tering meen je nietquote:Op donderdag 24 maart 2005 13:44 schreef hogedrugsspuit het volgende:
Met 1 fles begint het.
Mijn vader zat op een gegeven moment op 2 dozen (12 flessen dus) per dag.
Maar die scheet toen ook zijn hele huis onder..
Stond erbij en ik er naarquote:Op donderdag 24 maart 2005 13:44 schreef hogedrugsspuit het volgende:
Met 1 fles begint het.
Mijn vader zat op een gegeven moment op 2 dozen (12 flessen dus) per dag.
Maar die scheet toen ook zijn hele huis onder..
Vandaar dat mijn vader naar frankrijk is vertrokken, valt het niet zo opquote:Op donderdag 24 maart 2005 13:54 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ach, in Frankrijk drinken ze door de dag heen makkelijk een fles p.p.
En 1 fles per dag, in combinatie met deze opvattingen, begint het langzaam maar zeker fout te gaan.quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:53 schreef Shivo het volgende:
Ach, het zal wel teveel zijn naar de letter van de wet, maar wat is drankmisbruik? Als zij zich er prettig bij voelt dan loopt het allemaal wel los. Tenzij ze een gevaar voor zichzelf of anderen gaat vormen, dan wordt het anders. Je kunt het in ieder geval een keer met haar bespreken als je je er zorgen over maakt, dat kan nooit kwaad.
Ik heb het er weleens over gehad, maar ze zegt dan dat ze gaat minderen........ Maar ik zie dan gewoon dat ze stiekem drinkt en net doet alsof ze iets anders uit de koelkast paktquote:Op donderdag 24 maart 2005 13:53 schreef Shivo het volgende:
Ach, het zal wel teveel zijn naar de letter van de wet, maar wat is drankmisbruik? Als zij zich er prettig bij voelt dan loopt het allemaal wel los. Tenzij ze een gevaar voor zichzelf of anderen gaat vormen, dan wordt het anders. Je kunt het in ieder geval een keer met haar bespreken als je je er zorgen over maakt, dat kan nooit kwaad.
Nee, is ook nog niks aan de hand, maar mijn ma begint vaak al om twee uur in de middag, en het zijn ook vaak van die momenten als het druk is dat het lijkt alsof ze ff een shotje nodig heeft, dan drinkt ze snel ff een glas weg en dan gaat ze weer aan het werk......quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:56 schreef Tjeezer het volgende:
1 fles valt mee.. als je rekent; mn ma bgon rond een uur of 5 met koken, glaasje drbij.. naja halverwege het koken,glaasje drbij... na het eten, glaasje drbij.. 8 uur nieuws, glaasje drbij.. mooie film op tv?, glaasje drbij.. na de film nog ff gezellig met mn pa praten, glaasje drbij.. nou dan is die fles wel leeg geloof ik... en doe je geen rare dingen dacht ik dus niks aan de hand man!!
Thx, zal kijken of ik er wat aan heb.....quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:46 schreef poemojn het volgende:
The_M, ik vind dat erg veel. Als je moeder er niet zonder denkt te kunnen is dat inderdaad alcoholmisbruik. Sterkte. Misschien kun je hier iets mee: http://www.drankjewel.nl/.
Niet zo negatief over jezelf... jij kunt er ook niks aan doen dat je pa zich te pletter zoop.quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:55 schreef hogedrugsspuit het volgende:
[..]
En 1 fles per dag, in combinatie met deze opvattingen, begint het langzaam maar zeker fout te gaan.
Survival of the fittest zeggen ze wel eens. Jammer dat ze zich al vermenigvuldigd hebben.
quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:31 schreef Sylvana het volgende:
En als jij je er zorgen over maakt zal ik het toch eens met haar bespreken als ik jou was
Als je het topic gelezen had dan had je gezien dat meer mensen gezegd hebben dat hij het er met haar over moet hebben, dat jij de pik op mij heb moet je zelf weten, maar uit het dan niet door steeds alleen maar op mij te reageren als anderen het ook doenquote:Op donderdag 24 maart 2005 14:34 schreef moussy het volgende:
[..]dingen over alcohol zijn niet te bespreken met een alcootje
quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:58 schreef The_M het volgende:
[..]
Ik heb het er weleens over gehad, maar ze zegt dan dat ze gaat minderen........ Maar ik zie dan gewoon dat ze stiekem drinkt en net doet alsof ze iets anders uit de koelkast pakt![]()
Idd, en het voelt erg ongemakkelijk om daar over te beginnen. Ook het feit dat ze nooit dronken is ofzo maakt het moeilijker.... Ze zegt dan ook vaak uit de gein: "Je hebt toch geen last van me," dat is ook wel zo, maarja, het is gewoon niet goed en ik ben bang dat ze helemaal verslaafd raakt....quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:51 schreef jessie het volgende:
En als jij goed lees Sylvana zie je ook dat topicstarter het er ook al een keer met zijn moeder over gehad heeft!!!!!!
Sorry dat ik het moet zeggen, maar er is al een verslaving als ze zo reageert.quote:Op donderdag 24 maart 2005 15:07 schreef The_M het volgende:
[..]
Idd, en het voelt erg ongemakkelijk om daar over te beginnen. Ook het feit dat ze nooit dronken is ofzo maakt het moeilijker.... Ze zegt dan ook vaak uit de gein: "Je hebt toch geen last van me," dat is ook wel zo, maarja, het is gewoon niet goed en ik ben bang dat ze helemaal verslaafd raakt....
Jezus... BREEZERS? ik hoop toch echt dat je een misplaatste grap plaatst...quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:55 schreef Replay_Rotterdam het volgende:
Mijn ouders drinken ook best veel naar mijn mening...
Als me moeder thuis komt van der werk dan zit ze altijd wel aan de wijn/breezers/smirnoff of wat dan ook..
Gelukkig heb ik mijn ouders nog nooit dronken gezien, alhoewel, mijn vader na een feestje weleens natuurlijk, maar daar kon ik alleen maar om lachenquote:Op donderdag 24 maart 2005 15:18 schreef moussy het volgende:
[..]
Sorry dat ik het moet zeggen, maar er is al een verslaving als ze zo reageert.
en ja, het is als kind zijnde héél moeilijk om je vader-moeder te verantwoording te roepen en de les te lezen. Vooral als ze zelf geen probleem zien, dan lul je maar wat, overdrijf je en sla je op eens zelf op tilt volgens hun
Als kind zijnde is er weinig erger dan je ouders dronken zien en er niks aan hebben. Buiten het aan moeten horen dat ze toch echt sex hebben
Dat was ook mijn gedachte toen ik het las. Dat 's middags tussen het werk door drinken klinkt ook wel een beetje alarmerend. Maar ik denk inderdaad dat er weinig is wat je kunt doen. Dat geldt altijd bij probleemdrinkers en zeker als je als hun kind er iets van wil zeggen. Lastig hoor...quote:Op donderdag 24 maart 2005 15:18 schreef moussy het volgende:
[..]
Sorry dat ik het moet zeggen, maar er is al een verslaving als ze zo reageert.
Je hoeft niet dronken te worden om verslaafd te raken. Als ze stiekem gaat drinken, tussendoor gaat drinken en vooral op vreemde momenten, dan zit het niet goed. Ook het feit dat ze niet serieus op je in gaat is een teken dat er iets behoorlijk fout zit. Helaas kun jij daar niet veel aan doen, je moeder moet zelf het probleem onder ogen zien...quote:Op donderdag 24 maart 2005 15:07 schreef The_M het volgende:
[..]
Idd, en het voelt erg ongemakkelijk om daar over te beginnen. Ook het feit dat ze nooit dronken is ofzo maakt het moeilijker.... Ze zegt dan ook vaak uit de gein: "Je hebt toch geen last van me," dat is ook wel zo, maarja, het is gewoon niet goed en ik ben bang dat ze helemaal verslaafd raakt....
Het is triest als je kinderen hebt en zoveel zuipt, maar ik ben al 22 en mijn broer is 24 dus in principe ben ik niet meer zo afhankelijk van haar opvoeding ofzo..... Maar dan nog, ze geeft niet echt een goed voorbeeld nee.....quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:57 schreef Igraine het volgende:
Mijn ouders drinken allebei niet, helemaal niet eigenlijk. Nou ja, mijn vader drinkt misschien 3 keer per jaar eens een biertje...
Ik heb wel jaren samengewoon met een alco en d'r valt idd echt niet mee te praten over drank (of andere problemen). Ook in mijn vriendenkring heb ik nogal wat mensen zitten die behoorlijk (te) veel drinken en ook hun reactie is altijd hetzelfde "Ik heb geen probleem"... Nou dan niet, maar ik vind het nogal behoorlijk triest als je kinderen hebt en je zuipt zoveel...
Sterkte ermee, ik zou niet weten hoe je het aan moet pakken, ik ben bij mijn ex uiteindelijk gewoon weggegaan omdat ik 't niet meer trok...
quote:Dronken moeder maakt amok
Van onze verslaggever
Den Helder-Een 38-jarige vrouw uit Den Helder is donderdagavond rond 21.30 uur aangehouden, nadat ze uit een café aan de Polderweg was gezet, . De vrouw had haar 5-jarig zoontje bij zich, was dronken, sloeg in het café een andere bezoeker en beledigde de bardame.
Nadat ze buiten was gezet dreigde ze een brommer door het raam te gooien. Inmiddels waren moeder en zoon doorweekt van de regen, de jongen droeg alleen een pyjamaatje en aan zijn blote voeten slippertjes.
De vrouw is overgebracht naar het bureau om haar roes uit te slapen, het kind is tijdelijk ondergebracht in een kindertehuis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |