abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25899831
Deel drie al weer.

Goed, zoals de meeste weten, is dit 'n topic over hoe het veranderen van mijn auto verloopt.

Hieronder even wat gegevens:

Car:
Type: Civic EG4
Year: '92

Engine Mods:
- Engine (d15b2 swap @ 212.000km voor één met 42500km)
- Ram-Air intake

Suspension Adjustments:
- 60/40 lowering springs

Brake Adjustments:
- dot 5.1 brake fluid

Exteriour Mods:
- Shaved (logo) hood
- 15" velgies - painted gunmetal
- clear sidemarkers
- 3e brakelight
- "m2 Cup" mirrors
- Tenzo R type 2 carbon exhaust
- Cat replacement (test pipe)
- Renault Laguna frontlip
- Amber front sidemarkers (USDM running style)
- Blackhousing headlights

In Car Entertainment / Interiour:
- JVC Chameleon KDLX30-r headunit
- Kenwood Compo-set 13"
- Magnat Stratos 693 6x9" (removed)
- JL Audio w0 bass-speaker 12" (removed)
- Sony Xplod 350 amp (removed)
- DVD in car
- 5.x" LCD on dash
- Sparco CF pedals (to be mounted)
- Driver has 3-points seatbelt
- Rear empty'd

Future mods:
- VTI achterlip
- Strutbars
- Boost (soon! )
- Oil temp / Oil Press / Boost / Af ratio SLM Meters
- OBX Adjustable BOV
- Ford Transit front mount intercooler
- Carbon Fibaaaah

Filmpie:

HondaTeamNijmegen.avi(Divx)

Besteld en onderweg:






De metertjes zijn hier te zien op standaardjes, maar ze komen in 'n a-stijl houder.

Turbo:






Intercooler:



Foto's van de auto opzich:





















Zo... Dat was 't ff.

Ohja, ik ga 10 april sprinten op Zandvoort, 'n 1/4mile.

Maar dit wordt de enige keer dat ik ga sprinten zonder turbo... om de tijden te vergelijken.
pi_25900117
Brake Adjustments:
- dot 5.1 brake fluid

Heeft dit nog voordeel met normaal gebruik zoals beter/directer remmen ? Of is het alleen het kookpuntverschil ?

En als ik het goed heb kun je 5.1 zonder problemen/aanpassingen in een dot 4 systeem gooien he ?
pi_25900142
Ja, beide.

Het kookpunt is hoger, en de vloeistof is dichter, waardoor je dus minder gevoelig bent voor vocht.

Het is ff werk, maar ik wil nooit meer anders.
  vrijdag 1 april 2005 @ 10:13:55 #4
105242 P-au-L
Milf Monique!!
pi_25900423
Mooi project, ik volg het al vanaf deel I en het gaat er steeds beter uit zien Nu maar wachten tot je turbo erop zit, dan ga je helemaal als de brandweer. Keep up the good work
pi_25900739
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 09:58 schreef t0n het volgende:
Ja, beide.

Het kookpunt is hoger, en de vloeistof is dichter, waardoor je dus minder gevoelig bent voor vocht.

Het is ff werk, maar ik wil nooit meer anders.
Ja ok, maar het remt dus niet beter / directer (er vanuitgaande dat de dot4 zich in goede conditie bevind)

En hoezo veel werk, tis toch gewoon remvloeistof verwisselen ?
Is het trouwens veel duurder dan dot4 ?
pi_25900770
Nee, het is niet duurder, althans niet veel.

Enneeehm, het remt wel beter, de dichtheid is meer, dus je hoeft minder hard te drukken om de zelfde drukkracht te bereiken.

En kan warmer worden... dus minder fading.
pi_25900923
Ok, klinkt erg goed dus

En het kan zonder aanpassingen in een Dot 4 systeem he ?
pi_25901897
Ja, bij mij iig wel.
pi_25907197
Verrek was jij degene die die civic 6th gen had overgekocht, mag ik pleeeease die leren stoeltjes overkopen
BlaBlaBla
  vrijdag 1 april 2005 @ 15:10:41 #10
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_25907485
he homo waarom zit de turbo er nog niet op. Wat een kut bak zeg zonder turbo

Krijg je geen gezeik met die 3 punts gordel gebeuren op dit moment dan?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_25907560
teeveepee
  vrijdag 1 april 2005 @ 19:43:31 #12
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_25913906
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 15:13 schreef hermandeperman het volgende:
teeveepee
amen
pi_25914309
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 15:13 schreef hermandeperman het volgende:
teeveepee
2825cc Single Turbo Beast
  zaterdag 2 april 2005 @ 11:13:21 #14
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_25926525
Dat filmpje bo_t0n oid, is dat opgenomen bij de hogelandseweg? Komt me ergens bekend voor namelijk..
Maybe dat ik vanaf Maandag in Nijmegen werk heb.. iig Maandag een gesprekje..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_25926831
t0n benadrukt met deze auto wel dat ie een foute Harrie is
Dat mag ik wel !
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_25970429
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 15:10 schreef ook_gek het volgende:
he homo waarom zit de turbo er nog niet op. Wat een kut bak zeg zonder turbo

Krijg je geen gezeik met die 3 punts gordel gebeuren op dit moment dan?
Ey graftak, ga jij eens ff lekker je poepluier poetsen.

Trouwes, als je zondag niets te doen hebt, kom ff naar Zandvoort, gaatie helmjosti hiero sprinten.

Maar de tubbie komt er snel op, maar ik heb nog niet alles af en binnen

Enneeehm, heb ook nog me originele gordels er in, dus dat is geen probleem voor de RDW.
pi_25970431
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 14:57 schreef Soldier2000 het volgende:
Verrek was jij degene die die civic 6th gen had overgekocht, mag ik pleeeease die leren stoeltjes overkopen
Nee.
Leer blijft
pi_25970449
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 11:13 schreef Jofunu-kun het volgende:
Dat filmpje bo_t0n oid, is dat opgenomen bij de hogelandseweg? Komt me ergens bekend voor namelijk..
Maybe dat ik vanaf Maandag in Nijmegen werk heb.. iig Maandag een gesprekje..
Nee, is op bijsterhuizen opgenomen.

Succes vandaag dan maar.
pi_25973280
Shit jammer dan.

Een CAI systeem werkt dat nu op een std honda?
BlaBlaBla
pi_25973930
teeveepee.

Oh t0n, Tim wil liever een 7 inch schermpje .
  maandag 4 april 2005 @ 12:29:54 #21
114602 HansJans
dikke pil in je bil
pi_25974296
zittieturbo_er_nog_niet_op?
dikke bil in je pil
pi_25975790
Soldier, CAI werkt altijd

ijsmeis, okay.

HansJans, Nee, deze maand komtie er op.
pi_25976199
Hey normale velgen .
Staat een stuk beter onder dat ding
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  maandag 4 april 2005 @ 15:54:00 #24
114602 HansJans
dikke pil in je bil
pi_25978807
Het wordt tijd voor andere stoeltjes.
dikke bil in je pil
pi_25979096
ja idd, deze zijn beetje op hoor.
Maar het is meer tijd voor boost en daarna meer pimp sjit.
pi_25981577
quote:
Op maandag 4 april 2005 13:39 schreef t0n het volgende:
Soldier, CAI werkt altijd
Wat merk je nu precies met CAI op een std honda? Ik zit te twijfelen tussen cai en een open lucht filter, dus zonder het verlengstuk alleen wat ik hoor is dat cai vooral de nadruk legt in het hogere toerengebied.

Wat voor een CAI systeem heb je btw?
BlaBlaBla
pi_25990169
ik heb zelf geen CAI, ik heb 'n WAI. (open lucht)

CAI zuigt alleen maar rijwindlucht van de straat aan
WAI zuigt alles in je motorcompartiment aan.

koude lucht is wat je wilt en moet hebben, niet warme.

Ik leen van iemand zolang ik nog zonder turbo rij 'n CAI ( AEM + K&N filter ) van 'n vriend van me.

pi_25990262
Zeg t0n, hoe moet ik dit zien:
quote:
In Car Entertainment / Interiour:
- Magnat Stratos 693 6x9" (removed)
- JL Audio w0 bass-speaker 12" (removed)
- Sony Xplod 350 amp (removed)
Die stratos zijn op zich toch best leuke speakertjes; waarom heb je die weggehaald?
pi_25993080
Omdat ik geen audio in me auto meer heb
  dinsdag 5 april 2005 @ 12:12:59 #30
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_25997007
Bijsterhuizen, ook goed, vaak genoeg geweest voor m'n oude werkgever.. Gesprekje ging gisteren best goed, alleen moet ik tot maandag wachten op bericht.. *houdt vingers de complete week gekruist* Donderdag nog ff naar Randstad in Duiven.. En ik zou eik nog een bedrijfje bellen in 's herenberg, maar momenteel niet echt veel fut voor..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_26316857
Even een update over de turbo.

Hij zit er nog niet op.
Het spruitstuk dat we hebben ontwikkeld staat té ver naar voren, hierdoor komt de downpipe tegen de radiateur aan (of iig bijna, dit willen we niet ivm hitte.)

We gaan nu 'n ford RST spruitstuk naar de klote helpen en passend maken op 'n D-series flens, Sandman is hier mee bezig....

Daarnaast heb ik 'n olie adapter ring moeten bestellen voor het monteren van de metertjes, ik heb er één met drie aansluitingen genomen, dan kan ik er twee voor de metertjes gebruiken en de laatste voor de olie toevoer naar de turbo.

Voor de rest heb ik mijn piping bedacht, het zal eerst Alu/PVC worden. als dit helemaal af is, en de turbo draait lekker komt er allemaal bling bling Alu op.

De downpipe word handmade, met materialen van Saab (bijna 2.5 inch dik).

Voor de rest zal de benzine druk etc. omhoog moeten, we zijn er nog niet uit hoe of wat dit gaat worden, we zitten zelf te denken aan 'n multipoint intake van 'n ESI / Coupe.

Maar dit moeten we nog even zien.

Eerst de föhn er op, en zien hoe (hard) het loopt.

Uiteraard komt ook de intercooler er bij op.
pi_26317791
Toe maar,succes ermee
I want to leave this world the same way I came into it; screaming, and covered in blood
TE KOOP : Honda CRX 1.6 16v 90'
  maandag 18 april 2005 @ 14:09:25 #33
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_26322210
Have fun.. En niet iets proberen te maken dat niet stuk is eh..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_26676180
Nou ben gister en vandaag véél bezig geweest, de hele dag weer...

Gister samen met Sandman aan het passen en meten geweest voor de turbo icm downpipe, hier moet nog laswerk aan te pas komen... dus dit is deze week weer klaar, hoop ik

Vanmorgen eerst op pad geweest om oil feed en return line te laten persen... er werd me afgeraden om gevlochten leiding te kopen, dit omdat er op de koppelstukjes na verloop van tijd nog wel eens zweet wil voor komen...

heb spullen gehaald om de carterpan te voorzien van 'n olieflensie achtig dinkie.

toen ben ik nog enorm pissed geworden op de pakketdienst... die hadden vrijdag me pakketje met oildrainflange en pakkingen aangeboden... maar toen was ik er niet, toen hebben ze maar besloten om die vandaag terug te sturen naar fucking utrecht, terwijl het dichtsbijzijnde depot hier nog geen half uur vandaan is...

dus ik krijg het pakketje morgen weer.... hoop ik ...

nou goed, ben verder gegaan, heb de olie filter vervangen voor een nieuwe, en heb de olieadaptering er tussen gezet... heb toen alle meters aangesloten, ook in de auto (oil-temp, oil-press, boost, air/fuel ratio)... op de turbodruk na, die moet ik morgen of van de week nog ff trekken wanneer de turbo er op zit...

heb de carterpan voorzien van 'n oliedrain dinges... dus die kan er weer op... ff nieuwe olie er in en klaar...

voor de rest piping (pvc, voorlopig) gekocht voor de chargrpipes enzo... morgen avond maar eens zien hoe en waar ik de intercooler kwijt kan... maar dat komt ook wel weer goed...

tja, weet ik het wat ik nog meer heb gedaan... goed... alles zit goed op de rit nu... het is wachten op de downpipe en turbo... en dan knallen met die bak.!!
  maandag 2 mei 2005 @ 22:34:08 #35
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26680090
heb je een wideband sensor om je afr te meten en je egt?
of heb je een aparte sensor voor afr? ik zie egt niet staan, ook erg belangrijk!
  maandag 2 mei 2005 @ 22:44:21 #36
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_26680467
Jezus zit die turbo er nog niet op
Echt gast je had het beter door mij kunnen laten doen dan had je nu al dat ding er op gehad

He als de turbo er op zit wil ik wel een ritje mee gaan maken he
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_26682966
quote:
Op maandag 2 mei 2005 22:34 schreef Tjabbo het volgende:
heb je een wideband sensor om je afr te meten en je egt?
of heb je een aparte sensor voor afr? ik zie egt niet staan, ook erg belangrijk!
de a/f komt op de zelfde draad als de lambda, die gaat ook naar de meter toe.
egt heb ik (nog) niet, ook niet omdat ik niet veel boost draai... en omdat ik daar ff niet meteen het geld voor heb... je weet zelf, je kan turbo zo compleet maken als je portomonaie toelaat.... dus het komt wel, er komt véél en véél meer op, maar eerst maar eens druk op de ketel...

heb net btw me ic opgehaald
  dinsdag 3 mei 2005 @ 09:40:10 #38
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26687498
Cool. Foto?

En idd, de ¤¤¤ zijn een belangrijke factor. Ik heb zelf nog niet meer dan de standaard meters (oliedruk en turbodruk) gemonteerd zitten. Ik heb wel een voltmeter en een DEFI turbodruk meter, maar daar moet ik eerst plaats voor maken. (ik denk een a-styl meter ofzo).
pi_26688801
Nee, geen foto nog, ook geen zin en tijd voor.

eerst afbouwen, dan pics.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 11:58:41 #40
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_26691165
klinkt tot nu toe redelijk goed, maar als je 't af hebt, zorg dan wel dat je m niet in de prak rijdt!
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_26691557
Net of dat ik daar nu wel voor zorg.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 12:27:17 #42
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_26692134
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 12:10 schreef t0n het volgende:
Net of dat ik daar nu wel voor zorg.
Dat bedoel ik niet eik.. Ik bedoel dat het dan juist extra zonde is als het gebeurd.. Net al je poen erin gepompt, krijg je zoiets.. (Jacco had toch ook iemand die m op z'n achterbumper knalde?)
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  woensdag 4 mei 2005 @ 05:27:00 #43
46960 StefanP
polemicist
pi_26717866
Cool

Waar zit je gordel nu precies aan vast achterin? Enne je moet de achterkant vanbinnen eens in de was zetten, zal heel mooi zijn als het lekker glimt. De stoelen vind ik mooi, heel schoon en goede zijsteun.

Hoe ga je de turbo op de auto 'tunen'? Kan je ECU en luchtmeter er mee overweg? Ga je ook een EGT gauge er bij plaatsen?

Hoe lang schat je nog voor het af is?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_26718865
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 05:27 schreef StefanP het volgende:
Cool

Waar zit je gordel nu precies aan vast achterin?
Aan me bankbevestigins-plek, met 'n fucking bigass bout.
quote:
Enne je moet de achterkant vanbinnen eens in de was zetten, zal heel mooi zijn als het lekker glimt.
Ja, dat is zo gek nog niet, keertje doen, maar eerst ff door met de turbo bouwen.
quote:
De stoelen vind ik mooi, heel schoon en goede zijsteun.
Ja, nou... die stoelen zijn niet veel meer, beetje erg door gezakt.
Maar goed, ik heb OEM Eg6 stoelen liggen, die komen er nog in (VTi Stoelen).
quote:
Hoe ga je de turbo op de auto 'tunen'? Kan je ECU en luchtmeter er mee overweg? Ga je ook een EGT gauge er bij plaatsen?
Vooralsnog even op stock software, ik moet wel me MAP sensor foolen, die mag geen druk zien, alleen maar vacuum, maar goed daar heb ik al iets voor.
Me ECU schijnt het te kunnen houden tot 9 psi, maar dan wordt het toch wel kritisch.
ik wil sowieso 2é benzpomp (walbro of MSD ofzo) en 'n FMU 12:1 er opzetten...
Dan een keer kijken of ik 'n ESI intake er op kan zetten, met de ECU daarvan, maar dat is nog ff toekomst.

EGT Gauge komt er nog wel op maar vooralsnog even niet.

Me hele uitlaan lijn is niet eens optimaal, me downpipe is 2.5" maar de rest daarna is weer stock, en dan is me eind-demper weer 2.5" dus moet dat nog een keer (laten) maken ofzo.
quote:
Hoe lang schat je nog voor het af is?
Deze week, anders wordt ik fucking mad.
pi_26718875
Gister uiteraard weer bezig geweest...

Heb de Turbo er op zitten, oil feed en drain zijn aangesloten. Downpipe moet er nog op, maar dat is piece o' cake.

Charger pipe naar de IC zit er al op, de IC hangt ook half, nog niet bevestigd, maar het ziet er nu al heel leuk uit.

Vanaf de IC moet nog één bochtje komen, en dan kan ik hem aansluiten op de rest van de charger pipe, waar ook de BOV al op zit.

Dan heb ik ook nog de kabels voor de lambda-sonde verlengd en ook richting me A/F meter getrokken, maar ook nog niet aangesloten.

Ik zit vandaag in Den Haag, dus ik denk niet dat ik op tijd thuis ben om nog ff door te gaan... maar... ik ben niet ver meer verwijderd van de boost...

left 2 do:

IC piping afmaken.
MAP sensor omleiden.
PCV omleggen.
Vacuum leidingkjes trekken.
Olie er in doen.
Starten.
Boost.
  woensdag 4 mei 2005 @ 09:16:56 #46
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_26718896
Mooie velgen, had nog niet gezien dat je die er onder had gezet.
pi_26719093
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 09:16 schreef ShaoliN het volgende:
Mooie velgen, had nog niet gezien dat je die er onder had gezet.
Die 17" bedoel je? Die zitten er nog niet onder, moeten eerst gericht worden bij de richtaaaah.
  woensdag 4 mei 2005 @ 10:28:07 #48
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_26720182
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 09:28 schreef t0n het volgende:

[..]

Die 17" bedoel je? Die zitten er nog niet onder, moeten eerst gericht worden bij de richtaaaah.
Deze:

pi_26720396
Ton!

Jij gaat ook hierheen? :

http://www.fulltuningday.nl/

Full Tuning Day
5 juni 2005
09:00 - 17:00
Vrije markt Cuijk.
6 euro entree

Ja hè Ja hè Ja hè? Ik wel .
pi_26720818
Ja, die ja Shoalin.

En ijsje, weet nog niet. ff zien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')