abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 maart 2007 @ 14:49:12 #176
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_46807798
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:21 schreef isVuur het volgende:

[..]

Wat is uw probleem?
Dat het zo'n typisce, lomp vertaalde zin is
Zo'n zin die in het Nederlands gewoon niet werkt.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 1 maart 2007 @ 14:56:48 #177
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_46808018
He picked up the letter Q and hurled it into a distant privet bush where it hit a young rabbit. The rabbit hurtled off in terror and didn't stop till it was set upon and eaten by a fox which choked on one of its bones and died on the bank of a stream which subsequently washed it away.

During the following weeks Ford Prefect swallowed his pride and struck up a relationship with a girl who had been a personnel officer on Golgafrincham, and he was terribly upset when she suddenly passed away as a result of drinking water from a pool that had been polluted by the body of a dead fox. The only moral it is possible to draw from this story is that one should never throw the letter Q into a privet bush.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_47763660
Ich suchte Lottens Augen! Auch sie giengen von einem zum andern! Aber auf mich! Mich! Mich! der ganz allein auf sie resigniert dastund, fielen sie nicht! Mein Herz sagte ihr tausend Adieu! Und sie sah mich nicht! Die Kutsche fuhr vorbey und eine Thräne stund mir im Auge. Ich sah ihr nach! Und sag Lottens Kopfputz zum Schlag heraus lehnen, und sie wandte sich um zu sehn. Ach! Nach mir? - Lieber! In dieser Ungewissheit schweb ich! Das ist mein Trost. Vielleicht hat sie sich nach mir umgesehen. Vielleicht - Gute Nacht! O was ich ein Kind bin!

Goethe, Die Leiden des jungen Werthers. Tjonge wat een ongelofelijk personage is die Werther toch Wat heeft die het toch vreselijk te pakken soms.

[ Bericht 1% gewijzigd door wortels op 29-03-2007 18:44:54 ]
  donderdag 29 maart 2007 @ 11:28:36 #179
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_47783939
Tvp! Ik heb ook nog wel ergens een paar mooie zinnen staan. Zoek ze wel eens een keer op
  donderdag 29 maart 2007 @ 13:07:38 #180
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_47787715
Zie sig...
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_47800893
"Sinds mijn kindertijd leef ik met het gevoel dat het echte leven nog moet beginnen. Zodra ik alle kleine zaken op orde heb, zal ik aan het grote, aan het wezenlijke toekomen. Dan zal ik een gepassioneerde persoon worden, een volwaardig mens."

Morgenster - Jaap Scholten

Deze tekst las ik ooit in de ELLE, voor mij reden het boek te kopen. Ik ben vergeten waar het boek over ging, maakte verder geloof ik ook niet veel indruk, maar de zin is zo mooi.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_61203186
quote:
Op maandag 28 maart 2005 02:28 schreef Yosomite het volgende:
De laatste regel van L. Wittgensteins: Tractatus logico-philosophicus.
Het bevat 2x dezelfde constatering.
Het is kenmerkend voor de inhoud van het boek.
Het is een aanbeveling om het boek niet te lezen.
Het had daarom beter vooraan gezet kunnen worden als waarschuwing.

Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen.
Jij snapt er echt helemaal niks van he.

Maar goed, beetje late reactie van me na 3 jaar maar toch....
Ik weet het ook niet
pi_61203234
Wel een leuk topic om weer leven in te blazen trouwens

TH (topic-heropstarter) begint:

De moderne politiek is een hoofdstuk in de geschiedenis van de religie. John Gray in 'Zwarte Mis: apocalyptische religie en de moderne utopieën'.
Ik weet het ook niet
pi_61203867
The books that the world calls immoral are books that show the world its own shame.

Oscar Wilde The Picture of Dorian Gray
pi_61207424
Ohja, die is fantastisch ja. Staan wel meer mooie quotes in.
Ik weet het ook niet
pi_61209347
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 00:28 schreef Eye_of_god het volgende:
Call me Ismael.
Ja! Dat is een van de mooiste openingszinnen. Ik hoor het gewoon als ik het lees, een wat oudere, donkere, ietwat gebroken stem van een man aan het eind van zijn leven die zijn verhaal doorgeeft aan een jongere generatie. Prachtig.
Ik weet het ook niet
pi_61227674
Ooo, wat een hoog niveau had TTK nog drie jaar geleden. Prachtig om dit allemaal te lezen. Zie overigens mijn signature voor een prachtig citaat van Flaubert.
Graag op anoniem
pi_61230130
quote:
For him it was a dark passage wich led to nowhere, then to nowhere, then again to nowhere, once again to nowhere, always and forever to nowhere, heavy on the elbows in the earth to nowhere, dark, never any end to nowhere, hung on all time always to unknowing nowhere, this time and again for always to nowhere, now not to be borne once again always and to nowhere, now beyond all bearing up, up, up and into nowhere, suddenly, scaldingly, holdingly all nowhere gone and time absolutely still and they were both there, time having stopped and he felt the earth move out and away from under them.
pi_61234190
De definitieve slotzin van een zinderend boek:
"Somebody threw a dead dog after him down the ravine" .

.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:47:43 #190
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_61234356
Daaraan heeft hy zeer verkeerd gedaan. Hy moet hangen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_61234407
Als het mij vergund is: de mooiste alinea:
quote:
"Het begon lang geleden. Europa was nog niet langzaam stervend, maar het land waardoor ik reisde, was toen al dood. Van een ondermijnd lichaam kunnen ook de uiterste ledematen al vroeg mummificeeren terwijl het zelf nog schijnbaar gezond kan voortleven. Ik spoorde over de heete harde vlakten, waar de hellingen zoo traag verloopen, waarop zoo weinig huizen staan, zoo weinig kudden grazen en zoo veel steenen liggen en rotspunten uitsteken als knokkels door een dorre huid. Ik was in een der zuidelijke havens van een schip gedrost, omdat aan boord het voedsel nog bedorvener was dan de geest "
pi_61234895
De Avonden van Reve

"Hij zoog de borst vol adem en stapte in bed. 'Het is gezien,' mompelde hij, 'het is niet onopgemerkt gebleven.' Hij strekte zich uit en viel in een diepe slaap."
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:13:17 #193
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61235038
"So we beat on, boats against the current, borne back ceaselessly into the past."

Uit The Great Gatsby door F. Scott Fitzgerald.
pi_61235165
Ik houd ook erg van dit fragment:
quote:
Once, I remember, we came upon a man-of-war anchored off the coast. There wasn't even a shed there, and she was shelling the bush. It appears the French had one of their wars going on thereabouts. Her ensign dropped limp like a rag; the muzzles of the long six-inch guns stuck out all over the low hull; the greasy, slimy swell swung her up lazily and let her down, swaying her thin masts. In the empty immensity of earth, sky, and water, there she was, incomprehensible, firing into a continent. Pop, would go one of the six-inch guns; a small flame would dart and vanish, a little white smoke would disappear, a tiny projectile would give a feeble screech--and nothing happened. Nothing could happen. There was a touch of insanity in the proceeding, a sense of lugubrious drollery in the sight; and it was not dissipated by somebody on board assuring me earnestly there was a camp of natives--he called them enemies!--hidden out of sight somewhere.
De gecursiveerde zin is geweldig, het gehele citaat is noodzakelijke context.
pi_61236032
Hearth of Darkness.....Net uit
Ik weet het ook niet
pi_61236195
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 23:48 schreef Dunckie het volgende:
Heart is het toch?

En wat vond je ervan? Ik moest dit voor een vak lezen - wel moeilijk om te volgen maar goed - en ik had een lyrische docent over dit verhaal. Hij vertelde zijn analyse over het verhaal zo passievol dat ik het nog een keer ben gaan lezen. Niet dat het geholpen heeft.
pi_61236279
Ik vind het een fantastisch boek, ik heb het een tijdje geleden nog in delen voorgelezen aan mijn vriendin terwijl zij in bad zat.
pi_61237534
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 23:19 schreef Gellius het volgende:
Ik houd ook erg van dit fragment:
[..]

De gecursiveerde zin is geweldig, het gehele citaat is noodzakelijke context.
Ja, die gecursiveerde zin stond me ook nog bij, vooral het beeld van firing into a continent. Subliem boek als je het mij vraagt.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 01:19:06 #199
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_61237857
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 18:47 schreef Melusine het volgende:
Hey, ik ben hem net aan het lezen! (Baudolino dus)
Trouwens wel een heeeel erg gebruikelijke manier van zielenood/liefdespijn omschrijven hoor, in de middeleeuwse literatuur. Stuurloos schip, overgeleverd aan Venus, etc. Standaardkost voor die lui. Dus als je daarvan houdt kun je eens wat werken uit die tijd opzoeken.
(Ja, ja, twee jaar na dato), voornoemd citaat lijkt me een vertaling uit de Carmina Burana, de ‘Vagantenbeichte‘, een van de bekendste stukken hieruit, een samenvoeging uit twee opeenvolgende strofen:

Feror ego veluti sine nauta navis,
ut per vias aeris vaga fertur avis;
[…]
quicquid Venus imperat, labor est suavis,
que numquam in cordibus habitat ignavis.

Misschien staat het er wel bij, maar dat boek van Eco heb ik nog niet gelezen, dus dat weet ik niet.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 01:22:00 #200
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61237904
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 23:48 schreef Dunckie het volgende:
The horror...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: