abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 juni 2005 @ 11:36:03 #201
6536 dwerg
chagrijn
pi_27852156
Misschien is de hond van Adam wel de Bad Wolf. Die heeft tenslotte alle codes gehoord via het antwoordapparaat.
I intend to live forever, or die trying.
  zondag 12 juni 2005 @ 11:36:49 #202
6536 dwerg
chagrijn
pi_27852171
Okee, dat was net iets té vergezocht.
pi_27853771
quote:
Op zondag 12 juni 2005 08:24 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ik blijf er bij:
Davros of The Master KAN gewoon niet.

Het 'probleem' met alle oude fans die vorige series kennen is:
Zij begrijpen niet dat er een nieuw publiek(waar ik ook toebehoor) waarvoor dit de eerste serie is.
Het is ONMOGELIJK om volgende week in 40 minuten(hij is helaas niet langer) uit te leggen, wie Davros of The Master is.
Er moet dan teveel uitgelegd worden en afgerond worden...
Mogelijkheid is wel dat het een bestaand karakter is die in de loop van het nieuwe seizoen veranderd in een oud karakter.
Sorry, maar ik ben het hier niet mee eens!

De Daleks zijn ook terug, met vrij weinig uitleg (eigelijk geen). Of de Autonen? De etalagepoppen in de eerste aflevering. Deze zogenaamde autonen zijn al 2x eerder verschenen (Spearhead from Space en Terror of the Autons.
Wie trouwens iets van de Daleks weet, weet ook dat ze onlosmakelijk verbonden zijn met Davros. Hij is hun schepper. Even een stukje geschiedenis: De Kaleds en de Thals waren in een 1000 jarige oorlog verwikkeld op de planeet Skaro. Een geniale geleerde van de Kaleds, Davros, heeft experimenten gedaan met het Kaled ras en door mutaties de Daleks gecreeerd (Kaled -> Dalek!!).
Hij heeft ze een pantser gegeven en hun wapen.
De Master is net als de Docter een Time Lord (maar dat wisten jullie al). In de film wordt hij opgezogen de The Eye of Harmony in de Tardis, of hij daarmee vernietigd is weet ik niet.
Het punt is dat met een serie als Doctor Who alles mogelijk is. Zelf verwacht ik in het volgende seizoen een terugkeer van de Cybermen.
De serie zal aansluiting moeten vinden aan de nieuwe generatie, maar zal tevens ook aantrekkelijk moeten zijn voor de 'oude' fans (zoals ik )

De tijd zal het leren!
First things first, but not necessarily in that order!
www.denederlandsedoctorwhopagina.nl
  zondag 12 juni 2005 @ 18:23:31 #204
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_27862510
Ik ben het ook niet met CDP eens. Davros kan voor nieuwe fans prima geïntroduceerd worden met een beknopte uitleg. Verdere informatie zal in seizoen 2 wel duidelijk gemaakt worden.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 15 juni 2005 @ 19:29:29 #205
122397 sciscens
mysterious power source
pi_27961019
Zoals ik al zei houd ik deze in de gaten: http://www.plasticbag.org(...)o_and_bad_wolf.shtml

Daar zijn nu weer een paar mooie theorieën te vinden.

The Doctor zou vanaf het begin van dit seizoen gevangen zijn geraakt in een niet door hemzelf gecontroleerd cirkeltje. Hierin zou hij nutteloze avonturen beleven voor het vermaak van de volkeren in het universum. Nooit zou the Doctor uit dat kringetje kunnen ontsnappen, tenzij hij dood zou gaan en zou regeneren. In elk geval kan hij niet ontsnappen zonder Rose.
- de échte Doctor zou in aflevering 8 ook echt dood zijn gegaan toen hij door dat monster werd opgegeten en de Doctor die daarna optrad was vals. The Doctor in zijn nieuwe incarnatie zou Rose via de Bad Wolf boodschappen hebben gewaarschuwd. De Tardis en het lichaam zouden gestolen zijn. Hoe reist de echte Doctor dan in de tijd? Samen met de Daleks. Er zou een derde partij zijn die de twee volkeren tegen elkaar uitspeelt.

Die derde partij zou het wel een alleen om het amusement te doen kunnen zijn. En welke amusementskoning kennen we uit deze serie...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let op mijn woorden. Dat is niet zomaar een figurant. Die heeft een grotere rol. Ook hem zie je steeds subtiel terugkeren, net als... Bad Wolf.
  woensdag 15 juni 2005 @ 20:17:00 #206
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_27962466
Exterrrrminate! Geweldig! Een serie met een knallende season finale! Ik heb er nu al zin in!
  donderdag 16 juni 2005 @ 14:40:29 #207
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_27984455
Het is al uitgelekt dankzij de BAFTA screening gister:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_27997419
Goed advies van de BBC:

AVOID THE INTERNET!
Remain Pure - give it up for a week

This Saturday sees the biggest episode of Doctor Who ever, full of jaw-dropping surprises, amazing revelations and more Daleks than even you can imagine.

Up until now the episode's been kept an absolute secret - there were fake scripts, fake scenes were shot, and no preview tapes have been issued. It's such a secret that not even bbc.co.uk's Fear Forecasters have been allowed to see it.

But all that will change this week - publicity pictures will appear tomorrow, and there's a screening for the press on Wednesday, so stuff will leak out. Our best advice to you - STAY OFF THE INTERNET THIS WEEK!

Especially as bbc.co.uk is running a video teaser every day at noon. It's also shown on BBC One through the day, and at 8pm every night - so step firmly away from the television at those times.

You'll also be missing out on changes to our spin-off sites such as www.badwolf.org.uk, and one or two special treats on bbc.co.uk. Avoid them - they're only there to lead you into temptation.

So - we'll see you on Saturday evening after the last episode of Doctor Who Confidential (which contains a few surprises of its own).

We'll miss you, but it's for your own good.

(bron http://www.bbc.co.uk/doctorwho/avoid.shtml)

Ik laat me zaterdag gewoon verrassen!!

By the way, er komt ook een derde seizoen (dat wordt dus seizoen 29).

Veel kijkplezier
  donderdag 16 juni 2005 @ 21:40:51 #209
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_27997835
Captain Jack komt terug!
pi_27998869
En wat dacht je van dit:

Aliens

The new doctor will have a new outfit, we'll be seeing more of Rose's boyfriend and her mum, and scary robotic monsters called the Cybermen will be making a return.

Yummy, is het al maart 2006?
  donderdag 16 juni 2005 @ 23:08:24 #211
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_28000959
Is er al iets bekend over de opvolging van Rose?
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 16 juni 2005 @ 23:16:13 #212
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_28001183
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 23:08 schreef Witchfynder het volgende:
Is er al iets bekend over de opvolging van Rose?
Rose zit in het HELE tweede seizoen
  vrijdag 17 juni 2005 @ 03:56:49 #213
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_28005601
Oh gaaf
  vrijdag 17 juni 2005 @ 17:10:13 #214
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_28022828
ze gaan in de tweede serie naar andere planeten maar ook naar 1700!
  vrijdag 17 juni 2005 @ 23:22:12 #215
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_28033457
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 17:10 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
ze gaan in de tweede serie naar andere planeten maar ook naar 1700!
CET of GMT ??
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  vrijdag 17 juni 2005 @ 23:24:22 #216
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_28033512
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 23:22 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

CET of GMT ??
Het jaartal
  vrijdag 17 juni 2005 @ 23:30:22 #217
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_28033672
Dan hoop ik maar dat zij de groeten doen aan Willem.
pi_28048530
Over 3 minuten komt op BBC 1 "Doctor Who confidential", over de totstandkoming van de nieuwste serie

En meteen daarna de laatste aflevering van dit seizoen!!
pi_28050522
Geweldige aflevering weer..kan niet wachten tot het kerst is (wel kut dat we nog zolang moeten wachten)
  zaterdag 18 juni 2005 @ 20:51:54 #220
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_28050686

Daar ging de 9e Doctor...
Goed acteerwerk, sterk verhaal.
Enige wat mij niet duidelijk werd:
Is dit nu definitief de Dalek uit aflevering 6?

Ik vind de nieuwe Doctor gaaf btw...die grap over zn nieuwe tanden
Jackie Tyler was voor het eerst te pruimen...
Gelukkig leeft Jack weer en is Lynda dood
pi_28050795
Geweldig!!
Is het al kerst?

Jammer van Eccleston
  zaterdag 18 juni 2005 @ 21:02:17 #222
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_28050889
Barcelona
Marbella 1989

Arme Jack....
pi_28051318
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 20:51 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

Daar ging de 9e Doctor...
Goed acteerwerk, sterk verhaal.
Enige wat mij niet duidelijk werd:
Is dit nu definitief de Dalek uit aflevering 6?

Ik vind de nieuwe Doctor gaaf btw...die grap over zn nieuwe tanden
Jackie Tyler was voor het eerst te pruimen...
Gelukkig leeft Jack weer en is Lynda dood
volgens mij was het neit de dalek uit aflevering 6, de emperor of the Daleks zei dat hij de enige was die de timewar had overleefd en dat ie daarna nieuwe daleks uit mensen heeft gemaakt.

Ik snapte niet helemaal hoe rose de Bad Wolf kon zijn, hoe kon ze waarschuwingen plaatsen op plekken en tijden waar ze nog nooit eerder geweest was?

En hoe kan Eccleston terugkeren in de kerstaflevering? dan zou de nieuwe doctor dus naar een tijd moeten gaan waar de "oude" doctor ook aanwezig is?

[ Bericht 5% gewijzigd door SiGNe op 19-06-2005 11:02:35 ]
  zaterdag 18 juni 2005 @ 21:27:30 #224
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_28051441
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 21:21 schreef SiGNe het volgende:

[..]

volgens mij was het neit de dalek uit aflevering 6, Davros zei dat hij de enige was die de timewar had overleefd en dat ie daarna nieuwe daleks uit mensen heeft gemaakt.

Ik snapte niet helemaal hoe rose de Bad Wolf kon zijn, hoe kon ze waarschuwingen plaatsen op plekken en tijden waar ze nog nooit eerder geweest was?

En hoe kan Eccleston terugkeren in de kerstaflevering? dan zou de nieuwe doctor dus naar een tijd moeten gaan waar de "oude" doctor ook aanwezig is?
Doordat Rose de TimeVortex "is" en dus alles ziet kan ze Bad Wolf hints door overal in tijd verspreiden.
En volgens mij is uberhaupt nooit bevestigd dat Eccleston de Xmas Special doet...
  zaterdag 18 juni 2005 @ 22:57:57 #225
122397 sciscens
mysterious power source
pi_28053346
Wat was dat slot ontzettend gaaf! Helemaal top dat Mickey en Jackie zich uiteindelijk ook in Rose's tijdreisavontuur wilden mengen. Dat maakt die groep mensen nog een stuk interessanter in het volgende seizoen.

Captain Jack is definitief een raadsel dat onopgelost blijft. Ik vermoed dat hij vrij vroeg in het volgende seizoen weer voor de dag komt. Maar de vraag wat hij is wordt alleen maar groter. Rose gaf hem weer leven in de vorm zoals we hem kenden. Geen regeneration, dus is hij misschien geen timelord? Ik wil het weten

Het is dus wel gebleken wat ik al een beetje aan zag komen. Veel theorieën die ik heb gelezen waren te vergezocht. En inderdaad bevatte IMDb valse informatie (zoals dat Davros in deze aflevering zou voorkomen, een persoon genaamd The Watcher en geen David Tennant).

Blijf ik nog met één vraagje dat me op dit moment iets meer aan de orde lijkt dat theorieën over het volgend seizoen: Is de Kerstspecial vergelijkbaar met een gewone aflevering, meer een film zoals The Enemy Within of meer à la Doctor Who Confidential een kijkje achter de schermen?
  zaterdag 18 juni 2005 @ 23:01:30 #226
122397 sciscens
mysterious power source
pi_28053418
En nog iets... We weten wel waar de Bad Wolf Clues vandaan komen, maar nog steeds niet waar de naam Bad Wolf TV vandaan komt. Waar Rose het van heeft... Beetje een rare naam voor een tv-station zou ik zeggen. Volgens mij ook weer zo'n klein raadseltje waar men op terugkomt.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 23:02:17 #227
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_28053431
The Christmas Invasion is een aflevering van 60 minuten:
There's a big story in it for Rose as well as a massive threat to the Earth going on beneath the surface so Christmas as usual!

Captain Jack zit niet in het 'eerste' blok van het 2e seizoen:
Dat is The Christmas Invasion en aflvering 1 van het nieuwe seizoen in maart.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 23:04:21 #228
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_28053469
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 23:01 schreef sciscens het volgende:
En nog iets... We weten wel waar de Bad Wolf Clues vandaan komen, maar nog steeds niet waar de naam Bad Wolf TV vandaan komt. Waar Rose het van heeft... Beetje een rare naam voor een tv-station zou ik zeggen. Volgens mij ook weer zo'n klein raadseltje waar men op terugkomt.
Bad Wolf TV is een hint van Time Vortex Rose.
Bad Wolf Cooperation daarentegen blijft nog mysterie inderdaad.

Er word gezegd dat we nog niet het laatste hebben gezien van de Face of Boe... hij/zij schijnt nog een groot geheim te hebben.
En de Cybermen zijn 100% bevestigd voor het tweede seizoen, net zoals een heel seizoen Doctor Who Confidential.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 23:08:06 #229
122397 sciscens
mysterious power source
pi_28053536
Inderdaad zou het zonde zijn als the face of Boe nooit meer een rol speelt. Daarvoor is hij / zij nú al teveel uitgewerkt en genoemd.

En ik bedoelde natuurlijk The Bad Wolf Corporation...
  zaterdag 18 juni 2005 @ 23:11:05 #230
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_28053603
Wel jammer dat de Doctor een nieuwe outfit krijgt
Die leren jas was zo gaaf
en Jack is nooit een Time Lord geweest, wel een Time Agent
  zaterdag 18 juni 2005 @ 23:17:17 #231
122397 sciscens
mysterious power source
pi_28053706
Ja, maar wat is een time agent? Dat lijkt me een beroep. In zo'n universum is het al behoorlijk sterk dat twee levensvormen zo sterk op elkaar lijken (mensen en timelords) dus nog een derde soort die er ook zo uitziet zou wel héél sterk zijn.

Ik weet niet of er ooit in de serie sprake is geweest van de mensheid die tijdreistechnologie beheerst...
  zaterdag 18 juni 2005 @ 23:19:36 #232
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_28053761
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 23:17 schreef sciscens het volgende:
Ja, maar wat is een time agent? Dat lijkt me een beroep. In zo'n universum is het al behoorlijk sterk dat twee levensvormen zo sterk op elkaar lijken (mensen en timelords) dus nog een derde soort die er ook zo uitziet zou wel héél sterk zijn.

Ik weet niet of er ooit in de serie sprake is geweest van de mensheid die tijdreistechnologie beheerst...
Wie zegt dat het tot nu toe genoemd moet zijn?
RTD is erg goed met het inpassen van nieuwe elementen in een oud universum (zie Daleks)
En zegt de Doctor niet ergens iets over humands i/d 51st century, doelend op Jack?
  zaterdag 18 juni 2005 @ 23:40:41 #233
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_28054189
Ik vind de nieuwe Doctor nu al stom.

Hebben ze hem bij Idols weg ofzo?
Ik ga naar huis.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 23:45:20 #234
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_28054276
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 23:40 schreef nietzman het volgende:
Ik vind de nieuwe Doctor nu al stom.

Hebben ze hem bij Idols weg ofzo?
erm...
David Tennant was geniaal als Casanova...en is toch al 34
  zaterdag 18 juni 2005 @ 23:45:43 #235
122397 sciscens
mysterious power source
pi_28054288
Inderdaad. Tijdreizen maakt bijna elke verdraaiing in het grote verhaal mogelijk.

Ik zal de afleveringen met Jack erin eens allemaal downloaden en goed opletten. Dat raadsel laat me niet los. Er zijn redenen om aan te nemen dat hij een timelord is en redenen om te geloven dat hij dat juist niet is.

Misschien is hij twee keer achtergelaten en zwerft hij op en neer tussen die twee periodes waarin hij de Doctor vergezelt. Is hij misschien een latere reisgenoot van the Doctor...

Hmm, nu raak ik daar zelf de draad van m'n theorie kwijt. Waarcshijnlijk te vergezocht. De scripts voor volgende seizoenen zullen nog wel niet klaar geweest zijn toen Jack werd bedacht. Laten we het er voorlopig op houden dat de special voor de aflevering de beste uitleg had. The Doctor doesn't do guns, that's what we have Jack for. A soldier, a happy soldier.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 23:46:39 #236
122397 sciscens
mysterious power source
pi_28054303
Tennant lijkt op Richard Hammond was mijn eerste gedachte...
  zaterdag 18 juni 2005 @ 23:50:52 #237
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_28054375
de special van vanavond was niets meer dan een korte mix van 12 weken Confidential..erg slap
En Jack = geen Time Lord... maar er word nog wel doorgegaan op het gat in zn geheugen komende seizoenen.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 23:54:44 #238
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_28054452
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 23:46 schreef sciscens het volgende:
Tennant lijkt op Richard Hammond was mijn eerste gedachte...
Ik dacht als eerste aan Clay Aiken. .
Ik ga naar huis.
  zondag 19 juni 2005 @ 00:30:49 #239
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_28055110
*past ook zn avatar maar aan*
  zondag 19 juni 2005 @ 02:34:32 #240
14940 Borin
¡ɯo pɹ&#
pi_28056929
Ik ben op zich best bereid om hier, namens de BBC, uw applaus in ontvangst te nemen.

¡ɯo pɹǝǝʞɹǝʌ ʞı ʇız ɾıɯ uǝƃןoʌ
pi_28057524
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 23:17 schreef sciscens het volgende:
Nee niet echt, wel pogingen tot. Tijdreizen hebben de Time Lords altijd als hun privelege beschouwd.

Captain Jack blijf vooralsnog een raadsel. Wel leuk dat hij schijnbaar een terugkerend karakter is (wordt) in de serie.

Ik zie al wel weer veel theorietjes voor de komende seizoenen. Volgend seizoen weer een overkoepelend thema?

Over Tennant kan ik nog niks zeggen, ik heb hem nog niet zien spelen.
pi_28057792
de Timelords zijn een ras, volgens mij is Jack een timeagent omdat hij een mens is die in de tijd reist en niet een apart "time"ras.
Misschien dat hij net zoals Rose ook met een Doctor is meegereisd die is omgekomen in de timewar.
Rose zou dan eignelijk ook een timeagent zijn.
quote:
Op zondag 19 juni 2005 00:30 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
*past ook zn avatar maar aan*
mooie avatar, was ook een mooie scene trouwens

Wie heeft afgelopen week trouwens Topgear gezien?
Eccleston in de Suzuki Liana
Hij had trouwens een ronde gereden van 1m 53.6
Ze hadden wel speciaal een automaatversie geleend (zijn er maar 30 van in de UK) want Eccleston mag volgens zijn rijbewijs alleen in een automaat rijden (heeft z'n rijbewijs ook nog niet zo lang, toen ie in Gone in 60 second een autodief speelde had ie nog geen rijbewijs )

Oh en nog een laatste eerbetoon aan een van de beste Doctors ooit:
http://signe.d2g.com/you%20lot.mp3 (vanaf 2:31 wordt het interessant)

[ Bericht 18% gewijzigd door SiGNe op 19-06-2005 09:13:01 ]
  zondag 19 juni 2005 @ 09:33:27 #243
122397 sciscens
mysterious power source
pi_28057952
http://www.bbc.co.uk/doctorwho/ram/nb/regeneration_16x9_nb.ram

Kijk nog eens naar de Regeneration scene. Maar luister vooral goed naar Tennants eerste woordjes...
SPOILER
  zondag 19 juni 2005 @ 11:29:53 #244
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_28059617
Hij zegt: I'm Okay..
  zondag 19 juni 2005 @ 11:58:21 #245
122397 sciscens
mysterious power source
pi_28060168
Klik op de link, scroll in het filmpje naar 1:40 en luister.

Je hebt er realplayer voor nodig.

Mij was het gisterenavond niet opgevallen, maar ik las op internet dat iemand het opmerkte.
  zondag 19 juni 2005 @ 12:01:14 #246
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_28060219
quote:
Op zondag 19 juni 2005 11:58 schreef sciscens het volgende:
Klik op de link, scroll in het filmpje naar 1:40 en luister.

Je hebt er realplayer voor nodig.

Mij was het gisterenavond niet opgevallen, maar ik las op internet dat iemand het opmerkte.
Ik heb de aflevering op video.
Hij zegt:
"mmm Okay"
Maar sommige haalde er ook:
I'm cas (oftewel een geintje naar de vorige serie waar David Tennant inzat: Casanova)...
pi_28062685
Ik had niet verwacht dat die regeneration scene zo supervet zou worden! Erg mooi gedaan... als je goed keek zag je oa. z'n haar groeien

Moet wel zeggen dat ik de nieuwste Doctor een beetje freaky vind... maar toch, ik denk dat ie best een goede Doctor kan worden

RIP Doctor #9, Eccleston ruled!
  zondag 19 juni 2005 @ 20:32:18 #248
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_28070501
quote:
Op zondag 19 juni 2005 14:03 schreef euh.. het volgende:
RIP Doctor #9, Eccleston ruled!
Jammer dat 'ie het alleen voor één seizoen deed, had van mij best wel meer gemogen . . .
  zondag 19 juni 2005 @ 20:36:32 #249
6536 dwerg
chagrijn
pi_28070639
Dat vind ik ook zonde. Het was echt een goeie Doctor.

Nouja, dan ga ik de DVD's van Cracker maar kopen, daar speelde hij ook in.
pi_28075366
Viel mij ook op dat de Smile van Eccleston is overgenomen door Tennant, tenminste..voorzover hij een karakter neer kon zetten in die 20 seconden dat ie in de aflevring voorkwam.
Ik denk dat hij wel een goede 10e doctor neerzet en hij vooral Eccleston als voorbeeld zal gebruiken ipv. de eerdere Doctors (Eccleston baseerde zijn karakter op Tom Baker, de 4e Doctor)
  zondag 19 juni 2005 @ 23:49:03 #251
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_28077267
quote:
Op zondag 19 juni 2005 22:48 schreef SiGNe het volgende:
Ik denk dat hij wel een goede 10e doctor neerzet en hij vooral Eccleston als voorbeeld zal gebruiken ipv. de eerdere Doctors (Eccleston baseerde zijn karakter op Tom Baker, de 4e Doctor)
Tom Baker was voor mij toch wel de Doctor. Ik heb (bijna) alle afleveringen gezien, maar die met Tom Baker zijn toch wel de leukste. Ook dat robotje van 'm . . .
pi_28080206
quote:
Op zondag 19 juni 2005 22:48 schreef SiGNe het volgende:
(Eccleston baseerde zijn karakter op Tom Baker, de 4e Doctor)
??
Dacht het niet.
Eccleston heeft een geheel eigen invulling aan de rol gegeven.
  maandag 20 juni 2005 @ 13:20:08 #253
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_28087071
quote:
Op zondag 19 juni 2005 12:01 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]

Ik heb de aflevering op video.
Hij zegt:
"mmm Okay"
Maar sommige haalde er ook:
I'm cas (oftewel een geintje naar de vorige serie waar David Tennant inzat: Casanova)...
En hij kon ook net zo goed "I'm gettin...uhm..." gezegd hebben. Volgens mij is het niet zo relevant allemaal.
  maandag 20 juni 2005 @ 13:21:35 #254
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_28087106
quote:
Op zondag 19 juni 2005 23:49 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Tom Baker was voor mij toch wel de Doctor. Ik heb (bijna) alle afleveringen gezien, maar die met Tom Baker zijn toch wel de leukste. Ook dat robotje van 'm . . .
Ff zodat iedereen weet over wie het hebben:

Baker was de eerste Dr Who die ik zag, maar toen snapte ik echt niks van de serie.
  maandag 20 juni 2005 @ 13:29:27 #255
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_28087355
quote:
Are there any famous villains for the new series?
"Some great new stuff. Some famous old monsters called Cybermen will be coming back and they are as equally scary as the Daleks. They will marching onto your screens into 2006.

"Lots of new villains too and one or two favourite characters from this year as well.

"But at the same time the Christmas special has a brand new monster to fight, and that's gonna be good!"
quote:
In the first series we had the Bad Wolf running through, is there anything similar in the second series?
"Yes there is, and that word has already been heard on screen. And that's all I'm saying. You'll have to go back and trawl through 13 episodes to realise what I'm on about.

"You'll hear the word in the Christmas special though"

Can you tell us a bit about the Christmas special?
"It's going to be 60 minutes long. It's the first story of the new Doctor played by David Tennant.

"I remember when I was young it's very strange when a new Doctor comes along, and that's exactly how Rose feels. Her mum gets involved again, but beyond that I can't give anything else away.

"It's as Christmassy as can be. It's got reindeer, it's got sleigh bells, it's got the works."
Een nieuw "Bad Wolf' woord... ok..vaag!
  maandag 20 juni 2005 @ 13:31:36 #256
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_28087429
Naughty Fox
  maandag 20 juni 2005 @ 13:34:05 #257
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_28087512
Ben benieuwd.... jammer dat Jack niet in het eerste blok zit
  maandag 20 juni 2005 @ 17:41:50 #258
14940 Borin
¡ɯo pɹ&#
pi_28095192
quote:
Op maandag 20 juni 2005 13:34 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ben benieuwd.... jammer dat Jack niet in het eerste blok zit
Zal dat kutaccent van hem anders niet missen, spreek toch je moerstaal.
  maandag 20 juni 2005 @ 17:44:31 #259
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_28095260
Ik ga m in t echie zien
  maandag 20 juni 2005 @ 17:45:37 #260
14940 Borin
¡ɯo pɹ&#
pi_28095282
Ik betaal als je hem neersteekt.
  maandag 20 juni 2005 @ 17:46:55 #261
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_28095308
quote:
Op maandag 20 juni 2005 17:45 schreef Borin het volgende:
Ik betaal als je hem neersteekt.
Dat kan na afloop wel

Ben benieuwd welke Doctor we zien als Santa met een jonge Rose en een rode fiets
  maandag 20 juni 2005 @ 17:59:08 #262
14940 Borin
¡ɯo pɹ&#
pi_28095628
Tom Baker, met wat fotosoep en een pruik.
Hoewel die het tegenwoordig druk heeft met Little Brittain en Monarch of the Glen. (Word dat eigenlijk nog uitgezonden in Nederland?)
  maandag 20 juni 2005 @ 18:02:35 #263
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_28095745
quote:
Op maandag 20 juni 2005 17:59 schreef Borin het volgende:
Tom Baker, met wat fotosoep en een pruik.
Hoewel die het tegenwoordig druk heeft met Little Brittain en Monarch of the Glen. (Word dat eigenlijk nog uitgezonden in Nederland?)
Geen idee
  maandag 20 juni 2005 @ 18:35:41 #264
14940 Borin
¡ɯo pɹ&#
pi_28096525
Jij weet ook niet veel, zeg.
  maandag 20 juni 2005 @ 18:36:42 #265
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_28096559
quote:
Op maandag 20 juni 2005 18:35 schreef Borin het volgende:
Jij weet ook niet veel, zeg.
Niet op dat gebied..op andere vlakken daarentegen
  maandag 20 juni 2005 @ 18:38:02 #266
14940 Borin
¡ɯo pɹ&#
pi_28096609
Gj weet alles over aardappels.
  maandag 20 juni 2005 @ 18:44:31 #267
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_28096770
quote:
Op maandag 20 juni 2005 18:38 schreef Borin het volgende:
Gj weet alles over aardappels.
Wat wil je weten? haha

Ontopic:
Waarom is iedereen zo hyped over Adam? Ik vond t maar een klote ventje die als gimmick werd gebruikt....
  maandag 20 juni 2005 @ 18:49:19 #268
14940 Borin
¡ɯo pɹ&#
pi_28096867
Omdat ie in Coronation street zat? Nogal een promotie namelijk, van soap naar fantsoenlijk spul.
  maandag 20 juni 2005 @ 18:51:10 #269
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_28096901
quote:
Op maandag 20 juni 2005 18:49 schreef Borin het volgende:
Omdat ie in Coronation street zat? Nogal een promotie namelijk, van soap naar fantsoenlijk spul.
Ach.. hopelijk blijft ie voorgoed weg en besluit RTD hem niet alsnog het 3e seizoen in te schrijven...
  vrijdag 24 juni 2005 @ 09:28:25 #270
122397 sciscens
mysterious power source
pi_28184891
quote:
Op zondag 19 juni 2005 23:49 schreef ThunderChild het volgende:
Ook dat robotje van 'm . . .
K-9? Die zou volgens sommige geruchten ook weer terugkeren in de serie, net als een oude assistent van The Doctor. Sarah Jane Smith.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 16:08:29 #271
122397 sciscens
mysterious power source
pi_28306342
Mocht je meer Doctor Who willen. Er is onlangs een fijn forum uit de grond gestampt door wat bezoekers van plasticbag.org

http://doctorwho.myfreeforum.org
pi_28306469
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 22:20 schreef Jalu het volgende:

[..]

* Jalu kijkt satelliet, dan zie je alle BBC's zoals ze bedoeld zijn; in breedbeeld en perfecte kwaliteit.

wel beetje offtopic...

Leuke aflevering vanavond.
Jalu. Kan je me uitleggen hoe je BBC op satteliet kan zien?
Alle leveranciers geven me aan dat het onmogelijk is omdat BBC niet vrijgegeven is (op BBC world na)
pi_28316045
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 16:12 schreef Bouddalain het volgende:

[..]

Jalu. Kan je me uitleggen hoe je BBC op satteliet kan zien?
Alle leveranciers geven me aan dat het onmogelijk is omdat BBC niet vrijgegeven is (op BBC world na)
http://lvb.net/item/91 daar wordt aardig uitgelegd hoe het in zijn werk gaat
"I like your energy Kim, use it" Chloe O'Brian, 24
  maandag 25 juli 2005 @ 18:04:02 #274
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_29117057
Veel nieuws over de nieuwe series.
Er zitten een aantal grote spoilers in: KIJK DUS UIT!

De outfit van de tiende Doctor:

Over het 2e seizoen:
quote:
"The Doctor and Rose are destined to meet Queen Victoria, an evil race of Cat Women, and the dreaded Cybermen. 2006 is going to be scarier than ever!"
Camille Coduri returns as Rose's mum Jackie and Noel Clarke as Mickey.
Stephen Fry gaat een aflevering schrijven
Afgelopen vrijdag is het opnemen van de nieuwe serie begonnen in Newport.
het BBC kinderprogamma heeft een wedstrijd uitgeroepen om een nieuw monster te bedenken voor Doctor Who. De winnaars uit 3 leeftijds-categorieen zullen strijden om de hoofdprijs:
Het monster word in een aflevering van het nieuwe seizoen op TV geschreven/

Nieuwe gastrollen:
quote:
Anthony Head (Buffy The Vampire Slayer, Little Britain) and Adam Garcia (Coyote Ugly, Saturday Night Fever The Musical) are now confirmed to star in series two.

Elisabeth Sladen resumes her role as the iconic character Sarah Jane Smith, remembered by a whole generation of Doctor Who fans as the assistant to both Jon Pertwee and Tom Baker.
Titels van afleveringen
Episode 02: Tooth and Claw.
Episode 03: School Reunion,
Episode 08 : The Satan Pit by Matt Jones,
episode 12: Army of Ghosts.
Episode ??(niet bevestigd): The Sunshine Camp

Over de Christmas Invasion
quote:
Christmas becomes a time of terror for Planet Earth, as the whole of mankind falls under the shadow of the alien Sycorax. Rose needs the Doctor's help, but can she trust a man with a new face? Penelope Wilton returns as Harriet Jones in the Christmas Special.
De Tardis DVD Box

Releasedate: 21 November 2005
De extra's zijn o.a.:
quote:
Commentary on each episode
Russell T. Davies' video diary of the first week of filming"
"Billie Piper's own camcorder footage".
"Episode-specific featurettes" :

• "Deconstructing Big Ben"
  • "Destroying the Lair",
  • "Blitzing London",
  • "Designing Doctor Who"
  • "Building the Emperor Dalek".
    highlights of the first series of Confidential.
    DVD-exclusive episode of Doctor Who Confidential
    a "sneak preview" of Series Two

• [ Bericht 26% gewijzigd door CrazyDutchPunk op 25-07-2005 18:09:20 ]
    pi_29278950
    Maar nu de grote vraag: Wanneer wordt serie 1 op Nederland 3 uitgezonden????

Iemand enig idee?
      zaterdag 30 juli 2005 @ 23:08:58 #276
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_29279634
    ik vond dr. Who altijd keigaaf! heel spannend vooral! Ook veel humor erin, ik kan me nog een stukje herinneren dat ze terug ghaan in de tijd en dat ze in een concorde gaan en dan verbaasd zijn over dat het binnen kleiner is dan buiten!
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
      zaterdag 30 juli 2005 @ 23:14:38 #277
    82471 CrazyDutchPunk
    Just watch me burn...
    pi_29279809
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 22:46 schreef SharazJek het volgende:
    Maar nu de grote vraag: Wanneer wordt serie 1 op Nederland 3 uitgezonden????

Iemand enig idee?
    Maart 2006
    pi_29279825
    Volgens mij is dat nog steeds niet bekend...

Op deze pagina staat onder het kopje "NETHERLANDS" iig nog het volgende "Doctor Who premiere 2006?"
    (hetzelfde als wat werd gezegd in de artikelen op diverse nieuwssites aan het begin van dit jaar)

Wikipedia spreekt over begin 2006 (maart?).
      zaterdag 30 juli 2005 @ 23:16:20 #279
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_29279861

(__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_29279877
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 23:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
    [afbeelding]
    Hij heeft wel wat weg van Eccleston...
      zaterdag 30 juli 2005 @ 23:19:03 #281
    82471 CrazyDutchPunk
    Just watch me burn...
    pi_29279941
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 23:15 schreef euh.. het volgende:
    Volgens mij is dat nog steeds niet bekend...

Op deze pagina staat onder het kopje "NETHERLANDS" iig nog het volgende "Doctor Who premiere 2006?"
    (hetzelfde als wat werd gezegd in de artikelen op diverse nieuwssites aan het begin van dit jaar)

Wikipedia spreekt over begin 2006 (maart?).
    i/d VPRO gids stond Maart 2006 een tijd terug
      zaterdag 30 juli 2005 @ 23:19:14 #282
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_29279947
    ik zie nu dat dit topic gaat over een nieuw gemaakte serie (ik kn dus alleen de oude serie) , ik zal me even bijlezen,. De oude serie zal moeilijk te overtreffen zijn echter, die vond ik geniaal, zeer enerverende sf serie, goed brits antwoord op bs galactica, startrek, starwars, etc.. veel humor vooral! , maar toch zeer spannend, met goede storylines en uitstekend acteerwerk.
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
      zaterdag 30 juli 2005 @ 23:19:49 #283
    82471 CrazyDutchPunk
    Just watch me burn...
    pi_29279962
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 23:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
    ik zie nu dat dit topic gaat over een nieuw gemaakte serie (ik kn dus alleen de oude serie) , ik zal me even bijlezen,. De oude serie zal moeilijk te overtreffen zijn echter, die vond ik geniaal, zeer enerverende sf serie, goed brits antwoord op bs galactica, startrek, starwars, etc.. veel humor vooral!
    Ik vond de nieuwe serie erg goed voor 2005. Heb niets v/d oude gezien
      zaterdag 30 juli 2005 @ 23:21:01 #284
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_29279996
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 23:19 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]

Ik vond de nieuwe serie erg goed voor 2005. Heb niets v/d oude gezien
    zie mijn pics ,maar moet je zeker eens doen.. ik zal tzt de nieuwe eens bekijken als hij langs komt.
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
      zaterdag 30 juli 2005 @ 23:22:19 #285
    82471 CrazyDutchPunk
    Just watch me burn...
    pi_29280034
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 23:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

zie mijn pics ,maar moet je zeker eens doen.. ik zal tzt de nieuwe eens bekijken als hij langs komt.
    Dat duurt nog wel ff
    met Kerstmis pas een special en in mAart 2006 begint i/d UK Seizoen 2 en hier pas seizoen 1
    pi_29287195
    quote:
    [b]Op zaterdag 30 juli 2005 23:21

?? Volgens mij is dit een topic over Doctor Who en niet uit Blake 7 (waar jou plaatjes vandaan komen). Alhoewel een aantal van de acteurs een gastrol hebben gespeeld in Dr. Who:
    Paul Darrow (Avon), in 'Doctor Who and the Silurians' 1970.
    Micheal Keating (Vila), in 'The Sun Makers' 1977.
    Brian Croucher (Travis), in 'Robots of Death' eveneens 1977.
    Jacqueline Pearce (Servalan), in 'The Two Doctors' 1985.

Delen van de oude serie zijn te koop op DVD (nog niet alles) en VHS (het meest 2eHands via e-bay).
    Kijk ook op www.denederlandsedoctorwhopagina.nl

Veel kijkplezier

[ Bericht 3% gewijzigd door SharazJek op 31-07-2005 18:44:58 ]
    pi_29287229
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 23:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
    De oude serie zal moeilijk te overtreffen zijn echter, die vond ik geniaal, zeer enerverende sf serie, goed brits antwoord op bs galactica, startrek, starwars, etc.. veel humor vooral! , maar toch zeer spannend, met goede storylines en uitstekend acteerwerk.
    Hoezo een brits antwoord op??
    Doctor Who bestaat sinds november 1963, toen dacht men nog niet aan de door jou genoemde series. Daar komt bij dat Dr. Who daar totaal niet mee te vergelijken is.
      zondag 31 juli 2005 @ 14:36:47 #288
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_29293015
    Ik was vorige week in Glasgow en toen liep ik door Sauchiehall Street (de Kalverstraat van Glasgow) en kijk eens wat ik tegen kwam:

[img=http://img303.imageshack.us/img303/15/drwhoonholiday1qc.th.jpg]

pi_29295175
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 14:36 schreef Witchfynder het volgende:
    Ik was vorige week in Glasgow en toen liep ik door Sauchiehall Street (de Kalverstraat van Glasgow) en kijk eens wat ik tegen kwam:
    Geweldig

Een van de laatst overgebleven orginelen!
      zondag 31 juli 2005 @ 15:52:55 #290
    85299 HarigeKerel
    Ontvacht dus Tabee
    pi_29295448
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 14:36 schreef Witchfynder het volgende:

[img=http://img303.imageshack.us/img303/15/drwhoonholiday1qc.th.jpg]

Ben je er ff ingegaan om te zien of je Billie Piper ( ) kon umm, begroeten?
    "Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
    pi_29300532
    sommige mensen weet niet veel van doctor who
    ik ben ook maar 13 maar SharazJek is mijn pa dus ik weet namelijk veel
    maar bloodhoundfromhell weet niet veel van de huidige serie
    FOK IT!!
    Take me to the Cheese-Factory.
    Your question will not be answered...
      zondag 31 juli 2005 @ 22:56:37 #292
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_29308472
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 15:52 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Ben je er ff ingegaan om te zien of je Billie Piper ( ) kon umm, begroeten?
    Hij was op slot.

Overigens was er op dat punt een hoop te zien in Schotland Wauw, Schotse meisjes
      zondag 31 juli 2005 @ 22:57:35 #293
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_29308503
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 15:43 schreef SharazJek het volgende:

[..]

Geweldig

Een van de laatst overgebleven orginelen!
    Dat ding was wel netjes geschilderd en dicht gemaakt. Volgens mij had het ook echt geen functie meer, dus ik denk dat het er voor de leuk staat.
    pi_29310448
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 22:57 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Dat ding was wel netjes geschilderd en dicht gemaakt. Volgens mij had het ook echt geen functie meer, dus ik denk dat het er voor de leuk staat.
    Ik heb nog ergens een artikel hierover! Het is een stukje geschiedenis van Engeland. Die telefooncellen zijn ergens in de jaren '50 bedacht en gemaakt. Als ik tijd heb zal ik het artikel opzoeken! Leuk in ieder geval dat je een orginele hebt gezien
    pi_29313077
    quote:
    Op maandag 20 juni 2005 18:49 schreef Borin het volgende:
    Daar zat ie dus in... Hij kwam me bekend voor, maar ik kon hem niet thuisbrengen.
    pi_29434209
    wel gaaf dat je zoiets tegen komt! alleen wel heel jammer dat je er niet in kon ofnie?
    Would you like a jelly Baby?
      vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:19:58 #297
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_29449205
    Idd, maar wat is er in zo'n ding te zien? Er heeft nooit meer dan een telefoon ingestaan.

Wat nog erger is, is dat Jamba en die andere kutsites niet de Dr Who theme hebben, terwijl elke Britse ringtonesite het wel heeft, maar die kunnen wij niet bestellen! Nou ja, dan maar een irda-port kopen.
      FOK!fossiel zondag 7 augustus 2005 @ 21:47:03 #298
    8443 cptmarco
    it's captain...
    pi_29492258
    Vanavond was er weer een geweldige aflevering op BBC3, jammer genoeg was het wel een dubbele aflevering. Dat wordt dus een weekje wachten....
    pi_29520857
    heeft eigenlijk niemand zich afgevraagt of davros een nieuwe imperial dalek leger heeft gemaakt?
    want er waren twee groepen renagede en imperial ik vraag me af zou hij terug komen in de christmas special?? ik weet niet zeker de doctor weet natuurlijk ook niet dat davros nog leeft
    hij is er nooit achter gekomen want in rememberance of the daleks is hij ontsnapt nadat skaro explodeerde maar voordat heeft de doctor dat tv dingetje uitgezet ik ben benieuwd op bbc site bij
    video diary trouwens een bijna compleet silvere dalek gezien het moet een nieuwe zijn want het oogstuk was compleet zwart met een lichtje erin!!!! ik ben dus erg benieuwd!!
    Would you like a jelly Baby?
      maandag 5 september 2005 @ 22:32:03 #300
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_30302905

Vintage police box materialises in Glasgow.

A police box has been discovered embedded in a brick wall in Glasgow's east end.

The Mark Two cast-iron box dates back to 1912, and is the oldest known example in the city.

According to the Evening Times, a curious worker found the box earlier this year. Glasgow Police Museum plan to rescue it, restore it to its former glory and put it on display from next spring.

Alastair Dinsmor, of the police museum, said: "It was undisturbed until we opened it for the first time in 70 years, finding an Oxo tin and a spoon inside."

Meanwhile, new hi-tech police boxes are being introduced to Glasgow. They will be equipped with three computers, touch-screen technology and CCTV cameras. however, they won't look like traditional TARDIS boxes, as the BBC now owns the copyright to the classic design.

En dan is het niet eens de TARDIS die ik zag.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')