FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Youp's 2000 Tii topic [Deel 2, de wederopbouw]
Youpdonderdag 31 maart 2005 @ 19:49
helaas nog geen foto's.. het parket in de kamer word geschuurd en bla bla.. en nu staan bijna alle meubels in het kantoortje en natuurlijk ligt het fototoestel daar in een gebaricadeerde kast

bovenstaande viel allemaal wel mee, foto's verderop in het topic

ik ga nu nog even kijken of ik niet per ongeluk toch bij de kast kan en anders moeten de foto's maar even wachten...

hier alvast even een reminder:

zo was het...


toen gebeurde dit...


en toen zat het zo...


en nu is het...


tsjah.. een beetje zoals op de 1e foto maar dan kaal (zonder spatborden, sierstrips, motorkap, grille, bumper, lampen, etc.

-edit-

deel 1 :
fotoreportage, Youp's 2000 Tii

[ Bericht 1% gewijzigd door Youp op 31-03-2005 21:37:14 ]
Rietvaerderdonderdag 31 maart 2005 @ 20:02
fipo
MikeyMandonderdag 31 maart 2005 @ 20:03
sepo

Ben benieuwd man... Jammer dat er nog geen foto's zijn... Had ze wel verwacht aan de hand van de topictitel...
Youpdonderdag 31 maart 2005 @ 20:08
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 20:03 schreef MikeyMan het volgende:
sepo

Ben benieuwd man... Jammer dat er nog geen foto's zijn... Had ze wel verwacht aan de hand van de topictitel...
binnen 5 minuten staan ze online
MikeyMandonderdag 31 maart 2005 @ 20:14
je hebt nog -1 minuut
Youpdonderdag 31 maart 2005 @ 20:14
hier dus de foto's

en even voor de slimmerikken onder ons... het is GEEN kleurverschil wat je ziet, de plaatdelen die een lichtere kleur hebben zijn inderdaad gespoten en dus nog mooi schoon... de plaatdelen die niet gespoten zijn zijn nog vuil

netjes onder een zachte doek en een zeiltje


mijn nieuwe front (hoi hoi hoi) de foto vertekend wel een beetje


zeiltje dr af


hier zaten een paar krasjes en een klein blaasje... opnieuw laten spuiten dus


hier zat bij de raamstijl die zo schuin loopt een deuk waar de lak ook weg was... opnieuw laten maken dus


crap in de kofferbak


crap door de hele auto


erg netjes gemaakt...


zoek de lasnaden (ze zijn slechter zichtbaar dan origineel


en tot zo ver wat foto's... de foto's van de wederopbouw volgen snel
Rietvaerderdonderdag 31 maart 2005 @ 20:16
gaaf bakkie joh..... zouden de flintstones jaloers op zijn
Youpdonderdag 31 maart 2005 @ 20:19
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 20:16 schreef Rietvaerder het volgende:
gaaf bakkie joh..... zouden de flintstones jaloers op zijn
hoor hem.. heeft een hogere topsnelheid dan jou 25kw brommer
Rietvaerderdonderdag 31 maart 2005 @ 20:20
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 20:19 schreef Youp het volgende:

[..]

hoor hem.. heeft een hogere topsnelheid dan jou 25kw brommer
Mag ook wel met 96pk meer
kreischer2000donderdag 31 maart 2005 @ 20:24
Zonde man wat er mee gebeurd is, maar ja nu heb je weer wat te klussen

Iig sterkte ermee
Hyperdudedonderdag 31 maart 2005 @ 20:26
hé d'r ligt allemaal crap in de achterbak, verder netjes

Doe ff een stuk karton tussen je achterbankje en je bumpertje!
BaraCudadonderdag 31 maart 2005 @ 20:29
Istie nog wel recht enzo? Daar heb je dan wel geluk mee gehad
Youpdonderdag 31 maart 2005 @ 20:32
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 20:29 schreef BaraCuda het volgende:
Istie nog wel recht enzo? Daar heb je dan wel geluk mee gehad
jups, niks mee aan de hand alleen blikschade... ernstige blikschade
MikeyMandonderdag 31 maart 2005 @ 20:42
Ziet er goed uit joh
P-au-Ldonderdag 31 maart 2005 @ 21:11
Goed bezig weer Youp
_Drake_donderdag 31 maart 2005 @ 21:44
Ziet er weer netjes uit, hou hem deze keer ook zo !!
Youpdonderdag 31 maart 2005 @ 21:49
@ MikeyMan en P-au-L : Thanks!

@ _Drake_ : komt helemaal goed
Tjabbodonderdag 31 maart 2005 @ 22:19
begint erop te lijken youp.

keep up the good work.
Thermodonderdag 31 maart 2005 @ 22:41
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 21:49 schreef Youp het volgende:
@ MikeyMan en P-au-L : Thanks!

@ _Drake_ : komt helemaal goed
Lijkt me toch echt heel leuk om er zo aan te werken
Mag ik zo onbeleefd zijn wat het spuiten + onderdelen moet kosten?
Youpvrijdag 1 april 2005 @ 07:26
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 22:41 schreef Thermo het volgende:

[..]

Lijkt me toch echt heel leuk om er zo aan te werken
Mag ik zo onbeleefd zijn wat het spuiten + onderdelen moet kosten?
onderdelen heeft me tot nu toe zo'n 1035 euro gekost... 800 voor het nieuwe front (van voor 73, niet aan te komen dus) 100 euro voor de motorkap en 200 euro voor een sloopauto waar ik het spatscherm vanaf heb gehaald en nog wat rommel van verkocht heb zodat de prijs die over blijft nu nog 35 euro is

en het reparatie en spuitwerk zal ongeveer 1500 euro gaan kosten..
slashmevrijdag 1 april 2005 @ 09:20
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 07:26 schreef Youp het volgende:

[..]

onderdelen heeft me tot nu toe zo'n 1035 euro gekost... 800 voor het nieuwe front (van voor 73, niet aan te komen dus) 100 euro voor de motorkap en 200 euro voor een sloopauto waar ik het spatscherm vanaf heb gehaald en nog wat rommel van verkocht heb zodat de prijs die over blijft nu nog 35 euro is

en het reparatie en spuitwerk zal ongeveer 1500 euro gaan kosten..
800+200+100+35 = (bij mijn weten nog altijd) 1135
+ 1500
= 2635
duur ongelukje.
Pharellvrijdag 1 april 2005 @ 09:49
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 09:20 schreef slashme het volgende:

[..]

800+200+100+35 = (bij mijn weten nog altijd) 1135
+ 1500
= 2635
duur ongelukje.
hij zegt dus dat ie stuff verkocht heeft van het sloopgeval en daarom maar 35 euro kwijt is....
Dr_Frickin_Evilvrijdag 1 april 2005 @ 10:29
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 09:49 schreef Pharell het volgende:

[..]

hij zegt dus dat ie stuff verkocht heeft van het sloopgeval en daarom maar 35 euro kwijt is....
edit: verkeerd begrepen.
Sterke_Yerkevrijdag 1 april 2005 @ 13:21
Topictitel veranderen in wederopbouw naar wederopstanding misschien?
Youpvrijdag 1 april 2005 @ 23:35
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 09:20 schreef slashme het volgende:

[..]

800+200+100+35 = (bij mijn weten nog altijd) 1135
+ 1500
= 2635
duur ongelukje.
wat Pharell zegt...

en t had veel duurder gekund.. t komt omdat ik hier en daar wat mensen ken in de autowereld anders was het 2x zo duur geweest... ook zijn de plekjes enzo die ik heb laten bijwerken op de zijschermen achter niet ontstaan door het ongeluk evenals een plek in een wielkas (onzichtbaar dus) en een plekje op de bodem (ook onzichtbaar)
Youpvrijdag 1 april 2005 @ 23:36
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 09:49 schreef Pharell het volgende:

[..]

hij zegt dus dat ie stuff verkocht heeft van het sloopgeval en daarom maar 35 euro kwijt is....
and counting op de sloopauto heb ik dadelijk alleen maar verdiend (dus onderdelen voor nop gekregen )
Prodigy_from_MOBBDEEPzaterdag 2 april 2005 @ 16:48
Waarom koop je in godsnaam zo'n lelijke langzame auto die altijd stil staat en daarbovenop ook nog veel te duur in onderhoud is?
Cyberdoggzaterdag 2 april 2005 @ 17:27
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 16:48 schreef Prodigy_from_MOBBDEEP het volgende:
Waarom koop je in godsnaam zo'n lelijke langzame auto die altijd stil staat en daarbovenop ook nog veel te duur in onderhoud is?
Waarom heb jij zo'n kutnaam? En oja............ hou lekker je smoel en flikker op hier/

[ Bericht 2% gewijzigd door Cyberdogg op 02-04-2005 17:52:31 ]
Youpzondag 3 april 2005 @ 12:41
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 16:48 schreef Prodigy_from_MOBBDEEP het volgende:
Waarom koop je in godsnaam zo'n lelijke langzame auto die altijd stil staat en daarbovenop ook nog veel te duur in onderhoud is?
8,2 sec 0-100 langzaam? nee...
lelijk? smaakverschil...
onderhoud duur? ik betaal geen wegenbelasting 150 euro per jaar verzekering oid en het onderhoud doe ik zelf.. wat is het onderhoud... iedere 7000km een beurtje en dat was het olie + filter vervangen eventueel het luchtfilter en bougi's accutje bijvullen etc. je kent het wel.. niet duurder als een normale auto

en waarom loop jij in godsnaam dingen te blaten over auto's terwijl je er geen verstand van hebt

-edit-

hij staat trouwens ook niet altijd stil...
BaraCudazondag 3 april 2005 @ 13:18
8.2 seconden? das rap

Mijn toekomstige E36 325 doet er 8.0 seconden over dat is dus eigenlijk geen verschil :p

Maar wat voor motor zit erin dan? 2.0 6 pitter neem ik aan, maar specs?
Youpzondag 3 april 2005 @ 13:22
quote:
Op zondag 3 april 2005 13:18 schreef BaraCuda het volgende:
8.2 seconden? das rap

Mijn toekomstige E36 325 doet er 8.0 seconden over dat is dus eigenlijk geen verschil :p

Maar wat voor motor zit erin dan? 2.0 6 pitter neem ik aan, maar specs?
2 liter 4pitter 8klepper met mechanische kugelfischer injectie... 130pk 180nm koppel en dat over een grooooot toerengebied (8 klepper) bij net wat meer als 1000 kilo met een 4bak en achterwielaandrijving ofcourse

-edit-

E36 is ook ZWAAAAR....
Toxic_nlzondag 3 april 2005 @ 13:41
JA! Ik zag dr gistere hier in de buurt 1 staan, met aanhanger erachter.

Moest meteen aan hieraan denken (iig aan dat topic dat jij die 1 had, en toen in elkaar had gereden.) Had eigenlijk een pic met cam willen maken, maar had haast.
BaraCudazondag 3 april 2005 @ 15:48
quote:
Op zondag 3 april 2005 13:22 schreef Youp het volgende:

[..]


E36 is ook ZWAAAAR....
1330 kg maar wel bijna 200 pk zou toch niet verwachten van zo'n 2000 dat ie zo snel zou zijn
DeBastaardmaandag 4 april 2005 @ 10:48
Mooi ding hoor Youp

Succes met de wederopbouw van t beestje
Hyperdudemaandag 4 april 2005 @ 18:44
Youp, die 8,2 seconden heb je waar vandaan?

Volgens de BMW folder uit 1974 gaat de 2002 tii in 9,4 sec naar de 100 en ligt de top op 186 kmh bij 1030 KG.
Dit met 130 Pk/5800rpm en 181 Nm/4500rpm

Mijn ouwe 1992 325 Coupé gaat volgens de "Betriebsanleitung" in 8,0 sec naar de100 en de top ligt op 233 bij 1330 KG. Dit met 192 Pk/5900rpm en 245nNm/4700 (Gewone M50, zonder Vanos)

Voor die tijd liep ie natuurlijk wel aardig hard, maar misschien verwacht je toch iets te veel vuurwerk.
Youpmaandag 4 april 2005 @ 18:47
quote:
Op maandag 4 april 2005 18:44 schreef Hyperdude het volgende:
Youp, die 8,2 seconden heb je waar vandaan?

Volgens de BMW folder uit 1974 gaat de 2002 tii in 9,4 sec naar de 100 en ligt de top op 186 kmh bij 1030 KG.
Dit met 130 Pk/5800rpm en 181 Nm/4500rpm

Mijn ouwe 1992 325 Coupé gaat volgens de "Betriebsanleitung" in 8,0 sec naar de100 en de top ligt op 233 bij 1330 KG. Dit met 192 Pk/5900rpm en 245nNm/4700 (Gewone M50, zonder Vanos)

Voor die tijd liep ie natuurlijk wel aardig hard, maar misschien verwacht je toch iets te veel vuurwerk.
klopt, dat staat in de folder... een gast die het zelf gemeten had kwam op 8,2 uit zal natuurlijk wel bij 3000-5000 toeren ofzo de koppeling hebben laten opkomen en hem in de 2 tot de 8000 toeren doorgetrokken hebben om over de 100 heen te komen.. en dan kan het
Youpwoensdag 6 april 2005 @ 21:23
nog niks aan de auto gedaan (alleen een wiel gewisseld en eens gekeken wat voor troep er allemaal achterin lag) ik heb gewoon geen tijd gehad

schandalig he

en komend weekend heb ik ook al geen tijd
StefanPdonderdag 7 april 2005 @ 02:41
Zo hij is echt netjes geworden man!! De voorkant verbaast me echt. Alsof hij nieuw is! Klopt het trouwens dat hij niet echt wit is, maar een beetje crèmekleurig?

Heb je alles in de motorruimte er zelf uitgesloopt?

De prijs is wel hoog, maar zoals Youp zegt is het heel weinig voor het fiksen van die schade. Ik ben veel meer kwijtgeweest aan stomme kleine deukjes, want ik kende niemand De schade hier is 20x zo erg als die deukjes bij mij.

En je kunt het ook zo bekijken. Auto wegdoen door de schade = een nieuwe auto moeten kopen. Die heb je ook niet voor niks, dus dat kost je zeker 1000 euro, en vind maar eens iets wat zo tof is als dit ding. Voor je het weet rijd je in een of ander stom golfje of corsaatje. Nee, dan geef ik liever 1500 of zo extra uit aan zo'n BMW!
Youpdonderdag 7 april 2005 @ 18:32
quote:
Op donderdag 7 april 2005 02:41 schreef StefanP het volgende:
Zo hij is echt netjes geworden man!! De voorkant verbaast me echt. Alsof hij nieuw is! Klopt het trouwens dat hij niet echt wit is, maar een beetje crèmekleurig?

Heb je alles in de motorruimte er zelf uitgesloopt?

De prijs is wel hoog, maar zoals Youp zegt is het heel weinig voor het fiksen van die schade. Ik ben veel meer kwijtgeweest aan stomme kleine deukjes, want ik kende niemand De schade hier is 20x zo erg als die deukjes bij mij.

En je kunt het ook zo bekijken. Auto wegdoen door de schade = een nieuwe auto moeten kopen. Die heb je ook niet voor niks, dus dat kost je zeker 1000 euro, en vind maar eens iets wat zo tof is als dit ding. Voor je het weet rijd je in een of ander stom golfje of corsaatje. Nee, dan geef ik liever 1500 of zo extra uit aan zo'n BMW!
ja het is echt creme, niet van dat goedkope wit
en de motorruimte is niet leeg geweest

en je moet er trouwens ook bij nadenken dat de aanschafprijs van deze auto ietwat hoger lag dan die van een golfje/corsatje/watever voor standaard auto
Dr_Frickin_Evildonderdag 7 april 2005 @ 18:54
Voor hoeveel heb je em eigenlijk gekocht youp?
Youpdonderdag 7 april 2005 @ 19:18
quote:
Op donderdag 7 april 2005 18:54 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Voor hoeveel heb je em eigenlijk gekocht youp?
staat in het vorige topic ook al

4500 euro, vriendenprijs...

Youpmaandag 2 mei 2005 @ 14:20
nou vandaag eindelijk eens tijd gehad om er wat aan te doen.. ik heb de naden van het voorfront bewerkt en hier en daar al getectyleerd.. morgen of vanavond nog een beetje bewerken hier en daar en dan nog een keer donkere tectyl halen (zit nu heldere op) en de rest afsmeren ik heb tevens de motorkap en de spatschermen enzo thuis en ik krijg nog een potje lak om hier en daar nog wat dingetjes bij te tippen eventueel
Youpmaandag 2 mei 2005 @ 20:08
nog een leuk detail... het geleverde materiaal past niet... het front zit er fout in...
gelukkig nog geen cent betaald, ze doen het maar helemaal opnieuw ofzo en dan bouwen ze m maar compleet op alles mooi afgewerkt, getectyleerd en passend... stel flikkers

@#%^@#%T#$!^!@%!@#$
Hyperdudemaandag 2 mei 2005 @ 20:26
Wat zijn dat nou voor gasten; hadden ze geen motorkap om te passen?
Maar iig mooi klote
Wat voor tectyl gebruik je?

Heb begrepen dat je bij E30 en later beter wasachtige producten kan gebruiken; dat wordt nl. ook gebruikt in de fabriek. Dinitrol is mi. trouwens veel dunner dan de gewone "Tectyl ML" en ook fijner in gebruik.

Ken je trouwens BMW Hollanders in Someren; BMW revisie enzo.
Mijn net gekochte 325iX Touring is na 300000 km een beetje toe aan een hartoperatie ;-)
Dus nu ben ik op zoek naar een goed adres!
Youpmaandag 2 mei 2005 @ 20:29
quote:
Op maandag 2 mei 2005 20:26 schreef Hyperdude het volgende:
Wat zijn dat nou voor gasten; hadden ze geen motorkap om te passen?
Maar iig mooi klote
Wat voor tectyl gebruik je?

Heb begrepen dat je bij E30 en later beter wasachtige producten kan gebruiken; dat wordt nl. ook gebruikt in de fabriek. Dinitrol is mi. trouwens veel dunner dan de gewone "Tectyl ML" en ook fijner in gebruik.

Ken je trouwens BMW Hollanders in Someren; BMW revisie enzo.
Mijn net gekochte 325iX Touring is na 300000 km een beetje toe aan een hartoperatie ;-)
Dus nu ben ik op zoek naar een goed adres!
ze hadden al het plaatwerk om te passen..

ik gebruik gewoon een spuitbus tectyl van de heuts.. is nu glasheldere maar ik wil nog grijze/zwarte halen want je hebt nu het idee dat er niks op zit ik weet niet hoe dat zit bij nieuwere bmw's... tectyl is tectyl (vind ik)

en dat bmw revisie adres ken ik (nog) niet..
Hyperdudemaandag 2 mei 2005 @ 20:46
quote:
Op maandag 2 mei 2005 20:29 schreef Youp het volgende:

[..]
...

en dat bmw revisie adres ken ik (nog) niet..
gelukkig maar

wat een klunzen dan trouwens
Youpmaandag 2 mei 2005 @ 21:33
quote:
Op maandag 2 mei 2005 20:46 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

gelukkig maar

wat een klunzen dan trouwens
mjah.. hebben zich er snel snel vanaf gemaakt ofzo terwijl ik echt mooi werk van ze gezien heb...
Youpdinsdag 3 mei 2005 @ 17:40
vanavond gaat hij weer terug naar de plaatwerker... hij deed er gelukkig niet moeilijk over... het word opnieuw gedaan...
TGTdinsdag 3 mei 2005 @ 17:49
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 17:40 schreef Youp het volgende:
vanavond gaat hij weer terug naar de plaatwerker... hij deed er gelukkig niet moeilijk over... het word opnieuw gedaan...
Gaartjes.

Wel mooi dat deze wagen toch weer op de weg komt. BMW 2002
Youpdinsdag 3 mei 2005 @ 22:42
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 17:49 schreef TGT het volgende:

[..]

Gaartjes.

Wel mooi dat deze wagen toch weer op de weg komt. BMW 2002
ja ik weet het maarja...

net even de auto teruggebracht.. ze deden er gelukkig totaal niet moeilijk over en het word gewoon opnieuw gedaan én ze bouwen hem waarschijnlijk ook op
Youpzondag 15 mei 2005 @ 13:29
nou het plaatwerk zit er dus op.. ze hebben het front er niet uit hoeven halen er kwam simpelweg wat meer pas en meetwerk bij kijken



naden mooooi afgewerkt van de spatschermen




eigenlijk wou ik er vandaag aan gaan werken maar helaas zit het weer niet echt mee....
Spyroniuszondag 15 mei 2005 @ 13:32
Wel beter dat ze niet alles eraf moesten halen en weer overnieuw moesten beginnen.

Maar uhm weer of geen weer gewoon aan gaan werken
Hyperdudezondag 15 mei 2005 @ 13:36
Dus, eh, ze hadden eigenlijk geen fout gemaakt?

Anyway, altijd handig zo'n Schutz laagje op je voorspoiler,
tegen opspattende steentjes van niet doorrijdende voorgangers.
Youpzondag 15 mei 2005 @ 13:38
quote:
Op zondag 15 mei 2005 13:32 schreef Spyronius het volgende:
Wel beter dat ze niet alles eraf moesten halen en weer overnieuw moesten beginnen.

Maar uhm weer of geen weer gewoon aan gaan werken
mjah de neus van de auto staat op zo'n 80cm van de poort... een hele hoop onderdelen liggen verderop in de schuur... om er aan te werken moet de auto er uit.. in de regen dus.. liever niet
Youpzondag 15 mei 2005 @ 13:39
quote:
Op zondag 15 mei 2005 13:36 schreef Hyperdude het volgende:
Dus, eh, ze hadden eigenlijk geen fout gemaakt?

Anyway, altijd handig zo'n Schutz laagje op je voorspoiler,
tegen opspattende steentjes van niet doorrijdende voorgangers.
ja lees maar op de vorige pagina

en dat laagje is standaard moet ik nog ff zwart maken...
StefanPmaandag 16 mei 2005 @ 05:08
Schoon man, lijkt wel als nieuw!
Youpmaandag 16 mei 2005 @ 09:56
dat was de bedoeling hiervan he
BaraCudamaandag 16 mei 2005 @ 09:56
Die motor zo dicht op je auto is natuurlijk vragen om krassen

Maar verder ziet het er top uit hoor
Youpmaandag 16 mei 2005 @ 09:58
quote:
Op maandag 16 mei 2005 09:56 schreef BaraCuda het volgende:
Die motor zo dicht op je auto is natuurlijk vragen om krassen

Maar verder ziet het er top uit hoor
alles met beleid he... ik krig de motor er perfect tussenuit en ook weer er tussen.. en tsjah ik heb nou eenmaal niet meer ruimte binnekort de brommertjes maar es verkopen dan kan de auto nog een halve meter verder naar achteren
BaraCudamaandag 16 mei 2005 @ 10:05
Heb jij contacten in de BMW wereld? Aangezien mijn dieseltje is verkocht wil ik binnen een maand een E36 325 coupe hebben. Met leer airco, de hele rambam Alleen er 1 vinden is punt 2

Sorry voor het offtopic gehalte
Youpmaandag 16 mei 2005 @ 10:07
quote:
Op maandag 16 mei 2005 10:05 schreef BaraCuda het volgende:
Heb jij contacten in de BMW wereld? Aangezien mijn dieseltje is verkocht wil ik binnen een maand een E36 325 coupe hebben. Met leer airco, de hele rambam Alleen er 1 vinden is punt 2

Sorry voor het offtopic gehalte
hmmz die contacten heb ik (nog) niet over een aantal maandjes ga ik misschien bij bmw stage lopen.... maar dat is natuurlijk te laat

maar vind je niks met auto-trader of op marktplaats?
BaraCudamaandag 16 mei 2005 @ 10:10
quote:
Op maandag 16 mei 2005 10:07 schreef Youp het volgende:

[..]

hmmz die contacten heb ik (nog) niet over een aantal maandjes ga ik misschien bij bmw stage lopen.... maar dat is natuurlijk te laat

maar vind je niks met auto-trader of op marktplaats?
Ja er staan er zat vooral uit 92, en ik wil er 1 vanaf 93 En daarbij wil ik een geheel orginele en dat blijkt ook moeilijk te zijn

Maargoed ik kijk gewoon elke dag even of er wat bij komt
Youpmaandag 16 mei 2005 @ 10:18
waarom perse 93?

en idd originele zijn wel eens lastig te vinden
BaraCudamaandag 16 mei 2005 @ 10:24
quote:
Op maandag 16 mei 2005 10:18 schreef Youp het volgende:
waarom perse 93?

en idd originele zijn wel eens lastig te vinden
Ik heb begrepen dat vanaf 93....ergens in het jaar de Vanos motoren erin zijn gekomen.
En dat in 93 wat interieur aanpassingen zijn doorgevoerd
Dus lieft heb ik er 1 uit 94 En het mag ook een 328 zijn natuurlijk
Youpmaandag 16 mei 2005 @ 10:27
quote:
Op maandag 16 mei 2005 10:24 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat vanaf 93....ergens in het jaar de Vanos motoren erin zijn gekomen.
En dat in 93 wat interieur aanpassingen zijn doorgevoerd
Dus lieft heb ik er 1 uit 94 En het mag ook een 328 zijn natuurlijk
hmmz kan niks vinden over dat vanos gebeuren maar t kan goed dat je gelijk hebt ja... waarom trouwens geen M3?
BaraCudamaandag 16 mei 2005 @ 10:30
quote:
Op maandag 16 mei 2005 10:27 schreef Youp het volgende:

[..]

hmmz kan niks vinden over dat vanos gebeuren maar t kan goed dat je gelijk hebt ja... waarom trouwens geen M3?
Budget is 8500 a 9000 euro
Youpmaandag 16 mei 2005 @ 10:32
quote:
Op maandag 16 mei 2005 10:30 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Budget is 8500 a 9000 euro
http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=3&record_id=3969278&class=cars&pos=25&locale=atnl.cars.1&distance=&SearchID=60fb08fdc25d6f7a46e90018891fd211

spaar 900 euro verder
BaraCudamaandag 16 mei 2005 @ 10:33
quote:
Ja bij zo'n M3 is goedkoop duurkoop denk ik.
volgends mij heb je voor 15000 euro een goede M3

Als het teveel gelul over iets anders is moet je het zeggen hoor

Edit: + ik moet er aanhanger met kart mee trekken dus ik denk niet dat die motoren daar op gebouwd zijn
Youpmaandag 16 mei 2005 @ 10:35
quote:
Op maandag 16 mei 2005 10:33 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Ja bij zo'n M3 is goedkoop duurkoop denk ik.
volgends mij heb je voor 15000 euro een goede M3

Als het teveel gelul over iets anders is moet je het zeggen hoor
kan... dan moet je voor een E30 M3 gaan.. maarja ik neem aan dat je dus een E36 wilt maar het is inderdaad niet echt een praktische auto voor woon/werk enzo... zuipt als een tierelier... heeft veek en duur onderhoud nodig enzo... een 325 of 328 is ook leuk en komt ook al redelijk in de buurt

en lul maar lekker het vorige topic is ook zo volgeluld
BaraCudamaandag 16 mei 2005 @ 10:38
quote:
Op maandag 16 mei 2005 10:35 schreef Youp het volgende:

[..]

kan... dan moet je voor een E30 M3 gaan.. maarja ik neem aan dat je dus een E36 wilt maar het is inderdaad niet echt een praktische auto voor woon/werk enzo... zuipt als een tierelier... heeft veek en duur onderhoud nodig enzo... een 325 of 328 is ook leuk en komt ook al redelijk in de buurt

en lul maar lekker het vorige topic is ook zo volgeluld
Dat het duur is maakt me niet zoveel uit, maar ik heb bij topgear gezien dat zo'n finegetunde motor in de soep liep toen ze een caravan trokken

Nou weet ik wel dat mijn aanhanger + kart geen caravan is maar toch
Youpmaandag 16 mei 2005 @ 10:39
quote:
Op maandag 16 mei 2005 10:38 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Dat het duur is maakt me niet zoveel uit, maar ik heb bij topgear gezien dat zo'n finegetunde motor in de soep liep toen ze een caravan trokken

Nou weet ik wel dat mijn aanhanger + kart geen caravan is maar toch
ho! stop! een trekhaak achter een M3

koop maar een 'gewone' coupe
Hyperdudemaandag 16 mei 2005 @ 10:40
verder off-topic

@Baracuda
Ik heb een '92 coupé, zonder Vanos; Vanos is vanaf 09-92
Vanos maakt maar klein beetje verschil, iets zuiniger is grootste voordeel.
Tot de 323/328 in1995 is er verder niets/nauwelijks iets veranderd.

In net begin van de E36 serie waren er wat aanloop/kwaliteits problemen; bij de coupé merk je daar niets van; die is al beter in elkaar geschroefd dan de vroege sedans.

Dus een VANOS 325 is idd ideaal , maar ik zou er niet echt veel meer voor betalen.
Ga gewoon voor een goed exemplaar, dat is al moeilijk genoeg te vinden.

Anders probeer je een 328 uit Duitsland te halen; daar zijn er nog genoeg goede exemplaren.

www.bmw.de (7-8000 EUR); krijg je nog garantie ook ( ik destijds wel 1 jaar tenminste)
BaraCudamaandag 16 mei 2005 @ 10:48
quote:
Op maandag 16 mei 2005 10:40 schreef Hyperdude het volgende:
verder off-topic

@Baracuda
Ik heb een '92 coupé, zonder Vanos; Vanos is vanaf 09-92
Vanos maakt maar klein beetje verschil, iets zuiniger is grootste voordeel.
Tot de 323/328 in1995 is er verder niets/nauwelijks iets veranderd.

In net begin van de E36 serie waren er wat aanloop/kwaliteits problemen; bij de coupé merk je daar niets van; die is al beter in elkaar geschroefd dan de vroege sedans.

Dus een VANOS 325 is idd ideaal , maar ik zou er niet echt veel meer voor betalen.
Ga gewoon voor een goed exemplaar, dat is al moeilijk genoeg te vinden.

Anders probeer je een 328 uit Duitsland te halen; daar zijn er nog genoeg goede exemplaren.

www.bmw.de (7-8000 EUR); krijg je nog garantie ook ( ik destijds wel 1 jaar tenminste)
Alleen spreek ik amper duits
Dan houd dat al snel op ben ik bang.
Hyperdudemaandag 16 mei 2005 @ 10:57
quote:
Op maandag 16 mei 2005 10:48 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Alleen spreek ik amper duits
Dan houd dat al snel op ben ik bang.
Schade

Maar je woont ook niet echt in de buurt zie ik. Misschien is België een alternatief.
Die dikke coupe's zijn nieuw nauwelijks verkocht in NL (BPM bedankt!)
Vooral de 328 met een paar simpele/goedkope aanpassingen 210-215 PK
is een goede deal qua PK/EUR verhouding.
BaraCudamaandag 16 mei 2005 @ 10:59
quote:
Op maandag 16 mei 2005 10:57 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Schade

Maar je woont ook niet echt in de buurt zie ik. Misschien is België een alternatief.
Die dikke coupe's zijn nieuw nauwelijks verkocht in NL (BPM bedankt!)
Vooral de 328 met een paar simpele/goedkope aanpassingen 210-215 PK
is een goede deal qua PK/EUR verhouding.
Een stuk rijden voor een goede bmw is geen probleem hoor
Maar ik heb op school nooit opgelet bij duits Helaas ik wist dat het toch ooit ergens nut voor zou hebben
Youpmaandag 16 mei 2005 @ 11:01
quote:
Op maandag 16 mei 2005 10:59 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Een stuk rijden voor een goede bmw is geen probleem hoor
Maar ik heb op school nooit opgelet bij duits Helaas ik wist dat het toch ooit ergens nut voor zou hebben
je kan toch vast wel iemand meenemen die goed duits kan?
BaraCudamaandag 16 mei 2005 @ 11:02
Wat ik ook merk is dat het in nederland stikt van de automaten

Denk je eindelijk een auto gevonden te hebben is het een automaat die veel benzine slurpt en langzamer is.
Hyperdudemaandag 16 mei 2005 @ 11:12
quote:
Op maandag 16 mei 2005 11:02 schreef BaraCuda het volgende:
Wat ik ook merk is dat het in nederland stikt van de automaten
Zijn nogal wat exemplaren verkocht aan de "vrouw van de tandarts" enzo.
De mijne heeft 2 verlichte make-up spiegels!

Was destijds wat mij betreft echt een mooi sierlijke otoo (bijna Italiaans zeg maar), nog steeds trouwens 1 van de mooiste BMW's die er zijn gemaakt, alleen een beetje veel verneukt door Johnnies en Lexus achterlichten.
BaraCudamaandag 16 mei 2005 @ 11:15
quote:
Op maandag 16 mei 2005 11:12 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zijn nogal wat exemplaren verkocht aan de "vrouw van de tandarts" enzo.
De mijne heeft 2 verlichte make-up spiegels!

Was destijds wat mij betreft echt een mooi sierlijke otoo (bijna Italiaans zeg maar), nog steeds trouwens 1 van de mooiste BMW's die er zijn gemaakt, alleen een beetje veel verneukt door Johnnies en Lexus achterlichten.
Ja ben het helemaal met je eens, wat is jou mening over de sedan uitvoering?
Die zijn er wel meer.
Youpmaandag 16 mei 2005 @ 11:26
quote:
Op maandag 16 mei 2005 11:15 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Ja ben het helemaal met je eens, wat is jou mening over de sedan uitvoering?
Die zijn er wel meer.
sedan is niet mooi... coupe

* Youp houdt niet van sedans....
BaraCudamaandag 16 mei 2005 @ 11:27
http://www.marktplaats.nl(...)%3D%26submit1%3DZoek

Kijk prachtbak!!! en dan Automaat

Maar hyperdude wat ik jou dus hoor zeggen is dat er met coupe's qua interieur niks mis is van de 92ers?

Alleen de motor is geen vanos?
Hyperdudemaandag 16 mei 2005 @ 11:28
Sedan vind ik minder mooi dan de coupé
Vooral "en profile" zie je duidelijk de langere lijnen vd. motorkap en lagere daklijn van de coupé.


coupé


sedan (kan zo snel niet ff een echt haakse foto vinden.)

Verder zijn de coupe's kwalitatief beter dan de sedan's, na '95 maakt dat trouwens geen verschil meer.
Coupé heeft vaak een M-Technic onderstel, zeer de moeite waard (zou ik altijd nemen/zoeken)

En bij mij zit er niet vaak iemand achterin, dus 4 deuren heb ik niets aan.
Coupé heeft trouwens ook nog een neerklapbare rugleuning vd. achterbank; kan je ook nog leuk naar de Gamma;
bij de sedan hoogstens zo'n skizak, maar meestal vaste achterbank.
Youpmaandag 16 mei 2005 @ 11:29
quote:
Op maandag 16 mei 2005 11:27 schreef BaraCuda het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)%3D%26submit1%3DZoek

Kijk prachtbak!!! en dan Automaat
erg jammer ja... wel mooi het sportpakket zo rondom alleen die M3 spiegels... die zijn toch niet origineel voor het sportpakket.........?
BaraCudamaandag 16 mei 2005 @ 11:34
quote:
Op maandag 16 mei 2005 11:29 schreef Youp het volgende:

[..]

erg jammer ja... wel mooi het sportpakket zo rondom alleen die M3 spiegels... die zijn toch niet origineel voor het sportpakket.........?
Nee klopt, maar met die spiegels kan ik nog leven, de rest moeten ze van afblijven
Hyperdudemaandag 16 mei 2005 @ 11:37
quote:
Op maandag 16 mei 2005 11:27 schreef BaraCuda het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)%3D%26submit1%3DZoek

Kijk prachtbak!!! en dan Automaat

Maar hyperdude wat ik jou dus hoor zeggen is dat er met coupe's qua interieur niks mis is van de 92ers?

Alleen de motor is geen vanos?
Precies; ''92-'95 zijn vrijwel identiek, misschien een ander stuurtje oid. of iets ander knoppen
En VANOS is er vanaf 09-'92 (model 1993)


Stop trouwens dat kenteken eens in de RDW.
Het is een import bak (dat zijn ze bijna allemaal; boeit dus niet)
Maar ding staat ook pas sinds eind maart op naam van huidige eigenaar; is dus BMW handelaartje ipv. BMWFAN! Uitkijken dus.

Zie trouwens dat ie zichzelf wel particulier noemt in die advertentie; niet kopen dan maar, wie verkoopt er nou een goede otoo binnen 2 maanden?

[ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 16-05-2005 11:43:38 ]
Hyperdudemaandag 16 mei 2005 @ 11:37
dubbel ;-)
Youpmaandag 16 mei 2005 @ 11:46
quote:
Op maandag 16 mei 2005 11:37 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Precies; ''92-'95 zijn vrijwel identiek, misschien een ander stuurtje oid. of iets ander knoppen
En VANOS is er vanaf 09-'92 (model 1993)


Stop trouwens dat kenteken eens in de RDW.
Het is een import bak (dat zijn ze bijna allemaal; boeit dus niet)
Maar ding staat ook pas sinds eind maart op naam van huidige eigenaar; is dus BMW handelaartje ipv. BMWFAN! Uitkijken dus.

Zie trouwens dat ie zichzelf wel particulier noemt in die advertentie; niet kopen dan maar, wie verkoopt er nou een goede otoo binnen 2 maanden?
zn geld is op?
Hyperdudemaandag 16 mei 2005 @ 11:55
quote:
Op maandag 16 mei 2005 11:46 schreef Youp het volgende:

[..]

zn geld is op?
Mogelijk.
Dan heeft ie er ook geen onderhoud aan gedaan, maar in 2 maanden maakt dat natuurlijk niets uit

Maar waarom zou je het risico lopen; dat ding is gewoon voor weinig gekocht, opgetuigd met (gejatte/geleende) wielen en spiegels, en de dorpeltjes/sideskirts zijn ff meegespoten in dat gare Calypso Rot, wat trouwens echt bij de eerste serie hoort (en ik kan het weten, want die kleur heb ik ook )

Staat trouwens ook nergens een km-stand gemeld, laat iemand anders dat ding maar kopen.
Youpmaandag 16 mei 2005 @ 11:58
quote:
Op maandag 16 mei 2005 11:55 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Mogelijk.
Dan heeft ie er ook geen onderhoud aan gedaan, maar in 2 maanden maakt dat natuurlijk niets uit

Maar waarom zou je het risico lopen; dat ding is gewoon voor weinig gekocht, opgetuigd met (gejatte/geleende) wielen en spiegels, en de dorpeltjes/sideskirts zijn ff meegespoten in dat gare Calypso Rot, wat trouwens echt bij de eerste serie hoort (en ik kan het weten, want die kleur heb ik ook )

Staat trouwens ook nergens een km-stand gemeld, laat iemand anders dat ding maar kopen.
jaja maar het is sowieso een automaat he dus die was toch al niet voor bara
Youpmaandag 16 mei 2005 @ 14:49
zo, net ff een enorme laag (heldere) tectyl overal in het voorfront gespoten
BaraCudamaandag 16 mei 2005 @ 15:33
quote:
Op maandag 16 mei 2005 11:58 schreef Youp het volgende:

[..]

jaja maar het is sowieso een automaat he dus die was toch al niet voor bara
Precies, het ging me om de looks er staan zoveel van die mooie auto's die vervolgends automaat zijn
Ik heb tot nu toe de 92ers buiten beschouwing gelaten dus daar zijn er ook nog wel wat van het is gewoon afwachten tot er een goede langs komt.
En als 1 van jullie er 1 tegen komt geef maar een gil in dit topic.

Want de opbouw van die 2002 wil ik natuurlijk niet missen
BaraCudawoensdag 18 mei 2005 @ 19:16
Wat ik me afvraag he, hoe lang gaat zo'n m3 motor eigenlijk bij normaal gebruik mee?

Kan me niet voorstellen dat zo'n E36 M3 blok de 3 ton zal halen bijvoorbeeld?

En er is nog steeds geen auto langsgekomen die me wat lijkt
Elke keer als ik er 1 gevonden denk te hebben dan ontbreekt of het leer of de airco
Hyperdudewoensdag 18 mei 2005 @ 19:25
Bij 150K zou ik maar beginnen met sparen voor een M3 revisie

3 ton is sowiezo een kilometerstand waar je niets van kan zeggen; als het nu goed rijdt gewoon hopen dat het zo blijft. Als het volgende maand kapot is moet je dan niet gaan zeuren.


Koop er gewoon 1 met een goede airco; leer kan je zo los halen in de kleur die je wilt.
En vaak is dat leer wat erin zit toch in matige staat.
Youpwoensdag 18 mei 2005 @ 20:44
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 19:16 schreef BaraCuda het volgende:
Wat ik me afvraag he, hoe lang gaat zo'n m3 motor eigenlijk bij normaal gebruik mee?

Kan me niet voorstellen dat zo'n E36 M3 blok de 3 ton zal halen bijvoorbeeld?

En er is nog steeds geen auto langsgekomen die me wat lijkt
Elke keer als ik er 1 gevonden denk te hebben dan ontbreekt of het leer of de airco
ik denk dat als je het extra vermogen van de M3 niet benut en dus ook niet hoog in de toeren gaat rijden dat het blok het dan best lang uit kan houden maarja wie doet dat nou bij 'normaal M gebruik' zal het bij 150-200k wel tijd zijn om het een en ander te vervangen
jochem8woensdag 18 mei 2005 @ 21:23
Mooi bakkie Youp, hou ons op de hoogte
RRRobertwoensdag 18 mei 2005 @ 22:52
Leuk project Youp! (zo, tvp )

Toen ik echter deze pic (html-resized )zag...

...had ik alleen zoiets: net alles strak in de lak en dan schuif je die motorfiets er zó strak langs de garagebox in, neem je daar geen onnodig risico's mee???
Youpwoensdag 18 mei 2005 @ 23:03
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 22:52 schreef RRRobert het volgende:
Leuk project Youp! (zo, tvp )

Toen ik echter deze pic (html-resized )zag...

-foto-

...had ik alleen zoiets: net alles strak in de lak en dan schuif je die motorfiets er zó strak langs de garagebox in, neem je daar geen onnodig risico's mee???
voorzichtig zijn en alles met beleid ik heb niet meer ruimte dat is het probleem
BaraCudadonderdag 19 mei 2005 @ 17:36
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 19:25 schreef Hyperdude het volgende:
Bij 150K zou ik maar beginnen met sparen voor een M3 revisie

3 ton is sowiezo een kilometerstand waar je niets van kan zeggen; als het nu goed rijdt gewoon hopen dat het zo blijft. Als het volgende maand kapot is moet je dan niet gaan zeuren.


Koop er gewoon 1 met een goede airco; leer kan je zo los halen in de kleur die je wilt.
En vaak is dat leer wat erin zit toch in matige staat.
http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=2&record_id=5034467&class=cars&pos=19&locale=atnl.cars.1&distance=&SearchID=45913ff810c68a17038226da6434d5f4

Wat denken wij van auto's uit rotterdam? Ik heb altijd begrepen dat die niet voorniks goedkoper zijn

En die leren bekleding er later in zetten, wat kost dat grapje? Ik bedoel je wil geen leer op die saaie standaard stoeltjes zetten. Dan moet je dus ook een complete stoel + achterbank kopen?
MikeyMandonderdag 19 mei 2005 @ 17:43
Volgens mij kost zoiets rustig 2 a 3000 euro... Wel een mooi vak overigens, bekleder...

Je kunt wel proberen uit een sloopauto het interieur te halen, en dat zelf te monteren...
BaraCudadonderdag 19 mei 2005 @ 18:43
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:43 schreef MikeyMan het volgende:
Volgens mij kost zoiets rustig 2 a 3000 euro... Wel een mooi vak overigens, bekleder...

Je kunt wel proberen uit een sloopauto het interieur te halen, en dat zelf te monteren...
Dat bedoel ik vaak ziet dat leer er nog wel goed uit, en om er nou 2000 a 3000 euro voor neer te tellen Dat krijg je er nooit meer voor terug...
Youpdonderdag 19 mei 2005 @ 18:47
leren recaro stoeltjes origineel voor Tii laten bekleden kost ook al 1200 euro... exclusief achterbank

een recaro interieur is het enige wat er eigenlijk nog ontbreekt aan mijn mobiel...
Hyperdudedonderdag 19 mei 2005 @ 18:48
kijk maar eens op duitse ebay of makrtplaats ofzo.
voor 750 heb je een leren bekledingsset. bank, stoelen, zijpanelen.
weekenje schroeven en klaar is Baracuda.
Dat is meestal goedkoper dan een ouwe airco weer aan de gang krijgen.
BaraCudadonderdag 19 mei 2005 @ 20:04
http://www.marktplaats.nl(...)oudei%3D150%26js%3D1

Enige wat ik hier aan kan vinden is dat hij 25 maart dit jaar op zijn naam is gezet
Maar volgends mij is half marktplaats handelaar dus ik weet niet of dit iets negatiefs is.

En hoe kan je trouwens het beste testen of een airco goed is?
Hoe kouder de lucht hoe beter ofzo?

[ Bericht 10% gewijzigd door BaraCuda op 19-05-2005 20:29:35 ]
ChRoNiCdonderdag 19 mei 2005 @ 23:49
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 20:04 schreef BaraCuda het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)oudei%3D150%26js%3D1

Enige wat ik hier aan kan vinden is dat hij 25 maart dit jaar op zijn naam is gezet
Maar volgends mij is half marktplaats handelaar dus ik weet niet of dit iets negatiefs is.

En hoe kan je trouwens het beste testen of een airco goed is?
Hoe kouder de lucht hoe beter ofzo?
1 fout teken is als hij bromt.

Ook natuurlijk of hij wel goed koelt.
Hyperdudevrijdag 20 mei 2005 @ 09:37
Best veel trouwens; 8500. Als je over 2-3 jaar weer wat anders wilt krijg je er nog 2-3 duizend voor terug, want dan loop je 2 3-series achter.

Is dit niks?

http://www.marktplaats.nl(...)253D100%2526js%253D1

Veel goedkoper en ziet er ook wel netjes/origineel uit.

NB.
Een goede airco koelt goed, gewoon een thermometer in ventilatierooster steken dan moet ie eigenlijk wel 6 graden halen. Geen rare geluiden en een recente rekening van controle/reparatie zijn ook prima.
BaraCudavrijdag 20 mei 2005 @ 20:58
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 09:37 schreef Hyperdude het volgende:
Best veel trouwens; 8500. Als je over 2-3 jaar weer wat anders wilt krijg je er nog 2-3 duizend voor terug, want dan loop je 2 3-series achter.

Is dit niks?

http://www.marktplaats.nl(...)253D100%2526js%253D1

Veel goedkoper en ziet er ook wel netjes/origineel uit.

NB.
Een goede airco koelt goed, gewoon een thermometer in ventilatierooster steken dan moet ie eigenlijk wel 6 graden halen. Geen rare geluiden en een recente rekening van controle/reparatie zijn ook prima.
Ga morgen bij die rode BMW 328 kijken.

Hij wil er minimaal 8000 voor hebben en opzich als je rond kijkt is dat met die opties en uit dat jaar geen slechte prijs. Dan moet natuurlijk wel alles in orde zijn

Vandaag is me golf dieseltje verkocht dus ben nu autoloos voor het eerst in 4 jaar
Hyperdudevrijdag 20 mei 2005 @ 22:00
Succes morgen.

Check goed of de Vanos niet rammelt en of het differentieel niet te veel zingt bij gas loslaten.
Test de koppeling door in de stad ofzo flink veel te koppelen/filerijden oid. Als ie dan gaat klapperen/schokken na een tijdje ben je (bijna) toe aan een nieuwe koppeling.
Check/probeer de climate control goed; vaak storing in bedieningspaneel ( dan doet ie dus vreemd )
draaiknoppen= geen climate control trouwens.

Ook kromme remschijven komen vaak voor: licht remmen op snelweg(afrit) geeft lichte trilling in stuur.

Probeer absoluut bewijs van km. stand te krijgen, bv. ouwe APK rapporten, of beter nog laat even bij een garage een NAP uitdraai maken. (kan dat op zaterdag?)

Zonder historie/rekeningen zou ik geen coupé kopen, er is zoveel bagger.
Maar een goeie is de moeite van het zoeken zeker waard.

Je hebt toch al wel geïnformeerd naar de verzekeringspremie die je voor dit soort otoos moet betalen!? Daar wordt je nl. vaak niet al te blij van.



[ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 20-05-2005 22:09:41 ]
BaraCudavrijdag 20 mei 2005 @ 23:25
Ik zal alles goed nakijken thanks voor de tips

En wat verzekering betreft, ik woon nog thuis en heb een fulltime baan
Nu is de periode dat ik zo'n auto kan rijden, straks als ik een dikke saaie vrouw heb niet meer
BaraCudazaterdag 21 mei 2005 @ 17:45
Nou ben wezen kijken, technisch denk ik dat hij wel ok was.
Maar hij had vooral in linker deur wat putjes zitten waar ook de lak beschadigd was.
Putjes kun je makkelijk laten maken maar zodra de lak kapot is gaat dit niet meer.
Verder had de achterbumper wat krasjes en zat klein scheurtje in.

Van binnen was het leer 2 kleurig paarse zitting en zwarte kanten zegmaar, en ik wil toch gewoon een effe kleur. En er was in gerookt volgends mij Welke idioot doet dat nou toch:P

En dat die man hem na 2 maanden weer verkoopt omdat ie toch een kleinere sportauto wil klonk ook een beetje raar.

Anyway de 6 cillinder klonk prachtig en ik heb nu in iedergeval vergelijkingsmateriaal.

edit: Tijdens het rijden hoorde ik 2x achter elkaar een piepje ergens vandaan komen? Die man wist niet wat het was, checkcontrol gaf niks aan en er branden geen lampjes? enig idee wat dit kon zijn?
Hyperdudezaterdag 21 mei 2005 @ 18:18
Jammer,

Maar je hebt iig. je niet laten verleiden tot een te vlotte aanschaf.
Weet je ook wat er voor banden onder zaten; als er cheap-ass bandjes onder zaten zou ik nog meer gaan twijfelen. Leek de kmstand trouwens te kloppen?

pieptoon kan wel uit de computer komen.
Zit een stand "memo"op doet ie 2 of 3 piepjes vlak voor het hele uur.
Ook bij temperatuur lager dan 3 graden gaat er iets piepen bij starten, maar zo koud is het nu ook weer niet in Limburg.
Kan ook zijn dat climatecontrol of checkcontrol een piep alarm geeft oid, van die nieuwerwetse zooi weet ik echter niets.
BaraCudazaterdag 21 mei 2005 @ 20:27
Ja km stand leek wel te kloppen denk ik.

Ik denk dat het beste eerlijke auto was en er zaten goed merk bandjes onder.

Maar ik wil gewoon een auto die minder "schade" heeft

http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=1&record_id=5039789&class=cars&pos=7&locale=atnl.cars.1&distance=&SearchID=d6b67f56716bd84346cce78aec79e9b4
Ik zag deze nu staan... 323 is ook een 2.5 liter motor alleen iets gedetuned....
170 pk denk niet dat er echt groot verschil te merken is met een 192pk motor van bmw

Op autoweek staat dat 325 en 323 beide 0-100 in 8 seconden doen.... dat kan klopen natuurlijk omdat het dezelfde motor is.
Alleen na de 120 of 130 zal hij minder snel naar de 200 lopen denk ik, dus een goede keus wel.

[ Bericht 12% gewijzigd door BaraCuda op 21-05-2005 20:36:01 ]
Hyperdudezaterdag 21 mei 2005 @ 20:48
Rierink is wel een uitkijken adres. 2e hit in Google zit je al bij Radar
Omschrijvingen in advertenties kloppen vaak voor geen meter, of de otoo is er net ff niet enzo.

323 is idd een beetje marketing oefening omdat ze 325 en 328 al te dicht bij elkaar vonden liggen.
Later toen de 330 kwam was de 325 ook weer terug met 192 PK

323 schijnt nogal na boven te strooien qua Pk's, en zou je redelijk eenvoudig wat op moeten kunnen porren. Details weet ik niet. In de praktijk vrijwel net zo snel als een 325 (zonder Vanos)
Wel relatief zuinig.
BaraCudazaterdag 21 mei 2005 @ 21:19
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:48 schreef Hyperdude het volgende:
Rierink is wel een uitkijken adres. 2e hit in Google zit je al bij Radar
Omschrijvingen in advertenties kloppen vaak voor geen meter, of de otoo is er net ff niet enzo.

323 is idd een beetje marketing oefening omdat ze 325 en 328 al te dicht bij elkaar vonden liggen.
Later toen de 330 kwam was de 325 ook weer terug met 192 PK

323 schijnt nogal na boven te strooien qua Pk's, en zou je redelijk eenvoudig wat op moeten kunnen porren. Details weet ik niet. In de praktijk vrijwel net zo snel als een 325 (zonder Vanos)
Wel relatief zuinig.
Hahaha geweldig dat radar verhaal
Die vergeten we maar heel snel, maar dan weet ik in iedergeval dat 323 ook een optie is

Godver wat is auto's kopen toch klote zeg
MikeyManzondag 22 mei 2005 @ 10:48
.... maareehh... Hoe staat het met Youp's 2000tii?
Youpzondag 22 mei 2005 @ 10:55
quote:
Op zondag 22 mei 2005 10:48 schreef MikeyMan het volgende:
.... maareehh... Hoe staat het met Youp's 2000tii?
die staat in de schuur... maandag ff nieuwe (goede) chromepoets halen en de bumper en de grilletjes oppoetsen... en dan de beste koplampen uitzoeken (ik heb dr een aantal ) dan moet ik ergens bevestigingsmateriaal uit zien te halen en de handel er op schroeven
MikeyManzondag 22 mei 2005 @ 10:57
Probeer eens tandpasta ipv dure chroompoets... Is een tip die ik ooit van iemand heb gekregen, heb het zelf nog niet geprobeerd, dus ik ben niet verantwoordelijk te houden voor eventuele ontploffingen enzo...
Youpzondag 22 mei 2005 @ 11:00
hmmz is een idee... tandpasta is ook een soort van schuurmiddel ik probeer het dalijk ff op een stuk verwrongen bumper

ik denk dat ik nu ook ff de blower/kachelradiateur en de middenconsole ga vervangen

t is mooi weer
Tjabbozondag 22 mei 2005 @ 11:08
chroompoetsen gaat perfect met cola.

een beetje cola op wat zilverpapier doen en dan poetsen!
was laatst op discovery. goedkoop en perfecte oplossing!

no shit!
Alcyonezondag 22 mei 2005 @ 11:12
Youp, ik hoop dat je jouw bakkie weer zo snel mogelijk op de weg krijgt, dat verdienen jullie!
Youpzondag 22 mei 2005 @ 11:32
quote:
Op zondag 22 mei 2005 11:08 schreef Tjabbo het volgende:
chroompoetsen gaat perfect met cola.

een beetje cola op wat zilverpapier doen en dan poetsen!
was laatst op discovery. goedkoop en perfecte oplossing!

no shit!
ja weet ik, maar van alufolie krijg je ook krassen enzo.. dat is iets voor als het chroom redelijk geroest is enzo niet om het mooi bling bling op te poetsen en dat laatste is van toepassing bij mij
Youpzondag 22 mei 2005 @ 11:33
quote:
Op zondag 22 mei 2005 11:12 schreef Alcyone het volgende:
Youp, ik hoop dat je jouw bakkie weer zo snel mogelijk op de weg krijgt, dat verdienen jullie!
thanks man


ik ben nu toevallig ff boven om mn zonnebril te halen... ik zie geen klote, al dat wit weerkaatst de zon zo erg dat ik amper wat zie
Youpzondag 22 mei 2005 @ 12:01
nou de oude kachel, middenconsole en het handschoenenkastje zijn er uit.. nu de nieuwe er weer in maar eerst ff alles mooi schoonmaken nu ik er toch goed bij kan...

youp's worksite


oude kachel


nieuwe kachel


zoek de 5 verschillen de "nieuwe" ziet er nog belabberder uit dan de oude maar hij doet het wel, dat scheelt



de plaats waar ik t allemaal in moet porren

en ik ga weer verder
Youpzondag 22 mei 2005 @ 12:56
en weer een update...

de kachel zit er in en ik ben nu onderweg naar de zolder voor een nieuwe middenconsole en een nieuw handschoenen kastje en enventueel nog wat nieuwe platen voor onder het dash...

en hier zien we een youp in zn natuurlijke leefomgeving









zeeeeeer zeldzame foto's van mij aan t werk

-edit-

oja, het ligt best comfortabel! na een tijdje voel je niks meer
Hyperdudezondag 22 mei 2005 @ 13:46
quote:
Op zondag 22 mei 2005 12:56 schreef Youp het volgende:
en weer een update...
...

zeeeeeer zeldzame foto's van mij aan t werk

-edit-

oja, het ligt best comfortabel! na een tijdje voel je niks meer
Dat je niks meer voelt dat zal wel kloppen, alleen je date van volgend weekend zal wel denken;
"Waarom heeft die gozer een versnellingspook tattoo op z'n heup?"
BaraCudazondag 22 mei 2005 @ 13:48
hahaha met je rug op zo'n dorpel liggen is echt dodelijk
Youpzondag 22 mei 2005 @ 14:07
quote:
Op zondag 22 mei 2005 13:46 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat je niks meer voelt dat zal wel kloppen, alleen je date van volgend weekend zal wel denken;
"Waarom heeft die gozer een versnellingspook tattoo op z'n heup?"
quote:
Op zondag 22 mei 2005 13:48 schreef BaraCuda het volgende:
hahaha met je rug op zo'n dorpel liggen is echt dodelijk
ik leef nog

ff de laatste foto's resizen en online knallen ik ben uitgewerkt voor vandaag
jochem8zondag 22 mei 2005 @ 14:09
Heb je ook foto's met het hoofd van de werkelijke Youp in zijn natural habitat?
Youpzondag 22 mei 2005 @ 14:11
een doos met magische onderdelen


ff later zat alles weer er in >> klaar


en ook de tankdop heeft zijn oude plekje weer teruggevonden
Youpzondag 22 mei 2005 @ 14:13
quote:
Op zondag 22 mei 2005 14:09 schreef jochem8 het volgende:
Heb je ook foto's met het hoofd van de werkelijke Youp in zijn natural habitat?


uitgeslapen koppie

voor meer foto's kijk je maar in mn fotoboek
BaraCudazondag 22 mei 2005 @ 14:15
Netjes hoor

Nog even over die Rode 328, ik had gemailt dat ik er vanaf zag dat de raparatie van die deukjes waar ook lakschade zat te duur was om te laten maken. Nou mailde hij terug dat hij nog wel wat aan de prijs kon doen
Maar volgends mij om zulke schades goed te krijgen moet je de halve auto laten spuiten?
BaraCudazondag 22 mei 2005 @ 14:23
quote:
Op zondag 22 mei 2005 14:09 schreef jochem8 het volgende:
Heb je ook foto's met het hoofd van de werkelijke Youp in zijn natural habitat?
het gaat om de auto hoor
Youpzondag 22 mei 2005 @ 14:23
grapjurk
Hyperdudezondag 22 mei 2005 @ 14:32
en off-topic weer
quote:
Op zondag 22 mei 2005 14:15 schreef BaraCuda het volgende:
Netjes hoor

Nog even over die rode 328, ik had gemaild dat ik er vanaf zag dat de reparatie van die deukjes waar ook lakschade zat te duur was om te laten maken. Nou mailde hij terug dat hij nog wel wat aan de prijs kon doen
Maar volgend mij om zulke schades goed te krijgen moet je de halve auto laten spuiten?
Was toch alleen 1 deur+bumper?
Dan hoef je niet de hele/halve otoo te spuiten.
Maar als het zo simpel is dan had de verkoper het toch gedaan voordat ie probeert te verkopen?
Dan had je 'm al gekocht toch?
BaraCudazondag 22 mei 2005 @ 14:35
quote:
Op zondag 22 mei 2005 14:32 schreef Hyperdude het volgende:
en off-topic weer
[..]

Was toch alleen 1 deur+bumper?
Dan hoef je niet de hele/halve otoo te spuiten.
Maar als het zo simpel is dan had de verkoper het toch gedaan voordat ie probeert te verkopen?
Dan had je 'm al gekocht toch?
Dat denk ik wel ja Maar wat ik nog raar was, was dat de behuizing om zijn contactslot weg was, hij vertelde me dat zijn contactslot doordraaide af entoe maar daar kwam een nieuwe voor.

Het geheel maakt het gewoon een beetje raar allemaal, ik weet niet of ik die vent kan vertrouwen, en daarom moet ik het gewoon niet doen denk ik
Hyperdudezondag 22 mei 2005 @ 14:39
quote:
Op zondag 22 mei 2005 14:35 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

...ik weet niet of ik die vent kan vertrouwen, en daarom moet ik het gewoon niet doen denk ik
Dat is de juiste conclusie denk ik
BaraCudazondag 22 mei 2005 @ 14:44
[s]
quote:
Op zondag 22 mei 2005 14:39 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat is de juiste conclusie denk ik
Ik had je trouwens op msn toegevoegd om youp zijn topic beetje clean te houden maar ik weet niet of je msn hebt
Youpmaandag 23 mei 2005 @ 09:19
quote:
Op zondag 22 mei 2005 14:44 schreef BaraCuda het volgende:
[s]
[..]

Ik had je trouwens op msn toegevoegd om youp zijn topic beetje clean te houden maar ik weet niet of je msn hebt



dnzlmaandag 23 mei 2005 @ 13:47
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:36 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=2&record_id=5034467&class=cars&pos=19&locale=atnl.cars.1&distance=&SearchID=45913ff810c68a17038226da6434d5f4

Wat denken wij van auto's uit rotterdam? Ik heb altijd begrepen dat die niet voorniks goedkoper zijn
Bedenk je wel dat daar nog een dikke goude ketting bij moet komen?

Youp, ziet 'r weer strak uit!

Doet deze plaatwerker meer van dit soort klusjes. Ik heb ook nog een kras van voor naar achter die een of andere crackjunk er 's nachts op heeft lopen porren. Kost me bij de CARe ¤1800,- (wit).
Youpmaandag 23 mei 2005 @ 13:49
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:47 schreef dnzl het volgende:

[..]

Bedenk je wel dat daar nog een dikke goude ketting bij moet komen?

Youp, ziet 'r weer strak uit!

Doet deze plaatwerker meer van dit soort klusjes. Ik heb ook nog een kras van voor naar achter die een of andere crackjunk er 's nachts op heeft lopen porren. Kost me bij de CARe ¤1800,- (wit).
ik kan je via mail ofzo wel even het adres geven... ff bellen en vragen kan geen kwaad
ik weet niet of ze het zo voor iedereen doen, ik ben ook via via daar terecht gekomen

-edit-

ik doe niet aan sjon style accesoires
dnzlmaandag 23 mei 2005 @ 14:33
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:49 schreef Youp het volgende:

[..]

ik kan je via mail ofzo wel even het adres geven... ff bellen en vragen kan geen kwaad
ik weet niet of ze het zo voor iedereen doen, ik ben ook via via daar terecht gekomen

-edit-

ik doe niet aan sjon style accesoires
Ik reageerde ook op die quote. Jouw BMW heeft een boel meer stijl dan wat je tegenwoordig op de weg ziet .

Wil je me even mailen op stayfan [aap] gmail.com, thanks man!
Youpmaandag 23 mei 2005 @ 14:43
quote:
Op maandag 23 mei 2005 14:33 schreef dnzl het volgende:

[..]

Ik reageerde ook op die quote. Jouw BMW heeft een boel meer stijl dan wat je tegenwoordig op de weg ziet .

Wil je me even mailen op stayfan [aap] gmail.com, thanks man!
you've got mail
D-Devilmaandag 23 mei 2005 @ 16:17
Ziet er veelbelovend en goed uit, ik hoop dat je binnenkort er weer mee kan scheuren.
Youpdinsdag 24 mei 2005 @ 09:53
quote:
Op maandag 23 mei 2005 16:17 schreef D-Devil het volgende:
Ziet er veelbelovend en goed uit, ik hoop dat je binnenkort er weer mee kan scheuren.
hey D!

ja ik hoop t ook... dan moet ik (nog steeds) eens richting het zuiden komen
Youpzondag 5 juni 2005 @ 11:33
gisteren heb ik de grilletjes eens goed met chroompoets bewerkt.. ik ben tot de conclusie gekomen dat zodra de hele auto af is ik op zoek ga naar betere grilletjes of gewoon op nieuw laten verchromen oid ze zijn wel bling geworden maar het chroom heeft zn beste jaren gehad...
BaraCudazondag 5 juni 2005 @ 12:51
Het is wel prutweer om aan een auto te werken nu zeg
dat noemen ze dan zomer
Youpzondag 5 juni 2005 @ 13:17
ja precies... die grilletjes heb ik ook gewoon binnen in de keuken gedaan en vandaag doe ik niks aan het ding.. net al de 1 van moeders gepoetst en dat is alweer meer dan zat
Halfgedraaidezondag 5 juni 2005 @ 22:14
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:36 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=2&record_id=5034467&class=cars&pos=19&locale=atnl.cars.1&distance=&SearchID=45913ff810c68a17038226da6434d5f4

Wat denken wij van auto's uit rotterdam? Ik heb altijd begrepen dat die niet voorniks goedkoper zijn

En die leren bekleding er later in zetten, wat kost dat grapje? Ik bedoel je wil geen leer op die saaie standaard stoeltjes zetten. Dan moet je dus ook een complete stoel + achterbank kopen?
Jetcars
Ik zou zeggen doe eens een search met jetcars. Word gerund door marokkanen en heb al een hoop gezeik gehoord van die maatschappij. Niet langs gaan dus.
yupmaandag 6 juni 2005 @ 02:03
Dan ben jij echt fucking goed geinformeerd zeg.

Jet Cars word gerund door een stelletje Turken en nee ze hebben niet echt een beste naam...
Youpdinsdag 8 mei 2007 @ 19:10
Hij is verkocht....

aan de vorige eigenaar wanneer hij af is ga ik nog een paar plaatjes schieten en een rondje rijden ofzo

ik heb er dadelijk helemaal geen tijd meer voor en ik heb er nog steeds geen materiaal voor en geen werkplaats om lekker te sleutelen thuis dus vandaar... en ik ben op zoek naar een ander autotje...