Hetzelfde probleem in Nederland; Moslims die Joden haten en bedreigen.quote:Haat tegen joden en moslims groeit
Frans mensenrechtenrapport verschenen
Racistisch geweld is in
Frankrijk in 2004 bijna verdubbeld,
blijkt uit het jaarlijkse rapport van de
Franse Nationale
Mensenrechtencommissie, dat maandag is
verschenen.
Joden en moslims werden vorig jaar het
slachtoffer van 1565 geweldsdelicten en
bedreigingen. In 2003 waren dat er nog
833. Sinds 1990, toen begonnen werd met
het bijhouden van de statistieken, is het
aantal bedreigingen en geweldsdelicten
nog nooit zo hoog geweest.
Gevallen van antisemitisme namen toe van
601 tot 970. De meeste daders hadden een
?Arabisch-islamitische" achtergrond,
aldus de krant Libération.
Raakten in 2003 nog 22 joden gewond, vorig
jaar waren dat er 33. Vooral op scholen
leeft het antisemitisme, aldus het
rapport.
Joodse belangenorganisaties lieten
weten woedend, maar niet verbaasd te
zijn. De organisatie CRIF, waarin
Frans-joodse groeperingen zich hebben
verenigd, zei bang te zijn dat
antisemitisme niet langer meer ?een
tijdelijk fenomeen" is. CRIF riep de hele
Franse samenleving op om het
antisemitisme te bestrijden.
Inderdaad, hoewel moslims volgens dat stukje zelf ook het slachtoffer zijn.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:38 schreef TopGear het volgende:
[..]
Hetzelfde probleem in Nederland; Moslims die Joden haten en bedreigen.
Is het dat ooit geweest dan?quote:De organisatie CRIF, waarin
Frans-joodse groeperingen zich hebben
verenigd, zei bang te zijn dat
antisemitisme niet langer meer ?een
tijdelijk fenomeen" is.
Nee, het komt alleen maar door het geloof, leer dat nu eensquote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:44 schreef Mutant01 het volgende:
Tja tegenstellingen in de wereld, wereldpolitiek, teveel mensen op een stuk grond, weinig ruimte, oorlogen, armoede, sociale achterstand, woede, radicalisering...
Owja.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:45 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee, het komt alleen maar door het geloof, leer dat nu eens![]()
.
Maar dit is in frankrijk, en het verschil tussen moslims en joden is nu juist dat Moslims nog relatief vaak in een sociale achterstandspositie verkeren en Joden juist niet. Dus heel verschillende oorzaken leiden tot eenzelfde probleem? Misschien is het dan toch iets groters als de wereldpolitiek inderdaad? Of zou er toch een andere oorzaak zijn?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:44 schreef Mutant01 het volgende:
Tja tegenstellingen in de wereld, wereldpolitiek, teveel mensen op een stuk grond, weinig ruimte, oorlogen, armoede, sociale achterstand, woede, radicalisering...
Alles is een mogelijke oorzaak, en oplossingen zijn er niet of nauwelijks.
Je hebt eigenlijk gewoon gelijk. Haat is een natuurlijk iets, zou de achterstandspositie niet een excuus vormen, dan is het de wereldpolitiek wel, is het de wereldpolitiek niet, dan is het de kleur van je T-shirt wel, is dat het niet, dan is het de kleur van je teennagel wel. Mensen maken onderscheid, dat zit in hun natuur.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:47 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Maar dit is in frankrijk, en het verschil tussen moslims en joden is nu juist dat Moslims nog relatief vaak in een sociale achterstandspositie verkeren en Joden juist niet. Dus heel verschillende oorzaken leiden tot eenzelfde probleem? Misschien is het dan toch iets groters als de wereldpolitiek inderdaad? Of zou er toch een andere oorzaak zijn?
In hoeverre is "haat" tegen anderen niet 'gewoon' een sociaal fenomeen, zonder dit goed te willen praten...t
Misschien dat mensen alleen op een negatieve manier uiting gaan geven aan dit onderscheid in onzekerder tijden? Hoewel het nog best leuk gaat is er toch al een tijdje sprake van een stagnatie van de economie bijvoorbeeld. zou goed kunnen dat dit soort "grotere" invloeden zich doen gelden in de houding die mensen aannemen tegenover anderen, wie en hoe die 'anderen' ook zijn.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mensen maken onderscheid, dat zit in hun natuur.
quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:13 schreef MrX1982 het volgende:
Niet meer dan logisch. In Frankrijk wonen de meeste moslims van Europa. Aangezien vele intolerant zijn tov anders denkende wordt een kleine groep in dit geval joden het slachtoffer.
.
quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:41 schreef Posdnous het volgende:
Inderdaad, hoewel moslims volgens dat stukje zelf ook het slachtoffer zijn.
quote:Casser les blancs - letterlijk: blanken breken. De feiten die zich op enkele recente betogingen van middelbare scholieren in Parijs hebben voorgedaan laten weinig aan de verbeelding over: kleine groepjes 'casseurs' mengen zich, een kap over het hoofd, onder de betogers. Ze dreigen autochtone jongens en meisjes af - "of zelfs allochtonen die zich als autochtoon voordoen" - stelen hun GSMs, MP3spelers en portefeuilles, slaan hun slachtoffer een enkele keer tot bloedens toe en verdwijnen even snel als ze gekomen zijn. Op het Franse TV-journaal waren herhaaldelijk schrijnende beelden te zien van gewonde jonge Fransen, die amper snapten wat hun overkomen was.
Onder de manifestanten op 15 februari en 8 maart, in Parijs, zouden zich volgens de politie 700 tot 1000 jongeren uit de noordelijke banlieue gemengd hebben, met name uit het departement Seine Saint-Denis. In Le Monde doet een van hen, de 18jarige Heikel, een boekje open. "De bewuste jongeren hopen snel aan geld te geraken" zegt hij, scheppen "plezier in het slaan" en willen zich wreken op de blanken".
"Blanke leerlingen zien er braaf, onschuldig en slachtofferachtig uit" aldus de geïnterviewde jongeren. "Dat is vragen om afgetuigd te worden" suggereert de 19jarige Patty die het over "les petit blancs parisiens" heeft, of nog "les bolos". Bolo-gezinnen, weten de jonge agressoren, zijn doorgaans klein, zodat ze geen angst hoeven te hebben dat de slachtoffers straks hun oudere broers achter de daders aansturen, iets wat in de eigen sociale omgeving wél courant blijkt te zijn. Bovendien kunnen de jonge blanken niet vechten en zijn ze ook niet in bendes georganiseerd. Volgens de 18jarige Rachid zijn de Bolos laf, veeleer blond en trendy gekleed. Vooral autochtone jonge Fransen die net ietsje opvallender uitgedost gaan zoals gothics of skaters zijn een geprefereerd doelwit. "Maar' zegt Rachid, "een Maghrebijn kan Bolo zijn als hij zich als een Fransman gedraagt, als hij bijvoorbeeld over seks praat met zijn zus.
Voor Dominique Pasquier, verbonden aan Frankrijks nationale onderzoeksinstelling CNRS zijn de uitspattingen van de voorbije weken "het symptoom van een reële strijd tussen twee werelden"
Voor de 'cassuers', meestal leerlingen uit het beroepsonderwijs kan de frustratie soms racistsiche vormen aannemen.
Logisch dat lokken ze vanzelf uit met die intolerantie tegen niet-moslims. Kwestie van oorzaak en gevolg. Bovendien spreekt er ook jaloezie uit dat joodse mensen wel succesvol zijn en moslims niet.quote:
Bron?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Logisch dat lokken ze vanzelf uit met die ontolerantie tegen niet-moslims. Kwestie van oorzaak en gevolg. Bovendien spreekt er ook jaloezie uit dat joodse mensen wel succesvol zijn en moslims niet.
en andersom ???quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:38 schreef TopGear het volgende:
[..]
Hetzelfde probleem in Nederland; Moslims die Joden haten en bedreigen.
Ik zie niet dat joodse mensen voor problemen zorgen in Frankrijk door het aanvallen van christenen bijv.quote:
die als Bron , dat is bijna geen bronquote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:44 schreef TopGear het volgende:
http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=1207326
Het niet voor Joden opnemen zodat zij de wijk nemen naar Israël. Probleem opgelost.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:13 schreef MrX1982 het volgende:
Niet meer dan logisch. In Frankrijk wonen de meeste moslims van Europa. Aangezien vele intolerant zijn tov anders denkende wordt een kleine groep in dit geval joden het slachtoffer.
Slechte ontwikkeling we worden op deze manier terug de tijd in gegooid. Ik ben benieuwd wat de Franse overheid hier tegen gaat doen.
Er is niets op tegen argwanend te staan tov vreemdelingen.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:47 schreef ThE_ED het volgende:
In hoeverre is "haat" tegen anderen niet 'gewoon' een sociaal fenomeen, zonder dit goed te willen praten... ?
Yean rightquote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:43 schreef machteld het volgende:
Het niet voor Joden opnemen zodat zij de wijk nemen naar Israël. Probleem opgelost.
Bedoel je niet "Haat tegen joden en autochtonen groeit" ?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:27 schreef Tikorev het volgende:
Een betere titel was geweest: "Haat tegen joden, moslims en autochtonen groeit"
[..]
Het artikel lezen gaat je niet echt goed af he?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:52 schreef machteld het volgende:
[..]
Bedoel je niet "Haat tegen joden en autochtonen groeit" ?
En wat doet Cohen? Theedrinken.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Yean right
Dan geef je die intolerante moslims hun zin? Nee daar los je iets mee op. Gaan ze vervolgens de autochtonen bevolking wegpesten zeker.
Er moet keihard worden opgetreden tegen het anti-semitisme want het komt alleen maar voort uit intolerantie en een dubieuze kijk op niet-moslims. Ze moeten beseffen dat ze een minderheid vormen binnen Frankrijk. Als ze dat niet leuk vinden moeten ze zelf weggaan en niet de joden die al eeuwen in Frankrijk wonen.
Heb ik iets gemist?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:53 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het artikel lezen gaat je niet echt goed af he?
Dit gaat over Frankrijk. Ik hoop voor de Fransen dat ze niet zo'n incapabele laffe burgemeester hebben als Cohen.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:56 schreef machteld het volgende:
En wat doet Cohen? Theedrinken.
Er had mi al tig jaar een schotelverbod moeten zijn uitsluitend voor allochtone moslims.
Nee, jij woont ook niet in Frankrijk. Ik snap dus zowiezo niet wat jij lekker zit te speculeren over jaloezie e.d. Maar dit is de meest achterlijke post die ik ooit onder jouw username heb zien rollen. Jij denkt te weten wat moslims denken, je kan schijnbaar in hun hoofden kijken. Jij weet ook niet wat voor problemen Joodse mensen misschien wel veroorzaken, ik speculeer maar raak hoor, net zoals jij dat doet over moslims. De incidenten m.b.t moslims vergeet je maar ff, ik zie in je andere post staan "anti-semitisme" moet hard aangepakt worden! Ik zie nergens iets staan over moslimhaat? Mag dat gewoon bestaan? Of moeten er eerst een paar miljoen moslims vermoord worden, en dan vervolgens zeggen wir haben es nicht gewust, en dan pas zeggen "moslimhaat" is best erg... Of doen we het bij voorbaat?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik zie niet dat joodse mensen voor problemen zorgen in Frankrijk door het aanvallen van christenen bijv.
Joodse mensen draaien gewoon mee in de samenleving net zoals christelijke mensen. Ze vormen samen de Franse samenleving, dat wekt natuurlijk jaloezie op bij moslims. Die vanuit hun geloof denken superieur te zijn maar dat nergens bevestigd zien in de (Westerse) wereld.
quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:56 schreef machteld het volgende:
[..]
Er had mi al tig jaar een schotelverbod moeten zijn uitsluitend voor allochtone moslims.
Nee, domme mensen die bepaalde idioten moeten veralgemeniseren naar hele bevolkingsgroepen maken het er naar.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:47 schreef IPdaily het volgende:
Haat tegen moslims gestegen met 160 % afgelopen jaar
Haat tegen joden gestegen met 60 % afgelopen jaar
Mag je zeggen dat ze het er zelf naar maken?
quote:Veel mensen geven namelijk redenen op als: terrorisme en onderdrukking palestijnen, of moeten alle geloofsgenoten afstand nemen van bovenstaande "redenen"![]()
Dat is meer een wereldwijd fenomeen. Van Europa tot de Arabische wereld zie ik een enorme afgunst vanuit moslims richting niet-moslims. Als je dan in acht neemt dat vanuit de Islam superioriteit wordt gepredikt van moslims boven niet-moslims en als ze uit die droom komen en de realiteit onder ogen zien moet je tot de conclusie komen dat die superioriteit enkel leeft in hun dromen. Dat botst natuurlijk met de werkelijkheid en ga je jezelf afzetten tegen de werkelijkheid en krijg je de tafrelen zoals in Frankrijk en op alle andere plaatsen in de wereld waar moslims het leven zuur proberen te maken van niet-moslims.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:11 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, jij woont ook niet in Frankrijk. Ik snap dus zowiezo niet wat jij lekker zit te speculeren over jaloezie e.d.
Dat omtrent joden richting niet-joden is idd puur speculatief dat wat moslims doen tegen niet-moslims zijn feiten, als jij dat niet onder ogen wilt zien, vind ik dat best maar dat mijn post achterlijk is omdat ik de waarheid onder ogen zie is natuurlijk ridicuul.quote:Maar dit is de meest achterlijke post die ik ooit onder jouw username heb zien rollen. Jij denkt te weten wat moslims denken, je kan schijnbaar in hun hoofden kijken. Jij weet ook niet wat voor problemen Joodse mensen misschien wel veroorzaken, ik speculeer maar raak hoor, net zoals jij dat doet over moslims.
Je kan ook erg overdrijven natuurlijk. De kern van de antipathie jegens moslims valt terug te vinden in hun eigen afgunst tegen niet-moslims. Kwestie van oorzaak en gevolg. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. Wij als Westerse wereld moeten ons niet in de hoek laten drukken door die intolerantie en jaloezie. Want wat mij het meeste steekt is dat moslims kankeren op het Westen maar er wel blijven. Ik zou zeggen zoek een land op waar de mensen net zo denken als jijzelf en probeer niet via geweld en intolerantie een geloof op te drukken aan anderen. Ik zit daar niet op te wachten en ik denk de meeste Europeanen niet. Dat er moslims wonen in Europa is tot daar aan toe maar laat andere mensen in hun waarden iets wat voor de islam nogal moeilijk is volgens mij.quote:De incidenten m.b.t moslims vergeet je maar ff, ik zie in je andere post staan "anti-semitisme" moet hard aangepakt worden! Ik zie nergens iets staan over moslimhaat? Mag dat gewoon bestaan? Of moeten er eerst een paar miljoen moslims vermoord worden, en dan vervolgens zeggen wir haben es nicht gewust, en dan pas zeggen "moslimhaat" is best erg... Of doen we het bij voorbaat?
In Corsica leven sws sterke anti-Fransen sympathieën. Dus niet alleen tegen moslims.quote:Weet jij bijv wat er allemaal in Corsica gebeurd met de schaarse hardwerkende moslimbevolking aldaar? Bommen onder hun auto's, het in brandsteken van hun huizen etc etc. En dat noem jij een "reactie"? Een reactie op wat! Zo kunnen we 11 september ook goedpraten, tja het was een reactie op een eerdere actie.
Hou toch op, die fanatiekelingen verafschuwen juist al dat Westerse gedoe.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is meer een wereldwijd fenomeen. Van Europa tot de Arabische wereld zie ik een enorme afgunst vanuit moslims richting niet-moslims.
Waar haal je die onzin toch vandaanquote:De kern van de antipathie jegens moslims valt terug te vinden in hun eigen afgunst tegen niet-moslims. Kwestie van oorzaak en gevolg. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
Maar daar ligt wel een probleem. Zeker als er moslims in Europa zijn die zichzelf er richten op de Arabische wereld.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:08 schreef Posdnous het volgende:
Hou toch op, die fanatiekelingen verafschuwen juist al dat Westerse gedoe.
Kwestie van gezond verstand en het leggen van verbanden.quote:Waar haal je die onzin toch vandaan.
Goh, als je effe simpel nadenkt dan weet je hoe dat komt!quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:36 schreef Meki het volgende:
[..]
en andersom ???
weet jij hoeveel Moslims gehaat worden en bedreigd worden
De slachtoffers van moslimhaat zijn degene die haat jegens Joden hebben? Heb je daar ook een bron voor, of is het weer generalisatie ter rechtvaardiging van racisme?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Logisch dat lokken ze vanzelf uit met die intolerantie tegen niet-moslims.
Moslimhaat is geen racisme. Het is heldhaftig verzet tegen het anti-semitismequote:Op dinsdag 22 maart 2005 18:33 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De slachtoffers van moslimhaat zijn degene die haat jegens Joden hebben? Heb je daar ook een bron voor, of is het weer generalisatie ter rechtvaardiging van racisme?
Wat het met racisme te maken heeft is me volstrekt onduidelijkquote:Op dinsdag 22 maart 2005 18:33 schreef Sidekick het volgende:
De slachtoffers van moslimhaat zijn degene die haat jegens Joden hebben? Heb je daar ook een bron voor, of is het weer generalisatie ter rechtvaardiging van racisme?
Moslimhaat is geen racisme daar heb je gelijk in .quote:Op dinsdag 22 maart 2005 18:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Moslimhaat is geen racisme. Het is heldhaftig verzet tegen het anti-semitisme.
quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:56 schreef machteld het volgende:
[..]
Een deel van de oplossing.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:14 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]dat zal het probleem zeker oplossen?
Iddquote:
Jij hebt dan ook (PvdA?) oogkleppen op.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:51 schreef TimmyAsd het volgende:
Vertel, want ik zie dat verband niet zo
Voortdurende herhaling van antisemitische propaganda op Arabische zenders is niet goed.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:51 schreef TimmyAsd het volgende:
Vertel, want ik zie dat verband niet zo
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |