Ik had het al begrepen van MM, maar toch bedankt.quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:27 schreef -Vaduz- het volgende:
En Doekes, Peter Hoekstra speelt niet bij Excelsior, hier speelt Nick. (ex FC Twente)
quote:Urk en Be Quick ’28 willen exact hetzelfde
Achter de rug van koploper Excelsior '31 azen nog drie clubs op het kampioenschap. Twee daarvan, Urk en Be Quick '28, gaan dit weekeinde onderling uitvechten wie nog deel uit mag blijven maken van het rijtje kanshebbers.
Heeft Be Quick '28 daar tegen Urk weer reden toe?
Om een lang verhaal kort te maken, Urk en Be Quick '28 willen allebei exact hetzelfde: winnen. Voor een keurige deling van de punten kopen beiden immers helemaal niets. Nu is Urk dit seizoen al helemaal geen remiseschuiver. Op zaterdag voor Pasen liet de ploeg van trainer Henk Nieuwenhuis pas zijn eerste gelijke spel in deze competitie noteren. Normaal gesproken had Urk met een winst-verlies balans van 11 tegen 8 al lang zijn aanspraken op de titel in de prullenbak kunnen gooien, maar in het krachtenspel bedraagt de achterstand op de koploper - ervan uitgaande dat Urk zijn inhaalwedstrijd tegen SDCP dinsdag 12 april tot winst voert - nog altijd maar vijf punten. Overbrugbaar, redeneert men in het vissersdorp.
Ook Be Quick '28 zal zich nog niet kansloos achten. Winst op Urk is wel geboden en dan ontmoeten de Zwollenaren een week later Excelsior '31. Levert dat duel ook drie punten op, dan kruipt de formatie van trainer Gerard Marsman weer heel dicht naar het doel toe dat dit seizoen al snel volledig in rook opging. Onder Marsman, die tussentijds Jerry Cooke opvolgde, volgde een redelijk herstel. Zonder de zware tegenvallers tegen WHC (3-0) en SDCP (2-0) had Be Quick '28 in deze fase zelfs een hoge borst mogen opzetten. Nu past toch enige bescheidenheid.
Voor achtervolger nummer drie Harkemase Boys is het ook nog niet definitief over in de hoofdklasse C. De Friezen kwamen niet zonder kleerscheuren (WHC, 0-0) door het dubbelprogramma met Pasen, maar mogen nog hopen, op de absolute voorwaarde dat er nu echt helemaal niets meer mag mislopen. De eerstkomende hindernis heet SDCP, dat strijdt tegen degradatie.
In Rijssen kijkt men met spanning uit naar de twee komende speeldagen. Excelsior '31 krijgt eerst te maken met ACV en volgende week de confrontatie met Be Quick '28. Twee zware uitwedstrijden op rij, gemakkelijk is anders. Aan de andere kant, de ploeg van trainer Henri Golstein lijkt tot nu toe soepel om te kunnen gaan met de toenemende spanning.
De overige wedstrijden staan allemaal in meer of mindere mate in het teken van 'nog niet veilig'. Bij ASV Dronten-DOSK staat de rode lantaarn op jurytafel. Wint de thuisclub dan is de anti-trofee voorlopig voor de Kampenaren. Nunspeet moet in de uitwedstrijd tegen VVOG eindelijk weer eens een goed resultaat neerzetten. Het gewenste effect van interim-trainer Evert Fiechter bleef vorige week (3-0 verlies van Be Quick '28 ) nog uit.
Ook ONS Sneek heeft nog zorgen, zeker na het dramatisch verlopen Paasweekeinde met maar liefst negen tegentreffers. De Snekers gaan op bezoek bij WHC, dat de handdoek heeft gegooid in de titelrace.
HHC Hardenberg heeft zijn veiligheidscertificaat (30 punten) bijna binnen. Bij een gelijk spel tegen sportclub Genemuiden is het zover. De verwachting is dat ook Genemuiden het uiteindelijk wel zal redden, als het niet in Hardenberg is dan wel later.
bron: Voetbal op zaterdag
ik zou het niet durven zeggen, vind je verhalen (net als die van MM ) wel geinig om te lezen maar heb verder met de hoofdklasse C weinig binding omdat het hier een eindje vandaan isquote:Op zaterdag 9 april 2005 20:32 schreef -Vaduz- het volgende:
Dat heb je goed SJ! Ik ben benieuwd of dit ooit eerder is voorgekomen in de Hoofdklasse geschiedenis.
Staat Van der Kwaak niet in jullie hok?quote:Excelsior '31 kan de champagne koud zetten
10 april
ZWOLLE - De strijd om de titel in de hoofdklasse C is na genoeg beslecht. Excelsior '31 zette naaste belager Be Quick '28 aan de kant met 1-2 en heeft het kampioenschap daardoor nu voor het oprapen.
Maandenlang heeft trainer Henri Golstein aan iedereen die het maar horen wilde lopen verkondigen dat zijn ploeg 'niks moest, maar alles mocht'. Bescheidenheid siert immers de mens, maar na de overwinning in Zwolle kon ook Golstein er niet meer om heen: "We gaan voor het kampioenschap. We hebben het zelf afgedwongen."
Een simpele rekensom op basis van de huidige tussenstand leert dat Excelsior '31 uit de drie resterende speelrondes nog vier punten moet halen om feest te mogen vieren. Dat varkentje moet de club uit Rijssen zonder al te veel problemen kunnen wassen, want het programma van de komende weken oogt niet al te zwaar. Aanstaande zaterdag maakt SDC Putten zijn opwachting in het Twentse land, een week later gevolgd door ASV Dronten. Op de laatste speeldag (7 mei) is Excelsior '31 dan nog te gast bij WHC. Maar als alles volgens de logica van de krachtsverschillen verloopt, doet het duel in Wezep dan niet meer ter zake, omdat naar alle waarschijnlijkheid de champagneflessen al op zaterdag 23 april ontkurkt zijn.
Het duel in Zwolle riep slechts bij vlagen de gedachte op dat hier de nummers een en twee van de C-afdeling aan het werk waren. Excelsior '31 pakte aanvankelijk wel het initiatief maar zakte in de eerste helft snel terug naar een toch bedenkelijk niveau. De opbouw van achteruit liep vaak in pril stadium al weer dood, de middenlinie maakte zich al evenzeer schuldig aan onnodig balverlies en de voorhoede, met daarin ook weer de van een liesblessure herstelde Erwin Looms, kwam amper in het stuk voor. "We gingen lang spelen in plaats van ons normale positiespel", legde Golstein de vinger op de zere plek. "Je kon ook goed merken dat bij een aantal spelers de spanning erop zat."
Be Quick '28 was voor rust de bovenliggende partij, met Duncan van Moll in een centrale spelverdelersrol. De thuisclub moest schipperen met zijn opstelling, omdat Jan Wicher Vellinga en Mathijs Bremmer geschorst waren. Het probleem Bremmer was het simpelst op te lossen met Jonathan Vosselman als logische stand-in. De leemte van Vellinga vergde een ingrijpender aanpassing. Edwin Starke kwam zoals te verwachten viel naast Stephan Rahantoknam te staan in het centrum van de verdediging, maar daardoor miste de middenlinie wel Starkes dynamiek. Van Moll deed ongetwijfeld zijn stinkende best om de kar te trekken, maar het rendement van zijn loop- en draaiacties bleef alles bij elkaar onder de maat. Veel dreigende situaties wist Be Quick '28 voor de pauze niet te creëren. Het Zwolse kamp mokte na afloop wel over het moment waarop Erwin Schouten wilde uithalen voor een schot, maar zijn standbeen toen werd weggemaaid. Scheidsrechter Bakker zag in die actie echter geen aanleiding naar de stip te wijzen. Verder was er nog een onhandige manoeuvre van Excelsior-doelman Vicente Fernandez Hesselink, waarop de bal via de buitenkant van de paal naast vloog en op slag van rust dacht de thuisclub zelfs de score geopend te hebben, maar hadden arbiter Bakker en zijn assistent buitenspel geconstateerd. Met een beetje fantasie en geluk had Be Quick '28 dus met een voorsprong kunnen gaan rusten, maar spreken van een Zwols kansenfestival zou de waarheid fors geweld aan gedaan hebben.
In de tweede helft kreeg Excelsior '31 meer greep op de handelingen. Sjors Brugge, Amanuel Isa en Nick Hoekstra begonnen zich op het middenveld zeer serieus te bemoeien met de gang van zaken, Hubert Dijk en Bert Montizaan hielden voorin het veld heel breed en in het centrum van de aanval gooide Looms zijn grote en sterke lijf in de strijd. Waar Be Quick '28 voor rust nog simpel overeind was gebleven, kraakte de Zwolse defensie meteen in al zijn voegen, met Vosselman als de aantoonbare zwakste schakel. De linksback kon het vereiste niveau even niet aan en zag een aantal keer voornamelijk de hielen van Montizaan. Looms bewees in die fase ook weer zijn waarde voor het team. Zijn kopbal uit een corner kon nog wel worden gekeerd, maar verdediger Jarno Beltman bracht vanuit de rebound de Twentenaren alsnog aan de leiding. Meteen daarop moest keeper Luuk Drost in ene moeite door twee keer redding brengen op vlammende schoten van Montizaan en Dijk.
Aan de andere kant kreeg Hesselink het daarna ook ineens druk. Met een beetje mazzel hield de Twentse doelman eerst een inzet tegen van Jesper Beunk en maakte hij vervolgens zijn ploeggenoten knap nerveus met zijn weifelende manier van ingrijpen. Excelsior '31 miste duidelijk iemand in de defensie die rust brengt. Normaliter is Peter Scheppink de aangewezen persoon daarvoor, maar de aanvoerder was niet beschikbaar vanwege een schorsing. Passend in het beeld van de wedstrijd van dat moment kwam Be Quick '28 halverwege de tweede helft op gelijke hoogte. Starke had daarbij wel alle geluk van de wereld, want via het muurtje kreeg zijn vrije schop een onstuitbare wending mee. Lang heeft de 1-1 stand niet op het scorebord gestaan. Een paar minuten later was Vosselman in geen velden of wegen te bekennen toen Montizaan vanaf de rechterflank naar binnen kruiste en met zijn linkervoet doeltreffend uithaalde. Doelman Drost had wellicht het onheil kunnen voorkomen, maar daarvoor was zijn reactie te lauw. Drost ging even later nog opzichtiger in de fout door Maarten Dangremond in stelling te brengen. De invaller trof met zijn eerste balcontact de lat.
Het offensief van Be Quick '28 zou uiteindelijk niets opleveren. Met Rahantoknam als extra spits en 'good old' Arie Smit als vervanger voor de leeg gespeelde Arjan Louwen oefenden de Zwollenaren wel veel pressie uit, maar met het betere kunst- en vliegwerk bleef Excelsior '31 overeind. Met dank ook aan Looms die zich er niet voor schaamde af en toe de verdediging een handje toe te steken. "De ene helft van de ploeg was goed, de andere helft niet en dat is te veel", oordeelde trainer Gerard Marsman. "Op dinsdag en donderdag kunnen ze heel goed voetballen, maar ze moeten het ook op zaterdag laten zien." Marsman nam dit seizoen tijdens de rit het stokje over van Jerry Cooke, maar kreeg Be Quick '28 nooit echt lekker in cadans. De mogelijkheid om zo dicht tegen het einde van het seizoen toch nog mee te doen voor de titel kwam in feite een beetje uit de lucht vallen. "We kunnen niet altijd blijven profiteren van de ander. Je moet zelf ook iets neerzetten", besefte Marsman. De Raaltenaar bevestigde het gerucht dat hij mogelijk terugkeert naar het betaalde voetbal. Go Ahead Eagles heeft hem ter overweging de functie van technisch manager aangeboden. Verlegt Marsman zijn werkterrein naar Deventer, dan moet Be Quick '28, dat voor volgend seizoen een forse verjonging van de selectie wil doorvoeren, ook nog op zoek naar een nieuwe trainer.
Nee, die competities leven (ook op Fok) niet zo helaas...quote:Op zondag 10 april 2005 18:01 schreef Dos37 het volgende:
zijn er trouwens geen topic's over hoofdklasse zondag competitie's
Zal ik 'm maken?quote:Op zondag 17 april 2005 15:45 schreef -Vaduz- het volgende:
Nee, de 7de mei is de laatste speelronde. Een mooi topic maken is een goed idee! In logo's ben ik trouwens niet zo goed hoor. Ik heb de balkjes uit de OP ergens van het internet afgehaald. Maar ik kan wel wat proberen.
En hoe gaan we die Vogels-fan vinden?
Dat is goed, moet lukken!quote:Op maandag 18 april 2005 17:00 schreef methodmich het volgende:
Het gaat om de logo's, tekstjes doe ik wel. Algemene dan. Daarna kan ik ASWH wat uitwerken en kan Vaduz dat wellicht met Excelsior '31 doen.
Dat is wel goed nieuws iddquote:Op zondag 24 april 2005 13:26 schreef pfaf het volgende:
Overigens zijn de Zwaluwen, door de winst op mede titelkandidaat DVS ook, zo goed als, kampioen.
