Afgelopen vrijdag ben ik de flessen wezen wegbrengen. Normaal doen we dat elke week (geeft al te denken niet
![]()
), maar omdat ik vorige week boodschappen gedaan had en er niet aan gedacht had, moest het nu van twee weken.
De stand: 6 whiskyflessen, 1 fles rum en 9 wijnflessen. Oja, en die pot augurken moet ik natuurlijk ook wel even noemen.
Het is vooral mijn vader die veel drinkt. Naast dat het natuurlijk giga verslavend is, is het voor hem een soort ontspanning voor als hij uit zijn werk thuiskomt. Gelukkig weet hij dat hij teveel drinkt, en hij probeert ook wel te minderen (als hij vakantie heeft, drinkt hij veeeeeel minder, dan is het misschien een of twee glazen wijn per dag (tja, je zit in Frankrijk he)). Zo hebben ze een Senseo gehaald om 's avonds koffie te gaan drinken in plaats van alcohol, dat gaat redelijk goed.
Mijn moeder gebruikt de alcohol volgens mij voornamelijk als pijnstiller, maar die drinkt bij lange na niet zoveel als mijn pa.
Ik heb mijn moeder een keer dronken gezien, dat was toen ze echt in de shit zat met haar werk en tegen overspannendheid aanzat, dat was echt gewoon niet leuk toen (nu maken we er voornamelijk grapjes over).
Mijn vader heb ik voornamelijk aangeschoten gezien, de ene keer wat meer dan de andere keer. Over het algemeen weet ik precies hoe ik mijn vader moet aanpakken, dus dat zit allemaal wel goed.
Zelf drink ik totaal geen alcohol meer. Ook ik dronk een tijd lang elke dag alcohol, en op een gegeven moment heb ik rigoreus de knop omgezet. Ik voel me niet beter met alcohol dan zonder, dus waarom zou ik het drinken? Een heeeeeel enkel keertje zit er toch alcohol over een toetje ofzo, dan eet ik het wel gewoon op, maar over het algemeen is dat het enige.