Het is typisch de hand van Ben Bot. Hengelen met een vrouwelijke kandidaat, maar voor-wat-hoort-wat. De Denen hebben denk ik hetzelfde gedaan, met als doel Landbouw binnen te slepen.quote:Op zaterdag 4 september 2004 14:50 schreef Koekepan het volgende:
Maar wat zijn de bewijzen voor de claim dat het Balkenendes persoonlijke verdienste geweest is? Ik vind het allemáál gelul eerste klas.
de bewijzen kan je vinden in de tweede kamer waar balkenende met zijn intelligentie en perfecte redevoering telkenmale de gigantische tegenstand (die vaak alleen gebaseerd is op tegenwerking om de tegenwerking) met argumenten weet om te praten. dit proces voert hij ook in de eu. vind ik persoonlijk toch een fijne zekerheid en wetenschap. en de bewijsvoering kan je vinden in zijn laatste, voor nederland zeer effectieve, daad zoals die ook meerdere malen hier omschreven is. maar je kan ook de politieke debatten erop naslaan als je wilt, of er tenminste de moeite voor wilt doen om je kennis te vergoten en je vraag zelf te beantwoorden.quote:Op zaterdag 4 september 2004 14:50 schreef Koekepan het volgende:
[..]
Maar wat zijn de bewijzen voor de claim dat het Balkenendes persoonlijke verdienste geweest is? Ik vind het allemáál gelul eerste klas.
een prima idee weer van onze JP... en dat leerlngen leraren met "U" ,"meester" , of "here" aanspreken en opstaan voor ouderen lijkt me ook niet meer dan logisch.. ik hoop ook dat de politie mensen die zich niet aan de normen en waarden nota van Balkenende gaan houden worden gearresteerd.. (y)quote:Premier wil normen en waarden tv-show
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Volkskrant
Gepubliceerd: zaterdag 4 september 2004 @ 14:39
obanion, davidgilmour en calvobbes hadden ons via de nieuws-submit te melden:
Minister-president Jan Peter Balkenende wil dat omroepen of tv-makers een programma gaan maken dat de discussie over normen en waarden combineert met amusement. De premier benadrukt dat de overheid zelf zo'n programma niet kan maken en enkel Postbus 51-spotjes uitzendt.
Balkenende doet zijn uitspraken in een interview met het Algemeen Dagblad over het normen en waarden-beleid van het kabinet. Hij reageert daarin op brieven van lezers.
U
Ook meent de premier dat leerlingen weer u moeten zeggen tegen hun docenten. ''Er is een tijd geweest van 'zeg maar Jan of Piet'. Ik denk dat er een zekere afstand moet zijn tussen de leerkracht, die een andere rol heeft, en de leerling.'' Verder meent Balkenende dat jongeren in het openbaar vervoer moeten opstaan voor ouderen. De regering zal overigens niet met precieze regels komen over 'fatsoenlijk gedrag', aldus de premier: ''We vinden het als kabinet wel belangrijk dat groepen mensen met elkaar nadenken over wat ze belangrijk vinden''
Ja geweldig idee... Dit slaat helemaal nergens opquote:Op zaterdag 4 september 2004 16:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
JP is weer goed bezig!
ik lees net op de FP:
[..]
een prima idee weer van onze JP... en dat leerlngen leraren met "U" ,"meester" , of "here" aanspreken en opstaan voor ouderen lijkt me ook niet meer dan logisch.. ik hoop ook dat de politie mensen die zich niet aan de normen en waarden nota van Balkenende gaan houden worden gearresteerd.. (y)
Ik vind het wel degelijk goed dat Balkenende dit doet. Ik neem aan dat hij zelf ook wel weet dat hij met dit soort opmerkingen de hoon van half Nederland over zich heen krijgt. Toch heeft hij het lef om dit probleem aan de orde te brengen.quote:Op zaterdag 4 september 2004 17:01 schreef VoreG het volgende:
Ja geweldig idee... Dit slaat helemaal nergens op
Wat moet ik bewijzen? Dat de internationale politiek een kwestie is van voor-wat-hoort-wat en sociale vaardigheden eerder smeerolie zijn dan stookolie?quote:Op zaterdag 4 september 2004 14:30 schreef UnderWorld_ het volgende:
DaveM: Waar zijn de bewijzen voor alles wat je hierboven zegt? Je hebt niks, en dus is het gelul eerste klas.
Net alsof de kinderen naar dit programma gaan kijken. Dat gebeurt niet, normen en waarden liggen bij de ouders die krijg je niet via de regering binnen. Sterker nog de kinderen zullen zich er nog harder tegen verzetten.quote:Op zaterdag 4 september 2004 17:16 schreef middagdutje het volgende:
[..]
Ik vind het wel degelijk goed dat Balkenende dit doet. Ik neem aan dat hij zelf ook wel weet dat hij met dit soort opmerkingen de hoon van half Nederland over zich heen krijgt. Toch heeft hij het lef om dit probleem aan de orde te brengen.
Respect is ver te zoeken bij veel kinderen tegenwoordig, en al helemaal in het onderwijs. Kijk om je heen naar het gedrag op scholen en je ziet de meest belachelijke situaties, die stuk voor stuk ontstaan uit een gebrek aan respect. U zeggen in plaats van jij is absoluut niet de oplossing, maar het is in elk geval een begin. De kans dat hij dit erdoor krijgt is klein, maar in elk geval brengt hij de discussie op gang en zet hij mensen wederom aan het denken over wat "normen en waarden" nu eigenlijk inhouden.
Anderhalf kabinet dan, jij je zin.quote:Op zaterdag 4 september 2004 17:31 schreef zoalshetis het volgende:
"2 kabinetten balkenende". doe niet zo verschrikkelijk banaal en ga eens inhoudelijk naar de man luisteren.
In dit AD-interview worden twee dingen genoemd: 1) spelshow 2) leraren met u aanspreken. In je reactie quotte je het 2e deel en dat is dan ook het deel waar mijn antwoord over gaat.quote:Op zaterdag 4 september 2004 17:31 schreef VoreG het volgende:
Net alsof de kinderen naar dit programma gaan kijken. Dat gebeurt niet, normen en waarden liggen bij de ouders die krijg je niet via de regering binnen. Sterker nog de kinderen zullen zich er nog harder tegen verzetten.
Ik ram U even op uw bek.quote:Op zaterdag 4 september 2004 17:47 schreef SCH het volgende:
Is het met U aanspreken synoniem voor respect?
Nee, maar wel een goed begin.quote:Op zaterdag 4 september 2004 17:47 schreef SCH het volgende:
U met een hoofdletter is zowiezo al foutief. tenzij het aan het begin van een zin staat (maar dan nog zijn er volhouders die het zonder kapitaal schrijven)quote:Op zaterdag 4 september 2004 17:47 schreef SCH het volgende:
Dat heeft geen kont met levenservaring te maken. Autoriteit misschien wel. Maar ik vind uiterlijke spraakvormen daar weinig mee van doen. Ik heb meer respect voor m'n universitaire docenten die ik met je aanspreek dan m'n middelbare school docenten die ik met u aan moest spreken.quote:Op zaterdag 4 september 2004 17:55 schreef middagdutje het volgende:
Het draait bijvoorbeeld om het besef dat je je mond dicht moet houden als de leraar je dat vraagt en niet door moet drammen zoals je dat zou doen bij een klasgenootje. Een verschil in aanspreekvorm maakt een kind ook bewust van een verschil in autoriteit.
Suggestieve manier van schrijven. Kandidaat voorgesteld en "daarop" is de post toegewezen, alsof dat een logisch gevolg was. En alsof JPB de enige is die onder 4 ogen met de voorzitter heeft gesproken over een kandidaat.quote:Op zaterdag 4 september 2004 14:57 schreef UnderWorld_ het volgende:
Omdat hij heeft overlegd met de voorzitter van de commissie. Hij heeft in dat gesprek de Nederlandse kandidaat behandeld. Daarop heeft de voorzitter deze kandidaat één belangrijke post toegewezen.
geen bewijs nee, dat klopt.quote:Er is geen bewijs dat er een ruil/omkoping/whatever is geweest.
Er is geen enkel bewijs dat JP's rol van enige betekenis is geweest, laat staan van doorslaggevende betekenis.quote:Door het gesprek van Balkenende met de voorzitter is er dus een belangrijke post binnengehaald.
Dat is totaal niet suggestief. Dat gesprek was bedoeld om de voorzitter een keuze te laten maken tussen de kandidaten en te kijken voor welke post hij deze wil hebben. Alles wat in dat gesprek dus gebeurd heeft invloed op welke post we hebben gekregen. Balkenende heeft het dus goed gedaan.quote:Op zaterdag 4 september 2004 18:54 schreef DaveM het volgende:
[..]
Suggestieve manier van schrijven. Kandidaat voorgesteld en "daarop" is de post toegewezen, alsof dat een logisch gevolg was. En alsof JPB de enige is die onder 4 ogen met de voorzitter heeft gesproken over een kandidaat.
Het is er dus niet, geen bewijs = niet waar.quote:[..]
geen bewijs nee, dat klopt.
Als ik Balkenende bedoel, dan bedoel ik het kabinet. Het kabinet (dus Balkenende en zijn team) hebben Nederland op een hoge post in de commissie gekregen. Waarom schrijf jij dat dan toe aan omkoping, vriendjes gedrag, etc, terwijl daar totaal geen logica achter zit?quote:[..]
Er is geen enkel bewijs dat JP's rol van enige betekenis is geweest, laat staan van doorslaggevende betekenis.
Dat uitgerekend een Nederlandse kandidaat Mededinging heeft gekregen kan aan heel veel factoren hebben gelegen.
Het kan een deal geweest zijn tussen NL en de EU, het kan zijn omdat het CV van Kroes beter was of omdat een vrouw op een hoge post nodig was.
En vergeet zeker niet de ervaring en kwaliteiten van minister Bot, die op de achtergrond waarschijnlijk meer voor elkaar heeft gekregen dan die kneus, die nu van jou en sjun alle credits krijgt.
Onzin. Misschien heeft Balk juist per ongeluk dingen over mevrouw Kroes verteld die bij de voorzitter de wenkbrauwen deden fronsen, maar gaf haar CV en vrouw-zijn uiteindelijk de doorslag.quote:Op zaterdag 4 september 2004 20:11 schreef UnderWorld_ het volgende:
Dat is totaal niet suggestief. Dat gesprek was bedoeld om de voorzitter een keuze te laten maken tussen de kandidaten en te kijken voor welke post hij deze wil hebben. Alles wat in dat gesprek dus gebeurd heeft invloed op welke post we hebben gekregen. Balkenende heeft het dus goed gedaan.
JP's verdienste? geen bewijs = niet waar.quote:Het is er dus niet, geen bewijs = niet waar.
Kijk eens naar de topic-titel, hebben we het nu over de prestaties van het hele kabinet of over JP in het bijzonder?quote:Als ik Balkenende bedoel, dan bedoel ik het kabinet. Het kabinet (dus Balkenende en zijn team) hebben Nederland op een hoge post in de commissie gekregen.
Ik heb slechts gezegd welk scenario me waarschijnlijker lijkt.quote:Waarom schrijf jij dat dan toe aan omkoping, vriendjes gedrag, etc, terwijl daar totaal geen logica achter zit?
Hoewel ik Bot zeker niet laag inschat had zijn ervaring de diplomatieke blunder van vandaag moeten voorkomen toen hij meende een verwijtende opmerking te moeten maken over de afloop van het gijzelingsdrama tegen wat russen.quote:Op zaterdag 4 september 2004 18:54 schreef DaveM het volgende:
[..]
Suggestieve manier van schrijven. Kandidaat voorgesteld en "daarop" is de post toegewezen, alsof dat een logisch gevolg was. En alsof JPB de enige is die onder 4 ogen met de voorzitter heeft gesproken over een kandidaat.
[..]
geen bewijs nee, dat klopt.
[..]
Er is geen enkel bewijs dat JP's rol van enige betekenis is geweest, laat staan van doorslaggevende betekenis.
Dat uitgerekend een Nederlandse kandidaat Mededinging heeft gekregen kan aan heel veel factoren hebben gelegen.
Het kan een deal geweest zijn tussen NL en de EU, het kan zijn omdat het CV van Kroes beter was of omdat een vrouw op een hoge post nodig was.
En vergeet zeker niet de ervaring en kwaliteiten van minister Bot, die op de achtergrond waarschijnlijk meer voor elkaar heeft gekregen dan die kneus, die nu van jou en sjun alle credits krijgt.
Pfff, niet zo zachtzinnig zeg... Gewoon stenigen die lui, minstens!quote:Op zaterdag 4 september 2004 16:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
JP is weer goed bezig!
ik lees net op de FP:
[..]
een prima idee weer van onze JP... en dat leerlngen leraren met "U" ,"meester" , of "here" aanspreken en opstaan voor ouderen lijkt me ook niet meer dan logisch.. ik hoop ook dat de politie mensen die zich niet aan de normen en waarden nota van Balkenende gaan houden worden gearresteerd.. (y)
Heb uw vijanden lief.. Balkie komt niet tot stenigingen of oproepen daartoe. Al Sistani lijkt me een soortgelijke variant op Balkenende vanuit de Shi'a. Jammer dat er dan hier weer meer Soenni's zitten.quote:Op zaterdag 4 september 2004 23:12 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Pfff, niet zo zachtzinnig zeg... Gewoon stenigen die lui, minstens!
dat denk ik ook en in tijden van nood ziet men de waarde niet in van een minister-president die rechtmatig maar ook recchtvaardig moet optreden. hij kan het niet goed doen na de ruïnes die kok achterliet. ik hoop maar dat nederland zodirect (2007) weer goed gaat kiezen.quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik denk dat JP misschien wel het beste kabinet leidt sinds WO II
Lubbers heeft het destijds ook goed gedaan, maar JPB met zijn ploeg verdient ook alle lof.quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ja, zeker|:(:quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dus jij verwacht dat ons aller heil van één (sterke) man zal afhangen, i.p.v. er gezamenlijk de schouders onder te zetten!quote:Op vrijdag 22 februari 2002 23:54 schreef Ryan3 het volgende:De Messias komt tegenwoordig uit een andere richting.
Is dat voor jou de maatstaf van een goed leider(schap)? Ik kan je verzekeren mij lult ook niemand onder de tafel, maar maakt mij dat dan een goede politicus of leider?!... Hoe dan ook, JP is theoretisch goed onderlegd, al krijg ik bij de goede man wel steeds meer de indruk dat het hem ontbreekt aan specifieke levenservaring. Zijn wat onbeholpen inlevingsvermogen in de gebeurtenissen van alle dag onderstreept dat m.i.quote:Op vrijdag 22 februari 2002 22:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende: Er is niemand die hem onder de tafel lult in het debat,
Afgaande op het PvdA congres m.b.t. de gekozen burgermeester en de plotselinge ommezwaai van Wouter Bos, krijgt dat wat ik reeds voorzegde een wel erg actuele lading!... Ik zou zeggen Cohen maak je bortsje maar nat...quote:Op zondag 23 januari 2005 12:03 schreef lucida het volgende:
In dit licht bezien zal ook de definitieve "afstemming" over het gekozen burgemeesterschap binnen het kabinet en de Tweede Kamer voor de regering Balkenende nog een zeer grote hobbel gaan vormen. Ontwikkelingen die eraan staan te komen die de regeringscoalitie nog behoorlijk op de proef zullen stellen. En het is nog maar de vraag of het kabinet deze lakmoesproef zonder (electorale) kleerscheuren zal doorstaan.
Nee dat is ook weer niet de bedoeling.quote:Een mediacratische instelling kan dit veranderen. Evenals de PvdA zou de MP zijn interviews kunnen veranderen in zorgvuldig voorbereidde en geregisseerde shows waarin geen enkele verassing meer voorkomt.
Zo diplomatiek mogelijk dingen zeggen is toch niet bepaald een nieuw kunstje voor JPB.quote:Liever verneem ik dat een MP zou nu en dan zoektt naar woorden terwijl hij rekening houdt met de wijze waarop sommige lange tenen zijn woorden kunnen interpreteren.
De vraag is of je dit falen in het maken van een keuze wel zo makkelijk kunt vergoeilijken door te verwijzen naar z'n rol als premier van alle Nederlanders. Die rol heeft hij inderdaad, maar zou het niet beter zijn als hij dit vertaalde in het uitdragen van een duidelijke keuze zodat alle Nederlanders en semi-Nederlanders weten waar ze aan toe zijn, ipv simpelweg geen keuze maken om iedereen te vriend te houden?quote:De man is tenslotte geen oppositieleider die moet scoren met oneliners maar premier van alle nederlanders.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |