abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 maart 2005 @ 13:33:33 #1
81576 The_M
He, alles goed? Nee, 2 fout...
pi_25705523
Hallo allemaal,

mijn ouders hebben een drukke zaak waar veel stress bij komt kijken. Ik merk dat met name mijn moeder regelmatig naar de wijnfles grijpt om ff wat te drinken..... Vaak is dat als ze net heel druk is geweest, dan moet ze even wat drinken, het lijkt wel of ze dat nodig heeft...... Ze drinkt ongeveer een fles per dag, maar ze is nooit dronken of vervelend ofzo.... Is ze nou verslaafd, of drinken jullie ouders ook regelmatig alcohol en is dat dus normaal?
  donderdag 24 maart 2005 @ 13:43:04 #2
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_25705750
fles per dag, damn

dat deed me ma ook, alleen nu drinkt ze alleen nog maar in het weekend..
ik maakte vaak grapjes dat ze alcholist was enzo.. dat stelde ze niet echt op prijs

maarja, fles wijn per dag, dat vind ik veel heur
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_25705762
Bijna nooit.
  donderdag 24 maart 2005 @ 13:44:26 #4
117415 hogedrugsspuit
Spray it, don't say it.
pi_25705782
Met 1 fles begint het.

Mijn vader zat op een gegeven moment op 2 dozen (12 flessen dus) per dag.

Maar die scheet toen ook zijn hele huis onder. .
  donderdag 24 maart 2005 @ 13:45:00 #5
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_25705796
Die zijn dood door de drank
Klaar?
Ik niet!
pi_25705846
The_M, ik vind dat erg veel. Als je moeder er niet zonder denkt te kunnen is dat inderdaad alcoholmisbruik. Sterkte. Misschien kun je hier iets mee: http://www.drankjewel.nl/.
  donderdag 24 maart 2005 @ 13:51:12 #7
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_25705952
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 13:44 schreef hogedrugsspuit het volgende:
Met 1 fles begint het.

tering meen je niet
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_25705986
1 fles? chill vriend. Niks aan de hand. Spreek uit eigen ervaring...
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  donderdag 24 maart 2005 @ 13:53:24 #9
117415 hogedrugsspuit
Spray it, don't say it.
pi_25706004
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 13:51 schreef Houniet het volgende:

[..]

tering meen je niet
Hierover maak ik zelden grapjes.
pi_25706005
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 13:44 schreef hogedrugsspuit het volgende:
Met 1 fles begint het.

Stond erbij en ik er naar
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_25706018
Ach, het zal wel teveel zijn naar de letter van de wet, maar wat is drankmisbruik? Als zij zich er prettig bij voelt dan loopt het allemaal wel los. Tenzij ze een gevaar voor zichzelf of anderen gaat vormen, dan wordt het anders. Je kunt het in ieder geval een keer met haar bespreken als je je er zorgen over maakt, dat kan nooit kwaad.
Jesus saves but death prevails.
pi_25706022
Das beswel veel. Mijn ouders drinken haast nooi.
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2005 @ 13:54:19 #13
7074 moussy
kuttekop
pi_25706031
Ik heb het verdrongen maar er staat me iets van bij van 2 flessen jenever na een werkdag en dan nog het nodige aan van die aldi kiwi likeur shit en de andere de nodige flessen sherry op een dag
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_25706039
Ach, in Frankrijk drinken ze door de dag heen makkelijk een fles p.p.
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2005 @ 13:55:14 #15
7074 moussy
kuttekop
pi_25706061
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 13:54 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ach, in Frankrijk drinken ze door de dag heen makkelijk een fles p.p.
Vandaar dat mijn vader naar frankrijk is vertrokken, valt het niet zo op
  donderdag 24 maart 2005 @ 13:55:21 #16
117415 hogedrugsspuit
Spray it, don't say it.
pi_25706065
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 13:53 schreef Shivo het volgende:
Ach, het zal wel teveel zijn naar de letter van de wet, maar wat is drankmisbruik? Als zij zich er prettig bij voelt dan loopt het allemaal wel los. Tenzij ze een gevaar voor zichzelf of anderen gaat vormen, dan wordt het anders. Je kunt het in ieder geval een keer met haar bespreken als je je er zorgen over maakt, dat kan nooit kwaad.
En 1 fles per dag, in combinatie met deze opvattingen, begint het langzaam maar zeker fout te gaan.

Survival of the fittest zeggen ze wel eens. Jammer dat ze zich al vermenigvuldigd hebben.
pi_25706074
Mijn ouders drinken ook best veel naar mijn mening...
Als me moeder thuis komt van der werk dan zit ze altijd wel aan de wijn/breezers/smirnoff of wat dan ook..
Me vader is afgekeurt die werkt niet meer, dus die drinkt vanaf 2 uur s'middags totdat die naar bed gaat..
Ik weet niet hoeveel het er zijn, maar ik denk dat hij aan de 8 a 10 halve liters komt..
Wat denk je der van?
NVT
  donderdag 24 maart 2005 @ 13:56:00 #18
115303 Tjeezer
Just legalize!
pi_25706079
1 fles valt mee.. als je rekent; mn ma bgon rond een uur of 5 met koken, glaasje drbij.. naja halverwege het koken,glaasje drbij... na het eten, glaasje drbij.. 8 uur nieuws, glaasje drbij.. mooie film op tv?, glaasje drbij.. na de film nog ff gezellig met mn pa praten, glaasje drbij.. nou dan is die fles wel leeg geloof ik... en doe je geen rare dingen dacht ik dus niks aan de hand man!!
pi_25706126
Nu niet meer
Kan ook niet, want mn vader is overleden (nee niet door de drank )
Maar waren vroeger in Duitsland gelegerd(vader zat in het leger), en daar werd echt veel gezopen
  donderdag 24 maart 2005 @ 13:58:39 #20
81576 The_M
pi_25706137
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 13:53 schreef Shivo het volgende:
Ik heb het er weleens over gehad, maar ze zegt dan dat ze gaat minderen........ Maar ik zie dan gewoon dat ze stiekem drinkt en net doet alsof ze iets anders uit de koelkast pakt
pi_25706154
Alleen mijn pa drinkt zo nu en dan een pilske. Maar voor de rest niets
  donderdag 24 maart 2005 @ 14:01:41 #22
81576 The_M
pi_25706210
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 13:56 schreef Tjeezer het volgende:
1 fles valt mee.. als je rekent; mn ma bgon rond een uur of 5 met koken, glaasje drbij.. naja halverwege het koken,glaasje drbij... na het eten, glaasje drbij.. 8 uur nieuws, glaasje drbij.. mooie film op tv?, glaasje drbij.. na de film nog ff gezellig met mn pa praten, glaasje drbij.. nou dan is die fles wel leeg geloof ik... en doe je geen rare dingen dacht ik dus niks aan de hand man!!
Nee, is ook nog niks aan de hand, maar mijn ma begint vaak al om twee uur in de middag, en het zijn ook vaak van die momenten als het druk is dat het lijkt alsof ze ff een shotje nodig heeft, dan drinkt ze snel ff een glas weg en dan gaat ze weer aan het werk......
  donderdag 24 maart 2005 @ 14:02:47 #23
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_25706236
ouders drinken paar glaasjes wijn per dag
.
  donderdag 24 maart 2005 @ 14:02:49 #24
81576 The_M
pi_25706238
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 13:46 schreef poemojn het volgende:
The_M, ik vind dat erg veel. Als je moeder er niet zonder denkt te kunnen is dat inderdaad alcoholmisbruik. Sterkte. Misschien kun je hier iets mee: http://www.drankjewel.nl/.
Thx, zal kijken of ik er wat aan heb.....
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2005 @ 14:03:04 #25
7074 moussy
kuttekop
pi_25706243
en vooral kauwgom kauwen, want dan ruik je het niet zo
pi_25706457
haha die moussy
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2005 @ 14:17:35 #27
7074 moussy
kuttekop
pi_25706594
"ah, ik heb net een kersenbonbonnetje gegeten"

In het hele huis geen kersenbonbon te vinden
pi_25706630
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 13:55 schreef hogedrugsspuit het volgende:

[..]

En 1 fles per dag, in combinatie met deze opvattingen, begint het langzaam maar zeker fout te gaan.

Survival of the fittest zeggen ze wel eens. Jammer dat ze zich al vermenigvuldigd hebben.
Niet zo negatief over jezelf... jij kunt er ook niks aan doen dat je pa zich te pletter zoop.
Jesus saves but death prevails.
pi_25706920
ik vind 1 fles per dag best veel, mijn stiefvader drinkt 's avonds een paar biertjes en me moeder een glas martini, maar meer niet

En als jij je er zorgen over maakt zal ik het toch eens met haar bespreken als ik jou was
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2005 @ 14:34:57 #30
7074 moussy
kuttekop
pi_25706985
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 14:31 schreef Sylvana het volgende:

En als jij je er zorgen over maakt zal ik het toch eens met haar bespreken als ik jou was
dingen over alcohol zijn niet te bespreken met een alcootje
  donderdag 24 maart 2005 @ 14:37:19 #31
36177 Escape2Dawn
Istanbul of wast'nbeetje?
pi_25707043
Mijn ouders niet, eerder ikzelf...

...maar een fles per dag is echt wel te veel
Het helpt geen nut!
pi_25707050
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 14:34 schreef moussy het volgende:

[..]

dingen over alcohol zijn niet te bespreken met een alcootje
Als je het topic gelezen had dan had je gezien dat meer mensen gezegd hebben dat hij het er met haar over moet hebben, dat jij de pik op mij heb moet je zelf weten, maar uit het dan niet door steeds alleen maar op mij te reageren als anderen het ook doen
pi_25707429
En als jij goed lees Sylvana zie je ook dat topicstarter het er ook al een keer met zijn moeder over gehad heeft!!!!!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_25707635
-edit
pi_25707653
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 13:58 schreef The_M het volgende:

[..]

Ik heb het er weleens over gehad, maar ze zegt dan dat ze gaat minderen........ Maar ik zie dan gewoon dat ze stiekem drinkt en net doet alsof ze iets anders uit de koelkast pakt
Het voelt heerlijk!!!!
pi_25707699
Ja die post hierboven is dus voor Sylvana bedoeld die nergens las dat hij het er al eens met zijn moeder over gehad had, maar nu haar post ge-edit heeft. En nu lijk ik net een demente daardoor
Het voelt heerlijk!!!!
pi_25707714
Vergeleken met anderen hier drinken ze niet zoveel M'n vader elke avond denk 1 biertje en m'n moeder af en toe wat, maar dat is niet zo'n probleem
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  donderdag 24 maart 2005 @ 15:07:52 #38
81576 The_M
pi_25707738
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 14:51 schreef jessie het volgende:
En als jij goed lees Sylvana zie je ook dat topicstarter het er ook al een keer met zijn moeder over gehad heeft!!!!!!
Idd, en het voelt erg ongemakkelijk om daar over te beginnen. Ook het feit dat ze nooit dronken is ofzo maakt het moeilijker.... Ze zegt dan ook vaak uit de gein: "Je hebt toch geen last van me," dat is ook wel zo, maarja, het is gewoon niet goed en ik ben bang dat ze helemaal verslaafd raakt....
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2005 @ 15:18:24 #39
7074 moussy
kuttekop
pi_25707933
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 15:07 schreef The_M het volgende:

[..]

Idd, en het voelt erg ongemakkelijk om daar over te beginnen. Ook het feit dat ze nooit dronken is ofzo maakt het moeilijker.... Ze zegt dan ook vaak uit de gein: "Je hebt toch geen last van me," dat is ook wel zo, maarja, het is gewoon niet goed en ik ben bang dat ze helemaal verslaafd raakt....
Sorry dat ik het moet zeggen, maar er is al een verslaving als ze zo reageert.

en ja, het is als kind zijnde héél moeilijk om je vader-moeder te verantwoording te roepen en de les te lezen. Vooral als ze zelf geen probleem zien, dan lul je maar wat, overdrijf je en sla je op eens zelf op tilt volgens hun

Als kind zijnde is er weinig erger dan je ouders dronken zien en er niks aan hebben. Buiten het aan moeten horen dat ze toch echt sex hebben
pi_25708381
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 13:55 schreef Replay_Rotterdam het volgende:
Mijn ouders drinken ook best veel naar mijn mening...
Als me moeder thuis komt van der werk dan zit ze altijd wel aan de wijn/breezers/smirnoff of wat dan ook..
Jezus... BREEZERS? ik hoop toch echt dat je een misplaatste grap plaatst...
  donderdag 24 maart 2005 @ 16:21:30 #41
81576 The_M
pi_25709378
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 15:18 schreef moussy het volgende:

[..]

en ja, het is als kind zijnde héél moeilijk om je vader-moeder te verantwoording te roepen en de les te lezen. Vooral als ze zelf geen probleem zien, dan lul je maar wat, overdrijf je en sla je op eens zelf op tilt volgens hun

Als kind zijnde is er weinig erger dan je ouders dronken zien en er niks aan hebben. Buiten het aan moeten horen dat ze toch echt sex hebben
Gelukkig heb ik mijn ouders nog nooit dronken gezien, alhoewel, mijn vader na een feestje weleens natuurlijk, maar daar kon ik alleen maar om lachen
pi_25709507
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 15:18 schreef moussy het volgende:

[..]

Dat was ook mijn gedachte toen ik het las. Dat 's middags tussen het werk door drinken klinkt ook wel een beetje alarmerend. Maar ik denk inderdaad dat er weinig is wat je kunt doen. Dat geldt altijd bij probleemdrinkers en zeker als je als hun kind er iets van wil zeggen. Lastig hoor...
mooi he, alles
  donderdag 24 maart 2005 @ 16:57:43 #43
30488 coolbabe
My little pwny
pi_25710372
Mijn moeder drinkt niet, die zuipt. Vaders ziet alles met lede ogen aan
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_25711994
mijn moeder drinkt echt nauwelijks, die krijgt al een heel vlekerig rood gezicht als ze een wijntje op heeft
Mijn vader drinkt ook weinig, en ik drink ook heel weinig.
pi_25713118
Mijn ouders drinken alleen in het weekend wat bier en wijn, m'n pa is op feestjes wel 'es dronken, maar gelukkig niet vaak!
pi_25713132
geen idee, ik zie haar nooit meer
maar sinds die nieuwe vriend is ze wel veel meer wijn gaan drinken ja
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 24 maart 2005 @ 19:06:50 #47
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_25713638
Mijn vader dronk veels te veel..alco..maar zelf vond ie van niet..wij hadden er problemen mee..hij niet.(inmiddels leeft ie niet meer)Mijn moeder drinkt ook teveel vind ik...maar die woont grotendeels in het buitenland en daar heb ik dus niet meer zo'n last van..

Zelf drink ik dus helemaal niets..en mijn vriend dus ook bijna nooit...ik heb een hekel aan alcohol gekregen.Als ik zo je verhalen hoor..probeer weer met je moeder te praten..want als ze stiekem drinkt..dan heeft ze al een probleem.Veel succes,'t zal niet makkelijk worden.
pi_25713839
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 15:07 schreef The_M het volgende:

[..]

Je hoeft niet dronken te worden om verslaafd te raken. Als ze stiekem gaat drinken, tussendoor gaat drinken en vooral op vreemde momenten, dan zit het niet goed. Ook het feit dat ze niet serieus op je in gaat is een teken dat er iets behoorlijk fout zit. Helaas kun jij daar niet veel aan doen, je moeder moet zelf het probleem onder ogen zien...

Over of ouders veel drinken, mijn vader drinkt af en toe een wijntje 's avonds, één a twee keer per week, verder een biertje op zaterdag na het sporten en op zondag een paar whiskey's of wat wijn. Verder nooit. Mijn moeder drinkt nagenoeg niks, misschien 10 wijntjes per jaar ofzo... En ook een eigen, drukke zaak, wat ik dus een kl*te excuus vindt om onwijs te drinken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 maart 2005 @ 09:51:15 #49
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25725451
Het zit hem inderdaad niet zozeer in de hoeveelheid (al loop je het risico dat dat steeds meer wordt), maar in het feit dat ze niet meer zonder kan. En dat ze stiekem drinkt als ze denk dat jij het niet ziet, is ook een veeg teken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_25729013
Mijn moeder dronk helaas ook redelijk veel op een dag, voornamelijk wijn en bier,alleen hier was het al geen ontkennen meer, hier vertelde ze gewoon dat ze teveel dronk en dat ze daar mee moest stoppen.
Nu had mijn moeder ook een hoop aan haar hoofd denk ik, door de weeks hadden we er niet zoveel ergen in maar in het weekend was het ieder weekend wel boem (pa dronk dan ook) en dat werkte verkeerd dus enorme ruzies.
S6 ermee en probeer met je moeder te praten hoe moeilijk het ook is
Probeer haar er ook niet mee te confronteren want dat werkte hier helemaal verkeerd
(ik heb het wel aangekaart via de huisarts)
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_25730071
Mijn ouders drinken allebei niet, helemaal niet eigenlijk. Nou ja, mijn vader drinkt misschien 3 keer per jaar eens een biertje...

Ik heb wel jaren samengewoon met een alco en d'r valt idd echt niet mee te praten over drank (of andere problemen). Ook in mijn vriendenkring heb ik nogal wat mensen zitten die behoorlijk (te) veel drinken en ook hun reactie is altijd hetzelfde "Ik heb geen probleem"... Nou dan niet, maar ik vind het nogal behoorlijk triest als je kinderen hebt en je zuipt zoveel...

Sterkte ermee, ik zou niet weten hoe je het aan moet pakken, ik ben bij mijn ex uiteindelijk gewoon weggegaan omdat ik 't niet meer trok...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  vrijdag 25 maart 2005 @ 18:22:28 #52
81576 The_M
pi_25737759
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 12:57 schreef Igraine het volgende:
Mijn ouders drinken allebei niet, helemaal niet eigenlijk. Nou ja, mijn vader drinkt misschien 3 keer per jaar eens een biertje...

Ik heb wel jaren samengewoon met een alco en d'r valt idd echt niet mee te praten over drank (of andere problemen). Ook in mijn vriendenkring heb ik nogal wat mensen zitten die behoorlijk (te) veel drinken en ook hun reactie is altijd hetzelfde "Ik heb geen probleem"... Nou dan niet, maar ik vind het nogal behoorlijk triest als je kinderen hebt en je zuipt zoveel...

Sterkte ermee, ik zou niet weten hoe je het aan moet pakken, ik ben bij mijn ex uiteindelijk gewoon weggegaan omdat ik 't niet meer trok...
Het is triest als je kinderen hebt en zoveel zuipt, maar ik ben al 22 en mijn broer is 24 dus in principe ben ik niet meer zo afhankelijk van haar opvoeding ofzo..... Maar dan nog, ze geeft niet echt een goed voorbeeld nee.....
  † In Memoriam † vrijdag 25 maart 2005 @ 23:35:35 #53
7074 moussy
kuttekop
pi_25746736
quote:
Dronken moeder maakt amok
Van onze verslaggever
Den Helder-Een 38-jarige vrouw uit Den Helder is donderdagavond rond 21.30 uur aangehouden, nadat ze uit een café aan de Polderweg was gezet, . De vrouw had haar 5-jarig zoontje bij zich, was dronken, sloeg in het café een andere bezoeker en beledigde de bardame.

Nadat ze buiten was gezet dreigde ze een brommer door het raam te gooien. Inmiddels waren moeder en zoon doorweekt van de regen, de jongen droeg alleen een pyjamaatje en aan zijn blote voeten slippertjes.

De vrouw is overgebracht naar het bureau om haar roes uit te slapen, het kind is tijdelijk ondergebracht in een kindertehuis.
  zondag 27 maart 2005 @ 10:09:34 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_25775495
Afgelopen vrijdag ben ik de flessen wezen wegbrengen. Normaal doen we dat elke week (geeft al te denken niet ), maar omdat ik vorige week boodschappen gedaan had en er niet aan gedacht had, moest het nu van twee weken.

De stand: 6 whiskyflessen, 1 fles rum en 9 wijnflessen. Oja, en die pot augurken moet ik natuurlijk ook wel even noemen.

Het is vooral mijn vader die veel drinkt. Naast dat het natuurlijk giga verslavend is, is het voor hem een soort ontspanning voor als hij uit zijn werk thuiskomt. Gelukkig weet hij dat hij teveel drinkt, en hij probeert ook wel te minderen (als hij vakantie heeft, drinkt hij veeeeeel minder, dan is het misschien een of twee glazen wijn per dag (tja, je zit in Frankrijk he)). Zo hebben ze een Senseo gehaald om 's avonds koffie te gaan drinken in plaats van alcohol, dat gaat redelijk goed.
Mijn moeder gebruikt de alcohol volgens mij voornamelijk als pijnstiller, maar die drinkt bij lange na niet zoveel als mijn pa.
Ik heb mijn moeder een keer dronken gezien, dat was toen ze echt in de shit zat met haar werk en tegen overspannendheid aanzat, dat was echt gewoon niet leuk toen (nu maken we er voornamelijk grapjes over).
Mijn vader heb ik voornamelijk aangeschoten gezien, de ene keer wat meer dan de andere keer. Over het algemeen weet ik precies hoe ik mijn vader moet aanpakken, dus dat zit allemaal wel goed.

Zelf drink ik totaal geen alcohol meer. Ook ik dronk een tijd lang elke dag alcohol, en op een gegeven moment heb ik rigoreus de knop omgezet. Ik voel me niet beter met alcohol dan zonder, dus waarom zou ik het drinken? Een heeeeeel enkel keertje zit er toch alcohol over een toetje ofzo, dan eet ik het wel gewoon op, maar over het algemeen is dat het enige.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_25775512
Mijn moeder werkt bij parnassia, da's dus een nee .
pi_25775530
nee, en hun kinderen ook niet, en hopelijk hun kinderen ook niet later
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_25824155
Hmmm ... als je alco nodig hebt om te ontspannen, dan is er echt iets fout! Op den lange duur ontspant dat dus helemaal niet, maar schiet je veel sneller in de stress, dus stress (van het werk o.i.d.) gaat zeker niet goed samen met alcohol!!

Nee, mijn ouders drinken (opgeteld) niet veel; mijn moeder helemaal niet, mijn vader wil als het erg gezellig is nog weleens 2 borreltjes nemen (wauw), maar doordeweeks 1 per dag.

Zelf eigenlijk pas gestopt (van gem. 5 biertjes in de week) en het bevalt prima. (We proberen in verwachting te raken, vandaar )
Het valt me wel op dat er toch veel mensen zijn die even vreemd reageren als ik 'water' zeg, als ze vragen wat ik wil drinken. Net alsof ik een grapje maakt. Maar na die ene keer zijn ze wel wat gewend, ja ...
pi_25861714
Mijn pa heeft wel veel drank in huis, maar drinken doet ie het haast niet..

Cointreue 2 flessen.. ongeopend... ligt er al maanden.. meestal drinken me zusje en ik een paar shots ofzo, voor het uitgaan
net als vieux.. hij drinkt het niet... af en toe een biertje, maar dat kan geen kwaad..
pi_25863805
Mijn moeder drinkt tijdens het eten koken een wijntje.
Dan drinken mijn ouders samen allebei een glas wijn tijdens het eten.
En 's avonds rond een uurtje of tien een speciaalbiertje of een borrel.

En op zondag drinken ze vaak wel een flesje wijn per persoon op een dag, ik vind dit best meevallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')