FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [PROJECT] t0n's 5th gen Honda Civic [III]
t0nvrijdag 1 april 2005 @ 09:41
Deel drie al weer.

Goed, zoals de meeste weten, is dit 'n topic over hoe het veranderen van mijn auto verloopt.

Hieronder even wat gegevens:

Car:
Type: Civic EG4
Year: '92

Engine Mods:
- Engine (d15b2 swap @ 212.000km voor één met 42500km)
- Ram-Air intake

Suspension Adjustments:
- 60/40 lowering springs

Brake Adjustments:
- dot 5.1 brake fluid

Exteriour Mods:
- Shaved (logo) hood
- 15" velgies - painted gunmetal
- clear sidemarkers
- 3e brakelight
- "m2 Cup" mirrors
- Tenzo R type 2 carbon exhaust
- Cat replacement (test pipe)
- Renault Laguna frontlip
- Amber front sidemarkers (USDM running style)
- Blackhousing headlights

In Car Entertainment / Interiour:
- JVC Chameleon KDLX30-r headunit
- Kenwood Compo-set 13"
- Magnat Stratos 693 6x9" (removed)
- JL Audio w0 bass-speaker 12" (removed)
- Sony Xplod 350 amp (removed)
- DVD in car
- 5.x" LCD on dash
- Sparco CF pedals (to be mounted)
- Driver has 3-points seatbelt
- Rear empty'd

Future mods:
- VTI achterlip
- Strutbars
- Boost (soon! )
- Oil temp / Oil Press / Boost / Af ratio SLM Meters
- OBX Adjustable BOV
- Ford Transit front mount intercooler
- Carbon Fibaaaah

Filmpie:

HondaTeamNijmegen.avi(Divx)

Besteld en onderweg:






De metertjes zijn hier te zien op standaardjes, maar ze komen in 'n a-stijl houder.

Turbo:






Intercooler:



Foto's van de auto opzich:





















Zo... Dat was 't ff.

Ohja, ik ga 10 april sprinten op Zandvoort, 'n 1/4mile.

Maar dit wordt de enige keer dat ik ga sprinten zonder turbo... om de tijden te vergelijken.
renkievrijdag 1 april 2005 @ 09:56
Brake Adjustments:
- dot 5.1 brake fluid

Heeft dit nog voordeel met normaal gebruik zoals beter/directer remmen ? Of is het alleen het kookpuntverschil ?

En als ik het goed heb kun je 5.1 zonder problemen/aanpassingen in een dot 4 systeem gooien he ?
t0nvrijdag 1 april 2005 @ 09:58
Ja, beide.

Het kookpunt is hoger, en de vloeistof is dichter, waardoor je dus minder gevoelig bent voor vocht.

Het is ff werk, maar ik wil nooit meer anders.
P-au-Lvrijdag 1 april 2005 @ 10:13
Mooi project, ik volg het al vanaf deel I en het gaat er steeds beter uit zien Nu maar wachten tot je turbo erop zit, dan ga je helemaal als de brandweer. Keep up the good work
renkievrijdag 1 april 2005 @ 10:30
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 09:58 schreef t0n het volgende:
Ja, beide.

Het kookpunt is hoger, en de vloeistof is dichter, waardoor je dus minder gevoelig bent voor vocht.

Het is ff werk, maar ik wil nooit meer anders.
Ja ok, maar het remt dus niet beter / directer (er vanuitgaande dat de dot4 zich in goede conditie bevind)

En hoezo veel werk, tis toch gewoon remvloeistof verwisselen ?
Is het trouwens veel duurder dan dot4 ?
t0nvrijdag 1 april 2005 @ 10:31
Nee, het is niet duurder, althans niet veel.

Enneeehm, het remt wel beter, de dichtheid is meer, dus je hoeft minder hard te drukken om de zelfde drukkracht te bereiken.

En kan warmer worden... dus minder fading.
renkievrijdag 1 april 2005 @ 10:38
Ok, klinkt erg goed dus

En het kan zonder aanpassingen in een Dot 4 systeem he ?
t0nvrijdag 1 april 2005 @ 11:22
Ja, bij mij iig wel.
Soldier2000vrijdag 1 april 2005 @ 14:57
Verrek was jij degene die die civic 6th gen had overgekocht, mag ik pleeeease die leren stoeltjes overkopen
ook_gekvrijdag 1 april 2005 @ 15:10
he homo waarom zit de turbo er nog niet op. Wat een kut bak zeg zonder turbo

Krijg je geen gezeik met die 3 punts gordel gebeuren op dit moment dan?
hermandepermanvrijdag 1 april 2005 @ 15:13
teeveepee
Fugievrijdag 1 april 2005 @ 19:43
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 15:13 schreef hermandeperman het volgende:
teeveepee
amen
Ultimoravrijdag 1 april 2005 @ 19:58
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 15:13 schreef hermandeperman het volgende:
teeveepee
Jofunu-kunzaterdag 2 april 2005 @ 11:13
Dat filmpje bo_t0n oid, is dat opgenomen bij de hogelandseweg? Komt me ergens bekend voor namelijk..
Maybe dat ik vanaf Maandag in Nijmegen werk heb.. iig Maandag een gesprekje..
Ballebekzaterdag 2 april 2005 @ 11:30
t0n benadrukt met deze auto wel dat ie een foute Harrie is
Dat mag ik wel !
t0nmaandag 4 april 2005 @ 08:50
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 15:10 schreef ook_gek het volgende:
he homo waarom zit de turbo er nog niet op. Wat een kut bak zeg zonder turbo

Krijg je geen gezeik met die 3 punts gordel gebeuren op dit moment dan?
Ey graftak, ga jij eens ff lekker je poepluier poetsen.

Trouwes, als je zondag niets te doen hebt, kom ff naar Zandvoort, gaatie helmjosti hiero sprinten.

Maar de tubbie komt er snel op, maar ik heb nog niet alles af en binnen

Enneeehm, heb ook nog me originele gordels er in, dus dat is geen probleem voor de RDW.
t0nmaandag 4 april 2005 @ 08:50
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 14:57 schreef Soldier2000 het volgende:
Verrek was jij degene die die civic 6th gen had overgekocht, mag ik pleeeease die leren stoeltjes overkopen
Nee.
Leer blijft
t0nmaandag 4 april 2005 @ 08:52
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 11:13 schreef Jofunu-kun het volgende:
Dat filmpje bo_t0n oid, is dat opgenomen bij de hogelandseweg? Komt me ergens bekend voor namelijk..
Maybe dat ik vanaf Maandag in Nijmegen werk heb.. iig Maandag een gesprekje..
Nee, is op bijsterhuizen opgenomen.

Succes vandaag dan maar.
Soldier2000maandag 4 april 2005 @ 11:43
Shit jammer dan.

Een CAI systeem werkt dat nu op een std honda?
Annemaandag 4 april 2005 @ 12:12
teeveepee.

Oh t0n, Tim wil liever een 7 inch schermpje .
HansJansmaandag 4 april 2005 @ 12:29
zittieturbo_er_nog_niet_op?
t0nmaandag 4 april 2005 @ 13:39
Soldier, CAI werkt altijd

ijsmeis, okay.

HansJans, Nee, deze maand komtie er op.
Steve-Omaandag 4 april 2005 @ 13:58
Hey normale velgen .
Staat een stuk beter onder dat ding
HansJansmaandag 4 april 2005 @ 15:54
Het wordt tijd voor andere stoeltjes.
t0nmaandag 4 april 2005 @ 16:08
ja idd, deze zijn beetje op hoor.
Maar het is meer tijd voor boost en daarna meer pimp sjit.
Soldier2000maandag 4 april 2005 @ 18:05
quote:
Op maandag 4 april 2005 13:39 schreef t0n het volgende:
Soldier, CAI werkt altijd
Wat merk je nu precies met CAI op een std honda? Ik zit te twijfelen tussen cai en een open lucht filter, dus zonder het verlengstuk alleen wat ik hoor is dat cai vooral de nadruk legt in het hogere toerengebied.

Wat voor een CAI systeem heb je btw?
t0nmaandag 4 april 2005 @ 23:52
ik heb zelf geen CAI, ik heb 'n WAI. (open lucht)

CAI zuigt alleen maar rijwindlucht van de straat aan
WAI zuigt alles in je motorcompartiment aan.

koude lucht is wat je wilt en moet hebben, niet warme.

Ik leen van iemand zolang ik nog zonder turbo rij 'n CAI ( AEM + K&N filter ) van 'n vriend van me.

-Xerxes-maandag 4 april 2005 @ 23:56
Zeg t0n, hoe moet ik dit zien:
quote:
In Car Entertainment / Interiour:
- Magnat Stratos 693 6x9" (removed)
- JL Audio w0 bass-speaker 12" (removed)
- Sony Xplod 350 amp (removed)
Die stratos zijn op zich toch best leuke speakertjes; waarom heb je die weggehaald?
t0ndinsdag 5 april 2005 @ 08:36
Omdat ik geen audio in me auto meer heb
Jofunu-kundinsdag 5 april 2005 @ 12:12
Bijsterhuizen, ook goed, vaak genoeg geweest voor m'n oude werkgever.. Gesprekje ging gisteren best goed, alleen moet ik tot maandag wachten op bericht.. *houdt vingers de complete week gekruist* Donderdag nog ff naar Randstad in Duiven.. En ik zou eik nog een bedrijfje bellen in 's herenberg, maar momenteel niet echt veel fut voor..
t0nmaandag 18 april 2005 @ 10:25
Even een update over de turbo.

Hij zit er nog niet op.
Het spruitstuk dat we hebben ontwikkeld staat té ver naar voren, hierdoor komt de downpipe tegen de radiateur aan (of iig bijna, dit willen we niet ivm hitte.)

We gaan nu 'n ford RST spruitstuk naar de klote helpen en passend maken op 'n D-series flens, Sandman is hier mee bezig....

Daarnaast heb ik 'n olie adapter ring moeten bestellen voor het monteren van de metertjes, ik heb er één met drie aansluitingen genomen, dan kan ik er twee voor de metertjes gebruiken en de laatste voor de olie toevoer naar de turbo.

Voor de rest heb ik mijn piping bedacht, het zal eerst Alu/PVC worden. als dit helemaal af is, en de turbo draait lekker komt er allemaal bling bling Alu op.

De downpipe word handmade, met materialen van Saab (bijna 2.5 inch dik).

Voor de rest zal de benzine druk etc. omhoog moeten, we zijn er nog niet uit hoe of wat dit gaat worden, we zitten zelf te denken aan 'n multipoint intake van 'n ESI / Coupe.

Maar dit moeten we nog even zien.

Eerst de föhn er op, en zien hoe (hard) het loopt.

Uiteraard komt ook de intercooler er bij op.
xCRXDOHCxmaandag 18 april 2005 @ 11:10
Toe maar,succes ermee
Jofunu-kunmaandag 18 april 2005 @ 14:09
Have fun.. En niet iets proberen te maken dat niet stuk is eh..
t0nmaandag 2 mei 2005 @ 20:37
Nou ben gister en vandaag véél bezig geweest, de hele dag weer...

Gister samen met Sandman aan het passen en meten geweest voor de turbo icm downpipe, hier moet nog laswerk aan te pas komen... dus dit is deze week weer klaar, hoop ik

Vanmorgen eerst op pad geweest om oil feed en return line te laten persen... er werd me afgeraden om gevlochten leiding te kopen, dit omdat er op de koppelstukjes na verloop van tijd nog wel eens zweet wil voor komen...

heb spullen gehaald om de carterpan te voorzien van 'n olieflensie achtig dinkie.

toen ben ik nog enorm pissed geworden op de pakketdienst... die hadden vrijdag me pakketje met oildrainflange en pakkingen aangeboden... maar toen was ik er niet, toen hebben ze maar besloten om die vandaag terug te sturen naar fucking utrecht, terwijl het dichtsbijzijnde depot hier nog geen half uur vandaan is...

dus ik krijg het pakketje morgen weer.... hoop ik ...

nou goed, ben verder gegaan, heb de olie filter vervangen voor een nieuwe, en heb de olieadaptering er tussen gezet... heb toen alle meters aangesloten, ook in de auto (oil-temp, oil-press, boost, air/fuel ratio)... op de turbodruk na, die moet ik morgen of van de week nog ff trekken wanneer de turbo er op zit...

heb de carterpan voorzien van 'n oliedrain dinges... dus die kan er weer op... ff nieuwe olie er in en klaar...

voor de rest piping (pvc, voorlopig) gekocht voor de chargrpipes enzo... morgen avond maar eens zien hoe en waar ik de intercooler kwijt kan... maar dat komt ook wel weer goed...

tja, weet ik het wat ik nog meer heb gedaan... goed... alles zit goed op de rit nu... het is wachten op de downpipe en turbo... en dan knallen met die bak.!!
Tjabbomaandag 2 mei 2005 @ 22:34
heb je een wideband sensor om je afr te meten en je egt?
of heb je een aparte sensor voor afr? ik zie egt niet staan, ook erg belangrijk!
ook_gekmaandag 2 mei 2005 @ 22:44
Jezus zit die turbo er nog niet op
Echt gast je had het beter door mij kunnen laten doen dan had je nu al dat ding er op gehad

He als de turbo er op zit wil ik wel een ritje mee gaan maken he
t0nmaandag 2 mei 2005 @ 23:56
quote:
Op maandag 2 mei 2005 22:34 schreef Tjabbo het volgende:
heb je een wideband sensor om je afr te meten en je egt?
of heb je een aparte sensor voor afr? ik zie egt niet staan, ook erg belangrijk!
de a/f komt op de zelfde draad als de lambda, die gaat ook naar de meter toe.
egt heb ik (nog) niet, ook niet omdat ik niet veel boost draai... en omdat ik daar ff niet meteen het geld voor heb... je weet zelf, je kan turbo zo compleet maken als je portomonaie toelaat.... dus het komt wel, er komt véél en véél meer op, maar eerst maar eens druk op de ketel...

heb net btw me ic opgehaald
Tjabbodinsdag 3 mei 2005 @ 09:40
Cool. Foto?

En idd, de ¤¤¤ zijn een belangrijke factor. Ik heb zelf nog niet meer dan de standaard meters (oliedruk en turbodruk) gemonteerd zitten. Ik heb wel een voltmeter en een DEFI turbodruk meter, maar daar moet ik eerst plaats voor maken. (ik denk een a-styl meter ofzo).
t0ndinsdag 3 mei 2005 @ 10:40
Nee, geen foto nog, ook geen zin en tijd voor.

eerst afbouwen, dan pics.
Jofunu-kundinsdag 3 mei 2005 @ 11:58
klinkt tot nu toe redelijk goed, maar als je 't af hebt, zorg dan wel dat je m niet in de prak rijdt!
t0ndinsdag 3 mei 2005 @ 12:10
Net of dat ik daar nu wel voor zorg.
Jofunu-kundinsdag 3 mei 2005 @ 12:27
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 12:10 schreef t0n het volgende:
Net of dat ik daar nu wel voor zorg.
Dat bedoel ik niet eik.. Ik bedoel dat het dan juist extra zonde is als het gebeurd.. Net al je poen erin gepompt, krijg je zoiets.. (Jacco had toch ook iemand die m op z'n achterbumper knalde?)
StefanPwoensdag 4 mei 2005 @ 05:27
Cool

Waar zit je gordel nu precies aan vast achterin? Enne je moet de achterkant vanbinnen eens in de was zetten, zal heel mooi zijn als het lekker glimt. De stoelen vind ik mooi, heel schoon en goede zijsteun.

Hoe ga je de turbo op de auto 'tunen'? Kan je ECU en luchtmeter er mee overweg? Ga je ook een EGT gauge er bij plaatsen?

Hoe lang schat je nog voor het af is?
t0nwoensdag 4 mei 2005 @ 09:14
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 05:27 schreef StefanP het volgende:
Cool

Waar zit je gordel nu precies aan vast achterin?
Aan me bankbevestigins-plek, met 'n fucking bigass bout.
quote:
Enne je moet de achterkant vanbinnen eens in de was zetten, zal heel mooi zijn als het lekker glimt.
Ja, dat is zo gek nog niet, keertje doen, maar eerst ff door met de turbo bouwen.
quote:
De stoelen vind ik mooi, heel schoon en goede zijsteun.
Ja, nou... die stoelen zijn niet veel meer, beetje erg door gezakt.
Maar goed, ik heb OEM Eg6 stoelen liggen, die komen er nog in (VTi Stoelen).
quote:
Hoe ga je de turbo op de auto 'tunen'? Kan je ECU en luchtmeter er mee overweg? Ga je ook een EGT gauge er bij plaatsen?
Vooralsnog even op stock software, ik moet wel me MAP sensor foolen, die mag geen druk zien, alleen maar vacuum, maar goed daar heb ik al iets voor.
Me ECU schijnt het te kunnen houden tot 9 psi, maar dan wordt het toch wel kritisch.
ik wil sowieso 2é benzpomp (walbro of MSD ofzo) en 'n FMU 12:1 er opzetten...
Dan een keer kijken of ik 'n ESI intake er op kan zetten, met de ECU daarvan, maar dat is nog ff toekomst.

EGT Gauge komt er nog wel op maar vooralsnog even niet.

Me hele uitlaan lijn is niet eens optimaal, me downpipe is 2.5" maar de rest daarna is weer stock, en dan is me eind-demper weer 2.5" dus moet dat nog een keer (laten) maken ofzo.
quote:
Hoe lang schat je nog voor het af is?
Deze week, anders wordt ik fucking mad.
t0nwoensdag 4 mei 2005 @ 09:15
Gister uiteraard weer bezig geweest...

Heb de Turbo er op zitten, oil feed en drain zijn aangesloten. Downpipe moet er nog op, maar dat is piece o' cake.

Charger pipe naar de IC zit er al op, de IC hangt ook half, nog niet bevestigd, maar het ziet er nu al heel leuk uit.

Vanaf de IC moet nog één bochtje komen, en dan kan ik hem aansluiten op de rest van de charger pipe, waar ook de BOV al op zit.

Dan heb ik ook nog de kabels voor de lambda-sonde verlengd en ook richting me A/F meter getrokken, maar ook nog niet aangesloten.

Ik zit vandaag in Den Haag, dus ik denk niet dat ik op tijd thuis ben om nog ff door te gaan... maar... ik ben niet ver meer verwijderd van de boost...

left 2 do:

IC piping afmaken.
MAP sensor omleiden.
PCV omleggen.
Vacuum leidingkjes trekken.
Olie er in doen.
Starten.
Boost.
ShaoliNwoensdag 4 mei 2005 @ 09:16
Mooie velgen, had nog niet gezien dat je die er onder had gezet.
t0nwoensdag 4 mei 2005 @ 09:28
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 09:16 schreef ShaoliN het volgende:
Mooie velgen, had nog niet gezien dat je die er onder had gezet.
Die 17" bedoel je? Die zitten er nog niet onder, moeten eerst gericht worden bij de richtaaaah.
ShaoliNwoensdag 4 mei 2005 @ 10:28
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 09:28 schreef t0n het volgende:

[..]

Die 17" bedoel je? Die zitten er nog niet onder, moeten eerst gericht worden bij de richtaaaah.
Deze:

Annewoensdag 4 mei 2005 @ 10:37
Ton!

Jij gaat ook hierheen? :

http://www.fulltuningday.nl/

Full Tuning Day
5 juni 2005
09:00 - 17:00
Vrije markt Cuijk.
6 euro entree

Ja hè Ja hè Ja hè? Ik wel .
t0nwoensdag 4 mei 2005 @ 10:54
Ja, die ja Shoalin.

En ijsje, weet nog niet. ff zien
Annewoensdag 4 mei 2005 @ 10:58
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 10:54 schreef t0n het volgende:
Ja, die ja Shoalin.

En ijsje, weet nog niet. ff zien
Jij komt wel .
Jofunu-kundonderdag 5 mei 2005 @ 20:52
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 10:37 schreef ijsmeis het volgende:
Ton!

Jij gaat ook hierheen? :

http://www.fulltuningday.nl/

Full Tuning Day
5 juni 2005
09:00 - 17:00
Vrije markt Cuijk.
6 euro entree

Ja hè Ja hè Ja hè? Ik wel .
Lijkt me wel lachen, alleen ff naar Cuijk, maar das net na m'n b-day dus dat komt wel goed..
Annedonderdag 5 mei 2005 @ 22:05
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 20:52 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Lijkt me wel lachen, alleen ff naar Cuijk, maar das net na m'n b-day dus dat komt wel goed..
Krijgen we dadelijk nog een fok!meet !
Jofunu-kunvrijdag 6 mei 2005 @ 21:10
T0n, hoe loopt het met de boost? Al weer een paar dagen geleden..

IJsje: Zou dat erg zijn dan?
ook_gekvrijdag 6 mei 2005 @ 22:00
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 22:05 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Krijgen we dadelijk nog een fok!meet !
Oeh fok meeting? Waar wanneer wie ik kom
Tjabbozaterdag 7 mei 2005 @ 19:02
Houden we dit projecttopic verschoond van slowchat mensen?


En idd. Hoe zit dat met die turbo? Die zou er deze week opkomen toch?
ook_gekzaterdag 7 mei 2005 @ 19:03
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:02 schreef Tjabbo het volgende:
Houden we dit projecttopic verschoond van slowchat mensen?


En idd. Hoe zit dat met die turbo? Die zou er deze week opkomen toch?
moet je lezen blinde want hij zit er al op. Alleen hier en daar nog effe pijpje vast maken
Tjabbozaterdag 7 mei 2005 @ 19:07
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:03 schreef ook_gek het volgende:

[..]

moet je lezen blinde want hij zit er al op. Alleen hier en daar nog effe pijpje vast maken
Ik bedoelde dat hij hem af zou bouwen zodat hij ermee rond kan raggen. zo duudlijk?
Fugiezaterdag 7 mei 2005 @ 19:18
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:07 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat hij hem af zou bouwen zodat hij ermee rond kan raggen. zo duudlijk?
ik nie snap
t0nzaterdag 7 mei 2005 @ 20:09
Tja goed, turbo zit er op, downpipe en manifold, etc etc al dat laswerk is helemaal fucking great gedaan door Sandman!!

Voor de rest zit alles er tussen... BOV doet pfhfhthchchccc erg... geil
Ik merk een groot verschil in koppel, maar ook zeker wel in vermogen, ik denk dattie zeker wel 'n aantal pk'tjes winst heeft. Maar daar voor zal ik een keer moeten rollen.

Ik draai max, 0.3bar, da's 4.5 PSI, niet veel, maar dat hoeft ook nog ff niet.

Tja, filmpjes volgen enzo, heb de rest van dit weekend geen tijd meer, maar ben erg blij
Fugiezaterdag 7 mei 2005 @ 20:12
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:09 schreef t0n het volgende:
Tja goed, turbo zit er op, downpipe en manifold, etc etc al dat laswerk is helemaal fucking great gedaan door Sandman!!

Voor de rest zit alles er tussen... BOV doet pfhfhthchchccc erg... geil
Ik merk een groot verschil in koppel, maar ook zeker wel in vermogen, ik denk dattie zeker wel 'n aantal pk'tjes winst heeft. Maar daar voor zal ik een keer moeten rollen.

Ik draai max, 0.3bar, da's 4.5 PSI, niet veel, maar dat hoeft ook nog ff niet.

Tja, filmpjes volgen enzo, heb de rest van dit weekend geen tijd meer, maar ben erg blij
BazzoSzaterdag 7 mei 2005 @ 20:38
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:09 schreef t0n het volgende:
Tja goed, turbo zit er op, downpipe en manifold, etc etc al dat laswerk is helemaal fucking great gedaan door Sandman!!

Voor de rest zit alles er tussen... BOV doet pfhfhthchchccc erg... geil
Ik merk een groot verschil in koppel, maar ook zeker wel in vermogen, ik denk dattie zeker wel 'n aantal pk'tjes winst heeft. Maar daar voor zal ik een keer moeten rollen.

Ik draai max, 0.3bar, da's 4.5 PSI, niet veel, maar dat hoeft ook nog ff niet.

Tja, filmpjes volgen enzo, heb de rest van dit weekend geen tijd meer, maar ben erg blij
good job!
Tjabbozondag 8 mei 2005 @ 08:55
Hoe snel begint je turbo te spoolen?
Omdat je zo'n kleintje hebt zou je haast geen lag moeten hebben klopt dat?

Geen last van boost/fuel cuts e.d. ?
Annezondag 8 mei 2005 @ 09:38
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 21:10 schreef Jofunu-kun het volgende:
T0n, hoe loopt het met de boost? Al weer een paar dagen geleden..

IJsje: Zou dat erg zijn dan?
Nee hoor .

@ t0n, Cool !
StefanPzondag 8 mei 2005 @ 19:03
FILMPJES MAN!!!!!
Ultimorazondag 8 mei 2005 @ 19:32
cool
ook_gekzondag 8 mei 2005 @ 19:53
t0n eindelijk

FILMPJES GAST
t0nzondag 8 mei 2005 @ 22:58
quote:
Op zondag 8 mei 2005 08:55 schreef Tjabbo het volgende:
Hoe snel begint je turbo te spoolen?
Omdat je zo'n kleintje hebt zou je haast geen lag moeten hebben klopt dat?

Geen last van boost/fuel cuts e.d. ?
bij de 3000rpm komtie er lekker goed in, fluitje er bij.

Maar ik heb minimale lag...

merk wel dat ik boven in iets meer bezine mag hebben. Er moet ook een andere intake op me auto komen, één van 'n ESI ofzo. maar dat is voor latere zorg.

Filmpjes komen zodra ik 'n cam heb.
Tjabbozondag 8 mei 2005 @ 23:32
3000 rpm?
Dan moet je nog flink wat toeren maken.

Word wel minder als je een boostcontroller installeert.
t0nmaandag 9 mei 2005 @ 08:48
Kmoet ff kijken hoeveel precies, maar je hoort hem bij de 3000rpm lekker hard. Btw, hij's niet zó klein hoor. Gewoon 'n T3.

kga vanavond ff echt boosten, ff lekker rond rijden en de auto wassen enzo.


Honda!
Soldier2000maandag 9 mei 2005 @ 10:35
quote:
Op zondag 8 mei 2005 23:32 schreef Tjabbo het volgende:
3000 rpm?
Dan moet je nog flink wat toeren maken.

Word wel minder als je een boostcontroller installeert.
Bij honda moet je zoiezo veel toeren maken voordat de motor lekker begint te trekken

Maar t0n is dit nu op een normaal 1.5 blokje? Of op die gekochte vtec?
t0nmaandag 9 mei 2005 @ 10:47
nee, die vtec heb ik weer verkocht, te veel werk.

dit is gewoon op me 1500cc 16v blokje.

D15's zijn ubersterk. Mits je ze goed onderhoud.
Soldier2000maandag 9 mei 2005 @ 12:36
Jammer, je had ook kunnen vragen of marco mee helpt met swappen


Mare cool een turbo op een d15 blokje, wat waren de totale kosten nu, en hoeveel is de civic meer gaan verbruiken
t0nmaandag 9 mei 2005 @ 13:22
Verbruik weet ik nog niet, maar ik heb nog niets veranderd aan de benzine toevoer, dus geen veranderingen daar.

dus gewoon nog 1:weetikveelletiknooitop.

En die Mini-me swap, was niet rendabel geweest voor turbo... maar dat is een heeeeel verhaal.

ben denk zo'n 500 euro kwijt geweest.
denk zo'n 120 aan slangen, klemmen etc.
zo'n 300 aan meet app en sensoren etc.
zo'n 300 aan turbo.
Intercooler kreeg ik gratis
downpipe en nog wat uitlaat delen, voor 50euri...

maar goed, dit is het einde nog niet...
er komen nog veeeel meer kosten bij.
ThaFreakmaandag 9 mei 2005 @ 13:24
goeie poep
t0nmaandag 9 mei 2005 @ 13:28
kzal vanavond es filmpies maken.
Remonmaandag 9 mei 2005 @ 20:02
KOEL!
t0nmaandag 9 mei 2005 @ 23:42
filmpjes is niets van gekomen, heb alleen maar gereden.
Tjabbodinsdag 10 mei 2005 @ 10:59
en je blok is nog niet aan gort?
t0ndinsdag 10 mei 2005 @ 11:43
nee, dat zeker niet.
t0nzaterdag 14 mei 2005 @ 15:06
It doesn't get anymore ghetto than this!

























Ik heb ook nog 3 filmpjes gemaakt.

t0n on Boost 1
t0n on Boost 2
t0n on Boost 3

Hij rijd lekker (hard).. Maar ik vind PVC toch niet goed, de lijm laat los onder druk... Dus me BOV schiet er af (vandaar die tape ).

Ik heb ook me oude bumper er weer op zitten, dit omdat ik de Intercooler niet lekker kwijt kan, daar moet ik nog ff iets op verzinnen.
Fugiezaterdag 14 mei 2005 @ 15:13
ziet er uit t0n, alleen die metertjes moet je nog ff wegwerken denk ik
ook_gekzaterdag 14 mei 2005 @ 15:13
cool eindelijk filmpjes
Waarom zit je in het eerste filmpje elke keer aan je sleutels
t0nzaterdag 14 mei 2005 @ 16:06
Omdat me TPS (throttle position sensor) een fout geeft... die moet ik ff snel er uit halen, dus moet ik ff contact aan en uit doen.

Maar goed, als ik die code laat zitten, boost hij maar tot 4 psi, ipv 5... dus echt erg is het niet...
t0nzaterdag 14 mei 2005 @ 16:11
Oh heb btw 'n FMU er tussen. Ding scheelt veel.

Heb nu boven de 5000rpm ook benzine genoeg
Jofunu-kunzaterdag 14 mei 2005 @ 19:50
Filmpje 3 doet het bij mij niet, zeikt ie over codecs..

Wel tof dat het allemaal werkt T0n, hoop dat er snel weer een PTA meet is..
Tjabbozondag 15 mei 2005 @ 00:25
Ziet er best geinig uit t0n!

Je moet nog wel ff een hitteschildje plaatsen hoor
Jofunu-kunzondag 15 mei 2005 @ 00:30
Wat gaat die kap van je trouwens extreem ver open..
hermandepermanzondag 15 mei 2005 @ 00:34
quote:
Op zondag 15 mei 2005 00:30 schreef Jofunu-kun het volgende:
Wat gaat die kap van je trouwens extreem ver open..
dat dacht ik ook al ja
Dr.Droxzzondag 15 mei 2005 @ 16:26
Ziet er cool uit man!
( tevens echt een tvp )
t0ndinsdag 17 mei 2005 @ 08:17
Me motorkap (alle civics) heeft twee standen.
Normaal, en achterlijk.

Tja, dat spruitstuk ziet er natuurlijk niet uit, dat hoef je mij niet te vertellen.... daar komt dus laagje hammerite tot 1200 graadjes op.

Mgoed, pssssssssssssschchchch.

Gister btw even leuk gereden.

beetje nat weer.... gewoon vijftig in de twee... dan instampen, hoppa... vanaf de 4500rpm wielspin...
StefanPwoensdag 18 mei 2005 @ 05:49
Vet man, dat gaat best hard zo te zien! Hij klinkt ook lekkah
t0nwoensdag 18 mei 2005 @ 09:28
Thx.
Gaat idd redelijk hard.

ik weet nog wel dat jij ooit praatte over, dat als je turbo lekker spoolde dat je neus liftte... same here... auto zakt goed in als ik gas los laat.

Ben weer bezig met 'n andere inlaat... en tja... wat nog meer... zo veel...
Turbo moet btw wel andere seals hebben... dingetje geeft toch wel zo nu en dan rook pluimpie.. maar ach.
t0nvrijdag 20 mei 2005 @ 08:36
Morgen de turbo en alles wat daar bij hoort (intercooler etc etc) er weer afhalen.

Me turbo lekt olie, de seals in de turbo die de olie in het oliekanaal moeten houden, zijn weg danwel kapot, dit zorgt er voor, als mijn oliedruk boven de 6bar komt... dat het lekker rookt...

Ik heb al 'n andere turbo gezien/gekocht, maar die moet ik nog ophalen etc.
Ik wordt ondertussen GEK van de rook... en van het olie verbruik.

Maar denk niet dat de auto niet hard loopt en niet goed loopt, want dat doet hij echt wel!

ben ook bezig met 'n groterblok met meer potentie, misschien dat die eerst gebouwd wordt en er dan in gaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door t0n op 20-05-2005 09:06:30 ]
Tjabbovrijdag 20 mei 2005 @ 10:17
6 bar oliedruk
-Muse-vrijdag 20 mei 2005 @ 10:39
Ik zit meestal op 4,5 tot 5 bar..

Maa t0n, zitten die metertjes van oliedruk, olie temp, blok temp etc niet standaart op je console?

ps. sorry dat ik het zeg, maar die uitlaat ziet er echt niet uit zo kort :S
Wiseonevrijdag 20 mei 2005 @ 11:06
Je hebt er nu toch een VTI blok inzitten? Doe je die dan zo snel al weer weg?
Ik heb zelf een esi (net een beetje te langzaam)

Je hebt een mooie wagen ik ben alleen niet z'n fan van een zwarte motorkap.
Meehvrijdag 20 mei 2005 @ 17:51
D'r zit nou een d15 blok in als ik 't goed heb.
jaccovrijdag 20 mei 2005 @ 17:57
nice going t0n
Remonzaterdag 21 mei 2005 @ 01:52
pssssshh
t0nmaandag 23 mei 2005 @ 11:48
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 10:39 schreef -Muse- het volgende:
Ik zit meestal op 4,5 tot 5 bar..

Maa t0n, zitten die metertjes van oliedruk, olie temp, blok temp etc niet standaart op je console?

ps. sorry dat ik het zeg, maar die uitlaat ziet er echt niet uit zo kort :S
Ik ook, maar niet met koude motor. dan gaatie over de 7, en komtie terug naar 5...

Maar die uitlaat komt ooit wel weer verandering in, maar daar ligt echt niet me prior.
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:06 schreef Wiseone het volgende:
Je hebt er nu toch een VTI blok inzitten? Doe je die dan zo snel al weer weg?
Ik heb zelf een esi (net een beetje te langzaam)

Je hebt een mooie wagen ik ben alleen niet z'n fan van een zwarte motorkap.
Nee, had ik maar 'n VTi blok er in.
Heb gewoon 'n D15...

Maar goed, ben dus bezig met 'n D16... non-vtec. wel MPFI...

en die kap wordt ooit carbon.

maar goed.
t0nwoensdag 8 juni 2005 @ 08:38
Niet dus....

De D16 is toch weer anders met de kabelboom als mijn EG4...

Het lijkt haast wel dat de EG4 'n OBD0(a) ofzo heeft... want... het is geen OBD0, maar zeker geen OBD1.... echt vaag.. maar goed.

De D15 blijft zitten waar die zit...

turbo spul komt er weer op, maar nu minder ghetto...
leolinedancevrijdag 24 juni 2005 @ 02:54
tvp
Mr._T-Rexvrijdag 24 juni 2005 @ 12:51
Begint een aardig leuk projectje te worden
t0ndinsdag 28 juni 2005 @ 09:57
Updates:

Strutbars:

Voor Boven en Onder
Achter onder

En dit weekend andere intake (mpfi) en weer turbo bouwen.
ArTiCdinsdag 28 juni 2005 @ 11:01
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 09:57 schreef t0n het volgende:
Updates:

Strutbars:

Voor Boven en Onder
Achter onder

En dit weekend andere intake (mpfi) en weer turbo bouwen.
Hmm ik heb tot nu toe alleen voor-boven een strutbar...merk je veel van strutbars onder?
t0nwoensdag 29 juni 2005 @ 11:25
je creërt 'n aardige kart, zo...
Tjabbowoensdag 29 juni 2005 @ 11:33
moet je niet van die steviger bushings in je ophanging? dan heb je echt een kart.
ArTiCwoensdag 29 juni 2005 @ 11:33
ok..op de wishlist
t0nwoensdag 29 juni 2005 @ 11:39
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:33 schreef Tjabbo het volgende:
moet je niet van die steviger bushings in je ophanging? dan heb je echt een kart.
I'm a drag bitch, not a track bitch.
t0nwoensdag 29 juni 2005 @ 11:39
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:33 schreef ArTiC het volgende:
ok..op de wishlist
mail/msn me voor 'n goede importeur.
t0ndinsdag 5 juli 2005 @ 15:11
Vrijdag sprinten op drachten, met turbo.
Annedinsdag 5 juli 2005 @ 15:17
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 15:11 schreef t0n het volgende:
Vrijdag sprinten op drachten, met turbo.
En het Jappenfestival.

Kom je ook? .
t0ndinsdag 5 juli 2005 @ 15:19
Nee, heb iets met schoonfamilie dan.
Annedinsdag 5 juli 2005 @ 15:20
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 15:19 schreef t0n het volgende:
Nee, heb iets met schoonfamilie dan.
2 dagen lang ? ..

Zonde!
Jofunu-kundinsdag 5 juli 2005 @ 17:36
Klinkt weer lekker T0n (een van de redenen dat je zo weinig hebt laten horen?)
BazzoSdinsdag 5 juli 2005 @ 18:01
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 15:11 schreef t0n het volgende:
Vrijdag sprinten op drachten, met turbo.
filmpjes?
t0nwoensdag 6 juli 2005 @ 10:53
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 17:36 schreef Jofunu-kun het volgende:
Klinkt weer lekker T0n (een van de redenen dat je zo weinig hebt laten horen?)
Ja, onder andere, ben ook gewoon erg druk op het moment met me werk en vriendin, vrienden etc...
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 18:01 schreef BazzoS het volgende:

[..]

filmpjes?
Wellicht, als iemand ze maakt, ik ga iig geen cam meenemen, kom daar om te draggen, niet om te filmen.
t0nwoensdag 6 juli 2005 @ 10:58
Ff Setup specs:

* T3 42/48 Garrett Turbo
* Homemade Ford / Honda T3 Manifold
* Homemade Honda / Saab 2¼ Inch Donwpipe
* Homemade Charge-Pipes (2 Inch Flexibel en Gelegerde slang)
* Homemade Oil Restrictor Valve
* OBX -R Dump/Blow off Valve
* Jackson Racing FMU 5:1
* Ford Transit Intercooler

Ongeveer op 0.4 bar, zo'n 6psi.
BazzoSwoensdag 6 juli 2005 @ 17:25
heb je nog nieuwe foto's van onder de kap?
t0ndonderdag 7 juli 2005 @ 11:41
nee, maar ik ga niet sprinten.

moet me fuel setup aanpassen.
Tjabbodonderdag 7 juli 2005 @ 11:50
Probleem?
Wat ga je aanpassen dan?

fuel computertje? of andere fuel rail/injectoren ?
t0ndonderdag 7 juli 2005 @ 12:15
nee, dude, ik heb niet eens 'n rail.

heb 'n electronische carb.

maar goed, die andere intake komt er op hoor, die heeft wel andere rail/injectoren etc. Eind vd maand laat ik dat doen.

maar moet ff inline pomp er tussen rotten, loopt wat arm.
t0ndonderdag 7 juli 2005 @ 12:16
Btw, op die Ek4 komt 'n RevHard turbokit.
Tjabbodonderdag 7 juli 2005 @ 12:33
Ff als Honduh leek he, is dat erg goed, die revhard kit?
t0ndonderdag 7 juli 2005 @ 13:19
Ja, RevHard is Greddy/Hks formaat zegmaar.
Tjabbozaterdag 9 juli 2005 @ 00:27
Blokje geploft?
WTF?
t0nzaterdag 9 juli 2005 @ 10:47
Niets met boost te maken.

Had tijdje terug wat olie pomp issues.

oliepomp is duurder dan 'n 2e hands blok, vandaar nooit vervangen.
Gister draaide hij bij 5000rpm maar met 1 bar rond, beetje niet veel zegmaar.

eerst brak er iets, half uur later lieppie vast.

Ga zo een ander blok ophalen
Tjabbozaterdag 9 juli 2005 @ 11:13
Als je serieus wat wilt bereiken met een blok zul je d'r toch ooit ergens geld in moeten beginnen te pompen.
Annezaterdag 9 juli 2005 @ 11:16
Heb je het blok ooit open gehad anyway? .
t0nzaterdag 9 juli 2005 @ 17:47
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 11:13 schreef Tjabbo het volgende:
Als je serieus wat wilt bereiken met een blok zul je d'r toch ooit ergens geld in moeten beginnen te pompen.
Geloof dat jij nu even niet door hebt waar je het over hebt.

d15 met mpfi en goede tuning is 200+ whp waard.

Maar goed, dat jij zo'n ubercashflow hebt, kan ik niets aan doen.
Tjabbozaterdag 9 juli 2005 @ 17:56
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 17:47 schreef t0n het volgende:

[..]

Geloof dat jij nu even niet door hebt waar je het over hebt.

d15 met mpfi en goede tuning is 200+ whp waard.

Maar goed, dat jij zo'n ubercashflow hebt, kan ik niets aan doen.
ehh. zo was het niet bedoeld.
Mijn cashflow is ook nihil als het de supra betreft. mijn pk's zijn ook bereikt met minder dan 500 euro. (buiten de aanschaf)

Ik bedoelde dat als je echt serieus wilt gaan tunen het uiteindelijk misschien goedkoper is om 1 blok helemaal mooi te krijgen dan er elke keer een andere in te droppen.
Jofunu-kunzaterdag 9 juli 2005 @ 21:46
BTW T0n, die filmpjes zijn in MP4 formaat, die willen hier niet afspelen..
Annezaterdag 9 juli 2005 @ 23:50
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 17:47 schreef t0n het volgende:

[..]

Geloof dat jij nu even niet door hebt waar je het over hebt.

d15 met mpfi en goede tuning is 200+ whp waard.

Maar goed, dat jij zo'n ubercashflow hebt, kan ik niets aan doen.
Wat is mpfi ? .
t0nzondag 10 juli 2005 @ 11:33
@Tjabbo, snap ik, maar d15 + turbo is biggest bang for your buck.
En trust me, er komt 'n B16 in, ooit.

@Jofunu-kun, get quicktime.

@ijsmeis, MultiPointFuelInjection.
Remonwoensdag 13 juli 2005 @ 00:48
B16 T wel te verstaan
t0nwoensdag 13 juli 2005 @ 09:39
uiteraard.

Ik ben Fucked for Life. Dus ga nooit meer anders dan Turbo.

Btw, voor die ek4, is de bestelde turbokit wel zo vet....
t0nwoensdag 13 juli 2005 @ 09:40
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 11:16 schreef ijsmeis het volgende:
Heb je het blok ooit open gehad anyway? .
Gister...
Zuigerstang en zuiger doormidden.
Jofunu-kunvrijdag 15 juli 2005 @ 20:57
Blokje er al in ondertussen? Of wordt dat nog wat weekendjes klussen?
gtsmrtzondag 17 juli 2005 @ 00:11
wel meesterlijk dat je je turbo en intercooler op de strijkplank hebt liggen bij je topicstart

en voor de rest doe je het ook vrij netjes
jaccozondag 17 juli 2005 @ 12:49
Hé T0n, ik heb nog wel een carebon kap voor je
t0nmaandag 18 juli 2005 @ 14:17
zit ondertussen 'n nieuw blok in.
Loopt heerlijk.

Ben nu opzoek naar 'n race/performance koppeling.

kostdat jacco?
t0ndonderdag 21 juli 2005 @ 08:47
Update.

Auto staat stil. Wordt tjid voor serieus werk... Andere turbo... remmen, wielen.. heel veel.
Het is ook NIET meer me Daily auto, het wordt nu echt me hobby wagen...

Ik ben bezig met 'n ander civicje voor daily.
BazzoSdonderdag 21 juli 2005 @ 16:20
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 08:47 schreef t0n het volgende:
Update.

Auto staat stil. Wordt tjid voor serieus werk... Andere turbo... remmen, wielen.. heel veel.
Het is ook NIET meer me Daily auto, het wordt nu echt me hobby wagen...

Ik ben bezig met 'n ander civicje voor daily.
Goed om te horen, op zich
Hitpointdonderdag 21 juli 2005 @ 18:15
@ t0n

Hoe heb jij je mapsensor 'gefopt'? Checkvalves, missing link, chipped ecu??

Hier ff een pic van mijn HMT op mijn civic coupe:

t0nvrijdag 22 juli 2005 @ 09:41
Netjes Hitpoint.

Ik heb checkvalves... 4, anders gaatie in CEL.

Maar voor me andere intake, heb ik 'n synapse-engineering missinglink gekocht.
maar die kan er over 'n tijdje ook weer af, als ik turboedit ga rijden.
Five_Acesvrijdag 22 juli 2005 @ 10:35
Begint lekker op te schieten dus
Hitpointzaterdag 23 juli 2005 @ 09:30
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 09:41 schreef t0n het volgende:
Netjes Hitpoint.

Ik heb checkvalves... 4, anders gaatie in CEL.

Maar voor me andere intake, heb ik 'n synapse-engineering missinglink gekocht.
maar die kan er over 'n tijdje ook weer af, als ik turboedit ga rijden.
4 cv's ?? Damn, ik moet er gewoon 6 gebruiken wil ik geen CEL krijgen en dan nog heb ik heel af en toe een CEL als ik constant eenzelfde rpm aan hou. Ik heb al bij DBM een missing link besteld maar dat duurt nog ff voor dat ze die hebben.
t0nwoensdag 3 augustus 2005 @ 09:54
Besteld:

Clutch Specialities 6 puck kit.



Zie hier de reacties over deze koppeling:
http://www.homemadeturbo.com/forum/index.p...;threadid=17981

Cross Drilled and Slotted Rotors




PBR High Performance Brake Pads



_GdR_woensdag 3 augustus 2005 @ 18:52
hej ik heb een VTi en ik wil er een turbo op.
is daily use car. rij elke dag zo'n 50km.

is het blok dan nog steeds even betrouwbaar? rij nu een dik jaar rond met helemaal geeneen motorisch mankement. en past een TypeR blok (van intergra of nieuwse civic) in een 5th gen?

-ja, n00b vragen-
t0nvrijdag 5 augustus 2005 @ 10:33
_GdR_

Turbo, op lage druk (5psi bijvoorbeeld) en goede motorische afstelling, is je blok nog steeds netzo betrouwbaar.
Die Project EK4 uit me signature, krijgt ook 'n turbo.

Type-r blok van Integra past bijna gemakkelijk.
Je moet wél de goede kabelboom hebben.

Type-r blok van Civic past erg moeilijk. Je moet nieuwe motorsteunen... en alles moet anders, prepare for some 10.000euro bitchslappin'.
StefanPzaterdag 6 augustus 2005 @ 00:08
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 09:54 schreef t0n het volgende:
Besteld:
Cross Drilled and Slotted Rotors

[afbeelding]
Ga niet als een gek remmen en crossen, dan zeggen die schijven op een keer 'knak'. Tenzij ze niet later geboord zijn maar echt zo gegoten of hoe je het ook noemt. Verreweg de meeste cross drilled rotors zijn later geboord en dat komt de integriteit niet ten goede. Voor normaal gebruik zou het wel ok moeten zijn en het oog wil ook wat
t0nmaandag 8 augustus 2005 @ 11:24
Bedankt voor je tip Stefan.

Ik ga niet echt circuit rijden, het gaat me meer omdat, als ik van 'n sprintje rem... redelijk oké tot stilstand kom, zegmaar.
Tjabbomaandag 8 augustus 2005 @ 12:25
En natuurlijk niet ermee in de regen rijden dan zijn ze helemaal zo naar de tief.

Verder supermooie en fijne remmetjes natuurlijk
t0ndinsdag 23 augustus 2005 @ 20:07
w00t, binnen:






Heb weer wat te doen... Heb vakantie comin' up!!
jp84dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:56
wat las ik nou, nieuwe turebo?

is deze homemade set nu vrij voor verkoop? :)
t0ndinsdag 23 augustus 2005 @ 22:16
als je 'n kapotte turbo wilt wel ja.
Five_Acesdinsdag 23 augustus 2005 @ 22:22
Crosdrilled spul heeft sowieso geen zin qua remkracht. Alleen maak je de schijf iets lichter waardoor je dus iets minder aandrijfvermogen verliest. Is bij een klein schijfje niet zo belangrijk, maar als je een 385x35 schijf of wat gaat gebruiken kan het pittig schelen. Maar het staat wel stoer

Sleeved geeft in die zin een betere remkracht doordat er steeds een heel dun laagje van je pad afgeschraapt word waardoor ze beter aangrijpen. Nadeel is dat je pads ook wat harder slijten.
ook_gekdinsdag 23 augustus 2005 @ 22:27
Leuke onderzetters
Tjabbodinsdag 23 augustus 2005 @ 22:34
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:22 schreef Five_Aces het volgende:
Crosdrilled spul heeft sowieso geen zin qua remkracht. Alleen maak je de schijf iets lichter waardoor je dus iets minder aandrijfvermogen verliest. Is bij een klein schijfje niet zo belangrijk, maar als je een 385x35 schijf of wat gaat gebruiken kan het pittig schelen. Maar het staat wel stoer

Sleeved geeft in die zin een betere remkracht doordat er steeds een heel dun laagje van je pad afgeschraapt word waardoor ze beter aangrijpen. Nadeel is dat je pads ook wat harder slijten.
Door de gaten krijg je wel een betere koeling. En gekoelde remmen zijn remmen die het niet opgeven na 2 keer door fading. Dus misschien levert het niet méér remkracht, maar zorgt het wel voor langdurige betrouwbaarheid van de remmen.
Five_Acesdinsdag 23 augustus 2005 @ 23:02
Denk dat dat ook wel tegenvalt. Die schijven zijn in het midden ook open dus je hebt airflow zat door de schijf heen. Komt nog eens bij dat je de schijf lichter maakt en dat je dus massa verliest. Minder massa word heter als je dezelfde warmteafgifte hebt. Is slechter voor je koeling maar beter voor je onafgeveerde gewicht.

Zit nog een kunstje in het gebruik van hele grote schijven: je kan grotere pads gebruiken en het aangrijppunt ligt verder van de as af, waardoor het moment van aangrijpen verder naar buiten ligt. Daardoor rem je ook harder. Je genereert wel meer warmte maar voor een kortere tijd dus het netto resultaat is hetzelfde. Dan is het alleen de vraag hoeveel lichter je de schijf wil maken dmv gaten er in boren versus warmteopname capaciteit

Wat wel helpt zijn 2 delige schijven (floating rotors) die geven minder warmte af aan je wheelhub & een remvloeistof gebruiken met een heel hoog kookpunt, bijvoorbeeld castrol SRF.
t0ndinsdag 23 augustus 2005 @ 23:45
goed, ik heb wel goede remvloeistof...

en de remmen worden echt minder heet, en de pads hebben betere grijpkracht/hold.

maar ik vind me pronkstuk toch wel de koppeling.
Tjabbodinsdag 23 augustus 2005 @ 23:51
laat je het hele vliegwiel spulletje nog afdraaien? of is dat al gedaan?

[ Bericht 9% gewijzigd door Tjabbo op 26-08-2005 21:31:00 ]
t0nwoensdag 24 augustus 2005 @ 09:27
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 23:51 schreef Tjabbo het volgende:
laat je het hele koppeling spulletje nog afdraaien? of is dat al gedaan?
Je bedoeld vliegwiel?
Ronneman18vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:45
Wanneer ga je hem spuiten??? Die zwarte motorkap vink echt niet kunnen als je zo`n `superhonda` hebt. Kan er wel een turbo op moeten maar het oog wil ook wat:) Maar ieder zijn prioriteiten en die van jou liggen blijkbaar ergens anders. Suc6 met alles
Tjabbovrijdag 26 augustus 2005 @ 21:30
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 09:27 schreef t0n het volgende:

[..]

Je bedoeld vliegwiel?
sorry. ja vliegwiel ja.

mên wat heb ik soms rare benamingen voor dingen waarvan ik wel weet wat ze doen
Jofunu-kunvrijdag 26 augustus 2005 @ 23:33
Je bent ook maar Mens Tjab!

Ziet er allemaal goed uit T0n!
Maar we willen natuurlijk wel filmpjes zien als het spul erop zit..
Jofunu-kundonderdag 1 september 2005 @ 09:44
T0n, zit er nog enige schot in de zaak?

Ik koop ws zaterdag een 92-er Sedan, zit alleen een deuk in de motorkap en een licht deukje in 1 van de voorspatborden, zijn nieuwe zijschermen duur of valt dat mee?
jwstoopdonderdag 1 september 2005 @ 13:40
http://www.winparts.nl/

L.Voorscherm Civic 92- 4d. m/g met gat voor zijknipperlicht ¤ 79,67

Motorkap Civic 92-4d. ¤ 80,62

Ik zou lekker naar de (Honda-) sloop gaan
pwndzaterdag 3 september 2005 @ 23:52
woody alert*
Skyline R33 style front bumper 199USD

BazzoSzaterdag 3 september 2005 @ 23:53
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 23:52 schreef pwnd het volgende:
woody alert*
Skyline R33 style front bumper 199USD

[afbeelding]
best vet
pwndzondag 4 september 2005 @ 01:42
http://crx.honda-perf.org/articles/moreminime/moreminime.html

hoe gaat een mini me blok af met een turbo erop als hij al zoveel koppel produceert bij maar 2200toeren
Sjabbazondag 4 september 2005 @ 10:24
quote:
Op zondag 4 september 2005 01:42 schreef pwnd het volgende:
http://crx.honda-perf.org/articles/moreminime/moreminime.html

hoe gaat een mini me blok af met een turbo erop als hij al zoveel koppel produceert bij maar 2200toeren
Met een mini-me voer je toch de compressie op en dat kan je toch juist niet hebben met een turbo of ben ik mis?
Jofunu-kunmaandag 5 september 2005 @ 20:52
T0n, jij hebt nu toch die 17" onder je Civic zitten, heb je die oude nog over of zijn die al weg?
*intresse heeft*

'k heb zelf nu ook een Civic, Sedan met, als ik ik het goed heb ook zo'n D15b2 blokkie..
Ben nu toch wel benieuwd naar dé verschillen tussen standaard aanzuigbuis, CAI en WAI.. en liep er van jou ook een aansluiting van aanzuigbuis naar radiator? (Die trouwens echt verdomd klein is..)

verder moet ik m'n fenders uitgedeukt hebben en een nieuwe hood, (is bij de vorige eigenaar een buis op terecht gekomen met 110* dus die zit er best verrot uit)

Ik klink nu als een complete leek, maar Civic is echt een verbetering ten opzichte wat ik altijd gereden heb, dus ben bereid om vanalles te leren (ook hoe je bij de radio komt zonder hem er *weer* uit te moeten trekken, want ik moet nog 2 rear speakers monteren..)

NE-way, ik hoop dat ik hier snel antwoord op heb.
Remonvrijdag 9 september 2005 @ 18:23
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 10:33 schreef t0n het volgende:
_GdR_

Turbo, op lage druk (5psi bijvoorbeeld) en goede motorische afstelling, is je blok nog steeds netzo betrouwbaar.
Die Project EK4 uit me signature, krijgt ook 'n turbo.

Type-r blok van Integra past bijna gemakkelijk.
Je moet wél de goede kabelboom hebben.

Type-r blok van Civic past erg moeilijk. Je moet nieuwe motorsteunen... en alles moet anders, prepare for some 10.000euro bitchslappin'.
Deal als ik je 10k geef fix jij het dan
Soldier2000zondag 11 september 2005 @ 19:12
quote:
Op zondag 4 september 2005 01:42 schreef pwnd het volgende:
http://crx.honda-perf.org/articles/moreminime/moreminime.html

hoe gaat een mini me blok af met een turbo erop als hij al zoveel koppel produceert bij maar 2200toeren
Zoveel koppel op 2200 toeren, echt niet.

Ik vraag zelfs ook nog steeds af wat een mini-me setup + turbo doet, hoe veel je dan nog kan boosten, ik heb in iedergeval nog niemand gezien die het geprobeerd/ en/of resultaten heeft/zijn.
t0ndinsdag 20 september 2005 @ 09:45
zoveel koppel, echt wel.

enneeeuhm.... het gaat niet om de druk, maar om de tuning.

ondertussen weer verder gegaan met de civic.

heb andere lip voor.
17" velgen.
koppeling er in (fucking geil hard superstoer ding).
remmen geswapt.
t0ndinsdag 20 september 2005 @ 09:46
quote:
Op zondag 11 september 2005 19:12 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Ik heb in iedergeval nog niemand gezien die het geprobeerd/ en/of resultaten heeft/zijn.
http://www.homemadeturbo.com/turbo_projects/t3_mini-me/
Cyberdoggdinsdag 20 september 2005 @ 16:59
Zou je weer wat foto's willen posten? Van alleen woorden word ik niet geil.
t0nwoensdag 21 september 2005 @ 09:12
Ja moet ik ff maken idd.

Zal binnekort wel 'n mooie shoot met 'n vriend van me doen ofzo.
Sjabbawoensdag 21 september 2005 @ 17:27
offtopic

[ Bericht 95% gewijzigd door Tjabbo op 21-09-2005 23:24:16 ]
Jofunu-kunwoensdag 21 september 2005 @ 20:59
offt.

[ Bericht 96% gewijzigd door Tjabbo op 21-09-2005 23:24:26 ]
t0nwoensdag 4 januari 2006 @ 11:02
Engine Mods:
- Engine #4 D15b2
- CoolChamber / K&N Filter
- VTi midsection exhaust pipe
- Kat vervanger (test pipe)
- Tenzo-r Muffler

Transmission / Suspension Adjustments:
- Omnipower Street Set -12 cm
- Voor boven/onder strutbars
- Achter onder strutbars
- Clutchspecialities 6puck sprung clutch
- Clutchspecialities Pressureplate Rated for 285 ft-lbs tq

Brake Adjustments:
- 5dot1 brake fluid
- Race Concepts cross drilled and slotted brake discs

Exteriour Mods:
- Shaved black hood
- 14" Steelies
- 3e remlicht
- VTi front lip
- Amber sidemarkers (met running lights)
- Blackhousing headlights

In Car Entertainment / Gauges:
- SLM Stealth Oil Pressure Gauge
- SLM Stealth Oil Temp Gauge
- SLM Stealth Oil Boost/Vacuum Gauge (voor toen ik nog turbo reed... )
- JVC Chameleon KDLX30-r headunit
- Kenwood Compo-set 13"
- Magnat Stratos 693 6x9"
- JL Audio w0 bass-speaker 12"
- Sony Xplod 350 amp
- 5.nogwat" DVD
- OEM VTi voorstoelen



ff update... zegmaar...
Kolkiewoensdag 4 januari 2006 @ 12:12
Zo dan wat een mooie tafelberg van 'n koppelverloop . En is het vermogen echt zo lineair als het daar staat !? Netjes, netjes..
bietelboervrijdag 13 januari 2006 @ 01:15
Ziet er netjes uit Ton!

Voor wanneer staat de turbo inbouw gepland?
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:34 schreef Tjabbo het volgende:

Door de gaten krijg je wel een betere koeling. En gekoelde remmen zijn remmen die het niet opgeven na 2 keer door fading. Dus misschien levert het niet méér remkracht, maar zorgt het wel voor langdurige betrouwbaarheid van de remmen.
Het levert niet alleen betere koeling maar het voert de remstof ook af zodat je blokken een betere grip op de schijven hebben.

[ Bericht 46% gewijzigd door bietelboer op 13-01-2006 02:12:01 ]
-Muse-vrijdag 13 januari 2006 @ 10:29
zie ik nou dat ie ongeveer op 110pk draait?
t0nvrijdag 13 januari 2006 @ 12:05
106.3 idd
-Muse-vrijdag 13 januari 2006 @ 12:17
Dat is dan best weinig, als ik zie wat je er allemaal aan gedaan hebt?
Komt ie wel snel van zn plek af, of moet dat allemaal nog komen?
bietelboervrijdag 13 januari 2006 @ 13:40
16.3 pk is aardig wat voor alleen een coolchamber en een katvv(of mis ik wat?)
Maurovrijdag 13 januari 2006 @ 13:44
Staat ie niet wat te arm in het hoge toerenbereik?
Ik kan me van mijn motor nog herinneren dat ie juist wat rijker moest staan, hoog in de toeren ivm koeling.
t0nmaandag 16 januari 2006 @ 13:08
@Muse, voor 'n 1.5 issie snel.
@bietelboer, hij heeft andere koppeling en andere eind demper en wat jij zei, meer niet
@Mauro, staat idd beetje raar maar dat komt omdat er niets aan het management is aangepast.

Maar dit blok gaat er uit, heb 'n VTi motor gekocht, moet hem alleen nog ophalen (zaterdag).
Googolplexianmaandag 16 januari 2006 @ 13:10
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:08 schreef t0n het volgende:

Maar dit blok gaat er uit, heb 'n VTi motor gekocht, moet hem alleen nog ophalen (zaterdag).


B16A1 of A2 ?
t0nmaandag 16 januari 2006 @ 13:29
VTi = B16A2
VT = B16A1

Dussssssssssssch... 160pk schoon aan de haak.

moet uiteraard meer worden...
Googolplexianmaandag 16 januari 2006 @ 13:33
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:29 schreef t0n het volgende:
VTi = B16A2
VT = B16A1

Dussssssssssssch... 160pk schoon aan de haak.

moet uiteraard meer worden...
Voordat je aan SuperChargers ed gaat denken:

1.6 > 1.8 conversie by TODA racing

kan d'r later altijd nog een turbo of SC op
t0nmaandag 16 januari 2006 @ 13:35
Mwah, stroker kitje maakt niet zo veel uit hoor.

B16 met goede tune op 10PSI = 300whp.

Is wel genoeg.

Maar goed, eerst maar eens er in hangen, moet nog veel kopen voor dat blok, voordat hij naar me zin is.

't weekend in 'n VTI-turbo gereden, is beetje erg snel... dat hou je niet voormogelijk.
Googolplexianmaandag 16 januari 2006 @ 13:39
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:35 schreef t0n het volgende:
Mwah, stroker kitje maakt niet zo veel uit hoor.

B16 met goede tune op 10PSI = 300whp.

Is wel genoeg.

Maar goed, eerst maar eens er in hangen, moet nog veel kopen voor dat blok, voordat hij naar me zin is.

't weekend in 'n VTI-turbo gereden, is beetje erg snel... dat hou je niet voormogelijk.
tsja ... ik ken de ritjes van Robert Jan nog wel B16A2 (200 pk) in een 82 Civic en B18 (geblazen, 350 - 400 pk) 95 Civic Coupé

SCARY SHIT!



t0nmaandag 16 januari 2006 @ 13:49
goed toch.

Dit is die van me maat:


Googolplexianmaandag 16 januari 2006 @ 13:54
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:49 schreef t0n het volgende:
goed toch.

Dit is die van me maat:

[afbeelding]
[afbeelding]
netjes!


Dit is die van m'n maat:







(kweet niet of de foto's ut doen)
en er zit een B20 in vergeet ik elke keer
t0nmaandag 16 januari 2006 @ 14:05
pimpen met auto's van onze maten
t0nzaterdag 21 januari 2006 @ 15:34






Blok ziet er netjes uit... Nu opzoek naar wat onderdelen... dan leuke spullen kopen... dan swappen...
ArTiCzaterdag 21 januari 2006 @ 16:25
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:34 schreef t0n het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Blok ziet er netjes uit... Nu opzoek naar wat onderdelen... dan leuke spullen kopen... dan swappen...
ja lekker dannnn B16 VTEC
*pure jaloezie hier...pure jaloezie*
-Muse-zaterdag 21 januari 2006 @ 16:50
mooi blokje!

"Hoeveel pk doet dat dan?"
t0nzaterdag 21 januari 2006 @ 17:21
160pk @ 7600rpm
150nm @ 7000rpm

en schakelen bij zo'n 8250...
Googolplexianzaterdag 21 januari 2006 @ 17:23
kabelboom en cpu ook aanwezig?

en de bak?
Tjabbozaterdag 21 januari 2006 @ 18:17
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 17:21 schreef t0n het volgende:
160pk @ 7600rpm
150nm @ 7000rpm

en schakelen bij zo'n 8250...
Waarom zou je later schakelen als hij bij 7600rpm zijn max bereikt?
ThaFreakzaterdag 21 januari 2006 @ 18:42
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:17 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Waarom zou je later schakelen als hij bij 7600rpm zijn max bereikt?
maybe verliest die weinig vermogen maar valt die daardoor met doorschakelen precies weer in vtec zone, en tis gewoon geil om te zeggen
t0nzaterdag 21 januari 2006 @ 19:08
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:42 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

maybe verliest die weinig vermogen maar valt die daardoor met doorschakelen precies weer in vtec zone, en tis gewoon geil om te zeggen
Precies

Bak / ecu etc komt zsm... kon dit blok los kopen... andere parts, die nu missen... zitten aan 'n b18c4..
Tjabbozaterdag 21 januari 2006 @ 22:57
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:42 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

maybe verliest die weinig vermogen maar valt die daardoor met doorschakelen precies weer in vtec zone, en tis gewoon geil om te zeggen
vooral toch dat laatste dan denk ik
Googolplexianzondag 22 januari 2006 @ 01:43
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 22:57 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

vooral toch dat laatste dan denk ik
nou nee hoor

eerder schakelen als je snel wilt zijn is gewoon niet slim. Op max RPM schakelen = terugvallen binnen het vtec-gebied = doorblazen
Tjabbozondag 22 januari 2006 @ 11:10
quote:
Op zondag 22 januari 2006 01:43 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

nou nee hoor

eerder schakelen als je snel wilt zijn is gewoon niet slim. Op max RPM schakelen = terugvallen binnen het vtec-gebied = doorblazen
Ik vraag het me af.
Want wat levert meer verlies op
1) Later schakelen (je auto wint echt geen snelheid meer)
of
2) eerder schakelen en een paar honderd rpm te laag uitkomen (je auto accelereert wel, maar minder hard)

Lijkt me wel interessant.
Googolplexianzondag 22 januari 2006 @ 11:30
quote:
Op zondag 22 januari 2006 11:10 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Ik vraag het me af.
Want wat levert meer verlies op
1) Later schakelen (je auto wint echt geen snelheid meer)
of
2) eerder schakelen en een paar honderd rpm te laag uitkomen (je auto accelereert wel, maar minder hard)

Lijkt me wel interessant.
Bij een dohc vtec later schakelen = terug vallen onder het vtec-gebied DUS langzamer

bij 5600 RPM slaat de vtec in.
als je van 8200 RPM opschakelt dan val je bij elke versnelling terug vlak boven de 5600 RPM
vtec blijft aan

en het mooie van vtec is dat je juist wel snelheid wint door hoge toeren te maken (door het wisselende nokkenprofiel)
ArTiCzondag 22 januari 2006 @ 11:53
quote:
Op zondag 22 januari 2006 11:30 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Bij een dohc vtec later eerder schakelen = terug vallen onder het vtec-gebied DUS langzamer

bij 5600 RPM slaat de vtec in.
als je van 8200 RPM opschakelt dan val je bij elke versnelling terug vlak boven de 5600 RPM
vtec blijft aan

en het mooie van vtec is dat je juist wel snelheid wint door hoge toeren te maken (door het wisselende nokkenprofiel)
Verder helemaal correct
neonfreakzondag 22 januari 2006 @ 11:58
Laat je deze wel heel?
Googolplexianzondag 22 januari 2006 @ 11:59
quote:
Op zondag 22 januari 2006 11:53 schreef ArTiC het volgende:

[..]

Verder helemaal correct
bedoelde ik nog vroeg, he
Tjabbomaandag 23 januari 2006 @ 21:33
quote:
Op zondag 22 januari 2006 11:30 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Bij een dohc vtec later schakelen = terug vallen onder het vtec-gebied DUS langzamer
dat snap ik allemaal wel.
Maar bij het maximaal vermogen NIET schakelen maar toch doortrekken kost je ook tijd!

en dat verschil zou ik wel eens willen zien naast elkaar.
Googolplexiandinsdag 24 januari 2006 @ 14:07
quote:
Op maandag 23 januari 2006 21:33 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

dat snap ik allemaal wel.
Maar bij het maximaal vermogen NIET schakelen maar toch doortrekken kost je ook tijd!

en dat verschil zou ik wel eens willen zien naast elkaar.
Zie het als een turbo-effect dat het alleen boven de 5600 rpm doet. Met is altijd sneller dan zonder
Het karakter van de motor veranderd en is niet meer te vergelijken met vóór de 5600 rpm.
Borkydudedinsdag 7 februari 2006 @ 11:17
Haal alsjeblieft die oranje knipperlichten weg, dat is zo lelijk.
t0ndinsdag 7 februari 2006 @ 11:24
Oh, nee vind ik eigenlijk niet, de meeste hebben die witte.....
Borkydudedinsdag 7 februari 2006 @ 11:27
Ja, dat vind ik veel mooier, op alle auto's trouwens.
Googolplexiandinsdag 7 februari 2006 @ 11:31
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:27 schreef Borkydude het volgende:
Ja, dat vind ik veel mooier, op alle auto's trouwens.
mastertuner
t0ndinsdag 7 februari 2006 @ 12:29
maar dan nog, uiterlijk boeit me niet ff niet echt wat.

Die B-series wordt compleet gereviseerd, en dan komtie er in... daar gaat het me dan wel om
milagrodinsdag 7 februari 2006 @ 13:14
http://84.40.3.164/

prachtige commercial, ms kennen jullie hem al, maar ik wilde het even delen
Five_Acesdinsdag 7 februari 2006 @ 14:00
quote:
Op maandag 23 januari 2006 21:33 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

dat snap ik allemaal wel.
Maar bij het maximaal vermogen NIET schakelen maar toch doortrekken kost je ook tijd!

en dat verschil zou ik wel eens willen zien naast elkaar.
Tjabbo, jij mist het punt van versnellingen Reden dat je vermogen weer zakt of nagenoeg gelijk blijft is dat je koppel lijn ook sneller zakt. Hel is nogal afhankelijk van hoeveel koppel je hebt op het moment dat je schakeld en bij het toerental waarnaar je terugvalt.

Turboblokken hebben veel meer koppel in het middengebied, maar dat zakt uit de powerband ook sneller af. Bij een N/A toerenblok is de koppelkromme veel vlakker.

Als je 2e 1:2,50 is en je 3e 1:1,66 bijvoorbeeld. Dan kan je aan de krukas wat minder koppel hebben tegen redline aan, maar door het verschil in gear ratio kan je daardoor nog wel meer op de weg zetten als dat je eerder opschakeld.

Zou je met een dynocurve er naast zelfs uit kunnen rekenen
vladdinsdag 7 februari 2006 @ 14:09
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:17 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Waarom zou je later schakelen als hij bij 7600rpm zijn max bereikt?
hij bereikt bij 7600 z'n max. koppel. Maar max. vermogen ligt niet op het punt van max. koppel (ligt later). Dus als je doortrekt tot boven de 8000 zou je wel ergens je max. vermogen punt bereiken. Verder zou ik idd niet doortrekken, omdat er na het max. vermogen punt niets meer te winnen is. Je verliest alleen maar dan
t0ndinsdag 21 februari 2006 @ 14:20
Oh, ff iets anders.

Ik ga me B16 compleet builden... dwz.
Drijfstangen
Lagers
lage compressie zuigers
kop rebuilden

Daarna turbo kit samenstellen...
onderstel verder aanpassen
Nerdmansdinsdag 21 februari 2006 @ 15:13
tvp
Annedinsdag 21 februari 2006 @ 22:35
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:27 schreef Borkydude het volgende:
Ja, dat vind ik veel mooier, op alle auto's trouwens.
Oranje is mooier .
Tjabbowoensdag 22 februari 2006 @ 10:05
He dude
Post es picts van de rebuild!
t0nwoensdag 22 februari 2006 @ 10:06
Jonge, moet 't blok nog uit elkaar trekken man.

Heb eergister ff motorsteunbok ding opgehaad...
Tjabbowoensdag 22 februari 2006 @ 10:13
oh

Naja succes met de build iig
t0nwoensdag 22 februari 2006 @ 10:15
Komt wel goed, heb pro's als backup... zodra ik aan de slag ga... post ik foto's.

resleeven ga ik btw niet doen, ik blijf onder de 400whp... en dan hoeft 't niet echt...
Tjabbowoensdag 22 februari 2006 @ 10:16
Re??? watten?
t0nwoensdag 22 februari 2006 @ 10:17
zucht...


Resleeven, je sleeves (waar je zuigers inzitten) opnieuw bouwen/vervangen.
Tjabbowoensdag 22 februari 2006 @ 10:20
Ff opgezocht wat het is met google
Ik geloof niet dat mijn 7M het heeft, vandaar dat ik het niet wist.

Je moet het wel honen neem ik aan?
t0nwoensdag 22 februari 2006 @ 10:21
Beetje, ik ga het hoon beeld terug brengen, soort van polijsten is dat.
maar komen gewoon standaard maat zuigers in, alleen met andere compressie.
Tjabbowoensdag 22 februari 2006 @ 10:22
dus het zaakje hoeft niet geboord te worden?
Maar ik neem aan dat je dat pas kan zien na het opentrekken.
t0nwoensdag 22 februari 2006 @ 10:23
Nee boren hoeft niet... gelukkig, duur geintje en dat zeg ik, onder de 400whp kan 't blok 't allemaal goed hebben, aangezien ik er 'maar' 300 wil hebben...
Tjabbowoensdag 22 februari 2006 @ 10:24
nog steeds alles op de voorwielen?
t0nwoensdag 22 februari 2006 @ 10:28
Zeker weten, het kan goed hoor.

Traction bar, H-brace, Poly Urethane rubbers, Hasport motormounts, engine damper...
Tjabbowoensdag 22 februari 2006 @ 10:31
en elk half jaar een nieuw setje banden.

Welke banden ga je nemen trouwens? met die pk aantallen wordt dat belangrijk
t0nwoensdag 22 februari 2006 @ 10:38
Géén Idee nog, denk Toyo R888's...
bietelboerdinsdag 7 maart 2006 @ 03:07
Dat is een best project je b16 rebuilde...maar het resultaat zal er zeker na zijn!
300 pk is zeer netjes! al kan die b16 kan wel meer aan (zie goose)

ga zelf een mini-me doen op me D15b7
t0ndinsdag 7 maart 2006 @ 11:21
Die b16 kán zeker meer aan, maar ik wil 't niet...

Ik wil hard gaan en veel boost draaien, nou... met die 300+ pk doe ik dat echt wel... en blijft 't safe.
t0nzondag 12 maart 2006 @ 23:48
Update:

Heb nu Rota Grid, 16" Gunmetal met Polished Lip.

Gelijk wat foto's van Orphean's en mijn auto, na 't gebruiken van 'n statief en 'n klein beetje photshop (contrasten).











Meer foto's zijn hier te vinden

Ben erg blij met me velgen.
Hugstermaandag 13 maart 2006 @ 01:34
ziet er goed uit t0n
Kolkiemaandag 13 maart 2006 @ 11:14
Waar komen die wheels weg? Staat erg mooi btw .
t0nmaandag 13 maart 2006 @ 11:18
www.rotawheels.com
-Muse-maandag 13 maart 2006 @ 16:37
Mooie velgen!
Maar die uitlaat, die ziet er serieus echt niet uit
t0nmaandag 13 maart 2006 @ 16:39
Bedankt

Tja, die uitlaat is 'n verbetering ten opzichte van de oude carbon-fiber uitlaat, die stak 'n huge eind uit.

Dat zou je snel zeggen, neem een Remus/Sebring, maar dat is 'n schande op 'n Honda, imho.

Dus dan zou ik moeten kijken voor 'n echt uitlaat systeem, á 700euro oid. Daar pas ik even voor, dan maar 'n uitlaat die wél geluid maakt, maar niet subliem is.

Daarnaast, ik steek sowieso liever me geld in me nieuwe motor.
-Muse-maandag 13 maart 2006 @ 16:46
Ik ben het er mee eens dat je het beste geld in je blok kan steken.
Bij mij op school staat een blauwe del sol, en die heeft ook zo'n super dikke pot van zo'n 15cm eronder hangen, en dan zie je zo'n schraal pijpje naar voren gaan

Mja... das puur mijn mening
t0nmaandag 13 maart 2006 @ 17:49
Nou, dan is 't idd nutteloos, maar mijn uitlaat-lijn in 't geheel is anders, op 't spruitstuk na.
StefanPdinsdag 14 maart 2006 @ 03:58
Zeker mooie velgen. Lijken heel veel op de volk TE37. Zijn de lug nuts zo lang of lijkt dat maar zo? Enne ik zie geen wielsloten
#ANONIEMdinsdag 14 maart 2006 @ 03:59
Die bak komt geen drempel over en dus niet nodig in NL.
t0ndinsdag 14 maart 2006 @ 08:33
Steef,

Alle 20 zijn wielsloten(!), ze zijn langer idd.. Deze zijn 't: Muteki's Maar dan polished

En Rota maakt rip-offs... Ze moeten idd op de Volks lijken, netzoals de circuit's... dat moeten dan weer Mugen wielen voorstellen.. Het lukt ze aardig, en voor de gemiddelde 'tuner' zijn ze mooi genoeg imho.

Ze zijn ook vrij licht, 6kg...
Kolkiedinsdag 14 maart 2006 @ 11:42
Aha, gewoon bij de .com besteld dus. Vroeg me dat zo af omdat je ze tegenwoordig ook gewoon NL kunt bestellen bij een tweetal adresjes zodoende .
BazzoSdinsdag 14 maart 2006 @ 19:28
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 08:33 schreef t0n het volgende:
Steef,

Alle 20 zijn wielsloten(!), ze zijn langer idd.. Deze zijn 't: Muteki's Maar dan polished

En Rota maakt rip-offs... Ze moeten idd op de Volks lijken, netzoals de circuit's... dat moeten dan weer Mugen wielen voorstellen.. Het lukt ze aardig, en voor de gemiddelde 'tuner' zijn ze mooi genoeg imho.

Ze zijn ook vrij licht, 6kg...
4*4=16
-edit-
Maar je heft er 20 gekocht, dus niks gezegd


Ziet er goed uit t0n!
t0nwoensdag 15 maart 2006 @ 08:55
Ik importeer alles zelf, beetje import toko'tje aan het runnen...

Maar bedankt mensen, ben er ook erg blij mee!
MikezZvrijdag 17 maart 2006 @ 12:45
Hey t0n halve gare =D Alles goed man? Hoe gaat t met je auto joh? Gaat al een stuk beter he? Mooie velgen btw. Steek je er nog steeds zoveel tijd in als eerst?

[ Bericht 4% gewijzigd door MikezZ op 17-03-2006 13:00:29 ]
t0nzaterdag 18 maart 2006 @ 13:20
8000K Bi Xenon:







Filmpje:
http://www.htn-y0.nl/htny0/t0n/eg4/xenon/I3010005.ASF

Ben er erg blij mee.
Driverrrrzaterdag 18 maart 2006 @ 23:00
is dat gewoon zo'n zelf inbouw setje a 150 - 200 euro of...???
Driverrrrzaterdag 18 maart 2006 @ 23:01
vind het namelijk wel interessant voor m'n Colt, mits het te betalen is
RRRobertzaterdag 18 maart 2006 @ 23:08
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:20 schreef t0n het volgende:
8000K Bi Xenon:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Filmpje:
http://www.htn-y0.nl/htny0/t0n/eg4/xenon/I3010005.ASF

Ben er erg blij mee.
Ziet er idd wel tof uit, maar ehh...nu nog een koplampsproeiersetje en automatische hoogte-instelling op de koplampen om het allemaal weer street legal te krijgen, of niet
Driverrrrzaterdag 18 maart 2006 @ 23:27
nee hoeft niet meer volgens de nieuwe wetgeving (dacht ik zo)
RRRobertzaterdag 18 maart 2006 @ 23:34
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 23:27 schreef Driverrrr het volgende:
nee hoeft niet meer volgens de nieuwe wetgeving (dacht ik zo)
Juist wel. Die wetgeving is per 1 januari jl. juist flink aangescherpt omdat de eisen bij 'xenon-af-fabriek' veel scherper waren als bij de achteraf ingebouwde setjes. Wat vorig jaar ingebouwd en wel door de APK kwam kan nu wel eens niet meer worden goedgekeurd en mag je dus weer terugbouwen naar standaard halogeen.
t0nmaandag 20 maart 2006 @ 13:01
Foutief RRRobert.

Het is bij nieuwe auto's zo. Niet bij aftermarket kits.
Jofunu-kunmaandag 20 maart 2006 @ 20:37
Way to go Ton!

Ziet er goed uit die nieuwe lampies en velgen..

Voor hoeveel doe je je vorige setje velgen weg?
Hugstermaandag 20 maart 2006 @ 20:49
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:01 schreef t0n het volgende:
Foutief RRRobert.

Het is bij nieuwe auto's zo. Niet bij aftermarket kits.
bron?

Ik zou het nog maar eventjes checken, volgens mij heeft RRRobert wel gelijk.
Fugiemaandag 20 maart 2006 @ 20:53
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:49 schreef Hugster het volgende:

[..]

bron?

Ik zou het nog maar eventjes checken, volgens mij heeft RRRobert wel gelijk.
nee ze hebben het versoepelt, is niet meer nodig
ThaFreakmaandag 20 maart 2006 @ 20:55
xenon regels is alleen van toepassing op nieuwe auto vanaf 2006
http://www.bovagkrant.nl/index.asp?id=449
Hugstermaandag 20 maart 2006 @ 20:56
oh alright
t0nmaandag 20 maart 2006 @ 22:41
Vandaag weer verder gegaan met me B16, heb nu eindelijk bouten geleend van Ran die ik kan gebruiken om me blok in de steun te hangen.

Kop er af:


Heerlijke aanslag:


Hier ook:


Kopje:


Nu volgt 't verder demonteren van de zuigers... en dan flinke schoonmaak beurt en hammerite er tegen aan tiefen... ondertussen hoop ik me zuigers/drijfstangen/lagers te kopen... en dan gaan we weer langzaam alles terug bouwen.
jp84dinsdag 21 maart 2006 @ 17:09
rlxt dat je dat allemaal zelf kan
jaccodinsdag 21 maart 2006 @ 17:53
Wie zegt dat hij dat datzelf kan

Hij doet ook maar wat
t0ndinsdag 21 maart 2006 @ 18:44
Klopt, heb genoeg ondersteuning...

van eigenlijk de beste honda-gasten in NL...

Demonteren, schoonmaken etc is niet zo moeilijk hoor... monteren ook niet... maar wil wel dat 't goed gaat... dus dat doe ik niet zelf.
ForcedInductiondinsdag 21 maart 2006 @ 20:08
Zo vies het ook niet toch.
Ik heb ze ranziger gezien.

Is het blok nog goed of moet er overmaats spul in?
Da's eigenlijk niet te hopen. Overmaats is altijd minder goed dan (bijna) stock grootte.
t0nwoensdag 22 maart 2006 @ 10:11
Ik verwacht 'n halve overmaat... maar dat is bijna standaard.

Alles wordt opgemeten door techneuten... dus komt spul op maat in.

Denk aan merken zoals Eagle, JE... dat soort merken, ben er nog niet uit welke precies.
t0nwoensdag 22 maart 2006 @ 10:12
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:37 schreef Jofunu-kun het volgende:
Way to go Ton!

Ziet er goed uit die nieuwe lampies en velgen..

Voor hoeveel doe je je vorige setje velgen weg?
welke van de 3?
Jofunu-kundonderdag 23 maart 2006 @ 20:26
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 10:12 schreef t0n het volgende:

[..]

welke van de 3?
Ehm.. Wat was het.. die je als laatste had, die licht van kleur waren.. 16" dingen geloof ik..
t0nvrijdag 24 maart 2006 @ 08:38
Deze verkoop ik:



17" Lenso's... L7 ofzo dat ze heten, moet ik even na gaan, ze worden op dit moment gericht bij de velgendokter, want er zat 'n klein stukje in waar ik 't mee eens ben. Zitten banden op, die goed zijn, dus... mooi setje...

En deze heb ik nog:

Maar die zijn zo krom als 'n banaan en raad ik je dus niet aan om te kopen, tenzij je ze aan de muur hangt.

En deze zijn niet te koop:


Hugstervrijdag 24 maart 2006 @ 09:52
Ik vind de Lenso's mooier dan je huidige

Maar jijzelf ongetwijfeld niet
t0nvrijdag 24 maart 2006 @ 10:36
Nee idd..
ForcedInductionvrijdag 24 maart 2006 @ 19:31
Die Lenso geven een 'honda ricer dude' look.
De huidige een mooie JDM look.
Jofunu-kunvrijdag 24 maart 2006 @ 21:53
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 08:38 schreef t0n het volgende:
Deze verkoop ik:

[afbeelding]

17" Lenso's... L7 ofzo dat ze heten, moet ik even na gaan, ze worden op dit moment gericht bij de velgendokter, want er zat 'n klein stukje in waar ik 't mee eens ben. Zitten banden op, die goed zijn, dus... mooi setje...

En deze heb ik nog:
[afbeelding]
Maar die zijn zo krom als 'n banaan en raad ik je dus niet aan om te kopen, tenzij je ze aan de muur hangt.

En deze zijn niet te koop:
[afbeelding]

Wat vraag je voor die Lenso's?
Hugstervrijdag 24 maart 2006 @ 22:11
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 19:31 schreef ForcedInduction het volgende:
Die Lenso geven een 'honda ricer dude' look.
De huidige een mooie JDM look.
Dat is wel zo natuurlijk. Zulke velgen worden in Japan vrijwel alleen maar gebruikt, maar toch staan de Lenso's ook helemaal niet verkeerd
bietelboerzaterdag 25 maart 2006 @ 17:18
Vind je huidige velgen absoluut de mooiste!
t0nzondag 26 maart 2006 @ 13:39
Jofunenenu-Kun, voeg me ff toe op msn...
t0nwoensdag 29 maart 2006 @ 10:55
kon 't niet laten om toch nog iets voor 't uiterlijk te kopen:



Carbon Fiber y000
t0nzaterdag 1 april 2006 @ 12:08
updates:



_Drake_zaterdag 1 april 2006 @ 20:37
nice!
RRRobertzondag 2 april 2006 @ 22:57
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 10:55 schreef t0n het volgende:
kon 't niet laten om toch nog iets voor 't uiterlijk te kopen:

[afbeelding]

Carbon Fiber y000
Beter dan de gemiddelde 'DTM' taartschep die menig auto vers(t)iert. En 't houdt je achterruit schoon bij slecht weer.
StefanPmaandag 3 april 2006 @ 06:21
Toffe spoiler, geen rice zooi inderdaad!
t0nmaandag 3 april 2006 @ 08:54
Thx boys...

Ben er ook blij mee, die afschuwelijke deuk die er zit is er gister door 'n maat van me grotendeels uitgedrukt... ook erg blij mee

Gister me blok gespoten en de Heatshield gemonteerd:


Hammerite, mooi over vuil wat je er niet af krijgt.


heb me kop en intake ook gespoten, maar geen foto van gemaakt.

Volgende maand nog 'n carbon motorkappie... en dan is 't uiterlijk wel klaar
ArTiCmaandag 3 april 2006 @ 09:05
Je moet iets als slkhk plat ligt

puik werk t0n
Go0smaandag 3 april 2006 @ 12:52
Spoiler is erg netjes zo! Zit er trouwens een deuk in de zijkant van je auto?
t0nmaandag 3 april 2006 @ 13:09
Die zát er... gisteren toevallig er uit gehaald met 'n stel vrienden... staat ook in de post hoor

Tonny
ForcedInductiondinsdag 4 april 2006 @ 20:05
nice wing t0n

nu nog mooi in kleur sputen en dan ben je d'r klaar mee
t0nwoensdag 5 april 2006 @ 00:01
klaar issie nooit

Carbon kap komt er nog op... en daarna ga ik echt aan me blok werken hoor... ding moet volgend jaar echt wel lopen...
ivosnivowoensdag 5 april 2006 @ 14:57
waarom tune je zo'n oude auto?
t0nwoensdag 5 april 2006 @ 15:10
Waarom reageer je in me topic?

tenzij je vraag serieus is, moet je het onderstaand lezen:

Ik vind het een mooi model, al mijn vrienden rijden Honda dus ben ik er zo beetje mee in aanraking gekomen en er zijn erg veel onderdelen voor te krijgen, erg veel goede onderdelen. Hij's goed voor verscheidende doeleinden.

Daarom.
Nerdmanswoensdag 5 april 2006 @ 16:20
Hoi hoi,

ik lees wel eens vaker wat over een zogenaamd B16 blok.
Is dat een speciaal type ofzo, want op Streetfire zie ik regelmatig een filmpje voorbijkomen van retesnelle Honda's.
Googolplexianwoensdag 5 april 2006 @ 16:23
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:20 schreef Nerdmans het volgende:
Hoi hoi,

ik lees wel eens vaker wat over een zogenaamd B16 blok.
Is dat een speciaal type ofzo, want op Streetfire zie ik regelmatig een filmpje voorbijkomen van retesnelle Honda's.
B16 is het CRX vtec blok (1.6i dohc)

B16A1 = standaard 150 pk
B16A2 = standaard 160 pk

Beide lopen tot 8200 RPM