abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2005 @ 08:44:08 #226
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25701177
Senatoren zullen best wel eens op de koffie komen bij Bea.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_25701185
shit al weer een deeltje verder. Ik denk dat VVD CDA niet zoveel aan D66 willen geven
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_25701208
De Graaf weg, D66 zijn al hun plannetjes kwijt, zoals te verwachten was toen dit kabinet aantrad en ze gaan nu bedelen bij het CDA en de VVD om nieuwe snoepjes om zoet gehouden te worden. Ik hoop dat ook dit op niets uitdraait en we gewoon weer kunnen gaan stemmen.
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2005 @ 08:47:03 #229
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25701221
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 08:44 schreef komrad het volgende:
shit al weer een deeltje verder. Ik denk dat VVD CDA niet zoveel aan D66 willen geven
Lijkt mij ook logisch. D66 denkt dat ze nu recht op wisselgeld hebben, maar eerlijk is eerlijk, Thommie had het helemaal zelf in de hand. Een goed plan had niet afgekraakt kunnen worden. Het zou raar zijn als CDA en VVD nu compensatie voor het falen van Thommie zouden moeten geven aan D66.
pi_25701313
Ze zullen wel moeten, anders klapt de zaak. Ik moet zeggen dat Wouter Bos het toch niet slecht gedaan heeft gisteren door ook een deel van de schuld bij VVD CDA te leggen.
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2005 @ 09:03:31 #231
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25701361
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 08:56 schreef komrad het volgende:
Ze zullen wel moeten, anders klapt de zaak. Ik moet zeggen dat Wouter Bos het toch niet slecht gedaan heeft gisteren door ook een deel van de schuld bij VVD CDA te leggen.
Welke schuld? De Graaf had gewoon een goed plan moeten maken, verder vind ik dat PvdA teveel paniek heeft gezaaid over de uitvoer. Ze houden meer van bureaucratische vertraging, dat is hun probleem.
pi_25701368
Volgens het radio-journaal staat de boel nog steeds op springen?
pi_25701407
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 01:07 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nou ja, qua bestuurlijke vernieuwing had je ook nog het nieuwe kiesstelsel, of was dat al helemaal geregeld? Ik heb het niet echt goed bijgehouden.
Het nieuwe kiesstelsel lag meer open voor evaluatie dan dat er serieuze stappen ondernomen zouden worden het daadwerkelijk in te voeren. Nederland en een districtenstelsel...
pi_25701440
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 08:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Lijkt mij ook logisch. D66 denkt dat ze nu recht op wisselgeld hebben, maar eerlijk is eerlijk, Thommie had het helemaal zelf in de hand. Een goed plan had niet afgekraakt kunnen worden. Het zou raar zijn als CDA en VVD nu compensatie voor het falen van Thommie zouden moeten geven aan D66.
Alles kan afgekraakt worden. Los daarvan moest de nieuwe wetgeving m.b.t. de gekozen burgemeester nog ingevuld worden. Op voorhand tegen wetswijzigingen stemmen omdat misschien in de toekomst wetgeving ingevoerd kan worden waar je het niet mee eens bent is (en dat verwijt is wel meer gemaakt) staatsrechtelijk niet helemaal zuiver.
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2005 @ 09:15:51 #235
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25701454
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 09:14 schreef nikk het volgende:

[..]

Alles kan afgekraakt worden. Los daarvan moest de nieuwe wetgeving m.b.t. de gekozen burgemeester nog ingevuld worden. Op voorhand tegen wetswijzigingen stemmen omdat misschien in de toekomst wetgeving ingevoerd kan worden waar je het niet mee eens bent is (en dat verwijt is wel meer gemaakt) staatsrechtelijk niet helemaal zuiver.
Maar CDA en VVD hebben niet tegen gestemd.
  donderdag 24 maart 2005 @ 09:16:49 #236
85889 lucida
équilibre
pi_25701459
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 09:04 schreef ferrarifreak het volgende:
Volgens het radio-journaal staat de boel nog steeds op springen?
In het begin van dit jaar zag ik de bui al helder hangen. Ondanks dat de PvdA zich nu in allerlei bochten wringt om haar treurnis kenbaar te maken valt zij zwaar door de mand. De wentelteefjescultuur waar de PvdA zich nu in kronkelt ontbeert elke geloofwaardigheid. Het is vanaf nu een gotspe als Wouter Bos nog durft te spreken over de "sociaal democratie van de 21e eeuw"...!
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_25701474
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 23:34 schreef Nyrem het volgende:
Die Peper zit daar ook alleen maar om zijn eigen belang te verdedigen.
Bah, dat soort politici zijn pas de echte regenten.
Zoals elke politicus!

Bijna al de PvdA burgermeesters in den landen, waren tegen een gekozen burgermeester, want die vinden natuurlijk nooit meer een echte baan. En die hebben dus massaal gebeld met de leden van de PvdA eerste kamer fractie.

"ONS KENT ONS"
pi_25701477
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 08:42 schreef Sater het volgende:
Staatkundig bezien mag de majesteit slechts stilzwijgend toekijken. Of bemoeizuchtige Bea, via een achterdeurtje, tóch geen invloed uitoefende? Immers: verwijdering van het kroonbesluit uit de grondwet betekent inperking van de macht der majesteit.
Ze zou (indien ie toch aangenomen zou zijn) haar handtekening moeten geven.

Maar eigenlijk denk ik niet dat ze zo treurig zou zijn, als ze wat minder te doen zou hebben. Zou jij het leuk vinden, als je enkel handtekeningen mag zetten (want de adviseurs zullen toch beslissen).
pi_25701478
Tommie was ingetrokken bij Binnenlandse zaken; het zou mij niets verbazen als Remkes niet zijn "beste" mensen aan Tommie heeft gegeven... misschien verklaart dat een hoop.
You only live once
pi_25701497
- Ik wil even de credits voor het nieuws dat Birnkhorst en Van der Laan's positie ook in het geding zijn waar hier door sommigen zo lacherig over werd gedaan. Dittrich heeft duideiljk gemaakt dat dat wel degelijk het geval is.

- Ditrrich heeft De Graaf nogal laten vallen, dat verbaast me nogal. Hij heeft gisteren helemaal niet hard ingezet op het kiesstelsel.

- Van Aartsen moet zijn excuus aanbieden aan Halsema. Niet eerder vertoond asociaal gedrag in de Kamer. Weisglas had moeten ingrijpen.
pi_25701538
Ja precies weisglas beschermt zijn partijgenoot terwijl hij gewoon echt te ver ging. Het staat letterlijk in de brief en dan gewoon iemand zo bot gaan afzeiken. Echt ongepast
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2005 @ 09:26:35 #242
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25701541
Heb je spuit11 ook weer,
pi_25701604
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 09:20 schreef SCH het volgende:
- Van Aartsen moet zijn excuus aanbieden aan Halsema. Niet eerder vertoond asociaal gedrag in de Kamer. Weisglas had moeten ingrijpen.
Ik heb niet gezien of gehoord wat er tussen van Aartsen en Halsema is voorgevallen. Ik zat me dus al af te vragen wat er voor verschrikkelijks gezegd moet zijn, totdat ik zag wie dit schreef.....

Ben toch wel benieuwd.
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2005 @ 09:34:45 #244
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25701615
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 09:33 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ik heb niet gezien of gehoord wat er tussen van Aartsen en Halsema is voorgevallen. Ik zat me dus al af te vragen wat er voor verschrikkelijks gezegd moet zijn, totdat ik zag wie dit schreef.....

Ben toch wel benieuwd.
Halsema zag spoken en had een grenzeloze fantasie. Overigens zeiden Verhagen en Balkenende iets van dezelfde strekking. Halsema zat te zuigen en kreeg gepaste repliek.
pi_25701721
Halsema zag de hele avond al spoken!
  donderdag 24 maart 2005 @ 09:46:16 #246
54636 Eb
Le Big Mac
pi_25701746
Ben toch benieuwd hoe het straks in de geschiedenisboekjes komt te staan;

'Toen in 2005 de beroemde Nederlandse verdraagzaamheid op het spel stond en het volk om antwoorden verlegen zat van de politiek, viel het kabinet op de plannen voor een gekozen burgemeester.'

pi_25701758
Die van Aartsen, vervelend mannetjes van een sigaren partij
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2005 @ 09:50:21 #248
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25701784
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 09:47 schreef Grumbellll het volgende:
Die van Aartsen, vervelend mannetjes van een sigaren partij
Sigaar = genieten.

Ik heb te doen met de kinderen van Halsema, je zult maar zo'n gefrustreerde pot als moeder hebben.
pi_25701791
Van Aartsen speelde op een oneigenlijke professionele manier op de man, op de vrouw in dit geval, door te zeggen dat "we dit gewend zijn van deze mevrouw". En nog een paar van die sneren in de persoonlijke sfeer, hij kreeg de hoon van de kamer over zich.
  donderdag 24 maart 2005 @ 09:50:45 #250
49894 POLL
Pathetisch
pi_25701792
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 09:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Halsema zat te zuigen
Inkoppertje.
quote:
Halsema zag spoken en had een grenzeloze fantasie. Overigens zeiden Verhagen en Balkenende iets van dezelfde strekking.
Overdreven om daar je excuses voor aan te bieden. Halsema is er zelf ook niet vies van politici zo in de hoek te zetten. Koekje van eigen deeg.
The Black Knight always triumphs!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')