quote:Castelen krijgt voorkeur boven Babel
29/3/2005 20:29
Ruud van Nistelrooy krijgt tegen Armenië vanaf de flanken steun van twee Feyenoorders. Op basis van de trainingen in Katwijk krijgt Romeo Castelen namelijk de voorkeur boven Ryan Babel.
Veel wijzigingen zal Marco van Basten niet doorvoeren in vergelijking met de confrontatie met Roemenië, zo liet de bondscoach al weten. Zijn enige vraagteken is de invulling van de positie van linksbuiten. Ajacied Ryan Babel, die Arjen Robben tegen Roemenie verving, en Feyenoorder Romeo Castelen golden als belangrijkste kandidaten.
Op basis van de trainingen op het veld van Quick Boys lijkt de keus gevallen op Castelen, zij het dat de Feyenoorder vanaf de rechterkant gaan spelen. Dirk Kuijt wisselt van kant en komt als linksbuiten aan de aftrap.
De basisplaats tegen Armenië completeert een opvallende opmars van Castelen bij Oranje. Bij de aanvankelijke selectie was geen plaats voor de Feyenoorder. Pas na het afhaken van Martijn Meerdink werd hij overgeheveld van Jong oranje naar het keurkorps van Van Basten. Tegen Roemenië mocht Castelen pas in de blessuretijd zijn trainingjasje uitdoen.
D'r zijn wel meer spelers bij Oranje die nog niet hebben kunnen overtuigen. Geef hem de tijdquote:Op dinsdag 29 maart 2005 23:28 schreef Zwansen het volgende:
Super dat die jongen het zo snel geschopt heeft tot vaste waarde bij Feyenoord en international...
Maar toch begrijp ik niet wat hij in Oranje moet, hij heeft me behalve in het begin misschien nog nooit kunnen overtuigen...
Wie dan? Babel scoort een beslissende goal, Boula speelt geweldig, Kuijt doet het leuk, Kromkamp voldoet ook en ook Mathijssen was toch ook niet slecht?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 23:29 schreef ferrarifreak het volgende:
[..]
D'r zijn wel meer spelers bij Oranje die nog niet hebben kunnen overtuigen. Geef hem de tijd
Heeft vd Vaart ooit echt overtuigd in Oranje? en Heitinga? En van Bommel? Om er maar een paar te noemenquote:Op dinsdag 29 maart 2005 23:36 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wie dan? Babel scoort een beslissende goal, Boula speelt geweldig, Kuijt doet het leuk, Kromkamp voldoet ook en ook Mathijssen was toch ook niet slecht?
Heitinga heeft mijn eeuwige respect wel verdiend door tegen Zweden een strafschop raak te schieten...quote:Op dinsdag 29 maart 2005 23:43 schreef -Vaduz- het volgende:
Die hebben mij wel overtuigd. Heitinga het minst van de drie de je noemt.
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 23:43 schreef mitt het volgende:
Gelukkig gaat dit topic over Romeo Castelen
Begin van het seizoen speelde die ook best aardig toen kreeg die een dipje heel Feyenoord trouwens. Maar nu speelt die wel weer aardig en dat die in de basis begint vind ik wel terecht.quote:Op woensdag 30 maart 2005 01:07 schreef Erasmusch het volgende:
Vond het eerst maar een miskoop ook al is ie transfervrij gehaald... maar de laatste maanden gaat ie toch wel vooruit. Hoewel ie tegen Roda dramatisch was. Benieuwd hoe ie zich staande houdt in deze lastige maand.
Hij is bang soms. Vaak zie je hem zich inhouden alsof ie bang is dat ie een schop krijgt en geblesseerd raakt. Hij moet ook veel meer met z'n snelheid doen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:33 schreef DIGGER het volgende:
Belangrijkste wat ik mis aan Castelen, is lef. het lef om zodra in balbezit, zonder nadenken, direct de actie te maken. En niet eerst te kijken, waarbij er al dubbele dekking is, en dan maar breed geven
Hij zou veel gevaarlijker zijn als ie meer acties durft te maken en dat ook direct doet.
Maar met Robben/van Persie op links voorlopig toch de toekomst op de vleugel voor oranje (met evt. Yildirim)
Robben en van Persie zijn dus bv. spelers die wel, zonder 'nadenken' die acties veelvuldig durven maken.
Maar...? Als die dat verbetert ben je positief?quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:25 schreef methodmich het volgende:
Verbazend snelle loopbaanwending voor een speler die in de voorbereiding nog niet voorbij Johan Sturrus kwam. Ik vind hem nog iets te veel een draver, die vaak het overzicht mist. Dat moet hij wel verbeteren, om te voorkomen dat hij straks op latere leeftijd met afgenomen snelheid waardeloos zal worden.
Onzin is een erg goede speler die even de tijd nodig heeft. Hij zich echt wel goed ontwikkeld na Ado Den Haag. Kijk maar naar Kuijt had ook even de tijd nodig nadat ie van Utrecht overkwam. Het komt dus echt wel goed met Castelenquote:Op woensdag 30 maart 2005 19:45 schreef gras het volgende:
Castelen heeft mij ook nog niet kunnen overtuigen. Vind het vooralsnog maar een speler van de B-categorie. Zou wel eens goed geld kunnen verdienen a la Musampa en Wooter.
Ja, altijd fijn twee totaal andere type spelers met elkaar vergelijken!quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:49 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Onzin is een erg goede speler die even de tijd nodig heeft. Hij zich echt wel goed ontwikkeld na Ado Den Haag. Kijk maar naar Kuijt had ook even de tijd nodig nadat ie van Utrecht overkwam. Het komt dus echt wel goed met Castelen![]()
Niet geheel met je eens MM. Castelen mist het overzich zeer zeker niet, dat bewijzen z'n goed eloopacties en vele assist wel.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:25 schreef methodmich het volgende:
Verbazend snelle loopbaanwending voor een speler die in de voorbereiding nog niet voorbij Johan Sturrus kwam. Ik vind hem nog iets te veel een draver, die vaak het overzicht mist. Dat moet hij wel verbeteren, om te voorkomen dat hij straks op latere leeftijd met afgenomen snelheid waardeloos zal worden.
Kun je zien hoe boeiend ik de wedstrijd vondquote:Op donderdag 31 maart 2005 08:45 schreef Suijk het volgende:
In de 2e helft was 'ie er al snel uit hoor.
Hehe. 2e helft was Babel vooral op links te vinden.quote:Op donderdag 31 maart 2005 08:46 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Kun je zien hoe boeiend ik de wedstrijd vond
Beetje jammer dat Castelen 2 van deze drie punten mist........quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:27 schreef methodmich het volgende:
Een buitenspeler die overzicht aan snelheid koppelt is altijd gevaarlijk, zeker als ie een goede voorzet heeft. Dus dan wel ja.
Beetje jammer dat jij soms teveel door je Ajax-bril kijktquote:Op donderdag 31 maart 2005 10:55 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Beetje jammer dat Castelen 2 van deze drie punten mist........
iddquote:Op donderdag 31 maart 2005 13:22 schreef yvette1982 het volgende:
Ik blijf Castelen een waardeloze voetballer vinden. Hij heeft nog steeds geen goede pass en hij maakt vaak verkeerde keuzes.
Dat was Babelquote:Op donderdag 31 maart 2005 08:16 schreef Lionheaad het volgende:
Hij trok veel te veel naar binnen toe. Vooral in de tweede helft, toen stond tie toch links???
Links is niet de plek voor hem...
Je bedoelt geen goede voorzet, zijn passes (vooral steekpasses) daarin tegen zijn zeer goed voor een aanvaller.quote:Op donderdag 31 maart 2005 13:22 schreef yvette1982 het volgende:
Ik blijf Castelen een waardeloze voetballer vinden. Hij heeft nog steeds geen goede pass en hij maakt vaak verkeerde keuzes.
Het is dan ook gewoon een goede voetballer (en een topgozer, die samen met o.a. Babel en Zuiverloon "de kabel" een positiever imago zal gaan gevenquote:Op zondag 3 april 2005 17:19 schreef methodmich het volgende:
Toch zijn 10e goal vandaag, niet gek voor een rechtsbuiten.
tot ziensquote:Op zondag 3 april 2005 17:48 schreef rotskibo het volgende:
Castelen was vandaag de zwakste schakel.
Hij speelde anders een hele goede wedstrijd toen hij tegenover Ashley Cole stond.quote:Op maandag 4 april 2005 11:45 schreef the_legend_killer het volgende:
ALs Castelen tegen een snelle back speelt kan die niks.
Daarom had Ashley Cole het wel moeilijk tegenover hemquote:Op maandag 4 april 2005 11:59 schreef the_legend_killer het volgende:
Die Engelsen gingen niet voluit.
En zo goed vond ik hem niet.
Die heeft in Engeland nooit een directe tegenstander...........quote:Op maandag 4 april 2005 12:21 schreef Naggelwauz het volgende:
[..]
Daarom had Ashley Cole het wel moeilijk tegenover hem
quote:Op zondag 3 april 2005 20:12 schreef FrankyMcG het volgende:
Castelen kon me vandaag weer niet overtuigen, en was schuld aan de 4-2.
quote:05-04-2005: Newcastle zoekt speler als Castelen
[Bron: FR-Fans.nl]
De website sportnetwork.net weet te melden dat de delegatie van Newcastle, die afgelopen zondag in de Kuip was, voor zowel Dirk Kuijt, als Romeo Castelen kwam kijken. Toch zouden de Magpies meer opzoek zijn naar een van nature rechter aanvaller, Castelen zou precies de speler zijn die Newcastle zoekt. Romeo Castelen viel in Engeland het eerst op tijdens zijn optreden in de oefeninterland Engeland Nederland (0-0), in februari van dit jaar.
Maar hij staat wel op 10 goals en 10 assists, dat kunnen niet veel aanvallers in Nederland zeggen, en hij is transfervrij gehaald dus een miskoop is het zeker niet.quote:Op maandag 4 april 2005 16:47 schreef the_legend_killer het volgende:
En tegen wat voor clubs
De Graafschap niveau
Hij is rechtsbuiten en transfervrij opgeduikeld, daar heb je gelijk in. Talentvol is een heel ander verhaalquote:Op dinsdag 5 april 2005 12:42 schreef rotskibo het volgende:
Zeg eerlijk, een talentvolle Nederlandse rechtsbuiten die ook nog is transfervrij opgeduikeld is.
Als ik Ajax en PSV was zou ik me toch ff achter mijn oren krabben![]()
Het zit je wel dwars he? Zie ook het Kuyt topicquote:Op dinsdag 5 april 2005 15:16 schreef aldostuta het volgende:
Hij is rechtsbuiten en transfervrij opgeduikeld, daar heb je gelijk in. Talentvol is een heel ander verhaal![]()
Kuyt is idd ook een zwaar overgewaardeerde voetballer. Net als Mitea en de Mul waren toen ze speelden (waardoor ook meteen de Ajax-bril discussie beeindigt zou moeten zijn)......quote:Op dinsdag 5 april 2005 15:45 schreef rotskibo het volgende:
[..]
Het zit je wel dwars he? Zie ook het Kuyt topic![]()
Anders ga je Kuyt ff vergelijken met Mitea en de Mulquote:Op dinsdag 5 april 2005 16:39 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Kuyt is idd ook een zwaar overgewaardeerde voetballer. Net als Mitea en de Mul waren toen ze speelden (waardoor ook meteen de Ajax-bril discussie beeindigt zou moeten zijn)......
Eensch is.....Kuyt is een zeer goede en nuttige voetballer, die ook niet te beroerd is om zich kapot te spelen in een wedstrijd.quote:Op dinsdag 5 april 2005 17:26 schreef cultheld het volgende:
[..]
Anders ga je Kuyt ff vergelijken met Mitea en de Mul![]()
Kuyt
misschien even begrijpend lezen de volgende keerquote:Op dinsdag 5 april 2005 17:26 schreef cultheld het volgende:
[..]
Anders ga je Kuyt ff vergelijken met Mitea en de Mul![]()
Kuyt
Noem nog eens een kwaliteit van hem: een topper moet er toch wel meer hebben dan werklust alleen........quote:Op dinsdag 5 april 2005 17:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Eensch is.....Kuyt is een zeer goede en nuttige voetballer, die ook niet te beroerd is om zich kapot te spelen in een wedstrijd.
Hij scoort veel doelpunten, en laat zeer regelmatig een ander scoren en das toch waar het om draait bij voetbal, doelpunten, anders win je geen wedstrijden.quote:Op donderdag 7 april 2005 10:19 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Noem nog eens een kwaliteit van hem: een topper moet er toch wel meer hebben dan werklust alleen........
Zullen we de cijfers erbij halen?quote:Op dinsdag 5 april 2005 15:49 schreef the_legend_killer het volgende:
PSV en Ajax hebben betere voor die positie
Die staat volgens mij op een iets andere positie als Castelen en Rosales toch? Meer vanaf het middenveld?quote:Op donderdag 7 april 2005 11:09 schreef Dylan Dog het volgende:
Park staat op 6 goals en 4 assists dacht ik...
Terwijl hij nog veel moet leren (net als Yildirim).quote:Op donderdag 7 april 2005 11:56 schreef RedGuy het volgende:
Conclusie; Castelen is de beste rechtsbuiten in de HCE.
In de HCE..........quote:Op donderdag 7 april 2005 10:42 schreef Luni het volgende:
[..]
Hij scoort veel doelpunten, en laat zeer regelmatig een ander scoren en das toch waar het om draait bij voetbal, doelpunten, anders win je geen wedstrijden.
Die zeggen namelijk alles.....quote:
Mooi, einde discussiequote:Rosales zal misschien een betere speler zijn,
Dat ligt niet aan Rosales, maar aan Ajax. Rosales rendeert het best in 4-4-2.quote:Op donderdag 7 april 2005 17:26 schreef methodmich het volgende:
Ik vind Rosales eigenlijk helemaal geen betere speler... Op een goede fase zo in november na, vind ik Rosales eigenlijk erg tegenvallen.
Is ie ook. Maar hij krijgt binnen het Ajax-systeem niet genoeg vrijheid. Dat krijgt hij bij Argentinië wel en bij Independiente speelde hij ook heel erg vrij. Ajax verneukt spelers door heilig vast te houden aan de succesformule van 1995.quote:Op donderdag 7 april 2005 17:42 schreef methodmich het volgende:
Dat is natuurlijk raar, aangezien jij altijd beweerde dat ie een pure rechtsbuiten was...
Hij valt zeker tegen, maar heeft wel een goed techniek, o.k. hij komt geen man voorbijquote:Op donderdag 7 april 2005 17:26 schreef methodmich het volgende:
Ik vind Rosales eigenlijk helemaal geen betere speler... Op een goede fase zo in november na, vind ik Rosales eigenlijk erg tegenvallen.
Hij komt zn man wel voorbij; het is meer de voorzet waar het aan schortquote:Op donderdag 7 april 2005 18:06 schreef Luni het volgende:
[..]
Hij valt zeker tegen, maar heeft wel een goed techniek, o.k. hij komt geen man voorbij![]()
Mooi gesprokenquote:Op donderdag 7 april 2005 18:39 schreef FrankyMcG het volgende:
Joh! Kanker ff op met Rosales in dit CASTELEN Topic!
quote:Kans groot dat Castelen vertrekt
ROTTERDAM - Feyenoord houdt rekening met een vertrek deze zomer van Romeo Castelen. De international heeft een contract tot medio 2008. ,,De situatie is helder: of Romeo tekent nu bij, of hij vertrekt een jaar voor het aflopen van zijn contract zodat Feyenoord een vergoedingssom krijgt.
De kans op een vertrek is veruit het grootst,’’ stelt interim-manager Peter Vogelzang. ,,Los van Castelen houden we deze zomer rekening met meer inkomsten uit transfers om de exploitatie sluitend te krijgen.’
