abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35980727
ja ontopic,,,
hsp is dus iets wat je wel kunt hebben, het is waar dat mensen het vaak leuk vinden om een label te hebben. Als je hevig de kenmerken hebt (zegmaar) dan is dat behoorlijk vervelend, nja, das ook maar een mening
pi_35980915
Ik voelde deze kick gewoon aankomen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_35980950
quote:
Op maandag 13 maart 2006 02:13 schreef heiden6 het volgende:
Ik voelde deze kick gewoon aankomen.
hoog sensitief zeker?
pi_35980962
quote:
Op maandag 13 maart 2006 02:18 schreef Ra-z het volgende:

[..]

hoog sensitief zeker?
Jij ook zeker?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_35980972
quote:
Op maandag 13 maart 2006 02:19 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Jij ook zeker?
Uiteraard
pi_35981206
Wie niet hé?
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
  maandag 13 maart 2006 @ 08:21:05 #217
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_35982106
Ik word echt helemaal heen- en weer geslingerd door deze posts.
Zyggie.
  maandag 13 maart 2006 @ 10:18:49 #218
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_35983765
ff een voorbeeldje, ik heb bijvoorbeeld een vriend die voor mijn gevoel echt op 1 lijn leeft zeg maar. Hij is tevreden met zijn leven maar ervaart niet super hoge hoogte punten zeg maar ,maar hij heeft ook nooit echt diepte punten wat gevoel betreft. ook met praten blijkt dat heel vaak, en ook andere vrienden van mij die hem kennen beschrijven hem ook zo.

ik leef bijvoorbeeld met enorme diepte en hoogte punten in mijn belevenis wereld, af en toe leuk maar kan ook heel irritant zijn als je in een dip zit. Ik weet gewoon zeker dat ik meer voel en heftiger dan die eene vriend van mij, ook andere vrienden waar ik mee praat bevestigen dit zelfde punt.

bij iedereen is zijn of haar belevenis wereld anders (dat is een feit), bij de 1 heftiger dan bij de ander. dus ja HSP bestaat, en merk het zelf ook zo nu en dan. toch leef ik verder wel normaal.
  maandag 13 maart 2006 @ 17:50:18 #219
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_35996864
(Un)masking for the greater good.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 maart 2006 @ 18:48:06 #220
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36030552
quote:
Op maandag 13 maart 2006 17:50 schreef Natalie het volgende:
Zie ook Nieuwetijdskinderen en Indigo / nieuwetijds kinderen / HSP over dit onderwerp.
Ach ja, laat we dit stupide modewoord nog een beetje verder uitmelken
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:50:46 #221
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_36030624
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ach ja, laat we dit stupide modewoord nog een beetje verder uitmelken
Gelukkig draait de wereld niet om jouw mening, Swets.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 maart 2006 @ 18:54:45 #222
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36030737
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:50 schreef Natalie het volgende:

[..]

Gelukkig draait de wereld niet om jouw mening, Swets.
Touchy... ben je hoog sensitief ofzo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 maart 2006 @ 18:55:36 #223
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36030768
En daarnaast staat er toch duidelijk in de titel wat denk jij ervan?
Het leek me redelijk uitnodigend om mijn mening te posten derhalve
pi_36030853
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 14:17 schreef ArmaniMania het volgende:
Lijkt een beetje op borderline, ook zo`n ziekte waar je jezelf makkelijk de WAO in kunt lullen.
goh is dat zo?
Bedankt voor de tip
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_36031333
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:55 schreef Swetsenegger het volgende:
En daarnaast staat er toch duidelijk in de titel wat denk jij ervan?
Het leek me redelijk uitnodigend om mijn mening te posten derhalve
nieuwe tijdskinderen is idd wel een jeukterm ...huuuuuuuuuuuuuuuh
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 14 maart 2006 @ 19:12:55 #226
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36031360
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 19:12 schreef milagro het volgende:

[..]

bedacht door ouders die, net als elke gezonde ouder, wondertjes meemaken van hun hummeltje.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_36031480
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 19:12 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

bedacht door ouders die, net als elke gezonde ouder, wondertjes meemaken van hun hummeltje.
wondertjes... huuuuuuuuuuuuuuuuh
  dinsdag 14 maart 2006 @ 19:22:15 #228
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36031688
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 19:15 schreef milagro het volgende:

[..]

wondertjes... huuuuuuuuuuuuuuuuh
had het tussen fucking aanhalingstekens moeten staan?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_36031765
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 19:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

had het tussen fucking aanhalingstekens moeten staan?
gaan we hoog sensitief reageren
pi_36031817
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 19:12 schreef milagro het volgende:

[..]

'mijn kind is veel te pedant, maar door 'm nieuwetijdskind te noemen hoef ik 'm niet serieus te nemen'

(wees nu eerlijk, wie neemt er een potentiele bomenknuffelaar serieus)
  woensdag 15 maart 2006 @ 01:03:13 #231
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_36044355
quote:
Op maandag 13 maart 2006 10:18 schreef Apekoek het volgende:
ff een voorbeeldje, ik heb bijvoorbeeld een vriend die voor mijn gevoel echt op 1 lijn leeft zeg maar. Hij is tevreden met zijn leven maar ervaart niet super hoge hoogte punten zeg maar ,maar hij heeft ook nooit echt diepte punten wat gevoel betreft. ook met praten blijkt dat heel vaak, en ook andere vrienden van mij die hem kennen beschrijven hem ook zo.

ik leef bijvoorbeeld met enorme diepte en hoogte punten in mijn belevenis wereld, af en toe leuk maar kan ook heel irritant zijn als je in een dip zit. Ik weet gewoon zeker dat ik meer voel en heftiger dan die eene vriend van mij, ook andere vrienden waar ik mee praat bevestigen dit zelfde punt.

bij iedereen is zijn of haar belevenis wereld anders (dat is een feit), bij de 1 heftiger dan bij de ander. dus ja HSP bestaat, en merk het zelf ook zo nu en dan. toch leef ik verder wel normaal.
anders wordt er hier eens op gereageerd, dit moet toch iemand herkennen?
  woensdag 15 maart 2006 @ 01:10:20 #232
142943 STAIRWARES
forrest-speeder
pi_36044475
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 14:15 schreef Girlysprite het volgende:
Hoogsensitief, dat is ook weer iets relatief nieuws in de psychologie. In het kort komt het er op neer dat emotionele impressies veel sterker bij iemand naar binnenkomen, waardoor iemand vlug kan gaan huilen bij films, zwaar onder indruk is van muziek, niet goed tegen druktes kan
Eigenschappen op een rijtje;
- Ze zijn zorgzaam en bewust.
- Ze dromen en fantaseren veel.
- Ze merken veel meer details en nuances op.
- Ze voelen stemmingen en emoties van anderen aan.
- Ze denken over veel dingen na, en bekijken alles van verschillende kanten.
- Ze zijn snel ontroerd door kunst, natuur en een mooie film.
- Ze willen in hun eigen tempo werken.
- Ze houden van stilte en rust.

(http://www.hooggevoelig.nl/)

Ik hoor daar steeds vaker over, maar ik weet het niet hoor. Het klinkt vooral als een aandoening die heel interessant klinkt. Ook als zou het echt bestaan, het zou me niet verbazen als mensen er een beetje sjiek mee gaan lopen doen al hebben ze het niet. Want klink je niet speciaal en uniek als je zegt dat je anderen zo goed aanvoelt, zo fijngevoelig bent, dieper kan genieten van alledaagse dingen?
volgens mij gaat dat echt zo'n aanstellerij ziekte worden.
Ik ben zelf dus zeer ws. "hooggvoelig". Zo ben ik me hele leven al, en sinds kort
begrijp ik beter wat het inhoudt . En het is denk ik meer een vloek dan een zegen.
Als je veel dingen niet kan ontkennen/filteren (emoties, gevoelens, begrip voor..)
dan krijg je het heel moeilijk en kun jeje maar moeilijk focussen op 1 doel.

Ik ben wat dat betreft ook weer geen watje, want je moest es ruzie met me krijgen.
En ja, net als borderline een aantal jaar geleden, kan "hooggevoelig zijn" best
een aanstellerij-ziekte worden.
Want die opsomming die j gaf, kan gevoelsmatig voor 7 van de 10 mensen opgaan.
Iedereen droomt veel, en iedereen vind van zichzelf wel dat hij of zij anderen goed begrijpt.
Of je anderen ook echt goed aanvoelt is een 2.

mja.
“While one person hesitates because he feels inferior, the other is busy making mistakes and becoming superior”
  woensdag 15 maart 2006 @ 09:51:40 #233
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_36047166
als ik de TS van dit topic : H.S.P En Beelddenken
als voorbeeld moet nemen voor een zgn. "hoogsensitief" persoon,
denk ik dat mijn benaming voor dit soort personen gewoon "dramaqueen" is.
Mensen die veel zelfmedelijden hebben en geen incasseringsvermogen, kortom, wat vroeger gewoon een aansteller werd genoemd.
zzz
  woensdag 15 maart 2006 @ 10:48:17 #234
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_36048569
Als ik zo die rijtjes lees waar een hoogsensitief persoon aan zou moeten voldoen, dan sta ik er niet van te kijken veel het nogal onzin vinden. Aanstellerig, dramaqueenachtig, mietjes, aandachtvragers, neurotisch. Ik kan nog wel even doorgaan. 'k Vind zulke rijtjes een typisch voorbeeld van hokjes denken.
Iedereen met een beetje psychologisch inzicht weet je mensen niet op die manier kunt indelen.
  woensdag 15 maart 2006 @ 11:33:22 #235
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_36049893
Als een maar een welvaartsstickertje op geplakt ken worre, niewaar.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_36056807
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 09:51 schreef L.Denninger het volgende:
als ik de TS van dit topic : H.S.P En Beelddenken
als voorbeeld moet nemen voor een zgn. "hoogsensitief" persoon,
denk ik dat mijn benaming voor dit soort personen gewoon "dramaqueen" is.
Mensen die veel zelfmedelijden hebben en geen incasseringsvermogen, kortom, wat vroeger gewoon een aansteller werd genoemd.
Meneer Denninger, en anderen die anders denken.............
Normaal had ik helemaal niet meer willen reageren, allereerst na de mensen sorry dat ik mij verlaagd heb op een nivio dat ff niet goed was, bedoel daar mee het verwijderen van mijn onderwerp, alsnog sorry daarvoor.

Allereerst ik ben geen drama queen, ik heb ook niks geschreven om zielig te doen.
Had alleen die topic geopend met het iedee dat het me leuk leek om met mensen te kunnen praten die het zelfde voelen en denken wat het onderwerp betreft.
Heb ook niet mijn topic als een discussie eitem geopend.
Heb gevraagd of er met respekt met elkaar om gegaan kan worden, met het iedee erop dat anderen mensen die wel geintreseerd waaren erin , zo een goed gesprek kan worden gevoerd.

Dat er nu forum verkrachters en mensen zijn die geen respekt hebben, voor een ander is niet erg.
Maar waarom worden mensen die anders in het leven staan onder uitgehaald en kwetsende teksten neergegooid.

Je had ook alleen kunnen lezen en als je anders dacht, je negatieve dingen in deze topic kunnnen zetten, maar nee een ander topic moet dan zonodig verziekt worden.
Ik ben de laatste die zielig gedaan heeft wilde alleen over mijn ervaring praten, met mensen waar het ook herkenbaar voor is.

Ik zit thuis en mijn leven is heel klein, heb net een laptop en dacht leuk om zo mensen te ontmoeten op een forum.

Maar nu ik dit ber las ging mijn nekharen over end, ik heb geen zin om door een SNOTNEUS zo neergezet te worden en die ook nog L.Denninger genoemd wil worden.
Hoezo hoger schijten dan dat je reed zit, kunnen we allemaal.

Maar als mensen dan niet voor ander op een bepaald nivo zitten ben je niks in deze maatschappij dat blijkt maar.

En zelfmedelijden hoe durf je dat te zeggen IK ZAL NIET OUD WORDEN door mijn gezondheid,
en overleef iedere dag, en doe ook niet zielig daarover waarom wel dan om eigenschappen,
waarvan ik het bestaan niet eens wist, en nu er alleen over wilden praten.

Mensen zoals jij die overleven de maatschappij zeker, nou de twee de kamer zitten er vol mee,
veel lullen maar weing presteren..

Ik weet dat deze teksten niks zullen doen, als je geen inlevings vermogen hebt, en dat er genoeg bagger weer word geschreven.

Bespaar je dan de moeite want ik reageer toch niet meer............ kost alleen maar negatieve energie.......
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:02:27 #237
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_36057094
Esmeralfa, ik hang al 4 jaar op dit forum rond, en dit onderwerp heeft nooit soepel gelopen. Het spijt me dat te zeggen, want ook ik vind het een interessant onderwerp. Maar het is nu eenmaal een beladen onderwerp, en je ziet hoe veel mensen erover denken. Ongeacht of ze er nu kennis van hebben of niet. Naar mijn idee is vooal het laatste leidend in dit soort topics. En probeer er dán maar weer een een serieus topic van te maken zonder vooroordelen. Dat is praktisch onmogelijk.

Houd de eer aan jezelf en sla het profiel erop na om op die manier met mensen te praten erover, maar probeer het niet via dit topic te doen. Je ziet er ervan komt. En ook van je eigen topic.
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:26:17 #238
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_36059939
Nou zeg, het is maar een forum hoor, het is niet je leven ofzo...
Wat kun jij je laten opnaaien door een paar letters op een scherm van iemand die je niet kent en nooit tegen zult komen

Ben je het niet met me eens ? Prima ! Dat is precies waar een forum voor bedoelt is; discussieren.
Kijk eens naar de topic-titel van deze thread, wat wordt er gevraagd..? En wat heb ik gedaan ?

Je maakt mij voor vanalles uit ("forumverkrachter", "snotneus", "veel lullen maar weinig presteren" etc.), terwijl je roept "andere mensen zeggen stomme dingen over mij !".
Beetje pot-verwijt-de-ketel, niet ?

Nogmaals, je versterkt bij mij alleen maar het idee dat ik gelijk heb met dit soort mega-drama-verongelijkte-slachtoffer posts.

Verder vind je het blijkbaar heel vreemd dat ik mijn eigen naam gebruik - daardoor "schijt ik hoger dan m'n reet zit" ??
Naja, het zal wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door _Led_ op 15-03-2006 16:33:48 ]
zzz
pi_36070956
quote:
Op maandag 13 maart 2006 10:18 schreef Apekoek het volgende:

Okee, een poging tot serieus reageren.

Ik herken je verhaal wel een beetje, ik ben zelf ook iemand die meer pieken en dalen meemaakt dan sommige andere mensen. Sommigen zouden het HSP noemen.
Anyway, ik heb me er voor mijn studie redelijk in verdiept een tijdje terug en een boek van Elaine Aron (de goeroe van HSP's) aangeschaft, omdat ik er iets over las in een tijdschrift waar ik me wel erg in herkende. Na het lezen van het boek herkende ik me er nog meer in, en zag ik ook dingen terugkomen bij andere mensen die ik ken. Daardoor komt haar verhaal best plausibel over. Aan de andere kant, het is ook moeilijk te weerleggen want iedereen weet dat er mensen bestaan die gevoeliger zijn, dat is nou eenmaal zo. Iedereen denkt dus "oja, dat ken ik!". Veel mensen zijn in elk geval wel gevoelig op één van de gebieden die zij beschrijft (bijv. muziek, emotioneel of communicatief) en misschien hebben mensen zelfs wel een soort algemene gevoeligheid zoals zij het beschrijft, die op alle gebieden naar voren komt.
Het enige wat te weerleggen valt, is hun idee dat dit een aparte psychische aandoening of iets dergelijks is. Het is namelijk helemaal niet duidelijk dat dit één bepaald syndroom ofzo is, met vaste oorzaken en symptomen. Natuurlijk zijn er mensen die gevoeliger zijn dan anderen, maar ik zie het meer als normale variatie tussen mensen, net zoals je bij alle andere persoonlijkheidstrekken een soort van schaal hebt van mensen die het meer of minder vertonen. Deze mensen vinden het blijkbaar spannend om op een uiterste van die schaal een labeltje te plakken. Nou, leef je uit zou ik zeggen.
Het wordt alleen jammer wanneer die mensen gaan doen alsof ze iets heel bijzonders hebben, alsof ze fundamenteel anders zijn dan andere mensen (waardoor andere mensen hun niet begrijpen, en dan natuurlijk vooral de mensen die skeptisch zijn over hun zogenaamde aandoening ) en dat ze het bij voorbaat zoveel moeilijker hebben in het leven dat iedereen rekening met ze moet houden en ze net zo zielig moet vinden als ze zichzelf vinden.
Natuurlijk kan het problemen opleveren als je erg gevoelig bent, net zoals het problemen oplevert als je erg eigenwijs of verlegen bent, om maar eens wat andere eigenschappen te noemen. Daar weet ik zelf ook alles van. Maar in tegenstelling tot "echte" aandoeningen (waarbij het, dacht ik, zelfs een voorwaarde is dat het je leven enigszins ontregelt) hoeft dit mijns inziens echt geen onoverkomelijk probleem te zijn. Het is een lastige karaktertrek waar je mee moet leren leven, maar ook iets waar je mee kúnt leren leven. Als je dat eenmaal kunt, word je er alleen maar sterker van en is het ook iets waar je juist veel voordeel van kunt hebben (mensen beter aanvoelen, meer genieten van dingen). Dat is iets wat je van veel psychische aandoeningen niet kunt zeggen.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_36071344
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 15:23 schreef Wolkje het volgende:

[..]

En dan is het opeens wel een stuk makkelijker om met sommige dingen om te gaan.

Het lijkt voor sommige mensen zo makkelijk om zich een labeltje aan te praten, en vervolgens daarnaar te handelen, alles dat niet in de categorie 'normaal' valt, daarop te gooien, ipv er iets aan te doen.

(Nee, ik heb het niet over IEDEREEN, maar wel over een zeker deel)
Amen.
Are you pondering what I'm pondering?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')