Ik weet even niet hoe ik die ene zin moet interpreteren... is het nou een 'grap', of is er serieus een wet die het ontkennen van de holocaust strafbaar maakt?quote:Youssef, helemaal weg.
Ontkenning van de holocaust is nota bene strafbaar in Nederland.
Hoeft voorlopig absoluut niet te mailen.
Let wel: gedegen onderzoek he, niet verachtelijk revisionisme.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:17 schreef Johan_de_With het volgende:
Om precies te zijn; het zogenaamde Verbeke-arrest stelt het strafbaar om het Joodse volk te belasteren door de Holocaust voor te stellen als een leugen om munt uit te slaan. Als jij echter gedegen onderzoek verricht waarin je het aantal doden op c. 4.5 miljoen stelt, dan ben je echt niet strafbaar. Zulke debatten worden ook nu nog door historici gevoerd.
Al wat Youssef in zijn tijd op Fok! heeft bewezen is dat zijn emailadres geldig was ten tijde van zijn registratie.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:19 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Let wel: gedegen onderzoek he, niet verachtelijk revisionisme.
Leer Nederlands aap!quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:12 schreef Stranger het volgende:
De doofpot rijkt tot diep in het wetboek.
En niet alleen gelovige joden zijn vergast. Helaas wordt dat vergeten door die lui die islamhaat in verband brengen met de holocaust. Dus waarvoor Jaques Wallage (PvdA burgemeester Groningen) voor is terug gefloten.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:13 schreef longinus het volgende:
Niet alleen Joden zijn vergast, helaas wordt dit vaak vergeten.
Stranger doet alleen maar zijn naam eer aan.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:24 schreef XeriuM het volgende:
Leer Nederlands aap!
"rijkt"
Je kunt niet spellen, en dan ga je ons het wetboek verkondigen... raar...
En nu hem nog het land uitschoppen, dan zijn we weer een stap verder...quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:25 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Stranger doet alleen maar zijn naam eer aan.![]()
En dat hij het niet meer had kunnen navertellen als hij onder de euthanasiewetten van het Derde Rijk had geleefd.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:19 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Al wat Youssef in zijn tijd op Fok! heeft bewezen is dat zijn emailadres geldig was ten tijde van zijn registratie.
Dan heb je 2 keuzes... Optieften uit ons land of integreren....quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:28 schreef Stranger het volgende:
Ja, ik ben wereldvreemd, en dus ook de nederlandse taal
En daar hoor "reikt" schrijven met een korte ij ook bei !quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:31 schreef XeriuM het volgende:
Dan heb je 2 keuzes... Optieften uit ons land of integreren....
Het ontkennen van feiten kan prima strafbaar worden gesteld.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:29 schreef Adriaantje het volgende:
Hmm, bedankt voor de nuttige antwoorden. Ik had dit echt totaal niet verwacht, dat zoiets werkelijk strafbaar zou zijn, maar blijkbaar dus wel.
Wat denk je. De moord op 6 miljoen mensen ontkennen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:29 schreef Adriaantje het volgende:
Hmm, bedankt voor de nuttige antwoorden. Ik had dit echt totaal niet verwacht, dat zoiets werkelijk strafbaar zou zijn, maar blijkbaar dus wel.
én de mensen die de oorlog hebben meegemaakt.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
Het ontkennen van feiten kan prima strafbaar worden gesteld.
Daarnaast betreft het het beledigen van een complete groep mensen (de joden in dit geval).
Is het zo absurd dat iets dergelijks strafbaar wordt gesteld? Valsheid in geschrifte is toch ook verboden?quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:29 schreef Adriaantje het volgende:
Dronken harses op het Rembrandtplein zijn sowieso al strafbaar.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:11 schreef Adriaantje het volgende:
Hoe kunnen ze je daar in godsnaam de cel voor ingooien? Stel ik loop met mijn dronken hersens over het Rembrandtplein en roep naar een paar agenten: "Hey, die holocaust hè, die was er nie heur!"
Jawel, aangezien ''onschuldige'' Holocaustontkenning (dat is, zonder een oogmerk van serieus antisemitisme) niet bestaat.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Zulke mensen zijn toch niet eens interessant?
Dat was dus ook mijn idee ja.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb deze wet altijd vreemd gevonden...
WTF interesseert het mij of iemand ontkent dat de holocaust heeft plaatsgevonden? D'r zijn mensen die roepen dat de aarde plat is! Van mijn part verzinnen ze er 8 holocausts bij..... Of ontkennen dat er dinosaurussen rondliepen. Van mijn part dat de dinosaurussen in de holocaust zijn uitgestorven...
Rare wet.
Voor zover ik weet is Mein Kampf in Nederland niet verboden, maar heeft de Nederlandse regering de auteursrechten op dit boek na de tweede wereldoorlog geconfisceerd en verbiedt verdere uitgaven. Dit geldt althans voor de auteursrechten van de Nederlandse vertaling. De originele rechten liggen bij de Deelstaat Beieren. Het boek is dus niet daadwerkelijk verboden. Het is bijvoorbeeld voor wetenschappelijke doeleinden in te zien bij bibliotheken.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:36 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Zelfs Mein Kampf is verboden. Daar zijn vele het niet mee eens. Zoals ondergetekende (niet dat ik pro-Mein Kampf ben ) Maar daar zal nog wel een topic over open staan.
Wie zegt dat het bij een paar gekken zou zijn gebleven als de holocaust ontkenners hun vrije gang hadden kunnen gaan ? Wie weet was je er nu zelf één (van die gekkenquote:Op woensdag 23 maart 2005 20:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb deze wet altijd vreemd gevonden...
WTF interesseert het mij of iemand ontkent dat de holocaust heeft plaatsgevonden? D'r zijn mensen die roepen dat de aarde plat is! Van mijn part verzinnen ze er 8 holocausts bij..... Of ontkennen dat er dinosaurussen rondliepen. Van mijn part dat de dinosaurussen in de holocaust zijn uitgestorven...
Rare wet.
Sterker nog, je mag Mein Kampf gewoon bezitten en lezen. Je mag het zelfs bestellen in het buitenland. Je mag het alleen niet in Nederland te koop setten, uitlenen, of er openlijk mee over straat.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:47 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is Mein Kampf in Nederland niet verboden, maar heeft de Nederlandse regering de auteursrechten op dit boek na de tweede wereldoorlog geconfisceerd en verbiedt verdere uitgaven. Dit geldt althans voor de auteursrechten van de Nederlandse vertaling. De originele rechten liggen bij de Deelstaad Beieren. Het boek is dus niet daadwerkelijk verboden. Het is bijvoorbeeld voor wetenschappelijke doeleinden in te zien bij bibliotheken.
Je mag het in de bibliotheek inzien. En het bezit van een oud exemplaar wordt oogluikend toegestaan. Dat het in het buitenland te bestellen is, wil niet per sé zeggen dat het bezit ervan in Nederland is toegestaan.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sterker nog, je mag Mein Kampf gewoon bezitten en lezen. Je mag het zelfs bestellen in het buitenland. Je mag het alleen niet in Nederland te koop setten, uitlenen, of er openlijk mee over straat.
Een paar dagen geleden was nog in het nieuws dat Mein Kampf in Turkije een bestseller lijkt te worden.quote:In Duitsland en Nederland is het bezitten en kopen van het boek niet verboden. Mein Kampf is niet verboden, maar de Nederlandse Staat meent er het auteursrecht op te hebben en heeft daarmee het herdrukken van het boek tot nu toe verboden. De verkoop van het boek, ook tweedehands, is eveneens verboden. Een exemplaar van het boek bezitten of uitlenen is echter geen enkel punt. Verhandelen in oude kopieën is ook toegestaan, behalve als het gebeurt om haat of oorlog te bevorderen. De meest Duitse bibliotheken bezitten zwaar becommentarieerde en uitgetrokken versies van Mein Kampf.
In de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk zijn geen beperkingen op de verkoop en handel van dit boek omdat de auteursrechten erop voor 1939 aan uitgevers in die landen verkocht werden (in het geval van de Verenigde Staten aan uitgeverij Houghton Mifflin, in het geval van het Verenigd Koninkrijk aan uitgeverij Random House) en dus niet in het bezit van Beieren zijn. In 1999 meldde het Simon Wiesenthal Centrum dat belangrijke internet-boekhandelaars zoals Amazon en Barnes and Noble Mein Kampf verkopen aan klanten in Duitsland. Na een openbaar protest gingen beide bedrijven akkoord om die verkoop te stoppen.
Een van de voor- of nadelen van de internetrevolutie (hangt van je standpunt af) is dat de teksten van holocaust-ontkenners tegenwoordig breed en makkelijk te vinden zijn op internet.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:48 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Wie zegt dat het bij een paar gekken zou zijn gebleven als de holocaust ontkenners hun vrije gang hadden kunnen gaan ? Wie weet was je er nu zelf één (van die gekken)
Je kunt dat kreng net zo handig van internet downloaden als je dat per se wil.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
Info van Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mein_kampf
[..]
Een paar dagen geleden was nog in het nieuws dat Mein Kampf in Turkije een bestseller lijkt te worden.
Ik heb hem als mooi pdf-jequote:Op woensdag 23 maart 2005 20:57 schreef Adriaantje het volgende:
[..]
Je kunt dat kreng net zo handig van internet downloaden als je dat per se wil.
Ikzelf heb er echter weinig behoefte aan... Maar, net als de holocaust, apart dat het min of meer strafbaar is.
Sidekick ontkent allesquote:Op woensdag 23 maart 2005 21:30 schreef AaBbCcXxYyZz het volgende:
Waarom werd het verwijderd?
Ik ontkende niets.
Jouw tekst viel onder artikel 137c WvS.quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:30 schreef AaBbCcXxYyZz het volgende:
Waarom werd het verwijderd?
Ik ontkende niets.
Ik was wel benieuwd of dat die persoon het alleen heeft op gelovige joden of op alle joden. Een beetje na moeten denken kán immers tot genezing leiden.quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:33 schreef Sidekick het volgende:
Dit topic is er om te discussieren over de wenselijkheid van het strafbaar stellen van holocaustontkenningen. Daadwerkelijke holocaustontkenning of anti-semitisme is hier niet welkom. En graag ook niet reageren op dergelijke berichten aangezien dat alleen maar meer tijd kost om weg te halen. (Ik weet het, ik ben lui.).
Voor kritiek of opmerkingen naar aanleiding van dit, graag in het POL-feedbacktopic plaatsen.
Een jood is een jood ongeacht of ie gelooft of niet. Het is een volk, niet alleen een geloof.quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:46 schreef ScienceFriction het volgende:
Een ongelovige Jood is toch eigenlijk geen Jood?
Wat voor onderwijs heb jij genoten? (serieuze vraag, maar wel kritisch tav het onderwijs in Nederland)quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:46 schreef ScienceFriction het volgende:
Een ongelovige Jood is toch eigenlijk geen Jood?
Arafat should have dyed...???? (tav het onderwijs in Nederland)quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:50 schreef machteld het volgende:
[..]
Wat voor onderwijs heb jij genoten? (serieuze vraag, maar wel kritisch tav het onderwijs in Nederland)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |