Johnny_Footballhero | maandag 28 maart 2005 @ 23:01 |
De goedkoopste aanschaf, om 300+ te kunnen rijden. Een BMW 850i zonder begrenzer? Zal wel te zwaar zijn om de 300 te halen denk ik. | |
Five_Aces | maandag 28 maart 2005 @ 23:04 |
Zal wel een 850 CSI bij moeten komen kijken dan, waarvan het ook twijvelachtig is of die het haalt..... M5 met 400 Pk tikt net 300 aan op de teller onbegrensd. Zal 285 echte kilometers zijn of zo. Buiten dat denk ik nie tdat je nog lekker in je stoel zit met 300 continu. | |
Alcyone | maandag 28 maart 2005 @ 23:05 |
quote:Ik denk dat massa minder van belang is dan luchtweerstand... | |
Zwansen | maandag 28 maart 2005 @ 23:06 |
EVO met andere uitlaat moet al voldoende zijn. ![]() | |
Johnny_Footballhero | maandag 28 maart 2005 @ 23:08 |
quote:Ja ik bedoel ook een CSI. Maar die zal 't wel niet halen inderdaad. Een e34 M5 redt 't ook niet denk ik. Dan eerder een CSI door een lagere cw-waarde. Maar is een (oudere) import Skyline of Supra dan echt de goedkoopste optie om 300 echte kilometers te kunnen rijden? | |
Five_Aces | maandag 28 maart 2005 @ 23:09 |
no way in hell dat een evo 300 km/u doet, tenzij jij een manier weet om door een andere uitlaat ook een hogere redline & langere final drive geven. | |
Johnny_Footballhero | maandag 28 maart 2005 @ 23:09 |
Of een Porsche 928 S4, met de nodige mods, is dat wat? | |
Five_Aces | maandag 28 maart 2005 @ 23:11 |
Lastig denk ik. stock lopen ze rond de 275... Wil je over de 300 dan moet je er echt serieus veel power bij hebben. | |
Johnny_Footballhero | maandag 28 maart 2005 @ 23:13 |
Er zijn zat bakken die de 300 aan kunnen tikken. Mensen, wat is nou de goedkoopste optie onder die auto's? | |
Five_Aces | maandag 28 maart 2005 @ 23:19 |
Dat ze niet goedkoop zijn ![]() Alpina B12 (850 versie van alpina) heb je wel onder de 20K denk ik, doet 295 ~ 300 km/u Je moet echt wel met meer als 400 PK aankomen wil je over de 300 gaan. | |
Fugie | maandag 28 maart 2005 @ 23:22 |
mijn fiets inclusief mij als berijder ![]() | |
Sterke_Yerke | maandag 28 maart 2005 @ 23:24 |
Met een porsche 928 gts kom je een heel eind, en die heb je voor ca 10.000 euro, en een bmw uit de 8-klasse zal het ook goed doen idd. | |
yup | maandag 28 maart 2005 @ 23:25 |
Filmpje 850CSi zonder begrenzer: 300+ @ teller. Haal daar maar een hoop afwijking vanaf. http://toronto.apm.etc.tu-bs.de/e31/mpegs/300kph.mpg Komt van hier: http://www.e31.net/english.html | |
MewBie | maandag 28 maart 2005 @ 23:25 |
Wedden dat we dalijk een topic krijgen waarin TS opschept dat ie de 300 heeft gehaald met een van de hier genoemde auto's die de 300 zouden moeten kunnen halen ![]() | |
Sterke_Yerke | maandag 28 maart 2005 @ 23:26 |
Of een Lotus/Opel omega, die kosten ca 20.000 maar dan haal je de 300 zekerweten. | |
Johnny_Footballhero | maandag 28 maart 2005 @ 23:27 |
quote:Ah nee juh. Ik stelde deze vraag laatst aan een andere autoliefhebber, we wisten er beide geen echt antwoord op. Dus vandaar hier maar even. | |
yup | maandag 28 maart 2005 @ 23:30 |
quote:Op teller dus, echte top van Lotus Omega is 285 km/u... Audi RS4 is ook een goeie, maar die zal zeker geen 300 echte halen... Edit, Porsche 911 tussen 1995-1998 is ook goeie, alleen hebben die top van 290 km/u helaas, net niet. Wel dikke 408 pk 540 nm ![]() | |
alsem | maandag 28 maart 2005 @ 23:33 |
teller staat idd altijd wel hoger, sinds ik gps heb zijn al mijn topsnelheden omlaag gegaan.. | |
Johnny_Footballhero | maandag 28 maart 2005 @ 23:33 |
Echte kilometers uiteraard! | |
yup | maandag 28 maart 2005 @ 23:36 |
Lotus Omega. Je zegt goedkoopste manier. Gewoon voor 20k kopen. Paar mods erop, heb je zo 450 pk's minimaal. 500 pk haal je met speels gemak. Een van de snelste auto's voor "sigarettengeld"... | |
Johnny_Footballhero | maandag 28 maart 2005 @ 23:37 |
Dit gaat toch niet gewonnen worden door een opgekietelde Opel?! ![]() | |
yup | maandag 28 maart 2005 @ 23:40 |
Die opgekietelde Opel is wel onder handen genomen door de boyz van Lotus. Opgegeven top is 175 mp/h. Dat is 280 km/u. 377 pk 550 nm dacht ik... That's one hell of a car... Grappig dat er 911jes enzo zijn die een fractie sneller zijn maar die apparaten kosten zo het dubbele van een Lotus Omega... Edit: En voor die geld die je overhoud pomp je dat ding zo over de 500 pk heen. | |
manny | maandag 28 maart 2005 @ 23:42 |
quote:verlelijkte lotus bedoel je. | |
Johnny_Footballhero | maandag 28 maart 2005 @ 23:42 |
En een Safrane Baccara Biturbo? Misschien een leuke Maserati? Ook vrij betaalbaar 2e hands. Of is de Lotus Omega al definitief winnaar. | |
Johnny_Footballhero | maandag 28 maart 2005 @ 23:42 |
quote:Kan ook. | |
Five_Aces | maandag 28 maart 2005 @ 23:43 |
Nee. Als je mods me gaat nemen kan bijna alles...... BMW M3 van 12.000 euro + ESS S/C kit van 8000 euro en je gaat ook over de 300 echte kliometers heen. Maar er is niet veel in de goedkope range die standaard 300 echte km's doet... Porche 959 uit 1986 of zo doet bijna 320 km/u, geen idee wat ze kosten. | |
Johnny_Footballhero | maandag 28 maart 2005 @ 23:44 |
De 959 gaat 310. Geen idee wat dat apparaat kost. Een Brabus, is ook nog een optie wellicht. | |
yup | maandag 28 maart 2005 @ 23:46 |
959 dream on. Dat is verrreeeeeeeeeeeeeeeeeeeee van betaalbaar. Zie het zo: Betaalbaar is hier, 959 helemaal uiterste van universum... Een echte kost zo 150.000 euro... De meeste die voor 30k enzo aangeboden worden, zijn ombouw... (dacht 964 als basis, en ook de 250 pk hou je dan). Ok dus nu gaan we verder met std. wagens zoeken... Kan je lang zoeken denk ik... | |
Geqxon | dinsdag 29 maart 2005 @ 00:52 |
Voor 10k heb je een tweedehands motorfiets die op 300 begrenst is! Kan dus zeker in echte kilometers over die 300 heen ![]() | |
Johnny_Footballhero | dinsdag 29 maart 2005 @ 00:52 |
Dat zoeken we dus niet. Een auto. | |
tommytheman | dinsdag 29 maart 2005 @ 00:57 |
Allen de hayabusa haalt 300 + in echte km toch>? | |
Johnny_Footballhero | dinsdag 29 maart 2005 @ 00:57 |
quote:De R1 en ZX12R ook wel. | |
Geqxon | dinsdag 29 maart 2005 @ 00:58 |
Dan moet je een drag-racer nemen, die gaan vaak rond de 400km/h ![]() Of een Murcielago met zijn 330kmh | |
tommytheman | dinsdag 29 maart 2005 @ 00:58 |
Echte kilometers?? Dacht t niet | |
yup | dinsdag 29 maart 2005 @ 01:16 |
Idd R1 haalt geen 300 km/u echt... Ook de nieuwe R1 niet... ZX-12R/Hayabusa/nog een handjevol supersports, that's it... Oh ja, je hebt ook een Mercedes Brabus EV12, ding heeft een 7.3 liter V12, ding haalt zeker 300+, alleen hoeveel kost zo een ding nou tweedehands? | |
MaartenGrendel | dinsdag 29 maart 2005 @ 01:17 |
Een ouwe Chevrolet Corvette met wat modificaties haalt de 300 km/h ook wel. Snelle motoren zijn in Nederland tegenwoordig trouwens begrensd op 299km/h. Alsof het wat uitmaakt of je met 299 of 320 tegen een boom knalt. ![]() | |
alsem | dinsdag 29 maart 2005 @ 01:21 |
quote:sinds waneer werken opel en lotus samen? | |
Johnny_Footballhero | dinsdag 29 maart 2005 @ 01:22 |
quote:Kijk maar naar de speedster. | |
Johnny_Footballhero | dinsdag 29 maart 2005 @ 01:23 |
Corvette ZR1. Moet origineel 290 rijden, dus die valt wel te modden richting 300. Wat zou zo'n ding nou kosten dan 2e hands? | |
alsem | dinsdag 29 maart 2005 @ 01:24 |
quote:das een kutding, neem dan een vx220 van vauxhall.. er zijn genoeg auto's die erg op elkaar lijken, maar om nou gelijk te zeggen dan het om een samenwerking gaat.. | |
Johnny_Footballhero | dinsdag 29 maart 2005 @ 01:25 |
quote:Dat dacht ik toch wel ja. Die Speedster schijnt helemaal zo slecht nog niet te zijn. Alleen daarom al weet je dat opel hulp heeft gehad. | |
yup | dinsdag 29 maart 2005 @ 01:28 |
quote:Sterker nog, vroeger, begin jaren 90, was Lotus VAN OPEL GEWEEST How about that ? 2000 16v 150 pk blok is door Lotus ontwikkeld, Opel ging gewoon met 2.0i 8v blok naar Lotus, die hebben de blok opgekieteld naar DOHC en 4 kleppen per cyl enz. enz... quote:Oh ja, Lotus Omega had de bak uit de Corvette ZR1 ![]() Tjah met modden kan je een Lotus Omega ook over de 300 echte krijgen... Dus nie echt eerlijk, en ik denk dat je niet zomaar een ZR1 in NL vind... (alhoewel een Lotus Omega vinden ook geen makkelijke taak opzich is ![]() | |
Johnny_Footballhero | dinsdag 29 maart 2005 @ 01:29 |
Ik heb ook nog helemaal geen prijzen gezien. Want een Lotus Omega is een collectors-item pur sang. Die zijn helemaal niet goedkoop. Een Chevy ZR-1 zal gemakkelijker zijn, denk ik. Goedkoper ook nog eens vermoed ik. | |
yup | dinsdag 29 maart 2005 @ 01:32 |
Lotus Omega kost 20-25.000 euro. Volgens mij kan die ZR1 niet echt goedkoper zijn... | |
MaartenGrendel | dinsdag 29 maart 2005 @ 01:53 |
Voor minder dan €15.000,- heb je een goeie Corvette van 10-15 jaar oud met een 5,7 liter V8 en een top van ongeveer 260 km/h. Maar die Chevy blokken schijnen makkelijk op te voeren te zijn en voor €10.000,- kun je een hoop laten doen. Sowieso denk ik bij het woord 'supersportwagen' aan een tweezits coupé en niet aan een (Opel) sedan. ![]() | |
StefanP | dinsdag 29 maart 2005 @ 02:55 |
supra mk3 + 1JZ-GTE + boost controller e.d. = 3000 + 5000 + 2000 = 10000 euro Verder zou ik het niet weten... een oude BMW of corvette inderdaad? Het moet aerodynamisch zijn en rond de 400PK hebben, of niet aerodynamisch en 500PK schat ik. | |
alsem | dinsdag 29 maart 2005 @ 02:55 |
quote:ga jij maar eens met een corvette op het circuit, elke bocht is om te janken ![]() | |
Johnny_Footballhero | dinsdag 29 maart 2005 @ 09:07 |
quote:Dat is nu even niet relevant meneer alsem ![]() | |
zerotolerance | dinsdag 29 maart 2005 @ 11:27 |
Een Honda NSX, TVR Tuscan of een Mitsubishi 300 GT met turbo. | |
Anne | dinsdag 29 maart 2005 @ 11:53 |
quote:340 ook goed ? ![]() | |
Anne | dinsdag 29 maart 2005 @ 11:56 |
quote:Ik neem aan dat je dan de oudere NSX'en bedoelt? Want de nieuwere zijn dan weer duur. De NSX van '91 tot 97' kan 'maar' rond de 270 geloof ik ![]() | |
Johnny_Footballhero | dinsdag 29 maart 2005 @ 11:57 |
265 Zelfs. Maar wel de potentie er wat leukers van te maken. Ben alleen benieuwd of 't inderdaad de goedkoopste optie is. | |
Anne | dinsdag 29 maart 2005 @ 11:59 |
quote:*zoekt op* http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=-1&id=7081&cache=no&ref=atag&PHPSESSID=98fc54eb4ecd64615ccff25e999b4a30 Hier staat 270 ![]() KlikKlak En daar staan ze voor rond de 40.000 euro ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Anne op 29-03-2005 14:12:52 ] | |
Rietvaerder | dinsdag 29 maart 2005 @ 12:00 |
Koop een motor. | |
Johnny_Footballhero | dinsdag 29 maart 2005 @ 12:00 |
ja ik deed 't uit m'n blote hoofd heh. ![]() | |
Five_Aces | dinsdag 29 maart 2005 @ 14:06 |
Die eerder genoemde ZR1 kon nog wel eens lastig zijn in NL.... Volgens mij zijn alleen de C4 en C5 in NL geleverd, en niet de ZR1 of Z06. En wat stefanP ook al zegt, je moet echt wel met huge power aankomen voor 300 echte km/u. Zijn er standaard sowieso niet veel die over de 300 gaan, met uizondering van exotische farrari's en wat hele dure porches. | |
yup | dinsdag 29 maart 2005 @ 15:49 |
Enige Porsche die ik kan bedenken die niet duur is: 911 turbo van 1995-1998: 408 pk... Ding haalt 290 km/u volgens specs... En duur is maar hoe je het ziet, dit ding zal zeer zeker duurder zijn dan de Lotus Omega... E36 M3 3.2 liter is ook een goeie, maar die zal 275 echte km's halen ofzo, zeker geen 300... Maar is wel fucking goedkoop (15k krijg je wel een 3.2)... | |
zerotolerance | dinsdag 29 maart 2005 @ 16:05 |
quote:Alles met een turbo er op. Is niet zo'n groot probleem. Als ze al 270 gaan met 280 Pk kunnen ze met enkele aanpassingen wel 300+ | |
Anne | dinsdag 29 maart 2005 @ 16:06 |
quote:Dan kun je zo nog wel 50 auto's opnoemen. Én een aanpassing kost ook weer geld, dus wordt ie nóg duurder. | |
Five_Aces | dinsdag 29 maart 2005 @ 16:06 |
quote:285 op de teller, 275 echte km's. Maar daar moet je wel voor langs de chiptuner, anders zit er een begrenzer op. En degenie die trouwens een 3.2 hebben in goede staat doen die echt niet voor 15K weg ![]() | |
Five_Aces | dinsdag 29 maart 2005 @ 16:11 |
quote:Die Evo bedoel je weer? die loopt net 245-250 in stock form. Met 5 versnellingen. Dus alles raakt er af, versnellingsbak, driveline enz. Je hebt gewoon het toerenbereik niet in zo'n ding voor 300+ Ombouwen voor 300+ gaat je waarschijnlijk al meer kosten als een 911 twin turbo bijvoorbeeld. | |
Anne | dinsdag 29 maart 2005 @ 16:16 |
quote:Honda NSX ging het over. ![]() | |
Five_Aces | dinsdag 29 maart 2005 @ 16:23 |
quote:Daar moet je ook huge moeite voor doen hoor.... de 3.2L met 6 bak loopt stock ook 'maar' 270... Is performancewise & techspecs ongeveer gelijk aan een E36 M3 3.2L. NSX-R loopt 280 ongeveer, en is door zijn gewicht ook sneller op de 0-200, gelijk aan de E46 M3 ongeveer. Die 20 km/u extra topsnelheid heb je er niet zomaar bij op die snelheden. En dacht dat hij de Evo bedoelde om de turbo comment.... een NSX heeft geen turbo. [ Bericht 7% gewijzigd door Five_Aces op 29-03-2005 16:30:54 ] | |
Anne | dinsdag 29 maart 2005 @ 16:31 |
quote:Ik denk dat ie bedoelde een turbo erop pleuren? | |
Five_Aces | dinsdag 29 maart 2005 @ 16:37 |
Denk dat hij dan zelf nog niet weet hoeveel kosten & aanpassingen daar bij komen kijken ![]() | |
Anne | dinsdag 29 maart 2005 @ 16:44 |
quote:Ook dat zei ik -> "Dan wordt ie nog duurder" . Ik vind hem zowiezo niet in het rijtje "Goedkoopste supersportwagen" thuis horen ![]() | |
Ultimora | dinsdag 29 maart 2005 @ 16:47 |
ik dacht altijd dat de ZR1 305 ging. dat staat er volgens mij in mijn folder dat ie 190mph haalt.... nu nog eentje vinden.... ![]() | |
Five_Aces | dinsdag 29 maart 2005 @ 16:57 |
Die nieuwere NSX 3.2 ben je nog veel meer voor kwijt.... Als je idd naar de prijzen van een 3.0 kijkt en even doortrekt naar een 3.2 samen met een turboconversie denk ik niet dat je het redden gaat onder 90.000 euro. ZR1 & Z06 doen allebei 275-280 volgens mij, misschien net 300 op de teller..... Oudere Viper GTS red het ook niet, blijft ook bij 280-285 steken.... Alleen de nieuwere Viper SRT10 loopt vol uit 305 met 500+ PK. Maar is ook niet echt goedkoop ![]() | |
Sterke_Yerke | dinsdag 29 maart 2005 @ 18:28 |
TVR Cerbera, zit je dik over de 300 voor 50000 euro http://www.marktplaats.nl/markt/autos/diversen/11481.htm | |
slashme | dinsdag 29 maart 2005 @ 18:42 |
quote: ![]() ![]() | |
zerotolerance | dinsdag 29 maart 2005 @ 20:12 |
quote:Ik kon geen prijzen vinden voor een turbo voor een NSX. Maar ik ga er niet vanuit dat die 10.000 euro gaan kosten. NSX voor 40.000 euro, tunen voor 10.000 euro en je gaat voor 50.000 euro 300. Leek me heel. Of deze http://www.marktplaats.nl(...)Zoek%26av%3D%26pv%3D met enige aanpassingen | |
Cyberdogg | dinsdag 29 maart 2005 @ 20:19 |
Alpina B10 Biturbo is misschien een optie. Wel chippen dan. En anders eventueel een E30 M3 met E34 M5 blok. Maar of dat op de weg te houden is met 300, ik heb geen idee. | |
Sterke_Yerke | dinsdag 29 maart 2005 @ 20:56 |
Die Renaults gaan 'maar' iets van 260, maar die heb je wel voor 6000/7000 euro, dus dan heb je nog veel over om te tunen ![]() | |
Five_Aces | dinsdag 29 maart 2005 @ 21:07 |
quote:Denk eerder dat je ver voorbij de 25.000 euro gaat voor een turbosetup. Denk er aan dat die V6 een blok is met een vrij hoge CR. Met het vermogen wat je nodig hebt voor 300+ km/u kijk je al tegen 450 PK minstens aan. Houd al in dat je voor dat blok een versterkte krukas, zwaardere zuigerstangen en lage CR zuigers hebben moet. Komt je hardware nog bij ala grote IC, turbo, turbospruitstuk, uitlaten, nog wat turboplumbing enz enz enz. Aangezien de NSX een vrij zeldzaam apparaat is, zal je het custom moeten laten maken of het is er wel, maar ook erg duur. En dan komen er waarschijnlijk nog allerlei electronische gadgets bij. Dan heb je alleen je blok voor elkaar, maar zal je ook nog dingen als je koppeling moeten versterken, en een zwaarder remsysteem. Heb je dat er allemaal op laten zetten komt ook nog het probleem dat je er custom ECU tuning voor nodig hebt, of als dat niet wil misschien zelfs standalone fuelmamangment. Moet je ook nog allemaal laten programmeren. Blij je met de 3.0L NSX tegen het probleem aan lopen dat je 5e versnelling te kort kan zijn voor 300 .... Dus moet je een ander differentiaal, of de versnellingsbak van de 3.2L zien te gebruiken, en maar hopen dat het past. En dat zijn dan de standaard dingen, kan je ook nog tegen problemen aanlopen als aandrijfassen die je door midden trekt enz. Zoals ik al zei, is geen civictuning meer waar je mee bezig bent als je voorbij de 300 km/u wil. | |
Five_Aces | dinsdag 29 maart 2005 @ 21:11 |
quote:E34 M5 blok is niet veel krachtiger als een 3.2L E36 M3 Die B10 biturboblokken hebben een hoop potentie, maar met chippen kom je er niet denk ik.... Turbo upgrade wel ![]() | |
allsystemshalt | woensdag 30 maart 2005 @ 00:30 |
quote:Dream on die zijn niet te vinden voor dat bedrag of ze hebben minstens 10 aanrijdingen gehad..... | |
allsystemshalt | woensdag 30 maart 2005 @ 00:32 |
trouwens als je een mazda RX7 eens van de begrenzing afkicked en wat tuned ? hoever zou je komen ? | |
yup | woensdag 30 maart 2005 @ 02:02 |
Zoals gezegd... Tuning telt niet mee... Dan nog maakt de Lotus Omega de grootste kans. Effe de 2 turbo's door grotere exemplaren vervangen, en je hebt 550+ pk en 700+ nm... Dan kom je DIK over de 300 km/u... Zowiezo Lotus Omega heeft std. 377 pk en 550 nm... Ding is een van de snelste wagens die je kan kopen voor die geld... Ik zou zeker zo een ding willen, alleen al om het "stealth" gehalte ervan... | |
#ANONIEM | woensdag 30 maart 2005 @ 07:53 |
Fiat uno / tipo met een of andere brute motor erin? | |
SRD_Don | woensdag 30 maart 2005 @ 08:05 |
dit lijkt mij de goedkoopste oplossing (denk ik, die engine kan denk ik wel duur zijn ![]() ![]() ![]() This twingo jet is powered by a "Marbore II" engine, wich developps 2'200 HP ! Its maximal speed is 300 km/h, and its consumption is 47 liter (of kerosene) every 5 minits... Maximum is ook "maar" 300, want meer kerosene kan hij niet meenemen ![]() Ik weet niet of dit tuning is ![]() twingo voor 1200euro: http://www.marktplaats.nl(...)6oudei%3D30%26js%3D1 nu nog engine ergens vandaan zien te rippen/krigen ![]() | |
Anne | woensdag 30 maart 2005 @ 09:30 |
Dat is tuning ja. Aangezien het niet standaard is. | |
slashme | woensdag 30 maart 2005 @ 09:37 |
quote:lees anders je eigen post nog even door voordat je hem plaatst.: - zin 1 en dan beginnen over het vervangen van turbo's - die geld ![]() | |
Meeh | woensdag 30 maart 2005 @ 09:37 |
Valt mee dat dat karretje niet achterover kukelt ![]() | |
Tjabbo | woensdag 30 maart 2005 @ 09:39 |
quote:een mk3 is wel te vinden voor 3K. geen probleem. | |
allsystemshalt | woensdag 30 maart 2005 @ 10:23 |
quote:Ja ja dus jij zou een auto van 3K verbouwen voor 7 k ? ![]() ![]() | |
Anne | woensdag 30 maart 2005 @ 10:24 |
quote:Mên. Zoiets slaat echt op de kut van dirk. Stel je koopt een ferrari van een miljoen en je verbouwt die voor 2 miljoen. Dus? Dus? Dus? ![]() | |
Vitalogy | woensdag 30 maart 2005 @ 10:38 |
quote:Vauxhall is toch Opel in Engeland? Bovendien is volgens Tiff Needell de speedster en de Lotus Elise nagenoeg gelijk. Dus... | |
alsem | woensdag 30 maart 2005 @ 11:12 |
vx220: 0-100 km/h: 5.4 sec Maximum speed : 222 km/h (137mph) opel speedster: 0-100 km/h : 5.9 sec. Maximum speed : 218 km/h (135mph) lotus elise(2Dr Convertible): 0-100 km/h: 4.9 sec Maximum speed: 240 km/h (150 mph) hmm.. niet verwacht dat er zo weinig verschil kwa prestaties zat tussen de vx220 en speedster, had verwacht de de vx220 sneller was, en die elise doet het goed! | |
fredkroket | woensdag 30 maart 2005 @ 11:38 |
quote:Ik ken iemand die zo'n omega gehad heeft (nieuwe gekocht, jaar of 3 geleden weg gedaan). Die reeed daar ook vaak zat tegen de 300 mee... Maar ik geloof niet dat hij 1x geld over had met die auto ![]() | |
Johnny_Footballhero | woensdag 30 maart 2005 @ 11:40 |
Tja wat dat betreft blijft 't een echte opel. ![]() | |
fredkroket | woensdag 30 maart 2005 @ 11:49 |
quote:Lotus was van GM, en die hebben er brood in gezien om beide een mogelijke boost te geven | |
errorken | woensdag 30 maart 2005 @ 21:54 |
![]() Moet zeker 300+ gaan en maar 4000 euro !!! ![]() | |
Anne | woensdag 30 maart 2005 @ 21:58 |
quote:Rot op met je schijt CRX . | |
ChRoNiC | woensdag 30 maart 2005 @ 22:43 |
quote:OMG die mercedes achterlichten Te lame echt ![]() | |
errorken | woensdag 30 maart 2005 @ 22:46 |
quote: ![]() | |
Anne | woensdag 30 maart 2005 @ 22:48 |
quote:Die wel ja ![]() | |
errorken | woensdag 30 maart 2005 @ 22:54 |
*.CRX == hok | |
Anne | woensdag 30 maart 2005 @ 22:57 |
quote:En nu in het Nederlands alstublieft ![]() | |
Steve-O | woensdag 30 maart 2005 @ 22:59 |
http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=2&record_id=4954038&class=cars&pos=13&locale=atnl.cars.1&distance=&SearchID=40cf2e10cf1bdb00f82f86415c798103 298 voor maar 60000¤ ![]() | |
errorken | woensdag 30 maart 2005 @ 23:00 |
Dat ik vind dat die CRX'jes altijd hokkerig zijn. Zijn ze standaard vind ik ze lelijk (mede doordat het design gedateerd is). Maar in vele gevalle zijn ze ten prooi gevallen aan bepaalde types die er mee gaan knoeien...en dan krijg je dus zoiets als hierboven. | |
Anne | woensdag 30 maart 2005 @ 23:03 |
quote:Dat moet je niet tegen ijsmeis zeggen ![]() | |
errorken | woensdag 30 maart 2005 @ 23:06 |
Sorry hoor. Jij hebt vast een hele mooie ![]() | |
Steve-O | woensdag 30 maart 2005 @ 23:06 |
quote:Het is zo ![]() | |
Anne | woensdag 30 maart 2005 @ 23:07 |
quote:Die van ons niet ![]() Nu we het er over hebben. Ik zoek dat frikkin' topic weer eens op ![]() | |
Kreator | woensdag 30 maart 2005 @ 23:16 |
quote:Je vergeet de taartschep, de 13 inch velgen, de spoilerkit, de kleur en de kruiwagenhandvaten. | |
Anne | woensdag 30 maart 2005 @ 23:22 |
quote:13 inch me reet. En wtf bedoel je met kruiwagenhandvaten? ![]() | |
Chokeme | donderdag 31 maart 2005 @ 00:42 |
quote:Ja das een goeie, die heb je 2ehands wel voor zo'n 5000 euro denk ik. ![]() | |
Catch22- | donderdag 31 maart 2005 @ 01:27 |
waarom wil je 300? 250 is ook al knap hard hoor | |
Johnny_Footballhero | donderdag 31 maart 2005 @ 01:30 |
quote:Omdat ik een keutel ga leggen midden in een Moskee, tijdens een dienst. Die gasten daar zullen dat wel niet zo kunnen waarderen, dus ik zal daarna waarschijnlijk flink opgejaagd worden. Gezien de meeste daar BMW en Mercedes rijden, en die allemaal op maximaal 250 begrensd zijn, zoek ik een auto die op z'n minst 300 kan. Om zo snel mogelijk uit zicht te verdwijnen. | |
Catch22- | donderdag 31 maart 2005 @ 01:35 |
oooja oke.. en waarom wil je dan bezuinigen? | |
Johnny_Footballhero | donderdag 31 maart 2005 @ 01:35 |
quote:Omdat ik met een studentbudget te maken heb. ![]() | |
Catch22- | donderdag 31 maart 2005 @ 02:09 |
oke, mag ik je een tip geven wordt hem niet.. als je goedkoop 300 wil, moet je een ticket voor een vliegtuig kopen. Heb je al voor 40 euro.. | |
Rietvaerder | donderdag 31 maart 2005 @ 10:05 |
quote:Nope... alleen de Hayabusa (99 model, de rest is ook begrensd ivm regering) haalt 308 echte km's per uur. Kawasaki was te schijterig om de ZX12R ook harder dan 300km/h te laten lopen, dus die hebben ze begrensd op 300 teller ![]() En de R1 is een supersport, die haalt iets van 285 teller... | |
Steve-O | donderdag 31 maart 2005 @ 10:27 |
quote: ![]() | |
ddx | donderdag 31 maart 2005 @ 22:55 |
let wel ff op dat je dan wel iets van 310 a 320 op de teller moet halen en dat kunnen niet veel auto's (ik neem tenminste aan dat je het over echte km/u hebt ?) trouwens die crx heeft vast een 1.4 motor erin zitten staat het naast je bij het stoplicht kan je nog optrekken in z'n 3 om te winnen ![]() | |
alsem | donderdag 31 maart 2005 @ 23:08 |
quote:"Op zich ben ik weer heel blij met mijn Jaguar XKR. Technisch gezien in mijn ogen een betere auto als de DB7." kan je beter een xkr nemen, technisch gezien in zijn ogen een betere auto ![]() en nog goedkoper ook volgensmij! | |
alsem | donderdag 31 maart 2005 @ 23:10 |
quote:slimmerik, daar gaat het hele topic al over.. lees het gewoon van de gps af, niet van die analoge kutwijzertjes op je desjbort... | |
slashme | donderdag 31 maart 2005 @ 23:42 |
quote:vx220 is gewoon een speedster speedster turbo: max: 243 km/h 0-100 km/h: 4,9 s | |
Anne | vrijdag 1 april 2005 @ 09:19 |
quote:Honda Civic CRX Coupé 1.6i ![]() En, waarmee kan je winnen naast het stoplicht ![]() Met een Lamborghini Diablo idd ja. Met een Subaru Impreza idd ja. Wat een kutopmerking gewoon ![]() | |
FunnyName | vrijdag 1 april 2005 @ 13:25 |
Porsche 944 turbo van na 1988. Standaard 250 pk, voor ongeveer ¤9000 koop je een goeie. Voor ongeveer ¤500,- koop je een chip, BC en FR, dan tune je deze tot ongeveer 300 pk. Dan haal je wel 300 km/h op de teller, nog geen echte kilomters, maar niet slecht voor die prijs.. | |
alsem | vrijdag 1 april 2005 @ 13:31 |
http://marktplaats.nl/markt/autos/schadeautos/34054.htm http://marktplaats.nl/markt/autos/schadeautos/34886.htm http://marktplaats.nl/markt/autos/schadeautos/34047.htm http://marktplaats.nl/markt/autos/schadeautos/33761.htm http://marktplaats.nl/markt/autos/schadeautos/34057.htm http://marktplaats.nl/markt/autos/schadeautos/33442.htm http://marktplaats.nl/markt/autos/schadeautos/34946.htm http://marktplaats.nl/markt/autos/schadeautos/32501.htm http://marktplaats.nl/markt/autos/schadeautos/34125.htm of je koopt een van deze auto's.. | |
Rnej | vrijdag 1 april 2005 @ 13:34 |
quote:met een golf 2 gti.... ? ![]() | |
Steijn | vrijdag 1 april 2005 @ 13:38 |
quote:Volgens mij haalt er daarvan niet een de 300 km/u. | |
Baan1980 | vrijdag 1 april 2005 @ 13:43 |
300 echte kilometer in een orginele ooto... een 512M voor ¤ 45.000,-. Fabrieksopgave: 315 ![]() http://www.autoweek.nl/occasiondata.php?loc=3&page_num=1&record_id=4921954&class=cars&pos=10&locale=awnl.cars.1&distance=&SearchID=e51f380b65acc1de1ff1937bfaaf6bc8 | |
kroegtijger | vrijdag 1 april 2005 @ 13:49 |
Zou de Lotus Esprit V8 Twin Turbo het halen?? ![]() ![]() Specs overzicht 350PK, maar kan nergens een topsnelheid vinden... volgens mij moet die het wel halen | |
Baan1980 | vrijdag 1 april 2005 @ 13:52 |
Tikt de 295 aan volgens mij, ff opzoeke ![]() EDIT De Lotus Esprit V8 uit 2002 haalt de 283. Heeft trouwens 356pk [ Bericht 29% gewijzigd door Baan1980 op 01-04-2005 13:54:52 (sex) ] | |
kroegtijger | vrijdag 1 april 2005 @ 13:55 |
quote:K*T! ![]() maar met wat knutselwerk moeten die 5 kilometertjes dan ook nog wel te vinden zijn gok ik.. Toch nog steeds de meest gruizige auto ooit ![]() die moet toch nog een keertje bij me voor de deur komen hoor.... qua prijs is ie heel goed te doen ook 2e hands (moet wel, nieuw wordt ie niet meer gemaakt ![]() EDIT: 17 wordt wel zeuren...5 was nog te overzien.... waar gaan we die extra pk's vandaan halen?? of toch maar alles wat niet nodig is eruit slopen??? dag bijrijder ![]() | |
yup | vrijdag 1 april 2005 @ 14:47 |
quote:Tjah dit doet 300+ (315 zelfs ![]() De winnaar denk ik... | |
Metro2005 | vrijdag 1 april 2005 @ 15:24 |
![]() ![]() goedkoopste manier om 300+ te rijden | |
Metro2005 | vrijdag 1 april 2005 @ 15:29 |
quote:dat ding verbruikt bij 300km/u 1 op 0,5 ![]() niet echt zuinig ![]() | |
Anne | vrijdag 1 april 2005 @ 15:30 |
quote:Rijdt ie 300? Ik dacht 250 ![]() | |
Metro2005 | vrijdag 1 april 2005 @ 15:33 |
quote:http://www.railfaneurope.net/ns/nsi_4300.html maximum 300km in frankrijk | |
Ashram | vrijdag 1 april 2005 @ 16:14 |
quote:Met welke auto kan jij op 300km/h door de bocht? | |
Ashram | vrijdag 1 april 2005 @ 16:22 |
quote:Ik dacht dat de ICE in Duitsland op bepaalde stukken ook over de 300 gingen. Ik wist nog dat ik van Dusseldorf naar Frankfurt moest. Een stuk voor Frankfurt gaf het scherm aan dat we 330 gingen. Ik voelde het wel aan, want je had toch zo'n onbehaaglijk gevoel over je en dat was voordat ik wist dat we snel gingen. | |
DS4 | vrijdag 1 april 2005 @ 16:36 |
Gewoon een Maserati nemen en de turbodruk omhoog gooien. Die krengen gaan dan wel 2 x zo snel stuk, maar of je nou 1x per week of 1 x per twee weken naar de garage moet... | |
Ultimora | zondag 10 april 2005 @ 23:02 |
ik kwam deze tegen op MP zeer mooie Volvo S80 bjr 1999 apk feb 2006 kmstand 208000 snelweg km deze auto is altijd door een directeur met chauffeur gereden dus onderhoud en rijstijl is altijd van een zeer hoog niveau geweest. begrenzer is er vanaf gehaald top nu van 300 km, is gemeten op duitse autobaan. geintergreerde autotelefoon voor en achter cruise control electrische ramen voor en achter electrische verstelbare bestuurderstoel met geheugen en verwarming electrische spiegel leren bekleding leeslampje achter armsteunen voor en achter skiluik afneembare trekhaak 17" rvs velgen met topbanden ivm hoge snelheid automaat boardcomputer stc abs etccontact via mail die auto is nog geen 10 000 euro waard... | |
Johnny_Footballhero | zondag 10 april 2005 @ 23:05 |
Als we er vanuit gaan dat 't klopt wat de aanbieder zegt, dan is de S80 t6 de winnaar. Ik geloof alleen niet dat een directiebak met de cw-waarde van een afgeronde zeecontainer 300 km per uur haalt. | |
yup | zondag 10 april 2005 @ 23:09 |
Sorry maar dat is dus grote bullshit met dat meting enzo... Heb genoeg mensen zien zeveren op marktplaats... Komt zo een clown op marktplaats, auto is getuned (Golf 3 VR6, dus alleen kat eraf en luchtfilter misschien), volgens de advertentie kan die auto wel 260 echte km/u (yeah right)... | |
Johnny_Footballhero | zondag 10 april 2005 @ 23:11 |
quote:Genoeg mensen die zeveren, maar je moet elk geval op zich bekijken en beoordelen. Wat die golf betreft is duidelijk inderdaad. | |
Ultimora | zondag 10 april 2005 @ 23:20 |
ik vind het ook zeer onwaarschijnlijk, maar ik weet wel dat die T6 zeer snel is, en met gemak naar de 250 knalt. en ook dan zeker nog power over heeft, maar de 300 zal ik ook niet weten... | |
Richie_Rich | maandag 11 april 2005 @ 00:15 |
quote:Het verschil 250 naar 300 is bijna net zo groot als van 0 naar 200 ![]() Porsche 928, die met 300pk sterke V8. Haalt die de 300? [ Bericht 1% gewijzigd door Richie_Rich op 11-04-2005 00:24:16 ] | |
Johnny_Footballhero | maandag 11 april 2005 @ 00:16 |
quote:Nee. En ik heb wel eens gelezen, dat er zo ontzettend veel vermogen voor nodig is, een auto met een hoge cw-waarde op 300 te krijgen. | |
FunnyName | maandag 11 april 2005 @ 11:29 |
quote:De 928 heeft geen hoge Cw-waarde.. De 928 GTS of GT4 heeft 330 pk, echter nog steeds niet genoeg om 300 "echte" kilometers per uur te halen. | |
Johnny_Footballhero | maandag 11 april 2005 @ 11:49 |
quote:Nou.. Volgens mij is een 928 behoorlijk massief qua stroomlijn. | |
sdk | dinsdag 12 april 2005 @ 20:33 |
Bij 5th Gear proberen ze zo goedkoop mogelijk 200 mph te halen. 11 april kozen ze de auto uit en volgende week (18e) is het vervolg. De aflevering(en) kan je vinden op de bekende torrent site. Alleen de link mag ik geloof ik niet geven van de admins ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door sdk op 12-04-2005 20:42:08 ] | |
StefanP | woensdag 13 april 2005 @ 05:30 |
Die T6 haalt echt geen 300. No way. Ik blijf erbij dat een supra MK3 met 1JZ de goedkoopste manier is. 400pk is niets voor zo'n motor en daar red je 300 wel mee. Anders een goedkope mustang uit de VS halen, lachgas of turbocharger/cams/intake/head er op en je bent ook een eind op weg. Maar goed dat zijn weer gemodde auto's, ik weet niet of die meetellen. | |
Den_Haag | woensdag 13 april 2005 @ 12:37 |
De begrenzer uit een Audi S8 slopen, dan haal je het ook bijna. 290 km/h. Nog een klein beetje werk en je moet de 300 km/h halen | |
Ultimora | woensdag 13 april 2005 @ 14:09 |
quote:Voor de S8 is zo goed als niets kant-en-klaar te krijgen om hem sneller te maken... | |
Johnny_Footballhero | woensdag 13 april 2005 @ 14:11 |
Je hebt wel zo ontzettend veel pk's nodig om een Audi A8 of Volvo S80 van 290 op 300 te krijgen. Misschien zelfs wel 100 pk extra. Science. |