Een extra Twentse club in de Hoofdklasse volgend jaar is nooit slecht.
Een beetje vertekend, ze hebben Excelsior niet tot het verspreidingsgebied gerekend. (ASV Dronten, Urk, Genemuiden, DOSK, WHC, Be Quick, Nunspeet en HHC Hardenberg)quote:Jochem de Weerdt gekozen in ‘beste team van het jaar’
bron: dagblad De Stentor
van onze sportredactie
4 MEI 2005 - ZWOLLE - Apeldoorner Jochem de Weerdt is gekozen tot één van de aanvalsleiders in het ‘elftal van het jaar’, bestaande uit de meest opvallende voetballers van de regionale hoofdklassers in dit seizoen.
De trainers van de acht regionale clubs uit de hoofdklasse C en de sportverslaggevers van deze krant hebben net als in voorgaande jaren nagedacht over het ‘elftal van het jaar’.
Doel: Cornelis Koffeman (Urk)
Jonge goalie die zich zo in de kijker speelde dat hij het schopte tot doelman van het Nederlands amateurelftal voor spelers tot 23 jaar.
Verdediging: Stephan Rahantoknam (Be Quick’28). Al jaren een rots in de branding. Dat bleef gezien zijn overgang naar Spakenburg niet onopgemerkt.
Rainier Resokario (Genemuiden). Sober, degelijk, betrouwbaar. Verdediger die nooit verzaakt.
Teunis Kramer (Urk). De eigenzinnige voorstopper is terug op het oude nest. Ruimt veel op en neemt de strafschoppen.
Gerard Kocks (HHC Hardenberg). Ervaren speler die ook op het middenveld uitstekend uit de voeten kan.
Middenveld: Edwin Starke (Be Quick’28). Ruilde WHC in voor Be Quick om op het middenveld te kunnen spelen en doet dat in de ogen van de keuzeheren zeer verdienstelijk.
Pascal Diender (WHC). Rustbrenger en controleur bij de Wezepers. Kwam ook in beeld bij de Oranje-amateurs.
De aanval bestaat uit Uddelnaar Erwin Schouten (Be Quick’28) en De Weerdt (WHC). De smaakmaker van voor de winterstop viel daarna net als de hele Wezeper ploeg ver terug.
Beste trainer werd Gerard Marsman (Be Quick’28).De reservebank: doelman Luuk Drost (Be Quick), verdediger Jan-Wicher Vellinga (Be Quick), middenvelder Lars Offringa (HHC), aanvaller Kenny Kroeze (HHC).
Waarschijnlijk wel weer ja. Ze houden het wel afwisselend zo.quote:Op zondag 8 mei 2005 15:37 schreef methodmich het volgende:
Misschien gelijk weer kampioen volgend seizoen, jp?
Sjors is de eerste speler die vertrekt aan het einde van het seizoen. Erg jammer voor Excelsior! Hopelijk krijgt hij bij de Eagles nu wel een eerlijke kans en gaat hij het maken. Ik heb er alle vertrouwen in!quote:Sjors Brugge bijna rond met GA Eagles
12 MEI 2005 - DEVENTER - Sjors Brugge keert waarschijnlijk terug bij GA Eagles. De dynamische middenvelder kwam twee keer eerder uit voor de Deventer profploeg en speelt nu voor zaterdaghoofdklasser Excelsior’31.
Brugge is verheugd over de belangstelling van GA Eagles. In een gesprek met de nieuwe technisch manager, Gerard Marsman, werd hem duidelijk dat de club hem binnenkort een aanbieding gaat doen.
‘Ik heb een gesprek gehad waaruit bleek dat beide kanten de wil hebben eruit te komen. Ik wacht nog even af hoe het allemaal op papier komt te staan, maar verwacht geen al te grote problemen meer’, zei Brugge gisteren. ‘We spraken over wat ik verwacht en wat zij. Ze zien me als een versterking rechts op het middenveld. Ik wil laten zien dat ik in het profvoetbal thuishoor. Ik ben blij en trots dat ze me een contract willen aanbieden. GA Eagles is gewoon mijn club.’
Brugge speelde van juli tot december 2001 bij GA Eagles. Destijds kwam hij op huurbasis terug van FC Twente. Ook in de jeugd kwam de Deventenaar al voor GA Eagles uit.
‘Ik heb nog steeds een seizoenskaart. En ook bij uitwedstrijden ga ik geregeld mee. Pas nog tegen FC Zwolle was ik erbij. Mijn beste vriend, Coen Zwollo, speelt er. Verder is van het team uit 2001 alleen keeper René Grotenhuis nog over. Nee, eerlijk gezegd had ik er niet op gerekend dat ik nog een kans zou krijgen. In 2001 werd ik op een wedstrijd afgerekend. Toen ik niet meer aan spelen toekwam heb ik bij de club zelf maar aangegeven dat ik beter naar Twente terug kon gaan.’
Brugge wacht nog op een gesprek met de nieuwe trainer, Mike Snoei.
Dus toch naar B, achja veel slechter dan dit seizoen kan het niet.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 18:04 schreef -Vaduz- het volgende:
Indeling voor het seizoen 2005/2006
Hoofdklasse C
VVOG en SDC Putten zijn ingedeeld in B
Dat gevoel heb ik ook, maar dr zijn nu een paar spelers weg (waar niet echt om wordt getreurd) en een paar betere erbij, dus ik ga er van uit dat ze er in blijven.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 18:57 schreef -Vaduz- het volgende:
B is veel sterker, ik denk dat het een erg lastig seizoen wordt voor Putten.
Waren ze bij Urk en Rijssen al gewend.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 14:12 schreef methodmich het volgende:
Gewoon een nieuw topic doen natuurlijk. jpzegthallo moet tegen Staphorst in 1E. Dan mag ie niet vloeken.
Natuurlijk worden we gelijk weer kampioen. Dronten is te sterk voor de rest.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:46 schreef -Vaduz- het volgende:
Zit er een directe promotie in JP of is Dronten teveel verzwakt?
quote:De Excelsior’31 seizoen 2005/2006
1. Vicente Fernandez Hesselink (keeper) - 25 april 1978
2. Robert Jan Maassen van den Brink - (keeper A1, bij thuiswedstrijden reserve bij het 1e) – 4 november 1987
3. Erik Baan (bij uitwedstrijden reserve keeper) – 29 augustus 1973
4. Arno Luby – 29 september 1980
5. Arjan Schooten – 3 november 1984
6. Peter Scheppink – 14 september 1979
7. Jarno Beltman – 24 januari 1982
8. Erwin Leurink – 29 augustus 1972
9. Amanuel Isa – 1 september 1984
10. Maarten Dangremond – 9 december 1980
11. Martijn Beltman – 19 april 1979
12. Nick Hoekstra – 12 augustus 1981
13. Hans Baan – 5 september 1984
14. Bert Montizaan – 20 januari 1983
15. Erwin Looms – 19 november 1973
16. Hubert Dijk – 7 juli 1978
17. Sander ter Harmsel – 26 augustus 1978
18. Jelte van der Berg – 4 december 1984
19. Gerwin Schalk – 26 september 1986
20. Hans ‘Puckie’ Baan – 6 december 1984
21. Bart Slagman – 4 februari 1986
22. Arnaud Gerritsen – 29 oktober 1985
23. Harald Eertink – 19 september 1984
24. Jan Borghuis – 12 september 1985
25. Björn Calkhoven – 21 april 1984
De eerste drie weken van de voorbereiding is de selectie 25 spelers groot. Bij de start van de competitie blijven er 21 over.
Trainer: Henry Golstein
Assistent trainer: Peter van der Kwaak
Keeperstrainer: Jan Beltman
Medische verzorging: Albert Struik, Wim Slooijer en Ruud Visser
Elftalbegeleiders: Geert Gerritsen en Karel Busscher
Materiaalverzorger: Geert Agteres
Nieuw zijn: Robert Jan Maassen van den Brink (FC Twente/Heracles Almelo A1, Excelsior’31 jeugd), Erwin Leurink (ex-Heracles Almelo, BVO Emmen en FC Twente) en Sander ter Harmsel (Enter Vooruit, Heracles Almelo, FC Twente)
Vertrokken is: Sjors Brugge (BVO Go Ahead Eagles).
Gestopt zijn: Rob Krooshof en Peter van der Kwaak.
quote:Naam Afkomstig van
1. Tony Alberda
2. Ramzy Baskocuk WVV
3. Anne Jelmer de Boer Cambuur Leeuwarden
4. Egbert Darwinkel BV Veendam
5. Patrick Goedhart BV Veendam
6. Marc Hegeman Emmen
7. Robert Herder ONS Sneek
8. Stephan van Hoving Cambuur Leeuwarden
9. Anton Jongsma
10. Harmen Kuperus Sneek
11. Stefan Lier Cambuur Leeuwarden