quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:34 schreef Karenlemaire het volgende:Hoi Geartsjuh,
Bedankt voor je reactie :-)
Wat ik me afvraag is: Maakt het uit van wie je je inwijding ontvangt? Zo heeft de een vastgestelde dagen gepland en praat er ellenlang over en de andere mevrouw zegt:"Kun je overmorgen komen?" Bij haar zijn er ook geen oefenavonden e.d. Bij de andere man die in groepen van 6 personen werkt wel. Ik bedoel kan er iets mis gaan ofzo? Of moet een inwijding gewoon wel door wie je het ook laat doen hetzelfde effect hebben?
Wellicht hele gekke vragen...maar het zijn dingen die door mijn hoofd heen gaan...
Bedankt voor je reactie.
Ik zou lekker een cursus nemen waar je uitgebreid les krijgt, mag oefenen met wat je krijgt en terugkom/oefen avonden hebt...
Er kunnen wel degelijk dingen misgaan met een inwijding, dat kan zelfs hele verstrekkende gevolgen hebben, maar dan hebben we het wel over mensen die niet serieus bezig zijn met wat ze doen, of zelfs kwaadwillende mensen, ook al kan dat ook onbewust(iemand die verschrikkelijk met zichzelf in de knoop zit bv en niet goed afsluit).
Met verstrekkende gevolgen bedoel ik oa mensen die in een psychose geraken erdoor enzo, maar vaker wordt gezien dat iemand gewoon instabiel wordt ervan, zich erg down en naar kan voelen erdoor zonder te weten waar het vandaan komt.
Een goede master kiezen verkomt dit, de prutser van op de hoek die het voor een appel en een ei doet na een weekend cursus master ofzo die kan dit veroorzaken...
Ook kan de opschoning die erna komt erg zwaar zijn soms, hoeft niet, kan wel, dan is het erg fijn als je iemand als master hebt waarop je terug kan vallen, die je daar doorheen kan trekken, die je kan vertellen wat normaal is en wat niet.
Ook is het voor de oefening gewoon erg goed om het regelmatig te doen op van die leuke terugkom avonden, je krijgt dan wel je inwijding, maar daarmee begint het pas he, echt, echt leren doe je daarna, aan de hand van ervaring!!!
En als laatste heb je grote kans dat er van allerlei vragen boven komen na de curcus, je krijgt in de curcus een berg info om je oren van heb ik jou daar(bij een goede cursus he!), dat moet even bezinken, een goede meester geeft die nazorg, geeft antwoord op die vragen en staat altijd voor je klaar!.
Een Reiki cursus dient aan de volgende zaken te voldoen minimaal...
Reiki 1:
Cursus dient minimaal een dag te duren, vele nemen er 2/ 2 1/2 dag voor.
Wat behandeld dient te worden:
* Geschiedenis van reiki.
* Wat is reiki en hoe werkt het.
* De 5 reiki princiepe's
* Reiki 1 initiatie
* Demonstratie gehele reiki behandeling(zelf en ander behandelen) en dan oefening voor cursist hierin.
* Evt wat randdingen zoals japanse reiki technieken(denk aan gassho-meditatie;joshin kokyuu-ho e.d.) en evt ander soortige oefeningen en meditatie's
Reiki 2
Ook deze cursus dient minimaal 1 dag in beslag te nemen, de meeste nemen er meer voor.
* Omschrijving van alle symbolen, uitleg van mogelijkheden, schrijfoefeningen en toepassingsmogelijkheden van elk symbool.
* Aanmoediging om de symbolen uit het hoofd te leren, overhoring hierin!
* 2de graads initiatie
* Tijd om symbolen te oefenen, het gebruik hiervan zodat de student leert hoe elk afzonderlijk symbool aanvoelt in energie.
* Evt extra rand technieken en oefeningen.
Reiki 3(meester/behandelaar)
Ook deze dient minimaal 1 dag te duren, maar ook hier weer, meestal gaan er meerdere dagen overheen.
* Omschrijving van het master-symbool, uitleg hoe het geschreven dient te worden, betekenis en toepassing.
* Aanmoediging dit symbool uit het hoofd te leren en toetsing hiervan.
* Reiki 3 inwijding
* Extra oefening met symbolen om de energie te leren kennen weer.
* Evt extra oefeningen
Reiki 3 (leraar)
Deze zou minimaal 2 dagen moeten duren, meestal gaat er langer overheen.
* Gesprek over wat een reiki leraar zijn inhoudt, de verantwoordelijkheid die erbij komt kijken e.d.
* Evt extra master-symbolen(doet niet iedere master, varieert van reiki vorm tot reiki vorm, zelfs van master tot master, maar als het wel zo is, zie stap 1 en 2 van reiki 3 behandelaar)
* De master-inwijding
* Demonstratie van een inwijding in elke afzonderlijke graad.
* Tijd om inwijdingen te oefenen op cursus.
* Discussie over de onderwerpen die onderwezen moeten worden en tijd om eventuele vragen te beantwoorden.
* Evt extra rand-technieken en oefeningen.
Dit zijn dus de basis voorwaarde's waaraan een reiki cursus moet voldoen, minder is echt niet goed!
Elke master vult dit weer in naar eigen weten, maar deze dingen moeten erin zitten igg.
De laatste 2 vallen soms ook samen trouwens, velen geven gewoon reiki 3 en verder geen aparte leraar cursus, dat is een mogelijkheid dus, alhoewel ik de voorkeur geef voor de aparte leraar opleiding en wat langzamer aan doen, je moet niet alles binnen no time willen, vergeet niet dat in japan, waar reiki vandaan komt, mensen een leven lang doen over master worden en dat dan zelfs in de meeste gevallen niet bereiken.
Denk na wat je nodig hebt, waarom wil je alledrie de graden, wat moet je ermee, wat wil je met de master graad doen?
Verreweg de meeste mensen hebben genoeg aan reiki 1, omdat ze zichzelf behandelen en soms eens een ander.
Wil je iets meer met behandelen kunnen, wil je daar meer mee bezig zijn dan is reiki 2 een leuke om te doen.
Reiki 3 is echt heel leuk, maar moet je lekker achterwege laten als je toch niet van plan bent meer te doen als jezelf behandelen en anderen hier en daar behandelen, als je dus niet van plan bent les te gaan geven, in te gaan wijden, je serieus daarin te storten(wat een berg verantwoordelijkheid van heb ik jou daar met zich meebrengt en ook bergen met tijd kost als je het goed wil doen) moet je het gewoon niet doen, dat is mijn tip, het is meer dan een leuk papiertje aan de muur namelijk.
[ Bericht 18% gewijzigd door erodome op 28-12-2005 21:02:21 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.