Vorige week onverwachts toch naar NAS geweest. Was in Amsterdam beetje chillen, biertjes drinken op het terras, blowtje erbij, mocht dus niet meer naar huis rijden. Moest daardoor jas of trui hebben, was ergens wat aan het passen vraagt die verkoopster wat we gingen doen. Dus wij vragen wat is er te doen, zij zegt ja NAS komt. Natuurlijk was het dus E35,-, maar we hadden echt geen idee wat we gingen doen, dat, plus een paar biertjes en snaken maakte de keuze vrij makkelijk.
Maaaaarrrrrrrr, het was wel erg dope. Die man kan erg goed rappen live, zelfs "I know I can" is live een stuk doper. Maar even naar de echt vette shit, hij deed o.a. N.Y. State Of Mind, Life's A Bitch, The World Is Yours, Memory Lane (Sittin' In Da Park), Represent, It Ain't Hard To Tell, The Message, Affermative Action, If I Ruled The World (Imagine That), dat nummer van Nastradamus met die vogelachtige sample, ik vind em bijzonder vet, maar weet de titel niet, en zijn laatste singles natuurlijk. Hij kreeg het publiek goed mee en er werd echt veel meegerapt. Wij stonden op het balkon en in het publiek stond een chickie echt elke tekst mee te rappen. Wat wel grappig was is dat Sticky Steez naast ons stond, wel grappig om te zien hoe iemand die zelf optredens geeft uit zijn dak te zien gaan op een concert.
Verder heb ik een paar weken geleden wat dope albums op de kop weten te tikken in een vage tweede hands platenwinkel. Was met een maat van me die bepaalde platen zocht voor een showcase, dus ik op zoek naar het kleine karige hiphopbakje wat meestal wel in zo’n winkel te vinden is, en ja, die was er, samen met r&b, dance/trance en nog wat bullshit in een bak.
Maar er zat ook in:
Flash – The Official Adventures Of Grandmaster Flash, lekker oldschool, weinig raps nog, wel heel erg dope
![]()
LL Cool J – Mr. Smith, relaxed albumpje
![]()
Defari – Focussed Daily, dit is echt een aanrader voor degene die em nog niet heeft, want dit is echt een vet album
Ennuh A+
![]()
ghehehe, ik wist even niet meer wie dat was, totdat een maat van me zei is dat niet die gast van “Enjoy Yourself” met die Beethoven sample, kut dacht ik
![]()
, want er staan een nummer op met Mr. Cheeks, The Lost Boyz en Erykah Barduh, die zijn dan ook nog wel aardig, daarbij was ik ook in de waan dat iemand hier em ook best leuk vond, maar dat kan ik me eigenlijk niet meer voorstellen. Jazeker ik heb wel de moeite genomen om em te luisteren, maar helemaal aan het einde wordt ie toch wel slecht te teren. Gelukkig was ie maar E3,-, daarom heb ik em ook meegenomen, van zo’n bedrag ga je ook niet dood.
Maarreh, iemand ceedeetje hebbuh, ghehehehehe?