abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 maart 2005 @ 01:03:26 #51
21595 kampsjaak
Hic Locus Est
pi_25871787
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 21:53 schreef Adriaantje het volgende:

[..]

Of je houdt je muil dicht.
dat scheelt wel een hoop zand!!!
Het leven is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit !!!
pi_25873938
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 23:37 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Het CWI vindt anders van wel.

werkwerkwerk!
Mijn contactpersoon bij het CWI vloog me nog net niet naar de strot toen ik liet weten dat ik waarschijnlijk een HBO-studie ga volgen...
pi_25874279
Knap dat je op basis van een paar sollicitatiegesprekken al zo helder hebt waar het mis gaat en wat beter moet. Sommige mensen zijn van nature heel communicatief vaardig, maar je kunt het ook leren. Er zijn genoeg cursussen, maar vast ook mensen in je eigen omgeving die je kunnen helpen met tips&adviezen. Zeker bij een sollicitatiegesprek kun je door te oefenen leren een goede eerste indruk te maken. Het kan trouwens ook in je nadeel zijn als je een erg vlotte babbel hebt: ik ken iemand die daar op is afgewezen, omdat ze 'em iets te bijdehand vonden. .
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_25874425
quote:
Op zondag 27 maart 2005 13:57 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Niet om je nog verder de grond in te trappen: 't CBS is een bedrijf waarbij ze meer kijken naar je papieren dan naar je presentatie. Onder andere omdat ze weten dat het personeel wat ze echt nodig hebben niet uitblinkt bij een sollicitatiegesprek. Dus in dat opzicht had je het bij dat bedrijf makkelijk.
Ik heb zelf wel eens sollicitatiegesprekken gedaan bij het CBS en er wordt wel degelijk gekeken naar je presentatie. Het hangt natuurlijk wel van de functie af en inhoudelijke kennis is heel belangrijk, maar die kun je vaak ook wel leren.
Wel zul je ook op het CBS vaak in teams moeten werken en heb je ook wel eens contact met de buitenwereld. In de ene functie is dat wat meer dan in de andere functie, maar het hoort er gewoon bij. En daarnaast moet je nog eens in een team passen. Het komt er eigenlijk op neer dat als ik met je moet samenwerken, ik ook wel het gevoel moet hebben dat het een goede samenwerking gaat worden en dat we goed kunnen communiceren.

Ik heb amr_diab na zijn sollicitaties ook nog even gesproken en heb al wat tips gegeven. Je moet gewoon proberen wat losser te worden en een assertiviteitscursus of een van de andere tips die hier zijn genoemd, kunnen je daarbij helpen.
Maar vrijwilligerswerk of simpelweg naar een meeting gaan, kunnen ook veel voor je doen op dat gebied!
  donderdag 31 maart 2005 @ 09:57:27 #55
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25874774
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 23:23 schreef yozd het volgende:

[..]

Op het bier drinken. Als je voor je sollicitatiegesprek een paar halve liters naar binnen gooit,
dan gaat het stukken beter .

Goede tactiek! Door je eerst te bezatten, zul je een goede indruk maken
Are you nuts??
pi_25875354
Meestal ben ik niet erg nerveus voor een sollicitatiegesprek, maar één keer was ik dat wel (omdat ik die baan ontzettend graag wilde) en toen ik merkte dat ik nogal hyper was, heb ik een uur voorhet gesprek een glas witte wijn genomen en ik moet zeggen: het hielp erg goed. Het gesprek verliep uitstekend en ik had de baan.
  donderdag 31 maart 2005 @ 11:35:13 #57
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25876865
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 10:29 schreef RaisinGirl het volgende:
Meestal ben ik niet erg nerveus voor een sollicitatiegesprek, maar één keer was ik dat wel (omdat ik die baan ontzettend graag wilde) en toen ik merkte dat ik nogal hyper was, heb ik een uur voorhet gesprek een glas witte wijn genomen en ik moet zeggen: het hielp erg goed. Het gesprek verliep uitstekend en ik had de baan.
Maar dat ruik je toch, ook als je je tanden daarna poetst
Are you nuts??
pi_25877197
Nee hoor, als je je tanden poetst, wat mondspray gebruikt, parfum op hebt, ruik je zo'n wijntje niet. Althans, ik neem aan dat zij het niet hebben geroken. .
  donderdag 31 maart 2005 @ 17:46:29 #59
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_25885568
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 11:49 schreef RaisinGirl het volgende:
Nee hoor, als je je tanden poetst, wat mondspray gebruikt, parfum op hebt, ruik je zo'n wijntje niet. Althans, ik neem aan dat zij het niet hebben geroken. .
Of ze roken het wel en dachten juist: "Hey, gezellig party-type! Zo iemand hebben we net nodig hier in ons bedrijf!"
Krekker is de bom!
  donderdag 31 maart 2005 @ 18:09:22 #60
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25886057
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 11:49 schreef RaisinGirl het volgende:
Je had zeker maar 1 glas gedronken, niet de hele fles. Dan is het nog wel weg te werken.
Are you nuts??
pi_25886238
Ja, uiteraard, één glas. . Anders zou het een iets te gezellig gesprek zijn geworden en was ik struikelend binnen komen wandelen.
  donderdag 31 maart 2005 @ 20:53:52 #62
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25890247
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 18:17 schreef RaisinGirl het volgende:
Ja, uiteraard, één glas. . Anders zou het een iets te gezellig gesprek zijn geworden en was ik struikelend binnen komen wandelen.
Zwalkend kom je binnen gelopen, dikke kegel. Je praat met een dubbele tong. Tijdens het gesprek spring je op tafel en begint te dansen

Was je niet bang dat ze het markten?
Are you nuts??
pi_25917781
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 20:53 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Zwalkend kom je binnen gelopen, dikke kegel. Je praat met een dubbele tong. Tijdens het gesprek spring je op tafel en begint te dansen

Was je niet bang dat ze het markten?
Ach dan verzin je toch iets. Oh dat is champagne, was net bij de opening van een nieuw bedrijf blabla. Bij het lunchen net een glas aangeboden gekregen blablabla.
  zondag 3 april 2005 @ 13:37:42 #64
68773 haenzl
Weet niet / geen mening
pi_25951514
Ik heb hetzelfde gehad. Mijn vrouw kende viavia een communicatietrainer, en die heeft mij in een paar sessies redelijk het goede pad opgekregen. Gesprekken, rollenspellen, oefeningen enzovoorts. Puur één op één. Voordeel hiervan is dat het echt heel effectief is. Nadeel is dat het wel wat kost. Maar dat was mij het wel waard. Kosten zijn trouwens deels aftrekbaar voor de belasting.
"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')