Nee, dan de bijbelquote:Wie de Koran letterlijk neemt,
Dat, en hij gaat er van uit dat men de Koran letterlijk neemt.quote:Op maandag 21 maart 2005 00:11 schreef MrX1982 het volgende:
Zit opzich een kern van waarheid in, je hoeft maar naar de Arabische wereld te kijken om dit standpunt bevestigd te zien krijgen.
Wat deze man vergeet is dat moslims die hier opgroeien wel geseculariseerd kunnen zijn en dus wel achter een democratie kunnen staan met scheiding een tussen kerk en staat. Moderne moslims bestaan
Beetje populistische uitspraak als je het mij vraagt.
Het oude testament staat vol haat, nijd, agressie moord en doodslag. Bizar boek eigenlijkquote:Op maandag 21 maart 2005 00:17 schreef Xtreem het volgende:
Dat, en hij gaat er van uit dat men de Koran letterlijk neemt.
90% van de Christenenin Nederland kan fatsoenlijk nadenken, en neemt de Bijbel (en die Bijbel is net zo niet-lief als de Koran op sommige issues) niet letterlijk. Bij Moslims zal dat percentage misschien iets lager liggen, maar die aanname is achterlijk en inderdaad, populistisch.
Dat vind ik dus echt schandalig. Eerst de ongelijkheid tussen man en vrouw in de islam aankaarten voor eigen politiek gewin. En vervolgens de SLACHTOFFERS van die ongelijkheid, de vrouwen, niet in de partij willen toelaten? Mooi is dat.quote:"Iemand die een hoofddoek draagt, hangt het moslimgeloof aan en kan dus geen lid worden van de club."
Maar de gereformeerden mogen in Nederland ook politieke partijen hebben, en die nemen de Bijbel ook volstrekt letterlijk. Toch noemt men de SGP een democratische partij, vermoed ik.quote:Op maandag 21 maart 2005 01:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"Wie de Koran letterlijk neemt, kan niet akkoord gaan met enkele belangrijke democratische principes, zoals gelijkheid tussen man en vrouw en scheiding tussen kerk en staat. Als die dus echt moslim is, en dus gelooft wat in de Koran en de Sharia staat, dan is die geen democraat."
Aldus de LETTERLIJKE quote van De Man uit de uitzending.
En hoe verwerpelijk die nazi ook is, hij heeft in die quote in de grond gewoon gelijk.
Feit is wel dat het Christelijke geloof iets minder ver tegen de democratische principes ingaat , maar van mijn part , een Christenfundamentalist druist ook tegen bepaalde democratische principes in hoor.quote:Op maandag 21 maart 2005 02:08 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Maar de gereformeerden mogen in Nederland ook politieke partijen hebben, en die nemen de Bijbel ook volstrekt letterlijk. Toch noemt men de SGP een democratische partij, vermoed ik.
Ja, maar zou het Vlaams Belang iets hebben tegen een christenfundamentailst op hun lijst? Ik vermoed van niet.quote:Op maandag 21 maart 2005 02:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Feit is wel dat het Christelijke geloof iets minder ver tegen de democratische principes ingaat , maar van mijn part , een Christenfundamentalist druist ook tegen bepaalde democratische principes in hoor.
Uiteraard, maar wat ik bedoel is dat De Man hier in de grond van die uitspraak eigenlijk gewoon gelijk heeft.quote:Op maandag 21 maart 2005 03:01 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Ja, maar zou het Vlaams Belang iets hebben tegen een christenfundamentailst op hun lijst? Ik vermoed van niet.
Zolang hij maar hard genoeg tegen de islam is, is het allemaal in orde voor die jongens.
Ik denk het niet. Ze willen een theocratie!quote:Op maandag 21 maart 2005 02:08 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Maar de gereformeerden mogen in Nederland ook politieke partijen hebben, en die nemen de Bijbel ook volstrekt letterlijk. Toch noemt men de SGP een democratische partij, vermoed ik.
Ga je op basis van wangedrag van één individu ook andere gemeenschappen beoordelen?quote:Op maandag 21 maart 2005 01:40 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Dat vind ik dus echt schandalig. Eerst de ongelijkheid tussen man en vrouw in de islam aankaarten voor eigen politiek gewin. En vervolgens de SLACHTOFFERS van die ongelijkheid, de vrouwen, niet in de partij willen toelaten? Mooi is dat.
Typerend voor de hele partij ook. Overal voor de schone schijn staan zwaaien met ethiek en normen en waarden, maar als het erop aankomt, is het allemaal een lege doos bij het Vlaams Belang.
Je vergeet dat een wahabitische traditie de geloofsgenoten op soortgelijke manier in waarachtigheid scheidt en de meer rekkelijken tot ongelovigen verklaart.quote:Op maandag 21 maart 2005 07:04 schreef Sidekick het volgende:
Ja, weer het typische voorbeeld van de fundamentalistische moslim als de enige ware moslim zien zoals we hier in Nederland van Hirsi Ali en Wilders gewend zijn. Daarmee laten ze alleen maar dezelfde fundamentalistische kijk op de samenleving zien: ongenuanceerd en gepolariseerd. En de vraag is of dat wel effectief is om aangekaarte misstanden te verhelpen.
Daar zijn de Islamitische hoogleraren het niet mee eens:quote:Op maandag 21 maart 2005 01:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"Wie de Koran letterlijk neemt, kan niet akkoord gaan met enkele belangrijke democratische principes, zoals gelijkheid tussen man en vrouw en scheiding tussen kerk en staat. Als die dus echt moslim is, en dus gelooft wat in de Koran en de Sharia staat, dan is die geen democraat."
En hoe verwerpelijk die nazi ook is, hij heeft in die quote in de grond gewoon gelijk.
Helemaal niets mis mee met die uitspraak van het Vlaams Belang. Islam is immers een ideologie en als je die uitdraagt moet je de consequenties maar aanvaarden.quote:Op maandag 21 maart 2005 00:07 schreef keitel het volgende:
Videofragment: http://www.vrtnieuws.net/(...)n/index.html?video_1
zo 20/03/05 - Volgens Filip De Man van Vlaams Belang kan een moslim geen democraat zijn. Het Kamerlid van Vlaams Belang zei een en ander in De zevende dag op Eén.
Wie de Koran letterlijk neemt, kan volgens De Man niet akkoord gaan met enkele belangrijke democratische principes, zoals gelijkheid tussen man en vrouw en scheiding tussen kerk en staat. Bijgevolg kan een moslim volgens de VB-politicus ook geen democraat zijn.
De Man gaat er dan wel van uit dat elke gelovige moslim alle elementen uit de Koran letterlijk moet opvolgen.
Opvallend is dat De Man in naam van zijn partij spreekt, ondanks een spreekverbod dat hij eerder deze week kreeg. De uitspraak is ook merkwaardig omdat het Vlaams Blok, de extreem-rechtse voorganger van Vlaams Belang, veroordeeld is voor racisme.
Filip De Man staat bekend als een hardliner binnen Vlaams Belang. De afgelopen week kwam hij in botsing met zijn collega-Kamerlid Gerolf Annemans, nadat die had laten uitschijnen dat "geïntegreerde moslims" in de toekomst op de lijst van Vlaams Belang zouden kunnen staan.
Filip De Man was duidelijk in De zevende dag. "Iemand die een hoofddoek draagt, hangt het moslimgeloof aan en kan dus geen lid worden van de club." Ook een Vlaming die hier geboren is en zich bekeerd heeft tot de islam is voor De Man niet welkom in zijn partij.
----
Nog maar eens een voorbeeld van wat voor slag volk in die partij zit.
Als ik het Hitlerdom zou aanhangen hoeft een ander voor mij ook niet in te vullen of ik een democraat zou willen worden ?quote:Op maandag 21 maart 2005 09:36 schreef sjun het volgende:
Het is oerigens niet aan de Man om betwetend voor en ander in te vullen of deze democraat zou willen worden...
Volgens het VB zijn er al moslims die op het VB stemmen omdat ze zich kapot ergeren aan de extremistische moslims en het extremistische islamofiele beleid.quote:Op maandag 21 maart 2005 09:08 schreef Oud_student het volgende:
Waarom zou een moslim lid willen worden van het VB ?
Dat is de vraag die je eigenlijk zou moeten stellen. Je kan het toch niet serieus nemen dat een moslim dat zou willen. En als hij het zou willen, wat zijn dan zijn motieven ?
Hoe zo is De Man een nazi ? De enige nazi in dit verhaal is natuuriljk Mohammed, de stichter van de islam.quote:Op maandag 21 maart 2005 01:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik denk dat je nog zou kunnen schrikken van hoe tolerant de grondlegger van de Islam was. Misschien niet oninteressant voor je om eens dit NRC-artikel er op na te slaan: http://www.nrc.nl/nieuws/binnenland/1002522759818.html .quote:Op maandag 21 maart 2005 10:43 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Hoe zo is De Man een nazi ? De enige nazi in dit verhaal is natuuriljk Mohammed, de stichter van de islam.
En sharia schrijf je ook niet met een hoofdletter![]()
Hiermee geef jij eerder aan dat jij zelf geen onderscheid kunt maken tussen verschillende subgroepen van moslims. In deze quote (en ook door Ali) wordt duidelijk het onderscheid gemaakt tussen fundamentalisten en gematigde gelovigen. Dat jij daar blind voor blijkt te zijn zegt meer over jouw ongenuanceerdheid dan over de visie van onder meer Ali.quote:Op maandag 21 maart 2005 07:04 schreef Sidekick het volgende:
Ja, weer het typische voorbeeld van de fundamentalistische moslim als de enige ware moslim zien zoals we hier in Nederland van Hirsi Ali en Wilders gewend zijn. Daarmee laten ze alleen maar dezelfde fundamentalistische kijk op de samenleving zien: ongenuanceerd en gepolariseerd. En de vraag is of dat wel effectief is om aangekaarte misstanden te verhelpen.
Zo zijn er ook 'joden' die op deze partij stemmen, om dezelfde redenen waarschijnlijk. Het blijft een rare gedachten dat mensen op een partij kunnen die stemmen, die hun bloed wel kan drinken als ze de mogelijkheid zouden hebben.quote:Op maandag 21 maart 2005 10:39 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Volgens het VB zijn er al moslims die op het VB stemmen omdat ze zich kapot ergeren aan de extremistische moslims en het extremistische islamofiele beleid.
Een artikel van Ahmet Olgun die de Haagse imam Abdullah Haselhoef aan het woord laat. Jammer dat de Haagse imam nog niet met een verklaring gekomen is voor het (naar het zich laat aanzien) gebrek aan mannelijke maagden in het moslimparadijs.quote:Op maandag 21 maart 2005 10:58 schreef keitel het volgende:
[..]
Ik denk dat je nog zou kunnen schrikken van hoe tolerant de grondlegger van de Islam was. Misschien niet oninteressant voor je om eens dit NRC-artikel er op na te slaan: http://www.nrc.nl/nieuws/binnenland/1002522759818.html .
(btw, normaal schrijf ik Islam met kleine letter, maar deze keer lekker niet :p )
Dus ga je er vanuit dat het VB ook een hekel heeft aan joden.quote:Op maandag 21 maart 2005 11:39 schreef JanPoedel het volgende:
Zo zijn er ook 'joden' die op deze partij stemmen, om dezelfde redenen waarschijnlijk. Het blijft een rare gedachten dat mensen op een partij kunnen die stemmen, die hun bloed wel kan drinken als ze de mogelijkheid zouden hebben.
Ben jij er ook zo een die gelooft dat de wereld alleen bestaat uit christenen, joden en moslims ("mensen van het boek"). Zo ja dan bespaar ik me moeite je linkje te openen.quote:Op maandag 21 maart 2005 10:58 schreef keitel het volgende:
Ik denk dat je nog zou kunnen schrikken van hoe tolerant de grondlegger van de Islam was. Misschien niet oninteressant voor je om eens dit NRC-artikel er op na te slaan: http://www.nrc.nl/nieuws/binnenland/1002522759818.html .
(btw, normaal schrijf ik Islam met kleine letter, maar deze keer lekker niet :p )
Ben ik dan soms verplicht om dat artikel in het NRC-handelsblad te lezenquote:Op maandag 21 maart 2005 13:35 schreef JanPoedel het volgende:
Hoe weet je dan of iets tolerant of intolerant is als je niet wilt lezen over de tolerantie van datgene, maar enkel over de intolerantie? Creeer je daarmee niet een vooraf bepaald beeld van datgene?
De Nederlandse Moslim Omroep had die moord zelfs nog vergoeilijkt. Lijkt me best een betrouwbare bron. Of zijn moslims volgens jou niet te vertrouwen.quote:Op maandag 21 maart 2005 13:43 schreef JanPoedel het volgende:
Heb je ook bronnen waarin staat vermeld dat er 600 joodse mannen zijn vermoord en hun vrouwen en kinderen verkocht zijn als slaven? Dat praat wat makkelijker.
Waarom neemt men uberhaupt de uitspraak van De Man overigens letterlijk. Volgens mij bedoelt die echt wat anders hoorquote:Op maandag 21 maart 2005 13:58 schreef Speth het volgende:
Wat een nonsens weer, volgens die redenering kan een christen ook geen democraat zijn. Alsof iedere moslim de koran letterlijk neemt.
Of ik denk dat het voor jou geen ene moer uit zou maken als ik zwart op wit kan aantonen dat Mohammed 600 joden de kop heeft laten afhakken. Dus kan ik me beter die moeite besparenquote:Op maandag 21 maart 2005 13:58 schreef JanPoedel het volgende:
"Destijds hadden de SGP gezegd dat het goed is geweest dat er duizenden moslims zijn doodgemaakt in Afghanistan"
Iets zeggen is niet moeilijk. Nu nog bronnen waarmee je het kunt staven. Vooralsnog ontbreekt dat nog bij jou. Laat me raden, de NMO houdt geen archief bij dus kun je het niet controleren.
De Armeniërs houden wel een archief bij.quote:Op maandag 21 maart 2005 13:58 schreef JanPoedel het volgende:
Laat me raden, de NMO houdt geen archief bij dus kun je het niet controleren.
Kortom, je hebt inderdaad geen tastbare bron. Dan is het inderdaad makkelijker om het op deze manier van je af te schuiven om later weer met het zelfde stokpaardje in een ander topic je kruistocht door te zetten.quote:Op maandag 21 maart 2005 14:01 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Of ik denk dat het voor jou geen ene moer uit zou maken als ik zwart op wit kan aantonen dat Mohammed 600 joden de kop heeft laten afhakken. Dus kan ik me beter die moeite besparen![]()
![]()
Daar gaat het niet om. Het gaat om het gedrag van moderne moslims, niet over de verhalen rondom hun profeet.quote:Op maandag 21 maart 2005 14:01 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Of ik denk dat het voor jou geen ene moer uit zou maken als ik zwart op wit kan aantonen dat Mohammed 600 joden de kop heeft laten afhakken. Dus kan ik me beter die moeite besparen![]()
![]()
Ja, en de Praxis heeft ijzerzagen in de aanbieding.quote:Op maandag 21 maart 2005 14:01 schreef Lithion het volgende:
[..]
De Armeniërs houden wel een archief bij..
Zou het voor jou dan iets uitmaken dat Mohammed wel of geen 600 Joodse mannen heeft onthoofd en hun vrouwen en kinderen als slaven heeft verkocht.quote:Op maandag 21 maart 2005 14:09 schreef JanPoedel het volgende:
Ja, en de Praxis heeft ijzerzagen in de aanbieding.![]()
quote:Op maandag 21 maart 2005 17:40 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Zou het voor jou dan iets uitmaken dat Mohammed wel of geen 600 Joodse mannen heeft onthoofd en hun vrouwen en kinderen als slaven heeft verkocht.
Maakt het voor jou iets uit of dat de NMO dat wel of niet heeft erkent én vergoeilijkt. ("Mohammed ging in overleg met Joodse geleerden en kwamen samen uit tot die straf
quote:Op maandag 21 maart 2005 13:58 schreef JanPoedel het volgende:
"Destijds hadden de SGP gezegd dat het goed is geweest dat er duizenden moslims zijn doodgemaakt in Afghanistan"
Iets zeggen is niet moeilijk. Nu nog bronnen waarmee je het kunt staven. Vooralsnog ontbreekt dat nog bij jou. Laat me raden, de NMO houdt geen archief bij dus kun je het niet controleren.
quote:Op maandag 21 maart 2005 14:07 schreef JanPoedel het volgende:
[..]
Kortom, je hebt inderdaad geen tastbare bron. Dan is het inderdaad makkelijker om het op deze manier van je af te schuiven om later weer met het zelfde stokpaardje in een ander topic je kruistocht door te zetten.
NMO vergoeilijkt moord op 700 joden door Mohammed.quote:
Het aantal Christenen dat precies volgens de Bijbel leeft is minimaal, bij de moslims daarentegen zijn het er ontzettend veel die precies volgens de koran leven.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |