goede weg zat, maar ik denk dat ik dan gelijk een preek terugkrijg over mijn chaotische werkwijze.

Het gaat altijd goed...
pi_28094782
Grappig hoe verschillend het er overal aan toe gaat. Ik heb vandaag een gesprek met mijn begeleider gehad en bij ons gaat het meer om je logische verstand te gebruiken dan dat er vaste regels zijn over hoe een scriptie eruit moet zien. Vaak is men erg streng over hoe een bibliografie eruit moet zien, en het systeem van verwijzingen in de voetnoten, maar ik mag/moet het allemaal zelf maar uitzoeken. Lekker m'n eigen gang gaan dus

Zo ook met de begeleiding. Als ik veel hulp en sturing wil mag ik vaak langskomen, als ik de hele scriptie in m'n eentje wil schrijven zonder tussentijds overleg kan dat ook. Nou heb ik m'n begeleider ook wel een beetje tactisch gekozen: hij denkt heel erg positief over me, en we kunnen het wel goed vinden met elkaar. Dat scheelt al een hoop.

Nu moet ik nog een tweede begeleider zoeken. Ik doe een geïntegreerde scriptie van twee vakken, dus het is niet zo dat ik een tweede mee-lezer moet zoeken, maar echt iemand die helpt bij het andere deel. Degene die ik het liefste daarvoor zou vragen gaat helaas deze zomer met pensioen, maar tot die tijd gaat hij me helpen en daarna zal hij iemand aanraden die me dan verder kan begeleiden.

Ik heb er zin in om nu eens echt te gaan beginnen!
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  maandag 20 juni 2005 @ 19:24:17 #236
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28097868
quote:
Op maandag 20 juni 2005 17:24 schreef imago het volgende:
Zo ook met de begeleiding. Als ik veel hulp en sturing wil mag ik vaak langskomen, als ik de hele scriptie in m'n eentje wil schrijven zonder tussentijds overleg kan dat ook. Nou heb ik m'n begeleider ook wel een beetje tactisch gekozen: hij denkt heel erg positief over me, en we kunnen het wel goed vinden met elkaar. Dat scheelt al een hoop.
Hier hetzelfde en ik heb ook mijn begeleider met tact gekozen. Een man met verstand van zaken en hij hijgt niet zo in mijn nek als ik bezig ben. Hij is wel het prototype verstrooide professor, dat is weer een beetje vervelend...
pi_28106128
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:24 schreef MadGuy het volgende:
Hier hetzelfde en ik heb ook mijn begeleider met tact gekozen. Een man met verstand van zaken en hij hijgt niet zo in mijn nek als ik bezig ben.
Vrienden van me moesten op bepaalde vastgestelde data weer een stuk inleveren en kregen de wind van voren als ze niet met iets kwamen, die van mij zei: "ik zie wel wanneer ik weer iets krijg"
Ik denk dat het geen toeval is dat ik hem als begeleider koos. Ik hoef en wil niet iemand die me aan het handje neemt. Ik zoek het zelf wel uit
  dinsdag 21 juni 2005 @ 11:05:36 #238
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_28111582
quote:
Op maandag 20 juni 2005 16:19 schreef MadGuy het volgende:

[..]

late reactie, maar hebben ze bij jou op de faculteit niet ook een maximaal aantal woorden opgegeven? Dat lijkt me veel logischer, omdat het nogal scheelt welke bladspiegel, marges, regelafstanden, lettertypes, etc. je gebruikt. Bij ons is het geloof ik maximaal ongeveer 23.000 woorden, wat ongeveer neerkomt op 50 pagina's - volgens de studiegids.

Ik zit nog in de oude structuur overigens.
Nee, daar werken ze hier niet mee. Alles is tot de puntjes voorgeschreven, lettertype, marges, regelafstand...
Als ik in de oude structuur zat zat ik wel binnen het maximaal aantal toegestane pagina's..nu zit ik er ver boven. Best raar eigenlijk, dat dat zo veranderd..
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_28113360
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 23:31 schreef ChrisJX het volgende:
Ik dacht dat je van je uni echt in 3 maanden klaar moest zijn ofzo
Neuh.
Ja na tien jaar studie gaan ze brieven sturen of je a.u.b. eens wil opschieten met je doctoraal. Anders moet je een bachelordiploma aanvragen.

Maar goed, mijn hoofdstuk 4 wacht Ervaring heeft me geleerd dat het niet zichzelf typt (damn)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_28113630
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 12:01 schreef Syrena het volgende:

Maar goed, mijn hoofdstuk 4 wacht Ervaring heeft me geleerd dat het niet zichzelf typt (damn)
Ik ben al bij H V Maar ik ben een beetje inspiratieloos vandaag.
pi_28115119
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 12:09 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik ben al bij H V Maar ik ben een beetje inspiratieloos vandaag.
Ik krijg ineens inspiratie voor de inleiding
Die doe ik namelijk altijd pas ergens op het einde en ik ben aan het tikken en ineens . Brrrrrr *eng* dat ben ik niet gewend ineens van die lampjes die aangaan....

Zou ik dan nu toch écht dit jaar afstuderen? Is het hier zo warm of ligt dat aan mij?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_28115152
Goedzo

Ik heb geen zin meer
  dinsdag 21 juni 2005 @ 22:33:06 #243
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_28116879


Mijn conceptscriptie is af!!!!

Hoera!!!

pi_28116921
Morgen om 14.00 uur uitslag van mn scriptie

* clauwheee zenuwachtig is
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  dinsdag 21 juni 2005 @ 22:35:40 #245
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_28116992
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 12:01 schreef Syrena het volgende:

[..]

Neuh.
Ja na tien jaar studie gaan ze brieven sturen of je a.u.b. eens wil opschieten met je doctoraal. Anders moet je een bachelordiploma aanvragen.

Maar goed, mijn hoofdstuk 4 wacht Ervaring heeft me geleerd dat het niet zichzelf typt (damn)
Oude systeem hè No way dat je nu nog zo lang over je studie kunt doen...
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  dinsdag 21 juni 2005 @ 23:04:04 #246
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_28118199
Christine: Gefeliciteerd! Nu maar hopen dat er niet heel veel aan veranderd hoeft te worden!

Clauwhee: spannend! Heel veel succes morgen!
pi_28118256
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 22:34 schreef clauwheee het volgende:
Morgen om 14.00 uur uitslag van mn scriptie

* clauwheee zenuwachtig is
veel succes morgen

christine, lekker en nu op naar de bul
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 22 juni 2005 @ 10:50:10 #248
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_28126687
Zo, net terug van het gesprek over mijn eerste voorlopige versie van de thesis. Mijn begeleider vond hem goed en helder geschreven en makkelijk te lezen. Opmerkingen die ik heb gekregen gaan vooral over stukken tekst die in het verkeerde hoofdstuk blijken te staan, te lange paragrafen (dus opdelen in subkopjes) e.d. Inhoudelijk hoef ik bijna niets te veranderen, alleen aangeven waarom ik juist deze mensen voor de interviews heb gekozen, namen bij citaten zetten enzo.
Ze vond mijn thesis inderdaad wat aan de lange kant, maar zij zelf vond dat geen probleem. Volgende week heb ik een gesprek met mijn tweede begeleider, ik moest maar even afwachten of hij dat een probleem zou vinden. Ik hoop het niet, anders moet ik alsnog een hoop gaan inkorten..

Trouwens, de nummering heb ik op de titelpagina mooi weggekregen met een blanco tekstblok. Hulde aan de bedenker van deze tip
Volgende probleem: Ik heb het eindelijk voor elkaar gekregen een koptekst (mét een streep ) neer te zetten, alleen krijg ik hem niet weg op de titelpagina. Volgens het Paperclipje moet ik met secties werken. Iemand een simpele uitleg hoe ik de koptekst alleen op de titelpagina wegkrijg?
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_28126746
Fijn dat je bijna niets hoeft te veranderen Ik hoop dat mijn begeleider er ook zo overdenkt
pi_28126835
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 22:34 schreef clauwheee het volgende:
Morgen om 14.00 uur uitslag van mn scriptie

* clauwheee zenuwachtig is
Nog 3 uurtjesssssssssss

@ Miki:toppie!!!


Nog 2 weken, dan kan ik ook gaan beginnen... Was ik maar net zo ver als jullie
pi_28127119
Heb ik dat

Ik zit me hier twee uur lang een beetje te vervelen omdat ik geen inspiratie heb, krijg ik goede ideeën moet ik weg
  woensdag 22 juni 2005 @ 11:12:54 #252
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_28127371
Dat zul je altijd hebben! Even snel kort opschrijven Altijd grappig, hoe op sommige momenten goede ideeën komen opborrelen

Trouwens, Clauwheee, succes! Let us know
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  woensdag 22 juni 2005 @ 12:03:09 #253
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_28128867
Zorg dat je een schrijfblokje bij je hebt. Als je dan een goed ingeving krijgt, kun je het meteen even kort opschrijven en dan thuis verder uitwerken. Heeft voor mij iig heel goed geholpen.

Miki: goed joh!
pi_28129188
*Bibber*

Ik laat het jullie natuurlijk weten!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_28131395
Een 7

Joehoeeeee
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  woensdag 22 juni 2005 @ 13:34:29 #256
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28131454
Gefeliciteerd!
pi_28132438
Van harte, clauwheee
  woensdag 22 juni 2005 @ 14:06:03 #258
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_28132451
gefeliciteerd clauwhee!!!
  woensdag 22 juni 2005 @ 14:09:06 #259
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_28132536
Gefeliciteerd! Goed gedaan joh!
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_28132591
* clauwheee is blij

Komende maandag van 13.30 - 14.00 heb ik mijn verdedigingsgesprek.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_28134238
Vandaag was 12:00 uur de deadline en hij is dus opgestuurd. Wel grappig dat uit mijn groep iedereen te laat was (kwartiertje ofzo)

Vrijdag presentatie en dan hopelijk snel het resultaat.
  woensdag 22 juni 2005 @ 15:40:43 #262
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_28135328
ook voor jou spannend Epica! Succes met voorbereiden!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 23 juni 2005 @ 11:48:00 #263
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_28157787
gefeli clauwheee, succes maandag... zal voor je duimen

ik heb gister mijn presentatie en verdediging gehad

KLAAR FINISHED FINITO GRADUATED met een 7
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 23 juni 2005 @ 11:49:10 #264
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_28157836
Ook gefeliciteerd!!
Het gaat goed met de scriptieschrijvers hier!
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_28157924
Ynske gefeliciteerd!!

Epica spannend!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_28158906
Hoera! Mijn "dissertation proposal", dus scriptie concept, is goedgekeurd, dus ik kan beginnen met schrijven en onderzoeken (niet per se in die volgorde). Dus maar vrolijk meteen een hele indeling van de hoofdstukken en de relevante vragen per hoofdstuk/substuk opgeschreven.... met een beetje geluk kan ik eind van het jaar alles af hebben.
pi_28165359
Ik heb mijn scriptiezooi mee naar het werk genomen, collega's zouden om kwart voor 1 weggaan, dus ik dacht: lekker tot 17 uur in de baas zijn tijd een beetje typen

Het is alleen hier zo heet dat ik niks anders kan doen dan zitten, water drinken en af en toe een beetje JewelQuesten op Zylom.

Als toetje ook nog eens lekker koppijn....zoveelste keer al deze week
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 23 juni 2005 @ 16:13:37 #268
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_28165804
Ynske, gefeliciteerd!

Hier schiet het niet op. Het is nu echt zo warm hier. Ik krijg niks gedaan. En morgenavond moet de voorlopige versie af zijn
pi_28166504
Nou, hier schiet het helemaal niet op. Ik moet nog honderden pagina's lezen/doorbladeren (nou ja, zeg maar 2500) en ik heb geen ideen van wat ik wil schrijven of zo. Onderwerp wil niet vlotten, begrijp het basismateriaal voor m'n scriptie niet helemaal, en ik heb geen zin. Ik weet ook niet echt wanneer het af moet eigenlijk. Ik hou me er maar niet te veel mee bezig en ga gewoon door tot het af is. Of het nieuwe jaar begint. Ik zie wel.
Sanity is (not) statistical
pi_28166817
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 11:49 schreef miki het volgende:
Het gaat goed met de scriptieschrijvers hier!
Ja Want mijn begeleider had vanochtend over mijn ingezonden stuk te melden dat hij "onder de indruk" was en blabla, en dat ik er vooral niet meer al teveel aan moet doen. Op wat kleine details na is dit gewoon AF. Yeah.
We zijn er nog lang niet hoor, want Het Andere Deel moet ook nog, maar toch voelt dit wel effe lekker. Kreeg er door al zijn tips e.d. ook wel weer zin in, maar ben vanmiddag toch maar niet aan het werk gegaan (32 graden!), en gewoon een eind gaan fietsen. Morgen weer een dag.

Ynske, gefeliciteerd!
Degenen bij wie het vandaag niet zo lukt: logisch. Trakteer jezelf op een ijsje en ga morgenvroeg in een bieb-met-airco zitten. Succes!

[edit]Had niet gezien dat Kyara een deadline heeft. Misschien gewoon vannacht wat doen? Dan is het koeler
  donderdag 23 juni 2005 @ 17:25:58 #271
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_28167880
Denk dat het vanavond inderdaad een latertje gaat worden....
pi_28192431
Nou, over een uurtje de presentatie. Helemaaaaal geen zin maar ja ik zie het wel. Niet echt zenuwachtig ofzo.
pi_28192487
succes epica
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_28192521
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:48 schreef thaleia het volgende:

[..]

Ja Want mijn begeleider had vanochtend over mijn ingezonden stuk te melden dat hij "onder de indruk" was en blabla, en dat ik er vooral niet meer al teveel aan moet doen. Op wat kleine details na is dit gewoon AF. Yeah.
We zijn er nog lang niet hoor, want Het Andere Deel moet ook nog, maar toch voelt dit wel effe lekker. Kreeg er door al zijn tips e.d. ook wel weer zin in, maar ben vanmiddag toch maar niet aan het werk gegaan (32 graden!), en gewoon een eind gaan fietsen. Morgen weer een dag.

Ynske, gefeliciteerd!
Degenen bij wie het vandaag niet zo lukt: logisch. Trakteer jezelf op een ijsje en ga morgenvroeg in een bieb-met-airco zitten. Succes!

[edit]Had niet gezien dat Kyara een deadline heeft. Misschien gewoon vannacht wat doen? Dan is het koeler
ijsje

is dat een uitnodiging thaleia
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  vrijdag 24 juni 2005 @ 13:32:35 #275
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28192575
Gisteren - op mijn verjaardag - heb ik mijn mondeling literatuurtentamen gedaan bij mijn begeleider. Ik had een 8! Nu alleen nog de scriptie schrijven en klaar is Boos Mannetje!

Succes Epica!
pi_28192870
gefelicitered Boos mannetje, ook met je verjaardag natuurlijk
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_28193279
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 13:31 schreef komrad het volgende:
is dat een uitnodiging thaleia
De Caffiato was tijdelijk niet verkrijgbaar bij het cultuurcafe

BoosMannetje, van harte

Ik doe nu echt het perfecte werk voor bij deze temperaturen: hersenloos lay-outerig gepriegel. Zoals daar zijn: het verplaatsen van alle leestekens tot VOOR de voetnoten, want ik had steeds aan het eind van de zin de voetnoot direct vastgeplakt aan het woord en scriptiebegeleider wil hem na de punt.
Kortom: dingen die moeten gebeuren maar waar je niet bij hoeft na te denken. Heerlijk
pi_28193592
succes, maar ik wil nog steeds ijs

* komrad gaat naar de ijssalon in de buurt
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 24 juni 2005 @ 17:10:33 #279
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_28199005
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 13:28 schreef Epica het volgende:
Nou, over een uurtje de presentatie. Helemaaaaal geen zin maar ja ik zie het wel. Niet echt zenuwachtig ofzo.
hoe is t gegaan????

ik heb vandaag gehoord dat de diplomauitreiking de 13e plaatsvind
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 24 juni 2005 @ 19:43:37 #280
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_28202570
Mijn voorlopige versie kan morgen geprint worden. De lay-out klopt nu volgens mij wel. Heb nog 3 zinnen die niet lopen waar vriendje vanavond naar mag kijken. Verder geloof ik het wel. Ik ben er nog niet dolgelukkig mee maar die voorlopige versie is ook voor mezelf om het eens heel goed door te lezen van papier ipv vanaf het beeldscherm. Dat vind ik toch een stuk overzichtelijker....
pi_28202718
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 17:10 schreef Ynske het volgende:

[..]

hoe is t gegaan????

ik heb vandaag gehoord dat de diplomauitreiking de 13e plaatsvind
Ja, eigenlijk alleen sheets gemaakt en het liep vanzelf. Een vloeiend (Engels) geheel en kon goed de vragen beantwoorden. Maandag krijg ik mijn punt, maar ik heb het wel gehaald.

Van ons groepje van vier van de presentaties, ben ik de enige die het gehaald heeft

Benieuwd wat ik krijg
pi_28253386
quote:
Op zondag 1 mei 2005 16:15 schreef var.fok het volgende:
Ik meld me ook weer...
't blijft soms echt lastig om gemotiveerd bezig te blijven; ik hou me mezelf maar voor dat een harde deadline helpt Nog zo'n 6 weken, dan moet 't definitieve concept toch echt klaar zijn..
  zondag 26 juni 2005 @ 17:46:57 #283
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_28253689
Morgen voor 17.00 de tweede voorlopige versie van de thesis inleveren, waarna ik op 4 juli een gesprek heb met mijn twee begeleiders.
Ben er nog niet helemaal tevreden over, wil dieper ingaan op de resultaten maar dan wordt mijn thesis veel te lang (zit nu al ver over het maximaal aantal pagina's).

Mijn bacheloruitreiking vindt trouwens ergens in september plaats. Dan ben ik ook net bezig met mijn master, ben benieuwd hoe dat gaat worden!
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_28258243
Krijg morgen het punt. Spanneeeeeeeeeeeeeeend.
pi_28258904
succes epica, het gaat natuurlijk goedkomen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  maandag 27 juni 2005 @ 16:27:57 #286
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_28276407
En Epica, wat is het geworden?

Ik heb afgelopen zaterdag mijn voorlopige versie ingeleverd. Ik hoop dat ik eind deze week nog een gesprek met haar kan plannen. Dan hoor ik ook of ik de definitieve versie op 8 juli in kan leveren of dat ik nog even door moet bikkelen. Ik hoop het eerste natuurlijk maar het zal er toch een beetje om hangen ben ik bang....
pi_28276581
En het gaat goeeed Ik moet nog ruim 1500 woorden zien te schrijven in één week en dat moet lukken Heb immers nog helemaal geen tekst voor de inleiding en de reeds bestaande conclusie moet uitgebreider.
  maandag 27 juni 2005 @ 16:34:33 #288
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28276635
Epica, post je cijfer!

En Kyara, veel succes.

Ik ben vandaag ook weer volop bezig. Het komt en het gaat, maar ik ben positief en dat is wel wat. Ik twijfel alleen in hoeverre ik iets van een andere ateur over moet nemen, zonder dat het een overschrijfwerkje wordt. Aan de andere kant is het ook weer een mooie opvulling en heb ik zijn verhaal wel nodig om mijn verhaal kracht bij te zetten.

Het gaat concreet om een beschrijving van de handelsgeschiedenis tussen Mocha en de VOC in de jaren 1614-1655. Mijn scriptie gaat over de jaren 1696-1707. maar toch heb ik het nodig om te laten zien in hoeverre de negotie in de vroeg zeventiende eeuw een totale mislukking was...
pi_28277986
Overnemen als je het nodig hebt, maar het verhaal met eigen woorden vertellen Probeer er anders nog één of twee bronnen bij te vinden die iets dieper op een ander aspect ingaan. Dan kun je er tussendoor een andere bron doorheen gooien, zodat de begeleider ziet dat je niet zomaar alles hebt overgenomen.

Ik hoop dat ik soms niet te letterlijk een citaat heb overgenomen, maar het is zo moeilijk om in het engels je eigen woorden weer te gaan geven Ik blijf maar op dezelfde woorden uitkomen, terwijl de bronnen dus mooie woorden gebruiken
  maandag 27 juni 2005 @ 17:24:52 #290
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_28278149
@ Kyara: Succes!
@ MadGuy: Vind ik ook altijd zo moeilijk, wat ChrisJX zegt is denk ik het beste!
@ Epica: Posten dat cijfer !
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_28279411
Haha, wat een interesse allemaal

Ik zou het vandaag gemaild krijgen. Blijf maar F5'en maar niks gehad

Nu maar mailtje gestuurd wanneer het komt. Pfff, daar ben je dan heel de dag zenuwachtig voor.

Met betrekking tot die bronnen gebruiken. Als een heel hoofdstuk bijna letterlijk ergens vandaan komt, maar met eigen zinnen gezegd, heb ik dat in de 1e zin gezegd. In de trant van: The following model is based on... (of iets dergelijk).
  maandag 27 juni 2005 @ 18:18:35 #292
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_28279746
Oh dat is balen Epica. Ik hoop dat je je cijfer snel krijgt!
  maandag 27 juni 2005 @ 19:58:27 #293
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28282337
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:19 schreef ChrisJX het volgende:
Overnemen als je het nodig hebt, maar het verhaal met eigen woorden vertellen Probeer er anders nog één of twee bronnen bij te vinden die iets dieper op een ander aspect ingaan. Dan kun je er tussendoor een andere bron doorheen gooien, zodat de begeleider ziet dat je niet zomaar alles hebt overgenomen.
Het vervelende is dat die 'bron' ook de enige is die voorhanden is op dit gebied. Redelijk pionierswerk dus allemaal. Maar ik denk dat ik er wel in ga slagen. Ik heb genoeg eigen materiaal waar ik het tegen af kan zetten en ik heb al een argument waar ik de genoemde bron mee aan kan vallen. Een punt waar ik wat meer nuance in wil zien.

Ik mag overigens nog gewoon in het Nederlands schrijven. Ik zit nog in de oude stijl!
pi_28284953
je kan toch gewoon aangeven tot waar het een literatuurstudie is en waar je je eigen ontwikkeling begint
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  maandag 27 juni 2005 @ 21:56:04 #295
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28285118
Ja, uiteraard. Dat is ook geen probleem en dat heb ik ook bij vorige scripties toegepast. Ach, ik kom er wel uit. Het is ook moeilijk uit te leggen.
pi_28285212
try me
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_28285240
trouwens mijn afstudeerproject ging ook over de toepassing van een theorie in een nieuwe setting dus ook wel redelijk vernieuwend. Ik herken dna ook je probleem wel een beetje
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  maandag 27 juni 2005 @ 22:15:50 #298
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28285847
Wel het is dus een scriptie voor mijn studie geschiedenis. In het boekje secundaire literatuur wat ik gebruik wordt de situatie tussen het havenstadje Mocha en de VOC beschreven van 1614-1655. En dan echt tot in detail beschreven, niet zozeer een analyse. Ik heb het over de periode 1696-1707. Nu wil ik de tijden een beetje tegen elkaar afzetten, maar ik moet me heel erg bedwingen niet teveel klakkeloos over te schrijven uit het boekje over 1614-1655. Het staat er ook zo mooi chonologisch allemaal. Nu kan ik hem op twee punten nuanceren, maar toch...
pi_28285926
ik zou het anders doen. Wat wil je vertellen over 1696-1707 en zoom in op de typerende overeenkomsten/verschillen. Ga op de rest meer globaal in. ZO geef je er meteen een eigen draai aan.

Kan je daar iets mee?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_28285942
quote:
Op maandag 27 juni 2005 19:58 schreef MadGuy het volgende:

Het vervelende is dat die 'bron' ook de enige is die voorhanden is op dit gebied. Redelijk pionierswerk dus allemaal. Maar ik denk dat ik er wel in ga slagen. Ik heb genoeg eigen materiaal waar ik het tegen af kan zetten en ik heb al een argument waar ik de genoemde bron mee aan kan vallen. Een punt waar ik wat meer nuance in wil zien.
Goedzo
quote:
Ik mag overigens nog gewoon in het Nederlands schrijven. Ik zit nog in de oude stijl!
Ik ook hoor Heb zelf om het engels gevraagd. Ten eerste omdat er vrijwel geen Nederlandse literatuur voorhanden is en ten tweede omdat ik vind dat bij mijn studie (Internationaal Recht) die ik voor een groot deel in het engels gevolgd heb, een engelstalige scriptie hoort.
  maandag 27 juni 2005 @ 22:22:15 #301
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28286092
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:17 schreef komrad het volgende:
ik zou het anders doen. Wat wil je vertellen over 1696-1707 en zoom in op de typerende overeenkomsten/verschillen. Ga op de rest meer globaal in. ZO geef je er meteen een eigen draai aan.

Kan je daar iets mee?
Zo ben ik het nu ook een beetje aan het sorteren. Ik wil het er echt in vervlechten en niet twee aparte blokken van maken. Mijn rode draad wordt een beetje het gebruik van geweld door de handelscompagnieën en het idee dat ze daarmee alleen hun 'handelspartners' meer van zich vervreemdden.

En ChrisJX: best een cool initiatief! Ik heb veel met Nederlandse bronnen te maken, dus dan vind ik het logischer het Nederlands te houden. Staat zo knullig, een lap Engels met ineens een oud-Nederlandsch citaat ertussen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')