Er is niemand die hem onder de tafel lult in het debat, dat was met zwakke optreden van de wat minder intelligente Jaap 4 jaar geleden wel anders. Al vond ik Jaap wel een leuk gevoel voor humor hebben....
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 22-02-2002 23:01]

DAT KAPSEL!!!!!!

![]()

quote:Dat is idd je eerste indruk, maar ook jij lult hem niet onder tafel, Balkenende kan praten als brugman....en nog zinnig ook, bovendien heeft hij werkelijk een enorme feitenkennis.
Op vrijdag 22 februari 2002 22:54 schreef Jabba het volgende:
Dat kapsel van die vent!DAT KAPSEL!!!!!!
![]()
![]()
![]()

quote:Volgens Balkenende zelf wel, in een interview van vorige week zondag zei hij:"Het CDA is een partij die graag regeert." Volgens eigen zeggen heeft het CDA zich in de afgelopen jaren vooral gericht op het verbeteren van zichzelf en geleerd uit hun periode in de oppositie.
Op vrijdag 22 februari 2002 22:57 schreef Vork het volgende:
Na het gedoe met de Hoop-Scheffer is CDA binnen een paar weken tochwel uitgegroeid tot een van de stabielste en stevigste partijen van allemaal. Het CDA is klaar, maar of ze er ook klaar voor zijn om weer mee te regeren?
Hij komt over als een erg goed politicus, slim, intelligent en ook betrouwbaar.

[ En ik moet op typeles 
 ]

quote:Ik weet het niet... Balkenende zorgt er wel voor dat de CDA-stemmers CDA blijven stemmen, maar ik heb niet het idee dat er veel mensen nu na 4 jaar geleden iets anders gestemd te hebben vanwege Balkenende en het CDA nu juist op het CDA gaan stemmen, 1 of 2 zetels winst hoogstens. Ok kwa aantal hebben ze voldoende, maar ze blijven naar alle waarschijnlijkheid toch de derde partij van Nederland, dat gaat straks nog een heel gedoe worden, toen men 8 jaar geleden Paars I uiteindelijk introduceerde had dat ook geloof ik iets van 100 dagen geduurt... oftewel de verkiezingen zijn na 15 mei nog lang niet afgelopen. Het is te hopen voor het CDA dat ze in de persoon van Balkenende voldoende daad- en overtuigingskracht hebben om hun uiteindelijke doel te zullen bereiken.
Op vrijdag 22 februari 2002 23:00 schreef Seborik het volgende:
Volgens Balkenende zelf wel, in een interview van vorige week zondag zei hij:"Het CDA is een partij die graag regeert." Volgens eigen zeggen heeft het CDA zich in de afgelopen jaren vooral gericht op het verbeteren van zichzelf en geleerd uit hun periode in de oppositie.
quote:Absoluut, daar twijfel ik ook niet aan. Ik zou liever zien dat hij eens Pim zou uitdagen voor een debat ipv lulletje rosenmuller, maar misschien komt dat nog wel...
Hij komt over als een erg goed politicus, slim, intelligent en ook betrouwbaar.

"The Balk" lijkt me een degelijk persoon, en uiteindelijk moet je die hebben... Bovendien voert hij aardig oppositie de laatste tijd. Ik ben het niet oneens met zijn uitspraken over cursussen en integratie wbt allochtonen. Hoewel zijn uitspraken wel heel erg overdreven worden. Maar we staan op de drempel van het tijdperk-Balkenende!

quote:Hij heeft één dubieuze uitspraak gedaan die gewoon wat ongelukkig is geformuleerd en direct wil hij op Pim Fortuyn lijken.. nou ik denk dat als er een iemand is waat Baleknende absoluut niet op wil lijken, dat het dan Pim is. Qua uitspraken is Balkenende weinig spectaculair. Goed doordacht, kloppende uitspraken, zeer goed geformuleerd over het algemeen.. eigenlijk is het maar een stijve hark, een robot, een duracel konijn waar je niet zomaar een debat van zult winnen. Lijkt me een uiterst vervelend persoon om mee in discussie te gaan... en wat dat uiterlijk betreft... het is het gezicht van de partij
Op vrijdag 22 februari 2002 23:02 schreef existenz het volgende:
Ik vind hem eigenlijk maar een Harry Potter die op Pim Fortyun wil lijkeh, qua uitspaken, maar denk wel dat hij wel wat beter in de politiek past dan onze kabouter pim
[ En ik moet op typeles]

Recalcitrant figuur.
.

[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 22-02-2002 23:15]

quote:Dat moet lukken als CDA-man.
Op vrijdag 22 februari 2002 23:14 schreef zodiaque het volgende:
Als ie het god aanpakt is ie over 4 jaar president.

quote:Dan had je vandaag naar 2 vandaag moeten kijken, waarin die vergelijking dus werd gemaakt. (Na 00:00 is daar de herhaling van trouwens.) Balkenende heeft uitvoerig z'n standpunt uitgelegd en dat kwam nu echt niet overeen met Pim.
Op vrijdag 22 februari 2002 23:02 schreef existenz het volgende:
Ik vind hem eigenlijk maar een Harry Potter die op Pim Fortyun wil lijkeh, qua uitspaken, maar denk wel dat hij wel wat beter in de politiek past dan onze kabouter pim
[ En ik moet op typeles]

Rosenmuller valt al jaren door de mand, ik blijf me nogsteeds verbazen over het aantal zetels in de opiniepeilingen van de laatste maanden. Lokale politiek is bij Groen Links over het algemeen een stuk beter heb ik het idee, maar het is het gewoon nietmeer.

quote:Op zich denk ik dat het CDA best wel weer in de regering kan gaan zitten in een coalitie. Als ze dit aantal stemmen houden lijkt het me niet ondenkbaar dat ze hun doel dus bereiken.
Op vrijdag 22 februari 2002 23:06 schreef Vork het volgende:
Ik weet het niet... Balkenende zorgt er wel voor dat de CDA-stemmers CDA blijven stemmen, maar ik heb niet het idee dat er veel mensen nu na 4 jaar geleden iets anders gestemd te hebben vanwege Balkenende en het CDA nu juist op het CDA gaan stemmen, 1 of 2 zetels winst hoogstens. Ok kwa aantal hebben ze voldoende, maar ze blijven naar alle waarschijnlijkheid toch de derde partij van Nederland, dat gaat straks nog een heel gedoe worden, toen men 8 jaar geleden Paars I uiteindelijk introduceerde had dat ook geloof ik iets van 100 dagen geduurt... oftewel de verkiezingen zijn na 15 mei nog lang niet afgelopen. Het is te hopen voor het CDA dat ze in de persoon van Balkenende voldoende daad- en overtuigingskracht hebben om hun uiteindelijke doel te zullen bereiken.
quote:Zeker weten, niet alleen met Pim Fortuyn, maar ook met alle andere lijsttrekkers. Sowieso lijkt het me goed als er wat meer publiekelijk gedebatteerd wordt op de televisie bijvoorbeeld.
Absoluut, daar twijfel ik ook niet aan. Ik zou liever zien dat hij eens Pim zou uitdagen voor een debat ipv lulletje rosenmuller, maar misschien komt dat nog wel...

ik voel me vereerd en gesterkt door deze positieve reacties. Het CDA is volgens mij er inderdaad klaar voor om te reageren, onze partij heeft een sterk karakter en heeft de mogelijkheden om veranderingen te bewerkstelligen in alle gebieden van de samenleving. Ikzelf kijk ook uit naar de debatten die gaan komen, het zal boeiend zijn om te zien hoe mijn collega's zich zullen gaan profileren.
Ik zal mijn best doen om het CDA op zijn best te laten zien!
Met hartelijke groet,
Jan Peter Balkenende

quote:
Op vrijdag 22 februari 2002 23:27 schreef J.P.Balkenende het volgende:
Goedenavond mensen,ik voel me vereerd en gesterkt door deze positieve reacties. Het CDA is volgens mij er inderdaad klaar voor om te reageren, onze partij heeft een sterk karakter en heeft de mogelijkheden om veranderingen te bewerkstelligen in alle gebieden van de samenleving. Ikzelf kijk ook uit naar de debatten die gaan komen, het zal boeiend zijn om te zien hoe mijn collega's zich zullen gaan profileren.
Ik zal mijn best doen om het CDA op zijn best te laten zien!
Met hartelijke groet,
Jan Peter Balkenende

quote:Volgens mij gaan ze het record van Paars I makkelijk doorbreken. 8 jaar terug zag je Paars I al aankomen, ookal duurde het lang om tot een uiteindelijke definitieve keuze te komen. Nu heb ik geen flauw idee hoe het af gaat lopen, er zijn meer kleinere partijen, meer mogelijke coalitie-partners.. plus dat het nogal rommelt op het moment met de komst van Pim onder andere. Kortom, ik heb geen flauw idee nog hoe het af zal gaan lopen.
Op vrijdag 22 februari 2002 23:19 schreef Seborik het volgende:
Op zich denk ik dat het CDA best wel weer in de regering kan gaan zitten in een coalitie. Als ze dit aantal stemmen houden lijkt het me niet ondenkbaar dat ze hun doel dus bereiken.
quote:Dat maakt politiek aantrekkelijk. Ik heb ook het gevoel dat het een stuk aantrekkelijker aan het worden is.. Niet zozeer alleen door de komst van Pim, die natuurlijk wel voor spektakel zorgde (wat politiek betreft strax in de kamer, vrees ik voor een grote flop, zonde van al die zetels die hij strax heeft behaald), ook Balkendende het gedoe met zijn voorganger, het gedoe met Groenlinks, de verkieizngsstrijd van de SP, Melkert etc noem het maar op... politiek leeft weer... Wat jammer dat zo'n Hans van Mierlo dan nietmeer actief was, met zijn vertek donderde D'66 als een kaartenhuis in elkaar, bovendien vind ik hem een erg goed politicus, dat had er alleenmaar beter op kunnen worden dus.
Zeker weten, niet alleen met Pim Fortuyn, maar ook met alle andere lijsttrekkers. Sowieso lijkt het me goed als er wat meer publiekelijk gedebatteerd wordt op de televisie bijvoorbeeld.

quote:Daar ben ik het niet mee eens, ik denk dat Balkenende, omdat hij 100% zichzelf blijft én een heel goed spreker is, heel wat stemmers naar zich toe kan gaan trekken.. Mensen zijn het gemanipuleer en imagemaking zat en deze oprechte,zich niets van de laatste trends aantrekkende politicus, die met zijn droge humor zeker ook de lachers op zijn hand krijgt, kan het wel eens helemaal gaan maken in Den Haag...
Op vrijdag 22 februari 2002 23:54 schreef Ryan3 het volgende:
Helaas vind ik het CDA nog steeds helemaal niets. Geen reuk of smaak. Niet onder de Hoop Schepper, niet onder JP -Harry Potter- Balkenende. Ik denk ook dat het nooit meer goed komt met het CDA. Op hun hoogtepunt meldden de mannenbroeders ons olijk: "we rule this country", vrijwel meteen daarna kwam de val... Lubbers heeft de boel alleen maar een tijdje opgehouden met zijn charisma (?), maar in de lijn der verwachtingen ligt het natuurlijk wel dat een confessionele partij in tijden, dat de kerkbanken steeds leger raken en kinderen straks uit geschiedenisboekjes moeten leren wat religie is, veel van zijn mandaat kwijt raakt. Ik denk dat JP Balkenende, wat was het: buitengewoon hoogleraar in het christelijk sociaal denken?, hieraan met al zijn guitenstreken, zijn geweldige doortastendheid in het politieke debat en zijn "gesundes Volksempfinden" geen ene sodemieter aan verandert... De Messias komt tegenwoordig uit een andere richting.

quote:Dat zegt iedereen, maar is dat ook zo...? Kan ik niet beoordelen. Jij wel?
Op zaterdag 23 februari 2002 00:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Daar ben ik het niet mee eens, ik denk dat Balkenende, omdat hij 100% zichzelf blijft
quote:Van wat ik van hem gehoord heb, maar ik ken natuurlijk niet die cd met zijn verzamelde toespraken, vind ik het allemaal maar heel gewoontjes. Laten we wel zijn geen enkele NL-politicus is een capabel orateur. Van geen enkele politicus heb ik ooit in katzwijm gelegen. En hoe JP debateert in 2de Kamer, weet ik niet, motten we nog maar afwachten. Veel slechter als de Hoop Schepper en zijn voorganger, kan het natuurlijk noooit zijn en in die zin heb je gelijk...
én een heel goed spreker is,
quote:Ik denk niet dat JP de zwevende kiezer aantrekt. Ik denk dat JP alleen mensen aantrekt die sowieso al van plan waren om confessioneel te gaan stemmen. En trekt JP zich niets aan van laatste trends? What's up then met zijn opmerkingen over multiculturele samenleving...? Toch ook lippendienst?
,heel wat stemmers naar zich toe kan gaan trekken.. Mensen zijn het gemanipuleer en imagemaking zat en deze oprechte,zich niets van de laatste trends aantrekkende politicus,
quote:Heb ik nog steeds niets van gemerkt. Mensen doen net alsof we te maken hebben met iemand van de grandeur van een John Cleese of zo op dit gebied, maar ik heb nog niet in een deuk gelegen om hem. Mensen die humoristisch zijn gaan ook bijna nooit de politiek in... laat staan het CDA in (God is erg serieus nl.)
die met zijn droge humor zeker ook de lachers op zijn hand krijgt,
quote:Dat zou best wel eens zo kunnen zijn, ben ik mee eens, voor het CDA... maar dat is door gebrek aan beter...
kan het wel eens helemaal gaan maken in Den Haag...

Wat natuurlijk ook de verdienste is van H.P., die, in tegenstelling tot Jaap de H., niet het afzeiken van Paars tot hoogste doel heeft verheven.
Ik vond het interview in de Volkskrant gisteren trouwens best aardig. Harry Potter lijkt me wel ok.

quote:Ja, precies, dat vind ik weer jammer. Ik ben het eens met de stelling dat hij een zeer begaafd politicus is en met goede ideeën komt en ze op een goede manier brengt. Als die man een make-over krijgt en er iets vlotter uit gaat zien dan is het plaatje perfect.
Op vrijdag 22 februari 2002 22:54 schreef Jabba het volgende:
Dat kapsel van die vent!DAT KAPSEL!!!!!!
![]()
![]()
![]()

quote:Maar dat wil hij niet. Net als die media-trainingen die de meeste politici hebben, hij heeft voorzover ik weet of/en hem moet geleven nog geen enkele media-training gehad. Daarin zie ik 'm dus niet zo gauw nog even veranderen..
Op zaterdag 23 februari 2002 11:04 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, precies, dat vind ik weer jammer. Ik ben het eens met de stelling dat hij een zeer begaafd politicus is en met goede ideeën komt en ze op een goede manier brengt. Als die man een make-over krijgt en er iets vlotter uit gaat zien dan is het plaatje perfect.

quote:Zijn kracht is dat hij juist geen gekke dingen doet en niet krampachtig gaat koken, voetballen en sjofel doen voor de camera, of ineens een hip kapsel neemt. Als je jezelf niet bent komt je ongeloofwaardig over, niet iets positiefs lijkt me...
Op zaterdag 23 februari 2002 11:07 schreef Vork het volgende:[..]
Maar dat wil hij niet. Net als die media-trainingen die de meeste politici hebben, hij heeft voorzover ik weet of/en hem moet geleven nog geen enkele media-training gehad. Daarin zie ik 'm dus niet zo gauw nog even veranderen..

quote:Is zowel positief als negatief... wrs zullen een aantal kiezerswegblijven omdat ze 'm een saaie sok vinden en aan de andere kant zal het kiezers trekken die het belangrijker vinden dat hij zichzelf blijft en zal blijven. Zo'n lijsttrekker is best behoorlijk belangrijk, hij is het gezicht van de partij en al zijn eigenschappen worden ook grotendeels gezien als de eigenschappen van de partij.
Op zaterdag 23 februari 2002 11:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Zijn kracht is dat hij juist geen gekke dingen doet en niet krampachtig gaat koken, voetballen en sjofel doen voor de camera, of ineens een hip kapsel neemt. Als je jezelf niet bent komt je ongeloofwaardig over, niet iets positiefs lijkt me...
(ps. volgens mij mag je Melkert niet zo he?)

quote:Ik mag Melkert heel graag (heb zelfs op hem gestemd 4 jaar terug...
Op zaterdag 23 februari 2002 11:23 schreef Vork het volgende:[..]
Is zowel positief als negatief... wrs zullen een aantal kiezerswegblijven omdat ze 'm een saaie sok vinden en aan de andere kant zal het kiezers trekken die het belangrijker vinden dat hij zichzelf blijft en zal blijven. Zo'n lijsttrekker is best behoorlijk belangrijk, hij is het gezicht van de partij en al zijn eigenschappen worden ook grotendeels gezien als de eigenschappen van de partij.
(ps. volgens mij mag je Melkert niet zo he?)

quote:Ow de voorbeelden die je gaf van t voetallen en t koken waren bestwel activiteiten van het van de laatste paat dagen. Maar hijs niet echt slecht, misschien ook wel goed voor de PvdA. Maargoed overduidelijk mèt media-training dus. De vraag is alleen of het echt wat uit zou maken dat iemand voetbalt voor de camera of niet.. uiteindelijk zal het toch in die 2de kamer moeten gebeuren het debatteren enzo en daar is toch geen ruimte meer voor voetbalspelletjes. Maargoed, waarom zou zo'n iemand dat niet of wel moeten doen, van Balkendende weet ik verder niets, geen hobby's of wat dan ook Melkert is daarin een stuk opener en vrijer.
Op zaterdag 23 februari 2002 11:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik mag Melkert heel graag (heb zelfs op hem gestemd 4 jaar terug...) en vind hem een uitetekend politicus, maar hij doet dingen de laatste tijd die duidelijk bedacht zijn door een mediatrainer en voor hem werkt dat dus inderdaad niet positief... Melkert is goed in het debat in de 2e kamer, hij is enorm ad-rem en heeft veel kennis, ik zit altijd op het puntje van m'n stoel als ik Melkert zie discussiëren in de 2e kamer, prachtig.

quote:Als het Melkert lukt, dan lukt het Balkenende ook. Voor de rest is de rest van de politici nou ook niet echt je van hét (op een paar uitzonderingen na). Ik bedoel als een politicus niet aan jouw persoonlijke verwachtingen voldoet betekent niet dat hij dus ook niet aan verwachtingen van anderen voldoet. Ik heb te weinig van hem gezien om een écht beeld te krijgen ( ik heb hem op Gogh's zondag gezien en wat artikelen over hem) maar hoe hij nu overkomt is degelijk. Gewoon een degelijk politicus. Dat kan je van Pim Fortuyn niet zeggen. Nee ik denk dat Balkenende het heel ver gaat schoppen (gewoon een gevoel) en minister-president wordt, het op voorhand afschrijven van hem vind ik een beetje te snel.
Op zaterdag 23 februari 2002 11:55 schreef RaisinGirl het volgende:
Balkenende is misschien een op het eerste gezicht goed politicus maar een hoogvlieger is hij niet en premier zal hij al helemaal nooit worden.

quote:Ik vind het ook wat snel om op voorhand te zeggen dat hij minister-president wordt en het 'ver' zal schoppen; daar zijn niet echt concrete aanwijzingen voor, behalve dan dat het sinds Balkie er is een stuk beter gaat met het CDA. Maar dat is op zichzelf nog niet echt een bijzondere prestatie. Pas na de verkiezingen moet gaan blijken in hoeverre de CDA een en ander kan bestendigen. Als we het over gevoel hebben, waar jij je voorspelling op baseert, dan kan ik daar tegenover stellen dat mijn 'gevoel' zegt dat het hem niet zal lukken. Ik denk niet dat hij het in zich heeft om zo'n hoge functie te krijgen. Hij is degelijk inderdaad, maar er zijn zoveel degelijke mensen in de politiek die het toch niet ver schoppen. Ik vond Jaap overigens ook een heel degelijk politicus.
Op zaterdag 23 februari 2002 12:22 schreef zodiaque het volgende:[..]
Als het Melkert lukt, dan lukt het Balkenende ook. Voor de rest is de rest van de politici nou ook niet echt je van hét (op een paar uitzonderingen na). Ik bedoel als een politicus niet aan jouw persoonlijke verwachtingen voldoet betekent niet dat hij dus ook niet aan verwachtingen van anderen voldoet. Ik heb te weinig van hem gezien om een écht beeld te krijgen ( ik heb hem op Gogh's zondag gezien en wat artikelen over hem) maar hoe hij nu overkomt is degelijk. Gewoon een degelijk politicus. Dat kan je van Pim Fortuyn niet zeggen. Nee ik denk dat Balkenende het heel ver gaat schoppen (gewoon een gevoel) en minister-president wordt, het op voorhand afschrijven van hem vind ik een beetje te snel.
Ik vind de vergelijking met Melkert trouwens niet echt opgaan; ik denk dat Melkert zich tot nu toe veel meer heeft bewezen dan Balkenende. Waarom de stelling: als Melkert het kan dan kan Balkenende het ook?

Afkomstig uit de wetenschappelijke hoek van het CDA en goed onderlegd in de oh zo belangrijke economie zie ik in Balkenende potentie om het beter te doen. Maar persoonlijk valt hij mij tot nu toe niet bijzonder positief op. Nu is het altijd al moeilijk voor iemand die komt met een boodschap over christelijke politiek en normen en waarden, maar inhaken op de onvrede-hype en die kenschetsen als dezelfde onvrede die het CDA heeft en hameren op het einde van een gedoogcultuur die zeker niet alleen negatieve aspecten heeft, daar win je bij mij geen punten mee.

quote:Maar Fortuyn heeft het voordeel dat hij wel goed weet hoe hij de media moet gebruiken en misbruiken om z'n politieke ideeën uit te dragen. Het kan dan wel een hoop geschreeuw, geschop en geblaat zijn, maar hij wordt gehoord. Dat Balkendes ideeën op de Pim Fortuyn manier worden uitgelegd ligt niet zo zeer aan Balkenende zelf, maar meer aan het Pim Fortuy gedoe. Als Balkenende z'n ideeën wil blijven uitdragen op zijn manier in niet constant wil worden vergeleken me zo iemand als Fortuyn, dan moet hij hier nog hard aan gaan werken.
Op zaterdag 23 februari 2002 12:22 schreef zodiaque het volgende:
Gewoon een degelijk politicus. Dat kan je van Pim Fortuyn niet zeggen.
quote:Gen flauw idee. Het kan, het zou ook niet kunnen. Eigenlijk vind ik Melkert geen premier-type, Dijkstal misschien iets meer, maar dat kan ook aan m'n eigen ideeën liggen, beïnvloedt door "Opa" Kok. Balkenende is nog relatief jong en heeft nog een lange carrière voor zich als hij het goed doet.
Nee ik denk dat Balkenende het heel ver gaat schoppen (gewoon een gevoel) en minister-president wordt, het op voorhand afschrijven van hem vind ik een beetje te snel.

quote:Precies. Melkert is een wereldvreemde professor die heel onhandig probeert menselijk over te komen, en Balkenende een wereldvreemde professor die daar gewoon voor staat. En dat vind ik goed van Tha Balk.
Op zaterdag 23 februari 2002 11:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Zijn kracht is dat hij juist geen gekke dingen doet en niet krampachtig gaat koken, voetballen en sjofel doen voor de camera, of ineens een hip kapsel neemt. Als je jezelf niet bent komt je ongeloofwaardig over, niet iets positiefs lijkt me...
Zulke dingen zouden in je stemkeuze eigenlijk irrelevant moeten zijn; want ons beeld van Melkert wordt heel erg beïnvloed door de media (Vrij Nederland voorop, met die 'De 
Kroonprins'-stukjes). 
Maar dan nog... mensen verlangen naar iets anders.. en dat uit zich enerzijds in een Pim Fortuyn, en anderzijds in een Jan-Peter Balkenende. Ik denk dat Balkenende het langer volhoudt dan Fortuyn, en ook langer dan zijn voorgangers. Of hij premier wordt weet ik niet, ik denk eigenlijk dat de tijd van het CDA voorbij is. En dat Tha Balk iemand is met heimwee naar de tijd van de mannenbroeders.

quote:Da's een aardige typering. Ik neem het CDA zelfs op in mijn shortlist voor Mei a.s. dankzij de wijze waarop hij het CDA de laatste paar weken voor het voetlicht brengt.
Op zaterdag 23 februari 2002 15:56 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Precies. Melkert is een wereldvreemde professor die heel onhandig probeert menselijk over te komen, en Balkenende een wereldvreemde professor die daar gewoon voor staat.

quote:Klopt ja. Ach, misschien is het 'wishful thinking' dat ik Onze Lieve Balk als premier zie
Op zaterdag 23 februari 2002 12:50 schreef RaisinGirl het volgende:[..]
Ik vind het ook wat snel om op voorhand te zeggen dat hij minister-president wordt en het 'ver' zal schoppen; daar zijn niet echt concrete aanwijzingen voor, behalve dan dat het sinds Balkie er is een stuk beter gaat met het CDA.
quote:Dat is zo, laten we het er op houden dat we niks feitelijks over zijn toekomst kunnen zeggen. Maar op de basis van de enigzins karige indrukken die ik heb gehad speculeer ik op Balkenende. Ik kan het natuurlijk fout hebben. Maar ach...
Maar dat is op zichzelf nog niet echt een bijzondere prestatie. Pas na de verkiezingen moet gaan blijken in hoeverre de CDA een en ander kan bestendigen. Als we het over gevoel hebben, waar jij je voorspelling op baseert, dan kan ik daar tegenover stellen dat mijn 'gevoel' zegt dat het hem niet zal lukken. Ik denk niet dat hij het in zich heeft om zo'n hoge functie te krijgen. Hij is degelijk inderdaad, maar er zijn zoveel degelijke mensen in de politiek die het toch niet ver schoppen. Ik vond Jaap overigens ook een heel degelijk politicus.
quote:Nouja, het was meer in de context van de mediaoptredens, waarin ik Melkert nogal lomp vind overkomen. krampachtig, gemaakt, onecht (al is ie wel een goeie kok
Ik vind de vergelijking met Melkert trouwens niet echt opgaan; ik denk dat Melkert zich tot nu toe veel meer heeft bewezen dan Balkenende. Waarom de stelling: als Melkert het kan dan kan Balkenende het ook?
edit: die laatste reden gaat meer over zijn geschiktheid als premier, niet over de kansen dat hij het wordt. Vergeet dat laatste dus even 
.
[Dit bericht is gewijzigd door zodiaque op 24-02-2002 00:33]

.
Dat is niet zo vreemd, want:
-Jan Peter Balkenende is zwaar okay!
Naar mijn mening de intelligentste lijsttrekker die er nu is en na Fortuyn de beste debater.

quote:Jawel, Balkenende is ook okay, woensdagavond heeft hij zich van zijn betere kant laat zien wat mij betreft, maar is dat omdat hij zo goed is of omdat de rest zo slecht is?
Op zaterdag 09 maart 2002 01:20 schreef Bazyx het volgende:
-Jan Peter Balkenende is zwaar okay!Naar mijn mening de intelligentste lijsttrekker die er nu is en na Fortuyn de beste debater.

[Dit bericht is gewijzigd door Meneer_Aart op 10-03-2002 15:37]

quote:Politiek is geen theater hoor...
Op zaterdag 09 maart 2002 19:48 schreef Meneer_Aart het volgende:
Balkenende moet maar premier worden. Omdat er geen betere keuze is, en omdat het CDA van mij nog 1 keer mag schijnen: na Abraham Kuyper, Colijn en Lubbers nog 1 keer een christelijke voorman aan het roer van de staat. Dat zou wel mooi zijn.

quote:Waarom dan? Nostalgie? Ik zie hier de noodzaak niet van in. Nieuw progressief beleid kunnen we dan wel vergeten. Dadelijk gaat hij het nog als mandaat zien om het euthanasie-beleid weer restrictiever te maken en dat soort zaken. Ik kan een CDA-premier niet anders zien als een verkeersdrempel op weg naar de toekomst.
Balkenende moet maar premier worden. Omdat er geen betere keuze is, en omdat het CDA van mij nog 1 keer mag schijnen: na Abraham Kuyper, Colijn en Lubbers nog 1 keer een christelijke voorman aan het roer van de staat. Dat zou wel mooi zijn.
Dan zie ik nog liever Dijkstal als premier. Dat vind ik pas echt een degelijke kerel. Die man is eigenlijk veel te netjes voor de VVD.
[Dit bericht is gewijzigd door Vibromass op 09-03-2002 20:09]

quote:Mja, op zich zou hij een goede premier zijn. Maar hij heeft er niet echt de uitstraling voor. Ik ben bang dat George Bush en Tony Blair grapjes gaan maken over Harry Potter als ze samen een ontmoeting hebben.
Balkenende moet maar premier worden.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |