abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juni 2005 @ 16:18:29 #176
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_27745490
Correctie:
in aflevering 2 zaten er al genoeg hints...bv "this is definitely the bad wolf scenario'...

Ik blijf bij mn theorie dat de Face of Boe een soort 'spelleider' is die toeschouwers langs 'rampsituaties' leid, dan niet in scene gezet.
Dit gebeurde al in Episode2 en zou dus Bad Wolf TV kunnen zijn.

Adam komt ook terug volgens hardnekkige geruchten, ik denk dat die uiteindelijk de Daleks gaat helpen.
Het is nu wel duidelijk ondertussen dat de Dalek die we eerder dit seizoen zagen, niet dood is gegaan zoals we dachten...
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  woensdag 8 juni 2005 @ 16:41:33 #177
122397 sciscens
mysterious power source
pi_27746352
Rijtje theorieën:
- De TARDIS wordt gedeeltelijk bezeten door de Master (u weet wel , die is in de film uit 1996 opgeslokt door the eye of the TARDIS), maar de Bad Wolf rode draad heeft niets met The Master te maken. Die komt geheel niet voor in dit seizoen.
- Adam zou Davros (de schepper van de Daleks) blijken te zijn. (Er is ooit gesproken over een derde oog en had Adam niet een extra gat in zijn hoofd. Creatief uitleggen)
- De Dalek in aflevering 6 is niet dood en heeft het leger gemobilseerd.
- Eccleston is niet The Doctor (wie weet halen ze nog als hint voor de dag dat er geen regeneration scene is geweest. In feite is die niet gedaan omdat het te duur was om de Doctor uit de film in de serie te laten optreden (copyrights...))

De hints wijzen vrij duidelijk naar roodkapje en de grote boze wolf. Rose draagt ook veel rood in de serie.

Ik snap alleen Jack Harkness niet. Hij kan niet de rol van de jager vervullen. Dat zouden ofel de nieuwe Doctor of The Watcher moeten zijn. Wie is hij, want hij is een tijdreiziger.
  woensdag 8 juni 2005 @ 16:45:23 #178
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_27746504
1e en 2e theorie kun je de deur uitgooien.
Wat de meeste 'fans' vergeten is dat er een hele nieuwe generatie is die nu pas instroomt.
Die zal niets snappen van een Davros of een Master....
Russell T Davies is daar heel duidelijk in geweest.
En de scene is bewust niet gedaan om de link naar de vorige doctor niet te leggen...niet vanwege copyrights(die liggen immers allemaal bij de BBC).

Jack Harkness schijnt in het volgende seizoen te zitten, er gaan zelfs roddels dat Billie Piper (Rose) de serie bewust verlaat omdat de BBC zinspeelt op een spin-off....

Ik verwacht wel dat het 'surfboard' van afgelopen week nog een belangrijke rol gaat spelen in de laatste aflevering/Xmas special.. het was me iets teveel uitleg voor zo weinig belang in de uiteindelijke afloop...
  woensdag 8 juni 2005 @ 17:08:59 #179
14940 Borin
¡ɯo pɹ&#
pi_27747362
Zeg, je kent de gekleurde BBC-blokjes wel toch?

Rood: One
paars: Two
blauw: Three
Zwart: Four etc.

gisteren stond er tijdens een aantal aankondigingen geen
[B][B][C]
ONE

maar...
[B][A][D]
WOLF
¡ɯo pɹǝǝʞɹǝʌ ʞı ʇız ɾıɯ uǝƃןoʌ
  woensdag 8 juni 2005 @ 17:26:03 #180
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_27747833
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:41 schreef sciscens het volgende:
geen regeneration scene
Als niet-Doctor Who expert, kun je dit ff toelichten?
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 8 juni 2005 @ 17:30:39 #181
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_27747996
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 17:26 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Als niet-Doctor Who expert, kun je dit ff toelichten?
de doctor heeft 13 levens...
Dit is in het leven geroepen omdat de originele 1e doctor er mee stopte en de BBC doorwou met de serie.
Na z'n dood veranderd een Time Lord in een nieuwe gedaante....
Er gaan nu geruchten dat omdat alle andere Time Lords dood zijn, en de 13 levens een 'wet' was de serie gewoon langer door kan gaan...
  donderdag 9 juni 2005 @ 12:16:51 #182
122397 sciscens
mysterious power source
pi_27770299
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:45 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
1e en 2e theorie kun je de deur uitgooien.
Wat de meeste 'fans' vergeten is dat er een hele nieuwe generatie is die nu pas instroomt.
Die zal niets snappen van een Davros of een Master....
Russell T Davies is daar heel duidelijk in geweest.
http://www.imdb.com/title/tt0436992/guests

Scroll naar aflevering 13. Davros zit erin.

En in latere series kan altijd nog blijken dat Adam Davros is. Het is niet nodig dezelfde acteur te nemen, want Davros zal er een stuk anders uitzien dan Adam. Davros is volgens de oude series geen mens, maar de schrijvers zijn inventief genoeg om daar iets op te verzinnen.

Het lijkt me sterk dat Adam nooit meer terug komt in de serie. Hij heeft tenslotte enorm veel kennis en een interessante gimmick. Ik zie hem in de toekomst nog wel terugkomen als slechterik. Just a hunch.
  donderdag 9 juni 2005 @ 12:20:10 #183
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_27770381
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 12:16 schreef sciscens het volgende:

[..]

http://www.imdb.com/title/tt0436992/guests

Scroll naar aflevering 13. Davros zit erin.

En in latere series kan altijd nog blijken dat Adam Davros is. Het is niet nodig dezelfde acteur te nemen, want Davros zal er een stuk anders uitzien dan Adam. Davros is volgens de oude series geen mens, maar de schrijvers zijn inventief genoeg om daar iets op te verzinnen.

Het lijkt me sterk dat Adam nooit meer terug komt in de serie. Hij heeft tenslotte enorm veel kennis en een interessante gimmick. Ik zie hem in de toekomst nog wel terugkomen als slechterik. Just a hunch.
IMDB zegt niets.
Elke fan kan info submitten...
Het lijkt me HEEL erg sterk!
  donderdag 9 juni 2005 @ 12:34:37 #184
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_27770748
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 17:30 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]

de doctor heeft 13 levens...
Dit is in het leven geroepen omdat de originele 1e doctor er mee stopte en de BBC doorwou met de serie.
Na z'n dood veranderd een Time Lord in een nieuwe gedaante....
Er gaan nu geruchten dat omdat alle andere Time Lords dood zijn, en de 13 levens een 'wet' was de serie gewoon langer door kan gaan...
Dus ze kunnen nog 2, 3 acteurs aan nemen voordat de koek op is?
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 9 juni 2005 @ 12:35:40 #185
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_27770769
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 12:34 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Dus ze kunnen nog 2, 3 acteurs aan nemen voordat de koek op is?
Officieel wel ja...
maar meestal gaan Doctor's wel een paar seizoenen mee.
  donderdag 9 juni 2005 @ 12:42:41 #186
122397 sciscens
mysterious power source
pi_27770937
Ik denk dat de schrijvers er een truc op hebben gevonden om geen Doctor 'verspild' te hebben. Anders hadden ze David Tennant wel meteen voor de Doctor laten spelen.

Het einde van de serie zal zeker verrassen. Ik heb gelezen dat de BBC meerdere scenario's heeft opgenomen, zodat zelfs de acteurs het einde niet zouden kunnen verraden.
  donderdag 9 juni 2005 @ 12:47:46 #187
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_27771082
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 12:42 schreef sciscens het volgende:
Ik denk dat de schrijvers er een truc op hebben gevonden om geen Doctor 'verspild' te hebben. Anders hadden ze David Tennant wel meteen voor de Doctor laten spelen.

Het einde van de serie zal zeker verrassen. Ik heb gelezen dat de BBC meerdere scenario's heeft opgenomen, zodat zelfs de acteurs het einde niet zouden kunnen verraden.
Het einde is herschreven toen er besloten werd dat Chris Eccleston definitief wegging en de Xmas special besteld werd.
En zoals eerder gezegd:
Als alle andere Time Lords dood zijn, is er dus geen 'etiquette' meer en kan de doctor re-generaten tot in het oneindige
  donderdag 9 juni 2005 @ 14:16:00 #188
122397 sciscens
mysterious power source
pi_27774052
Maar even algemeen hulde aan de BBC voor deze serie.

Zelfs buiten de serie de fans beïnvloeden. Geloof maar dat ze bij elk nieuwsbericht hebben nagedacht. Ze weten dat ze daarmee de gedachten van de fans kunnen sturen. En ook gaaf om de websites te regelen. De site van Clive uit alfevering 1 bestaat ook echt.
  donderdag 9 juni 2005 @ 14:18:39 #189
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_27774159
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 14:16 schreef sciscens het volgende:
Maar even algemeen hulde aan de BBC voor deze serie.

Zelfs buiten de serie de fans beïnvloeden. Geloof maar dat ze bij elk nieuwsbericht hebben nagedacht. Ze weten dat ze daarmee de gedachten van de fans kunnen sturen. En ook gaaf om de websites te regelen. De site van Clive Mickey uit alfevering 1 bestaat ook echt.
en ook badwolf.org
pi_27778756
Als ik al deze commentaren lees over de nieuwe serie van Doctor Who, dan neem ik mijn petje af voor Russell T. Davies.
De serie was op sterven na dood (we hebben 16 jaar moeten wachten, de film niet meegerekend) en dan op deze manier de serie nieuw leven inblazen, geweldig!!!

Het benieuwd mij ook wie nu precies de 'bad wolf' is. Geen enkel idee, ik laat me in ieder geval verassen.
Nog een paar dingen:
1- De Doctor was degene die 'aannam' dat alle Daleks uitgestorven zouden zijn, maar is dat wel zo zeker? Davros was inderdaad geniaal en is de creator van de Daleks, zolang hij bestaat, bestaan zij. Van Davros was op het eind van de oude serie niet veel meer over!
2- Speculaties zijn er ook dat de Time Lords niet uitgestorven zijn, de Doctor is er niet zeker van. Hij redeneert; als ze er nog zouden zijn zou ik het weten!
3- De regeneraties, inderdaad kan een Time Lord 12x regenereren, maar ook hier is ruimte voor meer. De orginele Time Lords hebben de mogelijkheid om een geheel nieuwe cyclus te starten. Het laatste voorkomen van de Master is immers ook maar gestolen (hij was aan het einde van zijn 13e incarnatie).
Afijn allemaal theorietjes, zoals met zoveel dingen, zullen we moeten afwachten

Veel kijkplezier!
First things first, but not necessarily in that order!
www.denederlandsedoctorwhopagina.nl
  zaterdag 11 juni 2005 @ 11:26:33 #191
122397 sciscens
mysterious power source
pi_27829195
In de aflevering is die site van Clive, maar volgens internet is Mickey er inmiddels de nieuwe webmaster inderdaad.

Is Jack Harkness misschien een timelord?
quote:
Jack
Age: "Old enough to know better. Toung enough not to want to."
Home: "Wherever I lay... Actually, that'll do."
Job: "Work makes Jack a dull boy."
Starsign: "Oh, I think we're compatible without all that. What's you name?"

The Doctor
Home: "Next question."
Job: "Escape"
Starsign: "You must be kidding."
Allebei antwoorden ze ontwijkend op de vragen. Met name letten op Home. Hebben ze allebei niet. Als Jack geen timelord is, is hij op een andere manier hetzelfde als The Doctor.
pi_27843477
Na de aflevering van vanavond, begint het erop te lijken dat Davros de Bad Wolf is..........

Ik denk niet dat Jack Harkness een Time Lord is (tenminste niet raszuiver). Wat me wel heel erg opvalt is het feit dat de Doctor hem volledig vertrouwt en dat hij veel van Time Lord technologie afweet.

De aflevering van vanavond was in ieder geval top

Ik ga em zometeen weer kijken
  zaterdag 11 juni 2005 @ 21:54:32 #193
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_27844440
Ja, ik zat ook steeds aan Davros te denken.

Zou de laatste aflevering een extra lange zijn? De BBC-mevrouw zei dat de gehele week hints gegeven gaan worden. 7 Dagen hints voor een ep van 45 minuten lijkt me erg overkill.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 23:25:42 #194
122397 sciscens
mysterious power source
pi_27846265
Het lijkt me nu iets te simpel. Er zijn nog teveel vragen.

Volgens mij kán the Doctor sowieso nooit met zekerheid weten of álle timelords uitgeroeid zijn. Waarom zouden anderen niet net als hij hebben kunnen ontsnappen.

Nog eentje: The Doctor reist in de tijd. Tijd verloopt voor hem niet in de juiste volgorde, dus kan hij helemaal niet de laatste time-war achter zich hebben gelaten. Misschien is hij wel in een time war van voor zijn bestaan beland. Hij bezoekt de aarde wel in de 20e en 21e eeuw, maar dat betekent niet dat hij volgens onze tijdtelling in de 11e of 12e eeuw geboren is. Dat kan evengoed veel later of vroeger zijn. Voor de kijker is het niet te volgen wat eerder, later of wanneer is.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 23:34:37 #195
122397 sciscens
mysterious power source
pi_27846462
Nog steeds denk ik dat er iets meer onthullingen in de aflevering van volgende week moeten zitten. Er is veel informatie die the Doctor niet lijkt te verwerken. Hij stelt bijvoorbeeld geen vragen over de afkomst van Jack Harkness. Dat vind ik vreemd.

Maar ook ontdekt the Doctor dat hij zélf de geboortevan the fourth great and bountiful human empire heeft voorkomen. En wat doet hij met die wetenschap?
pi_27847121
Irritant allemaal niet?
Dat hij geen verdere vragen over Jack stelt is ook vreemd. Maar misschien weet de Doctor al wie hij is! By the way, het figuur Captain Jack vind ik persoonlijk prachtig gevonden.

En inderdaad tijd is voor de Doctor en de Tardis slechts iets relatiefs.

Zoals ik al opmerkte, afwachten dus!
  zondag 12 juni 2005 @ 08:24:39 #197
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_27850887
Ik blijf er bij:
Davros of The Master KAN gewoon niet.

Het 'probleem' met alle oude fans die vorige series kennen is:
Zij begrijpen niet dat er een nieuw publiek(waar ik ook toebehoor) waarvoor dit de eerste serie is.
Het is ONMOGELIJK om volgende week in 40 minuten(hij is helaas niet langer) uit te leggen, wie Davros of The Master is.
Er moet dan teveel uitgelegd worden en afgerond worden...
Mogelijkheid is wel dat het een bestaand karakter is die in de loop van het nieuwe seizoen veranderd in een oud karakter.
  zondag 12 juni 2005 @ 09:57:49 #198
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_27851208
quote:
Op zondag 12 juni 2005 08:24 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Mogelijkheid is wel dat het een bestaand karakter is die in de loop van het nieuwe seizoen veranderd in een oud karakter.
Jack
  zondag 12 juni 2005 @ 11:21:32 #199
122397 sciscens
mysterious power source
pi_27851948
Ik volg de serie ook nu pas voor het eerst en heb het verhaal achter de Daleks, waar Davros dus onderdeel van uitmaakt, ook alleen maar gehoord van verhalen. Van The Master weet ik omdat ik de film heb gezien.

Ik zou het heel sterk vinden als de Master ineens opduikt. Davros is gewoon logisch. De maker van de Daleks heeft het uitgeroeide ras gewoon omnieuw gemaakt. "They survived through me."
pi_27852143
Iedere dag waren er dus hints.. waaronder in het programma na Doctor Who gisteren, 'Come And Have A Go'. Bij een vraag was er een clip, en daarin zag je het stukje gelijk na die trailer die je aan het eind van de Doctor Who aflevering kwam. De Daleks riepen daarin iets van "He is the God of the Daleks", heel vererend enzo...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')