Ik ben ook te lang niet geweest. En al veel te lang niet bij mijn favoriete restaurant in Schagen, want die waren steeds dicht als wij wilden komen. Wel nog eens ergens anders gaan eten, maar dat beviel niet zo goed.quote:Op woensdag 23 maart 2005 13:27 schreef shredder het volgende:
Het wordt tijd om weer eens een keertje lekker uit eten te gaan.
Dan ben ik wel benieuwd naar welke rest. je naar toe ga in Schagen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 13:32 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik ben ook te lang niet geweest. En al veel te lang niet bij mijn favoriete restaurant in Schagen, want die waren steeds dicht als wij wilden komen. Wel nog eens ergens anders gaan eten, maar dat beviel niet zo goed.
Maar er schijnt ook een nieuw restaurant geopend te zijn (nog een, voor een dorpje met 17.000 inwoners hebben we erg veel restaurants). Dus wellicht gaan we daar binnenkort wel eens een kijkje nemen.
Meestal is het toch Tov of Chica Chica. Mijn ouders gaan ook nog wel eens bij Cesme eten, maar ik ben in al die tijd maar 2 keer mee geweest. Bij de Brasserei ben ik nu 2 keer geweest, maar vond ik beide keren niet geweldig.quote:Op woensdag 23 maart 2005 13:45 schreef shredder het volgende:
[..]
Dan ben ik wel benieuwd naar welke rest. je naar toe ga in Schagen.
Ken ik allemaal niet, volgens mij.quote:Ik wil ook wel eens een keer naar Parkheuvel, maar om echt 'sjiek' te gaan eten ga ik naar de Hermitage in Rijsoord. Bediening is afstandelijk, maar wel lekker.
Dit maakt me wel heel nieuwschierig naar het type restaurant. Kanibalen ?quote:Op woensdag 23 maart 2005 13:45 schreef shredder het volgende:
Bediening is afstandelijk, maar wel lekker.
8 drankjes lukt mij normaal ook wel gemakkelijk,quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:17 schreef Lempicka het volgende:
Ik kan trouwens makkelijk acht drankjes onthouden.. maar dat is oefening..
quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:59 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Dit maakt me wel heel nieuwschierig naar het type restaurant. Kanibalen ?
Of mooie dames?
Of mooie heren.quote:Geslacht: Vrouw
Meer dan 8 drankjes?quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:29 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
8 drankjes lukt mij normaal ook wel gemakkelijk,
maar soms heb ik die avond ervoor weer allerlei naar spul gehad waardoor me geheugen me weer helemaal in de steek laat
Wel even bij de les blijven, ik had het over:quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:38 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
ligt er aan wat, als alle kerels bier drinken een stuk meer natuurlijk
Ik moet ook alles uitleggen hier...quote:maar soms heb ik die avond ervoor weer allerlei naar spul gehad waardoor me geheugen me weer helemaal in de steek laat
Mise & Place?quote:Op woensdag 23 maart 2005 10:03 schreef McBernie het volgende:
Bedankt voor de informatie! Gaat wel goed komen vanavond!
Het is trouwens een diner voor de abn-amro.
110 bier en 4 cola?quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:45 schreef portier het volgende:
Zo heb ik wel eens 114 drankjes in 1 keer onthouden.
Een kwartier voor het sluiten van de bar komt er een groep van 55 man de bar in lopen. Één van die gasten zei, doe iedereen maar 2 bier. Dat was dus tap opengooien en dienbladen vol op de bar zetten, niet bij te houden. Tegen de tijd dat alles getapt was diende de volgende ronde zich alweer aan. Ik geloof dat we aan het einde maar gewoon 300 bier op de rekening gezet hebben, iedereen was in een half uurtje verdwenen oid. Wel 20 euro fooi gekregen van die gastquote:
ben ik helemaal met je eens, ik was meer benieuwd of jullie bijvoorbeeld ten alle tijden met diendoeken lopen of alleen wanneer nodig,quote:Op woensdag 23 maart 2005 17:48 schreef Euc- het volgende:
Ja tuurlijk werken wij met diendoeken. Als ik soms zie wat voor tere mannetjes/vrouwtjes er rondlopen, die zelfs al gfillen als ze een kop thee vastpakken en het iets te warm is.
Waarom zouden wij trouwens niet met diendoeken rondlopen? Als die borden net uit een oven van 100 graden komen is geen mens die die dingen vastpakt hoor.
Verder wordt er altijd gedacht dat eten/werken in een luxe restaurant altijd een stijve bedoeling is. DIT IS DUS ABSOLUUT NIET ZO. Meestal is de bediening altijd heel vrij, spontaan en graag een praatje makend. Ze willen het je gewoon naar je zin maken, maar wel rekening houden met etiquette. En de gastheren/vrouwen die daar werken weten die zo toe te passen dat je het vaak niet merkt en alsof het gewoon zelfsprekend is
Je had ze moeten zien toesnellen...quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:58 schreef krakkemieke het volgende:
Ja, Obli, ik zou ook de kurk eruit gevist hebben...... Ik weet best dat het niet hoort, maar ik ben het thuis zo gewend. Daar mag ik het, want ik duw de kurken er ook altijd in! Lol!
Is dit geen doodszonde dan? In de restaurants waar ik gewerkt heb werden altijd op temperatuur gebrachte borden gebruikt maar nooit borden die bij bereiding gebruikt zijn. De borden die waren niet extreem warm, tenzij ze te lang in het luik hadden gestaan. Maar een bord zo uit de over op tafel?? Lijkt me levensgevaarlijk (nou jaquote:Op woensdag 23 maart 2005 17:48 schreef Euc- het volgende:
Waarom zouden wij trouwens niet met diendoeken rondlopen? Als die borden net uit een oven van 100 graden komen is geen mens die die dingen vastpakt hoor.
verkapte tvpquote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:37 schreef portier het volgende:
Ik zou nooit in de echt luxerestaurants willen werken. Al die verplichte regeltjes en vooral alles onthouden.
quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:59 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Dit maakt me wel heel nieuwschierig naar het type restaurant. Kanibalen ?
Of mooie dames?
Dat het niet in Schagen is, dat begreep ik, dan zou ik het wel kennen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 15:56 schreef shredder het volgende:
En Angel, Parkheuvel ligt in Rotterdam, niet Schagen.![]()
15 uur! Dat zijn de dagen hequote:Op donderdag 24 maart 2005 03:20 schreef McBernie het volgende:
Zo ben eindelijk thuis :S 15 uur gewerkt :S Maar das ook destemeer loon:D Trouwens voor de geinteresseerde, het was in het NEMO. En via studentenwerk. Mise en Place was het dus niet, heb ik wel voor gewerkt trouwenslang leve MEP events
Maarrr het ging allemaal erg lekker!! alleen wordt je na 10 uur toch wel moe :S
Bedankt iedereen voor de informatie en ga er vooral mee door want je bent nooit te oud om te leren
Het werd georganiseerd door het interne evenementen bureau van het nemo zelf, en die heeft dus ook eigen personeel (ik werk dus voor het nemo). En als cateraar huurt nemo dan (meestal) martinair in.quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:54 schreef tim2308 het volgende:
[..]
15 uur! Dat zijn de dagen he![]()
Voor welke cateraar was het? Of catert Nemo zelf ook?
Leuk he die Horeca, al zo vaak meegemaakt, 40 uur in een weekendje werken.quote:Op donderdag 24 maart 2005 17:03 schreef McBernie het volgende:
[..]
Het werd georganiseerd door het interne evenementen bureau van het nemo zelf, en die heeft dus ook eigen personeel (ik werk dus voor het nemo). En als cateraar huurt nemo dan (meestal) martinair in.
en tja, 15 uur zijn zeker hele pittige dagen, ben nog steeds moe
Ik heb ook wel eens van 16:00 tot 10:oo de volgende dag gewerkt toen er in het jongerencentrum, waar ik dus achter de bar stond, een concert was van 3 bands die ook in het centrum bleven slapen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:39 schreef Chielus het volgende:
[..]
Leuk he die Horeca, al zo vaak meegemaakt, 40 uur in een weekendje werken.
Moeten we [CENTRAAL] Werken in de HORECA maar weer eens uit de kast halen....quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Met etiquette heeft dit overigens niets meer te maken
Hey leuk MPS, wie was er PM?quote:Op donderdag 24 maart 2005 17:03 schreef McBernie het volgende:
En als cateraar huurt nemo dan (meestal) martinair in.
Het boek is niet meer leverbaar. Misschien meer aanbevolen sites anyone?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:15 schreef ROG het volgende:
Ontopic: Leerzaam boekwerkje over etiquette; "Hoe hoort het eigenlijk?"
Ik bedoel sites over etiquette. Zoals Omgangsvormenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 18:36 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Oftewel, zoek even bij vergelijk.nl op ISBN, dat vind je bij Proxis; 9023010159
Dat zou ik niet weten. Ik dacht dat je het boek wilde hebben, je begon zo verdrietig te kijken toen het niet leverbaar bleek te zijn.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 18:47 schreef shredder het volgende:
[..]
Ik bedoel sites over etiquette. Zoals Omgangsvormen
Nee hoor, vond het jammer van een 'dode' link.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 18:50 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat zou ik niet weten. Ik dacht dat je het boek wilde hebben, je begon zo verdrietig te kijken toen het niet leverbaar bleek te zijn.
Bron http://etiquette.pagina.nl/quote:Wijn: wie proeft, wie serveert?
In het restaurant vraagt de ober wie de wijn zal proeven. Thuis hebt u in deze ge-emancipeerde tijd de keuze: als de gastheer de wijn ontkurkt, zal hij hem voorproeven en vervolgens de glazen vullen. Daarna is het aan de gastvrouw om als het eerste het glas te heffen. Het mag echter ook net andersom.
quote:Rechts van de gastheer zit de belangrijkste vrouwelijke gast.
Tenzij de gastheer en belangrijkste vrouwelijke gast partners van elkaar zijn, dus?quote:Partners zitten nooit naast elkaar.
Ja, je denkt er niet meteen na als je gaat zitten, nee ik mag niet naast je zitten. Is dat om makkelijker een gesprek met elkaar te voeren?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 19:16 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Tenzij de gastheer en belangrijkste vrouwelijke gast partners van elkaar zijn, dus?
Overigens is het meeste erg vanzelfsprekend. Ik sta alleen wel op als ik dat wil (maar dat is niet vaak), en zal ik een goede kennis ook wel even gedag zeggen (mits we beiden niet zitten te eten, dus tussen gangen door).
quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:25 schreef Euc- het volgende:
Wat een onzin lees ik hier weer allemaal. Inzetten en uithalen doe je beide rechts. Het uitserveren (Service à l'anglaise avec guéridon) doe je vanaf links. Hoewel dit ook niet altijd kan bij bv een tafeltje van 2 oid.
Daarbij is bij het SERVEERGEREED MAKEN de volgorde van inschenken: Fris, Gedistilleerd, Warm en Bier.
En bij het SERVEREN: Bier, Warm, Gedistilleerd en als laatste fris.
vorige werkgever had een teras van max 150 tafels .. op de 'rustige' zondagmiddag stonden er toch gauw een stuk of 50 en zelden had je een collega erbij behalve de barkeeperquote:Op woensdag 23 maart 2005 11:17 schreef Lempicka het volgende:
Ik kan trouwens makkelijk acht drankjes onthouden.. maar dat is oefening..
voor een terras is dat ook geen probleem, alleen een luxer restaurant wel. Maar in een echt luxe restaurant heb je meestal genoeg gastheren/vrouwen dat je per tafel er 1 neer kunt zettenquote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:02 schreef krakkemieke het volgende:
Nou hoor..... Ik heb liever een aardige persoon met opschrijfboekje dan een hooghartig type....
Of ze komen met zn vieren een tafel van 4 bedienen, waarvan eentje van de obers weet wie wat heeft. Soort gerechtendans krijg je dan.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:15 schreef Euc- het volgende:
[..]
voor een terras is dat ook geen probleem, alleen een luxer restaurant wel. Maar in een echt luxe restaurant heb je meestal genoeg gastheren/vrouwen dat je per tafel er 1 neer kunt zetten
Gebeurd bij Da Vinci met regelmaat, maar dat komt ook omdat we best veel leerlingen hebben. (Ik sta zelf in de keuken)quote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:20 schreef tim2308 het volgende:
Dat lijkt me kicken! 1 op 5 tot 10 lopenMaar heb je dan nog wel wat te doen tussendoor???
Nico! Ben zn achternaam even vergeten.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |