Daarom is religie (= leven volgens je geweten) ook een voorwaarde om vrijheid te kunnen hebben. Het moet gecapped worden.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 17:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Op zich vind ik het moreel juist al vraag ik me af of de consequenties wel zo positief zijn..
Er zijn hier trouwens al eerder topics over geweest, zie bv:
Libertarisme!
Libertarisme! -deel 2-
Uhm, dat zijn inderdaad goede websites.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 18:00 schreef Timmehhh het volgende:
www.vrijspreker.nl & www.meervrijheid.nl zijn 2 andere libertarische site's waar actuele thema's besproken worden.
Ik vind de artikelen op www.vrijspreker.nl zwaar tegenvallen. De andere is al wat beter.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 18:06 schreef Liechtenstein het volgende:
[..]
Uhm, dat zijn inderdaad goede websites.
Hoeveel doden zijn er gevallen in de naam van libertarisme?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 17:41 schreef Tomatenboer het volgende:
IMO. is Libertarisme net zo verwerpelijk als communisme.
Idd. Libertariėrs geloven ook in een soort van heilstaat, maar dan dat iedereen met een dikke portemonnee het voor het zeggen krijgt en dat dan alles "vanzelf" goed komt.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 17:41 schreef Tomatenboer het volgende:
IMO. is Libertarisme net zo verwerpelijk als communisme.
Uhm, libertarisme is een prachtige stroming/theorie/whatever. Alleen het toepassen lijkt me onmogelijk, misschien een paar gedachtes wel zoals vrij drugsgebruik. Je kunt het toepassen op een klein eilandje, maar globaal? Nee (jammergenoeg).quote:Op vrijdag 25 maart 2005 20:11 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Idd. Libertariėrs geloven ook in een soort van heilstaat, maar dan dat iedereen met een dikke portemonnee het voor het zeggen krijgt en dat dan alles "vanzelf" goed komt.
Precies, net als communisme.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 20:15 schreef Liechtenstein het volgende:
[..]
Uhm, libertarisme is een prachtige stroming/theorie/whatever. Alleen het toepassen lijkt me onmogelijk, misschien een paar gedachtes wel zoals vrij drugsgebruik. Je kunt het toepassen op een klein eilandje, maar globaal? Nee (jammergenoeg).
Ik weet het niet. Ik loop te twijfelen. Opzich is vrij wapenbezit wel prettig, maar natuurlijk lopen er wel een paar idioten rond die zo'n 'recht' misbruiken. Weet iemand hier of ik een wapen thuis mag hebben, als ik een schietvergunning/diploma haal?quote:
Waarop baseer je deze conclusie? Ik neem aan dat je een groot kenner bent?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 20:15 schreef Liechtenstein het volgende:
[..]
Uhm, libertarisme is een prachtige stroming/theorie/whatever. Alleen het toepassen lijkt me onmogelijk, misschien een paar gedachtes wel zoals vrij drugsgebruik. Je kunt het toepassen op een klein eilandje, maar globaal? Nee (jammergenoeg).
Libertariers geloven nou juist niet in een staat (hoogstens een zeer minimale), dus je valt enigszins door de mand. Beetje jammer dit soort reacties van "self proclaimed" kenners.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 20:11 schreef -DailaLama- het volgende:
Idd. Libertariėrs geloven ook in een soort van heilstaat, maar dan dat iedereen met een dikke portemonnee het voor het zeggen krijgt en dat dan alles "vanzelf" goed komt.
Mijn conclusie is gebasseerd op de boeken die ik gelezen heb van 'grote' libertariers. Grote kenner? Nee.. Ik weet meer over het liberalisme, dan over het libertarisme. Maar goed, een paar kenmerken van het libertarisme kan je wel goed toepassen nu (2005), vrij wapenbezit, vrij drugsgebruik, geen (of bijna geen) belasting etc. etc. Maar helemaal? Nee, dat lijkt me nu niet logisch/handig. Niet nu in ieder geval. Op zich hebben mensen duizenden jaren geleden wel zo geleefd, dus het kan opzich wel. Ik hou het maar bij het liberalisme (met een vleugje libertarisme).quote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:57 schreef TheGreatDictator het volgende:
[..]
Waarop baseer je deze conclusie? Ik neem aan dat je een groot kenner bent?
Ja. Je kunt een verlof op het bezit van een eigen wapen aanvragen. Een wapenvergunning zegmaar.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 20:20 schreef Liechtenstein het volgende:
[..]
Weet iemand hier of ik een wapen thuis mag hebben, als ik een schietvergunning/diploma haal?
Geen staat idd. Anarchistische clans die elkaar de kop afhakken en de enige uitweg is leven in een of ander naar feodaal stelsel waarbij je beschermd wordt door bedrijven zo lang je doet wat ze zeggen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:00 schreef TheGreatDictator het volgende:
[..]
Libertariers geloven nou juist niet in een staat (hoogstens een zeer minimale), dus je valt enigszins door de mand. Beetje jammer dit soort reacties van "self proclaimed" kenners.
Okay, over een paar jaar schietlessen nemen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:10 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Ja. Je kunt een verlof op het bezit van een eigen wapen aanvragen. Een wapenvergunning zegmaar.
Dat zijn net zo goed kenmerken van het liberalisme. Dat deze laatste term enigszins vaag is geworden nu Halsema zich ineens ook "liberaal" noemt, maar dat heeft andere oorzaken. Ik bedoel, als je inderdaad goed ben ingelezen dat weet je ook dat wat de VVD uitdraagt vrij weinig met liberalisme te maken heeft.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:03 schreef Liechtenstein het volgende:
Mijn conclusie is gebasseerd op de boeken die ik gelezen heb van 'grote' libertariers. Grote kenner? Nee.. Ik weet meer over het liberalisme, dan over het libertarisme. Maar goed, een paar kenmerken van het libertarisme kan je wel goed toepassen nu (2005), vrij wapenbezit, vrij drugsgebruik, geen (of bijna geen) belasting etc. etc. Maar helemaal? Nee, dat lijkt me nu niet logisch/handig. Niet nu in ieder geval. Op zich hebben mensen duizenden jaren geleden wel zo geleefd, dus het kan opzich wel. Ik hou het maar bij het liberalisme (met een vleugje libertarisme).
Jawel, ik ben volledig overtuigd door deze mening.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:10 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Geen staat idd. Anarchistische clans die elkaar de kop afhakken en de enige uitweg is leven in een of ander naar feodaal stelsel waarbij je beschermd wordt door bedrijven zo lang je doet wat ze zeggen.
Fijn. [afbeelding]
In de VS welquote:dVTB
Libertarisme komt op mij tamelijk onwerkelijk over. Het is dan ook een politieke stroming die nergens echt een voet aan de grond krijgt, zelfs niet in het vrij liberaal ingestelde Nederland. Dat mag op zich genoeg zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |