En dan zijn er nog die schuimbekkend beweren dat er alleen aan de linkse zijde mensen met oogkleppen op rondlopen.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 22:37 schreef dVTB het volgende:
Kennelijk is ook sprake van een toenemende moslimhaat. Lees het artikel in het begin van dit topic nog eens na en je zult zien dat alles over jodenhaat gaat. Met geen woord wordt verder nog over de toenemende moslimhaat gesproken, alleen een Joodse woordvoerder mag zijn zegje doen. Onzorgvuldige, selectieve berichtgeving vind ik dat. Datzelfde geldt voor de manier waarop sommigen hier een bericht lezen en erop reageren.
Dan moet je minder vaak kijkenquote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:55 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jij hebt dan ook (PvdA?) oogkleppen op.
Die mensen kijken hele dagen alleen maar naar Turkse/Arabische zenders waar anti-Westerse onzin op wordt verteld. Die islamitische anti-Westerse propaganda komt me een beetje de strot uit.
Dat zou kunnen, maar het kan ook aan 1000 andere oorzaken liggen! Meer Joden, meer moslims, meer angst, meer geweld enz. enz.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:45 schreef Youssef het volgende:
Maar ok, ik vind de stijging van de joodse aangiften niet significant.Je zou hooguit kunnen zeggen dat door het gehype meerdere mensen sneller aangifte doen, maar dat het aantal incidenten gelijk is gebleven.
Nee hoor, omdat het doen van aangifte van discriminatie steeds meer in het nieuws komt, worden er gewoon meer joden aangezet deze aangifte werkelijk te doen. De joodse bezetting duurt al jaren voort in het Midden-Oosten, dus daar zal het niet aan liggen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:50 schreef Grandeindu het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar het kan ook aan 1000 andere oorzaken liggen! Meer Joden, meer moslims, meer angst, meer geweld enz. enz.
En dan vervolgens gaan zeuren over Israël zeker. Voor Nederland weet ik een betere: we voegen een bepaling toe aan artikel 6 van de grondwet.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:43 schreef machteld het volgende:
[..]
Het niet voor Joden opnemen zodat zij de wijk nemen naar Israël. Probleem opgelost.
Ik begrijp niet wat je bedoelt.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:57 schreef DeTinux het volgende:
[..]
En dan vervolgens gaan zeuren over Israël zeker. Voor Nederland weet ik een betere: we voegen een bepaling toe aan artikel 6 van de grondwet.
Artikel 6
1.
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2.
De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
3. In gevallen waarin de in artikel 7 genoemde bepalingen een conflict zouden kunnen vormen met de in dit artikel genoemde bepalingen, prevaleert de bepaling uit nummer 7.
Sorryquote:Op woensdag 23 maart 2005 16:15 schreef machteld het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid, "Het niet voor Joden opnemen zodat zij de wijk nemen naar Israël. Probleem opgelost." was cynisch bedoelt. Ik bedoel daarmee dat in Frankrijk (ook in Nederland overigens) naar mijn mening bescherming van Joden tekort schiet, zodat zij op een gegeven moment wel moeten verkassen. Het probleem van het antisemitisme onder moslims in Frankrijk zou daarmee dan zijn opgelost, omdat er dan geen incidenten meer met Joden kunnen optreden. Dat is natuurlijk niet de oplossing die ik voorsta.
oow en de andere dan die kijken alleen naar Joodse zenders waar Anti-islam onzin wordt verteldquote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:55 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jij hebt dan ook (PvdA?) oogkleppen op.
Die mensen kijken hele dagen alleen maar naar Turkse/Arabische zenders waar anti-Westerse onzin op wordt verteld. Die islamitische anti-Westerse propaganda komt me een beetje de strot uit.
Nee Meki, zulke Arabische streken halen Joden niet uit, en wel om de eenvoudige reden dat Israël een kapitalistische staat is, die niet lijdt onder staatstelevisie. Deden ze het maar, dan kon ik misschien nog eens genieten van wat dode Palestijnen nadat ik in de tram geïntimideerd word door jongens die er arabisch uitzien. Nee hoor, grapjequote:Op woensdag 23 maart 2005 22:17 schreef Meki het volgende:
[..]
oow en de andere dan die kijken alleen naar Joodse zenders waar Anti-islam onzin wordt verteld
![]()
Ik denk dat je dat woord moslims moet vervangen door kutjochies, die heb je namelijk in alle kleuren en geuren, en heeft niks met de Islam te maken. De meeste jochies van die leeftijd hebben geen interesse in godsdienst, die willen alleen maar hangen op hoek van de straat, en (zoals ze dat zelf zo mooi zeggen) husselen. Ik woon in een wijk die voor het grootste deel bestaat uit Noord Afrikaans/Arabische mensen, en daar heb je totaal geen last mee. Het zijn die jochies op die scooters die het voor de hele bevolingsgroep verpesten, maar nogmaals, om die te bestempelen als moslims en het daar bij te laten gaat me te ver.quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:50 schreef Shreyas het volgende:
Ik snap niet precies waar die haat tegen Joden ineens vandaan komt, maar ik heb nog nooit last van ze gehad. De enkele Joden die ik ken zijn beschaafde nette mensen die zich in onze samenleving zeer goed gedragen.
Dat geldt overigens niet voor de moslims die ik ken. Op een enkeling na zijn de meeste gewoon rotzooitschoppers, ik vind dat we dat ook niet meer moeten accepteren in dit land. Veel harder optreden. Toevallig ben ik allochtoon, maar als er besloten wordt op allochtonen harder aan te pakken dan autochtonen, stem ik niet tegen. Deze onveilige, bedreigende (door moslims gecreërde) situatie ben ik namelijk echt zat
Je hebt wel voor een deel gelijk. Op de universiteit zitten een drietal marokaanse jongens, waar ik het bijzonder goed mee kan vinden. Maar deze jongens willen zich ook aanpassen aan Nederland, ze doen hun uiterste best om goed nederlands te spreken en in te burgeren. Verder stellen ze zich sociaal op (in groepswerk enzo.) en tonen ze respect voor zowel moslims als niet-moslims.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat woord moslims moet vervangen door kutjochies, die heb je namelijk in alle kleuren en geuren, en heeft niks met de Islam te maken. De meeste jochies van die leeftijd hebben geen interesse in godsdienst, die willen alleen maar hangen op hoek van de straat, en (zoals ze dat zelf zo mooi zeggen) husselen. Ik woon in een wijk die voor het grootste deel bestaat uit Noord Afrikaans/Arabische mensen, en daar heb je totaal geen last mee. Het zijn die jochies op die scooters die het voor de hele bevolingsgroep verpesten, maar nogmaals, om die te bestempelen als moslims en het daar bij te laten gaat me te ver.
moet wel andes ben ik failliet hequote:Op woensdag 23 maart 2005 22:45 schreef DeTinux het volgende:
[..]
Nee Meki, zulke Arabische streken halen Joden niet uit, en wel om de eenvoudige reden dat Israël een kapitalistische staat is, die niet lijdt onder staatstelevisie. Deden ze het maar, dan kon ik misschien nog eens genieten van wat dode Palestijnen nadat ik in de tram geïntimideerd word door jongens die er arabisch uitzien. Nee hoor, grapje
Overigens, ik vond je weblog leuker zonder al die reclame
Je slaat de spijker op zijn kop.quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:33 schreef bobbit het volgende:
Tekst op een muur in Amsterdam, 1942
"Vuile rotmoffen, blijf met je rotpoten van onze rotjoden af"
Tekst op een muur. 2018?
"Vuile kut(machthebber vrij in te vullen), blijf met je kankerpoten van onze kutmarokkanen af".
Niet wie je haat telt, maar dat je haat...![]()
Doe me ff een plezier, en maak ff onderscheid tussen Joden en Israelis!quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:13 schreef Prego het volgende:
nu heb ik geen haat tegen joden en ook geen haat tegen moslims an sich (behalve de rotte appels), maar ik kan me voorstellen dat palestijnen pissig zijn op de joden, al verlagen de palestijnen zich tot hetzelfde niveau als de joden. en dan zeg ik; 2 vechten 2 schuld
En we turven weer 2 moslimhaat-incidenten erbij.quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:16 schreef milagro het volgende:
er was vanmiddag een grote vechtpartij voor een moskee hoorde ik op het nieuws (radio) , marokkanen tegen.......marokkanen
ja hallo, dát is de bedoeling niet
Je 2de quote veronderstelt dat de marokkanen later dezelfde positie hebben als de joden toen. Alleen geloof ik daar niet zo in.quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:33 schreef bobbit het volgende:
Tekst op een muur in Amsterdam, 1942
"Vuile rotmoffen, blijf met je rotpoten van onze rotjoden af"
Tekst op een muur. 2018?
"Vuile kut(machthebber vrij in te vullen), blijf met je kankerpoten van onze kutmarokkanen af".
Niet wie je haat telt, maar dat je haat...![]()
Juist, jíj slaat de spijker op zn kop, en niet bobbit. Een metafoor moet namelijk zuiver zijn, anders is het een drogreden en derhalve goedkope retoriek.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 01:45 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Je 2de quote veronderstelt dat de marokkanen later dezelfde positie hebben als de joden toen. Alleen geloof ik daar niet zo in.
Nu en 100% zeker ook later, worden onevenredig (<---- let op dit woord meki, anders ga je weer zaken uit verband trekken en dingen beweren die ik nooit gezegd heb) veel problemen veroorzaakt door marokkanen, dit was toen niet het geval met de joden.
En verder denk ik eerder dat de "agressors" van dan die kutmarokkanen zelf zijn als de agressie- en voortplantingstrend van hun zich zo voort blijft zetten en niet gestopt wordt door de politie(k), en dat de slachtoffers van dan minderheden zijn zoals homo's en joden.
Zoals de trend zich nu voortzet zie ik de toekomst somber in voor de eerlijke werkende mens (van alle afkomsten, ja meki... ook de eerlijke werkende marokkanen) in nederland.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |