quote:Na zacht doch dwingend aandringen van Elmar stel ik me dan maar even voor,
Mijn naam is Frank, woon in Rotterdam en heb sinds februari 2004 een
1999 dodge viper gts, deze heb ik gekocht en direct in Amerika laten tunen en verbouwen met zo'n beetje alles wat ik kon verzinnen.
Na 8 maanden bij de tuner te hebben gestaan is de auto nu aangekomen en zijn we hem aan het klaar maken voor de rdw, valt niet mee.....
Er zijn wat autobladen die interesse hebben om een reportage te maken dus kan ik niet alle info plaatsen, het is wat overbodig om een reportage te maken als alles al op het internet te vinden is.
Waarom heb ik me niet eerder voorgesteld?, niet overal wordt positief gereageerd op de wat "bijzondere" auto's maar na een paar maanden een beetje te hebben meegelezen valt dat hier reuze mee.
de auto dus;
de motor is opgeboord naar een 510 cubic inch stroker met
ross racing zuigers,
competition cam nokkenas,
koppen zijn gedaan met oa T&D tuimelaars, veren enz
krukas geslepen en gebalanceerd.
luchtinlaatsysteem by heffner
interieur door MGW
Eibach veren
rvs uitlaatsystem 3 inch van B & B
achteras van 3.07 naar 3.55 overbrenging
aluminium vliegwiel
aluminium radiateur
shortshifter en schakelknop MGW
Venzano stoelen met vijfpuntsgordels
autoform rollbar
racepedalen
full big brake set stoptech
kinetic 18 inch velgen zwart powdercoated
chinguard by partsrack
vec by sean roe
ramen "tinted" zwart
en nog wat dingen die ik waarschijnlijk vergeten ben
volgens de tuner moet de auto over de 700 pk maken met
over de 800 nm koppel,
hij moet nog op de rollenbank, laatste keer was in september voor
de zuigerverbouwing haalde de auto plus minus 625 pk.
als het een beetje weer is rijd ik rond Rotterdam om te testen en de motor in te rijden maar ben nog niet "betrapt"
rondje meerijden voor degene me het eerste spot???
Meer alsof je lul gebroken is ditquote:
Ja, met 60. Kutwegligging al die amerikanenquote:Op donderdag 24 maart 2005 07:17 schreef sweex het volgende:
Zo'n auto gaat alleen schuin schuiven als je met wat meer dan 50 KM/H rijdt hoor
Das bijzonder makkelijk met zo'n autoquote:Op donderdag 24 maart 2005 09:44 schreef Fugie het volgende:
ik vind het nog een lelijke versie ook, gaat toch geen zwarte viper kopen
Dan krijg je het ook nog voor elkaar om dat ding gewoon op een rechte weg volledig de berm in te rijden ?! En dan in de wasstraat ? Ik vraag me dan toch sterk af hoelang het gaat duren voor die volledig in de prak zit
Juistquote:Op donderdag 24 maart 2005 10:56 schreef MikeyMan het volgende:
Maar... Als ik het goed begrijp had hij nog geen typegoedkeuring?
In dat geval kan hij de schade zelf betalen, en nog een boete ook...
zucht.quote:Op donderdag 24 maart 2005 05:26 schreef StefanP het volgende:
Beetje dom lijkt me om meteen hard te gaan rijden! Ik hoop voor hem dat z'n frame geen schade heeft, die hobbel is behoorlijk! Overigens lijkt 700pk me vrij overdreven maar 600 moet wel lukken denk ik zo. Zonde van de auto!
Je hebt daar ook afspuitboxen.quote:ik lees net dat hij even met die dure mooie zeldzame auto naar de .... WASSTRAAT OM DE HOEK... was geweest "
quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:37 schreef Fiets-toeter het volgende:
Even een kanttekening, dit is niet gebeurt tijdens een testrit.
Hij rijdt namelijk altijd rond met een groen kenteken.
quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:49 schreef TGT het volgende:
Ziet ernaar uir dat 1 van de mannen van de garage de auto heeft gesloopt. (aan de groene platen te zien).
dan had hij waarschijnlijk ook nog schade van de fietsquote:Op donderdag 24 maart 2005 15:24 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Stom! stom! stom! Wat als er iemand had gefietst?
Slijtage? Betrouwbaarheid? Hoe krijg je dat gecontroleerd op de weg?quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:16 schreef Youp het volgende:
omg... die auto '(
trouwens 700pk is goed te doenatmosferisch kan je er +-800 pk uit halen.. en geblazen binnenkort +-1700pk
momenteel zitten ze op 1150...
je krijgt het niet op de weg met acceleratie... (met topsnelheid wel natuurlijk) ze zitten met die 1150pk toch echt wel aan de maxquote:Op donderdag 24 maart 2005 18:30 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Slijtage? Betrouwbaarheid? Hoe krijg je dat gecontroleerd op de weg?
who cares.quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:30 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Slijtage? Betrouwbaarheid? Hoe krijg je dat gecontroleerd op de weg?
Het is niet zijn dagelijks vervoer dus BOEIENDquote:Op donderdag 24 maart 2005 18:30 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Slijtage? Betrouwbaarheid? Hoe krijg je dat gecontroleerd op de weg?
neequote:Op donderdag 24 maart 2005 18:54 schreef Repeat het volgende:
Zit er geen tractiecontrole op zo'n ding
alleen maar triest dusquote:Op donderdag 24 maart 2005 18:55 schreef Youp het volgende:
[..]
neeen ook geen ABS
![]()
helemaal niks van die shit... de viper is pure muscle
Bij aanschaf krijg je een cursus, niet als je hem 2de hands haalt + dan voor 8 maanden bij de tuner zetquote:Op donderdag 24 maart 2005 19:03 schreef JaWi het volgende:
Is het niet zo dat je aparte rijlessen moet / kan nemen voor een Viper?
zit niet te zeiken.. als je zo'n auto koopt weet je dat je een ouderwetse muscle car koopt in een modern jasje... en dat je moet kunnen rijden voordat je in zo'n apparaat staptquote:Op donderdag 24 maart 2005 19:07 schreef Repeat het volgende:
[..]
alleen maar triest dusAls het er wel opzit zie je niet van dit soort achterlijke crashes, wat als er een fietser had gereden
een bmw 850 doet niet erg veel onder aan een standaard viperquote:Op donderdag 24 maart 2005 19:41 schreef MouseOver het volgende:
Het is sowieso aardig stom om een auto op te gaan voeren die van zichzelf al zo snel is, als je -kennelijk- nog niet eens aan de oorspronkelijke snelheid gewend bent.
lul geen onzin.. een echte racewagen heeft die shit niet.. heeft puur met funfactor te maken, je moet er echter wel mee om kunnen gaan... en trouwens, tractiecontrole had m waarschijnlijk hier ook niet uit gered..quote:Op donderdag 24 maart 2005 19:36 schreef Repeat het volgende:
Naja wat is er mis met tractiecontrole.... Helemaal niks, om dit soort dingen te voorkomen zouden ze dat eigenlijk ook moeten verplichten netzoals abs.
Jawel.quote:Op donderdag 24 maart 2005 19:36 schreef Repeat het volgende:
Naja wat is er mis met tractiecontrole.... Helemaal niks,
Och, hij is er al met al vrij goed afgekomen. En het is een leerzame ervaring, je wordt je bewust van je eigen kwetsbaarheid.quote:Op donderdag 24 maart 2005 20:46 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Jawel.
Voor alledaags gebruik niet nee, maar een Viper (of 90% van de dingen met 300+ pk) koop je niet voor alledaags gebruik. Die koop je uit liefhebberij, voor het circuit of wat dan ook. Tractioncontrol verneukt het karakter van een auto.
Overigens is het wel goed kut voor de eigenaar. Ik kan het me wel voorstellen... lege rechte weg, 1x pedaal naar de grond. Kont trekt scheef en dan niet goed corrigeren...![]()
gek he... als 1700 kilo begint te schuiven schuift hetquote:Op donderdag 24 maart 2005 21:02 schreef Kolkie het volgende:
Een Viper schijn je niet veel aan te doen alstie eenmaal schuift. Dat zijn tenminste de ervaringen van die 'Elmar' in de o.t.
formule 1 geen racewagen genoegquote:Op donderdag 24 maart 2005 19:45 schreef Youp het volgende:
[..]
lul geen onzin.. een echte racewagen heeft die shit niet.. heeft puur met funfactor te maken, je moet er echter wel mee om kunnen gaan... en trouwens, tractiecontrole had m waarschijnlijk hier ook niet uit gered..
youp best kerel....quote:Op donderdag 24 maart 2005 19:45 schreef Youp het volgende:
[..]
lul geen onzin.. een echte racewagen heeft die shit niet.. heeft puur met funfactor te maken, je moet er echter wel mee om kunnen gaan... en trouwens, tractiecontrole had m waarschijnlijk hier ook niet uit gered..
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:24 schreef Public Enemy het volgende:
Geweldig topic, weer zo'n lelijke amerikaanse roestbak van de weg af. Dit is wat mij betreft wat je krijgt als beloning voor het hebben van slechte smaak in auto's
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:24 schreef Public Enemy het volgende:
Geweldig topic, weer zo'n lelijke amerikaanse roestbak van de weg af. Dit is wat mij betreft wat je krijgt als beloning voor het hebben van slechte smaak in auto's
ja maar die is niet zo heel druk te verkrijgen ehquote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:23 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]Vipers zijn zowat de mooiste bakken die er zijn
![]()
Niks overtreft trouwens die Cadillac Sixteen![]()
Omdat-ie 1 fout maakt?quote:
Weet je iets over hoe en wat de oorzaak was?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:25 schreef BMW_Master het volgende:
Denken dat je ff 700 pk's kunt bedwingen en dan in de greppel belanden. Dat is inderdaad een grote fout.
Het begint met een O en eindigt op nervarenheid.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:28 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Weet je iets over hoe en wat de oorzaak was?
Hoe weet je dat zo zeker?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:34 schreef BMW_Master het volgende:
[..]
Het begint met een O en eindigt op nervarenheid.
omdat hij zelf al jaren in een 700pk sterke viper rijdt zonder brokken te maken.quote:
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:49 schreef slashme het volgende:
[..]
omdat hij zelf al jaren in een 700pk sterke viper rijdt zonder brokken te maken.
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:49 schreef slashme het volgende:
[..]
omdat hij zelf al jaren in een 700pk sterke viper rijdt zonder brokken te maken.
Van een zakenwagen naar een 8 liter V10 sportwagen is een grote stap. Men meent dan nog steeds over dezelfde ervarenheid te beschikken.quote:
Weet je wat hij hier voor gereden heeft? of af en toe reed? of..?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:31 schreef BMW_Master het volgende:
[..]
Van een zakenwagen naar een 8 liter V10 sportwagen is een grote stap. Men meent dan nog steeds over dezelfde ervarenheid te beschikken.
850 een zakenwagenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:31 schreef BMW_Master het volgende:
[..]
Van een zakenwagen naar een 8 liter V10 sportwagen is een grote stap. Men meent dan nog steeds over dezelfde ervarenheid te beschikken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |