Geef dan ook gewoon argumenten voor je mening in plaats van gemeenplaatsen als 'genoeg is genoeg'.quote:Dus deze zal ook wel weer snel gesloten worden.
Hier ben ik het wel mee eens. Maar racisme (racisme met geweld zelfs) tegen "blanken" (wat een rotwoord eigenlijk) zou wat meer erkenning moeten krijgen.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 10:09 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geef dan ook gewoon argumenten voor je mening in plaats van gemeenplaatsen als 'genoeg is genoeg'.
Of dat 'ik pleit voor maatregelen op korte termijn'. Ik zie je nergens in je posting pleiten hoor.
Zeg dan gewoon dat je niet gelooft in een zachte aanpak en denkt dat er een harde aanpak nodig is. Maak je woorden niet mooier dan ze zijn. Ben jij politicus ofzo?
Racisme is racisme. Of het nou tegen blank of zwart is, het is even ongefundeerd en even erg.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 10:13 schreef Tarak het volgende:
Hier ben ik het wel mee eens. Maar racisme (racisme met geweld zelfs) tegen "blanken" (wat een rotwoord eigenlijk) zou wat meer erkenning moeten krijgen.
The 3 S's, Shoot, Shovel, and Shut-up.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 10:35 schreef WeirdMicky het volgende:
Dan vraag je je toch af wat die kleine kut kinderen bezielen, 13/14 jaar is echt te ziek voor woorden.
Bron?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 16:10 schreef Meki het volgende:
Daders :
Koerd , Turk , Surinamer , Marokkaan
RTV NH nieuws / Geenstijlquote:
Bedoel je dit als serieuze vraag of wil je enkel iets insinueren?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 16:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Tja en als een blanke Lonsdaleskinhead een klap uitdeelt aan een Marokkaan is het maar een incident. Dat wilde je er toch bij zeggen machteld?
RegenboogRacisme of hoe veelkleurig kan solidariteit zijn!quote:Op dinsdag 22 maart 2005 16:10 schreef Meki het volgende:
Daders :
Koerd , Turk , Surinamer , Marokkaan
Tsja, zeg dat ook maar eens tegen moslims die zeggen dat ze worden gediscrimineerd... die spreken van racisme, terwijl zij ongeveer tot hetzelfde ras behoren en negers minder vaak spreken van racisme dan mensen met een mediterraan uiterlijk.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 16:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Racisme vind ik het niet. Hoeveel blanker zijn blanken nu in vergelijking met mediterrane mensen? Het gaat hier niet om ras maar om afkomst,godsdienst en levensstijl. Puur discriminatie. Maar ja, vertel dat de kopmakers maar eens.
Weinig, inderdaad, maar als het voor de daders niet duidelijk is kan het nog wel degelijk racisme zijn. Hetzelfde geldt voor extreem-rechtse mongolen die mensen met een mediterraan uiterlijk uitzoeken en in elkaar rammen.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 16:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Racisme vind ik het niet. Hoeveel blanker zijn blanken nu in vergelijking met mediterrane mensen?
Het wordt mij eerlijk gezegd niet zo goed duidelijk waar het hen nu om te doen is.quote:Het gaat hier niet om ras maar om afkomst,godsdienst en levensstijl. Puur discriminatie. Maar ja, vertel dat de kopmakers maar eens.
Het gaat er niet om of jij het racisme vind.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 16:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Racisme vind ik het niet. Hoeveel blanker zijn blanken nu in vergelijking met mediterrane mensen? Het gaat hier niet om ras maar om afkomst,godsdienst en levensstijl. Puur discriminatie. Maar ja, vertel dat de kopmakers maar eens.
Dus als er sprake is van meer of minder status dan noemen we het racisme? Dat werkt dan ook omgekeerd. Een blond meisje met een Marokkaanse of Antilliaanse jongen heeft minder status dan met een blanke jongen alle andere factoren constant gehouden.quote:Op donderdag 24 maart 2005 19:54 schreef machteld het volgende:
Veel mediterrane mensen (Marokkanen bijv.) zijn wel degelijk vanuit hun achtergrond veel racistischer dan de gemiddelde Nederlandse autochtoon. Ze kijken vaak neer op mensen die maar net een tintje donkerder zijn. Iets soortgelijks geldt voor mensen uit de Antillen waar blank(er) trouwen nog steeds statusverhogend is. Die patronen zetten zich dan hier in Nederland ook weer door.
Een Antilliaanse of Marokkaanse jongen met een blond meisje heeft meer status dan met een zwart meisje. Dat noem ik racisme. Ten minste voor zover het blonde en het zwarte meisje zeg maar uit dezelfde familie komen, want anders spelen allerlei andere factoren ook een rol.
Nee, dat hoeft dus niet.quote:Op donderdag 24 maart 2005 20:32 schreef sampoo het volgende:
[..]
Dus als er sprake is van meer of minder status dan noemen we het racisme? Dat werkt dan ook omgekeerd. Een blond meisje met een Marokkaanse of Antilliaanse jongen heeft minder status dan met een blanke jongen alle andere factoren constant gehouden.
Volgens genetisch onderzoek meen ik mij te herinerren dat de "mediterrane" mens in deze context niet veel minder blank verschillend zijn dan Italianen en (Zuid-)Spanjaarden. Maar is het gewicht dat we aan discriminatie geven minder zwaar dan racisme? Uiteindelijk kan het beide sterke reacties van de dader oproepen.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 16:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Daar vergis je je in. Ik denk dat de meeste slachtoffers van allochtoontuig zelf ook allochtoon zijn maar dat allochtone slachtoffers ons minder pijn bezorgen en we dat sommigen het voorval voornamelijk gebruiken om allochtonen in het algemeen aan te vallen;quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:03 schreef Scandum het volgende:
Ik denk dat de meeste nederlanders wel eens zonder reden lastig gevallen zijn door een turk of marokkaan. Ik zelf 3 keer, en dat bestempel ik als drie keer slachtoffer van zinloos racistisch geweld dat nooit de krant heeft gehaald. En dat is exclusief klappen krijgen van een marokkaan van 16-20 jaar als een 9 jarige omdat ik ruzie had met zijn broertje.
[quote]Dat ze mensen die er islamitisch uitzien niet lastig vallen mag duidelijk zijn, hoewel de meeste mensen daar niet bij (durven) stil staan.
Daar vergis je je inquote:Op donderdag 24 maart 2005 21:15 schreef sampoo het volgende:
[..]
Daar vergis je je in. Ik denk dat de meeste slachtoffers van allochtoontuig zelf ook allochtoon zijn maar dat allochtone slachtoffers ons minder pijn bezorgen en we dat sommigen het voorval voornamelijk gebruiken om allochtonen in het algemeen aan te vallen;
een allochtoon mishandeld de andere allochtoon => Alweer een allochtoon, opgeruimd staat netjes, ze houden het onder elkaar etc.
Defineer in alle 3 voorvallen "zonder reden". Want ik kan moeilijk voorstellen dat iemand die gewoon rondloopt lastig gevallen wordt zonder motief van de dader.
Hangt een beetje af van het soort criminaliteit.quote:
italianen en spanjaarden zijn natuurlijk niet mediterraanquote:Op donderdag 24 maart 2005 20:43 schreef sampoo het volgende:
[..]
Volgens genetisch onderzoek meen ik mij te herinerren dat de "mediterrane" mens in deze context niet veel minder blank verschillend zijn dan Italianen en (Zuid-)Spanjaarden. Maar is het gewicht dat we aan discriminatie geven minder zwaar dan racisme? Uiteindelijk kan het beide sterke reacties van de dader oproepen.
Maar ik vermoed dat het inderdaad eerder als discriminatie kan worden benoemd. Zo komt een "blank" meisje met een hoofddoek al een stuk minder "blank" over.
Dat Marokkaanse straatrovers vaker niet-Marokkanenals slachtoffer kiezen is dat het lucratiever is en men vaak (dagjes)toeristen uitkiezen die kwetsbaarder zijn.quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:32 schreef machteld het volgende:
[..]
Hangt een beetje af van het soort criminaliteit.
Voor huiselijk geweld, binnen de clan etc heb je wel gelijk maar dat bedoelde je niet.
Voor berovingen bijv niet. Meeste slachtoffers zijn niet-allochtoon, en wat Marokkanen betreft vooral niet-Marokkaans.
En wanneer een Marokkaanse allochtoon straatberovingsslachtoffer wordt van een Marokkaanse allochtoon, dan is dat NIEUWS !!
In deze context hebben we het niet over Italianen of Spanjaarden maar over onze vrienden van Noord-Afrikaanse en eventueel Turkse afkomst. Verder noemen wij de eerste groep doorgaans blank en de laatste groep scharen we onder de noemer licht getint.quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:32 schreef SanyoSoft het volgende:
[..]
italianen en spanjaarden zijn natuurlijk niet mediterraan![]()
![]()
Zeikerd.quote:herinerren
Je denkt dat een straatrover iets op heeft met de regels van de Islam? Dezelfde rover die voor minder gestenigd zou worden volgens Islamitisch recht?quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:26 schreef Scandum het volgende:
Er is meer zwart geld in omloop in het marokkaanse cirquit, dus grotere kans dat een marokkaan met cash op zak rondloopt. Ik denk dat de reden een stuk simpeler ligt. Een islamiet mag liegen en stelen van de niet gelovigen, en zodoende is een blanke een mooie keus.
Welk doel heeft het dan?quote:In de gevallen dat een autochtoon door een stel islamieten word lastig gevallen is er ook niet altijd sprake van een beroving.
Ik stel dat die Marokkanen vast een motief hebben. Dit buiten het feit dat het slachtoffer niets verkeerd gedaan heeft. Verder schiet het weinig op om te stellen dat een mening meer of minder is afhankelijk van het wonen in een stad of niet. Het lijkt mij vruchtbaarder om het met argumenten te proberen.quote:Jij hebt duidelijk nooit in een grote stad gewoont, je moet wel uit een erg afgelegen dorp komen wil je je niet kunnen voorstellen dat er marokkanen zijn die "zonder reden" iemand lastig vallen.
Fout gedacht, als je een niet moslim vermoord is er niet zo veel aan de hand, zolang het maar niet een toerist is. Google maar eens op: egypt christians.quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:40 schreef sampoo het volgende:
Je denkt dat een straatrover iets op heeft met de regels van de Islam? Dezelfde rover die voor minder gestenigd zou worden volgens Islamitisch recht?
Racistisch waarschijnlijk, en misschien vinden ze het leuk om iemand in elkaar te trappen.quote:Welk doel heeft het dan?
Nee, ik denk dat jouw mening wat minder simplistisch / vaag word als je zelf een paar keer zonder reden (behalve dat je een blanke nederlander bent die op de verkeerde plek op het verkeerde tijdstip rondloopt) lastig gevallen wordt, of zelfs in elkaar getrapt wordt.quote:Ik stel dat die Marokkanen vast een motief hebben. Dit buiten het feit dat het slachtoffer niets verkeerd gedaan heeft. Verder schiet het weinig op om te stellen dat een mening meer of minder is afhankelijk van het wonen in een stad of niet. Het lijkt mij vruchtbaarder om het met argumenten te proberen.
Noemen wij ze zo?quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:19 schreef sampoo het volgende:
[..]
In deze context hebben we het niet over Italianen of Spanjaarden maar over onze vrienden van Noord-Afrikaanse en eventueel Turkse afkomst. Verder noemen wij de eerste groep doorgaans blank en de laatste groep scharen we onder de noemer licht getint.
[..]
Gaat dit nog ergens heen of proberen we er nog een beschaafde discussie van te maken?quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:04 schreef SanyoSoft het volgende:
[..]
Noemen wij ze zo?Arabieren en berbers worden tot het blanke ras gerekend, en Noord-Afrikanen hebben de genetische samenstelling van een groot deel van de Spaanse en Portugese bevolking beinvloed. Turken zijn aziaten en meer verwant aan andere aziaten dan aan blanken. Dus flikker op met je context.
Wordt het te moeilijk voor je?quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:13 schreef sampoo het volgende:
[..]
Gaat dit nog ergens heen of proberen we er nog een beschaafde discussie van te maken?![]()
Je bent wel behoorlijk agressief bezig maar ik ben de beroerste niet.quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:18 schreef SanyoSoft het volgende:
[..]
Wordt het te moeilijk voor je?Ik reageer omdat je uit je nek zit te lullen met je 'mediterraan', 'blank' en 'getint'
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |