abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 maart 2005 @ 09:45:34 #1
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25654238
HAARLEM - Rechercheurs van de politie Kennemerland hebben sinds donderdag 17 maart vier jongens aangehouden in de leeftijd van 13 en 14 jaar in de gemeente Haarlem. De aanhouding van een vijfde verdachte (eveneens 14 jaar) wordt binnenkort verwacht. De jongens worden verdacht van tenminste dertig berovingen en mishandelingen, die plaatsvonden in de afgelopen drie maanden in Schalkwijk en Haarlem-Centrum, in de omgeving van de Zuidtangent.

De jongens opereerden in groepjes die in samenstelling varieerden van twee tot vijf personen. Ze zochten hun slachtoffers bewust uit en hadden het voorzien op blanke jongens in de leeftijd van 12 tot 18 jaar. Ze verklaarden dat de keuze van hun blanke slachtoffers steeds heel bewust werd gemaakt. De meeste verdachten hebben een Mediterraans uiterlijk.

Bij de berovingen en mishandelingen werd overvloedig geweld toegepast. Slachtoffers werden van hun fiets geslagen of omsingeld en zonder enige aanleiding in elkaar geslagen en geschopt. Eén slachtoffer liep een gebroken neus op. Gezien het toegepaste geweld hadden er veel meer ernstige verwondingen mogelijk geweest. Vanwege die grote mate van agressie, de hoeveelheid zaken en de ernst van de feiten, zijn alle vier verdachten maandag 21 maart door het Openbaar Ministerie inverzekeringgesteld.

De politie houdt er rekening mee dat het aantal misdrijven van deze groep nog groter is dan de nu bekende dertig en verzoekt eventuele slachtoffers, die nog geen aangifte hebben gedaan, zich alsnog te melden bij de lokale recherchegroep Spaarne-Oost (bureau Schalkwijk), tel. 0900-8844. Er wordt tevens rekening mee gehouden dat de groep ook buiten de gemeente Haarlem actief was.
http://amsterdam.webregio.nl
Zelf heb ik ook al erg veel allochtoon racisme en antisemitisme waargenomen.
Al meer dan tien jaar zie ik vooral racisme van allochtone zijde. Door de andere kant werd en wordt dit vergoelijkend tegemoet getreden. Dat lijkt mij niet de juiste aanpak.

Bijzonder 'ergerlijk' vind ik ook het bij voortduring misbruik maken van blanke maar vooral zwarte meisjes op sexueel gebied. Genoeg is genoeg.
Hoewel ik denk dat over 10 jaar of zo eea er weer veel positiever uitziet, zie ik om mij heen de slachtoffers vallen, getekend voor het leven. Ik pleit voor maatregelen op korte termijn, maar ik weet niet wat voor maatregelen.
Knuffelen?
Buurthuizen voor de allochtone JONGENS?
Of een harde aanpak.
zie ook http://forum.fok.nl/topic/679204
Dus deze zal ook wel weer snel gesloten worden.
Koranfascisme bedankt Islam
pi_25654340
Zou je misschien een directe link naar dit nieuwsbericht kunnen plaatsen, ik kan het nergens vinden. Overigens is het terecht dat je achterlijke vorige thread is gesloten, maar dat terzijde.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 22 maart 2005 @ 09:54:54 #3
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25654368
Biljartbal aanleiding schietpartij
AMSTERDAM - Een akkefietje met een biljartbal is waarschijnlijk aanleiding geweest voor de schietpartij op de Agatha Christiesingel in Zuidoost op 19 februari jl. De 33-jarige Vladimir Eduardo Juaquin kwam daarbij om het leven, een vriend van hem raakte gewond. Volgens de Telegraaf van maandag wilde Juaquin met zijn vriend poolen. Hij kreeg ruzie met zes mannen, toen hij een biljartbal pakte en zoiets vroeg als 'mag ik nu'. De ruzie werd binnen gesust, buiten werd het slachtoffer alsnog doodgeschoten. De schutters gingen er vervolgens vandoor in een donkere VW Golf en een grijze Opel Astra.

Ook zoiets geks
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_25654436
Ik denk dat de observatie juist is.
Bij racisme wordt onderbewust vaak gedacht aan discriminatie of het zich verheven voelen van blanken boven andere rassen.
Maar wat dat betreft kunnen de blanken nog veel leren van de buitenlanders.
Zo zijn er bijv bij de Antillianen ook diverse rassen die elkaar zwaar discrimineren (wij zien ze als 1 groep).
De houding van moslims (Marokkanen e.a.) tegenover de joden is vrijwel van hetzelfde niveau als die van de Duitse rechts radicalen. Zo wordt bijv de holocaust ontkent of als een onbetekenend feitje uit de geschiedenis getypeerd.
Onlangs kwam nog in het nieuws, dat op veel scholen in Amsterdam, de leerkrachten het stuk van de joden vervolging maar gewoon oversloegen om moeilijkheden met hun Marokkaanse leerlingen te voorkomen (je moet de boel bijelkaar houden he )

Hoe erg het is blijkt wel uit het feit dat veel Antwerpse joden op het VB stemmen, zij hebben veel meer te vrezen van de morokkanen dan van de rechtse VB
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 10:06:39 #5
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_25654529
Dit is de directe link trouwens:

racistisch geweld in Haarlem
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  dinsdag 22 maart 2005 @ 10:09:02 #6
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25654566
Alleen te zien in Internet Explorer !

Anyway, lekker een jaartje of 7 de bak in, die randdebielen .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_25654570
quote:
Dus deze zal ook wel weer snel gesloten worden.
Geef dan ook gewoon argumenten voor je mening in plaats van gemeenplaatsen als 'genoeg is genoeg'.

Of dat 'ik pleit voor maatregelen op korte termijn'. Ik zie je nergens in je posting pleiten hoor.

Zeg dan gewoon dat je niet gelooft in een zachte aanpak en denkt dat er een harde aanpak nodig is. Maak je woorden niet mooier dan ze zijn. Ben jij politicus ofzo?

Edit:

Persoonlijk ben ik van mening dat het om een soort 'natuurwet' gaat. De eerste generatie is dankbaar dat ze hier mogen zijn. De tweede generatie heeft nog van hun ouders gehoord wat voor ellende er was. De derde generatie gelooft het allemaal niet meer en denkt dat ze gediscrimineerd worden. Met de vierde generatie begint alles weer af te zakken, want die zien dat hun ouders niks bereiken. En met de vijfde generatie is iedereen wel geintegreerd.

Je ziet het bij verschillende bevolkingsgroepen in Nederland, bijvoorbeeld (nofi) Molukkers.

Kwestie van tijd. En geen enkele maatregel zal helpen om dit te versnellen. Mensen moeten hun eigen conclusies trekken en als je ze onder druk zet zullen ze terugvechten en duurt het alleen maar langer.

Maar goed, Nederland wordt tegenwoordig door de pappies geregeerd, de mensen die denken in 'het gewone volk'. Die mensen denken dat je mensen met iets minder ontwikkeling het beste net zo kunt behandelen als kinderen. En dus zullen ze in hun arrogantie in de nabije toekomst de boel nog wel op de spits drijven. Dan snappen ze er zelf niks meer van en weten ze niks meer te doen. En dan krijgen de sociale groeperingen wel weer de overhand en zal alles wat gesust worden. Een generatie later zijn de meeste problemen dan vanzelf opgelost, of in ieder geval wordt het niet meer zo geescaleerd.

De overheid gedraagt zich nu gewoon net als een stelletje ouders van een puberaal kind die zelf vergeten zijn hoe het was om puber te zijn.

[ Bericht 59% gewijzigd door RetepV op 22-03-2005 10:20:01 ]
  dinsdag 22 maart 2005 @ 10:13:21 #8
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_25654624
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 10:09 schreef RetepV het volgende:

[..]

Geef dan ook gewoon argumenten voor je mening in plaats van gemeenplaatsen als 'genoeg is genoeg'.

Of dat 'ik pleit voor maatregelen op korte termijn'. Ik zie je nergens in je posting pleiten hoor.

Zeg dan gewoon dat je niet gelooft in een zachte aanpak en denkt dat er een harde aanpak nodig is. Maak je woorden niet mooier dan ze zijn. Ben jij politicus ofzo?
Hier ben ik het wel mee eens. Maar racisme (racisme met geweld zelfs) tegen "blanken" (wat een rotwoord eigenlijk) zou wat meer erkenning moeten krijgen.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_25654788
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 10:13 schreef Tarak het volgende:
Hier ben ik het wel mee eens. Maar racisme (racisme met geweld zelfs) tegen "blanken" (wat een rotwoord eigenlijk) zou wat meer erkenning moeten krijgen.
Racisme is racisme. Of het nou tegen blank of zwart is, het is even ongefundeerd en even erg.

Een racist heeft zijn mening gemaakt en in brons gegoten (zoals dat heet). Hij hoeft daardoor niet meer na te denken, wat voor hem het leven makkelijker maakt. Daarom is een racist ook zo fel als hij op zijn racisme aangevallen wordt: je maakt hem het leven moeilijker.

Edit:

Mijn vorige posting was ook wat ongenuanceerd, dus ik heb er even een grote edit bij gezet. Ik vergeet soms dat andere mensen dingen die voor mij voor de hand liggend zijn vaak nog moeten leren.
pi_25654929
als een nl'er een donkere medelander in elkaar trapt is het racistische geweld maar zodra een donkere medelander een nl'er in elkaar schopt is het ineens hij heeft een moeilijke jeugd gehad.
rot op noem het beestje bij de naam, de nederlandse regering houd ze kop in het zand en de nederlandse politie mag niks kan niks en zijn een stel debielen die opgeleid zijn om parkeer bonnetjes uit te schrijven .
genoeg ellende hier in gouda met onze vrienden zal geen eens de afkomst vertellen, want dan krijg je je bent een racist ,nou zal jullie alvast uit de droom helpen ben geen racist maar een mentalist, donker geel groen paars blank het boeit me niet, zolang je je maar weet aan te passen aan de nederlandse maatstaven en kan je dit niet dan moet je lekker oprotten naar een eiland waar ze dit alles pikken en ja dit geld ook families zoals de tokkies. dus original dutchies.
pi_25654975
Dan vraag je je toch af wat die kleine kut kinderen bezielen, 13/14 jaar is echt te ziek voor woorden.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_25657288
Schandalig

Die kinderen verdienen een stevig pak slaag en vervolgens in een opvoedingskamp plaatsen. Dit tuig heeft duidelijk geen opvoeding gekregen van huis uit.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 16:05:52 #13
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25661356
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 10:35 schreef WeirdMicky het volgende:
Dan vraag je je toch af wat die kleine kut kinderen bezielen, 13/14 jaar is echt te ziek voor woorden.
The 3 S's, Shoot, Shovel, and Shut-up.
Zo, daar heeft niemand meer last van
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_25661454
Daders :

Koerd , Turk , Surinamer , Marokkaan
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_25661489
Verdacht van tenminste 30 berovingen en mishandelingen. Tja...
pi_25661520
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 16:10 schreef Meki het volgende:
Daders :

Bron?
pi_25661534
Tja en als een blanke Lonsdaleskinhead een klap uitdeelt aan een Marokkaan is het maar een incident. Dat wilde je er toch bij zeggen machteld?
pi_25661840
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 16:13 schreef nikk het volgende:

[..]

Bron?
RTV NH nieuws / Geenstijl
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 16:34:43 #19
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25661851
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 16:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Tja en als een blanke Lonsdaleskinhead een klap uitdeelt aan een Marokkaan is het maar een incident. Dat wilde je er toch bij zeggen machteld?
Bedoel je dit als serieuze vraag of wil je enkel iets insinueren?
  dinsdag 22 maart 2005 @ 16:45:21 #20
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_25662090
Dat racisme is ons aangepraat, alle allochtonen werden min of meer aanvaard,uitzondering op de regel is wel de Marokkaanse (Berber) gemeenschap, overal dezelfde problemen in West-Eu,
elke individuele uitzondering wordt uitgespuugd als excuustruus door de onaangepaste racistische rest al dan niet onder leiding of invloed van een baardjurk.
Misschien is een aangepaste samenlevingsvorm mogelijk via de vrouwen, maar die worden angstvallig weggehouden.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 16:48:46 #21
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25662169
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 16:10 schreef Meki het volgende:
Daders :

RegenboogRacisme of hoe veelkleurig kan solidariteit zijn!
pi_25662260
Racisme vind ik het niet. Hoeveel blanker zijn blanken nu in vergelijking met mediterrane mensen? Het gaat hier niet om ras maar om afkomst,godsdienst en levensstijl. Puur discriminatie. Maar ja, vertel dat de kopmakers maar eens.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 20:57:36 #23
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_25668434
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 16:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Racisme vind ik het niet. Hoeveel blanker zijn blanken nu in vergelijking met mediterrane mensen? Het gaat hier niet om ras maar om afkomst,godsdienst en levensstijl. Puur discriminatie. Maar ja, vertel dat de kopmakers maar eens.
Tsja, zeg dat ook maar eens tegen moslims die zeggen dat ze worden gediscrimineerd... die spreken van racisme, terwijl zij ongeveer tot hetzelfde ras behoren en negers minder vaak spreken van racisme dan mensen met een mediterraan uiterlijk.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_25677597
quote:
Racisme vind ik het niet. Hoeveel blanker zijn blanken nu in vergelijking met mediterrane mensen?
Weinig, inderdaad, maar als het voor de daders niet duidelijk is kan het nog wel degelijk racisme zijn. Hetzelfde geldt voor extreem-rechtse mongolen die mensen met een mediterraan uiterlijk uitzoeken en in elkaar rammen.
quote:
Het gaat hier niet om ras maar om afkomst,godsdienst en levensstijl. Puur discriminatie. Maar ja, vertel dat de kopmakers maar eens.
Het wordt mij eerlijk gezegd niet zo goed duidelijk waar het hen nu om te doen is.
  donderdag 24 maart 2005 @ 19:54:12 #25
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25714723
quote:
Het gaat er niet om of jij het racisme vind.
Het gaat om de motieven van de daders, dus wat zich in het hoofd van de daders afspeelt.

Veel mediterrane mensen (Marokkanen bijv.) zijn wel degelijk vanuit hun achtergrond veel racistischer dan de gemiddelde Nederlandse autochtoon. Ze kijken vaak neer op mensen die maar net een tintje donkerder zijn. Iets soortgelijks geldt voor mensen uit de Antillen waar blank(er) trouwen nog steeds statusverhogend is. Die patronen zetten zich dan hier in Nederland ook weer door.
Een Antilliaanse of Marokkaanse jongen met een blond meisje heeft meer status dan met een zwart meisje. Dat noem ik racisme. Ten minste voor zover het blonde en het zwarte meisje zeg maar uit dezelfde familie komen, want anders spelen allerlei andere factoren ook een rol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')