- Wat doe je precies: afwassen, kelner, kok, keukenhulp, sommelier, onthaal, poetsen...
Ik werk via een landelijk horecauitzendbureau als kelner voor met name partycateraars, al dan niet op vaste locatie. Dit varieert van simpele openingen tot partijen voor het koninklijk huis en de regering.
- Ben je tevreden over je loon en werkuren en maak je veel overuren
Ik verdien 8,42 bruto per uur; dat is functiegroep 2. Eigenlijk moet ik functiegroep 3 hebben omdat we gastencontacten hebben (*) en wat functiejaren erbij mag ook wel, maar helaas, het zij zo. Ik werk gemiddeld 42 uur per week, maar ben ongeveer 60-70 uur per week van huis omdat ik landelijk werk en veel (onbetaald) moet reizen, wachten en nazitten.
- Vind je het erg te werken terwijl andere mensen vrije tijd hebben
Nee, ben dan ook erg blij dat ik met kerst mag werken. Al die stomme feestdagen...
- Wat vind je de positieve punten aan de job en welke de negatieve
Pos: veel afwisseling, leuke gasten, leuke collega's
Neg: veel tijdlekkage door reizen en wachten, laag salaris, ombouwen en afcateren
- Ben je zelfstandige of werk je in een zaak
Freelance via een uitzendbureau
- Ooit rare, bizarre of grappige dingen meegemaakt
- Ooit een enorme blunder gemaakt
Op een belangrijke partij H.K.H. Maxima laten wachten op koffie omdat ik bezig was met een andere gast. Pas toen ik goed keek, zag ik dat het H.K.H. Maxima was en was ik blij dat er geen bobo van de partycateraar aanwezig was. Gelukkig vatte ze het goed op...
(*) Zie het referentiehandboek, te downlaoden op
http://www.horecalink.nl/ (wel even registreren)
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan