abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 maart 2005 @ 06:34:34 #1
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_25848174
Gezien op PREMtime dinsdag 29 maart.

In de regio Den Haag zouden jaarlijks zo'n 60 à 80 hindoemeisjes al dan niet geslaagde zelfmoordpogingen ondernemen. Een relatief hoog aantal. Aan de priester van de grootste tempel in Den Haag, en tevens van Nederland, werd gevraagd wat volgens hem de oorzaak was.

Nee het lag dan niet aan de grote druk van de ouders betreffende partnerkeuze e.d. maar "die meisjes zijn gewoon opstandig en vragen aandacht" en de schuldige was dan "ook onze westerse samenleving".

Wat een akelige klootzak.

http://www.omroep.nl/nps/premtime/
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_25848176
je hebt gelijk....:y
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  woensdag 30 maart 2005 @ 07:22:54 #3
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25848258
Welke kant wil je op met deze topic? Wat is je eigen mening? Suggesties?

Zoals de topic nu is past deze imo in ieder geval niet in WFL.
pi_25848481
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 07:22 schreef Alicey het volgende:

Lijkt me toch redelijk met levensbeschouwing te maken te hebben.
pi_25848506
Prem
pi_25848538
Ik ken trouwens een Hindoestaans meisje en een Hindoe meisje, en die ouders zijn inderdaad vaak heel streng. Havo is niet goed genoeg, vriendjes moeten aan alle mogelijke eisen voldoen... En ook is de cultuur een gigantische roddelcultuur, waarin het haast niet uitmaakt wat de waarheid is. Als de roddel er eenmaal is, kom je er moeilijk weer vanaf. De tante van het Hindoestaanse meisje had mij en mijn vriendin een keer gezien van een afstand, en dacht dat ik een jongen was. (Ik had toen kort haar, en een wijde jas.) Wij kwamen thuis, en meteen wilde haar moeder alles weten. We konden haar gelukkig uitleggen dat die 'jongen met een blauwe jas' eigenlijk ik was. Maar zo gaat het daar dus vaak. Als iemand denkt iets gezien of gehoord te hebben, gaat het de hele familie door.
pi_25849092
Tjah... altijd een ander de schuld geven... doe de nederlanders ook altijd... maar ze hebben het nooit door
I am the greatest, the fastest, the smartest, I'm your dream turning into a nightmare!
  woensdag 30 maart 2005 @ 09:26:15 #8
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25849125
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 08:20 schreef Kjew het volgende:

[..]

Lijkt me toch redelijk met levensbeschouwing te maken te hebben.
Centraal WFL Feedback topic deel 6
pi_25849345
Achtebakse types die hindoe-extremisten, vrouwen zijn er niets waard afgezien van hun handelswaarde in een huwelijk met een andere (rijke) hindoestaan, maakt niet uit dat het een klootzak is en die meid het liefst geneeskunde zou gaan studeren en met heel iemand anders had willen trouwen.
Die meiden worden in sommige families tot het randje gepusht en er overheen met hun gestapo controle, huisarrest, prestatiedruk en als ze vervolgens getrouwd zijn is hun enige recht het aanrecht. Waarom laat je ze dan zo goed presteren op school als ze er toch nooit iets mee kunnen doen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_25849460
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 08:28 schreef Toeps het volgende:
Ik ken trouwens een Hindoestaans meisje en een Hindoe meisje
Is daar een verschil tussen dan?
Big dick.
pi_25849492
Ja, Hindoestanen komen uit Suriname, Hindoes uit India.
pi_25849565
Ik denk zeker wel dat het ligt aan onze westerse samenleving. Door onze cultuur zien die meisjes in dat het ook anders kan. Dit maakt ze opstandig tegen de strikte controle van hun cultuur. Ze vragen aandacht voor hun probleem: Hoe ze zich als Hindoe meisje staande kunnen houden in de westerse samenleving, desnoods dmv compromissen.
Wat dat betreft had deze priester groot gelijk, het is alleen zeer spijtig dat het door hem niet als probleem wordt onderkent. Helemaal betreurenswaardig voor iemand die priester is.
En weer een stukje onzinnige proza.
pi_25849750
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 06:34 schreef Akkersloot het volgende:
Gezien op PREMtime dinsdag 29 maart.

In de regio Den Haag zouden jaarlijks zo'n 60 à 80 hindoemeisjes al dan niet geslaagde zelfmoordpogingen ondernemen. Een relatief hoog aantal. Aan de priester van de grootste tempel in Den Haag, en tevens van Nederland, werd gevraagd wat volgens hem de oorzaak was.

Nee het lag dan niet aan de grote druk van de ouders betreffende partnerkeuze e.d. maar "die meisjes zijn gewoon opstandig en vragen aandacht" en de schuldige was dan "ook onze westerse samenleving".

Wat een akelige klootzak.
Hij is trouwens niet 'de' priester van de mandir, maar één van ze. Zijn zoon is een bekendere pandit en heeft heel andere denkbeelden blijkbaar.

Van een eerder artikel:
quote:
Zelfmoord-epidemie onder Hindoestanen
(...)
Pandit Attry Ramdhani heeft zo zijn bedenkingen bij het plan voor een hindoestaanse crisis opvang. 'Het is de zoveelste kreet van onmacht. Oplossingen hebben pas effect als het taboe verdwijnt en de levensstijl van hindoestanen verandert.

Ramdhani, die als hindoestaanse geestelijke bij het Haagse Westeinde Ziekenhuis en diverse huizen van bewaring werkt, ziet een groeiende kloof binnen zijn gemeenschap: zij die de openheid zoeken en zij die traditiegetrouw de zaken binnenskamers willen houden. Maar openheid brengt volgens hem ook de nodige risico's. 'Hindoestanen houden van dramatiek. Theatraliteit. Het gaat erom de waarheid achter de problemen te vinden.'

Dat lukt niet door de hindoestaanse ouders te wijzen op de problemen, of ze dwingend te vragen hun kinderen meer vrijheid te geven. 'Daarmee stigmatiseer je ze en zet je de jongen of het meisje voor schut. Ze weten heus wel dat ze zaken onderdrukken. Dat hun gezinssituatie geen familie-Huxtabletaferelen kent. Het gaat er niet om de vuile was buiten te hangen, maar ze schoon te krijgen.'

Wat volgens Ramdhani helpt? Tijd nemen, signalen opvangen. Als pandit heeft hij dit jaar al tien keer geestelijke bijstand verleend na een zelfmoordpoging. Bijna even vaak wist hij een jonge hindoestaan van zijn voornemen af te houden. 'Ik geef ze een doel mee waarmee ze verder kunnen werken. Of spreek met ouders over hun motieven om zo beschermend te zijn.'

Daarom pleit Ramdhani voor een verdieping in de rol van zijn eigen beroepsgroep, de pandits. Die moeten zich niet langer beperken tot religieuze voorschriften maar meer aan zingeving doen. Ramdhani: 'De mens moet centraal staan. En het besef moet ontstaan dat eeuwenoude hindoestaanse normen ook wel eens verlegd mogen worden. Pas dan voorkom je dat jongeren zichzelf moeten wegdrukken en uiteindelijk willen vernietigen.'
quote:
hindoe-extremisten
Dat heeft niks met hindoe-extremisme te maken, maar met conservatisme. Bij extremere religieuze hindoe-bewegingen zie je juist betere participatie van vrouwen.
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 09:48 schreef Toeps het volgende:
Ja, Hindoestanen komen uit Suriname, Hindoes uit India.
Dit klopt niet. 'Hindoestaans' betekent van Indiase afkomst. Dit slaat inderdaad meestal op de Hindoestanen van Suriname. Dit kunnen ook moslims of christenen zijn. 'Hindoe' betekent dat je aanhanger bent van het hindoeïsme, een religieuze aanduiding dus. Een Hindoestaan kan dus hindoe zijn, maar dat hoeft niet zo te zijn (je hebt ook veel Hindoestaanse moslims) en je hebt ook hindoes die geen Hindoestaan zijn (Nepalezen, Balinezen en ook autochtone Nederlanders).
pi_25850218
quote:
Ik ken trouwens een Hindoestaans meisje en een Hindoe meisje, en die ouders zijn inderdaad vaak heel streng. Havo is niet goed genoeg, vriendjes moeten aan alle mogelijke eisen voldoen... En ook is de cultuur een gigantische roddelcultuur, waarin het haast niet uitmaakt wat de waarheid is. Als de roddel er eenmaal is, kom je er moeilijk weer vanaf. De tante van het Hindoestaanse meisje had mij en mijn vriendin een keer gezien van een afstand, en dacht dat ik een jongen was. (Ik had toen kort haar, en een wijde jas.) Wij kwamen thuis, en meteen wilde haar moeder alles weten. We konden haar gelukkig uitleggen dat die 'jongen met een blauwe jas' eigenlijk ik was. Maar zo gaat het daar dus vaak. Als iemand denkt iets gezien of gehoord te hebben, gaat het de hele familie door.
Net als in Bend it like Beckham. . Maar je noemt wel een belangrijk punt, al dat geroddel heeft er veel mee te maken. En die ouders zijn inderdaad vaak te streng. Het andere extremum; kinderen maar wat laten loshangen op straat, niet kunnen schelen wanneer een kind thuiskomt, met een loverboy laten uitgaan en compleet niet aanmoedigen tot onderwijs is natuurlijk ook niet goed.
pi_25850451
quote:
Ja sociale controlle heet dat
Daarom heb e ook zo wweiig hindoestaanse criminelen
Goede vriendin van ons is hindoestani
Ze heeft een vriendje en weet dat haar ouders hier niet gelukkig mee zouden zijn
Ze behoort tot een bepaalde kaste en behoort in haar kaste te trouwen (of naarboven)
Er was eigenlijk een leuk topic op lager opgeleide vriendjes vriendinnetjes op FOK ook

De vriendin in questie wil echter zelf gewoon ook aan de traditie gehoor geven,
Het is bij de hindoestanen namelijk geen blind uithuwelijken,
Ze hebben een soort van wehkamp gids met vrijgezellen, waarin opleiding en afkomst vermeld staat en de vrouw en man worden aan elkaar voorgesteld gaan enkele keren uit en DE VROUW maakt de beslissing of ze gintreseerd zou zijn in een huwelijk.

In haar familie zijn er twee niet uitgehuwelijkt een is inmiddels gescheiden (wat onder de hindoestaanse religie geen enkel probleem schijnt te zijn) De ander is een jaar geleden uit de kliniek gekomen na een zelfmoord poging

het is maar waar je voor gaat... ik geloof die druk niet zo...
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_25850518
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 10:02 schreef VAK het volgende:

Dit klopt niet. 'Hindoestaans' betekent van Indiase afkomst. Dit slaat inderdaad meestal op de Hindoestanen van Suriname. Dit kunnen ook moslims of christenen zijn. 'Hindoe' betekent dat je aanhanger bent van het hindoeïsme, een religieuze aanduiding dus. Een Hindoestaan kan dus hindoe zijn, maar dat hoeft niet zo te zijn (je hebt ook veel Hindoestaanse moslims) en je hebt ook hindoes die geen Hindoestaan zijn (Nepalezen, Balinezen en ook autochtone Nederlanders).
Jaja, ik weet het, maar globaal genomen komen Hindoestanen uit Suriname, en Hindoes uit India.
pi_25851995
Je moet een priester ook niet om zijn mening vragen. Wat kun je anders verwachten dan bagger uit de bek van een priester. Alleen al zijn beroepskeuze diskwalificeert hem als fatsoenlijk mens, iemand die van leugenachtigheid zijn beroep maakt.
En dan ook nog in combinatie met Prem Had ie zelf nog wat te melden over de oorzaken van die zelfmoordpogingen?
Wel goed dat hij dit ter sprake brengt. Altijd goed om priesters te ontmaskeren, het is tuig.

Edit: ik spreek mezelf tegen
pi_25853035
makkelijk... "de samenleving"de schuld geven. Vooral omdat de 'schuldige' voornamelijk uit andersdenkenden bestaat
"Mr. Anderson! Welcome back, we missed you"
pi_25854404
quote:

Hebben we het een keer over een andere religie dan de islam en imans. Kan het woord moslim even niet meer horen. ( tot vanavond ) Die discussie over religie is nu nogal eenzijdig, begrijpelijk gezien de actualiteit, maar een breder offensief zou wenselijk zijn
Dat hinduïsme is wel een bijzonder onfrisse religie. Een religie van apartheid met zijn kastenstelsel. Weerzinwekkend. En dergelijke priesters kunnen vervolgens vrijuit die vuiligheid verkondigen terwijl neo-nazi's worden bestreden.
Tijd om ook eens het hinduïsme eens onder de loep te leggen. Mischien iets voor een topic? weet er eigenlijk weinig van. Zou een leuke discussie zijn, zeker als die landelijk gevoerd wordt. Ik zie Prem al schuimbekken, of mischien niet? Rare gozer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Godslasteraar op 30-03-2005 14:05:10 ]
pi_25854527
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 10:38 schreef Toeps het volgende:

[..]

Jaja, ik weet het, maar globaal genomen komen Hindoestanen uit Suriname, en Hindoes uit India.
Nee, 'hindoe' is een religieuze term en 'Hindoestaan' eentje van afkomst. Het is ongeveer alsof je zegt dat Europeanen uit Italië komen en christenen uit Spanje, het zijn twee termen die twee verschillende dingen aanduiden maar een grote overlapping kennen. Kijk bijv. naar de woordenboekdefinitie:

hin·doe (de ~ (m.), ~s)
1 iem. die het hindoeïsme belijdt

Hin·doe·staan (de ~ (m.), -stanen)
1 iem. afkomstig uit India of Pakistan

Hindoestanen kennen zelf het verschil in betekenis ook niet goed, misschien daarom die verwarring.
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 10:35 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ja sociale controlle heet dat
Daarom heb e ook zo wweiig hindoestaanse criminelen
Goede vriendin van ons is hindoestani
Ze heeft een vriendje en weet dat haar ouders hier niet gelukkig mee zouden zijn
Ze behoort tot een bepaalde kaste en behoort in haar kaste te trouwen (of naarboven)
Er was eigenlijk een leuk topic op lager opgeleide vriendjes vriendinnetjes op FOK ook

De vriendin in questie wil echter zelf gewoon ook aan de traditie gehoor geven,
Het is bij de hindoestanen namelijk geen blind uithuwelijken,
Ze hebben een soort van wehkamp gids met vrijgezellen, waarin opleiding en afkomst vermeld staat en de vrouw en man worden aan elkaar voorgesteld gaan enkele keren uit en DE VROUW maakt de beslissing of ze gintreseerd zou zijn in een huwelijk.

In haar familie zijn er twee niet uitgehuwelijkt een is inmiddels gescheiden (wat onder de hindoestaanse religie geen enkel probleem schijnt te zijn) De ander is een jaar geleden uit de kliniek gekomen na een zelfmoord poging

het is maar waar je voor gaat... ik geloof die druk niet zo...
Letten op kaste komt gelukkig weinig voor in Suriname en in Nederland. Is ook vrij zinloos aangezien de meesten alle tekens van kaste (incl. achternaam) weglieten bij de overtocht.

Wat je zegt over 'uithuwelijken' klopt grotendeels. Het gaat alleen niet met een 'gids', maar d.m.v. contacten. Men kent elkaar vrij goed binnen de gemeenschap dus als iemand 'beschikbaar' is wordt dat via via overgebracht aan iemand anders die dan ook iemand kent die iemand 'beschikbaar' kent (en die 'matcht' qua voorkeur, opleiding enz.). Dan wordt er een ontmoeting geregeld tussen de 2 personen en als zij vinden dat het matcht dan gaat het inderdaad verder.

Scheiding is in de hindoe-religie wel een 'probleem', maar het gebeurt wel gewoon.
pi_25857313
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 13:47 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Dat hinduïsme is wel een bijzonder onfrisse religie. Een religie van apartheid met zijn kastenstelsel. Weerzinwekkend. En dergelijke priesters kunnen vervolgens vrijuit die vuiligheid verkondigen terwijl neo-nazi's worden bestreden.
Tijd om ook eens het hinduïsme eens onder de loep te leggen. Mischien iets voor een topic? weet er eigenlijk weinig van. Zou een leuke discussie zijn, zeker als die landelijk gevoerd wordt. Ik zie Prem al schuimbekken, of mischien niet? Rare gozer.
Eerder topic: Hindoeïsme: wat wel en wat niet
pi_25858664
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 15:47 schreef VAK het volgende:

[..]

Eerder topic: Hindoeïsme: wat wel en wat niet
Gezien en een tvp geplaatst. Zal het eens rustig bekijken.
Mijn opmerking doelde eigenlijk meer op India zelf. Heb wat familie/kennissen die daarwel eens komen.
De verhalen over hoe die mensen daar geobsedeerd bezig zijn met religie zijn zeer deprimerend.
Wel interessant om te horen dat Hindoestanen die naar Suriname gegaan zijn hun kastes achter zich gelaten hebben. Lijkt een beetje op een soort vlucht. Waren het veel mensen uit lage kastes? Die hebben daar het meest baat bij lijkt me.
Maar ik zal eerst je topic eens lezen, weet er bar weinig van.
pi_25861255
Die hindoestaanse vriendin van mij vertelde laatst dat ze eigenlijk geen R******** van haar achternaam heet, maar dat iedereen bij de overtocht een andere (betere) achternaam heeft verzonnen.
pi_25865577
Misschien is het niet zo'n raar idee om de 'schuld' (groot woord) van deze problematiek bij de aard van onze 'moderne' samenleving te leggen. Binnen elke bevolkingsgroep/ras die zich hier gevestigd heeft zie je deze problematiek , je kunt t een onderhuidse identeitscrisis noemen dat zich in dit geval uit door verwarring en suicidale neigingen. Meestal loopt het goed af , de meeste allochtone jongeren (daar het gaat het in dit geval om) kunnen door geduld te betrachten en het maken van weloverwogen afwegingen de schade beperken en uiteindelijk goed functioneren in deze samenleving zonder te breken met hun identiteit en achterban. Kijk je naar de situatie in Suriname, heb je te maken met een ietwat repressieve maar tegelijkertijd zeer vrije hindoestaanse gemeenschap dat zich profileert JUIST door die sociale controle, de lat ligt hoog. Die hoge lat heeft ook betrekking op partnerkeuze , terwijl t % scheidingen onder hindoestanen aldaar significant lager ligt dan onder ned hindoestanen, zou je niet verwachten.
Hindoestanen zijn erg geneigd tot aanpassen (met als doel niet op te vallen , maar ach, integreren is integreren he) , de problemen beginnen pas met het pubereren van kroost dat hier is opgegroeid en geen binding meer heeft of meegekregen heeft met de gang van zaken in Suri . Dit in combinatie met een stel ouders die weigeren de sur. normen waarden en hoge verwachtingen naar beneden bij te stellen aan de situatie alhier resulteerd in jongeren die de nieuw gevonden rechten proberen op te eisen. Dragen deze 'nieuwe rechten' echter iets nieuws bij aan hun functioneren in een westerse maatschappij ?? Nee , de oude voldeden net zo goed ,zelfs meer dan goed ,prestratie-drang is altijd een deugd geweest dacht ik (zie de eerste 2 generaties hind in ned)... of een drang naar meer en mooier dat ook is ?? De lont in t kruitvat is echter meestal de partnerkeuze , kaas-extracten worden niet bepaald gezien als een verrijking voor de hind keuken namelijk vele hind ouders leggen zich neer bij die overheersende kaaslucht anderen die proberen die uit te bannen hetgeen ze helaas niet lukt dan kan die sociale controle als verstikkend overkomen met als gevolg , juist. Echter ook in deze is generaliseren onterecht ,want het is slechts in bepaalde milieus onder hind dat dergelijke incidenten voorkomen , zeg maar laag ontwikkelde milieus...
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
  dinsdag 17 mei 2005 @ 11:18:12 #25
120711 Sukh
Pure Desi
pi_27077717
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 09:39 schreef Deetch het volgende:
Achtebakse types die hindoe-extremisten, vrouwen zijn er niets waard afgezien van hun handelswaarde in een huwelijk met een andere (rijke) hindoestaan, maakt niet uit dat het een klootzak is en die meid het liefst geneeskunde zou gaan studeren en met heel iemand anders had willen trouwen.
Die meiden worden in sommige families tot het randje gepusht en er overheen met hun gestapo controle, huisarrest, prestatiedruk en als ze vervolgens getrouwd zijn is hun enige recht het aanrecht. Waarom laat je ze dan zo goed presteren op school als ze er toch nooit iets mee kunnen doen.
bla bla bla

Echt onzin, het gaat erom dat de ouders liever willen dat hun kinderen zich houden aan de normen en waarden van hun cultuur. Die normen en waarden verschillen met de westerse normen en waarden en dan raakt zo een kind confused. Het is vaak zo dat het kind nieteens dood wil gaan, het is meer een schreeuw naar aandacht, men wil erkenning voor het probleem.
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
  dinsdag 17 mei 2005 @ 11:20:07 #26
120711 Sukh
Pure Desi
pi_27077761
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 10:38 schreef Toeps het volgende:

[..]

NEE

Hindoestanen staat synoniem voor iemand die uit voor Indie komt, dus Indier of Pakistan, en Hindoe is iemand die het Hindoeisme aanhangt.
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
  dinsdag 17 mei 2005 @ 11:31:58 #27
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_27078079
Ik zou ook zelfmoord plegen wanneer ik met een of andere droplul uit een hypotheekreclame moest trouwen die geen rijke arts of ingenieur is met rijke ouders.
pi_27082260
quote:
Dat je deze vragen nog stelt zeg. Ik begin serieus te denken dat jij nog dommer bent dan Akkersloot zelf. Of het heeft met een teveel aan vrije tijd te maken dat je van verveling niet weet wie je moet gaan lopen corrigeren. Get a life...
Wittgenstein
  dinsdag 17 mei 2005 @ 13:59:35 #29
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27082316
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 13:57 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Dat je deze vragen nog stelt zeg. Ik begin serieus te denken dat jij nog dommer bent dan Akkersloot zelf. Of het heeft met een teveel aan vrije tijd te maken dat je van verveling niet weet wie je moet gaan lopen corrigeren. Get a life...
Wat zeg je dat op een aardige manier.

Laat mij maar lekker naief zijn, en gewoon lekker vragen.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 14:00:07 #30
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27082337
Er kan trouwens een slot op deze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')