hoog sensitief zeker?quote:Op maandag 13 maart 2006 02:13 schreef heiden6 het volgende:
Ik voelde deze kick gewoon aankomen.
Jij ook zeker?quote:
Ach ja, laat we dit stupide modewoord nog een beetje verder uitmelkenquote:Op maandag 13 maart 2006 17:50 schreef Natalie het volgende:
Zie ook Nieuwetijdskinderen en Indigo / nieuwetijds kinderen / HSP over dit onderwerp.
Gelukkig draait de wereld niet om jouw mening, Swets.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ach ja, laat we dit stupide modewoord nog een beetje verder uitmelken
Touchy... ben je hoog sensitief ofzoquote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:50 schreef Natalie het volgende:
[..]
Gelukkig draait de wereld niet om jouw mening, Swets.
goh is dat zo?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:17 schreef ArmaniMania het volgende:
Lijkt een beetje op borderline, ook zo`n ziekte waar je jezelf makkelijk de WAO in kunt lullen.
nieuwe tijdskinderen is idd wel een jeukterm ...huuuuuuuuuuuuuuuhquote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:55 schreef Swetsenegger het volgende:
En daarnaast staat er toch duidelijk in de titel wat denk jij ervan?
Het leek me redelijk uitnodigend om mijn mening te posten derhalve
bedacht door ouders die, net als elke gezonde ouder, wondertjes meemaken van hun hummeltje.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:12 schreef milagro het volgende:
[..]
nieuwe tijdskinderen is idd wel een jeukterm ...huuuuuuuuuuuuuuuh
wondertjes... huuuuuuuuuuuuuuuuhquote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
bedacht door ouders die, net als elke gezonde ouder, wondertjes meemaken van hun hummeltje.
had het tussen fucking aanhalingstekens moeten staan?quote:
gaan we hoog sensitief reagerenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
had het tussen fucking aanhalingstekens moeten staan?
'mijn kind is veel te pedant, maar door 'm nieuwetijdskind te noemen hoef ik 'm niet serieus te nemen'quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:12 schreef milagro het volgende:
[..]
nieuwe tijdskinderen is idd wel een jeukterm ...huuuuuuuuuuuuuuuh
anders wordt er hier eens op gereageerd, dit moet toch iemand herkennen?quote:Op maandag 13 maart 2006 10:18 schreef Apekoek het volgende:
ff een voorbeeldje, ik heb bijvoorbeeld een vriend die voor mijn gevoel echt op 1 lijn leeft zeg maar. Hij is tevreden met zijn leven maar ervaart niet super hoge hoogte punten zeg maar ,maar hij heeft ook nooit echt diepte punten wat gevoel betreft. ook met praten blijkt dat heel vaak, en ook andere vrienden van mij die hem kennen beschrijven hem ook zo.
ik leef bijvoorbeeld met enorme diepte en hoogte punten in mijn belevenis wereld, af en toe leuk maar kan ook heel irritant zijn als je in een dip zit. Ik weet gewoon zeker dat ik meer voel en heftiger dan die eene vriend van mij, ook andere vrienden waar ik mee praat bevestigen dit zelfde punt.
bij iedereen is zijn of haar belevenis wereld anders (dat is een feit), bij de 1 heftiger dan bij de ander. dus ja HSP bestaat, en merk het zelf ook zo nu en dan. toch leef ik verder wel normaal.
Ik ben zelf dus zeer ws. "hooggvoelig". Zo ben ik me hele leven al, en sinds kortquote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:15 schreef Girlysprite het volgende:
Hoogsensitief, dat is ook weer iets relatief nieuws in de psychologie. In het kort komt het er op neer dat emotionele impressies veel sterker bij iemand naar binnenkomen, waardoor iemand vlug kan gaan huilen bij films, zwaar onder indruk is van muziek, niet goed tegen druktes kan
Eigenschappen op een rijtje;
- Ze zijn zorgzaam en bewust.
- Ze dromen en fantaseren veel.
- Ze merken veel meer details en nuances op.
- Ze voelen stemmingen en emoties van anderen aan.
- Ze denken over veel dingen na, en bekijken alles van verschillende kanten.
- Ze zijn snel ontroerd door kunst, natuur en een mooie film.
- Ze willen in hun eigen tempo werken.
- Ze houden van stilte en rust.
(http://www.hooggevoelig.nl/)
Ik hoor daar steeds vaker over, maar ik weet het niet hoor. Het klinkt vooral als een aandoening die heel interessant klinkt. Ook als zou het echt bestaan, het zou me niet verbazen als mensen er een beetje sjiek mee gaan lopen doen al hebben ze het niet. Want klink je niet speciaal en uniek als je zegt dat je anderen zo goed aanvoelt, zo fijngevoelig bent, dieper kan genieten van alledaagse dingen?
volgens mij gaat dat echt zo'n aanstellerij ziekte worden.
Meneer Denninger, en anderen die anders denken.............quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:51 schreef L.Denninger het volgende:
als ik de TS van dit topic : H.S.P En Beelddenken
als voorbeeld moet nemen voor een zgn. "hoogsensitief" persoon,
denk ik dat mijn benaming voor dit soort personen gewoon "dramaqueen" is.
Mensen die veel zelfmedelijden hebben en geen incasseringsvermogen, kortom, wat vroeger gewoon een aansteller werd genoemd.
Okee, een poging tot serieus reageren.quote:Op maandag 13 maart 2006 10:18 schreef Apekoek het volgende:
ff een voorbeeldje, ik heb bijvoorbeeld een vriend die voor mijn gevoel echt op 1 lijn leeft zeg maar. Hij is tevreden met zijn leven maar ervaart niet super hoge hoogte punten zeg maar ,maar hij heeft ook nooit echt diepte punten wat gevoel betreft. ook met praten blijkt dat heel vaak, en ook andere vrienden van mij die hem kennen beschrijven hem ook zo.
ik leef bijvoorbeeld met enorme diepte en hoogte punten in mijn belevenis wereld, af en toe leuk maar kan ook heel irritant zijn als je in een dip zit. Ik weet gewoon zeker dat ik meer voel en heftiger dan die eene vriend van mij, ook andere vrienden waar ik mee praat bevestigen dit zelfde punt.
bij iedereen is zijn of haar belevenis wereld anders (dat is een feit), bij de 1 heftiger dan bij de ander. dus ja HSP bestaat, en merk het zelf ook zo nu en dan. toch leef ik verder wel normaal.
Amen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:23 schreef Wolkje het volgende:
[..]
En dan is het opeens wel een stuk makkelijker om met sommige dingen om te gaan.
Het lijkt voor sommige mensen zo makkelijk om zich een labeltje aan te praten, en vervolgens daarnaar te handelen, alles dat niet in de categorie 'normaal' valt, daarop te gooien, ipv er iets aan te doen.
(Nee, ik heb het niet over IEDEREEN, maar wel over een zeker deel)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |