abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25655956
quote:
Haat tegen joden en moslims groeit

Frans mensenrechtenrapport verschenen

Racistisch geweld is in
Frankrijk in 2004 bijna verdubbeld,
blijkt uit het jaarlijkse rapport van de
Franse Nationale
Mensenrechtencommissie, dat maandag is
verschenen.

Joden en moslims werden vorig jaar het
slachtoffer van 1565 geweldsdelicten en
bedreigingen. In 2003 waren dat er nog
833. Sinds 1990, toen begonnen werd met
het bijhouden van de statistieken, is het
aantal bedreigingen en geweldsdelicten
nog nooit zo hoog geweest.

Gevallen van antisemitisme namen toe van
601 tot 970. De meeste daders hadden een
?Arabisch-islamitische" achtergrond,
aldus de krant Libération.

Raakten in 2003 nog 22 joden gewond, vorig
jaar waren dat er 33. Vooral op scholen
leeft het antisemitisme, aldus het
rapport.

Joodse belangenorganisaties lieten
weten woedend, maar niet verbaasd te
zijn. De organisatie CRIF, waarin
Frans-joodse groeperingen zich hebben
verenigd, zei bang te zijn dat
antisemitisme niet langer meer ?een
tijdelijk fenomeen" is. CRIF riep de hele
Franse samenleving op om het
antisemitisme te bestrijden.
Hetzelfde probleem in Nederland; Moslims die Joden haten en bedreigen.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 11:41:35 #2
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25655995
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 11:38 schreef TopGear het volgende:

[..]

Inderdaad, hoewel moslims volgens dat stukje zelf ook het slachtoffer zijn.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 22 maart 2005 @ 11:42:03 #3
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_25656003
quote:
De organisatie CRIF, waarin
Frans-joodse groeperingen zich hebben
verenigd, zei bang te zijn dat
antisemitisme niet langer meer ?een
tijdelijk fenomeen" is.
Is het dat ooit geweest dan?
[KNE]-Mod
pi_25656045
Tja tegenstellingen in de wereld, wereldpolitiek, teveel mensen op een stuk grond, weinig ruimte, oorlogen, armoede, sociale achterstand, woede, radicalisering...

Alles is een mogelijke oorzaak, en oplossingen zijn er niet of nauwelijks.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 22 maart 2005 @ 11:45:30 #6
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25656059
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 11:44 schreef Mutant01 het volgende:
Tja tegenstellingen in de wereld, wereldpolitiek, teveel mensen op een stuk grond, weinig ruimte, oorlogen, armoede, sociale achterstand, woede, radicalisering...
Nee, het komt alleen maar door het geloof, leer dat nu eens

.
pi_25656068
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 11:45 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Nee, het komt alleen maar door het geloof, leer dat nu eens

.
Owja. Sorry.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 22 maart 2005 @ 11:47:33 #8
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_25656098
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 11:44 schreef Mutant01 het volgende:

Alles is een mogelijke oorzaak, en oplossingen zijn er niet of nauwelijks.
Maar dit is in frankrijk, en het verschil tussen moslims en joden is nu juist dat Moslims nog relatief vaak in een sociale achterstandspositie verkeren en Joden juist niet. Dus heel verschillende oorzaken leiden tot eenzelfde probleem? Misschien is het dan toch iets groters als de wereldpolitiek inderdaad? Of zou er toch een andere oorzaak zijn?

In hoeverre is "haat" tegen anderen niet 'gewoon' een sociaal fenomeen, zonder dit goed te willen praten... ?

[ Bericht 0% gewijzigd door ThE_ED op 22-03-2005 11:58:01 ]
[KNE]-Mod
pi_25656256
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 11:47 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Maar dit is in frankrijk, en het verschil tussen moslims en joden is nu juist dat Moslims nog relatief vaak in een sociale achterstandspositie verkeren en Joden juist niet. Dus heel verschillende oorzaken leiden tot eenzelfde probleem? Misschien is het dan toch iets groters als de wereldpolitiek inderdaad? Of zou er toch een andere oorzaak zijn?

In hoeverre is "haat" tegen anderen niet 'gewoon' een sociaal fenomeen, zonder dit goed te willen praten...t
Je hebt eigenlijk gewoon gelijk. Haat is een natuurlijk iets, zou de achterstandspositie niet een excuus vormen, dan is het de wereldpolitiek wel, is het de wereldpolitiek niet, dan is het de kleur van je T-shirt wel, is dat het niet, dan is het de kleur van je teennagel wel. Mensen maken onderscheid, dat zit in hun natuur.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 22 maart 2005 @ 11:59:56 #10
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_25656290
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 11:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mensen maken onderscheid, dat zit in hun natuur.
Misschien dat mensen alleen op een negatieve manier uiting gaan geven aan dit onderscheid in onzekerder tijden? Hoewel het nog best leuk gaat is er toch al een tijdje sprake van een stagnatie van de economie bijvoorbeeld. zou goed kunnen dat dit soort "grotere" invloeden zich doen gelden in de houding die mensen aannemen tegenover anderen, wie en hoe die 'anderen' ook zijn.
[KNE]-Mod
pi_25656532
Niet meer dan logisch. In Frankrijk wonen de meeste moslims van Europa. Aangezien vele intolerant zijn tov anders denkende wordt een kleine groep in dit geval joden het slachtoffer.

Slechte ontwikkeling we worden op deze manier terug de tijd in gegooid. Ik ben benieuwd wat de Franse overheid hier tegen gaat doen.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 12:24:45 #12
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25656722
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 12:13 schreef MrX1982 het volgende:
Niet meer dan logisch. In Frankrijk wonen de meeste moslims van Europa. Aangezien vele intolerant zijn tov anders denkende wordt een kleine groep in dit geval joden het slachtoffer.
.
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 11:41 schreef Posdnous het volgende:

Inderdaad, hoewel moslims volgens dat stukje zelf ook het slachtoffer zijn.
pi_25656762
Een betere titel was geweest: "Haat tegen joden, moslims en autochtonen groeit"
quote:
Casser les blancs - letterlijk: blanken breken. De feiten die zich op enkele recente betogingen van middelbare scholieren in Parijs hebben voorgedaan laten weinig aan de verbeelding over: kleine groepjes 'casseurs' mengen zich, een kap over het hoofd, onder de betogers. Ze dreigen autochtone jongens en meisjes af - "of zelfs allochtonen die zich als autochtoon voordoen" - stelen hun GSMs, MP3spelers en portefeuilles, slaan hun slachtoffer een enkele keer tot bloedens toe en verdwijnen even snel als ze gekomen zijn. Op het Franse TV-journaal waren herhaaldelijk schrijnende beelden te zien van gewonde jonge Fransen, die amper snapten wat hun overkomen was.
Onder de manifestanten op 15 februari en 8 maart, in Parijs, zouden zich volgens de politie 700 tot 1000 jongeren uit de noordelijke banlieue gemengd hebben, met name uit het departement Seine Saint-Denis. In Le Monde doet een van hen, de 18jarige Heikel, een boekje open. "De bewuste jongeren hopen snel aan geld te geraken" zegt hij, scheppen "plezier in het slaan" en willen zich wreken op de blanken".
"Blanke leerlingen zien er braaf, onschuldig en slachtofferachtig uit" aldus de geďnterviewde jongeren. "Dat is vragen om afgetuigd te worden" suggereert de 19jarige Patty die het over "les petit blancs parisiens" heeft, of nog "les bolos". Bolo-gezinnen, weten de jonge agressoren, zijn doorgaans klein, zodat ze geen angst hoeven te hebben dat de slachtoffers straks hun oudere broers achter de daders aansturen, iets wat in de eigen sociale omgeving wél courant blijkt te zijn. Bovendien kunnen de jonge blanken niet vechten en zijn ze ook niet in bendes georganiseerd. Volgens de 18jarige Rachid zijn de Bolos laf, veeleer blond en trendy gekleed. Vooral autochtone jonge Fransen die net ietsje opvallender uitgedost gaan zoals gothics of skaters zijn een geprefereerd doelwit. "Maar' zegt Rachid, "een Maghrebijn kan Bolo zijn als hij zich als een Fransman gedraagt, als hij bijvoorbeeld over seks praat met zijn zus.
Voor Dominique Pasquier, verbonden aan Frankrijks nationale onderzoeksinstelling CNRS zijn de uitspattingen van de voorbije weken "het symptoom van een reële strijd tussen twee werelden"
Voor de 'cassuers', meestal leerlingen uit het beroepsonderwijs kan de frustratie soms racistsiche vormen aannemen.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruďneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_25656794
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 12:24 schreef Posdnous het volgende:

[..]

[..]
Logisch dat lokken ze vanzelf uit met die intolerantie tegen niet-moslims. Kwestie van oorzaak en gevolg. Bovendien spreekt er ook jaloezie uit dat joodse mensen wel succesvol zijn en moslims niet.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 12:29:59 #15
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25656809
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 12:29 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Logisch dat lokken ze vanzelf uit met die ontolerantie tegen niet-moslims. Kwestie van oorzaak en gevolg. Bovendien spreekt er ook jaloezie uit dat joodse mensen wel succesvol zijn en moslims niet.
Bron?
pi_25656933
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 11:38 schreef TopGear het volgende:

[..]

en andersom ???

weet jij hoeveel Moslims gehaat worden en bedreigd worden
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_25656955
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 12:29 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Bron?
Ik zie niet dat joodse mensen voor problemen zorgen in Frankrijk door het aanvallen van christenen bijv.

Joodse mensen draaien gewoon mee in de samenleving net zoals christelijke mensen. Ze vormen samen de Franse samenleving, dat wekt natuurlijk jaloezie op bij moslims. Die vanuit hun geloof denken superieur te zijn maar dat nergens bevestigd zien in de (Westerse) wereld.
pi_25656964
quote:
die als Bron , dat is bijna geen bron
  dinsdag 22 maart 2005 @ 12:40:17 #19
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25656989
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 12:38 schreef Meki het volgende:

[..]

die als Bron , dat is bijna geen bron
Doe toch eens normaal.
Koranfascisme bedankt Islam
  dinsdag 22 maart 2005 @ 12:43:07 #20
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25657046
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 12:13 schreef MrX1982 het volgende:

Slechte ontwikkeling we worden op deze manier terug de tijd in gegooid. Ik ben benieuwd wat de Franse overheid hier tegen gaat doen.
Het niet voor Joden opnemen zodat zij de wijk nemen naar Israël. Probleem opgelost.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 12:47:16 #21
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25657126
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 11:47 schreef ThE_ED het volgende:

In hoeverre is "haat" tegen anderen niet 'gewoon' een sociaal fenomeen, zonder dit goed te willen praten... ?
Er is niets op tegen argwanend te staan tov vreemdelingen.
Integendeel.
Mensen die dat haat noemen miskennen gezonde sociale reacties/mechanismen.
pi_25657194
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 12:43 schreef machteld het volgende:
Het niet voor Joden opnemen zodat zij de wijk nemen naar Israël. Probleem opgelost.
Yean right

Dan geef je die intolerante moslims hun zin? Nee daar los je iets mee op. Gaan ze vervolgens de autochtonen bevolking wegpesten zeker.

Er moet keihard worden opgetreden tegen het anti-semitisme want het komt alleen maar voort uit intolerantie en een dubieuze kijk op niet-moslims. Ze moeten beseffen dat ze een minderheid vormen binnen Frankrijk. Als ze dat niet leuk vinden moeten ze zelf weggaan en niet de joden die al eeuwen in Frankrijk wonen.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 12:52:22 #23
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25657239
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 12:27 schreef Tikorev het volgende:
Een betere titel was geweest: "Haat tegen joden, moslims en autochtonen groeit"
[..]

Bedoel je niet "Haat tegen joden en autochtonen groeit" ?
Lijkt een beetje op Racistisch extreem geweld en racistische berovingen
  dinsdag 22 maart 2005 @ 12:53:30 #24
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25657258
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 12:52 schreef machteld het volgende:

[..]

Bedoel je niet "Haat tegen joden en autochtonen groeit" ?
Het artikel lezen gaat je niet echt goed af he?
  dinsdag 22 maart 2005 @ 12:56:35 #25
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25657310
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 12:50 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Yean right

Dan geef je die intolerante moslims hun zin? Nee daar los je iets mee op. Gaan ze vervolgens de autochtonen bevolking wegpesten zeker.

Er moet keihard worden opgetreden tegen het anti-semitisme want het komt alleen maar voort uit intolerantie en een dubieuze kijk op niet-moslims. Ze moeten beseffen dat ze een minderheid vormen binnen Frankrijk. Als ze dat niet leuk vinden moeten ze zelf weggaan en niet de joden die al eeuwen in Frankrijk wonen.
En wat doet Cohen? Theedrinken.
Er had mi al tig jaar een schotelverbod moeten zijn uitsluitend voor allochtone moslims.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 12:58:53 #26
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25657362
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 12:53 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Het artikel lezen gaat je niet echt goed af he?
Heb ik iets gemist?
pi_25657417
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 12:56 schreef machteld het volgende:
Er had mi al tig jaar een schotelverbod moeten zijn uitsluitend voor allochtone moslims.
Dit gaat over Frankrijk. Ik hoop voor de Fransen dat ze niet zo'n incapabele laffe burgemeester hebben als Cohen.

Je denkt toch niet dat Cohen ook maar iets doet om allochtonen dwars te zitten dat past niet in zijn illusionaire kijk op de maatschappij.
pi_25657593
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 12:38 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik zie niet dat joodse mensen voor problemen zorgen in Frankrijk door het aanvallen van christenen bijv.

Joodse mensen draaien gewoon mee in de samenleving net zoals christelijke mensen. Ze vormen samen de Franse samenleving, dat wekt natuurlijk jaloezie op bij moslims. Die vanuit hun geloof denken superieur te zijn maar dat nergens bevestigd zien in de (Westerse) wereld.
Nee, jij woont ook niet in Frankrijk. Ik snap dus zowiezo niet wat jij lekker zit te speculeren over jaloezie e.d. Maar dit is de meest achterlijke post die ik ooit onder jouw username heb zien rollen. Jij denkt te weten wat moslims denken, je kan schijnbaar in hun hoofden kijken. Jij weet ook niet wat voor problemen Joodse mensen misschien wel veroorzaken, ik speculeer maar raak hoor, net zoals jij dat doet over moslims. De incidenten m.b.t moslims vergeet je maar ff, ik zie in je andere post staan "anti-semitisme" moet hard aangepakt worden! Ik zie nergens iets staan over moslimhaat? Mag dat gewoon bestaan? Of moeten er eerst een paar miljoen moslims vermoord worden, en dan vervolgens zeggen wir haben es nicht gewust, en dan pas zeggen "moslimhaat" is best erg... Of doen we het bij voorbaat?

Weet jij bijv wat er allemaal in Corsica gebeurd met de schaarse hardwerkende moslimbevolking aldaar? Bommen onder hun auto's, het in brandsteken van hun huizen etc etc. En dat noem jij een "reactie"? Een reactie op wat! Zo kunnen we 11 september ook goedpraten, tja het was een reactie op een eerdere actie.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 22 maart 2005 @ 13:20:04 #29
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25657782
Ironisch dat mensen hier hun racisme komen spuien als een aanklacht tegen haat en onverdraagzaamheid.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_25658020
quote:

[..]

dat gaat niet door
  dinsdag 22 maart 2005 @ 13:47:21 #31
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_25658386
Haat tegen moslims gestegen met 160 % afgelopen jaar
Haat tegen joden gestegen met 60 % afgelopen jaar

Mag je zeggen dat ze het er zelf naar maken?

Veel mensen geven namelijk redenen op als: terrorisme en onderdrukking palestijnen, of moeten alle geloofsgenoten afstand nemen van bovenstaande "redenen"
  dinsdag 22 maart 2005 @ 14:01:32 #32
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25658751
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 13:47 schreef IPdaily het volgende:
Haat tegen moslims gestegen met 160 % afgelopen jaar
Haat tegen joden gestegen met 60 % afgelopen jaar

Mag je zeggen dat ze het er zelf naar maken?
Nee, domme mensen die bepaalde idioten moeten veralgemeniseren naar hele bevolkingsgroepen maken het er naar.
quote:
Veel mensen geven namelijk redenen op als: terrorisme en onderdrukking palestijnen, of moeten alle geloofsgenoten afstand nemen van bovenstaande "redenen"
pi_25658796
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 13:11 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, jij woont ook niet in Frankrijk. Ik snap dus zowiezo niet wat jij lekker zit te speculeren over jaloezie e.d.
Dat is meer een wereldwijd fenomeen. Van Europa tot de Arabische wereld zie ik een enorme afgunst vanuit moslims richting niet-moslims. Als je dan in acht neemt dat vanuit de Islam superioriteit wordt gepredikt van moslims boven niet-moslims en als ze uit die droom komen en de realiteit onder ogen zien moet je tot de conclusie komen dat die superioriteit enkel leeft in hun dromen. Dat botst natuurlijk met de werkelijkheid en ga je jezelf afzetten tegen de werkelijkheid en krijg je de tafrelen zoals in Frankrijk en op alle andere plaatsen in de wereld waar moslims het leven zuur proberen te maken van niet-moslims.
quote:
Maar dit is de meest achterlijke post die ik ooit onder jouw username heb zien rollen. Jij denkt te weten wat moslims denken, je kan schijnbaar in hun hoofden kijken. Jij weet ook niet wat voor problemen Joodse mensen misschien wel veroorzaken, ik speculeer maar raak hoor, net zoals jij dat doet over moslims.
Dat omtrent joden richting niet-joden is idd puur speculatief dat wat moslims doen tegen niet-moslims zijn feiten, als jij dat niet onder ogen wilt zien, vind ik dat best maar dat mijn post achterlijk is omdat ik de waarheid onder ogen zie is natuurlijk ridicuul.
quote:
De incidenten m.b.t moslims vergeet je maar ff, ik zie in je andere post staan "anti-semitisme" moet hard aangepakt worden! Ik zie nergens iets staan over moslimhaat? Mag dat gewoon bestaan? Of moeten er eerst een paar miljoen moslims vermoord worden, en dan vervolgens zeggen wir haben es nicht gewust, en dan pas zeggen "moslimhaat" is best erg... Of doen we het bij voorbaat?
Je kan ook erg overdrijven natuurlijk. De kern van de antipathie jegens moslims valt terug te vinden in hun eigen afgunst tegen niet-moslims. Kwestie van oorzaak en gevolg. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. Wij als Westerse wereld moeten ons niet in de hoek laten drukken door die intolerantie en jaloezie. Want wat mij het meeste steekt is dat moslims kankeren op het Westen maar er wel blijven. Ik zou zeggen zoek een land op waar de mensen net zo denken als jijzelf en probeer niet via geweld en intolerantie een geloof op te drukken aan anderen. Ik zit daar niet op te wachten en ik denk de meeste Europeanen niet. Dat er moslims wonen in Europa is tot daar aan toe maar laat andere mensen in hun waarden iets wat voor de islam nogal moeilijk is volgens mij.
quote:
Weet jij bijv wat er allemaal in Corsica gebeurd met de schaarse hardwerkende moslimbevolking aldaar? Bommen onder hun auto's, het in brandsteken van hun huizen etc etc. En dat noem jij een "reactie"? Een reactie op wat! Zo kunnen we 11 september ook goedpraten, tja het was een reactie op een eerdere actie.
In Corsica leven sws sterke anti-Fransen sympathieën. Dus niet alleen tegen moslims.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 14:08:45 #34
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25658939
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 14:03 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat is meer een wereldwijd fenomeen. Van Europa tot de Arabische wereld zie ik een enorme afgunst vanuit moslims richting niet-moslims.
Hou toch op, die fanatiekelingen verafschuwen juist al dat Westerse gedoe.
quote:
De kern van de antipathie jegens moslims valt terug te vinden in hun eigen afgunst tegen niet-moslims. Kwestie van oorzaak en gevolg. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
Waar haal je die onzin toch vandaan .
pi_25659025
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 14:08 schreef Posdnous het volgende:
Hou toch op, die fanatiekelingen verafschuwen juist al dat Westerse gedoe.
Maar daar ligt wel een probleem. Zeker als er moslims in Europa zijn die zichzelf er richten op de Arabische wereld.
quote:
Waar haal je die onzin toch vandaan .
Kwestie van gezond verstand en het leggen van verbanden.
Dat in combinatie met het kennen van het verleden.
pi_25664068
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 12:36 schreef Meki het volgende:

[..]

en andersom ???

weet jij hoeveel Moslims gehaat worden en bedreigd worden
Goh, als je effe simpel nadenkt dan weet je hoe dat komt!
Moslims haten joden (waarschijnlijk omdat ze dat moeten van een of andere halfgare imam) en de rest (overige stromingen en mensen) beginnen de moslims te haten vanwege hun fascistische houding.
Simpel toch?
  dinsdag 22 maart 2005 @ 18:16:35 #37
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_25664124
Heel jammer maar begrijpelijk zoland die barbaren daar in het oosten elkaar en anderen blijven afslachten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 18:33:38 #38
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25664502
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 12:29 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Logisch dat lokken ze vanzelf uit met die intolerantie tegen niet-moslims.
De slachtoffers van moslimhaat zijn degene die haat jegens Joden hebben? Heb je daar ook een bron voor, of is het weer generalisatie ter rechtvaardiging van racisme?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 22 maart 2005 @ 18:52:56 #39
67640 SaintOfKillers
pi_25665018
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 18:33 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De slachtoffers van moslimhaat zijn degene die haat jegens Joden hebben? Heb je daar ook een bron voor, of is het weer generalisatie ter rechtvaardiging van racisme?
Moslimhaat is geen racisme. Het is heldhaftig verzet tegen het anti-semitisme .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_25665075
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 18:33 schreef Sidekick het volgende:
Wat het met racisme te maken heeft is me volstrekt onduidelijk

Wat ik bedoel te zeggen is dat al het negativisme vanuit de islam, richting andere religies een reactie uitlokt. Ze moeten dus niet huilen als ze zelf het slachtoffer worden van antipathieën jegens moslims.

Ik keur dat niet goed maar het is zoals ik al eerder zei een kwestie van oorzaak en gevolg.
pi_25666477
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 18:52 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Moslimhaat is geen racisme. Het is heldhaftig verzet tegen het anti-semitisme .
Moslimhaat is geen racisme daar heb je gelijk in .
Maar het is ook niet goed te praten,onder het mom van anti-semitisme.
Beiden zijn verwerpelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door ikkemem op 23-03-2005 03:14:17 ]
pi_25666482
foutje dubbel

[ Bericht 97% gewijzigd door ikkemem op 22-03-2005 19:52:59 ]
pi_25671701
Kennelijk is ook sprake van een toenemende moslimhaat. Lees het artikel in het begin van dit topic nog eens na en je zult zien dat alles over jodenhaat gaat. Met geen woord wordt verder nog over de toenemende moslimhaat gesproken, alleen een Joodse woordvoerder mag zijn zegje doen. Onzorgvuldige, selectieve berichtgeving vind ik dat. Datzelfde geldt voor de manier waarop sommigen hier een bericht lezen en erop reageren.

Verder vind ik de kop boven het bericht slecht. Het staat ook precies zo in de krant. Wat ik er vreemd aan vind is dat in de kop de suggestie wordt gewekt dat het hier om Nederland gaat, terwijl het in werkelijkheid om Frankrijk gaat.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:14:56 #44
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_25672978
quote:

[..]

dat zal het probleem zeker oplossen?
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:48:34 #45
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25674163
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:14 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

dat zal het probleem zeker oplossen?
Een deel van de oplossing.
pi_25674199
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:48 schreef machteld het volgende:

[..]

Een deel van de oplossing.
Idd
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:51:58 #47
45511 TimmyAsd
pi_25674269
Vertel, want ik zie dat verband niet zo
pi_25674359
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:51 schreef TimmyAsd het volgende:
Jij hebt dan ook (PvdA?) oogkleppen op.
Die mensen kijken hele dagen alleen maar naar Turkse/Arabische zenders waar anti-Westerse onzin op wordt verteld. Die islamitische anti-Westerse propaganda komt me een beetje de strot uit.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  woensdag 23 maart 2005 @ 00:03:26 #49
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25674576
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:51 schreef TimmyAsd het volgende:
Voortdurende herhaling van antisemitische propaganda op Arabische zenders is niet goed.
Via de schotel worden onze allochtonen daardoor beinvloed.
Zonder de schotel (en later ook Arabische zenders op de kabel) zouden grote groepen waarschijnlijk meer naar de Nederlandse zenders kijken/hebben gekeken hetgeen ook de taalachterstand vermindert en de integratie bevordert.
Ik denk maar zo, alle beetjes (kunnen) helpen.
  woensdag 23 maart 2005 @ 00:13:21 #50
45511 TimmyAsd
pi_25674779
Daar hoef je geen schotel voor te hebben om al dat gedoe een beetje moe te worden als moslimzijnde .
  woensdag 23 maart 2005 @ 08:33:55 #51
67640 SaintOfKillers
pi_25676545
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 22:37 schreef dVTB het volgende:
Kennelijk is ook sprake van een toenemende moslimhaat. Lees het artikel in het begin van dit topic nog eens na en je zult zien dat alles over jodenhaat gaat. Met geen woord wordt verder nog over de toenemende moslimhaat gesproken, alleen een Joodse woordvoerder mag zijn zegje doen. Onzorgvuldige, selectieve berichtgeving vind ik dat. Datzelfde geldt voor de manier waarop sommigen hier een bericht lezen en erop reageren.
En dan zijn er nog die schuimbekkend beweren dat er alleen aan de linkse zijde mensen met oogkleppen op rondlopen.
pi_25684490
Waarom kunnen die moslims zich niet beschaafd gedragen in andermans land? Ik ga toch ook niet vrouwen nafluiten als ik in Arabië woon?
pi_25684629
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:55 schreef cultheld het volgende:

[..]

Die mensen kijken hele dagen alleen maar naar Turkse/Arabische zenders waar anti-Westerse onzin op wordt verteld. Die islamitische anti-Westerse propaganda komt me een beetje de strot uit.
Dan moet je minder vaak kijken
pi_25685387
Censuur?
pi_25685423
Maar ok, ik vind de stijging van de joodse aangiften niet significant. Je zou hooguit kunnen zeggen dat door het gehype meerdere mensen sneller aangifte doen, maar dat het aantal incidenten gelijk is gebleven.
pi_25685549
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 15:43 schreef Youssef het volgende:
Censuur?
Feedback - NWS
pi_25685572
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 15:45 schreef Youssef het volgende:
Maar ok, ik vind de stijging van de joodse aangiften niet significant. Je zou hooguit kunnen zeggen dat door het gehype meerdere mensen sneller aangifte doen, maar dat het aantal incidenten gelijk is gebleven.
Dat zou kunnen, maar het kan ook aan 1000 andere oorzaken liggen! Meer Joden, meer moslims, meer angst, meer geweld enz. enz.
pi_25685719
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 15:50 schreef Grandeindu het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar het kan ook aan 1000 andere oorzaken liggen! Meer Joden, meer moslims, meer angst, meer geweld enz. enz.
Nee hoor, omdat het doen van aangifte van discriminatie steeds meer in het nieuws komt, worden er gewoon meer joden aangezet deze aangifte werkelijk te doen. De joodse bezetting duurt al jaren voort in het Midden-Oosten, dus daar zal het niet aan liggen.

Daartegenover staat dat het overduidelijk is dat er een bepaalde tendens is waarbij moslims steeds vaker geboycot worden. Je zou kunnen stellen dat het aantal incidenten voor joden rond de 1000 is gebleven terwijl moslims van 1000 naar 2000 zijn gegaan.

Het zou me ook niet verbazen als het aantal incidenten in werkelijkheid voor moslims veel hoger ligt. Gelukkig hebben ze een olifantenhuid en een sterke houvast
  woensdag 23 maart 2005 @ 15:57:17 #59
117181 DeTinux
Tu quoque, Brute?
pi_25685752
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 12:43 schreef machteld het volgende:

[..]

En dan vervolgens gaan zeuren over Israël zeker. Voor Nederland weet ik een betere: we voegen een bepaling toe aan artikel 6 van de grondwet.

Artikel 6

1.
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

2.
De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.

3. In gevallen waarin de in artikel 7 genoemde bepalingen een conflict zouden kunnen vormen met de in dit artikel genoemde bepalingen, prevaleert de bepaling uit nummer 7.
Oneerlijk is het snelst
pi_25685999
Je kunt niet zeggen dat het alleen maar ligt aan het feit dat er meer aangifte wordt gedaan.. Waar haal jij die informatie vandaan? Dat veronderstel je. Zo kan ik veronderstellen dat de moslims zich door hun eigen opstelling in een situatie hebben gebracht (een provocerende) die misschien meer incidenten met zich mee brengt!
  woensdag 23 maart 2005 @ 16:15:51 #61
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25686210
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 15:57 schreef DeTinux het volgende:

[..]

En dan vervolgens gaan zeuren over Israël zeker. Voor Nederland weet ik een betere: we voegen een bepaling toe aan artikel 6 van de grondwet.

Artikel 6

1.
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

2.
De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.

3. In gevallen waarin de in artikel 7 genoemde bepalingen een conflict zouden kunnen vormen met de in dit artikel genoemde bepalingen, prevaleert de bepaling uit nummer 7.
Ik begrijp niet wat je bedoelt.

Voor de duidelijkheid, "Het niet voor Joden opnemen zodat zij de wijk nemen naar Israël. Probleem opgelost." was cynisch bedoeld. Ik bedoel daarmee dat in Frankrijk (ook in Nederland overigens) naar mijn mening bescherming van Joden tekort schiet, zodat zij op een gegeven moment wel moeten verkassen. Het probleem van het antisemitisme onder moslims in Frankrijk zou daarmee dan zijn opgelost, omdat er dan geen incidenten meer met Joden kunnen optreden. Dat is natuurlijk niet de oplossing die ik voorsta.

[ Bericht 0% gewijzigd door machteld op 23-03-2005 16:32:19 ]
  woensdag 23 maart 2005 @ 16:25:55 #62
117181 DeTinux
Tu quoque, Brute?
pi_25686444
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 16:15 schreef machteld het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid, "Het niet voor Joden opnemen zodat zij de wijk nemen naar Israël. Probleem opgelost." was cynisch bedoelt. Ik bedoel daarmee dat in Frankrijk (ook in Nederland overigens) naar mijn mening bescherming van Joden tekort schiet, zodat zij op een gegeven moment wel moeten verkassen. Het probleem van het antisemitisme onder moslims in Frankrijk zou daarmee dan zijn opgelost, omdat er dan geen incidenten meer met Joden kunnen optreden. Dat is natuurlijk niet de oplossing die ik voorsta.
Sorry , ik zeg even niet dat het cynisch bedoeld was. Uit je postgeschiedenis blijkt evenwel dat je een mijns inziens verstandige mening voorstaat.
Oneerlijk is het snelst
pi_25695303
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:55 schreef cultheld het volgende:

[..]

oow en de andere dan die kijken alleen naar Joodse zenders waar Anti-islam onzin wordt verteld
  woensdag 23 maart 2005 @ 22:45:08 #64
117181 DeTinux
Tu quoque, Brute?
pi_25695987
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 22:17 schreef Meki het volgende:

[..]

oow en de andere dan die kijken alleen naar Joodse zenders waar Anti-islam onzin wordt verteld
Nee Meki, zulke Arabische streken halen Joden niet uit, en wel om de eenvoudige reden dat Israël een kapitalistische staat is, die niet lijdt onder staatstelevisie. Deden ze het maar, dan kon ik misschien nog eens genieten van wat dode Palestijnen nadat ik in de tram geďntimideerd word door jongens die er arabisch uitzien. Nee hoor, grapje

Overigens, ik vond je weblog leuker zonder al die reclame
Oneerlijk is het snelst
pi_25699928
Ik snap niet precies waar die haat tegen Joden ineens vandaan komt, maar ik heb nog nooit last van ze gehad. De enkele Joden die ik ken zijn beschaafde nette mensen die zich in onze samenleving zeer goed gedragen.
Dat geldt overigens niet voor de moslims die ik ken. Op een enkeling na zijn de meeste gewoon rotzooitschoppers, ik vind dat we dat ook niet meer moeten accepteren in dit land. Veel harder optreden. Toevallig ben ik allochtoon, maar als er besloten wordt op allochtonen harder aan te pakken dan autochtonen, stem ik niet tegen. Deze onveilige, bedreigende (door moslims gecreërde) situatie ben ik namelijk echt zat
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_25702627
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 01:50 schreef Shreyas het volgende:
Ik snap niet precies waar die haat tegen Joden ineens vandaan komt, maar ik heb nog nooit last van ze gehad. De enkele Joden die ik ken zijn beschaafde nette mensen die zich in onze samenleving zeer goed gedragen.
Dat geldt overigens niet voor de moslims die ik ken. Op een enkeling na zijn de meeste gewoon rotzooitschoppers, ik vind dat we dat ook niet meer moeten accepteren in dit land. Veel harder optreden. Toevallig ben ik allochtoon, maar als er besloten wordt op allochtonen harder aan te pakken dan autochtonen, stem ik niet tegen. Deze onveilige, bedreigende (door moslims gecreërde) situatie ben ik namelijk echt zat
Ik denk dat je dat woord moslims moet vervangen door kutjochies, die heb je namelijk in alle kleuren en geuren, en heeft niks met de Islam te maken. De meeste jochies van die leeftijd hebben geen interesse in godsdienst, die willen alleen maar hangen op hoek van de straat, en (zoals ze dat zelf zo mooi zeggen) husselen. Ik woon in een wijk die voor het grootste deel bestaat uit Noord Afrikaans/Arabische mensen, en daar heb je totaal geen last mee. Het zijn die jochies op die scooters die het voor de hele bevolingsgroep verpesten, maar nogmaals, om die te bestempelen als moslims en het daar bij te laten gaat me te ver.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_25703377
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 10:51 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat woord moslims moet vervangen door kutjochies, die heb je namelijk in alle kleuren en geuren, en heeft niks met de Islam te maken. De meeste jochies van die leeftijd hebben geen interesse in godsdienst, die willen alleen maar hangen op hoek van de straat, en (zoals ze dat zelf zo mooi zeggen) husselen. Ik woon in een wijk die voor het grootste deel bestaat uit Noord Afrikaans/Arabische mensen, en daar heb je totaal geen last mee. Het zijn die jochies op die scooters die het voor de hele bevolingsgroep verpesten, maar nogmaals, om die te bestempelen als moslims en het daar bij te laten gaat me te ver.
Je hebt wel voor een deel gelijk. Op de universiteit zitten een drietal marokaanse jongens, waar ik het bijzonder goed mee kan vinden. Maar deze jongens willen zich ook aanpassen aan Nederland, ze doen hun uiterste best om goed nederlands te spreken en in te burgeren. Verder stellen ze zich sociaal op (in groepswerk enzo.) en tonen ze respect voor zowel moslims als niet-moslims.

Maar in mijn ogen zijn dit uitzonderingen. De meeste moslims tonen naar mijn idee te weinig respect voor de nederlandse bevolking en onze cultuur. Ze doen maar waar ze zin in hebben, zonder maar een beetje rekening te houden met andere. Als er op mijn basisschool gevochten werd in de pauze kon je er donder op zeggen dat een moslim begonnen was en 9 van de 10 gevallen was dat ook zo.
Maar ze houden zich ook bezig met kleine vormen van diefstal, het ingooien van ramen (wat daar zo leuk aan is snap ik echt niet), zomaar je middelvinger opsteken als je langs loopt en nog meer van dit soort ongein.
Dan kun je wel zeggen, maar nederlandse jongens doen dat ook, nou ik ken er geen eentje, echt niet. Ze doen wel vervelend maar niet zo herhaaldelijk als de moslims en als je ze een keer op hun donder geeft en zegt dat ze nou echt moeten ophouden, dan doen ze dat ook. Ze geven je dan geen grote bek of beginnen dan niet met stenen te gooien naar je huis.

Je hebt ook gelijk als je zegt dat het vooral kinderen zijn ja, het zijn de jongeren onder de 20, daarna valt het wel mee. Echter kunnen we dit niet accepteren, die jongens moeten zich gewoon leren gedragen en anders, ook al zijn ze maar tien, gewoon een nacht de cel in. Nogmaals, dit mag niet zo langer door gaan, de grens is bereikt, het tijd voor harde, meedogenlose, radicale maatregelen!
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_25706948
Tekst op een muur in Amsterdam, 1942
"Vuile rotmoffen, blijf met je rotpoten van onze rotjoden af"

Tekst op een muur. 2018?
"Vuile kut(machthebber vrij in te vullen), blijf met je kankerpoten van onze kutmarokkanen af".

Niet wie je haat telt, maar dat je haat...
pi_25706999
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 22:45 schreef DeTinux het volgende:

[..]

Nee Meki, zulke Arabische streken halen Joden niet uit, en wel om de eenvoudige reden dat Israël een kapitalistische staat is, die niet lijdt onder staatstelevisie. Deden ze het maar, dan kon ik misschien nog eens genieten van wat dode Palestijnen nadat ik in de tram geďntimideerd word door jongens die er arabisch uitzien. Nee hoor, grapje

Overigens, ik vond je weblog leuker zonder al die reclame
moet wel andes ben ik failliet he
pi_25710452
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 14:33 schreef bobbit het volgende:

Tekst op een muur. 2018?
"Vuile kut(machthebber vrij in te vullen), blijf met je kankerpoten van onze kutmarokkanen af".

Je slaat de spijker op zijn kop. 100 jaar geleden waren hier nog geen moslims, maar toen was het katholieken tegen protestanten. Mensen blijven altijd mensen, en creeren hun eigen conflicten wel als hen dat zo uitkomt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_25712411
nu heb ik geen haat tegen joden en ook geen haat tegen moslims an sich (behalve de rotte appels), maar ik kan me voorstellen dat palestijnen pissig zijn op de israelis, al verlagen de palestijnen zich tot hetzelfde niveau als de isrealis. en dan zeg ik; 2 vechten 2 schuld

[ Bericht 4% gewijzigd door Prego op 24-03-2005 19:36:21 ]
pi_25712468
er was vanmiddag een grote vechtpartij voor een moskee hoorde ik op het nieuws (radio) , marokkanen tegen.......marokkanen

ja hallo, dát is de bedoeling niet
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 24 maart 2005 @ 18:29:41 #73
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25712750
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 18:13 schreef Prego het volgende:
nu heb ik geen haat tegen joden en ook geen haat tegen moslims an sich (behalve de rotte appels), maar ik kan me voorstellen dat palestijnen pissig zijn op de joden, al verlagen de palestijnen zich tot hetzelfde niveau als de joden. en dan zeg ik; 2 vechten 2 schuld
Doe me ff een plezier, en maak ff onderscheid tussen Joden en Israelis!
Staat anders zo klunzig.
pi_25714317
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 18:29 schreef machteld het volgende:

[..]

Doe me ff een plezier,
omdat ik in een goed humeur ben, vooruit dan maar
  vrijdag 25 maart 2005 @ 00:50:43 #75
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25722281
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 18:16 schreef milagro het volgende:
er was vanmiddag een grote vechtpartij voor een moskee hoorde ik op het nieuws (radio) , marokkanen tegen.......marokkanen

ja hallo, dát is de bedoeling niet
En we turven weer 2 moslimhaat-incidenten erbij.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_25722484

vals spel!
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_25723061
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 14:33 schreef bobbit het volgende:

Tekst op een muur. 2018?

Je 2de quote veronderstelt dat de marokkanen later dezelfde positie hebben als de joden toen. Alleen geloof ik daar niet zo in.
Nu en 100% zeker ook later, worden onevenredig (<---- let op dit woord meki, anders ga je weer zaken uit verband trekken en dingen beweren die ik nooit gezegd heb) veel problemen veroorzaakt door marokkanen, dit was toen niet het geval met de joden.

En verder denk ik eerder dat de "agressors" van dan die kutmarokkanen zelf zijn als de agressie- en voortplantingstrend van hun zich zo voort blijft zetten en niet gestopt wordt door de politie(k), en dat de slachtoffers van dan minderheden zijn zoals homo's en joden.

Zoals de trend zich nu voortzet zie ik de toekomst somber in voor de eerlijke werkende mens (van alle afkomsten, ja meki... ook de eerlijke werkende marokkanen) in nederland.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 08:49:52 #78
117181 DeTinux
Tu quoque, Brute?
pi_25724687
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 01:45 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Je 2de quote veronderstelt dat de marokkanen later dezelfde positie hebben als de joden toen. Alleen geloof ik daar niet zo in.
Nu en 100% zeker ook later, worden onevenredig (<---- let op dit woord meki, anders ga je weer zaken uit verband trekken en dingen beweren die ik nooit gezegd heb) veel problemen veroorzaakt door marokkanen, dit was toen niet het geval met de joden.

En verder denk ik eerder dat de "agressors" van dan die kutmarokkanen zelf zijn als de agressie- en voortplantingstrend van hun zich zo voort blijft zetten en niet gestopt wordt door de politie(k), en dat de slachtoffers van dan minderheden zijn zoals homo's en joden.

Zoals de trend zich nu voortzet zie ik de toekomst somber in voor de eerlijke werkende mens (van alle afkomsten, ja meki... ook de eerlijke werkende marokkanen) in nederland.
Juist, jíj slaat de spijker op zn kop, en niet bobbit. Een metafoor moet namelijk zuiver zijn, anders is het een drogreden en derhalve goedkope retoriek.
Oneerlijk is het snelst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')