Voor iedere partij is altijd wel een blik te vinden. De PvdA houdt het zo ook al tijden uit.quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:13 schreef Lithion het volgende:
Goed, nog een insteek voor dit topic. Als D66 het kabinet laat ploffen en er nieuwe verkiezingen moeten komen, hoe zou D66 zich bij deze verkiezingen dan moeten profileren om nog enig electoraat aan zich te binden?
Het valt me op dat als je de discussie niet kunt winnen je gewoon wegloopt. Als je jou vraagt inhoudelijk te reageren dan geef je niet thuis. Dat is jouw zwakke punt.quote:
Zeg dat danquote:
o.a. Bestuurlijke vernieuwing. Het is hard nodig (eerste kamer of direct laten kiezen, of afschaffen). Maar niet alleen maar bestuurlijke vernieuwing. Een partij die een goed en democratisch bestuurlijk niveau wil, met een gezonde economie die om het milieu denkt.quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:13 schreef Lithion het volgende:
Goed, nog een insteek voor dit topic. Als D66 het kabinet laat ploffen en er nieuwe verkiezingen moeten komen, hoe zou D66 zich bij deze verkiezingen dan moeten profileren om nog enig electoraat aan zich te binden?
Tsja, als je dit om 4 uur smiddags gaat zeggen. Okey, maar half 2? Sommige hebben slaap nodigquote:Op donderdag 24 maart 2005 01:15 schreef R_ON het volgende:
[..]
Het valt me op dat als je de discussie niet kunt winnen je gewoon wegloopt. Als je jou vraagt inhoudelijk te reageren dan geef je niet thuis. Dat is jouw zwakke punt.
![]()
Dat geldt ook voor de PvdA, in de peilingen zijn ze misschien wel heel groot, maar als er straks verkiezingen gehouden worden weet ik niet of dat nog zo is. Ik denk dat de mensen niet zoveel zin hebben in een kabinet dat de boel wéér om gaat gooien en het vertrouwen in Bosje, zal ook niet meer zijn wat het was.quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:13 schreef Lithion het volgende:
Dat noemen ze ironie, schat.quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:25 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Tsja, als je dit om 4 uur smiddags gaat zeggen. Okey, maar half 2? Sommige hebben slaap nodig![]()
Maar: waar moest hij inhoudelijk op reageren?
*zucht*quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:36 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Dat noem ik de vraag niet beantwoorden...![]()
Aggenebbis dan toch. Winstpunt is dat het arrogante PvdA roosje zich aan haar eigen betweterige doorntjes [b]lijkt te prikken. Besluiten die niet aan de [kritische] achterban zijn uit te leggen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 02:18 schreef Pinobot het volgende:
Een rasechte Jodenstreek.
Lijkt mij ook logisch. D66 denkt dat ze nu recht op wisselgeld hebben, maar eerlijk is eerlijk, Thommie had het helemaal zelf in de hand. Een goed plan had niet afgekraakt kunnen worden. Het zou raar zijn als CDA en VVD nu compensatie voor het falen van Thommie zouden moeten geven aan D66.quote:Op donderdag 24 maart 2005 08:44 schreef komrad het volgende:
shit al weer een deeltje verder. Ik denk dat VVD CDA niet zoveel aan D66 willen geven
Welke schuld? De Graaf had gewoon een goed plan moeten maken, verder vind ik dat PvdA teveel paniek heeft gezaaid over de uitvoer. Ze houden meer van bureaucratische vertraging, dat is hun probleem.quote:Op donderdag 24 maart 2005 08:56 schreef komrad het volgende:
Ze zullen wel moeten, anders klapt de zaak. Ik moet zeggen dat Wouter Bos het toch niet slecht gedaan heeft gisteren door ook een deel van de schuld bij VVD CDA te leggen.
Het nieuwe kiesstelsel lag meer open voor evaluatie dan dat er serieuze stappen ondernomen zouden worden het daadwerkelijk in te voeren. Nederland en een districtenstelsel...quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:07 schreef Lithion het volgende:
[..]
Nou ja, qua bestuurlijke vernieuwing had je ook nog het nieuwe kiesstelsel, of was dat al helemaal geregeld? Ik heb het niet echt goed bijgehouden.
Alles kan afgekraakt worden. Los daarvan moest de nieuwe wetgeving m.b.t. de gekozen burgemeester nog ingevuld worden. Op voorhand tegen wetswijzigingen stemmen omdat misschien in de toekomst wetgeving ingevoerd kan worden waar je het niet mee eens bent is (en dat verwijt is wel meer gemaakt) staatsrechtelijk niet helemaal zuiver.quote:Op donderdag 24 maart 2005 08:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Lijkt mij ook logisch. D66 denkt dat ze nu recht op wisselgeld hebben, maar eerlijk is eerlijk, Thommie had het helemaal zelf in de hand. Een goed plan had niet afgekraakt kunnen worden. Het zou raar zijn als CDA en VVD nu compensatie voor het falen van Thommie zouden moeten geven aan D66.
Maar CDA en VVD hebben niet tegen gestemd.quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:14 schreef nikk het volgende:
[..]
Alles kan afgekraakt worden. Los daarvan moest de nieuwe wetgeving m.b.t. de gekozen burgemeester nog ingevuld worden. Op voorhand tegen wetswijzigingen stemmen omdat misschien in de toekomst wetgeving ingevoerd kan worden waar je het niet mee eens bent is (en dat verwijt is wel meer gemaakt) staatsrechtelijk niet helemaal zuiver.
In het begin van dit jaar zag ik de bui al helder hangen. Ondanks dat de PvdA zich nu in allerlei bochten wringt om haar treurnis kenbaar te maken valt zij zwaar door de mand. De wentelteefjescultuur waar de PvdA zich nu in kronkelt ontbeert elke geloofwaardigheid. Het is vanaf nu een gotspe als Wouter Bos nog durft te spreken over de "sociaal democratie van de 21e eeuw"...!quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:04 schreef ferrarifreak het volgende:
Volgens het radio-journaal staat de boel nog steeds op springen?
Zoals elke politicus!quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:34 schreef Nyrem het volgende:
Die Peper zit daar ook alleen maar om zijn eigen belang te verdedigen.
Bah, dat soort politici zijn pas de echte regenten.
Ze zou (indien ie toch aangenomen zou zijn) haar handtekening moeten geven.quote:Op donderdag 24 maart 2005 08:42 schreef Sater het volgende:
Staatkundig bezien mag de majesteit slechts stilzwijgend toekijken. Of bemoeizuchtige Bea, via een achterdeurtje, tóch geen invloed uitoefende? Immers: verwijdering van het kroonbesluit uit de grondwet betekent inperking van de macht der majesteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |