abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34313210
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:34 schreef t0n het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Blok ziet er netjes uit... Nu opzoek naar wat onderdelen... dan leuke spullen kopen... dan swappen...
ja lekker dannnn B16 VTEC
*pure jaloezie hier...pure jaloezie*
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_34313951
mooi blokje!

"Hoeveel pk doet dat dan?"
pi_34315085
160pk @ 7600rpm
150nm @ 7000rpm

en schakelen bij zo'n 8250...
pi_34315138
kabelboom en cpu ook aanwezig?

en de bak?
Calm down, please!
  zaterdag 21 januari 2006 @ 18:17:13 #205
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_34316925
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 17:21 schreef t0n het volgende:
160pk @ 7600rpm
150nm @ 7000rpm

en schakelen bij zo'n 8250...
Waarom zou je later schakelen als hij bij 7600rpm zijn max bereikt?
pi_34317750
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:17 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Waarom zou je later schakelen als hij bij 7600rpm zijn max bereikt?
maybe verliest die weinig vermogen maar valt die daardoor met doorschakelen precies weer in vtec zone, en tis gewoon geil om te zeggen
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_34318565
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:42 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

maybe verliest die weinig vermogen maar valt die daardoor met doorschakelen precies weer in vtec zone, en tis gewoon geil om te zeggen
Precies

Bak / ecu etc komt zsm... kon dit blok los kopen... andere parts, die nu missen... zitten aan 'n b18c4..
  zaterdag 21 januari 2006 @ 22:57:24 #208
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_34327873
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:42 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

maybe verliest die weinig vermogen maar valt die daardoor met doorschakelen precies weer in vtec zone, en tis gewoon geil om te zeggen
vooral toch dat laatste dan denk ik
pi_34333493
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 22:57 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

vooral toch dat laatste dan denk ik
nou nee hoor

eerder schakelen als je snel wilt zijn is gewoon niet slim. Op max RPM schakelen = terugvallen binnen het vtec-gebied = doorblazen
Calm down, please!
  zondag 22 januari 2006 @ 11:10:28 #210
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_34337231
quote:
Op zondag 22 januari 2006 01:43 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

nou nee hoor

eerder schakelen als je snel wilt zijn is gewoon niet slim. Op max RPM schakelen = terugvallen binnen het vtec-gebied = doorblazen
Ik vraag het me af.
Want wat levert meer verlies op
1) Later schakelen (je auto wint echt geen snelheid meer)
of
2) eerder schakelen en een paar honderd rpm te laag uitkomen (je auto accelereert wel, maar minder hard)

Lijkt me wel interessant.
pi_34337628
quote:
Op zondag 22 januari 2006 11:10 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Ik vraag het me af.
Want wat levert meer verlies op
1) Later schakelen (je auto wint echt geen snelheid meer)
of
2) eerder schakelen en een paar honderd rpm te laag uitkomen (je auto accelereert wel, maar minder hard)

Lijkt me wel interessant.
Bij een dohc vtec later schakelen = terug vallen onder het vtec-gebied DUS langzamer

bij 5600 RPM slaat de vtec in.
als je van 8200 RPM opschakelt dan val je bij elke versnelling terug vlak boven de 5600 RPM
vtec blijft aan

en het mooie van vtec is dat je juist wel snelheid wint door hoge toeren te maken (door het wisselende nokkenprofiel)
Calm down, please!
pi_34338217
quote:
Op zondag 22 januari 2006 11:30 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Bij een dohc vtec later eerder schakelen = terug vallen onder het vtec-gebied DUS langzamer

bij 5600 RPM slaat de vtec in.
als je van 8200 RPM opschakelt dan val je bij elke versnelling terug vlak boven de 5600 RPM
vtec blijft aan

en het mooie van vtec is dat je juist wel snelheid wint door hoge toeren te maken (door het wisselende nokkenprofiel)
Verder helemaal correct
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
  zondag 22 januari 2006 @ 11:58:35 #213
36458 neonfreak
I Keed I keed
pi_34338371
Laat je deze wel heel?
Talk to the duck caus he don't give a Fuck
Renovateur d'Automobiles
pi_34338398
quote:
Op zondag 22 januari 2006 11:53 schreef ArTiC het volgende:

[..]

Verder helemaal correct
bedoelde ik nog vroeg, he
Calm down, please!
  maandag 23 januari 2006 @ 21:33:28 #215
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_34393103
quote:
Op zondag 22 januari 2006 11:30 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Bij een dohc vtec later schakelen = terug vallen onder het vtec-gebied DUS langzamer
dat snap ik allemaal wel.
Maar bij het maximaal vermogen NIET schakelen maar toch doortrekken kost je ook tijd!

en dat verschil zou ik wel eens willen zien naast elkaar.
pi_34412508
quote:
Op maandag 23 januari 2006 21:33 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

dat snap ik allemaal wel.
Maar bij het maximaal vermogen NIET schakelen maar toch doortrekken kost je ook tijd!

en dat verschil zou ik wel eens willen zien naast elkaar.
Zie het als een turbo-effect dat het alleen boven de 5600 rpm doet. Met is altijd sneller dan zonder
Het karakter van de motor veranderd en is niet meer te vergelijken met vóór de 5600 rpm.
Calm down, please!
pi_34822570
Haal alsjeblieft die oranje knipperlichten weg, dat is zo lelijk.
pi_34822781
Oh, nee vind ik eigenlijk niet, de meeste hebben die witte.....
pi_34822884
Ja, dat vind ik veel mooier, op alle auto's trouwens.
pi_34822986
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:27 schreef Borkydude het volgende:
Ja, dat vind ik veel mooier, op alle auto's trouwens.
mastertuner
Calm down, please!
pi_34824676
maar dan nog, uiterlijk boeit me niet ff niet echt wat.

Die B-series wordt compleet gereviseerd, en dan komtie er in... daar gaat het me dan wel om
pi_34826067
http://84.40.3.164/

prachtige commercial, ms kennen jullie hem al, maar ik wilde het even delen
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 7 februari 2006 @ 14:00:08 #223
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34827402
quote:
Op maandag 23 januari 2006 21:33 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

dat snap ik allemaal wel.
Maar bij het maximaal vermogen NIET schakelen maar toch doortrekken kost je ook tijd!

en dat verschil zou ik wel eens willen zien naast elkaar.
Tjabbo, jij mist het punt van versnellingen Reden dat je vermogen weer zakt of nagenoeg gelijk blijft is dat je koppel lijn ook sneller zakt. Hel is nogal afhankelijk van hoeveel koppel je hebt op het moment dat je schakeld en bij het toerental waarnaar je terugvalt.

Turboblokken hebben veel meer koppel in het middengebied, maar dat zakt uit de powerband ook sneller af. Bij een N/A toerenblok is de koppelkromme veel vlakker.

Als je 2e 1:2,50 is en je 3e 1:1,66 bijvoorbeeld. Dan kan je aan de krukas wat minder koppel hebben tegen redline aan, maar door het verschil in gear ratio kan je daardoor nog wel meer op de weg zetten als dat je eerder opschakeld.

Zou je met een dynocurve er naast zelfs uit kunnen rekenen
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34827662
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:17 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Waarom zou je later schakelen als hij bij 7600rpm zijn max bereikt?
hij bereikt bij 7600 z'n max. koppel. Maar max. vermogen ligt niet op het punt van max. koppel (ligt later). Dus als je doortrekt tot boven de 8000 zou je wel ergens je max. vermogen punt bereiken. Verder zou ik idd niet doortrekken, omdat er na het max. vermogen punt niets meer te winnen is. Je verliest alleen maar dan
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_35326743
Oh, ff iets anders.

Ik ga me B16 compleet builden... dwz.
Drijfstangen
Lagers
lage compressie zuigers
kop rebuilden

Daarna turbo kit samenstellen...
onderstel verder aanpassen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')