HAARLEM - Rechercheurs van de politie Kennemerland hebben sinds donderdag 17 maart vier jongens aangehouden in de leeftijd van 13 en 14 jaar in de gemeente Haarlem. De aanhouding van een vijfde verdachte (eveneens 14 jaar) wordt binnenkort verwacht. De jongens worden verdacht van tenminste dertig berovingen en mishandelingen, die plaatsvonden in de afgelopen drie maanden in Schalkwijk en Haarlem-Centrum, in de omgeving van de Zuidtangent.
De jongens opereerden in groepjes die in samenstelling varieerden van twee tot vijf personen. Ze zochten hun slachtoffers bewust uit en hadden het voorzien op blanke jongens in de leeftijd van 12 tot 18 jaar. Ze verklaarden dat de keuze van hun blanke slachtoffers steeds heel bewust werd gemaakt. De meeste verdachten hebben een Mediterraans uiterlijk.
Bij de berovingen en mishandelingen werd overvloedig geweld toegepast. Slachtoffers werden van hun fiets geslagen of omsingeld en zonder enige aanleiding in elkaar geslagen en geschopt. Eén slachtoffer liep een gebroken neus op. Gezien het toegepaste geweld hadden er veel meer ernstige verwondingen mogelijk geweest. Vanwege die grote mate van agressie, de hoeveelheid zaken en de ernst van de feiten, zijn alle vier verdachten maandag 21 maart door het Openbaar Ministerie inverzekeringgesteld.
De politie houdt er rekening mee dat het aantal misdrijven van deze groep nog groter is dan de nu bekende dertig en verzoekt eventuele slachtoffers, die nog geen aangifte hebben gedaan, zich alsnog te melden bij de lokale recherchegroep Spaarne-Oost (bureau Schalkwijk), tel. 0900-8844. Er wordt tevens rekening mee gehouden dat de groep ook buiten de gemeente Haarlem actief was.
http://amsterdam.webregio.nlZelf heb ik ook al erg veel allochtoon racisme en antisemitisme waargenomen.
Al meer dan tien jaar zie ik vooral racisme van allochtone zijde. Door de andere kant werd en wordt dit vergoelijkend tegemoet getreden. Dat lijkt mij niet de juiste aanpak.
Bijzonder 'ergerlijk' vind ik ook het bij voortduring misbruik maken van blanke maar vooral zwarte meisjes op sexueel gebied. Genoeg is genoeg.
Hoewel ik denk dat over 10 jaar of zo eea er weer veel positiever uitziet, zie ik om mij heen de slachtoffers vallen, getekend voor het leven. Ik pleit voor maatregelen op korte termijn, maar ik weet niet wat voor maatregelen.
Knuffelen?
Buurthuizen voor de allochtone JONGENS?
Of een harde aanpak.
zie ook
http://forum.fok.nl/topic/679204Dus deze zal ook wel weer snel gesloten worden.