abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:33:34 #101
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25935745
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:08 schreef DaveHarris het volgende:
Komop zeg, een zeventien jarig pubertje gooit een home made molotov naar binnen met als resultaat drie schroeiplekken op het tapijt, er is nog nooit zoveel media aandacht geweest voor een mislukte poging tot brandstichting. En het is overduidelijk dat als het bijvoorbeeld een Nederlandse school was die getroffen zou zijn dat de aandacht die eraan geschonken zou worden totaal in het niets valt met de aandacht die het nu gekregen heeft. In mijn ogen wel degelijk een media hype.
Het drankhok van FC Boszoom kreeg minder aandacht idd.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:37:42 #102
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_25935836
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 10:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Da's waar, die brandstichtingen zijn er natuurlijk niet geweest. Maar gelukkig weet jij wel alles van Uden.
Een half jaar geleden was ik nog bij een ontruiming, waar krakers de politie met een Molotov cocktail bekogelden. Was maar een klein ontruiminkje dus heeft helaas de media niet gehaald. Er stonden nog vijf Molotov cocktails op de tafel in het ontruimde pand.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tarak op 03-04-2005 01:18:28 (typo) ]
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_25943779
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 08:16 schreef Gia het volgende:
Mogelijk verbod op Lonsdale in Uden

Ja, dat zal wel gaan helpen. Gaan ze gewoon met z'n allen Kappa, Nike of een ander merk dragen om een groepsgevoel te behouden. Dat merk doet er niet toe, dat ze dat niet snappen!!

Of zijn er fokkers die denken dat het verbieden van een kledingmerk de agressiviteit van deze jongens zal doen afnemen?
Fijn absurd paniekvoetballen van de Udense politiek?
  † In Memoriam † zondag 3 april 2005 @ 09:46:27 #104
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25948568
quote:
Vechtpartij Venray na ingooien ruiten moskee

Uitgegeven: 3 april 2005 02:30
VENRAY - De politie in Venray is nog heel de nacht extra waakzaam naar aanleiding van een vechtpartij tussen enkele tientallen mensen eerder op de avond. De mensen raakten slaags, nadat de ruiten van een moskee ingegooid waren.

Volgens getuigen raakte zaterdagavond een groep van ongeveer zestig mensen van Turkse afkomst slaags met een twintigtal zogenoemde 'Lonsdale-jongeren'. Zij dragen kleding van het merk Lonsdale, dat vaak wordt geassocieerd met de racistische White Power-beweging.

De politie wist de vechtjassen te scheiden, waarop de Lonsdalers zich terugtrokken in een café, maar het bleef onrustig. Bij de gevechten raakte een persoon gewond. Hij is overgebracht naar het ziekenhuis.

Uitgaanscentrum

De politie zette de ME in om de orde te handhaven, bevestigde een woordvoerster van de politie zaterdagavond. De helft van de ingezette ME'ers patrouilleerde door het uitgaanscentrum, de andere helft werd uit voorzorg achter de hand gehouden.

Het extra toezicht in het centrum leidde tot de aanhouding van een 21-jarige man uit Zwolle. Hij was in het bezit van een wapenstok. Het is onduidelijk of de man bij de vechtpartij betrokken was.

Conflict

Venray was al eerder het toneel van schermutselingen tussen rechts-radicale 'Lonsdale-jeugd' en allochtonen. De politie probeert door gesprekken het langslepende conflict te deëscaleren.

Vooral in de driehoek Venlo-Helden-Venray wonen veel plattelandsjongeren met rechts-radicale en xenofobe sympathieën, bleek eerder uit een onderzoek door politie en justitie.
60 Turken tegen 20 "lonsdalers". Dat is wel een eerlijke strijd, nietwaar? Zou Prem ook op tijd aanwezig zijn geweest om verslag te doen of wellicht olie op het vuur te gooien?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_25972939
quote:
Op zondag 3 april 2005 09:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

60 Turken tegen 20 "lonsdalers". Dat is wel een eerlijke strijd, nietwaar? Zou Prem ook op tijd aanwezig zijn geweest om verslag te doen of wellicht olie op het vuur te gooien?
Misschien is het maar beter om het hele zootje gedisciplineerd aan te pakken zonder er grootste ophef over te maken, er lijkt wel een mediastrijd gaande tussen de gewraakte groepen, op dit moment wordt er niemand beter van.
Er ligt een grote taak voor de ouders weggelegd in elk geval, aangezien de grootste etterbakkn de leeftijd van 16-17 hebben volgens mij en op die leeftijd kán een ouder soms nog wel invloed hebben.
Yeah baby Yeah!
pi_25973044
De grootste racisten lopen in Boss of Armani pakken die ook maar verbieden?
pi_25973093
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:32 schreef Chadi het volgende:
De grootste racisten lopen in Boss of Armani pakken die ook maar verbieden?
Tja, als er één schaap over de dam is.....

Milieuactivisten schijnen ook vaak dezelfde merken kleding te dragen, misschien is daar iets in te verbieden.....

Wie zie jij eigenlijk als grootste racist, aangezien je ze er zo uit hebt gepakt (Boss en Armani zijn geen twee-eenheid).
Yeah baby Yeah!
  maandag 4 april 2005 @ 11:36:08 #108
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_25973122
Het plan is al weer van de baan, het verbod ging over het Udens college (de school) en de directie stond niet achter het verbod
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_25973371
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:34 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Tja, als er één schaap over de dam is.....

Milieuactivisten schijnen ook vaak dezelfde merken kleding te dragen, misschien is daar iets in te verbieden.....

Wie zie jij eigenlijk als grootste racist, aangezien je ze er zo uit hebt gepakt (Boss en Armani zijn geen twee-eenheid).
Was slecht(s) een voorbeeld .
pi_25976423
Begin ik gewoon het merk Lonsdeel.
  † In Memoriam † maandag 4 april 2005 @ 16:25:35 #111
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_25979424
Namens de Wethouder Marnix Bakermans ( Jong Uden )
quote:
GEEN VERBOD OP LONSDALE IN UDEN.

Blijft verbazen hoe hardnekkig berichten blijven bestaan

Wij maken ons grote zorgen over een heel klein clubje jongeren dat zich
rechts extremistisch gedraagt. Wij zijn naarstig op zoek naar middelen om te
kijken op welke wijze we deze groep duidelijk kunnen maken dat dat
gedachtegoed in Uden niet past. Bij dat nadenken over, komen er voorbeelden
van aanpakken uit andere gemeente die het overwegen waard zijn. 1 van die
voorbeelden was het verbod op Lonsdalekleding.

Na overleg met het onderwijs is echter besloten dit niet door te voeren. De
belangrijkste reden is dat de jeugd vanzelf wel weer iets anders bedenkt als
uiting voor hun gedachtegoed.

Uitgangspunt is dus: Het gedrag dat je vertoont bepaalt of er opgetreden
wordt of niet.

Groet,

Marnix Bakermans
Wethouder Uden
  † In Memoriam † maandag 4 april 2005 @ 16:26:47 #112
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_25979729
quote:
Op maandag 4 april 2005 16:25 schreef Loedertje het volgende:
Namens de Wethouder Marnix Bakermans ( Jong Uden )
[..]
"In Uden niet past' ,

Waar wel dan?

Hij kaart precies het probleem aan dat ik regelmatig constateer bij ambtenaren, hij veegt zijn eigen straatje schoon, zonder de werkelijke oorzaken van het probleem te doorgronden om zodoende met een construtieve oplossing te komen.
Dit probleem is namelijk niet alleen op Uden van toepassing, maar op heel Nederland en eigenlijk heel Europa.
Yeah baby Yeah!
  maandag 4 april 2005 @ 16:43:58 #114
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25979800
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:37 schreef Tarak het volgende:

[..]

Een half jaar geleden was ik nog bij een ontruiming, waar krakers de politie met een Molotov cocktail bekogelden. Was maar een klein ontruiminkje dus heeft helaas de media niet gehaald. Er stonden nog vijf Molotov cocktails op de tafel in het ontruimde pand.
Tja, krakers is natuurlijk hetzelfde als racistische motieven.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_25980069

pi_25980383
quote:
Op maandag 4 april 2005 16:43 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Tja, krakers is natuurlijk hetzelfde als racistische motieven.
Allebei maatschappij-ontwrichtend, is de reden daartoe bovenliggend?

Bovendien zijn de meeste krakers nogal overtuigd van hun zaak en zijn het zeld meelopers, itt onze lonsdale-vrienden.
Yeah baby Yeah!
  † In Memoriam † maandag 4 april 2005 @ 17:14:35 #117
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_25980464
quote:
Op maandag 4 april 2005 16:40 schreef Elgigante het volgende:

zonder de werkelijke oorzaken van het probleem te doorgronden om zodoende met een construtieve oplossing te komen.
Dit probleem is namelijk niet alleen op Uden van toepassing, maar op heel Nederland en eigenlijk heel Europa.
Op de gehele jeugd
quote:
De
belangrijkste reden is dat de jeugd vanzelf wel weer iets anders bedenkt als
uiting voor hun gedachtegoed.
  maandag 4 april 2005 @ 17:34:05 #118
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25980893
quote:
Op maandag 4 april 2005 17:10 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Allebei maatschappij-ontwrichtend, is de reden daartoe bovenliggend?

Bovendien zijn de meeste krakers nogal overtuigd van hun zaak en zijn het zeld meelopers, itt onze lonsdale-vrienden.
Klopt, maar het feit dat krakers zich tegen de politie richten en die Lonsdale-figuren tegen allerlei individuele weerloze burgers vind ik nogal een dramatisch verschil.

Maar dat zal wel weer aan mijn vreemde perceptie liggen .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_25981592
quote:
Op maandag 4 april 2005 17:34 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Klopt, maar het feit dat krakers zich tegen de politie richten en die Lonsdale-figuren tegen allerlei individuele weerloze burgers vind ik nogal een dramatisch verschil.

Maar dat zal wel weer aan mijn vreemde perceptie liggen .
Lonsdalers die hun pijlen richtten op onschuldige moskeeen zijn imo gewoon misdadig, als ze dat met 'hun volle' verstand doen, vanwege racsistische motieven.

In mijn dorp staan echter ook dit soort knaapjes, waarvan ik absoluut niet meer dreiging uit vindt gaan dan de groep marokkanen verderop, beide dienen wel uitegebreid in de gaten gehouden te worden.

Misschien dat het verschil hem zit in de veronderstelling dat de gemiddelde Nederlander minder snel last heeft van een lonsdaler dan van een criminele marokkaan, de gemiddelde moskeebezoeker ziet dat weer andersom.

Nog effe over krakers: die hebben veelal meer 'hobby's' dan het treiteren van politie hoor, kapitalistische mensen zijn nogal eens slachtoffer van ze, wat dte denken van onschuldige nertsboeren, progressieve akkerbouwers of pandjesbazen?
Yeah baby Yeah!
pi_26007542
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 08:51 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Minstens net zo belachelijk als het verbieden van hoofddoekjes.
Hoofddoekjes verbieden is racisme, en Lonsdale verbieden is volkomen terecht want moslims zijn lief en Nederlanders niet.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  woensdag 6 april 2005 @ 09:08:23 #121
3542 Gia
User under construction
pi_26016530
Al zou je lonsdale uit de winkels halen, dan nog lost dat niks op.
Gaan ze gewoon massaal een ander merk dragen. Hoeven er maar een paar mee te beginnen en de hele bende volgt. Kan je dat ook weer gaan verbieden.
pi_26018655
quote:
Op woensdag 6 april 2005 09:08 schreef Gia het volgende:
Al zou je lonsdale uit de winkels halen, dan nog lost dat niks op.
Gaan ze gewoon massaal een ander merk dragen. Hoeven er maar een paar mee te beginnen en de hele bende volgt. Kan je dat ook weer gaan verbieden.
Idd. Net alsof het probleem zichzelf oplost nadat je het kledingmerk verbiedt. En ik denk ook zeker dat de media en politiek het probleem alleen maar erger maken door er zoveel aandacht aan te besteden. Ik denk dat er heel veel pubertjes zijn die ineens ook mee willen doen, worden ze een beetje bekend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')