t0n | vrijdag 1 april 2005 @ 09:41 |
Deel drie al weer. Goed, zoals de meeste weten, is dit 'n topic over hoe het veranderen van mijn auto verloopt. Hieronder even wat gegevens: Car: Type: Civic EG4 Year: '92 Engine Mods: - Engine (d15b2 swap @ 212.000km voor één met 42500km) - Ram-Air intake Suspension Adjustments: - 60/40 lowering springs Brake Adjustments: - dot 5.1 brake fluid Exteriour Mods: - Shaved (logo) hood - 15" velgies - painted gunmetal - clear sidemarkers - 3e brakelight - "m2 Cup" mirrors - Tenzo R type 2 carbon exhaust - Cat replacement (test pipe) - Renault Laguna frontlip - Amber front sidemarkers (USDM running style) - Blackhousing headlights In Car Entertainment / Interiour: - JVC Chameleon KDLX30-r headunit - Kenwood Compo-set 13" - Magnat Stratos 693 6x9" (removed) - JL Audio w0 bass-speaker 12" (removed) - Sony Xplod 350 amp (removed) - DVD in car - 5.x" LCD on dash - Sparco CF pedals (to be mounted) - Driver has 3-points seatbelt - Rear empty'd Future mods: - VTI achterlip - Strutbars - Boost (soon! ) - Oil temp / Oil Press / Boost / Af ratio SLM Meters - OBX Adjustable BOV - Ford Transit front mount intercooler - Carbon Fibaaaah Filmpie: HondaTeamNijmegen.avi(Divx) Besteld en onderweg: ![]() ![]() ![]() De metertjes zijn hier te zien op standaardjes, maar ze komen in 'n a-stijl houder. Turbo: ![]() ![]() ![]() Intercooler: ![]() Foto's van de auto opzich: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zo... Dat was 't ff. Ohja, ik ga 10 april sprinten op Zandvoort, 'n 1/4mile. Maar dit wordt de enige keer dat ik ga sprinten zonder turbo... om de tijden te vergelijken. ![]() | |
renkie | vrijdag 1 april 2005 @ 09:56 |
Brake Adjustments: - dot 5.1 brake fluid Heeft dit nog voordeel met normaal gebruik zoals beter/directer remmen ? Of is het alleen het kookpuntverschil ? En als ik het goed heb kun je 5.1 zonder problemen/aanpassingen in een dot 4 systeem gooien he ? | |
t0n | vrijdag 1 april 2005 @ 09:58 |
Ja, beide. Het kookpunt is hoger, en de vloeistof is dichter, waardoor je dus minder gevoelig bent voor vocht. Het is ff werk, maar ik wil nooit meer anders. ![]() | |
P-au-L | vrijdag 1 april 2005 @ 10:13 |
Mooi project, ik volg het al vanaf deel I en het gaat er steeds beter uit zien ![]() ![]() | |
renkie | vrijdag 1 april 2005 @ 10:30 |
quote:Ja ok, maar het remt dus niet beter / directer (er vanuitgaande dat de dot4 zich in goede conditie bevind) En hoezo veel werk, tis toch gewoon remvloeistof verwisselen ? Is het trouwens veel duurder dan dot4 ? | |
t0n | vrijdag 1 april 2005 @ 10:31 |
Nee, het is niet duurder, althans niet veel. Enneeehm, het remt wel beter, de dichtheid is meer, dus je hoeft minder hard te drukken om de zelfde drukkracht te bereiken. En kan warmer worden... dus minder fading. | |
renkie | vrijdag 1 april 2005 @ 10:38 |
Ok, klinkt erg goed dus En het kan zonder aanpassingen in een Dot 4 systeem he ? | |
t0n | vrijdag 1 april 2005 @ 11:22 |
Ja, bij mij iig wel. ![]() | |
Soldier2000 | vrijdag 1 april 2005 @ 14:57 |
Verrek was jij degene die die civic 6th gen had overgekocht, mag ik pleeeease die leren stoeltjes overkopen ![]() | |
ook_gek | vrijdag 1 april 2005 @ 15:10 |
he homo waarom zit de turbo er nog niet op. Wat een kut bak zeg zonder turbo ![]() Krijg je geen gezeik met die 3 punts gordel gebeuren op dit moment dan? | |
hermandeperman | vrijdag 1 april 2005 @ 15:13 |
teeveepee ![]() | |
Fugie | vrijdag 1 april 2005 @ 19:43 |
quote:amen | |
Ultimora | vrijdag 1 april 2005 @ 19:58 |
quote: | |
Jofunu-kun | zaterdag 2 april 2005 @ 11:13 |
Dat filmpje bo_t0n oid, is dat opgenomen bij de hogelandseweg? Komt me ergens bekend voor namelijk.. Maybe dat ik vanaf Maandag in Nijmegen werk heb.. iig Maandag een gesprekje.. | |
Ballebek | zaterdag 2 april 2005 @ 11:30 |
t0n benadrukt met deze auto wel dat ie een foute Harrie is ![]() Dat mag ik wel ! | |
t0n | maandag 4 april 2005 @ 08:50 |
quote:Ey graftak, ga jij eens ff lekker je poepluier poetsen. ![]() Trouwes, als je zondag niets te doen hebt, kom ff naar Zandvoort, gaatie helmjosti hiero sprinten. ![]() Maar de tubbie komt er snel op, maar ik heb nog niet alles af en binnen ![]() Enneeehm, heb ook nog me originele gordels er in, dus dat is geen probleem voor de RDW. ![]() | |
t0n | maandag 4 april 2005 @ 08:50 |
quote:Nee. Leer blijft ![]() ![]() | |
t0n | maandag 4 april 2005 @ 08:52 |
quote:Nee, is op bijsterhuizen opgenomen. ![]() Succes vandaag dan maar. | |
Soldier2000 | maandag 4 april 2005 @ 11:43 |
Shit jammer dan. Een CAI systeem werkt dat nu op een std honda? | |
Anne | maandag 4 april 2005 @ 12:12 |
teeveepee. Oh t0n, Tim wil liever een 7 inch schermpje ![]() | |
HansJans | maandag 4 april 2005 @ 12:29 |
zittieturbo_er_nog_niet_op? | |
t0n | maandag 4 april 2005 @ 13:39 |
Soldier, CAI werkt altijd ![]() ijsmeis, okay. ![]() HansJans, Nee, deze maand komtie er op. ![]() | |
Steve-O | maandag 4 april 2005 @ 13:58 |
Hey normale velgen ![]() ![]() Staat een stuk beter onder dat ding | |
HansJans | maandag 4 april 2005 @ 15:54 |
Het wordt tijd voor andere stoeltjes. ![]() | |
t0n | maandag 4 april 2005 @ 16:08 |
ja idd, deze zijn beetje op hoor. Maar het is meer tijd voor boost en daarna meer pimp sjit. | |
Soldier2000 | maandag 4 april 2005 @ 18:05 |
quote:Wat merk je nu precies met CAI op een std honda? Ik zit te twijfelen tussen cai en een open lucht filter, dus zonder het verlengstuk ![]() Wat voor een CAI systeem heb je btw? | |
t0n | maandag 4 april 2005 @ 23:52 |
ik heb zelf geen CAI, ik heb 'n WAI. (open lucht) CAI zuigt alleen maar rijwindlucht van de straat aan WAI zuigt alles in je motorcompartiment aan. koude lucht is wat je wilt en moet hebben, niet warme. Ik leen van iemand zolang ik nog zonder turbo rij 'n CAI ( AEM + K&N filter ) van 'n vriend van me. ![]() | |
-Xerxes- | maandag 4 april 2005 @ 23:56 |
Zeg t0n, hoe moet ik dit zien:quote:Die stratos zijn op zich toch best leuke speakertjes; waarom heb je die weggehaald? ![]() | |
t0n | dinsdag 5 april 2005 @ 08:36 |
Omdat ik geen audio in me auto meer heb ![]() | |
Jofunu-kun | dinsdag 5 april 2005 @ 12:12 |
Bijsterhuizen, ook goed, vaak genoeg geweest voor m'n oude werkgever.. Gesprekje ging gisteren best goed, alleen moet ik tot maandag wachten op bericht.. *houdt vingers de complete week gekruist* Donderdag nog ff naar Randstad in Duiven.. En ik zou eik nog een bedrijfje bellen in 's herenberg, maar momenteel niet echt veel fut voor.. | |
t0n | maandag 18 april 2005 @ 10:25 |
Even een update over de turbo. Hij zit er nog niet op. Het spruitstuk dat we hebben ontwikkeld staat té ver naar voren, hierdoor komt de downpipe tegen de radiateur aan (of iig bijna, dit willen we niet ivm hitte.) We gaan nu 'n ford RST spruitstuk naar de klote helpen en passend maken op 'n D-series flens, Sandman is hier mee bezig.... Daarnaast heb ik 'n olie adapter ring moeten bestellen voor het monteren van de metertjes, ik heb er één met drie aansluitingen genomen, dan kan ik er twee voor de metertjes gebruiken en de laatste voor de olie toevoer naar de turbo. Voor de rest heb ik mijn piping bedacht, het zal eerst Alu/PVC worden. als dit helemaal af is, en de turbo draait lekker komt er allemaal bling bling Alu op. De downpipe word handmade, met materialen van Saab (bijna 2.5 inch dik). Voor de rest zal de benzine druk etc. omhoog moeten, we zijn er nog niet uit hoe of wat dit gaat worden, we zitten zelf te denken aan 'n multipoint intake van 'n ESI / Coupe. Maar dit moeten we nog even zien. Eerst de föhn er op, en zien hoe (hard) het loopt. Uiteraard komt ook de intercooler er bij op. | |
xCRXDOHCx | maandag 18 april 2005 @ 11:10 |
Toe maar,succes ermee ![]() | |
Jofunu-kun | maandag 18 april 2005 @ 14:09 |
Have fun.. En niet iets proberen te maken dat niet stuk is eh.. | |
t0n | maandag 2 mei 2005 @ 20:37 |
Nou ben gister en vandaag véél bezig geweest, de hele dag weer... Gister samen met Sandman aan het passen en meten geweest voor de turbo icm downpipe, hier moet nog laswerk aan te pas komen... dus dit is deze week weer klaar, hoop ik ![]() Vanmorgen eerst op pad geweest om oil feed en return line te laten persen... er werd me afgeraden om gevlochten leiding te kopen, dit omdat er op de koppelstukjes na verloop van tijd nog wel eens zweet wil voor komen... heb spullen gehaald om de carterpan te voorzien van 'n olieflensie achtig dinkie. toen ben ik nog enorm pissed geworden op de pakketdienst... die hadden vrijdag me pakketje met oildrainflange en pakkingen aangeboden... maar toen was ik er niet, toen hebben ze maar besloten om die vandaag terug te sturen naar fucking utrecht, terwijl het dichtsbijzijnde depot hier nog geen half uur vandaan is... dus ik krijg het pakketje morgen weer.... hoop ik ... nou goed, ben verder gegaan, heb de olie filter vervangen voor een nieuwe, en heb de olieadaptering er tussen gezet... heb toen alle meters aangesloten, ook in de auto (oil-temp, oil-press, boost, air/fuel ratio)... op de turbodruk na, die moet ik morgen of van de week nog ff trekken wanneer de turbo er op zit... heb de carterpan voorzien van 'n oliedrain dinges... dus die kan er weer op... ff nieuwe olie er in en klaar... voor de rest piping (pvc, voorlopig) gekocht voor de chargrpipes enzo... morgen avond maar eens zien hoe en waar ik de intercooler kwijt kan... maar dat komt ook wel weer goed... tja, weet ik het wat ik nog meer heb gedaan... goed... alles zit goed op de rit nu... het is wachten op de downpipe en turbo... en dan knallen met die bak.!! ![]() | |
Tjabbo | maandag 2 mei 2005 @ 22:34 |
heb je een wideband sensor om je afr te meten en je egt? of heb je een aparte sensor voor afr? ik zie egt niet staan, ook erg belangrijk! | |
ook_gek | maandag 2 mei 2005 @ 22:44 |
Jezus zit die turbo er nog niet op ![]() Echt gast je had het beter door mij kunnen laten doen dan had je nu al dat ding er op gehad ![]() He als de turbo er op zit wil ik wel een ritje mee gaan maken he ![]() | |
t0n | maandag 2 mei 2005 @ 23:56 |
quote:de a/f komt op de zelfde draad als de lambda, die gaat ook naar de meter toe. egt heb ik (nog) niet, ook niet omdat ik niet veel boost draai... en omdat ik daar ff niet meteen het geld voor heb... je weet zelf, je kan turbo zo compleet maken als je portomonaie toelaat.... dus het komt wel, er komt véél en véél meer op, maar eerst maar eens druk op de ketel... heb net btw me ic opgehaald ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 3 mei 2005 @ 09:40 |
Cool. Foto? En idd, de ¤¤¤ zijn een belangrijke factor. Ik heb zelf nog niet meer dan de standaard meters (oliedruk en turbodruk) gemonteerd zitten. Ik heb wel een voltmeter en een DEFI turbodruk meter, maar daar moet ik eerst plaats voor maken. (ik denk een a-styl meter ofzo). | |
t0n | dinsdag 3 mei 2005 @ 10:40 |
Nee, geen foto nog, ook geen zin en tijd voor. eerst afbouwen, dan pics. ![]() | |
Jofunu-kun | dinsdag 3 mei 2005 @ 11:58 |
klinkt tot nu toe redelijk goed, maar als je 't af hebt, zorg dan wel dat je m niet in de prak rijdt! | |
t0n | dinsdag 3 mei 2005 @ 12:10 |
Net of dat ik daar nu wel voor zorg. ![]() | |
Jofunu-kun | dinsdag 3 mei 2005 @ 12:27 |
quote:Dat bedoel ik niet eik.. Ik bedoel dat het dan juist extra zonde is als het gebeurd.. Net al je poen erin gepompt, krijg je zoiets.. (Jacco had toch ook iemand die m op z'n achterbumper knalde?) | |
StefanP | woensdag 4 mei 2005 @ 05:27 |
![]() Waar zit je gordel nu precies aan vast achterin? Enne je moet de achterkant vanbinnen eens in de was zetten, zal heel mooi zijn als het lekker glimt. De stoelen vind ik mooi, heel schoon en goede zijsteun. Hoe ga je de turbo op de auto 'tunen'? Kan je ECU en luchtmeter er mee overweg? Ga je ook een EGT gauge er bij plaatsen? Hoe lang schat je nog voor het af is? ![]() | |
t0n | woensdag 4 mei 2005 @ 09:14 |
quote:Aan me bankbevestigins-plek, met 'n fucking bigass bout. quote:Ja, dat is zo gek nog niet, keertje doen, maar eerst ff door met de turbo bouwen. quote:Ja, nou... die stoelen zijn niet veel meer, beetje erg door gezakt. Maar goed, ik heb OEM Eg6 stoelen liggen, die komen er nog in (VTi Stoelen). quote:Vooralsnog even op stock software, ik moet wel me MAP sensor foolen, die mag geen druk zien, alleen maar vacuum, maar goed daar heb ik al iets voor. Me ECU schijnt het te kunnen houden tot 9 psi, maar dan wordt het toch wel kritisch. ik wil sowieso 2é benzpomp (walbro of MSD ofzo) en 'n FMU 12:1 er opzetten... Dan een keer kijken of ik 'n ESI intake er op kan zetten, met de ECU daarvan, maar dat is nog ff toekomst. EGT Gauge komt er nog wel op maar vooralsnog even niet. Me hele uitlaan lijn is niet eens optimaal, me downpipe is 2.5" maar de rest daarna is weer stock, en dan is me eind-demper weer 2.5" dus moet dat nog een keer (laten) maken ofzo. quote:Deze week, anders wordt ik fucking mad. | |
t0n | woensdag 4 mei 2005 @ 09:15 |
Gister uiteraard weer bezig geweest... Heb de Turbo er op zitten, oil feed en drain zijn aangesloten. Downpipe moet er nog op, maar dat is piece o' cake. Charger pipe naar de IC zit er al op, de IC hangt ook half, nog niet bevestigd, maar het ziet er nu al heel leuk uit. ![]() Vanaf de IC moet nog één bochtje komen, en dan kan ik hem aansluiten op de rest van de charger pipe, waar ook de BOV al op zit. Dan heb ik ook nog de kabels voor de lambda-sonde verlengd en ook richting me A/F meter getrokken, maar ook nog niet aangesloten. Ik zit vandaag in Den Haag, dus ik denk niet dat ik op tijd thuis ben om nog ff door te gaan... maar... ik ben niet ver meer verwijderd van de boost... left 2 do: IC piping afmaken. MAP sensor omleiden. PCV omleggen. Vacuum leidingkjes trekken. Olie er in doen. ![]() Starten. Boost. | |
ShaoliN | woensdag 4 mei 2005 @ 09:16 |
Mooie velgen, had nog niet gezien dat je die er onder had gezet. ![]() | |
t0n | woensdag 4 mei 2005 @ 09:28 |
quote:Die 17" bedoel je? Die zitten er nog niet onder, moeten eerst gericht worden bij de richtaaaah. ![]() | |
ShaoliN | woensdag 4 mei 2005 @ 10:28 |
quote:Deze: ![]() | |
Anne | woensdag 4 mei 2005 @ 10:37 |
Ton! Jij gaat ook hierheen? : http://www.fulltuningday.nl/ Full Tuning Day 5 juni 2005 09:00 - 17:00 Vrije markt Cuijk. 6 euro entree Ja hè Ja hè Ja hè? Ik wel ![]() | |
t0n | woensdag 4 mei 2005 @ 10:54 |
Ja, die ja Shoalin. En ijsje, weet nog niet. ff zien ![]() | |
Anne | woensdag 4 mei 2005 @ 10:58 |
quote:Jij komt wel ![]() | |
Jofunu-kun | donderdag 5 mei 2005 @ 20:52 |
quote:Lijkt me wel lachen, alleen ff naar Cuijk, maar das net na m'n b-day dus dat komt wel goed.. | |
Anne | donderdag 5 mei 2005 @ 22:05 |
quote:Krijgen we dadelijk nog een fok!meet ![]() | |
Jofunu-kun | vrijdag 6 mei 2005 @ 21:10 |
T0n, hoe loopt het met de boost? Al weer een paar dagen geleden.. IJsje: Zou dat erg zijn dan? | |
ook_gek | vrijdag 6 mei 2005 @ 22:00 |
quote:Oeh fok meeting? Waar wanneer wie ik kom ![]() ![]() | |
Tjabbo | zaterdag 7 mei 2005 @ 19:02 |
Houden we dit projecttopic verschoond van slowchat mensen? ![]() En idd. Hoe zit dat met die turbo? Die zou er deze week opkomen toch? | |
ook_gek | zaterdag 7 mei 2005 @ 19:03 |
quote:moet je lezen blinde want hij zit er al op. Alleen hier en daar nog effe pijpje vast maken ![]() | |
Tjabbo | zaterdag 7 mei 2005 @ 19:07 |
quote:Ik bedoelde dat hij hem af zou bouwen zodat hij ermee rond kan raggen. zo duudlijk? ![]() | |
Fugie | zaterdag 7 mei 2005 @ 19:18 |
quote:ik nie snap ![]() | |
t0n | zaterdag 7 mei 2005 @ 20:09 |
Tja goed, turbo zit er op, downpipe en manifold, etc etc al dat laswerk is helemaal fucking great gedaan door Sandman!! ![]() Voor de rest zit alles er tussen... BOV doet pfhfhthchchccc erg... geil ![]() Ik merk een groot verschil in koppel, maar ook zeker wel in vermogen, ik denk dattie zeker wel 'n aantal pk'tjes winst heeft. Maar daar voor zal ik een keer moeten rollen. Ik draai max, 0.3bar, da's 4.5 PSI, niet veel, maar dat hoeft ook nog ff niet. ![]() Tja, filmpjes volgen enzo, heb de rest van dit weekend geen tijd meer, maar ben erg blij ![]() ![]() | |
Fugie | zaterdag 7 mei 2005 @ 20:12 |
quote: ![]() | |
BazzoS | zaterdag 7 mei 2005 @ 20:38 |
quote:good job! ![]() | |
Tjabbo | zondag 8 mei 2005 @ 08:55 |
Hoe snel begint je turbo te spoolen? Omdat je zo'n kleintje hebt zou je haast geen lag moeten hebben klopt dat? Geen last van boost/fuel cuts e.d. ? | |
Anne | zondag 8 mei 2005 @ 09:38 |
quote:Nee hoor ![]() @ t0n, Cool ![]() ![]() | |
StefanP | zondag 8 mei 2005 @ 19:03 |
![]() | |
Ultimora | zondag 8 mei 2005 @ 19:32 |
cool ![]() | |
ook_gek | zondag 8 mei 2005 @ 19:53 |
t0n eindelijk ![]() FILMPJES GAST ![]() | |
t0n | zondag 8 mei 2005 @ 22:58 |
quote:bij de 3000rpm komtie er lekker goed in, fluitje er bij. ![]() Maar ik heb minimale lag... merk wel dat ik boven in iets meer bezine mag hebben. Er moet ook een andere intake op me auto komen, één van 'n ESI ofzo. maar dat is voor latere zorg. ![]() Filmpjes komen zodra ik 'n cam heb. ![]() | |
Tjabbo | zondag 8 mei 2005 @ 23:32 |
3000 rpm? Dan moet je nog flink wat toeren maken. ![]() Word wel minder als je een boostcontroller installeert. | |
t0n | maandag 9 mei 2005 @ 08:48 |
Kmoet ff kijken hoeveel precies, maar je hoort hem bij de 3000rpm lekker hard. Btw, hij's niet zó klein hoor. Gewoon 'n T3. ![]() kga vanavond ff echt boosten, ff lekker rond rijden en de auto wassen enzo. ![]() ![]() | |
Soldier2000 | maandag 9 mei 2005 @ 10:35 |
quote:Bij honda moet je zoiezo veel toeren maken voordat de motor lekker begint te trekken ![]() Maar t0n is dit nu op een normaal 1.5 blokje? Of op die gekochte vtec? | |
t0n | maandag 9 mei 2005 @ 10:47 |
nee, die vtec heb ik weer verkocht, te veel werk. ![]() dit is gewoon op me 1500cc 16v blokje. D15's zijn ubersterk. Mits je ze goed onderhoud. | |
Soldier2000 | maandag 9 mei 2005 @ 12:36 |
Jammer, je had ook kunnen vragen of marco mee helpt met swappen ![]() Mare cool een turbo op een d15 blokje, wat waren de totale kosten nu, en hoeveel is de civic meer gaan verbruiken ![]() | |
t0n | maandag 9 mei 2005 @ 13:22 |
Verbruik weet ik nog niet, maar ik heb nog niets veranderd aan de benzine toevoer, dus geen veranderingen daar. dus gewoon nog 1:weetikveelletiknooitop. En die Mini-me swap, was niet rendabel geweest voor turbo... maar dat is een heeeeel verhaal. ben denk zo'n 500 euro kwijt geweest. denk zo'n 120 aan slangen, klemmen etc. zo'n 300 aan meet app en sensoren etc. zo'n 300 aan turbo. Intercooler kreeg ik gratis ![]() downpipe en nog wat uitlaat delen, voor 50euri... maar goed, dit is het einde nog niet... ![]() er komen nog veeeel meer kosten bij. | |
ThaFreak | maandag 9 mei 2005 @ 13:24 |
![]() ![]() | |
t0n | maandag 9 mei 2005 @ 13:28 |
kzal vanavond es filmpies maken. | |
Remon | maandag 9 mei 2005 @ 20:02 |
KOEL! | |
t0n | maandag 9 mei 2005 @ 23:42 |
filmpjes is niets van gekomen, heb alleen maar gereden. ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 10 mei 2005 @ 10:59 |
en je blok is nog niet aan gort? ![]() | |
t0n | dinsdag 10 mei 2005 @ 11:43 |
nee, dat zeker niet. ![]() | |
t0n | zaterdag 14 mei 2005 @ 15:06 |
It doesn't get anymore ghetto than this! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik heb ook nog 3 filmpjes gemaakt. t0n on Boost 1 t0n on Boost 2 t0n on Boost 3 Hij rijd lekker (hard).. Maar ik vind PVC toch niet goed, de lijm laat los onder druk... ![]() ![]() Ik heb ook me oude bumper er weer op zitten, dit omdat ik de Intercooler niet lekker kwijt kan, daar moet ik nog ff iets op verzinnen. | |
Fugie | zaterdag 14 mei 2005 @ 15:13 |
ziet er ![]() ![]() | |
ook_gek | zaterdag 14 mei 2005 @ 15:13 |
cool eindelijk filmpjes ![]() Waarom zit je in het eerste filmpje elke keer aan je sleutels ![]() | |
t0n | zaterdag 14 mei 2005 @ 16:06 |
Omdat me TPS (throttle position sensor) een fout geeft... die moet ik ff snel er uit halen, dus moet ik ff contact aan en uit doen. Maar goed, als ik die code laat zitten, boost hij maar tot 4 psi, ipv 5... dus echt erg is het niet... | |
t0n | zaterdag 14 mei 2005 @ 16:11 |
Oh heb btw 'n FMU er tussen. Ding scheelt veel. Heb nu boven de 5000rpm ook benzine genoeg ![]() | |
Jofunu-kun | zaterdag 14 mei 2005 @ 19:50 |
Filmpje 3 doet het bij mij niet, zeikt ie over codecs.. Wel tof dat het allemaal werkt T0n, hoop dat er snel weer een PTA meet is.. | |
Tjabbo | zondag 15 mei 2005 @ 00:25 |
Ziet er best geinig uit t0n! Je moet nog wel ff een hitteschildje plaatsen hoor ![]() | |
Jofunu-kun | zondag 15 mei 2005 @ 00:30 |
Wat gaat die kap van je trouwens extreem ver open.. | |
hermandeperman | zondag 15 mei 2005 @ 00:34 |
quote:dat dacht ik ook al ja ![]() | |
Dr.Droxz | zondag 15 mei 2005 @ 16:26 |
Ziet er cool uit man! ( tevens echt een tvp ) | |
t0n | dinsdag 17 mei 2005 @ 08:17 |
Me motorkap (alle civics) heeft twee standen. ![]() Normaal, en achterlijk. ![]() Tja, dat spruitstuk ziet er natuurlijk niet uit, dat hoef je mij niet te vertellen.... ![]() Mgoed, pssssssssssssschchchch. ![]() Gister btw even leuk gereden. beetje nat weer.... gewoon vijftig in de twee... dan instampen, hoppa... vanaf de 4500rpm wielspin... ![]() ![]() | |
StefanP | woensdag 18 mei 2005 @ 05:49 |
Vet man, dat gaat best hard zo te zien! Hij klinkt ook lekkah ![]() | |
t0n | woensdag 18 mei 2005 @ 09:28 |
Thx. Gaat idd redelijk hard. ik weet nog wel dat jij ooit praatte over, dat als je turbo lekker spoolde dat je neus liftte... same here... auto zakt goed in als ik gas los laat. ![]() Ben weer bezig met 'n andere inlaat... en tja... wat nog meer... zo veel... Turbo moet btw wel andere seals hebben... dingetje geeft toch wel zo nu en dan rook pluimpie.. maar ach. ![]() | |
t0n | vrijdag 20 mei 2005 @ 08:36 |
Morgen de turbo en alles wat daar bij hoort (intercooler etc etc) er weer afhalen. Me turbo lekt olie, de seals in de turbo die de olie in het oliekanaal moeten houden, zijn weg danwel kapot, dit zorgt er voor, als mijn oliedruk boven de 6bar komt... dat het lekker rookt... Ik heb al 'n andere turbo gezien/gekocht, maar die moet ik nog ophalen etc. Ik wordt ondertussen GEK van de rook... en van het olie verbruik. Maar denk niet dat de auto niet hard loopt en niet goed loopt, want dat doet hij echt wel! ![]() ![]() ben ook bezig met 'n groterblok met meer potentie, misschien dat die eerst gebouwd wordt en er dan in gaat. [ Bericht 2% gewijzigd door t0n op 20-05-2005 09:06:30 ] | |
Tjabbo | vrijdag 20 mei 2005 @ 10:17 |
6 bar oliedruk ![]() | |
-Muse- | vrijdag 20 mei 2005 @ 10:39 |
Ik zit meestal op 4,5 tot 5 bar.. Maa t0n, zitten die metertjes van oliedruk, olie temp, blok temp etc niet standaart op je console? ps. sorry dat ik het zeg, maar die uitlaat ziet er echt niet uit zo kort :S | |
Wiseone | vrijdag 20 mei 2005 @ 11:06 |
Je hebt er nu toch een VTI blok inzitten? Doe je die dan zo snel al weer weg? Ik heb zelf een esi (net een beetje te langzaam) Je hebt een mooie wagen ik ben alleen niet z'n fan van een zwarte motorkap. | |
Meeh | vrijdag 20 mei 2005 @ 17:51 |
D'r zit nou een d15 blok in als ik 't goed heb. | |
jacco | vrijdag 20 mei 2005 @ 17:57 |
nice going t0n | |
Remon | zaterdag 21 mei 2005 @ 01:52 |
pssssshh | |
t0n | maandag 23 mei 2005 @ 11:48 |
quote:Ik ook, maar niet met koude motor. dan gaatie over de 7, en komtie terug naar 5... Maar die uitlaat komt ooit wel weer verandering in, maar daar ligt echt niet me prior. quote:Nee, had ik maar 'n VTi blok er in. ![]() Heb gewoon 'n D15... Maar goed, ben dus bezig met 'n D16... non-vtec. wel MPFI... en die kap wordt ooit carbon. maar goed. ![]() | |
t0n | woensdag 8 juni 2005 @ 08:38 |
Niet dus.... De D16 is toch weer anders met de kabelboom als mijn EG4... Het lijkt haast wel dat de EG4 'n OBD0(a) ofzo heeft... want... het is geen OBD0, maar zeker geen OBD1.... echt vaag.. maar goed. De D15 blijft zitten waar die zit... turbo spul komt er weer op, maar nu minder ghetto... | |
leolinedance | vrijdag 24 juni 2005 @ 02:54 |
tvp | |
Mr._T-Rex | vrijdag 24 juni 2005 @ 12:51 |
Begint een aardig leuk projectje te worden ![]() | |
t0n | dinsdag 28 juni 2005 @ 09:57 |
Updates: Strutbars: Voor Boven en Onder Achter onder En dit weekend andere intake (mpfi) en weer turbo bouwen. | |
ArTiC | dinsdag 28 juni 2005 @ 11:01 |
quote:Hmm ik heb tot nu toe alleen voor-boven een strutbar...merk je veel van strutbars onder? | |
t0n | woensdag 29 juni 2005 @ 11:25 |
je creërt 'n aardige kart, zo... ![]() | |
Tjabbo | woensdag 29 juni 2005 @ 11:33 |
moet je niet van die steviger bushings in je ophanging? dan heb je echt een kart. | |
ArTiC | woensdag 29 juni 2005 @ 11:33 |
ok..op de wishlist ![]() | |
t0n | woensdag 29 juni 2005 @ 11:39 |
quote:I'm a drag bitch, not a track bitch. ![]() | |
t0n | woensdag 29 juni 2005 @ 11:39 |
quote:mail/msn me voor 'n goede importeur. ![]() | |
t0n | dinsdag 5 juli 2005 @ 15:11 |
Vrijdag sprinten op drachten, met turbo. | |
Anne | dinsdag 5 juli 2005 @ 15:17 |
quote:En het Jappenfestival. Kom je ook? ![]() | |
t0n | dinsdag 5 juli 2005 @ 15:19 |
Nee, heb iets met schoonfamilie dan. | |
Anne | dinsdag 5 juli 2005 @ 15:20 |
quote:2 dagen lang ? ![]() Zonde! | |
Jofunu-kun | dinsdag 5 juli 2005 @ 17:36 |
Klinkt weer lekker T0n (een van de redenen dat je zo weinig hebt laten horen?) | |
BazzoS | dinsdag 5 juli 2005 @ 18:01 |
quote:filmpjes? ![]() | |
t0n | woensdag 6 juli 2005 @ 10:53 |
quote:Ja, onder andere, ben ook gewoon erg druk op het moment met me werk en vriendin, vrienden etc... quote:Wellicht, als iemand ze maakt, ik ga iig geen cam meenemen, kom daar om te draggen, niet om te filmen. ![]() | |
t0n | woensdag 6 juli 2005 @ 10:58 |
Ff Setup specs: * T3 42/48 Garrett Turbo * Homemade Ford / Honda T3 Manifold * Homemade Honda / Saab 2¼ Inch Donwpipe * Homemade Charge-Pipes (2 Inch Flexibel en Gelegerde slang) * Homemade Oil Restrictor Valve * OBX -R Dump/Blow off Valve * Jackson Racing FMU 5:1 * Ford Transit Intercooler Ongeveer op 0.4 bar, zo'n 6psi. | |
BazzoS | woensdag 6 juli 2005 @ 17:25 |
heb je nog nieuwe foto's van onder de kap? ![]() | |
t0n | donderdag 7 juli 2005 @ 11:41 |
nee, maar ik ga niet sprinten. moet me fuel setup aanpassen. | |
Tjabbo | donderdag 7 juli 2005 @ 11:50 |
Probleem? Wat ga je aanpassen dan? fuel computertje? of andere fuel rail/injectoren ? | |
t0n | donderdag 7 juli 2005 @ 12:15 |
nee, dude, ik heb niet eens 'n rail. heb 'n electronische carb. maar goed, die andere intake komt er op hoor, die heeft wel andere rail/injectoren etc. Eind vd maand laat ik dat doen. maar moet ff inline pomp er tussen rotten, loopt wat arm. | |
t0n | donderdag 7 juli 2005 @ 12:16 |
Btw, op die Ek4 komt 'n RevHard turbokit. ![]() | |
Tjabbo | donderdag 7 juli 2005 @ 12:33 |
Ff als Honduh leek he, is dat erg goed, die revhard kit? | |
t0n | donderdag 7 juli 2005 @ 13:19 |
Ja, RevHard is Greddy/Hks formaat zegmaar. | |
Tjabbo | zaterdag 9 juli 2005 @ 00:27 |
Blokje geploft? WTF? | |
t0n | zaterdag 9 juli 2005 @ 10:47 |
Niets met boost te maken. Had tijdje terug wat olie pomp issues. oliepomp is duurder dan 'n 2e hands blok, vandaar nooit vervangen. Gister draaide hij bij 5000rpm maar met 1 bar rond, beetje niet veel zegmaar. eerst brak er iets, half uur later lieppie vast. ![]() Ga zo een ander blok ophalen ![]() | |
Tjabbo | zaterdag 9 juli 2005 @ 11:13 |
Als je serieus wat wilt bereiken met een blok zul je d'r toch ooit ergens geld in moeten beginnen te pompen. | |
Anne | zaterdag 9 juli 2005 @ 11:16 |
Heb je het blok ooit open gehad anyway? ![]() | |
t0n | zaterdag 9 juli 2005 @ 17:47 |
quote:Geloof dat jij nu even niet door hebt waar je het over hebt. d15 met mpfi en goede tuning is 200+ whp waard. Maar goed, dat jij zo'n ubercashflow hebt, kan ik niets aan doen. ![]() | |
Tjabbo | zaterdag 9 juli 2005 @ 17:56 |
quote:ehh. zo was het niet bedoeld. ![]() Mijn cashflow is ook nihil als het de supra betreft. mijn pk's zijn ook bereikt met minder dan 500 euro. (buiten de aanschaf) Ik bedoelde dat als je echt serieus wilt gaan tunen het uiteindelijk misschien goedkoper is om 1 blok helemaal mooi te krijgen dan er elke keer een andere in te droppen. ![]() | |
Jofunu-kun | zaterdag 9 juli 2005 @ 21:46 |
BTW T0n, die filmpjes zijn in MP4 formaat, die willen hier niet afspelen.. | |
Anne | zaterdag 9 juli 2005 @ 23:50 |
quote:Wat is mpfi ? ![]() | |
t0n | zondag 10 juli 2005 @ 11:33 |
@Tjabbo, snap ik, maar d15 + turbo is biggest bang for your buck. En trust me, er komt 'n B16 in, ooit. @Jofunu-kun, get quicktime. @ijsmeis, MultiPointFuelInjection. | |
Remon | woensdag 13 juli 2005 @ 00:48 |
B16 T wel te verstaan | |
t0n | woensdag 13 juli 2005 @ 09:39 |
uiteraard. Ik ben Fucked for Life. Dus ga nooit meer anders dan Turbo. ![]() Btw, voor die ek4, is de bestelde turbokit wel zo vet.... ![]() ![]() | |
t0n | woensdag 13 juli 2005 @ 09:40 |
quote:Gister... Zuigerstang en zuiger doormidden. ![]() | |
Jofunu-kun | vrijdag 15 juli 2005 @ 20:57 |
Blokje er al in ondertussen? Of wordt dat nog wat weekendjes klussen? | |
gtsmrt | zondag 17 juli 2005 @ 00:11 |
wel meesterlijk dat je je turbo en intercooler op de strijkplank hebt liggen bij je topicstart ![]() en voor de rest doe je het ook vrij netjes | |
jacco | zondag 17 juli 2005 @ 12:49 |
Hé T0n, ik heb nog wel een carebon kap voor je ![]() | |
t0n | maandag 18 juli 2005 @ 14:17 |
zit ondertussen 'n nieuw blok in. Loopt heerlijk. Ben nu opzoek naar 'n race/performance koppeling. ![]() kostdat jacco? | |
t0n | donderdag 21 juli 2005 @ 08:47 |
Update. Auto staat stil. Wordt tjid voor serieus werk... Andere turbo... remmen, wielen.. heel veel. Het is ook NIET meer me Daily auto, het wordt nu echt me hobby wagen... Ik ben bezig met 'n ander civicje voor daily. | |
BazzoS | donderdag 21 juli 2005 @ 16:20 |
quote:Goed om te horen, op zich ![]() | |
Hitpoint | donderdag 21 juli 2005 @ 18:15 |
@ t0n Hoe heb jij je mapsensor 'gefopt'? Checkvalves, missing link, chipped ecu?? Hier ff een pic van mijn HMT op mijn civic coupe: ![]() | |
t0n | vrijdag 22 juli 2005 @ 09:41 |
Netjes Hitpoint. Ik heb checkvalves... 4, anders gaatie in CEL. Maar voor me andere intake, heb ik 'n synapse-engineering missinglink gekocht. maar die kan er over 'n tijdje ook weer af, als ik turboedit ga rijden. | |
Five_Aces | vrijdag 22 juli 2005 @ 10:35 |
Begint lekker op te schieten dus ![]() | |
Hitpoint | zaterdag 23 juli 2005 @ 09:30 |
quote:4 cv's ?? Damn, ik moet er gewoon 6 gebruiken wil ik geen CEL krijgen en dan nog heb ik heel af en toe een CEL als ik constant eenzelfde rpm aan hou. Ik heb al bij DBM een missing link besteld maar dat duurt nog ff voor dat ze die hebben. | |
t0n | woensdag 3 augustus 2005 @ 09:54 |
Besteld: Clutch Specialities 6 puck kit. ![]() Zie hier de reacties over deze koppeling: http://www.homemadeturbo.com/forum/index.p...;threadid=17981 Cross Drilled and Slotted Rotors ![]() PBR High Performance Brake Pads ![]() ![]() | |
_GdR_ | woensdag 3 augustus 2005 @ 18:52 |
hej ik heb een VTi en ik wil er een turbo op. is daily use car. rij elke dag zo'n 50km. is het blok dan nog steeds even betrouwbaar? rij nu een dik jaar rond met helemaal geeneen motorisch mankement. en past een TypeR blok (van intergra of nieuwse civic) in een 5th gen? -ja, n00b vragen- ![]() | |
t0n | vrijdag 5 augustus 2005 @ 10:33 |
_GdR_ Turbo, op lage druk (5psi bijvoorbeeld) en goede motorische afstelling, is je blok nog steeds netzo betrouwbaar. Die Project EK4 uit me signature, krijgt ook 'n turbo. Type-r blok van Integra past bijna gemakkelijk. Je moet wél de goede kabelboom hebben. Type-r blok van Civic past erg moeilijk. Je moet nieuwe motorsteunen... en alles moet anders, prepare for some 10.000euro bitchslappin'. | |
StefanP | zaterdag 6 augustus 2005 @ 00:08 |
quote:Ga niet als een gek remmen en crossen, dan zeggen die schijven op een keer 'knak'. Tenzij ze niet later geboord zijn maar echt zo gegoten of hoe je het ook noemt. Verreweg de meeste cross drilled rotors zijn later geboord en dat komt de integriteit niet ten goede. Voor normaal gebruik zou het wel ok moeten zijn en het oog wil ook wat ![]() | |
t0n | maandag 8 augustus 2005 @ 11:24 |
Bedankt voor je tip Stefan. Ik ga niet echt circuit rijden, het gaat me meer omdat, als ik van 'n sprintje rem... redelijk oké tot stilstand kom, zegmaar. | |
Tjabbo | maandag 8 augustus 2005 @ 12:25 |
En natuurlijk niet ermee in de regen rijden dan zijn ze helemaal zo naar de tief. Verder supermooie en fijne remmetjes natuurlijk ![]() | |
t0n | dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:07 |
w00t, binnen:![]() ![]() Heb weer wat te doen... Heb vakantie comin' up!! | |
jp84 | dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:56 |
wat las ik nou, nieuwe turebo? is deze homemade set nu vrij voor verkoop? ![]() | |
t0n | dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:16 |
als je 'n kapotte turbo wilt wel ja. ![]() | |
Five_Aces | dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:22 |
Crosdrilled spul heeft sowieso geen zin qua remkracht. Alleen maak je de schijf iets lichter waardoor je dus iets minder aandrijfvermogen verliest. Is bij een klein schijfje niet zo belangrijk, maar als je een 385x35 schijf of wat gaat gebruiken kan het pittig schelen. Maar het staat wel stoer ![]() Sleeved geeft in die zin een betere remkracht doordat er steeds een heel dun laagje van je pad afgeschraapt word waardoor ze beter aangrijpen. Nadeel is dat je pads ook wat harder slijten. | |
ook_gek | dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:27 |
Leuke onderzetters ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:34 |
quote:Door de gaten krijg je wel een betere koeling. En gekoelde remmen zijn remmen die het niet opgeven na 2 keer door fading. Dus misschien levert het niet méér remkracht, maar zorgt het wel voor langdurige betrouwbaarheid van de remmen. ![]() | |
Five_Aces | dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:02 |
Denk dat dat ook wel tegenvalt. Die schijven zijn in het midden ook open dus je hebt airflow zat door de schijf heen. Komt nog eens bij dat je de schijf lichter maakt en dat je dus massa verliest. Minder massa word heter als je dezelfde warmteafgifte hebt. Is slechter voor je koeling maar beter voor je onafgeveerde gewicht. Zit nog een kunstje in het gebruik van hele grote schijven: je kan grotere pads gebruiken en het aangrijppunt ligt verder van de as af, waardoor het moment van aangrijpen verder naar buiten ligt. Daardoor rem je ook harder. Je genereert wel meer warmte maar voor een kortere tijd dus het netto resultaat is hetzelfde. Dan is het alleen de vraag hoeveel lichter je de schijf wil maken dmv gaten er in boren versus warmteopname capaciteit ![]() Wat wel helpt zijn 2 delige schijven (floating rotors) die geven minder warmte af aan je wheelhub & een remvloeistof gebruiken met een heel hoog kookpunt, bijvoorbeeld castrol SRF. | |
t0n | dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:45 |
goed, ik heb wel goede remvloeistof... en de remmen worden echt minder heet, en de pads hebben betere grijpkracht/hold. maar ik vind me pronkstuk toch wel de koppeling. ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:51 |
laat je het hele vliegwiel spulletje nog afdraaien? of is dat al gedaan? [ Bericht 9% gewijzigd door Tjabbo op 26-08-2005 21:31:00 ] | |
t0n | woensdag 24 augustus 2005 @ 09:27 |
quote:Je bedoeld vliegwiel? | |
Ronneman18 | vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:45 |
Wanneer ga je hem spuiten??? Die zwarte motorkap vink echt niet kunnen als je zo`n `superhonda` hebt. Kan er wel een turbo op moeten maar het oog wil ook wat:) Maar ieder zijn prioriteiten en die van jou liggen blijkbaar ergens anders. Suc6 met alles ![]() ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:30 |
quote:sorry. ja vliegwiel ja. mên wat heb ik soms rare benamingen voor dingen waarvan ik wel weet wat ze doen ![]() | |
Jofunu-kun | vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:33 |
Je bent ook maar Mens Tjab! Ziet er allemaal goed uit T0n! Maar we willen natuurlijk wel filmpjes zien als het spul erop zit.. | |
Jofunu-kun | donderdag 1 september 2005 @ 09:44 |
T0n, zit er nog enige schot in de zaak? Ik koop ws zaterdag een 92-er Sedan, zit alleen een deuk in de motorkap en een licht deukje in 1 van de voorspatborden, zijn nieuwe zijschermen duur of valt dat mee? | |
jwstoop | donderdag 1 september 2005 @ 13:40 |
http://www.winparts.nl/ L.Voorscherm Civic 92- 4d. m/g met gat voor zijknipperlicht ¤ 79,67 Motorkap Civic 92-4d. ¤ 80,62 Ik zou lekker naar de (Honda-) sloop gaan ![]() | |
pwnd | zaterdag 3 september 2005 @ 23:52 |
![]() Skyline R33 style front bumper 199USD ![]() | |
BazzoS | zaterdag 3 september 2005 @ 23:53 |
quote:best vet ![]() ![]() | |
pwnd | zondag 4 september 2005 @ 01:42 |
http://crx.honda-perf.org/articles/moreminime/moreminime.html hoe gaat een mini me blok af met een turbo erop als hij al zoveel koppel produceert bij maar 2200toeren ![]() | |
Sjabba | zondag 4 september 2005 @ 10:24 |
quote:Met een mini-me voer je toch de compressie op en dat kan je toch juist niet hebben met een turbo of ben ik mis? | |
Jofunu-kun | maandag 5 september 2005 @ 20:52 |
T0n, jij hebt nu toch die 17" onder je Civic zitten, heb je die oude nog over of zijn die al weg? *intresse heeft* 'k heb zelf nu ook een Civic, Sedan met, als ik ik het goed heb ook zo'n D15b2 blokkie.. Ben nu toch wel benieuwd naar dé verschillen tussen standaard aanzuigbuis, CAI en WAI.. en liep er van jou ook een aansluiting van aanzuigbuis naar radiator? (Die trouwens echt verdomd klein is..) verder moet ik m'n fenders uitgedeukt hebben en een nieuwe hood, (is bij de vorige eigenaar een buis op terecht gekomen met 110* dus die zit er best verrot uit) Ik klink nu als een complete leek, maar Civic is echt een verbetering ten opzichte wat ik altijd gereden heb, dus ben bereid om vanalles te leren (ook hoe je bij de radio komt zonder hem er *weer* uit te moeten trekken, want ik moet nog 2 rear speakers monteren..) NE-way, ik hoop dat ik hier snel antwoord op heb. | |
Remon | vrijdag 9 september 2005 @ 18:23 |
quote:Deal als ik je 10k geef fix jij het dan ![]() | |
Soldier2000 | zondag 11 september 2005 @ 19:12 |
quote:Zoveel koppel op 2200 toeren, echt niet. Ik vraag zelfs ook nog steeds af wat een mini-me setup + turbo doet, hoe veel je dan nog kan boosten, ik heb in iedergeval nog niemand gezien die het geprobeerd/ en/of resultaten heeft/zijn. | |
t0n | dinsdag 20 september 2005 @ 09:45 |
zoveel koppel, echt wel. enneeeuhm.... het gaat niet om de druk, maar om de tuning. ondertussen weer verder gegaan met de civic. heb andere lip voor. 17" velgen. koppeling er in (fucking geil hard superstoer ding). remmen geswapt. | |
t0n | dinsdag 20 september 2005 @ 09:46 |
quote:http://www.homemadeturbo.com/turbo_projects/t3_mini-me/ | |
Cyberdogg | dinsdag 20 september 2005 @ 16:59 |
Zou je weer wat foto's willen posten? Van alleen woorden word ik niet geil. | |
t0n | woensdag 21 september 2005 @ 09:12 |
Ja moet ik ff maken idd. Zal binnekort wel 'n mooie shoot met 'n vriend van me doen ofzo. | |
Sjabba | woensdag 21 september 2005 @ 17:27 |
offtopic [ Bericht 95% gewijzigd door Tjabbo op 21-09-2005 23:24:16 ] | |
Jofunu-kun | woensdag 21 september 2005 @ 20:59 |
offt. [ Bericht 96% gewijzigd door Tjabbo op 21-09-2005 23:24:26 ] | |
t0n | woensdag 4 januari 2006 @ 11:02 |
Engine Mods: - Engine #4 D15b2 - CoolChamber / K&N Filter - VTi midsection exhaust pipe - Kat vervanger (test pipe) - Tenzo-r Muffler Transmission / Suspension Adjustments: - Omnipower Street Set -12 cm - Voor boven/onder strutbars - Achter onder strutbars - Clutchspecialities 6puck sprung clutch - Clutchspecialities Pressureplate Rated for 285 ft-lbs tq Brake Adjustments: - 5dot1 brake fluid - Race Concepts cross drilled and slotted brake discs Exteriour Mods: - Shaved black hood - 14" Steelies - 3e remlicht - VTi front lip - Amber sidemarkers (met running lights) - Blackhousing headlights In Car Entertainment / Gauges: - SLM Stealth Oil Pressure Gauge - SLM Stealth Oil Temp Gauge - SLM Stealth Oil Boost/Vacuum Gauge (voor toen ik nog turbo reed... ) - JVC Chameleon KDLX30-r headunit - Kenwood Compo-set 13" - Magnat Stratos 693 6x9" - JL Audio w0 bass-speaker 12" - Sony Xplod 350 amp - 5.nogwat" DVD - OEM VTi voorstoelen ![]() ff update... zegmaar... | |
Kolkie | woensdag 4 januari 2006 @ 12:12 |
Zo dan wat een mooie tafelberg van 'n koppelverloop ![]() ![]() | |
bietelboer | vrijdag 13 januari 2006 @ 01:15 |
Ziet er netjes uit Ton! ![]() Voor wanneer staat de turbo inbouw gepland? quote:Het levert niet alleen betere koeling maar het voert de remstof ook af zodat je blokken een betere grip op de schijven hebben. [ Bericht 46% gewijzigd door bietelboer op 13-01-2006 02:12:01 ] | |
-Muse- | vrijdag 13 januari 2006 @ 10:29 |
zie ik nou dat ie ongeveer op 110pk draait? | |
t0n | vrijdag 13 januari 2006 @ 12:05 |
106.3 idd ![]() | |
-Muse- | vrijdag 13 januari 2006 @ 12:17 |
Dat is dan best weinig, als ik zie wat je er allemaal aan gedaan hebt? Komt ie wel snel van zn plek af, of moet dat allemaal nog komen? | |
bietelboer | vrijdag 13 januari 2006 @ 13:40 |
16.3 pk is aardig wat voor alleen een coolchamber en een katvv(of mis ik wat?) | |
Mauro | vrijdag 13 januari 2006 @ 13:44 |
Staat ie niet wat te arm in het hoge toerenbereik? Ik kan me van mijn motor nog herinneren dat ie juist wat rijker moest staan, hoog in de toeren ivm koeling. | |
t0n | maandag 16 januari 2006 @ 13:08 |
@Muse, voor 'n 1.5 issie snel. @bietelboer, hij heeft andere koppeling en andere eind demper en wat jij zei, meer niet @Mauro, staat idd beetje raar maar dat komt omdat er niets aan het management is aangepast. Maar dit blok gaat er uit, heb 'n VTi motor gekocht, moet hem alleen nog ophalen (zaterdag). | |
Googolplexian | maandag 16 januari 2006 @ 13:10 |
quote: ![]() B16A1 of A2 ? | |
t0n | maandag 16 januari 2006 @ 13:29 |
VTi = B16A2 VT = B16A1 Dussssssssssssch... 160pk schoon aan de haak. moet uiteraard meer worden... | |
Googolplexian | maandag 16 januari 2006 @ 13:33 |
quote:Voordat je aan SuperChargers ed gaat denken: 1.6 > 1.8 conversie by TODA racing ![]() kan d'r later altijd nog een turbo of SC op ![]() | |
t0n | maandag 16 januari 2006 @ 13:35 |
Mwah, stroker kitje maakt niet zo veel uit hoor. B16 met goede tune op 10PSI = 300whp. Is wel genoeg. ![]() Maar goed, eerst maar eens er in hangen, moet nog veel kopen voor dat blok, voordat hij naar me zin is. ![]() 't weekend in 'n VTI-turbo gereden, is beetje erg snel... dat hou je niet voormogelijk. | |
Googolplexian | maandag 16 januari 2006 @ 13:39 |
quote:tsja ... ik ken de ritjes van Robert Jan nog wel ![]() SCARY SHIT! ![]() ![]() | |
t0n | maandag 16 januari 2006 @ 13:49 |
goed toch. ![]() Dit is die van me maat: ![]() ![]() | |
Googolplexian | maandag 16 januari 2006 @ 13:54 |
quote:netjes! ![]() Dit is die van m'n maat: ![]() ![]() ![]() ![]() (kweet niet of de foto's ut doen) en er zit een B20 in ![]() | |
t0n | maandag 16 januari 2006 @ 14:05 |
pimpen met auto's van onze maten ![]() | |
t0n | zaterdag 21 januari 2006 @ 15:34 |
Blok ziet er netjes uit... Nu opzoek naar wat onderdelen... dan leuke spullen kopen... dan swappen... | |
ArTiC | zaterdag 21 januari 2006 @ 16:25 |
quote:ja lekker dannnn B16 VTEC ![]() *pure jaloezie hier...pure jaloezie* ![]() | |
-Muse- | zaterdag 21 januari 2006 @ 16:50 |
mooi blokje! "Hoeveel pk doet dat dan?" | |
t0n | zaterdag 21 januari 2006 @ 17:21 |
160pk @ 7600rpm 150nm @ 7000rpm en schakelen bij zo'n 8250... ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 21 januari 2006 @ 17:23 |
kabelboom en cpu ook aanwezig? en de bak? | |
Tjabbo | zaterdag 21 januari 2006 @ 18:17 |
quote:Waarom zou je later schakelen als hij bij 7600rpm zijn max bereikt? | |
ThaFreak | zaterdag 21 januari 2006 @ 18:42 |
quote:maybe verliest die weinig vermogen maar valt die daardoor met doorschakelen precies weer in vtec zone, en tis gewoon geil om te zeggen ![]() | |
t0n | zaterdag 21 januari 2006 @ 19:08 |
quote:Precies ![]() Bak / ecu etc komt zsm... kon dit blok los kopen... andere parts, die nu missen... zitten aan 'n b18c4.. | |
Tjabbo | zaterdag 21 januari 2006 @ 22:57 |
quote:vooral toch dat laatste dan denk ik ![]() | |
Googolplexian | zondag 22 januari 2006 @ 01:43 |
quote:nou nee hoor eerder schakelen als je snel wilt zijn is gewoon niet slim. Op max RPM schakelen = terugvallen binnen het vtec-gebied = doorblazen | |
Tjabbo | zondag 22 januari 2006 @ 11:10 |
quote:Ik vraag het me af. Want wat levert meer verlies op 1) Later schakelen (je auto wint echt geen snelheid meer) of 2) eerder schakelen en een paar honderd rpm te laag uitkomen (je auto accelereert wel, maar minder hard) Lijkt me wel interessant. ![]() | |
Googolplexian | zondag 22 januari 2006 @ 11:30 |
quote:Bij een dohc vtec later schakelen = terug vallen onder het vtec-gebied DUS langzamer ![]() bij 5600 RPM slaat de vtec in. als je van 8200 RPM opschakelt dan val je bij elke versnelling terug vlak boven de 5600 RPM vtec blijft aan ![]() en het mooie van vtec is dat je juist wel snelheid wint door hoge toeren te maken (door het wisselende nokkenprofiel) | |
ArTiC | zondag 22 januari 2006 @ 11:53 |
quote:Verder helemaal correct ![]() | |
neonfreak | zondag 22 januari 2006 @ 11:58 |
Laat je deze wel heel? ![]() | |
Googolplexian | zondag 22 januari 2006 @ 11:59 |
quote:bedoelde ik ![]() | |
Tjabbo | maandag 23 januari 2006 @ 21:33 |
quote:dat snap ik allemaal wel. Maar bij het maximaal vermogen NIET schakelen maar toch doortrekken kost je ook tijd! en dat verschil zou ik wel eens willen zien naast elkaar. ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 24 januari 2006 @ 14:07 |
quote:Zie het als een turbo-effect dat het alleen boven de 5600 rpm doet. Met is altijd sneller dan zonder ![]() Het karakter van de motor veranderd en is niet meer te vergelijken met vóór de 5600 rpm. | |
Borkydude | dinsdag 7 februari 2006 @ 11:17 |
Haal alsjeblieft die oranje knipperlichten weg, dat is zo lelijk. | |
t0n | dinsdag 7 februari 2006 @ 11:24 |
Oh, nee vind ik eigenlijk niet, de meeste hebben die witte..... | |
Borkydude | dinsdag 7 februari 2006 @ 11:27 |
Ja, dat vind ik veel mooier, op alle auto's trouwens. | |
Googolplexian | dinsdag 7 februari 2006 @ 11:31 |
quote:mastertuner ![]() | |
t0n | dinsdag 7 februari 2006 @ 12:29 |
maar dan nog, uiterlijk boeit me niet ff niet echt wat. Die B-series wordt compleet gereviseerd, en dan komtie er in... daar gaat het me dan wel om ![]() | |
milagro | dinsdag 7 februari 2006 @ 13:14 |
http://84.40.3.164/ prachtige commercial, ms kennen jullie hem al, maar ik wilde het even delen ![]() | |
Five_Aces | dinsdag 7 februari 2006 @ 14:00 |
quote:Tjabbo, jij mist het punt van versnellingen ![]() Turboblokken hebben veel meer koppel in het middengebied, maar dat zakt uit de powerband ook sneller af. Bij een N/A toerenblok is de koppelkromme veel vlakker. Als je 2e 1:2,50 is en je 3e 1:1,66 bijvoorbeeld. Dan kan je aan de krukas wat minder koppel hebben tegen redline aan, maar door het verschil in gear ratio kan je daardoor nog wel meer op de weg zetten als dat je eerder opschakeld. Zou je met een dynocurve er naast zelfs uit kunnen rekenen ![]() | |
vlad | dinsdag 7 februari 2006 @ 14:09 |
quote:hij bereikt bij 7600 z'n max. koppel. Maar max. vermogen ligt niet op het punt van max. koppel (ligt later). Dus als je doortrekt tot boven de 8000 zou je wel ergens je max. vermogen punt bereiken. Verder zou ik idd niet doortrekken, omdat er na het max. vermogen punt niets meer te winnen is. Je verliest alleen maar dan ![]() | |
t0n | dinsdag 21 februari 2006 @ 14:20 |
Oh, ff iets anders. Ik ga me B16 compleet builden... dwz. Drijfstangen Lagers lage compressie zuigers kop rebuilden Daarna turbo kit samenstellen... onderstel verder aanpassen | |
Nerdmans | dinsdag 21 februari 2006 @ 15:13 |
tvp | |
Anne | dinsdag 21 februari 2006 @ 22:35 |
quote:Oranje is mooier ![]() | |
Tjabbo | woensdag 22 februari 2006 @ 10:05 |
He dude Post es picts van de rebuild! | |
t0n | woensdag 22 februari 2006 @ 10:06 |
Jonge, moet 't blok nog uit elkaar trekken man. ![]() Heb eergister ff motorsteunbok ding opgehaad... | |
Tjabbo | woensdag 22 februari 2006 @ 10:13 |
oh ![]() Naja succes met de build iig ![]() | |
t0n | woensdag 22 februari 2006 @ 10:15 |
Komt wel goed, heb pro's als backup... zodra ik aan de slag ga... post ik foto's. resleeven ga ik btw niet doen, ik blijf onder de 400whp... en dan hoeft 't niet echt... | |
Tjabbo | woensdag 22 februari 2006 @ 10:16 |
Re??? watten? | |
t0n | woensdag 22 februari 2006 @ 10:17 |
zucht... ![]() Resleeven, je sleeves (waar je zuigers inzitten) opnieuw bouwen/vervangen. | |
Tjabbo | woensdag 22 februari 2006 @ 10:20 |
Ff opgezocht wat het is met google ![]() Ik geloof niet dat mijn 7M het heeft, vandaar dat ik het niet wist. Je moet het wel honen neem ik aan? | |
t0n | woensdag 22 februari 2006 @ 10:21 |
Beetje, ik ga het hoon beeld terug brengen, soort van polijsten is dat. maar komen gewoon standaard maat zuigers in, alleen met andere compressie. | |
Tjabbo | woensdag 22 februari 2006 @ 10:22 |
dus het zaakje hoeft niet geboord te worden? Maar ik neem aan dat je dat pas kan zien na het opentrekken. ![]() | |
t0n | woensdag 22 februari 2006 @ 10:23 |
Nee boren hoeft niet... gelukkig, duur geintje en dat zeg ik, onder de 400whp kan 't blok 't allemaal goed hebben, aangezien ik er 'maar' 300 wil hebben... | |
Tjabbo | woensdag 22 februari 2006 @ 10:24 |
nog steeds alles op de voorwielen? ![]() | |
t0n | woensdag 22 februari 2006 @ 10:28 |
Zeker weten, het kan goed hoor. Traction bar, H-brace, Poly Urethane rubbers, Hasport motormounts, engine damper... | |
Tjabbo | woensdag 22 februari 2006 @ 10:31 |
en elk half jaar een nieuw setje banden. Welke banden ga je nemen trouwens? met die pk aantallen wordt dat belangrijk ![]() | |
t0n | woensdag 22 februari 2006 @ 10:38 |
Géén Idee nog, denk Toyo R888's... | |
bietelboer | dinsdag 7 maart 2006 @ 03:07 |
Dat is een best project je b16 rebuilde...maar het resultaat zal er zeker na zijn! ![]() 300 pk is zeer netjes! al kan die b16 kan wel meer aan (zie goose) | |
t0n | dinsdag 7 maart 2006 @ 11:21 |
Die b16 kán zeker meer aan, maar ik wil 't niet... Ik wil hard gaan en veel boost draaien, nou... met die 300+ pk doe ik dat echt wel... en blijft 't safe. | |
t0n | zondag 12 maart 2006 @ 23:48 |
Update: Heb nu Rota Grid, 16" Gunmetal met Polished Lip. Gelijk wat foto's van Orphean's en mijn auto, na 't gebruiken van 'n statief en 'n klein beetje photshop (contrasten). ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Meer foto's zijn hier te vinden Ben erg blij met me velgen. ![]() | |
Hugster | maandag 13 maart 2006 @ 01:34 |
ziet er goed uit t0n ![]() | |
Kolkie | maandag 13 maart 2006 @ 11:14 |
Waar komen die wheels weg? Staat erg mooi btw ![]() | |
t0n | maandag 13 maart 2006 @ 11:18 |
www.rotawheels.com | |
-Muse- | maandag 13 maart 2006 @ 16:37 |
Mooie velgen! Maar die uitlaat, die ziet er serieus echt niet uit ![]() | |
t0n | maandag 13 maart 2006 @ 16:39 |
Bedankt ![]() Tja, die uitlaat is 'n verbetering ten opzichte van de oude carbon-fiber uitlaat, die stak 'n huge eind uit. Dat zou je snel zeggen, neem een Remus/Sebring, maar dat is 'n schande op 'n Honda, imho. Dus dan zou ik moeten kijken voor 'n echt uitlaat systeem, á 700euro oid. Daar pas ik even voor, dan maar 'n uitlaat die wél geluid maakt, maar niet subliem is. Daarnaast, ik steek sowieso liever me geld in me nieuwe motor. ![]() | |
-Muse- | maandag 13 maart 2006 @ 16:46 |
Ik ben het er mee eens dat je het beste geld in je blok kan steken. Bij mij op school staat een blauwe del sol, en die heeft ook zo'n super dikke pot van zo'n 15cm eronder hangen, en dan zie je zo'n schraal pijpje naar voren gaan ![]() Mja... das puur mijn mening ![]() | |
t0n | maandag 13 maart 2006 @ 17:49 |
Nou, dan is 't idd nutteloos, maar mijn uitlaat-lijn in 't geheel is anders, op 't spruitstuk na. | |
StefanP | dinsdag 14 maart 2006 @ 03:58 |
Zeker mooie velgen. Lijken heel veel op de volk TE37. Zijn de lug nuts zo lang of lijkt dat maar zo? Enne ik zie geen wielsloten ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 14 maart 2006 @ 03:59 |
Die bak komt geen drempel over en dus niet nodig in NL. ![]() | |
t0n | dinsdag 14 maart 2006 @ 08:33 |
Steef, Alle 20 zijn wielsloten(!), ze zijn langer idd.. Deze zijn 't: Muteki's Maar dan polished En Rota maakt rip-offs... Ze moeten idd op de Volks lijken, netzoals de circuit's... dat moeten dan weer Mugen wielen voorstellen.. Het lukt ze aardig, en voor de gemiddelde 'tuner' zijn ze mooi genoeg imho. Ze zijn ook vrij licht, 6kg... | |
Kolkie | dinsdag 14 maart 2006 @ 11:42 |
Aha, gewoon bij de .com besteld dus. Vroeg me dat zo af omdat je ze tegenwoordig ook gewoon NL kunt bestellen bij een tweetal adresjes zodoende ![]() | |
BazzoS | dinsdag 14 maart 2006 @ 19:28 |
quote:4*4=16 ![]() -edit- Maar je heft er 20 gekocht, dus niks gezegd ![]() Ziet er goed uit t0n! ![]() | |
t0n | woensdag 15 maart 2006 @ 08:55 |
Ik importeer alles zelf, beetje import toko'tje aan het runnen... ![]() Maar bedankt mensen, ben er ook erg blij mee! | |
MikezZ | vrijdag 17 maart 2006 @ 12:45 |
Hey t0n halve gare =D Alles goed man? Hoe gaat t met je auto joh? Gaat al een stuk beter he? Mooie velgen btw. Steek je er nog steeds zoveel tijd in als eerst? [ Bericht 4% gewijzigd door MikezZ op 17-03-2006 13:00:29 ] | |
t0n | zaterdag 18 maart 2006 @ 13:20 |
8000K Bi Xenon: Filmpje: http://www.htn-y0.nl/htny0/t0n/eg4/xenon/I3010005.ASF Ben er erg blij mee. ![]() | |
Driverrrr | zaterdag 18 maart 2006 @ 23:00 |
is dat gewoon zo'n zelf inbouw setje a 150 - 200 euro of...??? | |
Driverrrr | zaterdag 18 maart 2006 @ 23:01 |
vind het namelijk wel interessant voor m'n Colt, mits het te betalen is ![]() | |
RRRobert | zaterdag 18 maart 2006 @ 23:08 |
quote:Ziet er idd wel tof uit, maar ehh...nu nog een koplampsproeiersetje en automatische hoogte-instelling op de koplampen om het allemaal weer street legal te krijgen, of niet ![]() | |
Driverrrr | zaterdag 18 maart 2006 @ 23:27 |
nee hoeft niet meer volgens de nieuwe wetgeving (dacht ik zo) | |
RRRobert | zaterdag 18 maart 2006 @ 23:34 |
quote:Juist wel. Die wetgeving is per 1 januari jl. juist flink aangescherpt omdat de eisen bij 'xenon-af-fabriek' veel scherper waren als bij de achteraf ingebouwde setjes. Wat vorig jaar ingebouwd en wel door de APK kwam kan nu wel eens niet meer worden goedgekeurd en mag je dus weer terugbouwen naar standaard halogeen. | |
t0n | maandag 20 maart 2006 @ 13:01 |
Foutief RRRobert. Het is bij nieuwe auto's zo. Niet bij aftermarket kits. ![]() | |
Jofunu-kun | maandag 20 maart 2006 @ 20:37 |
Way to go Ton! Ziet er goed uit die nieuwe lampies en velgen.. Voor hoeveel doe je je vorige setje velgen weg? | |
Hugster | maandag 20 maart 2006 @ 20:49 |
quote:bron? Ik zou het nog maar eventjes checken, volgens mij heeft RRRobert wel gelijk. | |
Fugie | maandag 20 maart 2006 @ 20:53 |
quote:nee ze hebben het versoepelt, is niet meer nodig ![]() | |
ThaFreak | maandag 20 maart 2006 @ 20:55 |
xenon regels is alleen van toepassing op nieuwe auto vanaf 2006 http://www.bovagkrant.nl/index.asp?id=449 | |
Hugster | maandag 20 maart 2006 @ 20:56 |
oh alright ![]() | |
t0n | maandag 20 maart 2006 @ 22:41 |
Vandaag weer verder gegaan met me B16, heb nu eindelijk bouten geleend van Ran die ik kan gebruiken om me blok in de steun te hangen. Kop er af: Heerlijke aanslag: Hier ook: Kopje: Nu volgt 't verder demonteren van de zuigers... en dan flinke schoonmaak beurt en hammerite er tegen aan tiefen... ondertussen hoop ik me zuigers/drijfstangen/lagers te kopen... en dan gaan we weer langzaam alles terug bouwen. | |
jp84 | dinsdag 21 maart 2006 @ 17:09 |
rlxt dat je dat allemaal zelf kan | |
jacco | dinsdag 21 maart 2006 @ 17:53 |
Wie zegt dat hij dat datzelf kan ![]() Hij doet ook maar wat | |
t0n | dinsdag 21 maart 2006 @ 18:44 |
Klopt, heb genoeg ondersteuning... van eigenlijk de beste honda-gasten in NL... Demonteren, schoonmaken etc is niet zo moeilijk hoor... monteren ook niet... maar wil wel dat 't goed gaat... dus dat doe ik niet zelf. | |
ForcedInduction | dinsdag 21 maart 2006 @ 20:08 |
Zo vies het ook niet toch. ![]() Ik heb ze ranziger gezien. Is het blok nog goed of moet er overmaats spul in? Da's eigenlijk niet te hopen. Overmaats is altijd minder goed dan (bijna) stock grootte. | |
t0n | woensdag 22 maart 2006 @ 10:11 |
Ik verwacht 'n halve overmaat... maar dat is bijna standaard. Alles wordt opgemeten door techneuten... dus komt spul op maat in. Denk aan merken zoals Eagle, JE... dat soort merken, ben er nog niet uit welke precies. | |
t0n | woensdag 22 maart 2006 @ 10:12 |
quote:welke van de 3? | |
Jofunu-kun | donderdag 23 maart 2006 @ 20:26 |
quote:Ehm.. Wat was het.. die je als laatste had, die licht van kleur waren.. 16" dingen geloof ik.. | |
t0n | vrijdag 24 maart 2006 @ 08:38 |
Deze verkoop ik:![]() 17" Lenso's... L7 ofzo dat ze heten, moet ik even na gaan, ze worden op dit moment gericht bij de velgendokter, want er zat 'n klein stukje in waar ik 't mee eens ben. Zitten banden op, die goed zijn, dus... mooi setje... En deze heb ik nog: Maar die zijn zo krom als 'n banaan en raad ik je dus niet aan om te kopen, tenzij je ze aan de muur hangt. ![]() En deze zijn niet te koop: ![]() ![]() | |
Hugster | vrijdag 24 maart 2006 @ 09:52 |
Ik vind de Lenso's mooier dan je huidige ![]() Maar jijzelf ongetwijfeld niet ![]() | |
t0n | vrijdag 24 maart 2006 @ 10:36 |
Nee idd.. ![]() | |
ForcedInduction | vrijdag 24 maart 2006 @ 19:31 |
Die Lenso geven een 'honda ricer dude' look. De huidige een mooie JDM look. ![]() | |
Jofunu-kun | vrijdag 24 maart 2006 @ 21:53 |
quote:Wat vraag je voor die Lenso's? | |
Hugster | vrijdag 24 maart 2006 @ 22:11 |
quote:Dat is wel zo natuurlijk. Zulke velgen worden in Japan vrijwel alleen maar gebruikt, maar toch staan de Lenso's ook helemaal niet verkeerd ![]() | |
bietelboer | zaterdag 25 maart 2006 @ 17:18 |
Vind je huidige velgen absoluut de mooiste! | |
t0n | zondag 26 maart 2006 @ 13:39 |
Jofunenenu-Kun, voeg me ff toe op msn... | |
t0n | woensdag 29 maart 2006 @ 10:55 |
kon 't niet laten om toch nog iets voor 't uiterlijk te kopen:![]() Carbon Fiber y000 | |
t0n | zaterdag 1 april 2006 @ 12:08 |
updates:![]() ![]() ![]() | |
_Drake_ | zaterdag 1 april 2006 @ 20:37 |
nice! | |
RRRobert | zondag 2 april 2006 @ 22:57 |
quote:Beter dan de gemiddelde 'DTM' taartschep die menig auto vers(t)iert. En 't houdt je achterruit schoon bij slecht weer. | |
StefanP | maandag 3 april 2006 @ 06:21 |
Toffe spoiler, geen rice zooi inderdaad! | |
t0n | maandag 3 april 2006 @ 08:54 |
Thx boys... Ben er ook blij mee, die afschuwelijke deuk die er zit is er gister door 'n maat van me grotendeels uitgedrukt... ook erg blij mee ![]() Gister me blok gespoten en de Heatshield gemonteerd: ![]() Hammerite, mooi over vuil wat je er niet af krijgt. ![]() heb me kop en intake ook gespoten, maar geen foto van gemaakt. Volgende maand nog 'n carbon motorkappie... en dan is 't uiterlijk wel klaar ![]() | |
ArTiC | maandag 3 april 2006 @ 09:05 |
Je moet iets als slkhk plat ligt ![]() puik werk t0n ![]() | |
Go0s | maandag 3 april 2006 @ 12:52 |
Spoiler is erg netjes zo! ![]() | |
t0n | maandag 3 april 2006 @ 13:09 |
Die zát er... gisteren toevallig er uit gehaald met 'n stel vrienden... staat ook in de post hoor ![]() Tonny | |
ForcedInduction | dinsdag 4 april 2006 @ 20:05 |
nice wing t0n nu nog mooi in kleur sputen en dan ben je d'r klaar mee ![]() | |
t0n | woensdag 5 april 2006 @ 00:01 |
klaar issie nooit ![]() Carbon kap komt er nog op... en daarna ga ik echt aan me blok werken hoor... ding moet volgend jaar echt wel lopen... ![]() | |
ivosnivo | woensdag 5 april 2006 @ 14:57 |
waarom tune je zo'n oude auto? | |
t0n | woensdag 5 april 2006 @ 15:10 |
Waarom reageer je in me topic? tenzij je vraag serieus is, moet je het onderstaand lezen: Ik vind het een mooi model, al mijn vrienden rijden Honda dus ben ik er zo beetje mee in aanraking gekomen en er zijn erg veel onderdelen voor te krijgen, erg veel goede onderdelen. Hij's goed voor verscheidende doeleinden. Daarom. | |
Nerdmans | woensdag 5 april 2006 @ 16:20 |
Hoi hoi, ik lees wel eens vaker wat over een zogenaamd B16 blok. Is dat een speciaal type ofzo, want op Streetfire zie ik regelmatig een filmpje voorbijkomen van retesnelle Honda's. | |
Googolplexian | woensdag 5 april 2006 @ 16:23 |
quote:B16 is het CRX vtec blok (1.6i dohc) B16A1 = standaard 150 pk B16A2 = standaard 160 pk Beide lopen tot 8200 RPM |