abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2005 @ 01:15:02 #211
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25699400
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 01:13 schreef Lithion het volgende:
Goed, nog een insteek voor dit topic. Als D66 het kabinet laat ploffen en er nieuwe verkiezingen moeten komen, hoe zou D66 zich bij deze verkiezingen dan moeten profileren om nog enig electoraat aan zich te binden?
Voor iedere partij is altijd wel een blik te vinden. De PvdA houdt het zo ook al tijden uit.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_25699404
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 01:13 schreef JohnDope het volgende:

[..]

en nu ben ik echt slapen.
Het valt me op dat als je de discussie niet kunt winnen je gewoon wegloopt. Als je jou vraagt inhoudelijk te reageren dan geef je niet thuis. Dat is jouw zwakke punt.

High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
  donderdag 24 maart 2005 @ 01:18:57 #213
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_25699467
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 01:14 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ik bedoel dus zijn positie. .
Zeg dat dan Maareh, ja, ik denk dat het zonder problemen kan, mits CDA VVD en D66 het daarover eens zijn. Waarom zou het niet kunnen?
pi_25699563
quote:
Goed, nog een insteek voor dit topic. Als D66 het kabinet laat ploffen en er nieuwe verkiezingen moeten komen, hoe zou D66 zich bij deze verkiezingen dan moeten profileren om nog enig electoraat aan zich te binden?
o.a. Bestuurlijke vernieuwing. Het is hard nodig (eerste kamer of direct laten kiezen, of afschaffen). Maar niet alleen maar bestuurlijke vernieuwing. Een partij die een goed en democratisch bestuurlijk niveau wil, met een gezonde economie die om het milieu denkt.

Het onderwijs kon ik niet kwijt in de zin, maar hoort er bij!
pi_25699597
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 01:15 schreef R_ON het volgende:

[..]

Het valt me op dat als je de discussie niet kunt winnen je gewoon wegloopt. Als je jou vraagt inhoudelijk te reageren dan geef je niet thuis. Dat is jouw zwakke punt.

Tsja, als je dit om 4 uur smiddags gaat zeggen. Okey, maar half 2? Sommige hebben slaap nodig

Maar: waar moest hij inhoudelijk op reageren?
pi_25699623
quote:
Dat geldt ook voor de PvdA, in de peilingen zijn ze misschien wel heel groot, maar als er straks verkiezingen gehouden worden weet ik niet of dat nog zo is. Ik denk dat de mensen niet zoveel zin hebben in een kabinet dat de boel wéér om gaat gooien en het vertrouwen in Bosje, zal ook niet meer zijn wat het was.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_25699684
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 01:25 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Tsja, als je dit om 4 uur smiddags gaat zeggen. Okey, maar half 2? Sommige hebben slaap nodig

Maar: waar moest hij inhoudelijk op reageren?
Dat noemen ze ironie, schat.
Maybe
pi_25699781
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 01:29 schreef R_ON het volgende:

[..]

Dat noemen ze ironie, schat.
Dat noem ik de vraag niet beantwoorden...
pi_25699815
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 01:36 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Dat noem ik de vraag niet beantwoorden...
*zucht*

Ik bedoelde het niet serieus. Het was een parodie op dingetje.
Maybe
pi_25699858
hihi...

Nova bijna!
  donderdag 24 maart 2005 @ 02:18:51 #221
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_25700239
Een rasechte Jodenstreek.
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
  donderdag 24 maart 2005 @ 05:11:32 #222
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_25700585
Mag dit plaatje in de openingspost?

.

Als ik hem zo zie, kan ik eigenlijk alleen maar lachen. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_25701033
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 02:18 schreef Pinobot het volgende:
Een rasechte Jodenstreek.
Aggenebbis dan toch. Winstpunt is dat het arrogante PvdA roosje zich aan haar eigen betweterige doorntjes [b]lijkt te prikken. Besluiten die niet aan de [kritische] achterban zijn uit te leggen.

Op het moment dat D66 opstapt is de kabinetscrisis daar. Verstandig van de PvdA hier op aanstuurt? Het zou bij tussentijdse verkiezingen de sociaal - democraten mogelijk zetelverlies kunnen opleveren. Onbetrouwbaarheid nietwaar.
iedere engel heeft een duivelse kant.
  donderdag 24 maart 2005 @ 08:32:54 #224
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_25701075
Nu maar hopeb dat D66 uit het kabinet stapt.... .
-
pi_25701163
Staatkundig bezien mag de majesteit slechts stilzwijgend toekijken. Of bemoeizuchtige Bea, via een achterdeurtje, tóch geen invloed uitoefende? Immers: verwijdering van het kroonbesluit uit de grondwet betekent inperking van de macht der majesteit.
iedere engel heeft een duivelse kant.
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2005 @ 08:44:08 #226
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25701177
Senatoren zullen best wel eens op de koffie komen bij Bea.
pi_25701185
shit al weer een deeltje verder. Ik denk dat VVD CDA niet zoveel aan D66 willen geven
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_25701208
De Graaf weg, D66 zijn al hun plannetjes kwijt, zoals te verwachten was toen dit kabinet aantrad en ze gaan nu bedelen bij het CDA en de VVD om nieuwe snoepjes om zoet gehouden te worden. Ik hoop dat ook dit op niets uitdraait en we gewoon weer kunnen gaan stemmen.
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2005 @ 08:47:03 #229
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25701221
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 08:44 schreef komrad het volgende:
shit al weer een deeltje verder. Ik denk dat VVD CDA niet zoveel aan D66 willen geven
Lijkt mij ook logisch. D66 denkt dat ze nu recht op wisselgeld hebben, maar eerlijk is eerlijk, Thommie had het helemaal zelf in de hand. Een goed plan had niet afgekraakt kunnen worden. Het zou raar zijn als CDA en VVD nu compensatie voor het falen van Thommie zouden moeten geven aan D66.
pi_25701313
Ze zullen wel moeten, anders klapt de zaak. Ik moet zeggen dat Wouter Bos het toch niet slecht gedaan heeft gisteren door ook een deel van de schuld bij VVD CDA te leggen.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2005 @ 09:03:31 #231
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25701361
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 08:56 schreef komrad het volgende:
Ze zullen wel moeten, anders klapt de zaak. Ik moet zeggen dat Wouter Bos het toch niet slecht gedaan heeft gisteren door ook een deel van de schuld bij VVD CDA te leggen.
Welke schuld? De Graaf had gewoon een goed plan moeten maken, verder vind ik dat PvdA teveel paniek heeft gezaaid over de uitvoer. Ze houden meer van bureaucratische vertraging, dat is hun probleem.
pi_25701368
Volgens het radio-journaal staat de boel nog steeds op springen?
pi_25701407
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 01:07 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nou ja, qua bestuurlijke vernieuwing had je ook nog het nieuwe kiesstelsel, of was dat al helemaal geregeld? Ik heb het niet echt goed bijgehouden.
Het nieuwe kiesstelsel lag meer open voor evaluatie dan dat er serieuze stappen ondernomen zouden worden het daadwerkelijk in te voeren. Nederland en een districtenstelsel...
pi_25701440
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 08:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Lijkt mij ook logisch. D66 denkt dat ze nu recht op wisselgeld hebben, maar eerlijk is eerlijk, Thommie had het helemaal zelf in de hand. Een goed plan had niet afgekraakt kunnen worden. Het zou raar zijn als CDA en VVD nu compensatie voor het falen van Thommie zouden moeten geven aan D66.
Alles kan afgekraakt worden. Los daarvan moest de nieuwe wetgeving m.b.t. de gekozen burgemeester nog ingevuld worden. Op voorhand tegen wetswijzigingen stemmen omdat misschien in de toekomst wetgeving ingevoerd kan worden waar je het niet mee eens bent is (en dat verwijt is wel meer gemaakt) staatsrechtelijk niet helemaal zuiver.
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2005 @ 09:15:51 #235
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25701454
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 09:14 schreef nikk het volgende:

[..]

Alles kan afgekraakt worden. Los daarvan moest de nieuwe wetgeving m.b.t. de gekozen burgemeester nog ingevuld worden. Op voorhand tegen wetswijzigingen stemmen omdat misschien in de toekomst wetgeving ingevoerd kan worden waar je het niet mee eens bent is (en dat verwijt is wel meer gemaakt) staatsrechtelijk niet helemaal zuiver.
Maar CDA en VVD hebben niet tegen gestemd.
  donderdag 24 maart 2005 @ 09:16:49 #236
85889 lucida
équilibre
pi_25701459
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 09:04 schreef ferrarifreak het volgende:
Volgens het radio-journaal staat de boel nog steeds op springen?
In het begin van dit jaar zag ik de bui al helder hangen. Ondanks dat de PvdA zich nu in allerlei bochten wringt om haar treurnis kenbaar te maken valt zij zwaar door de mand. De wentelteefjescultuur waar de PvdA zich nu in kronkelt ontbeert elke geloofwaardigheid. Het is vanaf nu een gotspe als Wouter Bos nog durft te spreken over de "sociaal democratie van de 21e eeuw"...!
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_25701474
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 23:34 schreef Nyrem het volgende:
Die Peper zit daar ook alleen maar om zijn eigen belang te verdedigen.
Bah, dat soort politici zijn pas de echte regenten.
Zoals elke politicus!

Bijna al de PvdA burgermeesters in den landen, waren tegen een gekozen burgermeester, want die vinden natuurlijk nooit meer een echte baan. En die hebben dus massaal gebeld met de leden van de PvdA eerste kamer fractie.

"ONS KENT ONS"
pi_25701477
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 08:42 schreef Sater het volgende:
Staatkundig bezien mag de majesteit slechts stilzwijgend toekijken. Of bemoeizuchtige Bea, via een achterdeurtje, tóch geen invloed uitoefende? Immers: verwijdering van het kroonbesluit uit de grondwet betekent inperking van de macht der majesteit.
Ze zou (indien ie toch aangenomen zou zijn) haar handtekening moeten geven.

Maar eigenlijk denk ik niet dat ze zo treurig zou zijn, als ze wat minder te doen zou hebben. Zou jij het leuk vinden, als je enkel handtekeningen mag zetten (want de adviseurs zullen toch beslissen).
pi_25701478
Tommie was ingetrokken bij Binnenlandse zaken; het zou mij niets verbazen als Remkes niet zijn "beste" mensen aan Tommie heeft gegeven... misschien verklaart dat een hoop.
You only live once
pi_25701497
- Ik wil even de credits voor het nieuws dat Birnkhorst en Van der Laan's positie ook in het geding zijn waar hier door sommigen zo lacherig over werd gedaan. Dittrich heeft duideiljk gemaakt dat dat wel degelijk het geval is.

- Ditrrich heeft De Graaf nogal laten vallen, dat verbaast me nogal. Hij heeft gisteren helemaal niet hard ingezet op het kiesstelsel.

- Van Aartsen moet zijn excuus aanbieden aan Halsema. Niet eerder vertoond asociaal gedrag in de Kamer. Weisglas had moeten ingrijpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')