abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33475470
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:34 schreef Karenlemaire het volgende:
Hoi Geartsjuh,

Bedankt voor je reactie :-)
Wat ik me afvraag is: Maakt het uit van wie je je inwijding ontvangt? Zo heeft de een vastgestelde dagen gepland en praat er ellenlang over en de andere mevrouw zegt:"Kun je overmorgen komen?" Bij haar zijn er ook geen oefenavonden e.d. Bij de andere man die in groepen van 6 personen werkt wel. Ik bedoel kan er iets mis gaan ofzo? Of moet een inwijding gewoon wel door wie je het ook laat doen hetzelfde effect hebben?
Wellicht hele gekke vragen...maar het zijn dingen die door mijn hoofd heen gaan...

Bedankt voor je reactie.
Het zou in principe niet moeten uitmaken van wie je de inwijding ontvangt. Er kan echter wel een verschil in ervaring zitten tussen de verschillende Reiki-stromingen, zo heb ik gehoord.

Als je bv. van een bepaalde Reiki-stroming (bv. het Usui Systeem) een inwijding krijgt van master X, zou je volgens mij hetzelfde moeten ervaren als je dezelfde inwijding krijgt bij master Y. Alleen als je opeens in een andere Reiki-stroming wordt ingewijd, kan je misschien iets heel anders ervaren. Er schijnt wat een verschil tussen de verschillende stromingen te zitten met betrekking tot de intensiteit van de energie.

Of er ook ooit iets mis gaat weet ik niet. Ik heb er iig nooit verhalen over gehoord . Wel hoor ik mensen wel eens over een soort reinigingproces waar ze doorheen gaan na hun inwijding. Je kan je dan een beetje ziek voelen. Ik had daar overigens geen last van.
pi_33482177
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:34 schreef Karenlemaire het volgende:
Hoi Geartsjuh,

Bedankt voor je reactie :-)
Wat ik me afvraag is: Maakt het uit van wie je je inwijding ontvangt? Zo heeft de een vastgestelde dagen gepland en praat er ellenlang over en de andere mevrouw zegt:"Kun je overmorgen komen?" Bij haar zijn er ook geen oefenavonden e.d. Bij de andere man die in groepen van 6 personen werkt wel. Ik bedoel kan er iets mis gaan ofzo? Of moet een inwijding gewoon wel door wie je het ook laat doen hetzelfde effect hebben?
Wellicht hele gekke vragen...maar het zijn dingen die door mijn hoofd heen gaan...

Bedankt voor je reactie.
Ik zou lekker een cursus nemen waar je uitgebreid les krijgt, mag oefenen met wat je krijgt en terugkom/oefen avonden hebt...

Er kunnen wel degelijk dingen misgaan met een inwijding, dat kan zelfs hele verstrekkende gevolgen hebben, maar dan hebben we het wel over mensen die niet serieus bezig zijn met wat ze doen, of zelfs kwaadwillende mensen, ook al kan dat ook onbewust(iemand die verschrikkelijk met zichzelf in de knoop zit bv en niet goed afsluit).
Met verstrekkende gevolgen bedoel ik oa mensen die in een psychose geraken erdoor enzo, maar vaker wordt gezien dat iemand gewoon instabiel wordt ervan, zich erg down en naar kan voelen erdoor zonder te weten waar het vandaan komt.
Een goede master kiezen verkomt dit, de prutser van op de hoek die het voor een appel en een ei doet na een weekend cursus master ofzo die kan dit veroorzaken...

Ook kan de opschoning die erna komt erg zwaar zijn soms, hoeft niet, kan wel, dan is het erg fijn als je iemand als master hebt waarop je terug kan vallen, die je daar doorheen kan trekken, die je kan vertellen wat normaal is en wat niet.
Ook is het voor de oefening gewoon erg goed om het regelmatig te doen op van die leuke terugkom avonden, je krijgt dan wel je inwijding, maar daarmee begint het pas he, echt, echt leren doe je daarna, aan de hand van ervaring!!!

En als laatste heb je grote kans dat er van allerlei vragen boven komen na de curcus, je krijgt in de curcus een berg info om je oren van heb ik jou daar(bij een goede cursus he!), dat moet even bezinken, een goede meester geeft die nazorg, geeft antwoord op die vragen en staat altijd voor je klaar!.

Een Reiki cursus dient aan de volgende zaken te voldoen minimaal...

Reiki 1:
Cursus dient minimaal een dag te duren, vele nemen er 2/ 2 1/2 dag voor.

Wat behandeld dient te worden:
* Geschiedenis van reiki.
* Wat is reiki en hoe werkt het.
* De 5 reiki princiepe's
* Reiki 1 initiatie
* Demonstratie gehele reiki behandeling(zelf en ander behandelen) en dan oefening voor cursist hierin.
* Evt wat randdingen zoals japanse reiki technieken(denk aan gassho-meditatie;joshin kokyuu-ho e.d.) en evt ander soortige oefeningen en meditatie's

Reiki 2

Ook deze cursus dient minimaal 1 dag in beslag te nemen, de meeste nemen er meer voor.

* Omschrijving van alle symbolen, uitleg van mogelijkheden, schrijfoefeningen en toepassingsmogelijkheden van elk symbool.
* Aanmoediging om de symbolen uit het hoofd te leren, overhoring hierin!
* 2de graads initiatie
* Tijd om symbolen te oefenen, het gebruik hiervan zodat de student leert hoe elk afzonderlijk symbool aanvoelt in energie.
* Evt extra rand technieken en oefeningen.

Reiki 3(meester/behandelaar)

Ook deze dient minimaal 1 dag te duren, maar ook hier weer, meestal gaan er meerdere dagen overheen.

* Omschrijving van het master-symbool, uitleg hoe het geschreven dient te worden, betekenis en toepassing.
* Aanmoediging dit symbool uit het hoofd te leren en toetsing hiervan.
* Reiki 3 inwijding
* Extra oefening met symbolen om de energie te leren kennen weer.
* Evt extra oefeningen

Reiki 3 (leraar)

Deze zou minimaal 2 dagen moeten duren, meestal gaat er langer overheen.

* Gesprek over wat een reiki leraar zijn inhoudt, de verantwoordelijkheid die erbij komt kijken e.d.
* Evt extra master-symbolen(doet niet iedere master, varieert van reiki vorm tot reiki vorm, zelfs van master tot master, maar als het wel zo is, zie stap 1 en 2 van reiki 3 behandelaar)
* De master-inwijding
* Demonstratie van een inwijding in elke afzonderlijke graad.
* Tijd om inwijdingen te oefenen op cursus.
* Discussie over de onderwerpen die onderwezen moeten worden en tijd om eventuele vragen te beantwoorden.
* Evt extra rand-technieken en oefeningen.

Dit zijn dus de basis voorwaarde's waaraan een reiki cursus moet voldoen, minder is echt niet goed!
Elke master vult dit weer in naar eigen weten, maar deze dingen moeten erin zitten igg.

De laatste 2 vallen soms ook samen trouwens, velen geven gewoon reiki 3 en verder geen aparte leraar cursus, dat is een mogelijkheid dus, alhoewel ik de voorkeur geef voor de aparte leraar opleiding en wat langzamer aan doen, je moet niet alles binnen no time willen, vergeet niet dat in japan, waar reiki vandaan komt, mensen een leven lang doen over master worden en dat dan zelfs in de meeste gevallen niet bereiken.

Denk na wat je nodig hebt, waarom wil je alledrie de graden, wat moet je ermee, wat wil je met de master graad doen?

Verreweg de meeste mensen hebben genoeg aan reiki 1, omdat ze zichzelf behandelen en soms eens een ander.
Wil je iets meer met behandelen kunnen, wil je daar meer mee bezig zijn dan is reiki 2 een leuke om te doen.
Reiki 3 is echt heel leuk, maar moet je lekker achterwege laten als je toch niet van plan bent meer te doen als jezelf behandelen en anderen hier en daar behandelen, als je dus niet van plan bent les te gaan geven, in te gaan wijden, je serieus daarin te storten(wat een berg verantwoordelijkheid van heb ik jou daar met zich meebrengt en ook bergen met tijd kost als je het goed wil doen) moet je het gewoon niet doen, dat is mijn tip, het is meer dan een leuk papiertje aan de muur namelijk.

[ Bericht 18% gewijzigd door erodome op 28-12-2005 21:02:21 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_33879383
Ik leer mezelf ook meditatie aan dmv boeken en info op i-net, maar ik zie mezelf echt niet naar cursus gaan. Mijn ouders zouden zoiets ook echt niet begrijpen. Ik zoek dan toch echt een manier om gewoon via naslagwerk zoiets aan te leren. Zou Reiki voor dummies iets zijn? Het schijnt dat meditatie voor dummies ook goed helpt.

[ Bericht 5% gewijzigd door northernlight81 op 09-01-2006 20:50:27 ]
  maandag 9 januari 2006 @ 20:53:23 #184
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_33879962
Bij reiki worden je chakra's geopend.. weet niet of je dat bij jezelf kunt dmv een boek..
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_33880353
Is niet een geschikte manier, je hebt toch al de inwijding die gedaan moet worden, verder is zelfstudie een hele lastige manie rom je dit goed aan te leren.

Ik heb in het begin een groot deel via zelfstudie gedaan en weet hoe zwaar dat is, ik was dolblij een master te vinden die me wilde helpen en begeleiden, want pfieeeeeeeeeeuwww, een makkie was het niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_33892618
Ik zou het echt puur doen voor mezelf, niet zozeer voor de helende dingen.

Wat is nou precies die inwijding en dat opschonen?
pi_33904303
Met de inwijding wordt je kruin chakra geopend en een verbinding gelegd met de energie zeg maar, om het even heel kort uit te leggen.

De opschoning is een gevolg hiervan, door de energie die je binnen krijgt nu steeds schoont je lichaam zich op, de inwijding versnelt dit zeer, gifstoffen worden eruit gewerkt, geestelijke ditjes en datjes worden verwerkt, lichamelijke klachten worden verwerkt, zo heb ik sinds ik in reiki ben ingewijd nooit meer last van mijn handen, terwijl ik daarvoor met dit soort weer als nu niet kon slapen van de pijn in mijn handen.

Dit kan heel zwaar zijn, je kan er ook zo doorheen hobbelen, dat weet je niet vantevoren.
  zondag 22 januari 2006 @ 16:28:14 #188
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_34346941
mijn vriend zei laatst iets over dat hij wel geintresseerd was in reiki en nu wil ik een boek voor hem halen met info maar heeft iemand een tip want ik raak ontzettend in de war door de overflow aan informatie en boeken die te vinden zijn
an urge to help mankind overcomes me
pi_34347247
Titel : Reiki, helende handen voor meer harmonie
Auteur : Tanmaya Honervogt
ISBN-nummer : 9023009983
Uitgever : Gottmer/h.j.w. becht

Vind ik zelf een heel mooi boek over Reiki. Alles wordt heel duidelijk uitgelegd en ze gebruiken veel afbeeldingen om datgene wat gezegd wordt goed te illustreren. Ook vind ik dat de afbeeldingen de sfeer van Reiki mooi weergeven.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 16:59:04 #190
105435 amarena
Just curious
pi_34651753
Lees het boek van Diane Stein maar eens "De Kern van Reiki" dacht ik zo uit mijn hoofd. Is hier al eerder genoemd.

Ik ben geen voorstander van Reiki maar door het lezen van het boek kwam bij mij persoonlijk meer los dan door die hele inwijding en behandeling. Een certificaat zegt helaas niet alles. Reiki kán kanalen openen maar uiteindelijk is het een principe dat je zelf moet voeden. Ik ben van mening dat Reiki een van de manieren is geweest om mensen kennis te laten maken met het hogere maar dat mensen tegenwoordig niet meer afhankelijk zijn van Reiki en het zelf ook kunnen activeren.

Reiki is niet allesomvattend. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en Reiki is zeker niet de enige. Hoewel je het soms wel zou denken als je de 'Masters' hoort. Om nog maar niet te spreken van de belachelijk hoge tarieven die het wel noodzakelijk maken om veel geld te vragen voor het inwijden. Maar goed zal het hier bij laten want deze discussie is hier al gevoerd.

Veel (lees)plezier!!!
Veni vidi vici
pi_34664017
ik heb mn eerste inwijding nu ongeveer 2 maanden geleden gehaald maar ik weet niet of het wat heeft uitgemaakt. ik probeer nu energie door te krijgen op m'n eigen manier en dat lukt beter als hoe het me is uitgelegd.
ik denk ook dat mensen het van nature ook zelf kunnen en eigenlijk niet echt een inwijding nodig hebben.

mijn manier om contact te krijgen
mn ogen sluiten ..mn adem volgen en binnenin mn lichaam komen dan naar boven naar mn kruin en dat helemaal voelen zodat het warm word beetje gaat prikkelen dan zet ik mn kruinchakra open en mn zogenaamde atenne bereik, bewustzijn vergroten.. dan vraag ik om energie ,liefde,licht whatever en meestal een paar seconde daarna voel ik al gelijk een heel warm lekker gevoel
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:14:40 #192
8372 Bastard
Persona non grata
pi_34707951
Massagevormen (samen met Reiki)

Wellicht hier mensen die weten wat ik zoek?
The truth was in here.
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:17:00 #193
8372 Bastard
Persona non grata
pi_34707999
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 22:40 schreef -starseed-mayo- het volgende:

ik denk ook dat mensen het van nature ook zelf kunnen en eigenlijk niet echt een inwijding nodig hebben.
Dat is ook waar, iedereen heeft de mogelijkheid om Reiki te laten stromen, echter door een initiatie (Reiki 1) worden je kanalen als het ware opgeschoond, en mag de energie sneller en meer doorstromen. Je bent als het ware vervuild op je poorten anders, en dan is het veel minder wat er kan stromen.
Daarnaast leer je bij Reiki 1 natuurlijk de juiste handleggingen, ook niet geheel onbelangrijk
The truth was in here.
pi_34851319
opschonen van je poorten kan een mens ook wel zelf net zoals je chakra's openen en energie channelen. Denk wel dat als je het allemaal zelf gaat doen dat je meer moet oefenen en het langer duurt.
  woensdag 8 februari 2006 @ 07:15:18 #195
8372 Bastard
Persona non grata
pi_34854067
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 01:26 schreef -starseed-mayo- het volgende:
opschonen van je poorten kan een mens ook wel zelf net zoals je chakra's openen en energie channelen. Denk wel dat als je het allemaal zelf gaat doen dat je meer moet oefenen en het langer duurt.
Je kan ze zelf onderhouden inderdaad, en dat moet ook.. maar vlgs mij is een reiki initiatie bijna onmisbaar om serieus te beginnen
The truth was in here.
pi_34939316
Hoi qu63 neem is een kijkje op mijn op mijn profiel onder postgesciedenis - seroxat en sex - en lees wat voor profijt ik van reiki heb gehad.

[ Bericht 3% gewijzigd door Saurus op 11-02-2006 19:35:50 ]
Actief op Hyves <a href="http://vrij-rijden.hyves.nl/" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://vrij-rijden.hyves.nl/&lt" rel="nofollow" target="_blank">http://vrij-rijden.hyves.nl/&lt</a>;/a>
pi_34968197
Ik vraag me af of er na het opschonen van je poorten, de poorten over een paar jaar weer net zo dicht kunnen gaan zitten???

[ Bericht 10% gewijzigd door Saurus op 11-02-2006 15:24:12 ]
Actief op Hyves <a href="http://vrij-rijden.hyves.nl/" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://vrij-rijden.hyves.nl/&lt" rel="nofollow" target="_blank">http://vrij-rijden.hyves.nl/&lt</a>;/a>
  zaterdag 11 februari 2006 @ 15:28:32 #198
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34968424
Ik wil er ook mee beginnen. Er ligt hier in de buurt een "paranormaal medisch centrum". Ik zit dus ook bij de reguliere psychiatrie maar ben dus echt niet van plan om daar tot het einde van mijn tijd naar toe te gaan.

Ik geloof in puur natuur dus. Ik ga er dus zeker mee aan de slag. Zelf probeer ik ook bij mezelf zaken op te schonen en aan te voelen. Ik probeer van alles uit dus. Zelf-onderhoud alsof je een soort van auto bent of iets dergelijks.

Ze gebruiken toch ook symbolen bij reiki? Kun je niet voor jezelf symbolen opstellen? Dat je dat via een bepaalde manier gaat doen? Dat je je hele eigen programma gaat samen stellen dus

Daarnaast is het bij mij nog zo dat ik me via het geschrift doe opschonen. Ik gooi alles eruit via word en hier ook wel. Dus ik open sowieso vaak genoeg de poorten.

Ik heb dus ook nog seroxat ( paroxetine) en nog een middel, maar volgens mij kan dat ertoe leiden dat de poorten juist gesloten worden. Ik weet niet of het wel zo verstandig is om op chemicalien te vertrouwen. Verstandig hoeft niet eens. Geloof in je eigen kracht is denk ik belangrijker dan al je hoop te vestigen op de bedrijven die in winstoogmerk aan de lopende band pilletjes produceren.

Ik bedoel dan ook, ik ben een individu, heb unieke stoffen wellicht en unieke zaken die zich afspelen. En dan moet een pilletje dat gemaakt is voor de massa mij helemaal genezen?

Ik ga dus richting de toekomst voor complete genezing. Dus dan zal er sowieso gedacht moeten worden over alternatieve behandelmethodes. Ik neem geen genoegen met 99 procent gezondheid dus. Ik wil de volle 100 procent. En dat krijg je door puur natuur waarschijnlijk, en niet door stoffen die extern worden toegevoegd.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_34976128
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik wil er ook mee beginnen. Er ligt hier in de buurt een "paranormaal medisch centrum". Ik zit dus ook bij de reguliere psychiatrie maar ben dus echt niet van plan om daar tot het einde van mijn tijd naar toe te gaan.

Ik geloof in puur natuur dus. Ik ga er dus zeker mee aan de slag. Zelf probeer ik ook bij mezelf zaken op te schonen en aan te voelen. Ik probeer van alles uit dus. Zelf-onderhoud alsof je een soort van auto bent of iets dergelijks.

Ze gebruiken toch ook symbolen bij reiki? Kun je niet voor jezelf symbolen opstellen? Dat je dat via een bepaalde manier gaat doen? Dat je je hele eigen programma gaat samen stellen dus

Daarnaast is het bij mij nog zo dat ik me via het geschrift doe opschonen. Ik gooi alles eruit via word en hier ook wel. Dus ik open sowieso vaak genoeg de poorten.

Ik heb dus ook nog seroxat ( paroxetine) en nog een middel, maar volgens mij kan dat ertoe leiden dat de poorten juist gesloten worden. Ik weet niet of het wel zo verstandig is om op chemicalien te vertrouwen. Verstandig hoeft niet eens. Geloof in je eigen kracht is denk ik belangrijker dan al je hoop te vestigen op de bedrijven die in winstoogmerk aan de lopende band pilletjes produceren.

Ik bedoel dan ook, ik ben een individu, heb unieke stoffen wellicht en unieke zaken die zich afspelen. En dan moet een pilletje dat gemaakt is voor de massa mij helemaal genezen?

Ik ga dus richting de toekomst voor complete genezing. Dus dan zal er sowieso gedacht moeten worden over alternatieve behandelmethodes. Ik neem geen genoegen met 99 procent gezondheid dus. Ik wil de volle 100 procent. En dat krijg je door puur natuur waarschijnlijk, en niet door stoffen die extern worden toegevoegd.
Je schrijft Ik heb dus ook nog seroxat ( paroxetine) en nog een middel.
als ik jou was zou ik mij alleen met reiki bezighouden of andere altenatieve geneeswijze. neem een kijkje op mijn op mijn profiel onder postgesciedenis - seroxat en sex - en lees wat voor ellende mij die seroxat heeft gebracht.

[ Bericht 3% gewijzigd door Saurus op 11-02-2006 19:45:16 ]
  zaterdag 11 februari 2006 @ 19:45:58 #200
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_34976424
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:37 schreef Saurus het volgende:

[..]

Je schrijft Ik heb dus ook nog seroxat ( paroxetine) en nog een middel
als ik jou was zou ik mij alleen met reiki bezighouden of andere altenatieve geneeswijze neem is een kijkje op mijn op mijn profiel onder postgesciedenis - seroxat en sex - en lees wat voor ellende mij die seroxat heeft gebracht.
ieder mens reageerd anders op geneesmiddelen, zeker als het om psychische dingen gaat. en de een kan zo beginnen met reiki en de ander niet. en bij de een werkt het en bij de ander niet.

je bent geen therapeut/dokter, dus je kan alleen zeggen hoe het bij jou ging, en niet wat jij nu doet, de ander adviseren iets niet te doen.
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_34977915
Dat is waar dat iedereen anders reageerd op chemicalien.
Mischien had ik het anders moeten verwoorden.
Het is niets meer dan als een waarschuwing bedoeld, wat die antdepressiva voor gevolgen kunnen hebben.
Trouwens hoef je geen arts of therapeut te zijn om advies te geven, die artsen schrijven massaal pillen voor
en lichten je niet altijd goed in wat de bijwerkingen zijn.als ze dat wel hadden gedaan had ik nu dit probleem
niet gehad door die antdepressiva.

[ Bericht 8% gewijzigd door Saurus op 11-02-2006 20:40:33 ]
pi_34982904
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:19 schreef Saurus het volgende:
Ik vraag me af of er na het opschonen van je poorten, de poorten over een paar jaar weer net zo dicht kunnen gaan zitten???
Ja....

Ze hebben onderhoudt nodig, anders trekt het leven in de maatschappij het weer dicht.
pi_34983522
Oke wat bedoel je met onderhoud hoe gaat dat in zijn werk ik heb een reiki 1 inwijding gehad
maar daar hebben ze mij tijdens de cursus niks over onderhoudt verteld ik weet wel dat je je zelf goed moet aarden etc het is tog ook niet zo dat je meerdere keren opnieuw ingewijd zal moeten worden of opnieuw de initiatie's zal moeten ondergaan?

[ Bericht 11% gewijzigd door Saurus op 11-02-2006 23:07:51 ]
  zondag 12 februari 2006 @ 01:32:54 #204
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_34987672
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:24 schreef Saurus het volgende:
Dat is waar dat iedereen anders reageerd op chemicalien.
Mischien had ik het anders moeten verwoorden.
Het is niets meer dan als een waarschuwing bedoeld, wat die antdepressiva voor gevolgen kunnen hebben.
Trouwens hoef je geen arts of therapeut te zijn om advies te geven, die artsen schrijven massaal pillen voor
en lichten je niet altijd goed in wat de bijwerkingen zijn.als ze dat wel hadden gedaan had ik nu dit probleem
niet gehad door die antdepressiva.
laat ik je dan vertellen dat ik ook aan de antidepressiva zit, en totaal geen last ervan ondervind..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_34992186
Onderhoud houdt in dat je regelmatig de energie laat stromen door je heen. Hoe vaker je Reiki gebruikt, hoe makkelijker en beter het gaat stromen.
Geef jezelf dus zo vaak als je wil Reiki om jezelf te onderhouden, te ongiften en een weestand op te bouwen tegen ziekte's.

Wat je ook kan doen als je geen zin hebt om jezelf een behandeling te geven;
-Aarden.. stel je voor dat vanuit je voeten wortels groeien, zo de aarde in.
-Stel je energiebaan open (visualiseer dit) deze baan loopt door je ruggegraat van je lichaam.
-Zuig als het ware via je wortels energie op, voel je vullen met (goudkleurige) energie.
-Zet je kruinchakra op, een cm of 10 visualiseer je een lotusbloem
-Hoe meer je van je energie word vervuld, hoe meer de bloem open gaat.
-Visualiseer dat de energie die nu door je heen loopt breder word..uistraalt door heel je lichaam heen.

gr. Bastard

[ Bericht 1% gewijzigd door Rooiegrapjas op 12-02-2006 11:24:47 (cookies :{) ]
twee dochters
pi_35003880
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 23:01 schreef Saurus het volgende:
Oke wat bedoel je met onderhoud hoe gaat dat in zijn werk ik heb een reiki 1 inwijding gehad
maar daar hebben ze mij tijdens de cursus niks over onderhoudt verteld ik weet wel dat je je zelf goed moet aarden etc het is tog ook niet zo dat je meerdere keren opnieuw ingewijd zal moeten worden of opnieuw de initiatie's zal moeten ondergaan?
Gewoon lekker reiki blijven geven, vergeet vooral jezelf niet

Als je het verwaarloosd, reiki laat liggen, niets meer op dat gebied doet(geen meditatie, niet met het hele gebeuren bezig zijn) dan is de kans groot dat na verloop van tijd de boel weer dicht of bijna dicht zit, je kan het wel weer terug open krijgen, ook wel zonder inwijding, maar dat kan soms best wat moeite kosten.
Voordat het echt weer helemaal weg is duurt wel even, maar toch.
pi_35004510
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Gewoon lekker reiki blijven geven, vergeet vooral jezelf niet

Als je het verwaarloosd, reiki laat liggen, niets meer op dat gebied doet(geen meditatie, niet met het hele gebeuren bezig zijn) dan is de kans groot dat na verloop van tijd de boel weer dicht of bijna dicht zit, je kan het wel weer terug open krijgen, ook wel zonder inwijding, maar dat kan soms best wat moeite kosten.
Voordat het echt weer helemaal weg is duurt wel even, maar toch.
Oke wel een opluchting dat je maar een keer ingewijd hoeft te worden
Het is gewoon een kwestie de energie stroom weer op gang te krijgen als
je een lange tijd ben gestopt.
Door je zelf of andere reiki te geven.en je zelf te aarden etc

[ Bericht 2% gewijzigd door Saurus op 12-02-2006 17:40:36 ]
pi_35385746
Ik heb gisteren mijn Reiki inwijding gehad. De master die mij ingewijd heeft, kijkt en voelt zelf aan je welk nivo je nodig hebt, ik heb dus gelijk Reiki 2 inwijding gekregen.
Reiki 1 dus volledig overgeslagen, maar dat zal ongetwijfeld komen omdat ik al een jaar of 10 Tai Chi beoefen.

De master waar ik geweest ben, geeft meestal individueel inwijdingen, maar ik heb ervoor gekozen om het samen te doen met een ontzettend lieve vriendin die ik al ken sinds mijn allereerste Tai Chi les. Ze ligt me echt heel erg aan het hart, en dat gaf de inwijding toch dat beetje extra.

Mijn master beoefend Reiki al 14 jaar, en is echt helemaal volledig door en door Reiki.

http://www.pranagen.nl

Vooral de inwijding was heel erg heftig. Ik voelde echt alsof in een enorme warme wolle deken, vol met energie. Carli zag op dat moment een man naast mij staan, die een arm om mij heen wou leggen maar aarzelde. Op het moment dat ik haar vroeg of het mijn vader was, zij ze dat hij knikte.
Eigenlijk wist ik al dat het mijn vader was voordat ik het aan haar vroeg. Maar met die bevestiging hield ik het toch echt niet meer droog. Dit is echt de meest intense ervaring die ik in tijden gehad heb.
En dat was dus echt typisch mijn vader, een goude man, die echt door dik en dun voor je klaar stond, maar nooit echt veel lichamelijk contact had.
Dat zit ook een beetje in mijzelf, maar dat probeer ik al heel lang te veranderen, door mezelf te dwingen toch wat sneller eens een hand op iemands schouder te leggen die dat op dat moment nodig heeft.

Nu een dag later, heb ik het gevoel alsof ik verder kan, alsof ik al heel lang stil gestaan heb.

Ik heb nog heel erg veel te leren op Reiki gebied, maar heb dankzij Carli wel een heel erg goede duw de goede richting op gekregen.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_35388285
mooie ervaring!

maar gelijk overslaan naar een reiki 2 graad vind ik wel een beetje vreemd.
reiki 1 usui leert je om contact met reiki te krijgen zonder symbolen en al die dingen dus moet je ook leren vertrouwen op jezelf dat had ik tenminste bij mn eerste graad geleerd en dat vind ik zelf wel een belangrijke ontwikkeling om reiki te leren. ik wist niet precies hoe en met wat ik contact moest maken maar moest er gewoon op vertrouwen dat het deed wat het moest doen en dat ik reiki kreeg als ik er gewoon om vroeg.
ik vind zelf dat reiki een ontwikkeling is niet alleen op energie niveau.

mn eerste graad inwijding was wel leuk maar niet echt iets wat ik nooit eerder had ervaren . ik voelde me heel erg lekker mn energielevel was met 3x gestegen en ik voelde de energie stromen door mn armen vooral mn rechte arm en dat is zo gebleven.alles voelde heel erg open vooral mn hart chakra liep over van de energie heel erg fijn gevoel.

over een tijdje ga ik mn tweede graad halen
pi_35389246
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 23:11 schreef -starseed-mayo- het volgende:
mooie ervaring!

maar gelijk overslaan naar een reiki 2 graad vind ik wel een beetje vreemd.
reiki 1 usui leert je om contact met reiki te krijgen zonder symbolen en al die dingen dus moet je ook leren vertrouwen op jezelf dat had ik tenminste bij mn eerste graad geleerd en dat vind ik zelf wel een belangrijke ontwikkeling om reiki te leren. ik wist niet precies hoe en met wat ik contact moest maken maar moest er gewoon op vertrouwen dat het deed wat het moest doen en dat ik reiki kreeg als ik er gewoon om vroeg.
ik vind zelf dat reiki een ontwikkeling is niet alleen op energie niveau.
Dat heb ik dus denk ik geleerd door mijn Tai Chi ervaring, daar ben je ook constant bezig met energie sturen en beheersen, en vooral er op vertrouwen.

Het is en blijft uiteindelijk toch de beslissing van je master, en daar heb ik dus echt vol vertrouwen in.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_35395253
Ik denk dus ik leef.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')