Hoezo weggeven? Als je Castelen nu kun weg kunt doen voor een mooi bedrag heb je er meer aan dan als je hem nog een jaar laat spelen (waarin ook hij niet het verschil zal maken) en hij gratis de deur uit loopt!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:45 schreef El_Bassie het volgende:
Tuurlijk, gewoon een van je beste spelers weggeven!![]()
quote:Castelen: "Ik wil basisplaats op EK 2008"
31 juli 2007
Marco van Basten kent de weg naar Hamburg, moet Romeo Castelen deze week gedacht hebben. Een jaar voor een groot toernooi is een buitenlands avontuur altijd een klein risico, omdat je buiten beeld kan raken, maar bij Hamburger SV zal dat geen probleem zijn. Met een ritje naar Hamburg slaat Van Basten, gezien de aanwezigheid van ook de andere internationals Rafael van der Vaart, Nigel de Jong en Joris Mathijsen, immers vier vliegen in één klap.
Dat is belangrijk, vindt Castelen. De snelle aanvaller hoopt zich komend seizoen, in Hamburg, immers weer terug in Oranje te spelen. Het afgelopen seizoen raakte hij zijn plaats in het elftal kwijt, maar volgend jaar, als het EK op het programma staat, wil hij vlammen. "Het EK staat voor de deur. Daar wil ik basisspeler zijn. Bondscoach Van Basten vindt het belangrijk dat ik in een grote competitie en bij een grote club speel. Bij Hamburger SV is dat het geval. Hier kan ik me in de nationale ploeg spelen."
Castelen vindt het in ieder geval prettig dat hij in Hamburg zijn landgenoten Van der Vaart, De Jong en Mathijsen treft. "Het is altijd positief als je sommige spelers al kent. Ik ken deze jongens al van de nationale ploeg en tijdens onze trip naar Azië hebben ze al over Hamburger SV verteld. Alle drie waren ze zeer positief en dat was heel belangrijk voor me", aldus de aanvaller op de website van de club.
Met wie moet hij concurreren bij HSV? Ik ken niet zo veel spelers daarquote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:12 schreef EnGCatjuh het volgende:
In de selectie komt ie wel, voor de basis heeft hij te veel mensen voor zich.
Als je er van uitgaat dat ze 4-4-2 willen spelen en hem aan de rechterflank uitspelen, dan is met name Piotr Trochowski een concurrent.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:57 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Met wie moet hij concurreren bij HSV? Ik ken niet zo veel spelers daar![]()
Zonde. Het was wel een ontzettende doodloper maar hij was/is wel een van de betere rechtsbuitens die we in NL hebben. En das een droevige constatering..quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:48 schreef methodmich het volgende:
Hoorde gisteren dat de loopbaan van Castelen aan een zijden draadje hangt... Kraakbeenproblemen, die maar niet op lijken te houden. Gaat erg lastig worden om terug te keren.
Als dat daadwerkelijk niet meer lukt is dat wel sneu, want hij is nog redelijk jong. Overigens was Castelen volgens dezelfde bron ten tijde van zijn transfer bij ADO vandaan eerst al bijna rond met RKC Waalwijk. Alleen toen Feyenoord kwam, wilde hij uiteraard die kans grijpen.
Zoiets gun je niemand. Vroeg me gister al af hoe het nou met hem ging. Evert ten Napel zei wel dat ie veel pech heeft gehad met blessures enzo maar ook niet.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:48 schreef methodmich het volgende:
Hoorde gisteren dat de loopbaan van Castelen aan een zijden draadje hangt... Kraakbeenproblemen, die maar niet op lijken te houden. Gaat erg lastig worden om terug te keren.
Als dat daadwerkelijk niet meer lukt is dat wel sneu, want hij is nog redelijk jong. Overigens was Castelen volgens dezelfde bron ten tijde van zijn transfer bij ADO vandaan eerst al bijna rond met RKC Waalwijk. Alleen toen Feyenoord kwam, wilde hij uiteraard die kans grijpen.
Mee eens. Erg zonde, hij had in Oranje de 'Babel' op rechts kunnen zijn.quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:22 schreef Cyberia18 het volgende:
Bij Den Haag en een korte periode bij Feyenoord daarna vond ik hem een geweldige rechtsbuiten. Ook een echte in zijn soort.
Hoop voor hem dat hij niet nu al een einde aan zijn carričre moet maken, dat zou echt zonde zijn. Een van de weinige echte rechtsbuitenspelers die we in NL hebben, zo niet de enige.
Ik heb het in z'n Feyenoordtijd nooit wat gevonden, ergerde me altijd aan hem in het stadion, maar hij heeft 1 geweldig seizoen gedraaid waarin hij volgens mij 10x scoorde, en 10 assists afleverde.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:48 schreef methodmich het volgende:
Anderhalfjaar eruit geweest... Ben benieuwd wat hij nog kan na de zomer. Denk eerder dat Elia zijn concurrent zou kunnen worden.quote:Castelen droomt van samenwerking met Elia
Romeo Castelen pleit voor een komst van Eljero Elia naar Hamburger SV. De vleugelspeler denkt dat de FC Twente-speler de HSV-aanval gaat versterken.
"Dat zou top zijn", zegt Castelen over een mogelijke transfer van Elia. "Bij ADO Den Haag zat hij altijd twee, drie jaar ‘onder’ mij. Ik heb hem altijd gevolgd en gesproken, hem al eens meegenomen naar HSV. Hij is precies de speler die we nodig hebben. Als wij straks samen op de vleugels lopen, zijn we niet te stoppen."
Gezien de recente geschiedenis kan worden getwijfeld aan de laatste opmerking van Castelen, omdat hij zelf al anderhalf jaar niet in actie kwam vanwege blessureleed. Knieproblemen zaten de rechtsbuiten dwars. Aan het begin van het seizoen dacht hij aan een rentree, maar moest hij zich opnieuw laten opereren. "Achteraf ben ik daar blij mee. Ik voelde die knie kraken en zeuren. Nu heb ik er helemaal geen last meer van", vertelt Castelen aan Sportweek.
"Ik moet nog wat winnen aan explosiviteit. Daarom train ik de komende maand lekker door in Nederland met Ricardo Moniz. Geen straf want die man is bezeten van voetbal. In de voorbereiding wil ik helemaal topfit beginnen", kondigt hij aan.
Zou wel leuk zijn, ik vond Castelen altijd een goede rechtsbuiten (mss wel de beste van Nederland op dat moment).quote:Op maandag 25 mei 2009 18:16 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Anderhalfjaar eruit geweest... Ben benieuwd wat hij nog kan na de zomer. Denk eerder dat Elia zijn concurrent zou kunnen worden.
Benieuwd hoe die terugkeertquote:Elia maakt eerste goals in het shirt van HSV
10/07/2009 23:35
Eljero Elia heeft in zijn tweede wedstrijd voor Hamburger SV twee keer gescoord. De ploeg van trainer Bruno Labbadia walste met 13-0 over de Oostenrijkse vierdeklasser SV Raika Längenfeld heen.
Mladen Petric zorgde al in de eerste minuut voor de 1-0 voor HSV. Daarna was het de buurt aan Elia. De van FC Twente overgenomen aanvaller tekende voor de 2-0 en 3-0. Net als Elia begon Joris Mathijsen in de basis.
Na een 5-0 ruststand besloot Labbadia veel jonge spelers speeltijd te geven. Ook Romeo Castelen kwam de gehele tweede helft in actie. De jongelingen Tolgay Arslan, Maxim Choupo-Moting en Hanno Behrens scoorden net als Elia twee keer.
quote:Op zondag 23 januari 2011 15:55 schreef Stuurver het volgende:
Hoe staat het nu met hem? Laatste nieuws wat ik kan vinden over hem is dat hij vorige zomer weer geblesseerd was geraakt
http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)-bij-revalidatie.htmquote:Op zondag 23 januari 2011 15:55 schreef Stuurver het volgende:
Hoe staat het nu met hem? Laatste nieuws wat ik kan vinden over hem is dat hij vorige zomer weer geblesseerd was geraakt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |