abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25999141
quote:
Bewijs is relatief voor de mensen die niet objectief kunnen kijken.
gelukkig maar, al die bijeen geraapte botjes die opeens een heel mensachtig wezen vormen, we weten wat hun huidskleur was, hun ogen, hun haar, dikte van neus en lippen.. zeer verdacht

ik val dan in die 1% van gelovige christenen die wel andere geloven heeft bekeken
En zij rockten en smookten en trokken op naar Jericho en luisterden metal zoveel ze wilden.
pi_25999231
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 14:32 schreef ParadiseLost het volgende:

[..]

gelukkig maar, al die bijeen geraapte botjes die opeens een heel mensachtig wezen vormen, we weten wat hun huidskleur was, hun ogen, hun haar, dikte van neus en lippen.. zeer verdacht

ik val dan in die 1% van gelovige christenen die wel andere geloven heeft bekeken
Helaas ook bij de groep die durft te beweren dat mensen vroeger 600 jaar oud werden
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  dinsdag 5 april 2005 @ 15:28:28 #253
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_25999811
Waarom zou god in iets menselijks geloven?, geschreven zo ver ver ver vanaf z'n 'oorsprong', mits god bestaat als een devine creature.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_25999918
In hoeverre is iets menselijks niet van God? De Bijbel is een reusachtig groot boek, maar er staat waarheid in, het Woord van God is in de Bijbel te vinden. en voor WeirdMickey http://users.pandora.be/j(...)e_zondvloedmodel.htm (ja staat veel onzin tussen)
En zij rockten en smookten en trokken op naar Jericho en luisterden metal zoveel ze wilden.
pi_26000343
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 15:33 schreef ParadiseLost het volgende:
voor WeirdMickey http://users.pandora.be/j(...)e_zondvloedmodel.htm (ja staat veel onzin tussen)
Heb em snel doorgelezen, het onzingehalte is inmens. Jammer dat ze geen mooie 'wetenschappelijke' onderbouwing geven voor 600 jaar ouder mensen.

Komen die ook pas rond hun 150e in de pubertijd?
pi_26000465
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 15:52 schreef WeirdMicky het volgende:
Komen die ook pas rond hun 150e in de pubertijd?
Ja, en die pubertijd duurt 50 jaar.
pi_26000510
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 15:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ja, en die pubertijd duurt 50 jaar.
Dan snap ik wel hoe ze de hele wereld in een korte tijd konden bevolken.
pi_26000546
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 15:59 schreef WeirdMicky het volgende:
Dan snap ik wel hoe ze de hele wereld in een korte tijd konden bevolken.
Nou, we hebben zojuist met z'n tweeën de wonderen van de Bijbel verklaard.
pi_26000547
Abraham kreeg met zijn 99ste kinderen. http://www.coas.nl/bijbel/gn5.htm tja lijkt er wel op dat ze rond hun 130ste pas productief werden maar ze werden toch 900 jaar dus dan zou je nu rond je 10e bezig kunnen zijn
pi_26000572
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:01 schreef ParadiseLost het volgende:
Abraham kreeg met zijn 99ste kinderen. http://www.coas.nl/bijbel/gn5.htm tja lijkt er wel op dat ze rond hun 130ste pas productief werden maar ze werden toch 900 jaar dus dan zou je nu rond je 10e bezig kunnen zijn
Nou ja, er zijn tegenwoordig al negenjarige jongetjes betrokken bij groepsverkrachtingen, dus zo vergezocht is dat blijkbaar niet...
pi_26000605
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:01 schreef ParadiseLost het volgende:
Gelukkig gingen ze gewoon op normale leeftijden dood, toendertijds iets van 50 Ik wil niet indirect familie zijn van een opa van 100 die nog zo ranzig is kinderen te krijgen.
  dinsdag 5 april 2005 @ 16:03:52 #262
118509 Kwisatz_Haderich
True to the form.
pi_26000615
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 13:36 schreef WeirdMicky het volgende:
Bewijs is relatief voor de mensen die niet objectief kunnen kijken.
Zullen we maar even voorop stellen dat geen enkel bewijs absoluut is, ook wetenschappelijk bewijs niet. Men kan sterke aanwijzingen hebben die sterk een bepaalde richting opwijzen maar bewijs is het niet. En objectief kijken doet geen mens.
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 13:36 schreef WeirdMicky het volgende:Als mensen graag wetenschappelijke onwaarheden willen verdedigen die helemaal niet relevant zijn voor het geloof itself, dan moeten ze vooral hun gekleurde bril ophouden.
Jij bent expert op wat voor een geloof relevant is? Nee? Dacht ik al. Daarnaast zijn er geen wetenschappelijke onwaarheden maar slechts ideeen waar weinig tot geen wetenschappelijke onderbouwing voor is.
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 13:36 schreef WeirdMicky het volgende:De reden waarom veel mensen geloven is opvoeding. 99% van de christenen heeft zich nooit verdiept in een ander geloof...en andersom. De waanzin om continue in hokjes te denken...
Je laat gelukkig merken dat jij absoluut niet in hokjes denkt.
"Logica is een beperking en schending van de vrije menselijke geest."
pi_26000740
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:03 schreef Kwisatz_Haderich het volgende:
Jij bent expert op wat voor een geloof relevant is? Nee? Dacht ik al. Daarnaast zijn er geen wetenschappelijke onwaarheden maar slechts ideeen waar weinig tot geen wetenschappelijke onderbouwing voor is.
Toch is het wel een béétje onzinnig om in een idee (Young Earth Creationism bijvoorbeeld) te geloven als alle gevonden bewijzen tégen dat idee pleiten... Dan zou ik zo'n idee toch echt wel als een wetenschappelijke onwaarheid willen betitelen. Sterker nog, ik zou het betitelen als hysterische onzin.
pi_26000815
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:03 schreef Kwisatz_Haderich het volgende:
Zullen we maar even voorop stellen dat geen enkel bewijs absoluut is, ook wetenschappelijk bewijs niet. Men kan sterke aanwijzingen hebben die sterk een bepaalde richting opwijzen maar bewijs is het niet. En objectief kijken doet geen mens.
Er is wel absoluut bewijs. Jij hebt het over aannames. Objectiviteit is er in meerdere maten trouwens.
quote:
Wat is volgens jou relevant? Splinters van het kruis van Jezus? Een aanwijzing van de Ark van Noach? Dat mensen 600 jaar oud konden worden?

Ik dacht eerder aan de liefde voor Jezus, de zoon van God. Maar goed, jij dacht al dat ik het niet wist, dus vertel me maar wat relavant is.
quote:
Je laat gelukkig merken dat jij absoluut niet in hokjes denkt.
en 99% is natuuuuurlijk overdreven, maar ik ken zoveel mensen die van huis uit geindoctrineert zijn met het geloof. Ik (ja en ik doe nu een aanname) denk echt dat als zij vrijer opgevoed waren en zelf meer nadachten, ze niet in God zouden geloven.
  dinsdag 5 april 2005 @ 16:17:56 #265
118509 Kwisatz_Haderich
True to the form.
pi_26000918
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Toch is het wel een béétje onzinnig om in een idee (Young Earth Creationism bijvoorbeeld) te geloven als alle gevonden bewijzen tégen dat idee pleiten... Dan zou ik zo'n idee toch echt wel als een wetenschappelijke onwaarheid willen betitelen. Sterker nog, ik zou het betitelen als hysterische onzin.
Goed, dat zal wel zo zijn (ik heb er geen verstand van) dan is nog de claim dat het niet relevant is voor het geloof behoorlijk onzinnig.
pi_26000954
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat zogenaamde bewijs tegen YEC of voor evolutie is in mijn ogen weer zo ontiegelijk krom, maar ja dat is een andere discussie, die ik veel en vaak gevoerd heb. De conclusie is toch dat evolutionisten het 'empirisch bewijs' in handen hebben en het verder allemaal domme creationistjes zijn.
pi_26001034
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:17 schreef Kwisatz_Haderich het volgende:

[..]

Goed, dat zal wel zo zijn (ik heb er geen verstand van) dan is nog de claim dat het niet relevant is voor het geloof behoorlijk onzinnig.
Voor de kern niet, het is een strohalm voor mensen die hun geloof willen verdedigen. Meer niet, wetenschappelijk onwaarheden of dingen die zogenaamd wetenschappelijk zijn onderbouwd zijn een enorm zwakte bod.
pi_26001038
quote:
Ik (ja en ik doe nu een aanname) denk echt dat als zij vrijer opgevoed waren en zelf meer nadachten, ze niet in God zouden geloven.
ach ja, het is zoveel beter geindoctrineerd te worden door atheisme en evolutionisme he
pi_26001077
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:23 schreef ParadiseLost het volgende:

[..]

ach ja, het is zoveel beter geindoctrineerd te worden door atheisme en evolutionisme he
Elke zondag ga ik naar een bijeenkomst van evolutionistische radicalen, waar we liedjes zingen over darwin en zijn prachtige gedachten goed.
  dinsdag 5 april 2005 @ 16:28:04 #270
118509 Kwisatz_Haderich
True to the form.
pi_26001132
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:13 schreef WeirdMicky het volgende:
Er is wel absoluut bewijs. Jij hebt het over aannames. Objectiviteit is er in meerdere maten trouwens.
Er is geen absoluut bewijs. Hoe kan dat ook in de wetenschap waar elke dag weer nieuwee ontdekkingen worden gedaan.
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:13 schreef WeirdMicky het volgende:Wat is volgens jou relevant? Splinters van het kruis van Jezus? Een aanwijzing van de Ark van Noach? Dat mensen 600 jaar oud konden worden?
De bijbelse wonderen zijn relevant voor het geloof. Immers als dat niet waar is wat is er dan nog wel waar? Is de opstanding van Christus dan nog echt gebeurt? Want als dat niet echt gebeurt is kun je het hele christendom wel afschrijven.
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:13 schreef WeirdMicky het volgende:Ik dacht eerder aan de liefde voor Jezus, de zoon van God. Maar goed, jij dacht al dat ik het niet wist, dus vertel me maar wat relavant is.
Heel erg kort? De kruisdood en de opstanding van Christus jezus. En het geloof dat hij Gods zoon.
pi_26001247
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:19 schreef ParadiseLost het volgende:
Dat zogenaamde bewijs tegen YEC of voor evolutie is in mijn ogen weer zo ontiegelijk krom, maar ja dat is een andere discussie, die ik veel en vaak gevoerd heb. De conclusie is toch dat evolutionisten het 'empirisch bewijs' in handen hebben en het verder allemaal domme creationistjes zijn.
Dat laatste is een juiste conclusie als je onbevooroordeeld de feiten bekijkt...
pi_26001287
En God heeft al die fossielen in de grond gestopt om ons voor de gek te houden. Gaan we weer. Als je denkt dat de Bijbel een accuraat geschiedenisboek is, heb je òf een enorm bord voor je kop of je bent gewoon dom.
pi_26001321
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:28 schreef Kwisatz_Haderich het volgende:

[..]

Er is geen absoluut bewijs. Hoe kan dat ook in de wetenschap waar elke dag weer nieuwee ontdekkingen worden gedaan.

Nieuwe ontdekkingen sluiten absolute bewijzen niet uit. Ik vind het trouwens wel verwonderlijk hoe mensen wetenschap opzij schuiven, maar wel in zoiets abstracts als het Christendom kunnen geloven. Dat terzijde.
quote:
De bijbelse wonderen zijn relevant voor het geloof. Immers als dat niet waar is wat is er dan nog wel waar? Is de opstanding van Christus dan nog echt gebeurt? Want als dat niet echt gebeurt is kun je het hele christendom wel afschrijven.
Er is veel in de bijbel niet gebeurd. Het boek moest wel toegankelijk blijven voor mensen uit die tijd, die eenmaal veel minder kennis bezaten t.a.v. wetenschap, de wereld, en dergelijke. Vandaar ook het scheppingsverhaal bijvoorbeeld.
quote:
Heel erg kort? De kruisdood en de opstanding van Christus jezus. En het geloof dat hij Gods zoon.
Dat verschilt niet veel met die van mij toch?

Hoe kan het trouwens zijn dat gelovigen van het Christendom is honderden splitsingen zijn geraakt? Is dat zo omdat je veel teksten anders kan interpreteren? Waarom hoor ik veel gelovigen zeggen dat het oude testament zeer veel beeldspraak betreft?
pi_26001367
De wetenschap claimt nooit absolute waarheden, WeirdMicky...

http://www.stephenjaygould.org/library/gould_fact-and-theory.html
pi_26001427
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De wetenschap claimt nooit absolute waarheden, WeirdMicky...

http://www.stephenjaygould.org/library/gould_fact-and-theory.html
Ze sluiten nieuwe bewijzen niet uit, maar als er (net als jouw voorbeeld) enorme fossielen zijn gevonden...ga je toch niet twijfelen dat dat ooit dieren waren of dat een God die in de grond heeft gestopt?
pi_26001472
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En God heeft al die fossielen in de grond gestopt om ons voor de gek te houden. Gaan we weer. Als je denkt dat de Bijbel een accuraat geschiedenisboek is, heb je òf een enorm bord voor je kop of je bent gewoon dom.
Nee hoor, die fossielen zijn van dieren die tijdens de zondvloed bedolven zijn onder tonnen modder, meug en shit Daar is God niet voor nodig.. Wel vreemd vind ik bijvoorbeeld de c14 methode, heel lang gebruikt (voornamelijk bij evolutionistische wetenschappers) nu blijkt c14 niet geldig te zijn maar gaanwe KAr gebruiken, maar een keer raden waar die datering op geschoeid is... juist.. hoezo bord voor je kop

Ik geloof in schepping maar dat sluit evolutie toch niet uit? je zult mij niet horen zeggen dat evolutie onzin is.
pi_26001488
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:40 schreef WeirdMicky het volgende:
Ze sluiten nieuwe bewijzen niet uit, maar als er (net als jouw voorbeeld) enorme fossielen zijn gevonden...ga je toch niet twijfelen dat dat ooit dieren waren of dat een God die in de grond heeft gestopt?
Gould geeft in dat artikel een definite van de term wetenschappelijk feit':
quote:
Moreover, "fact" does not mean "absolute certainty." The final proofs of logic and mathematics flow deductively from stated premises and achieve certainty only because they are not about the empirical world. Evolutionists make no claim for perpetual truth, though creationists often do (and then attack us for a style of argument that they themselves favor). In science, "fact" can only mean "confirmed to such a degree that it would be perverse to withhold provisional assent." I suppose that apples might start to rise tomorrow, but the possibility does not merit equal time in physics classrooms.
pi_26001514
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:42 schreef ParadiseLost het volgende:
Nee hoor, die fossielen zijn van dieren die tijdens de zondvloed bedolven zijn onder tonnen modder, meug en shit Daar is God niet voor nodig.. Wel vreemd vind ik bijvoorbeeld de c14 methode, heel lang gebruikt (voornamelijk bij evolutionistische wetenschappers) nu blijkt c14 niet geldig te zijn maar gaanwe KAr gebruiken, maar een keer raden waar die datering op geschoeid is... juist.. hoezo bord voor je kop
Misschien moet je je eerst ergens in verdiepen voordat je erover uit je nek lult...
  dinsdag 5 april 2005 @ 16:47:27 #280
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26001592
quote:

[..]

Ik geloof in schepping maar dat sluit evolutie toch niet uit? je zult mij niet horen zeggen dat evolutie onzin is.
C14 is niet de enige dateringsmethode die gebruikt wordt. C14 heeft dacht ik sowieso maar in de range van 50.000 jaar accuraat. Bij datering worden er vaak ook vele andere isotopen gemeten, en de resultaten hiervan samen vormen een redelijk accuraat beeld van de ouderdom.

Het is dus niet zo dat er plotseling ontdekt wordt dat C14 niet altijd accuraat is, dat was al lang bekend. Ook wordt er dus niet plotseling overgestapt op een andere methode, maar er worden altijd meerdere methodes tegelijkertijd gebruikt.
pi_26001609
quote:

[..]

Dit is echt te erg
pi_26001617
Als mijn lul daar voor was, zou ik wel anders geevolueerd zijn ;-) maar goed, elke theorie heeft zijn zwakke en sterke punten. De zondvloed als oplossing voor het fossielenvraagstuk is niet echt zo superonmogelijk lijkt me..
pi_26001634
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:48 schreef ParadiseLost het volgende:
Als mijn lul daar voor was, zou ik wel anders geevolueerd zijn ;-) maar goed, elke theorie heeft zijn zwakke en sterke punten. De zondvloed als oplossing voor het fossielenvraagstuk is niet echt zo superonmogelijk lijkt me..
Als wat voor oplossing voor welk fossielenvraagstuk?
pi_26001692
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:48 schreef ParadiseLost het volgende:
Dan nog is het een understatement.
pi_26001729
Talkingorigins ken ik, net als answersingenesis ;-) Ik heb hier een aantal boekwerken staan waaronder het werk van Darwin, en ik ontken nooit dat evolutie onmogelijk is, niet gebeurd is. Dan gaat het om evolutie alleen, helaas wordt dit alleen zo vaak gebruikt om te 'bewijzen' dat christenen nooit gelijk hebben, dom en achterlijk zijn. http://www.google.com/custom?q=dating&sa=Search&sitesearch=www.answersingenesis.org

Natuurlijk is het zo dat ik ook nabek wat mij geleerd is, zoals iedereen doet
  dinsdag 5 april 2005 @ 16:57:54 #286
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26001842
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:53 schreef ParadiseLost het volgende:
Talkingorigins ken ik, net als answersingenesis ;-) Ik heb hier een aantal boekwerken staan waaronder het werk van Darwin, en ik ontken nooit dat evolutie onmogelijk is, niet gebeurd is. Dan gaat het om evolutie alleen, helaas wordt dit alleen zo vaak gebruikt om te 'bewijzen' dat christenen nooit gelijk hebben, dom en achterlijk zijn.
Christenen zien het dan ook vaak (imo onterecht) als aanval op hun geloof, het is iets wat vaak van twee kanten komt.. Ikzelf ben van mening dat evolutie en een eventueel geloof in een God elkaar geenszins hoeven te bijten. Als jij er ook zo over denkt (wat ik min of meer uit je reactie begrijp), waarom dan zo offensief tegen de evolutie-theorie?
pi_26001878
Als gelovigen gaan geloven in het scheppingsverhaal, dan moeten ze inderdaad aangepakt worden. Evolutietheorie is 1 manier daarvan.
pi_26001904
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:28 schreef Kwisatz_Haderich het volgende:

De bijbelse wonderen zijn niet relevant voor het geloof. Het zijn parabelen en metaforen. Het gaat er niet om of christus werkelijk is opgestaan of niet. Het gaat om de normen en waarden, de ideeen die christus daarover had. Niets in de bijbel hoef je letterlijk te nemen, om toch nog een goed christen te zijn.

Ik had een heel verstandige leraar levensbeschouwing. De goede man was zwaar christen. Maar hij begreep heel goed dat Adam en Eva nooit als zodoende bestaan hebben. Dat zij slechts metaforen waren. Dat het hele scheppingsverhaal van de mens gaat over de ontwikkeling van de mens, waarbij de mens bezig is met zelfvernietiging (altijd actueel). Er was geen slang die Eva verleidde. Geen zondvloed waarbij Noach op een bootje voer met een aantal dieren.

Al die verhalen zijn (volgens hem) slechts bedoeld om betekenis te geven aan de schepper, de schepping, haar schoonheid, etc. De verhalen over wonderen betreffende christus? Jezus werd niet geboren uit een maagd, hij verrichtte geen wonderen. Hij was een man met mooie ideeen, met respect voor het leven, de natuur, "de schepping", etc. En al die verhalen daaromheen zijn verzonnen door mensen die uitdrukking wilden geven aan hun bewondering voor jezus, en diens gedachtengoed.

Die man had het begrepen.... (denk ik dan tenminste, al heeft ook hij me niet kunnen bekeren).
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_26002348
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:53 schreef ParadiseLost het volgende:
Natuurlijk is het zo dat ik ook nabek wat mij geleerd is, zoals iedereen doet
Niet iedereen doet dat. Sommige mensen gaan ook gewoon zèlf op onderzoek uit en zijn bereid om ook informatie van de 'tegenpartij' tot zich te nemen. Ik ben niet voor niks een ex-christen.
pi_26002406
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:57 schreef Alicey het volgende:

[..]

Christenen zien het dan ook vaak (imo onterecht) als aanval op hun geloof, het is iets wat vaak van twee kanten komt.. Ikzelf ben van mening dat evolutie en een eventueel geloof in een God elkaar geenszins hoeven te bijten. Als jij er ook zo over denkt (wat ik min of meer uit je reactie begrijp), waarom dan zo offensief tegen de evolutie-theorie?
ervaringsdeskundige met betrekking op vagediscussies en aanvallen van atheistische evolutionisten (de enige soort die ik ken), tja dan krijg ik niet zo'n fijne blik van op evolutionisme. Evolutionisme is gewoon een zwaard geworden waar ze gelovigen mee kunnen slaan. En wat zoektochten betreft ben ik ex-pantheist, ex-antitheist, ex-satanistjeinspe en ex-paganist... maar ben weer terug bij de roots, zij het dan in een ander jasje
  dinsdag 5 april 2005 @ 17:23:06 #291
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26002481
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 17:20 schreef ParadiseLost het volgende:

[..]

ervaringsdeskundige met betrekking op vagediscussies en aanvallen van atheistische evolutionisten (de enige soort die ik ken), tja dan krijg ik niet zo'n fijne blik van op evolutionisme. Evolutionisme is gewoon een zwaard geworden waar ze gelovigen mee kunnen slaan.
Je bent toch zelf die er voor kiest of je door het zwaard geslagen wilt worden.. Waarom zie je evolutie als aanval op je geloof?
pi_26002491
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 17:20 schreef ParadiseLost het volgende:
ervaringsdeskundige met betrekking op vagediscussies en aanvallen van atheistische evolutionisten (de enige soort die ik ken)
En atheïsten zijn natuurlijke Slechte Mensen...
pi_26003078
Puur slecht... kan niet slechter, ze spuwen God in zijn heilig Aangezicht ;-) Ze kunnen met het zwaard der evolutie een gelovige slaan door te zeggen dat God niet bestaat, de Bijbel niet klopt en bla bla. Evolutie is geen aanval op mijn persoonlijke geloof, maar het wordt gebruikt om het geloof (als in religie)
pi_26003109
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 17:45 schreef ParadiseLost het volgende:
Puur slecht... kan niet slechter, ze spuwen God in zijn heilig Aangezicht ;-) Ze kunnen met het zwaard der evolutie een gelovige slaan door te zeggen dat God niet bestaat, de Bijbel niet klopt en bla bla. Evolutie is geen aanval op mijn persoonlijke geloof, maar het wordt gebruikt om het geloof (als in religie)
En alle gelovigen zijn Goede Mensen zeker?

pi_26003198
De meeste 'evolutionisten' zijn overigens in de verste verte niet geïnteresseerd in het aanvallen van het geloof op welke wijze dan ook. Ze zijn geïnteresseerd in wetenschap en in verklaringen voor de manier waarop onze wereld werkt

Atheïsten beweren niet per se dat God niet bestaat. Ze hangen alleen geen geloof aan. Beweren dat God niet bestaat is dom, want het is een onbewijsbare stelling. Ik kan ook niet bewijzen dat er geen kabouters bestaan.

De Bijbel klopt ook niet, althans niet feitelijk. Dat kan iedereen met anderhalve hersencel leren door er kritisch naar te kijken.
pi_26003972
Ik hoop dat je door had dat ik het sarcastisch bedoelde.. een christen is niet meer of beter
pi_26004063
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 18:24 schreef ParadiseLost het volgende:
Ik hoop dat je door had dat ik het sarcastisch bedoelde.. een christen is niet meer of beter
Gelukkig. Je zou niet de eerste zijn die iets dergelijks serieus beweerde...
  dinsdag 5 april 2005 @ 19:32:11 #298
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_26005562
quote:
Op maandag 4 april 2005 10:53 schreef Triggershot het volgende:
Omdat het geld voor mensen die in God geloven
Dus iemand die in een God gelooft, gelooft ook dat Mohammed een profeet was.

Tiggershot, je weet toch wel beter.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  dinsdag 5 april 2005 @ 19:40:52 #299
117876 Riverpoet31
Iedere stap is vrede
pi_26005815
God is christelijk? is de Duivel dan aanhanger van Ado Den Haag? ;-)
pi_26005961
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 19:40 schreef Riverpoet31 het volgende:
God is christelijk? is de Duivel dan aanhanger van Ado Den Haag? ;-)
ALS 'ie aanhanger van een voetbalclub is, dan inderdaad waarschijnlijk van ADO.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')