abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 maart 2005 @ 22:35:58 #1
99593 aryan8
gnani mahdi kalki
pi_25671632
Thom de Graaf, samen met Femke Halsema de belichaming van de belerende drampolitiek lijkt vanavond aan zijn politieke einde te komen. Opzichtig verbond hij zich met het issue van de gekozen burgemeester. Behoorlijk wat gemeenschapsgeld is ingezet om het publiek de gedachte op te dringen dat alles in 2006 gerealiseerd zou moeten worden.

Intussen is er al flink wat water bij zijn zure wijn gedaan. Het spreekt voor zich dat een en ander niet bij draagt aan de politieke geloofwaardigheid van vice-premier de Graaf. Zijn issue wordt nauwelijks gedragen door argumenten, het vindt geen meerderheid in de kamer en eigenlijk zit niemand t wachten op de drammerige de Graaf die Nederland de kroonjuwelen van D66 achterin de strot wenst te duwen.

Staat Thom de Graaf voor de politieke consequenties van zijn gedram of bevalt het pluche hem te goed? Met welke zalvende woorden zal Wouter Bos zijn publieke boetediening omkleden? Riskeert D66 de politieke marge op korte termijn door vast te blijven houden aan haar ridicule mening knabbeling aan de beheerspositie van de huidige burgemeesters?

Kom hier met je mening over de de(con)structie van de dorps en stadspolitiek door de enige constante factor van betekenis (de door de kroon benoemde burgemeester) te willen verwijderen.
pi_25671805
Hoewel geen argument:
1. Het is typerend dat Nederland naast Greorgie het enige land is in Europa zonder gekozen burgemeester
Wel argumenten:
2. De huidige burgemeesters gebruiken hun positie of om:
a) Zich op te werken naar de tweede kamer
b) Cooling down van de tweede kamer naar pensioen of ander baantje
3. De burgervader staat dicht bij het volk , wanneer het gaat om beslissingen die direct invloed hebben op de bevolking (geografische planning, verenigingsleven, dorpsnijverheid/ondernemers, politie en brandweer). Het is niet meer dan logisch dat een bevolking zo'n relatief belangrijk en dichtbijstaand iemand kiest.

Desalniettemin vrees ik ook voor demagogen en hypes...
  dinsdag 22 maart 2005 @ 22:41:22 #3
99593 aryan8
gnani mahdi kalki
pi_25671810
Moet de lokale 'potentaat' over de politie gaan?
  dinsdag 22 maart 2005 @ 22:42:27 #4
99593 aryan8
gnani mahdi kalki
pi_25671841
Zou het ego van Thom de Graaf de ondergang van D66 kunnen betekenen?
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2005 @ 22:43:56 #5
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25671886
Die kuttige Van Thijn maakt er een oneman-show van, ook achterlijk draaikonten van de PvdA. Voor de rest zal het mij geen zier schelen.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_25671920
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 22:42 schreef aryan8 het volgende:
Zou het ego van Thom de Graaf de ondergang van D66 kunnen betekenen?
Ondergang, ondergang. Overtrokken conclusies noemen we dit dacht ik zo.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 22:53:02 #7
99593 aryan8
gnani mahdi kalki
pi_25672185
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 22:45 schreef dewitteparel het volgende:

[..]

Ondergang, ondergang. Overtrokken conclusies noemen we dit dacht ik zo.
Thom de Graaf lijkt op een boer die dwars door het land gebanjeerd is. Zijn ploegmessen werden geslepen maar hij vergat te zaaien met zijn gekozen burgemeester.

Sneu voor hem dat uitgerekend de meest verwante partij eindelijk weer eens in het nieuws kan komen door de voorstellen van Thom te traineren. Nu vind ik dit verstandig van de PvdA-senatoren omdat een slecht doordacht voorstel niet zou moeten leiden tot een grondwetswijziging. Wouter zou zijn or vaker te luisteren moeten gaan leggen bij zijn senatoren. Op het eerste gehoor blijken die wèl politieke inhoud te hebben.

Intussen krijgt Thom de Graaf de tijd om te verwoorden voor welk politiek probleem de gekozen burgemeester nu eigenlijk een oplossing is. Hoe zorgvuldig gaat D66 eigenlijk met het staatsrecht om? Moet het haar worden toegestaan om het staatsrecht te verkrachten door onzorgvuldige voorstellen met betrekking tot de kroonjuwelen van D66?

Gaat de partijpolitiek van D66 leiden tot een kabinetsbreuk? Of leidt het slechts tot gezichtsverlies voor Thom de Graaf en zijn club?
Komt u maar?

pi_25672584
pvda heeft tegen gestemd. Nu rechtstreeks in een extra journaal op nederland 2
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2005 @ 23:14:20 #10
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25672948
Pvda, kampioen regenten.

en smiechten.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_25672973
Wat een soap, waar gaat het eigenlijk over. Vanwaar die heissa?
D66 heeft na 40 jaar nog steeds niets voor elkaar gekregen, opheffen dus.
Voor de rest lijkt het mij dat er belangrijkere problemen zijn in Nederland dan de gekozen burgemeester.

Tijd voor een nieuw kabinet
Wilders loopt zich al warm langs de zijlijn
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_25674082
Daar gaat het stokpaardje van D'66

Ik ben er niet rouwig om dat het idee is getorpedeerd als D'66 echt zo graag voor politieke vernieuwing is waarom maken ze zich niet hard voor het afschaffen van de monarchie. Dit is toch een ongewenst idee waarvan ik mezelf afvraag of de burger echt dichterbij de politiek komt.
pi_25674650
De Graaf heeft gegokt en verloren. Hij is gewoon een beetje dom geweest.

Dag Thom met je juwelen
  woensdag 23 maart 2005 @ 00:09:36 #14
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25674695
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 00:07 schreef SCH het volgende:
Precies, genaaid worden door VVD/CDA is zoooooo jaren 80.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 23 maart 2005 @ 00:09:49 #15
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_25674699
De tegenaanval is al ingezet:
quote:
De Graaf: PvdA kampioen van de regenten

(Novum) - Minister voor Bestuurlijke Vernieuwing Thom de Graaf (D66) heeft 'boos en teleurgesteld' gereageerd op de verwerping van de grondwetswijziging voor de invoering van de gekozen burgemeester dinsdag door de Eerste Kamer. De benodigde tweederde meerderheid voor de herziening van de constitutie werd door het 'nee' van de PvdA in de senaat niet gehaald. Daarmee is het kabinetsvoorstel verworpen.

De Graaf denkt dat de PvdA in de Eerste Kamer de invoering van de gekozen burgemeester 'eigenlijk niet wilde'. Hij noemde de PvdA'ers 'de kampioen van de regenten'. "Alle wensen die we hebben opgepikt, hebben we kunnen honoreren. We hebben veel bewogen in de richting van de PvdA, maar zij plaatsten steeds nieuwe orders."

De bewindsman wilde niet zeggen welke politieke conclusies hij verbindt aan de verwerping van zijn voorstel. "Ik ben nu gewoon teleurgesteld en boos. De rest komt morgen wel."

Fractievoorzitter Han Noten van de PvdA in de Eerste Kamer verwierp het verwijt van De Graaf. "Dit is geen regentenoplossing. Wij zijn voor de gekozen burgemeester. We willen gemeenten alleen een eerlijke kans geven dat uit te voeren."

Volgens Noten was zijn fractie dinsdagavond dicht bij instemming met het voorstel. Hij zei liever te hebben gezien dat De Graaf in zijn voorstel zou toestaan dat alleen gemeenten die dat zelf willen vanaf volgend jaar een gekozen burgemeester krijgen. Andere gemeenten zouden in 2010 moeten volgen.

D66-fractieleider in de Tweede Kamer Boris Dittrich heeft laten weten dat zijn partij niet uit het kabinet stapt. Hij wil 'als partij in het kabinet de strijd voortzetten, zodat de burger uiteindelijk toch een gekozen burgemeester krijgt'.

Hij wilde niet niet uitsluiten dat De Graaf opstapt. "Het is veel te vroeg om speculaties te hebben. De Graaf zit ook als vice-premier in het kabinet. Er zijn nog wel andere belangrijke dingen in Nederland die geregeld moeten worden."
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  woensdag 23 maart 2005 @ 00:09:52 #16
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25674700
Er komt vast wel een creatieve oplossing. Wordt er een fait acompli gecreerd en kan over X-aantal jaren de grondwet aangepast worden.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  woensdag 23 maart 2005 @ 00:10:30 #17
99593 aryan8
gnani mahdi kalki
pi_25674714
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 00:07 schreef SCH het volgende:

Dag Thom met je juwelen
Maar nu het mooiste, de PvdA krijgt de rekening voor het kapen van die juwelen.
  woensdag 23 maart 2005 @ 00:11:47 #18
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25674740
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 00:10 schreef aryan8 het volgende:

[..]

Proest. Net alsof PVDA-kiezers hier mee zitten. Die zijn allang blij dat die De Graaf eens op z'n bek gaat na zich zo dom te verkopen aan de rechtse coalitie.

Thom .
  woensdag 23 maart 2005 @ 00:12:07 #19
99593 aryan8
gnani mahdi kalki
pi_25674748
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Pvda, kampioen regenten.

en smiechten.
Ze moeten toch ook eenbeetje aan het wachtgeld van hun regenten denken?
  woensdag 23 maart 2005 @ 00:12:38 #20
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_25674761
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 00:11 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Proest. Net alsof PVDA-kiezers hier mee zitten. Die zijn allang blij dat die De Graaf eens op z'n bek gaat na zich zo dom te verkopen aan de rechtse coalitie.

Thom .
Maar die rechtse coalitie wordt nu alleen maar hechter!
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  woensdag 23 maart 2005 @ 00:12:51 #21
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25674766
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 00:11 schreef Posdnous het volgende:

Thom .
De gemiddelde PvdA-kiezer weet niet eens wie De Graaf is.
pi_25674768
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 00:10 schreef aryan8 het volgende:

[..]

Wishfull thinking.
pi_25674796
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 00:09 schreef Tarak het volgende:
De tegenaanval is al ingezet:
[..]
Beetje kansloze reactie van Thommie, "Wie niet voorstemt is een regent!" nou als dat het enige argument moet zijn oO
quote:
Net alsof het CDA en de VVD die onzin van Thommetje wilden
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
  woensdag 23 maart 2005 @ 00:14:15 #24
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25674798
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 00:12 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ach jee .

Geloof je het zelf.
  woensdag 23 maart 2005 @ 00:15:21 #25
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25674826
Waar blijft Wouter "kontje" Bos als het er politiek om spant? Ik heb de peilingenprins nog niet gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')