Ik werk al vanaf begin februari bij een café in Den Bosch genaamd Zomers & Zomers. We verhuren stepjes en dat zorgt altijd voor een hoop extra mensen in de zaak. Ik werk op zaterdagmiddag in de (kleine) keuken die we hebben en als ober op de drukke momenten. Ik verdien netjes, ongeveer 7,50 per uur incl. fooi en ik werk alleen op zaterdagmiddag omdat ik nog studeer. Ik heb vaak zat blunders gemaakt, zoals bijvoorbeeld een nog bevroren tosti meegeven of 2 tosti's door elkaar halen zodat 2 mensen van 2 tosti's 1 helft kreeg etc... Dat wil wel eens gebeuren als het chaos is.quote:Op dinsdag 16 november 2004 18:04 schreef ZedKet het volgende:
- Wat doe je precies: afwassen, kelner, kok, keukenhulp, sommelier, onthaal, poetsen...
- Ben je tevreden over je loon en werkuren en maak je veel overuren
- Vind je het erg te werken terwijl andere mensen vrije tijd hebben
- Wat vind je de positieve punten aan de job en welke de negatieve
- Ben je zelfstandige of werk je in een zaak
- Ooit rare, bizarre of grappige dingen meegemaakt
- Ooit een enorme blunder gemaakt
...
Geaccrediteerd?quote:Op dinsdag 14 december 2004 22:33 schreef tim2308 het volgende:
- Wat doe je precies: afwassen, kelner, kok, keukenhulp, sommelier, onthaal, poetsen...
Ik werk via een landelijk horecauitzendbureau als kelner voor met name partycateraars, al dan niet op vaste locatie. Dit varieert van simpele openingen tot partijen voor het koninklijk huis en de regering.
Dezelfde baas, andere vestiging.quote:Op zondag 2 januari 2005 01:37 schreef tim2308 het volgende:
Yep.... goedgekeurd dus door de AIVD.Jij ook? Waar werk je dan voor?
quote:Op zondag 2 januari 2005 01:47 schreef tim2308 het volgende:
Nu ga ik wel heel nieuwschierig worden hahaDe vraag van hoe je weet wie mijn baas is, heb ik al opgelost, maar wie jij bent is me nog even een raadsel.... - ik weet inmiddels wel voor welke vestiging je werkt!
Probeer een horeca-uitzendbureau, lekker divers. En heel leuk werk.quote:Op zondag 2 januari 2005 01:53 schreef Sport_Life het volgende:
T lijkt me wel gaaf om als ober te werken, dus: Terugvindtpost. Is overigens als bijbaan, ben de supermarkt beetje zat
Gewoon een collega.quote:Op zondag 2 januari 2005 02:14 schreef tim2308 het volgende:
Vervelend is alleen dat ik niet weet wie jij bent... Ik kan daar altijd slecht tegen...
nachtwacht?quote:Op woensdag 5 januari 2005 13:19 schreef The-1 het volgende:
3 avonden per week (do, vrij, za) achter de bar in een Nachtcafe in Breda, erg gezellig, verdiend goed, en altijd feest
Waarschijnlijk wel.quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:33 schreef tim2308 het volgende:
@Rog, moet jij in februari ook naar dat roemruchte tennistoernooi?
hmm waar vindt je zoiets?quote:Op zondag 2 januari 2005 02:09 schreef ROG het volgende:
[..]
Probeer een horeca-uitzendbureau, lekker divers. En heel leuk werk.
In grote steden, steden met een hotelschool.quote:
Betaalt de Mac zoveel per uur excl. reserveringen? Functiegroep 3 dus. En ook nog zondagstoeslag??? Wow!quote:Op donderdag 6 januari 2005 10:11 schreef Delenlill het volgende:
- Ben je tevreden over je loon en werkuren en maak je veel overuren
Ik verdien ongeveer 8.75 euro bruto per uur, op zondag en feestdagen komt daar 50 procent boven op. Dus ja ik ben er wel tevreden mee.
Welke werkgever? Freejobz o.i.d. waarschijnlijk?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:46 schreef poebeertjuh het volgende:
Ik werk achter de bar op allerlei evenementen en feesten,
Nee, het werk achter de bar niet. Ik werk wel voor Freejobz, maar dat is vaak vooral voedsel bereiden en verkopen op beurzen etc.quote:Op zondag 27 maart 2005 06:32 schreef ROG het volgende:
[..]
Welke werkgever? Freejobz o.i.d. waarschijnlijk?
heeey drankenpantry maatje...jij ook hier?? hahahaquote:
Gááást!quote:Op maandag 28 maart 2005 15:58 schreef RageAgainstBullshit het volgende:
[..]
heeey drankenpantry maatje...jij ook hier?? hahaha
Alsof je er iets aan hebt met een nul-urencontract...quote:Op maandag 9 mei 2005 01:10 schreef tim2308 het volgende:
Zo, eindelijk een brancheorganisatie (in dit geval detailhandel) die zegt dat 1600 à 1700 te weinig is. Hopelijk laat de horecabranche ook iets van zich horen!!!
Dat mag toch niet meer sinds de flexwet?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:24 schreef ROG het volgende:
[..]
Alsof je er iets aan hebt met een nul-urencontract...
Welkom in de gezelligste branche van Nederland: de horeca!!. Het zal lastig zijn om je in één topic een complete horecacursus te geven. Maar http://members.home.nl/hmunster/homepage.htm en in het bijzonder http://members.home.nl/hmunster/serveren.htm is een goed beginquote:Op woensdag 18 mei 2005 17:06 schreef Ikook het volgende:
Oke ik mag een avondje gaan proefwerken in een restaurantje in Eindhoven....ik heb geen ervaring in de horeca, maar ik zal natuurlijk op de proef gesteld worden. Kan iemand mij vertellen wat ik hiervan kan/moet verwachten? Ben 22 dus oud zat, maar toch zullen er dingen zijn die ik over het hoofd zie omdat ik geen horeca-ervaring heb. Alvast bedankt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |