abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 maart 2005 @ 09:45:34 #1
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25654238
HAARLEM - Rechercheurs van de politie Kennemerland hebben sinds donderdag 17 maart vier jongens aangehouden in de leeftijd van 13 en 14 jaar in de gemeente Haarlem. De aanhouding van een vijfde verdachte (eveneens 14 jaar) wordt binnenkort verwacht. De jongens worden verdacht van tenminste dertig berovingen en mishandelingen, die plaatsvonden in de afgelopen drie maanden in Schalkwijk en Haarlem-Centrum, in de omgeving van de Zuidtangent.

De jongens opereerden in groepjes die in samenstelling varieerden van twee tot vijf personen. Ze zochten hun slachtoffers bewust uit en hadden het voorzien op blanke jongens in de leeftijd van 12 tot 18 jaar. Ze verklaarden dat de keuze van hun blanke slachtoffers steeds heel bewust werd gemaakt. De meeste verdachten hebben een Mediterraans uiterlijk.

Bij de berovingen en mishandelingen werd overvloedig geweld toegepast. Slachtoffers werden van hun fiets geslagen of omsingeld en zonder enige aanleiding in elkaar geslagen en geschopt. Eén slachtoffer liep een gebroken neus op. Gezien het toegepaste geweld hadden er veel meer ernstige verwondingen mogelijk geweest. Vanwege die grote mate van agressie, de hoeveelheid zaken en de ernst van de feiten, zijn alle vier verdachten maandag 21 maart door het Openbaar Ministerie inverzekeringgesteld.

De politie houdt er rekening mee dat het aantal misdrijven van deze groep nog groter is dan de nu bekende dertig en verzoekt eventuele slachtoffers, die nog geen aangifte hebben gedaan, zich alsnog te melden bij de lokale recherchegroep Spaarne-Oost (bureau Schalkwijk), tel. 0900-8844. Er wordt tevens rekening mee gehouden dat de groep ook buiten de gemeente Haarlem actief was.
http://amsterdam.webregio.nl
Zelf heb ik ook al erg veel allochtoon racisme en antisemitisme waargenomen.
Al meer dan tien jaar zie ik vooral racisme van allochtone zijde. Door de andere kant werd en wordt dit vergoelijkend tegemoet getreden. Dat lijkt mij niet de juiste aanpak.

Bijzonder 'ergerlijk' vind ik ook het bij voortduring misbruik maken van blanke maar vooral zwarte meisjes op sexueel gebied. Genoeg is genoeg.
Hoewel ik denk dat over 10 jaar of zo eea er weer veel positiever uitziet, zie ik om mij heen de slachtoffers vallen, getekend voor het leven. Ik pleit voor maatregelen op korte termijn, maar ik weet niet wat voor maatregelen.
Knuffelen?
Buurthuizen voor de allochtone JONGENS?
Of een harde aanpak.
zie ook http://forum.fok.nl/topic/679204
Dus deze zal ook wel weer snel gesloten worden.
Koranfascisme bedankt Islam
pi_25654340
Zou je misschien een directe link naar dit nieuwsbericht kunnen plaatsen, ik kan het nergens vinden. Overigens is het terecht dat je achterlijke vorige thread is gesloten, maar dat terzijde.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 22 maart 2005 @ 09:54:54 #3
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25654368
Biljartbal aanleiding schietpartij
AMSTERDAM - Een akkefietje met een biljartbal is waarschijnlijk aanleiding geweest voor de schietpartij op de Agatha Christiesingel in Zuidoost op 19 februari jl. De 33-jarige Vladimir Eduardo Juaquin kwam daarbij om het leven, een vriend van hem raakte gewond. Volgens de Telegraaf van maandag wilde Juaquin met zijn vriend poolen. Hij kreeg ruzie met zes mannen, toen hij een biljartbal pakte en zoiets vroeg als 'mag ik nu'. De ruzie werd binnen gesust, buiten werd het slachtoffer alsnog doodgeschoten. De schutters gingen er vervolgens vandoor in een donkere VW Golf en een grijze Opel Astra.

Ook zoiets geks
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_25654436
Ik denk dat de observatie juist is.
Bij racisme wordt onderbewust vaak gedacht aan discriminatie of het zich verheven voelen van blanken boven andere rassen.
Maar wat dat betreft kunnen de blanken nog veel leren van de buitenlanders.
Zo zijn er bijv bij de Antillianen ook diverse rassen die elkaar zwaar discrimineren (wij zien ze als 1 groep).
De houding van moslims (Marokkanen e.a.) tegenover de joden is vrijwel van hetzelfde niveau als die van de Duitse rechts radicalen. Zo wordt bijv de holocaust ontkent of als een onbetekenend feitje uit de geschiedenis getypeerd.
Onlangs kwam nog in het nieuws, dat op veel scholen in Amsterdam, de leerkrachten het stuk van de joden vervolging maar gewoon oversloegen om moeilijkheden met hun Marokkaanse leerlingen te voorkomen (je moet de boel bijelkaar houden he )

Hoe erg het is blijkt wel uit het feit dat veel Antwerpse joden op het VB stemmen, zij hebben veel meer te vrezen van de morokkanen dan van de rechtse VB
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 10:06:39 #5
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_25654529
Dit is de directe link trouwens:

racistisch geweld in Haarlem
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  dinsdag 22 maart 2005 @ 10:09:02 #6
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25654566
Alleen te zien in Internet Explorer !

Anyway, lekker een jaartje of 7 de bak in, die randdebielen .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_25654570
quote:
Dus deze zal ook wel weer snel gesloten worden.
Geef dan ook gewoon argumenten voor je mening in plaats van gemeenplaatsen als 'genoeg is genoeg'.

Of dat 'ik pleit voor maatregelen op korte termijn'. Ik zie je nergens in je posting pleiten hoor.

Zeg dan gewoon dat je niet gelooft in een zachte aanpak en denkt dat er een harde aanpak nodig is. Maak je woorden niet mooier dan ze zijn. Ben jij politicus ofzo?

Edit:

Persoonlijk ben ik van mening dat het om een soort 'natuurwet' gaat. De eerste generatie is dankbaar dat ze hier mogen zijn. De tweede generatie heeft nog van hun ouders gehoord wat voor ellende er was. De derde generatie gelooft het allemaal niet meer en denkt dat ze gediscrimineerd worden. Met de vierde generatie begint alles weer af te zakken, want die zien dat hun ouders niks bereiken. En met de vijfde generatie is iedereen wel geintegreerd.

Je ziet het bij verschillende bevolkingsgroepen in Nederland, bijvoorbeeld (nofi) Molukkers.

Kwestie van tijd. En geen enkele maatregel zal helpen om dit te versnellen. Mensen moeten hun eigen conclusies trekken en als je ze onder druk zet zullen ze terugvechten en duurt het alleen maar langer.

Maar goed, Nederland wordt tegenwoordig door de pappies geregeerd, de mensen die denken in 'het gewone volk'. Die mensen denken dat je mensen met iets minder ontwikkeling het beste net zo kunt behandelen als kinderen. En dus zullen ze in hun arrogantie in de nabije toekomst de boel nog wel op de spits drijven. Dan snappen ze er zelf niks meer van en weten ze niks meer te doen. En dan krijgen de sociale groeperingen wel weer de overhand en zal alles wat gesust worden. Een generatie later zijn de meeste problemen dan vanzelf opgelost, of in ieder geval wordt het niet meer zo geescaleerd.

De overheid gedraagt zich nu gewoon net als een stelletje ouders van een puberaal kind die zelf vergeten zijn hoe het was om puber te zijn.

[ Bericht 59% gewijzigd door RetepV op 22-03-2005 10:20:01 ]
  dinsdag 22 maart 2005 @ 10:13:21 #8
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_25654624
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 10:09 schreef RetepV het volgende:

[..]

Geef dan ook gewoon argumenten voor je mening in plaats van gemeenplaatsen als 'genoeg is genoeg'.

Of dat 'ik pleit voor maatregelen op korte termijn'. Ik zie je nergens in je posting pleiten hoor.

Zeg dan gewoon dat je niet gelooft in een zachte aanpak en denkt dat er een harde aanpak nodig is. Maak je woorden niet mooier dan ze zijn. Ben jij politicus ofzo?
Hier ben ik het wel mee eens. Maar racisme (racisme met geweld zelfs) tegen "blanken" (wat een rotwoord eigenlijk) zou wat meer erkenning moeten krijgen.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_25654788
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 10:13 schreef Tarak het volgende:
Hier ben ik het wel mee eens. Maar racisme (racisme met geweld zelfs) tegen "blanken" (wat een rotwoord eigenlijk) zou wat meer erkenning moeten krijgen.
Racisme is racisme. Of het nou tegen blank of zwart is, het is even ongefundeerd en even erg.

Een racist heeft zijn mening gemaakt en in brons gegoten (zoals dat heet). Hij hoeft daardoor niet meer na te denken, wat voor hem het leven makkelijker maakt. Daarom is een racist ook zo fel als hij op zijn racisme aangevallen wordt: je maakt hem het leven moeilijker.

Edit:

Mijn vorige posting was ook wat ongenuanceerd, dus ik heb er even een grote edit bij gezet. Ik vergeet soms dat andere mensen dingen die voor mij voor de hand liggend zijn vaak nog moeten leren.
pi_25654929
als een nl'er een donkere medelander in elkaar trapt is het racistische geweld maar zodra een donkere medelander een nl'er in elkaar schopt is het ineens hij heeft een moeilijke jeugd gehad.
rot op noem het beestje bij de naam, de nederlandse regering houd ze kop in het zand en de nederlandse politie mag niks kan niks en zijn een stel debielen die opgeleid zijn om parkeer bonnetjes uit te schrijven .
genoeg ellende hier in gouda met onze vrienden zal geen eens de afkomst vertellen, want dan krijg je je bent een racist ,nou zal jullie alvast uit de droom helpen ben geen racist maar een mentalist, donker geel groen paars blank het boeit me niet, zolang je je maar weet aan te passen aan de nederlandse maatstaven en kan je dit niet dan moet je lekker oprotten naar een eiland waar ze dit alles pikken en ja dit geld ook families zoals de tokkies. dus original dutchies.
pi_25654975
Dan vraag je je toch af wat die kleine kut kinderen bezielen, 13/14 jaar is echt te ziek voor woorden.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_25657288
Schandalig

Die kinderen verdienen een stevig pak slaag en vervolgens in een opvoedingskamp plaatsen. Dit tuig heeft duidelijk geen opvoeding gekregen van huis uit.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 16:05:52 #13
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25661356
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 10:35 schreef WeirdMicky het volgende:
Dan vraag je je toch af wat die kleine kut kinderen bezielen, 13/14 jaar is echt te ziek voor woorden.
The 3 S's, Shoot, Shovel, and Shut-up.
Zo, daar heeft niemand meer last van
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_25661454
Daders :

Koerd , Turk , Surinamer , Marokkaan
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_25661489
Verdacht van tenminste 30 berovingen en mishandelingen. Tja...
pi_25661520
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 16:10 schreef Meki het volgende:
Daders :

Bron?
pi_25661534
Tja en als een blanke Lonsdaleskinhead een klap uitdeelt aan een Marokkaan is het maar een incident. Dat wilde je er toch bij zeggen machteld?
pi_25661840
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 16:13 schreef nikk het volgende:

[..]

Bron?
RTV NH nieuws / Geenstijl
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 16:34:43 #19
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25661851
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 16:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Tja en als een blanke Lonsdaleskinhead een klap uitdeelt aan een Marokkaan is het maar een incident. Dat wilde je er toch bij zeggen machteld?
Bedoel je dit als serieuze vraag of wil je enkel iets insinueren?
  dinsdag 22 maart 2005 @ 16:45:21 #20
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_25662090
Dat racisme is ons aangepraat, alle allochtonen werden min of meer aanvaard,uitzondering op de regel is wel de Marokkaanse (Berber) gemeenschap, overal dezelfde problemen in West-Eu,
elke individuele uitzondering wordt uitgespuugd als excuustruus door de onaangepaste racistische rest al dan niet onder leiding of invloed van een baardjurk.
Misschien is een aangepaste samenlevingsvorm mogelijk via de vrouwen, maar die worden angstvallig weggehouden.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 16:48:46 #21
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25662169
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 16:10 schreef Meki het volgende:
Daders :

RegenboogRacisme of hoe veelkleurig kan solidariteit zijn!
pi_25662260
Racisme vind ik het niet. Hoeveel blanker zijn blanken nu in vergelijking met mediterrane mensen? Het gaat hier niet om ras maar om afkomst,godsdienst en levensstijl. Puur discriminatie. Maar ja, vertel dat de kopmakers maar eens.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 20:57:36 #23
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_25668434
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 16:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Racisme vind ik het niet. Hoeveel blanker zijn blanken nu in vergelijking met mediterrane mensen? Het gaat hier niet om ras maar om afkomst,godsdienst en levensstijl. Puur discriminatie. Maar ja, vertel dat de kopmakers maar eens.
Tsja, zeg dat ook maar eens tegen moslims die zeggen dat ze worden gediscrimineerd... die spreken van racisme, terwijl zij ongeveer tot hetzelfde ras behoren en negers minder vaak spreken van racisme dan mensen met een mediterraan uiterlijk.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_25677597
quote:
Racisme vind ik het niet. Hoeveel blanker zijn blanken nu in vergelijking met mediterrane mensen?
Weinig, inderdaad, maar als het voor de daders niet duidelijk is kan het nog wel degelijk racisme zijn. Hetzelfde geldt voor extreem-rechtse mongolen die mensen met een mediterraan uiterlijk uitzoeken en in elkaar rammen.
quote:
Het gaat hier niet om ras maar om afkomst,godsdienst en levensstijl. Puur discriminatie. Maar ja, vertel dat de kopmakers maar eens.
Het wordt mij eerlijk gezegd niet zo goed duidelijk waar het hen nu om te doen is.
  donderdag 24 maart 2005 @ 19:54:12 #25
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25714723
quote:
Het gaat er niet om of jij het racisme vind.
Het gaat om de motieven van de daders, dus wat zich in het hoofd van de daders afspeelt.

Veel mediterrane mensen (Marokkanen bijv.) zijn wel degelijk vanuit hun achtergrond veel racistischer dan de gemiddelde Nederlandse autochtoon. Ze kijken vaak neer op mensen die maar net een tintje donkerder zijn. Iets soortgelijks geldt voor mensen uit de Antillen waar blank(er) trouwen nog steeds statusverhogend is. Die patronen zetten zich dan hier in Nederland ook weer door.
Een Antilliaanse of Marokkaanse jongen met een blond meisje heeft meer status dan met een zwart meisje. Dat noem ik racisme. Ten minste voor zover het blonde en het zwarte meisje zeg maar uit dezelfde familie komen, want anders spelen allerlei andere factoren ook een rol.
pi_25715131
De doodstraf moet maar eens heringevoerd worden. De familie van die gajes moet ook het land uit worden gekegeld. Toch een teken van gebrekkige opvoeding dit.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 24 maart 2005 @ 20:30:14 #27
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25715308
Vijfde Haarlemse straatrover gepakt
HAARLEM De politie heeft een vijfde Haarlemse straatrover aangehouden. De 14-jarige jongen wordt samen met vier anderen verdacht van minstens dertig gewelddadige berovingen en mishandelingen in Haarlem.
De straatrovers, allemaal oorspronkelijk van buitenlandse afkomst, hadden het gemunt op blanke Nederlandse jongens tussen de twaalf en achttien jaar oud. Het is niet bekend of er sprake was van een racistisch motief.
De jongens opereerden in wisselende groepjes. Ze trokken hun slachtoffers van de fiets af, sloegen ze in elkaar en beroofden ze van wiet en sigaretten.
23 maart 2005
pi_25715363
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 19:54 schreef machteld het volgende:

Veel mediterrane mensen (Marokkanen bijv.) zijn wel degelijk vanuit hun achtergrond veel racistischer dan de gemiddelde Nederlandse autochtoon. Ze kijken vaak neer op mensen die maar net een tintje donkerder zijn. Iets soortgelijks geldt voor mensen uit de Antillen waar blank(er) trouwen nog steeds statusverhogend is. Die patronen zetten zich dan hier in Nederland ook weer door.
Een Antilliaanse of Marokkaanse jongen met een blond meisje heeft meer status dan met een zwart meisje. Dat noem ik racisme. Ten minste voor zover het blonde en het zwarte meisje zeg maar uit dezelfde familie komen, want anders spelen allerlei andere factoren ook een rol.
Dus als er sprake is van meer of minder status dan noemen we het racisme? Dat werkt dan ook omgekeerd. Een blond meisje met een Marokkaanse of Antilliaanse jongen heeft minder status dan met een blanke jongen alle andere factoren constant gehouden.
  donderdag 24 maart 2005 @ 20:36:25 #29
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25715438
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 20:32 schreef sampoo het volgende:

[..]

Dus als er sprake is van meer of minder status dan noemen we het racisme? Dat werkt dan ook omgekeerd. Een blond meisje met een Marokkaanse of Antilliaanse jongen heeft minder status dan met een blanke jongen alle andere factoren constant gehouden.
Nee, dat hoeft dus niet.
pi_25715600
quote:
Volgens genetisch onderzoek meen ik mij te herinerren dat de "mediterrane" mens in deze context niet veel minder blank verschillend zijn dan Italianen en (Zuid-)Spanjaarden. Maar is het gewicht dat we aan discriminatie geven minder zwaar dan racisme? Uiteindelijk kan het beide sterke reacties van de dader oproepen.

Maar ik vermoed dat het inderdaad eerder als discriminatie kan worden benoemd. Zo komt een "blank" meisje met een hoofddoek al een stuk minder "blank" over.

[ Bericht 0% gewijzigd door sampoo op 24-03-2005 21:04:23 ]
pi_25715620
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 20:36 schreef machteld het volgende:

[..]

Nee, dat hoeft dus niet.
Zoals ook jouw stuk ook niet zo zeer hoeft.
  donderdag 24 maart 2005 @ 20:51:12 #32
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_25715772
Ah, nu snap ik Machtelds reactie ook in het topic over het ontkennen van de holocaust.

Je dacht zeker dat ik ook mediteraan was? omdat ik enkel en alleen vragen stelde met betrekking tot de aantallen die worden verspreid. En dan nog vragen naar mijn vooropleiding ook. Begreep er geen jota van. In dit topic valt het kwartje

Jij huilt als je klaarkomt he?
  donderdag 24 maart 2005 @ 21:03:27 #33
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_25716074
Ik denk dat de meeste nederlanders wel eens zonder reden lastig gevallen zijn door een turk of marokkaan. Ik zelf 3 keer, en dat bestempel ik als drie keer slachtoffer van zinloos racistisch geweld dat nooit de krant heeft gehaald. En dat is exclusief klappen krijgen van een marokkaan van 16-20 jaar als een 9 jarige omdat ik ruzie had met zijn broertje.

Dat ze mensen die er islamitisch uitzien niet lastig vallen mag duidelijk zijn, hoewel de meeste mensen daar niet bij (durven) stil staan.

In nederland ontbreekt het de allochtonen aan respect. Respect voor onze cultuur, normen, en waarden. Onze christelijke cultuur is ook ver verheven boven wat een achterlijke homophobe racistische kut islamiet van ons denkt. Alleen jammer dat de meeste islamieten dit als lafheid zien (zo simpel zijn ze), en nog minder respect voor de nederlanders krijgen.

Ik denk dat het er over 10 jaar alleen maar slechter uitziet.
I'm nobody's sheep
pi_25716456
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 21:03 schreef Scandum het volgende:
Ik denk dat de meeste nederlanders wel eens zonder reden lastig gevallen zijn door een turk of marokkaan. Ik zelf 3 keer, en dat bestempel ik als drie keer slachtoffer van zinloos racistisch geweld dat nooit de krant heeft gehaald. En dat is exclusief klappen krijgen van een marokkaan van 16-20 jaar als een 9 jarige omdat ik ruzie had met zijn broertje.

[quote]Dat ze mensen die er islamitisch uitzien niet lastig vallen mag duidelijk zijn, hoewel de meeste mensen daar niet bij (durven) stil staan.
Daar vergis je je in. Ik denk dat de meeste slachtoffers van allochtoontuig zelf ook allochtoon zijn maar dat allochtone slachtoffers ons minder pijn bezorgen en we dat sommigen het voorval voornamelijk gebruiken om allochtonen in het algemeen aan te vallen;

een allochtoon mishandeld de andere allochtoon => Alweer een allochtoon, opgeruimd staat netjes, ze houden het onder elkaar etc.

Defineer in alle 3 voorvallen "zonder reden". Want ik kan moeilijk voorstellen dat iemand die gewoon rondloopt lastig gevallen wordt zonder motief van de dader.
  donderdag 24 maart 2005 @ 21:19:33 #35
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25716578
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 21:15 schreef sampoo het volgende:

[..]

Daar vergis je je in. Ik denk dat de meeste slachtoffers van allochtoontuig zelf ook allochtoon zijn maar dat allochtone slachtoffers ons minder pijn bezorgen en we dat sommigen het voorval voornamelijk gebruiken om allochtonen in het algemeen aan te vallen;

een allochtoon mishandeld de andere allochtoon => Alweer een allochtoon, opgeruimd staat netjes, ze houden het onder elkaar etc.

Defineer in alle 3 voorvallen "zonder reden". Want ik kan moeilijk voorstellen dat iemand die gewoon rondloopt lastig gevallen wordt zonder motief van de dader.
Daar vergis je je in
pi_25716657
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 21:19 schreef machteld het volgende:

[..]

Daar vergis je je in
Leg uit.
  donderdag 24 maart 2005 @ 21:32:22 #37
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25716950
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 21:22 schreef sampoo het volgende:

[..]

Leg uit.
Hangt een beetje af van het soort criminaliteit.
Voor huiselijk geweld, binnen de clan etc heb je wel gelijk maar dat bedoelde je niet.

Voor berovingen bijv niet. Meeste slachtoffers zijn niet-allochtoon, en wat Marokkanen betreft vooral niet-Marokkaans.
En wanneer een Marokkaanse allochtoon straatberovingsslachtoffer wordt van een Marokkaanse allochtoon, dan is dat NIEUWS !!
pi_25716956
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 20:43 schreef sampoo het volgende:

[..]

Volgens genetisch onderzoek meen ik mij te herinerren dat de "mediterrane" mens in deze context niet veel minder blank verschillend zijn dan Italianen en (Zuid-)Spanjaarden. Maar is het gewicht dat we aan discriminatie geven minder zwaar dan racisme? Uiteindelijk kan het beide sterke reacties van de dader oproepen.

Maar ik vermoed dat het inderdaad eerder als discriminatie kan worden benoemd. Zo komt een "blank" meisje met een hoofddoek al een stuk minder "blank" over.
italianen en spanjaarden zijn natuurlijk niet mediterraan

herinerren
pi_25717909
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 21:32 schreef machteld het volgende:

[..]

Hangt een beetje af van het soort criminaliteit.
Voor huiselijk geweld, binnen de clan etc heb je wel gelijk maar dat bedoelde je niet.

Voor berovingen bijv niet. Meeste slachtoffers zijn niet-allochtoon, en wat Marokkanen betreft vooral niet-Marokkaans.
En wanneer een Marokkaanse allochtoon straatberovingsslachtoffer wordt van een Marokkaanse allochtoon, dan is dat NIEUWS !!
Dat Marokkaanse straatrovers vaker niet-Marokkanenals slachtoffer kiezen is dat het lucratiever is en men vaak (dagjes)toeristen uitkiezen die kwetsbaarder zijn.

Ik heb het over criminaliteit in het algemeen en niet eens zo zeer in de relationele sfeer. Vraag eens bij de doorsnee zwarte school rond over diefstal, agressie en vraag eens in een allochtonenbuurt rond over gevallen van inbraak bijvoorbeeld. Het lijkt mij verder enigzins naief om niet te vermoeden dat allochtonen die bovengemiddeld wonen in achterstandbuurten niet vaker slachtoffer worden van de hogere criminaleit in die gebieden.
pi_25718361
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 21:32 schreef SanyoSoft het volgende:

[..]

italianen en spanjaarden zijn natuurlijk niet mediterraan
In deze context hebben we het niet over Italianen of Spanjaarden maar over onze vrienden van Noord-Afrikaanse en eventueel Turkse afkomst. Verder noemen wij de eerste groep doorgaans blank en de laatste groep scharen we onder de noemer licht getint.
quote:
herinerren
Zeikerd.

Italianen en Spanjaarden. Een zin begint met een hoofdletter en eindigt met een punt.
  donderdag 24 maart 2005 @ 22:26:44 #41
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_25718569
Er is meer zwart geld in omloop in het marokkaanse cirquit, dus grotere kans dat een marokkaan met cash op zak rondloopt. Ik denk dat de reden een stuk simpeler ligt. Een islamiet mag liegen en stelen van de niet gelovigen, en zodoende is een blanke een mooie keus.

In de gevallen dat een autochtoon door een stel islamieten word lastig gevallen is er ook niet altijd sprake van een beroving.

"Defineer in alle 3 voorvallen "zonder reden". Want ik kan moeilijk voorstellen dat iemand die gewoon rondloopt lastig gevallen wordt zonder motief van de dader."

Jij hebt duidelijk nooit in een grote stad gewoont, je moet wel uit een erg afgelegen dorp komen wil je je niet kunnen voorstellen dat er marokkanen zijn die "zonder reden" iemand lastig vallen.
I'm nobody's sheep
pi_25719011
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 22:26 schreef Scandum het volgende:
Er is meer zwart geld in omloop in het marokkaanse cirquit, dus grotere kans dat een marokkaan met cash op zak rondloopt. Ik denk dat de reden een stuk simpeler ligt. Een islamiet mag liegen en stelen van de niet gelovigen, en zodoende is een blanke een mooie keus.
Je denkt dat een straatrover iets op heeft met de regels van de Islam? Dezelfde rover die voor minder gestenigd zou worden volgens Islamitisch recht?
quote:
In de gevallen dat een autochtoon door een stel islamieten word lastig gevallen is er ook niet altijd sprake van een beroving.
Welk doel heeft het dan?
quote:
Jij hebt duidelijk nooit in een grote stad gewoont, je moet wel uit een erg afgelegen dorp komen wil je je niet kunnen voorstellen dat er marokkanen zijn die "zonder reden" iemand lastig vallen.
Ik stel dat die Marokkanen vast een motief hebben. Dit buiten het feit dat het slachtoffer niets verkeerd gedaan heeft. Verder schiet het weinig op om te stellen dat een mening meer of minder is afhankelijk van het wonen in een stad of niet. Het lijkt mij vruchtbaarder om het met argumenten te proberen.
  donderdag 24 maart 2005 @ 22:53:15 #43
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_25719421
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 22:40 schreef sampoo het volgende:
Je denkt dat een straatrover iets op heeft met de regels van de Islam? Dezelfde rover die voor minder gestenigd zou worden volgens Islamitisch recht?
Fout gedacht, als je een niet moslim vermoord is er niet zo veel aan de hand, zolang het maar niet een toerist is. Google maar eens op: egypt christians.
quote:
Welk doel heeft het dan?
Racistisch waarschijnlijk, en misschien vinden ze het leuk om iemand in elkaar te trappen.
quote:
Ik stel dat die Marokkanen vast een motief hebben. Dit buiten het feit dat het slachtoffer niets verkeerd gedaan heeft. Verder schiet het weinig op om te stellen dat een mening meer of minder is afhankelijk van het wonen in een stad of niet. Het lijkt mij vruchtbaarder om het met argumenten te proberen.
Nee, ik denk dat jouw mening wat minder simplistisch / vaag word als je zelf een paar keer zonder reden (behalve dat je een blanke nederlander bent die op de verkeerde plek op het verkeerde tijdstip rondloopt) lastig gevallen wordt, of zelfs in elkaar getrapt wordt.
I'm nobody's sheep
pi_25719733
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 22:19 schreef sampoo het volgende:

[..]

In deze context hebben we het niet over Italianen of Spanjaarden maar over onze vrienden van Noord-Afrikaanse en eventueel Turkse afkomst. Verder noemen wij de eerste groep doorgaans blank en de laatste groep scharen we onder de noemer licht getint.
[..]
Noemen wij ze zo? Arabieren en berbers worden tot het blanke ras gerekend, en Noord-Afrikanen hebben de genetische samenstelling van een groot deel van de Spaanse en Portugese bevolking beinvloed. Turken zijn aziaten en meer verwant aan andere aziaten dan aan blanken. Dus flikker op met je context.
pi_25719972
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 23:04 schreef SanyoSoft het volgende:

[..]

Noemen wij ze zo? Arabieren en berbers worden tot het blanke ras gerekend, en Noord-Afrikanen hebben de genetische samenstelling van een groot deel van de Spaanse en Portugese bevolking beinvloed. Turken zijn aziaten en meer verwant aan andere aziaten dan aan blanken. Dus flikker op met je context.
Gaat dit nog ergens heen of proberen we er nog een beschaafde discussie van te maken?
pi_25720131
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 23:13 schreef sampoo het volgende:

[..]

Gaat dit nog ergens heen of proberen we er nog een beschaafde discussie van te maken?
Wordt het te moeilijk voor je? Ik reageer omdat je uit je nek zit te lullen met je 'mediterraan', 'blank' en 'getint'
pi_25720208
en straks maar klagen als er racistische bewegingen komen ...
Van thuiswonende studenten word niemand geil!
pi_25720478
Marokkaanse jongeren komen uit een minder ontwikkelde cultuur, waarbij het gebruik van geweld om schijnbaar doelloze redenen normaler is dan bij ons. Door ze hier 's avonds alleen los te laten lopen krijg je dit soort voorvallen. Het gebeurt voortdurend. Nederland zou een fijner land zijn als er geen marokkanen zouden wonen.
Mu!
pi_25720622
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 23:18 schreef SanyoSoft het volgende:

[..]

Wordt het te moeilijk voor je? Ik reageer omdat je uit je nek zit te lullen met je 'mediterraan', 'blank' en 'getint'
Je bent wel behoorlijk agressief bezig maar ik ben de beroerste niet.

Wat snap je niet van mijn betoog? De meeste Marokkanen, Italianen en Spanjaarden verschillen genetisch niet veel van elkaar. Ik begrijp dat je dit ook vind. Ze vallen feitelijk ook allemaal onder de noemer "blank" maar aangezien je toch het verschil kunt zien tussen de meeste Nederlanders en de meeste Marokkanen kan je er toch wat mij betreft een racistisch aspect aangeven bij dergelijk geweld. Verder doelt de topicstarter met mediterraans uiterlijk op verdachten van Noord-Afrikaanse afkomst en hebben we het over racistische daden.

Bij Italiaanse daders zou niet zo snel het woord racisme gevallen zijn als de slachtoffers blonde Nederlanders waren maar bij even goed getinte Marokkanen is dat wel het geval geworden. Hierbij stelde ik dat Marokkanen doorgaans even "blank" zijn als Italianen of Spanjaarden. Verder gebruiken de politie bij signalementen vaak het onderscheid tussen verdachten met een licht getinte huidskleur en blanke verdachten waarbij licht getint zo'n beetje synoniem is aan een Noord-Afrikaans of Turks uiterlijk.

Ik snap dus niet goed waar het gelul zit. Je stelt dat ik lul maar je gaat er niet inhoudelijk tegen in.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 13:38:48 #50
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_25731186
Oh nee, allochtonen kunnen ook racisten zijn!

wacht, nee stop, we kunnen vast nog wel de schuld geven aan autochtonen! Heus waar dat moet kunnen! En dan gooien we snel een projectje op voor de arme slachtoffers van deze verrotte maatschappij die wij autochtonen geschapen hebben.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_25747183
Zielige sukkel, het enige projectje dat zou helpen heeft haar eindpunt in het Rifgebergte...
Mu!
  zondag 27 maart 2005 @ 11:00:56 #52
116148 Kelt
Groene Nationalist
pi_25775878
gewoon terug sturen

dat links nou een schaamte gevoel heeft van de 2e wereld oorlog betekend niet dat wij ook onder moeten lijden.

dat schaamte gevoel zorgt voor veel slachtoffers, dus op hun manier zorgen ze weer voor veel doden

ze moeten gewoon die mensen naar de bergen sturen, ik moet ze niet, niemand wilt ze, ze veroorzaken alleen maar problemen, en kosten ons ongelofelijk veel geld, geld dat beter naar de zorg, bejaarden en onderwijs kan gaan.
--sig verwijderd, nokken met dat getroll--
  maandag 28 maart 2005 @ 13:32:51 #53
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_25804220
Het is bijna te vergelijken met dat we 1 miljoen woonwagen bewoners hebben binnen gehaald. Alleen mocht er jaren lang niets negatiefs over gezegt worden.

De 30.000 autochtone kampers die we nu hebben zijn al erg genoeg.
I'm nobody's sheep
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')