Ik weet even niet hoe ik die ene zin moet interpreteren... is het nou een 'grap', of is er serieus een wet die het ontkennen van de holocaust strafbaar maakt?quote:Youssef, helemaal weg.
Ontkenning van de holocaust is nota bene strafbaar in Nederland.
Hoeft voorlopig absoluut niet te mailen.
Let wel: gedegen onderzoek he, niet verachtelijk revisionisme.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:17 schreef Johan_de_With het volgende:
Om precies te zijn; het zogenaamde Verbeke-arrest stelt het strafbaar om het Joodse volk te belasteren door de Holocaust voor te stellen als een leugen om munt uit te slaan. Als jij echter gedegen onderzoek verricht waarin je het aantal doden op c. 4.5 miljoen stelt, dan ben je echt niet strafbaar. Zulke debatten worden ook nu nog door historici gevoerd.
Al wat Youssef in zijn tijd op Fok! heeft bewezen is dat zijn emailadres geldig was ten tijde van zijn registratie.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:19 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Let wel: gedegen onderzoek he, niet verachtelijk revisionisme.
Leer Nederlands aap!quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:12 schreef Stranger het volgende:
De doofpot rijkt tot diep in het wetboek.
En niet alleen gelovige joden zijn vergast. Helaas wordt dat vergeten door die lui die islamhaat in verband brengen met de holocaust. Dus waarvoor Jaques Wallage (PvdA burgemeester Groningen) voor is terug gefloten.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:13 schreef longinus het volgende:
Niet alleen Joden zijn vergast, helaas wordt dit vaak vergeten.
Stranger doet alleen maar zijn naam eer aan.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:24 schreef XeriuM het volgende:
Leer Nederlands aap!
"rijkt"
Je kunt niet spellen, en dan ga je ons het wetboek verkondigen... raar...
En nu hem nog het land uitschoppen, dan zijn we weer een stap verder...quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:25 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Stranger doet alleen maar zijn naam eer aan.![]()
En dat hij het niet meer had kunnen navertellen als hij onder de euthanasiewetten van het Derde Rijk had geleefd.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:19 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Al wat Youssef in zijn tijd op Fok! heeft bewezen is dat zijn emailadres geldig was ten tijde van zijn registratie.
Dan heb je 2 keuzes... Optieften uit ons land of integreren....quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:28 schreef Stranger het volgende:
Ja, ik ben wereldvreemd, en dus ook de nederlandse taal
En daar hoor "reikt" schrijven met een korte ij ook bei !quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:31 schreef XeriuM het volgende:
Dan heb je 2 keuzes... Optieften uit ons land of integreren....
Het ontkennen van feiten kan prima strafbaar worden gesteld.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:29 schreef Adriaantje het volgende:
Hmm, bedankt voor de nuttige antwoorden. Ik had dit echt totaal niet verwacht, dat zoiets werkelijk strafbaar zou zijn, maar blijkbaar dus wel.
Wat denk je. De moord op 6 miljoen mensen ontkennen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:29 schreef Adriaantje het volgende:
Hmm, bedankt voor de nuttige antwoorden. Ik had dit echt totaal niet verwacht, dat zoiets werkelijk strafbaar zou zijn, maar blijkbaar dus wel.
én de mensen die de oorlog hebben meegemaakt.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
Het ontkennen van feiten kan prima strafbaar worden gesteld.
Daarnaast betreft het het beledigen van een complete groep mensen (de joden in dit geval).
Is het zo absurd dat iets dergelijks strafbaar wordt gesteld? Valsheid in geschrifte is toch ook verboden?quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:29 schreef Adriaantje het volgende:
Dronken harses op het Rembrandtplein zijn sowieso al strafbaar.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:11 schreef Adriaantje het volgende:
Hoe kunnen ze je daar in godsnaam de cel voor ingooien? Stel ik loop met mijn dronken hersens over het Rembrandtplein en roep naar een paar agenten: "Hey, die holocaust hè, die was er nie heur!"
Jawel, aangezien ''onschuldige'' Holocaustontkenning (dat is, zonder een oogmerk van serieus antisemitisme) niet bestaat.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Zulke mensen zijn toch niet eens interessant?
Dat was dus ook mijn idee ja.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb deze wet altijd vreemd gevonden...
WTF interesseert het mij of iemand ontkent dat de holocaust heeft plaatsgevonden? D'r zijn mensen die roepen dat de aarde plat is! Van mijn part verzinnen ze er 8 holocausts bij..... Of ontkennen dat er dinosaurussen rondliepen. Van mijn part dat de dinosaurussen in de holocaust zijn uitgestorven...
Rare wet.
Voor zover ik weet is Mein Kampf in Nederland niet verboden, maar heeft de Nederlandse regering de auteursrechten op dit boek na de tweede wereldoorlog geconfisceerd en verbiedt verdere uitgaven. Dit geldt althans voor de auteursrechten van de Nederlandse vertaling. De originele rechten liggen bij de Deelstaat Beieren. Het boek is dus niet daadwerkelijk verboden. Het is bijvoorbeeld voor wetenschappelijke doeleinden in te zien bij bibliotheken.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:36 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Zelfs Mein Kampf is verboden. Daar zijn vele het niet mee eens. Zoals ondergetekende (niet dat ik pro-Mein Kampf ben ) Maar daar zal nog wel een topic over open staan.
Wie zegt dat het bij een paar gekken zou zijn gebleven als de holocaust ontkenners hun vrije gang hadden kunnen gaan ? Wie weet was je er nu zelf één (van die gekkenquote:Op woensdag 23 maart 2005 20:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb deze wet altijd vreemd gevonden...
WTF interesseert het mij of iemand ontkent dat de holocaust heeft plaatsgevonden? D'r zijn mensen die roepen dat de aarde plat is! Van mijn part verzinnen ze er 8 holocausts bij..... Of ontkennen dat er dinosaurussen rondliepen. Van mijn part dat de dinosaurussen in de holocaust zijn uitgestorven...
Rare wet.
Sterker nog, je mag Mein Kampf gewoon bezitten en lezen. Je mag het zelfs bestellen in het buitenland. Je mag het alleen niet in Nederland te koop setten, uitlenen, of er openlijk mee over straat.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:47 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is Mein Kampf in Nederland niet verboden, maar heeft de Nederlandse regering de auteursrechten op dit boek na de tweede wereldoorlog geconfisceerd en verbiedt verdere uitgaven. Dit geldt althans voor de auteursrechten van de Nederlandse vertaling. De originele rechten liggen bij de Deelstaad Beieren. Het boek is dus niet daadwerkelijk verboden. Het is bijvoorbeeld voor wetenschappelijke doeleinden in te zien bij bibliotheken.
Je mag het in de bibliotheek inzien. En het bezit van een oud exemplaar wordt oogluikend toegestaan. Dat het in het buitenland te bestellen is, wil niet per sé zeggen dat het bezit ervan in Nederland is toegestaan.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sterker nog, je mag Mein Kampf gewoon bezitten en lezen. Je mag het zelfs bestellen in het buitenland. Je mag het alleen niet in Nederland te koop setten, uitlenen, of er openlijk mee over straat.
Een paar dagen geleden was nog in het nieuws dat Mein Kampf in Turkije een bestseller lijkt te worden.quote:In Duitsland en Nederland is het bezitten en kopen van het boek niet verboden. Mein Kampf is niet verboden, maar de Nederlandse Staat meent er het auteursrecht op te hebben en heeft daarmee het herdrukken van het boek tot nu toe verboden. De verkoop van het boek, ook tweedehands, is eveneens verboden. Een exemplaar van het boek bezitten of uitlenen is echter geen enkel punt. Verhandelen in oude kopieën is ook toegestaan, behalve als het gebeurt om haat of oorlog te bevorderen. De meest Duitse bibliotheken bezitten zwaar becommentarieerde en uitgetrokken versies van Mein Kampf.
In de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk zijn geen beperkingen op de verkoop en handel van dit boek omdat de auteursrechten erop voor 1939 aan uitgevers in die landen verkocht werden (in het geval van de Verenigde Staten aan uitgeverij Houghton Mifflin, in het geval van het Verenigd Koninkrijk aan uitgeverij Random House) en dus niet in het bezit van Beieren zijn. In 1999 meldde het Simon Wiesenthal Centrum dat belangrijke internet-boekhandelaars zoals Amazon en Barnes and Noble Mein Kampf verkopen aan klanten in Duitsland. Na een openbaar protest gingen beide bedrijven akkoord om die verkoop te stoppen.
Een van de voor- of nadelen van de internetrevolutie (hangt van je standpunt af) is dat de teksten van holocaust-ontkenners tegenwoordig breed en makkelijk te vinden zijn op internet.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:48 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Wie zegt dat het bij een paar gekken zou zijn gebleven als de holocaust ontkenners hun vrije gang hadden kunnen gaan ? Wie weet was je er nu zelf één (van die gekken)
Je kunt dat kreng net zo handig van internet downloaden als je dat per se wil.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
Info van Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mein_kampf
[..]
Een paar dagen geleden was nog in het nieuws dat Mein Kampf in Turkije een bestseller lijkt te worden.
Ik heb hem als mooi pdf-jequote:Op woensdag 23 maart 2005 20:57 schreef Adriaantje het volgende:
[..]
Je kunt dat kreng net zo handig van internet downloaden als je dat per se wil.
Ikzelf heb er echter weinig behoefte aan... Maar, net als de holocaust, apart dat het min of meer strafbaar is.
Sidekick ontkent allesquote:Op woensdag 23 maart 2005 21:30 schreef AaBbCcXxYyZz het volgende:
Waarom werd het verwijderd?
Ik ontkende niets.
Jouw tekst viel onder artikel 137c WvS.quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:30 schreef AaBbCcXxYyZz het volgende:
Waarom werd het verwijderd?
Ik ontkende niets.
Ik was wel benieuwd of dat die persoon het alleen heeft op gelovige joden of op alle joden. Een beetje na moeten denken kán immers tot genezing leiden.quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:33 schreef Sidekick het volgende:
Dit topic is er om te discussieren over de wenselijkheid van het strafbaar stellen van holocaustontkenningen. Daadwerkelijke holocaustontkenning of anti-semitisme is hier niet welkom. En graag ook niet reageren op dergelijke berichten aangezien dat alleen maar meer tijd kost om weg te halen. (Ik weet het, ik ben lui.).
Voor kritiek of opmerkingen naar aanleiding van dit, graag in het POL-feedbacktopic plaatsen.
Een jood is een jood ongeacht of ie gelooft of niet. Het is een volk, niet alleen een geloof.quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:46 schreef ScienceFriction het volgende:
Een ongelovige Jood is toch eigenlijk geen Jood?
Wat voor onderwijs heb jij genoten? (serieuze vraag, maar wel kritisch tav het onderwijs in Nederland)quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:46 schreef ScienceFriction het volgende:
Een ongelovige Jood is toch eigenlijk geen Jood?
Arafat should have dyed...???? (tav het onderwijs in Nederland)quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:50 schreef machteld het volgende:
[..]
Wat voor onderwijs heb jij genoten? (serieuze vraag, maar wel kritisch tav het onderwijs in Nederland)
offtopicquote:Op woensdag 23 maart 2005 21:58 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Arafat should have dyed...???? (tav het onderwijs in Nederland)
En het lijdend voorwerp betreffende anti-semitisme.quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:48 schreef gelly het volgende:
Een jood is een jood ongeacht of ie gelooft of niet. Het is een volk, niet alleen een geloof.
Lees eerst ff het topic voordat je blaat.quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:13 schreef Linz het volgende:
de holocaust ontkennen is toch geen reden om te bannen, man? tis gewoon een mening.
Een leugen is geen mening. Laster, smaad, belediging en zelfs een feit is geen mening. Niet alles wat je zegt is een mening.quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:13 schreef Linz het volgende:
de holocaust ontkennen is toch geen reden om te bannen, man? tis gewoon een mening.
Toch kan iemand zeggen "Jezus, ik kan niet geloven dat zoiets is gebeurd"... technisch gezien kan het worden opgevat als een ontkenning van de holocaust, terwijl het niet zo is...quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:59 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Een leugen is geen mening. Laster, smaad, belediging en zelfs een feit is geen mening. Niet alles wat je zegt is een mening.
Zoals Johan_de_With al opmerkte is holocaustontkenning strafbaar vanwege het beledigende en haatzaaiende karakter. Gedegen onderzoek zonder intentie tot belediging is gewoon toegestaan.
Tuurlijk is het geen mening als je er al vanuit gaat dat het een leugen is. Even voor de duidelijkheid, ik ontken de holocaust niet en ben zeker dat het gebeurt is, maar veel openheid erover is er blijkbaar niet.quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:59 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Een leugen is geen mening. Laster, smaad, belediging en zelfs een feit is geen mening. Niet alles wat je zegt is een mening.
Zoals Johan_de_With al opmerkte is holocaustontkenning strafbaar vanwege het beledigende en haatzaaiende karakter. Gedegen onderzoek zonder intentie tot belediging is gewoon toegestaan.
Het aantal mensen dat in Auschwitz is omgekomen is een jaar of 15 van ruim vier miljoen naar anderhalf miljoen bijgesteld. 't Lijkt me dat het niet is verboden om daarover te discussiëren. Dát er (veel) mensen zijn omgekomen, is iets wat niet ter discussie kàn staan.quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:11 schreef SHE het volgende:
Ik heb ooit een kritische vraag gesteld inzake het daadwerkelijke aantal doden en de wijze waarop...ook dat werd a la minute verwijderd en gevolgd door waarschuwing.
Ik vraag het jou ook maar eens: Wat voor onderwijs heb jij genoten?quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:11 schreef SHE het volgende:
Ik heb ooit een kritische vraag gesteld inzake het daadwerkelijke aantal doden en de wijze waarop...ook dat werd a la minute verwijderd en gevolgd door waarschuwing.
Je mag dus niet openlijk twijfelen, het fenomeen op zich ter discussie stellen of ook maar enigzins vraagtekens plaatsen.
Zoals het in de boeken staat is het, shut the fuck up en kees closed
Apart...
Ik heb bedrijfskunde gestudeerd, FYIquote:Op woensdag 23 maart 2005 23:24 schreef machteld het volgende:
[..]
Ik vraag het jou ook maar eens: Wat voor onderwijs heb jij genoten?
En heb je op school niets over de holocaust geleerd?
Daarom ook mijn vraag, ik vind het bijstellen van zulke enorme aantallen nogal vreemd. Ik vind het dan ook niet meer dan redelijk gezond om daar vragen over te stellen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Het aantal mensen dat in Auschwitz is omgekomen is een jaar of 15 van ruim vier miljoen naar anderhalf miljoen bijgesteld. 't Lijkt me dat het niet is verboden om daarover te discussiëren. Dát er (veel) mensen zijn omgekomen, is iets wat niet ter discussie kàn staan.
"neerbuigend repliek"quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:52 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik heb bedrijfskunde gestudeerd, FYI
Ik heb zelfs met regelmaat over de holocaust geleerd, maar het belangrijkste wat men mij leerde tijdens mijn studie was toch wel , nooit zomaar iets voor waar aannemen omdat een auteur erover rept.
Ik wilde gewoon weten hoe men aan die aantallen kwam , hoe deze gefundeerd werden en wat men met die cijfers gedaan heeft.
Je neerbuigend repliek was dan ook niet noodzakelijk...niet iedereen die met een kritisch blik naar bepaalde historische "feiten" kijkt is per definitie een opstandige palingvisser.
Tja, dezelfde stroming die jij zo veelvuldig met handje klap ontvangt, gaat slechts 1 stapje verder en ontkent de Holocaust of doet er zogenaamd kritisch over...quote:Op donderdag 24 maart 2005 00:16 schreef machteld het volgende:
[..]
"neerbuigend repliek"
Dat jij dat zo voelt moet je echt bij jezelf zoeken. Zoals al eerder door mij aangegeven, vraag ik mij af of de kwaliteit van het huidige onderwijs wel aan de maat is, vandaar mijn vraag.
Wat ik mij afvraag is hoe het toch komt dat er op fok zoveel mensen zijn die zich op een bepaald genre vragen betreffende de holocaust werpen. Meestal mensen die zonder schroom of gene en zonder enige wetenschappelijke achtergrond menen de juiste vragen te kunnen stellen.
Ik vraag mij af, is dat een nieuwe mode? Heb ik iets gemist? Waarom komt deze kwestie hier voortdurend terug? Het verhaal is toch duidelijk. Wordt het dan niet weer eens tijd voor deze geschiedenishobbyisten om weer eens een ander geschiedkundig fenomeen onder de loupe te nemen?
Op welke stroming doel je? Een stroming die ik veelvuldig met handje klap ontvang?quote:Op donderdag 24 maart 2005 00:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tja, dezelfde stroming die jij zo veelvuldig met handje klap ontvangt, gaat slechts 1 stapje verder en ontkent de Holocaust of doet er zogenaamd kritisch over...
Doe je deze reactie nav mijn reactie op M.? Jij weet net zo goed als ik dat lieden die helemaal doorslaan in het gedachtegoed dat ook jij koestert, en het is een filosofie, ook zogenaamd kritisch zijn tav de Holocaust. Jouw post ademt een toegevelijk uit die je in jouw contreien nu eenmaal niet aantreft. Logisch ook.quote:Op donderdag 24 maart 2005 00:48 schreef PJORourke het volgende:
Van mij mag je hoor. Het is alleen grote nonsens: die holocaust was er gewoon. Maar als je die graag wilt ontkennen, ga gerust je gang. Heb geen behoefte elke vorm van nonsens uit de wereld te bannen.
Wat is de volgende stap? Ontkenning van e = mc2?
Je bent een fervent voorstandster van de conservatieve stroming. Of iig alles wat anti-Islam is.quote:Op donderdag 24 maart 2005 00:52 schreef machteld het volgende:
[..]
Op welke stroming doel je? Een stroming die ik veelvuldig met handje klap ontvang?
Heb je daar misschien ook een paar voorbeelden van om het iets duidelijker te maken?
Blijkbaar is dit een zo beladen onderwerp, dat de wetgever het nodig heeft geacht hier op te treden. Maar het blijft natuurlijk merkwaardig, mag ik trouwens wel van mening zijn dat ik wel toelaat dat een ander de holocaust ontkent ?quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:11 schreef SHE het volgende:
Je mag dus niet openlijk twijfelen, het fenomeen op zich ter discussie stellen of ook maar enigzins vraagtekens plaatsen.
Zoals het in de boeken staat is het, shut the fuck up en kees closed
Apart...
Nee, dit is gewoon mijn mening. Ik heb simpelweg niet de intentie die 200 kaalkopjes in dit land te genezen. Overigens denk ik dat je tegenwoordig voor holocaustonteknning bij onze moslimbroeders moet zijn, dus jouw theorie klopt niet helemaal.quote:Op donderdag 24 maart 2005 00:56 schreef Ryan3 het volgende:
Doe je deze reactie nav mijn reactie op M.? Jij weet net zo goed als ik dat lieden die helemaal doorslaan in het gedachtegoed dat ook jij koestert, en het is een filosofie, ook zogenaamd kritisch zijn tav de Holocaust. Jouw post ademt een toegevelijk uit die je in jouw contreien nu eenmaal niet aantreft. Logisch ook.
Links wordt immers verweten de tweede wereldoorlog en de Holocaust geëxtrapoleerd te hebben tav de multiculturele samenleving (zie werk van Bert Vuijstje). Logisch gevolg daarop is niet alleen de aanval op alles wat links is, maar ook de zogenaamde kritische houding tav de Holocaust... En zeker bij de schreeuwers hier op Fok!. Nav een discussie (meerdere triouwens, ik refereer maar even naar luuucida's "lediglich etwas Beihilfe" van Eichmann en ander gezwam over ahistorisch historiceren) daarover op Fok in de zomer van 2004, heb ik al gezegd dat Fok! zich onsterfelijk belachelijk maakt dit te dulden...
2 keer mis.quote:Op donderdag 24 maart 2005 00:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je bent een fervent voorstandster van de conservatieve stroming. Of iig alles wat anti-Islam is.
Tja, wat zonde nu allemaal; ik hoop dat je niet in huilen uitbarst maar de Holocaustontkenning hoort nu eenmaal steeds meer en meer bij jouw vrienden in het politieke spectrum. Holocaustontkenning of -bagatellisering. Dit kan erg bedekt gaan bijv. door een discussietje te beginnen over wie nu 'erger' was Hitler of Stalin, waarna geconcludeerd wordt uiteraard dat Stalin erger was en verzwegen wordt dat Hitler wel meevalt. Tegelijkertijd wordt er dan nog bij verteld dat de echte Holocaustontkenners Arabieren of iig Islamieten zijn, wat nonsense is want Holocaustontkenning is een typisch West-Europees fenomeen, waar Islamieten alleen maar op ingehaakt zijn omdat ze toevallig strijd hebben met Israël... Maar goed, hang hier lekker de vermoorde onschuld uit joh, maakt mij niets uit, ik weet wel beter...quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:10 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, dit is gewoon mijn mening. Ik heb simpelweg niet de intentie die 200 kaalkopjes in dit land te genezen. Overigens denk ik dat je tegenwoordig voor holocaustonteknning bij onze moslimbroeders moet zijn, dus jouw theorie klopt niet helemaal.
Ik ben ook niet kritisch t.o.v. de holocaust, maar vind niet dat we de huidige generatie er voor verantwoordelijk moeten houden en ook niet dat we Duitsland er moreel mee moeten gijzelen. Ik geloof de cijfers van maximaal 6 miljoen slachtoffers.
De reactie van M. heb ik gemist. Ik vind jouw reactie verder vrij onwetend, generaliserend en verder nogal simpel eik. Jouw gedachtenwereld bestaat uit twee hokjes: de soft left en wie daar niet bij hoort, is een haatdragende nazi die joden wil vergassen. Zo eenvoudig zit de wereld niet in elkaar. Daar komt nog bij dat ik zelf Joodse roots heb, al heb ik geen typisch joods (ik ben het ook niet) uiterlijk en dus ook geen ervaring met antisemitisme.
Dat in bepaalde kring de holocaust wordt gebruikt om de samenleving te gijzelen lijkt me wel een juist feit. De vluchtelingenindustrie doet het wel eens. Een politicus als Van Thijn (toeval) heeft er een carriere opgebouwd en een afwijzing van het multiculturalisme levert vaak een holocaustvergelijking op. Al gebruikt "rechts" die ook wel eens tegen andere, vaak ook ietwat totalitaire, plannen van "links". Waar ik ook niet van hou.
Dat haal je de koekoek ja...quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:18 schreef machteld het volgende:
[..]
2 keer mis.
Hoewel er bepaalde conservatieve denkbeelden zijn die ik wel charmant vind.
Ik zou dat sociaal-conservatisme willen noemen. Bestaat dat? Ik ben vóór helpen. En dus eigenlijk heel bevoogdend (net zoiets als de PvdA dus)
voorbeeld:
1 Irakees volk helpen; pro-inval Irak
2 Junks en straathoertjes helpen; van de straat halen en goede opvang aanbieden
3 'Marokkanen' helpen; oa schotels verbieden
etc
Dat is nou juist ook het belachelijke aan deze wet. Er zijn genoeg verschrikkelijke dingen gebeurd in de geschiedenis die dusdanig feitelijk bewezen zijn dat ontkennen hiervan volstrekt belachelijk is. Het ontkennen van de holocaust (en de doden onder het stalinistisch regime, de wreedheid onder het romeinse regime etc etc) maakt alleen de persoon die dit doet volstrekt ongeloofwaardig en ik zie het nut van deze wet dan ook lang niet meer.quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:03 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Blijkbaar is dit een zo beladen onderwerp, dat de wetgever het nodig heeft geacht hier op te treden. Maar het blijft natuurlijk merkwaardig, mag ik trouwens wel van mening zijn dat ik wel toelaat dat een ander de holocaust ontkent ?
Nu zijn er in de geschiedenis wel meer vreselijke dingen gebeurd. Is het ontkennen daarvan niet stafbaar? Ik zou bijv als overtuigd Stalinist kunnen ontkennen dat 20 miljoen sovjet inwoners zijn vermoord in de goelags, mag dat ?
Het belachelijke is dat lieden zoals jij doen alsof de Holocaust een soort links dogma is. Ik snap enerzijds dat het lullig is dat al je ideeën afgedaan worden als fascistisch terwijl het vaak gewoon conservatief is, maar dit doet niets af aan het feit dat over de Holocaust een bepaald paradigma geschapen is door inmiddels generaties van historici. Alles wat de ontkenners daartegen in het midden hebben gebracht zijn details zonder, zoals ze wetenschappelijk dan verplicht zouden zijn, een these te ontwikkelen die kan verklaren wat er dan met de Joden is gebeurd als het geen Holocaust was... Ik beschouw ook jouw post als een bewuste provocatie. Fok! maakt zich belachelijk hiermee...quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is nou juist ook het belachelijke aan deze wet. Er zijn genoeg verschrikkelijke dingen gebeurd in de geschiedenis die dusdanig feitelijk bewezen zijn dat ontkennen hiervan volstrekt belachelijk is. Het ontkennen van de holocaust (en de doden onder het stalinistisch regime, de wreedheid onder het romeinse regime etc etc) maakt alleen de persoon die dit doet volstrekt ongeloofwaardig en ik zie het nut van deze wet dan ook lang niet meer.
Volgens Georgina Verbaan, pberends en milagro dan...quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:28 schreef R_ON het volgende:
De Holocaust is goed geweest voor het milieu
En dat is dus niet zo ........quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:26 schreef Monolith het volgende:
Het ontkennen van de holocaust maakt alleen de persoon die dit doet volstrekt ongeloofwaardig
Per saldo is dit feitelijk waar, waar mensen zijn, lijdt het milieu. Volkert zou een grote vriend van Hitler en Palestijnen kunnen zijn.quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:28 schreef R_ON het volgende:
De Holocaust is goed geweest voor het milieu
Dat is interessant, het was namelijk totaal niet als provocatie bedoeld. Ik beschouw mezelf trouwens absoluut niet als conservatief, maar goed dat terzijde. Ik snap heus wel dat de holocaust een beladen onderwerp is (vooral in het door de Duitsers bezette vaste land van Europa), maar tegenwoordig worden holocaustontkenners toch door praktisch niemand meer serieus genomen? Waarom is die wet nog nodig? De holocaust ontkennen is gewoon net zoiets als ontkennen van het plaatsvinden van de eerste wereldoorlog o.i.d. Ik zie het nut van een dergelijke wet gewoon niet.quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het belachelijke is dat lieden zoals jij doen alsof de Holocaust een soort links dogma is. Ik snap enerzijds dat het lullig is dat al je ideeën afgedaan worden als fascistisch terwijl het vaak gewoon conservatief is, maar dit doet niets af aan het feit dat over de Holocaust een bepaald paradigma geschapen is door inmiddels generaties van historici. Alles wat de ontkenners daartegen in het midden hebben gebracht zijn details zonder, zoals ze wetenschappelijk dan verplicht zouden zijn, een these te ontwikkelen die kan verklaren wat er dan met de Joden is gebeurd als het geen Holocaust was... Ik beschouw ook jouw post als een bewuste provocatie. Fok! maakt zich belachelijk hiermee...
Zo makkelijk laat zich de waarheid niet vangen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Per saldo is dit feitelijk waar, waar mensen zijn, lijdt het milieu. Volkert zou een grote vriend van Hitler en Palestijnen kunnen zijn.
Ik denk dat iedereen een afweging maakt in wat hij/zij belangrijk vindt in zijn leven. De tientallen miljoenen mensen in Afrika die dood gaan door honger of slachtingen boeien ons in het Westen over het algemeen minder dan de doden uit de WOII in onze eigen buurt. Zegt de wet ook wie wel en wie niet mag ontkennen, op de Nederlandse burgerij na dan? Is er aan twijfelen ook ontkennen? Zomaar wat nachtelijke vragen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:40 schreef machteld het volgende:
[..]
Zo makkelijk laat zich de waarheid niet vangen.
Je zult dan eerst moeten aangeven wat je onder 'het' milieu verstaat.
Maar ik vind ook dit een erg ongepast afdwalen van het onderwerp.
Want? Misschien dat het onder bepaalde groepen mensen goed valt, maar ja sommige mensen nemen nu eenmaal liever aan wat in hun straatje past dan wat er feitelijk gebeurd is.quote:
Als je niet conservatief bent akkoord, maar ik zou ter illustratie van mijn argument je willen uitnodigen om in C&H te zoeken op Holocaustontkenning en je ziet wat ik bedoel. Holocaustontkenning c.q. -bagatellisering kan zich tegenwoordig, althans op Fok!, verheugen in een behoorlijke populariteit. Eens in de zoveel maanden komt er weer een vrolijke Frans van conservatieve huize (lees bijv. aanhanger van meneer Fortuyn of Geert Wilders) aan die het vuurtje weer eens laat oplaaien. Nogmaals de connectie zit hem tussen wat Bart Vuijstje vaststelde over Holocaust, links en de multiculturele samenleving... Verder is het idd zuiver wetenschappelijk gesproken humbug die hele Holocaustontkenning, helaas hebben veel mensen niet op de universiteit gezeten en dus is het argument dat jij gebruikt, dat Holocaustontkenning volkomen hopeloos is en door iedereen wordt ingezien, niet geheel valide. Dat vuurtje wordt, althans op Fok!, steeds weer opgelaaid. Zou liever zien dat men in een stickie liet zien dat men er verder, na eerdere discussies, niet meer van gediend is... Maar goed, na de moord op van Goh is dat weer de goden verzoeken natuurlijk...quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is interessant, het was namelijk totaal niet als provocatie bedoeld. Ik beschouw mezelf trouwens absoluut niet als conservatief, maar goed dat terzijde. Ik snap heus wel dat de holocaust een beladen onderwerp is (vooral in het door de Duitsers bezette vaste land van Europa), maar tegenwoordig worden holocaustontkenners toch door praktisch niemand meer serieus genomen? Waarom is die wet nog nodig? De holocaust ontkennen is gewoon net zoiets als ontkennen van het plaatsvinden van de eerste wereldoorlog o.i.d. Ik zie het nut van een dergelijk wet gewoon niet.
Zou leuk zijn om jou als user op Fok! te ontkennen...quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Als de werkelijke cijfers hoger liggen dan 6 miljoen, doe je dan ook aan Holocaustontkenning?
Ok dan begrijp ik iets beter wat je bedoelt. Natuurlijk oordeelt niet iedereen volledig rationeel en zelfs (of juist) voor mensen met een universitaire opleiding ziet het Leuchter rapport er op het eerste gezicht best gedegen en geloofwaardig uit. Dan nog vind ik dat dergelijke onzinnige bewering gewoon onder laster dienen te vallen en geen specifieke wet vereisen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als je niet conservatief bent akkoord, maar ik zou ter illustratie van mijn argument je willen uitnodigen om in C&H te zoeken op Holocaustontkenning en je ziet wat ik bedoel. Holocaustontkenning c.q. -bagatellisering kan zich tegenwoordig, althans op Fok!, verheugen in een behoorlijke populariteit. Eens in de zoveel maanden komt er weer een vrolijke Frans van conservatieve huize (lees bijv. aanhanger van meneer Fortuyn of Geert Wilders) aan die het vuurtje weer eens laat oplaaien. Nogmaals de connectie zit hem tussen wat Bart Vuijstje vaststelde over Holocaust, links en de multiculturele samenleving... Verder is het idd zuiver wetenschappelijk gesproken humbug die hele Holocaustontkenning, helaas hebben veel mensen niet op de universiteit gezeten en dus is het argument dat jij gebruikt, dat Holocaustontkenning volkomen hopeloos is en door iedereen wordt ingezien, niet geheel valide. Dat vuurtje wordt, althans op Fok!, steeds weer opgelaaid. Zou liever zien dat men in een stickie liet zien dat men er verder, na eerdere discussies, niet meer van gediend is... Maar goed, na de moord op van Goh is dat weer de goden verzoeken natuurlijk...
Ik zou eerder denken aan een soort faq mbt dit onderwerp.quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:50 schreef Ryan3 het volgende:
Zou liever zien dat men in een stickie liet zien dat men er verder, na eerdere discussies, niet meer van gediend is... Maar goed, na de moord op van Goh is dat weer de goden verzoeken natuurlijk...
Ha. De reden van dit topic was juist dat iemand geband is wegens (vermeende, ik ken de context niet, heb ook mijn ervaringen met de admins hier) holocaust ontkenning. En die persoon is juist moslim.quote:Op donderdag 24 maart 2005 00:57 schreef Ryan3 het volgende:
Je bent een fervent voorstandster van de conservatieve stroming. Of iig alles wat anti-Islam is.
Aha, de ware aard komt nu naar boven?quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zou leuk zijn om jou als user op Fok! te ontkennen...
Aangenomen dat je het antwoord wel weet is je vraagstelling reeds insinuerend en provocatief, een ban waardig. Maar zo werkt het hier op fok (helaas) niet.quote:Op donderdag 24 maart 2005 08:35 schreef JanPoedel het volgende:
Is het 'ontkennen' van het aantal doden onder Stalin eigelijk strafbaar? Of het van het aantal doden onder de Rode Khmèèèèèr? Krijg je daar ook een ban voor of is er een uitzonderingssituatie voor joden?
Ik begrijp niet goed waarom je de holocaust ontkenners zoekt in de conservatieve hoek. Bij mijn weten zijn alleen bepaalde rechts extremisten CP86 en Glimmerveen en c.s. antisemiet, daar is het ook tot veroordelingen gekomen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:50 schreef Ryan3 het volgende:
Eens in de zoveel maanden komt er weer een vrolijke Frans van conservatieve huize (lees bijv. aanhanger van meneer Fortuyn of Geert Wilders) aan die het vuurtje weer eens laat oplaaien. Nogmaals de connectie zit hem tussen wat Bart Vuijstje vaststelde over Holocaust, links en de multiculturele samenleving... Verder is het idd zuiver wetenschappelijk gesproken humbug die hele Holocaustontkenning, helaas hebben veel mensen niet op de universiteit gezeten en dus is het argument dat jij gebruikt, dat Holocaustontkenning volkomen hopeloos is en door iedereen wordt ingezien, niet geheel valide. Dat vuurtje wordt, althans op Fok!, steeds weer opgelaaid. Zou liever zien dat men in een stickie liet zien dat men er verder, na eerdere discussies, niet meer van gediend is... Maar goed, na de moord op van Goh is dat weer de goden verzoeken natuurlijk...
In gewoon Nederlands het zijn de KutMarokkanen op zwarte en islamscholenquote:Er is een aantal trends dat – ondanks de daling van het aantal incidenten – zorgwekkend is. Het aantal scheldpartijen tegen Joden is toegenomen. Evenals vorig jaar is een aanzienlijk deel van de daders van Noord-Afrikaanse afkomst. Het is belangrijk om te weten wie de daders zijn. Niet om een bevolkingsgroep te criminaliseren of te demoniseren, maar juist om de instrumenten om antisemitisme te bestrijden op de daders af te stemmen. Een andere trend die vanaf 2000 valt waar te nemen is de stijging van anti-Joodse incidenten op scholen. Dit houdt wellicht verband met de negatieve beïnvloeding van de tweede en derde generatie Noord-Afrikanen over de Midden-Oosten kwestie en hun grotere participatie in het onderwijs.
Niet zo snel, hij stelt een vraag. Door figuren als Cyan3 is er juist een wet moeten komen, omdat die iedereen die vragen stelt een etiket op wenst te plakken. Ik noem Cyan3 gewoon een geschiedvervalser, maar dan de andere kant op. Holocaustontkennen is gewoon dom, dat weet ieder weldenkend mens.quote:Op donderdag 24 maart 2005 08:47 schreef machteld het volgende:
[..]
Aangenomen dat je het antwoord wel weet is je vraagstelling reeds insinuerend en provocatief, een ban waardig. Maar zo werkt het hier op fok (helaas) niet.
Wanneer jij het fatsoen niet kunt opbrengen om de nagedachtenis van Stalin's slachtoffers te eerbiedigen, ga je gang. Je komt jezelf alsdan nog wel eens flink tegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |