abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:04:09 #81
112214 JMB
Klopt als een bus:
pi_25845163
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 04:04 schreef i-spy24 het volgende:

Ze adverteren regelmatig omdat ze voor de regio Zuid-Holland als intermediar vrij groot zijn en projecten voor KPN/Eneco en zelfs de NS doen.
Wat voor project van KPN? Ik ben daar erg benieuwd naar...
'They're not people, they are hippies!'
  woensdag 30 maart 2005 @ 08:44:22 #82
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_25848672
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 00:16 schreef op_dreef het volgende:
Ik, als student, moet natuurlijk wel wat bijverdienen om in mijn levensonderhoud te kunnen blijven voorzien. Daarom ben ik veroordeeld tot de meest knullige bijbaantjes.

Sinds kort werk ik in een call-center. Mijn god, wat een zielige loonslaven werken daar zeg. Allemaal laag opgeleide miepen (de meeste hebben hun kappersopleiding niet afgemaakt) die precies doen wat ze gevraagt wordt. Alles moet worden afgeturfd, alles moet tot op de millimeter worden bijgehouden, en ze eten (voor een schijntje) uit de hand van de baas die de meest absurde eisen aan zijn medewerkers stelt. Moet je voorstellen, je hele leven lang veroordeeld zijn tot het opdreunen van scripts die nog te knullig klinken om succesvol over te komen op de klant!

Iedere keer als ik mijn tijd heb uitgezeten besef ik toch maar weer hoe waardevol het afmaken van een fatsoenlijke studie is!
één tip: bel mij niet.....
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  woensdag 30 maart 2005 @ 10:20:31 #83
62015 HekManiac
Beeeeerezacht
pi_25850151
Verdien best aardig, hoor.
Optimisten zijn slecht geinformeerde pessimisten
  woensdag 30 maart 2005 @ 10:25:19 #84
112737 Sgele
The Innovator of Violence
pi_25850224
Zit hier in boxtel.. ook op een callcenter.. maar tis een saaie, dooie, lamme bedoeling hier! Slecht salaris, wel een leuk zootje ongeregeld in m'n team
Te Koop: Kekke, kopere armbanden! Met sjiek kleurtje! *O*
Op 22-02-2009 22:26 schreef Bellerophon het volgende:
Sterf een pijnlijke dood, trut :')
  woensdag 30 maart 2005 @ 10:26:28 #85
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25850247
Bij binnenkomst in zo'n team worden die scripts je ook door de neus geboord, heb ik het idee. Dit moet je vragen, dat moet je vragen. Bla bla bla.
Goed bedoeld, natuurlijk, dat soort scripts, maar naar mijn idee té 'mechanisch'. Laat het script iets zijn waar mensen op terug kunnen vallen. Iets waar de belangrijkste punten in staan, maar laat hen zelf het gesprek voeren op hun menselijke manier.
Dat lijkt me prettiger voor de werknemer en voor de klant aan de andere kant van de lijn.
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 30 maart 2005 @ 10:29:51 #86
62015 HekManiac
Beeeeerezacht
pi_25850330
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 10:26 schreef Natalie het volgende:
Bij binnenkomst in zo'n team worden die scripts je ook door de neus geboord, heb ik het idee. Dit moet je vragen, dat moet je vragen. Bla bla bla.
Goed bedoeld, natuurlijk, dat soort scripts, maar naar mijn idee té 'mechanisch'. Laat het script iets zijn waar mensen op terug kunnen vallen. Iets waar de belangrijkste punten in staan, maar laat hen zelf het gesprek voeren op hun menselijke manier.
Dat lijkt me prettiger voor de werknemer en voor de klant aan de andere kant van de lijn.
Begrijp volkomen wat je zegt, hoor, maar vooral bij inboud projecten is de klant (van het callcenter) erg streng. ZIJ willen dat er zus en zo word gezegd, ondanks de expertise en ervaring van de agents.

[ Bericht 0% gewijzigd door HekManiac op 30-03-2005 10:38:25 ]
Optimisten zijn slecht geinformeerde pessimisten
pi_25850684
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 00:30 schreef HassieBassie het volgende:
Heb je er weleens over nagedacht dat het voor die vrouwen een ideale bijbaan is? Je hoeft niks te kunnen, geen stress en het betaalt niet eens zo heel erg slecht. Ideaal voor moeder die niet altijd thuis willen zitten, of gewoon het geld goed kunnen gebruiken.
Je bent en blijft een loonslaaf
Heb zelf op een technisch support center gezeten
Ben je al beter mee af dan wat hierboven beschreven werd het is iets intelligenter maar mijn god
Je mag niks, procedure voor alles en als het niet gedocumenteerd staat mag je het niet doen (zelfs as je weet dat het werkt) quantiteit iin geholpen klanten is belangrijker dan qualiteit de klanten ontvingen, en alles is op de klok
Koffie van 10.00 tot 10.15 en niet 10.03 tot 10.18 anders gaat het tota en de SLA's door de war

Nee het is moderne lavernij helaas is een opleiding niet eens garantie dat je hier aan ontsnapt, je gaat meer en meer van deze dingen krijgen dankzij het "outsourcen" aan frote (loyale)(ameriikaanse) bedrijven
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_25850716
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 10:26 schreef Natalie het volgende:
Bij binnenkomst in zo'n team worden die scripts je ook door de neus geboord, heb ik het idee. Dit moet je vragen, dat moet je vragen. Bla bla bla.
Goed bedoeld, natuurlijk, dat soort scripts, maar naar mijn idee té 'mechanisch'. Laat het script iets zijn waar mensen op terug kunnen vallen. Iets waar de belangrijkste punten in staan, maar laat hen zelf het gesprek voeren op hun menselijke manier.
Dat lijkt me prettiger voor de werknemer en voor de klant aan de andere kant van de lijn.
Ze zijn er zo van overtuigd dat de klant het waardeert wanneer je haar of hem driemaal per gesprek aanspreekt met mevrouw/meneer plus achternaam.. Ik vraag me echt af of dat onderzocht is, want ik kan me er zo helemaal niks bij voorstellen.
  woensdag 30 maart 2005 @ 10:49:06 #89
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25850771
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 10:29 schreef HekManiac het volgende:

Begrijp volkomen wat je zegt, hoor, maar vooral bij inboud projecten is de klant (van het callcenter) erg streng. ZIJ willen dat er zus en zo word gezegd, ondanks de expertise en ervaring van de agents.
Idd!

Zelf denk ik dat er hetzelfde (zo niet méér) bereikt zal worden door de agents met de kennis die ze hebbe,n een eigen invulling te geven in het gesprek en niet te gaan lopen wapperen met dat soort scripts. Dat opdreunen dat wekt alleen maar onbegrip aan de andere kan van de lijn.
Ik heb zelf eens meegemaakt dat ik structureel steeds hetzelfde regeltje te horen kreeg bij een vraag. Toen ik vroeg of ze me ook uit kon leggen wat ze met dat ene zinnetje bedoelde, zei ze dat ze dat ze het moest zeggen en verder geen info mocht geven.
Ja, als het vaker zo gaat, dan vind ik het niet gek dat men vaak kritiek heeft op call-centers. Laat medewerkers hun mensenkennis gebruiken om een goede klantenkring op te bouwen. Probeer ze niet te gebruiken om mensen weg te duwen.

Natuurlijk zullen er ook wel call-centers zijn die dat wél doen.
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 30 maart 2005 @ 10:52:02 #90
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25850834
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 10:46 schreef _Boo_ het volgende:

Ze zijn er zo van overtuigd dat de klant het waardeert wanneer je haar of hem driemaal per gesprek aanspreekt met mevrouw/meneer plus achternaam.. Ik vraag me echt af of dat onderzocht is, want ik kan me er zo helemaal niks bij voorstellen.
Dat moeten ze.
Zelf roep ik altijd direct dat ze me mogen tutoyeren en meestal wordt dit dan ook wel gedaan. Maar het gebeurt ook wel eens dat ze zeggen: "Maar dat mogen wij niet."
En dan heb ik iets van: maar ík zeg toch dat het mag? Is de klant geen koning?
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 30 maart 2005 @ 11:00:52 #91
62015 HekManiac
Beeeeerezacht
pi_25850995
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 10:52 schreef Natalie het volgende:

[..]

Dat moeten ze.
Zelf roep ik altijd direct dat ze me mogen tutoyeren en meestal wordt dit dan ook wel gedaan. Maar het gebeurt ook wel eens dat ze zeggen: "Maar dat mogen wij niet."
En dan heb ik iets van: maar ík zeg toch dat het mag? Is de klant geen koning?
Ik werk zelf op een outbound sales project. Daarin ben ik qua script helmaal vrij. Er is geen script. Ik mag me compleet aan de klant aanpassen. Ik moet advertenties verkopen aan bedrijven in een bepaalde gids. Als ik bijv. een caféhouder spreek hoef ik echt geen 'U' te zeggen.

Iets anders: Van vrienden en bekenden krijg ik heel weinig waardering betreft werk. Zij denken dat ik idd zo'n scriptslaafje ben die je lasig valt tijdens het eten.
Heb ernstig te maken met een imagoprobleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door HekManiac op 30-03-2005 11:07:00 (spelfoutje) ]
Optimisten zijn slecht geinformeerde pessimisten
pi_25851071
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 10:52 schreef Natalie het volgende:

[..]

Dat moeten ze.
Zelf roep ik altijd direct dat ze me mogen tutoyeren en meestal wordt dit dan ook wel gedaan. Maar het gebeurt ook wel eens dat ze zeggen: "Maar dat mogen wij niet."
En dan heb ik iets van: maar ík zeg toch dat het mag? Is de klant geen koning?
Ja ik bedoelde met ze ook de leiding. Niemand gaat uit zichzelf een ander aanspreken met Meneer van Dam en zeker geen drie keer per gesprek.
pi_25851112
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 22:42 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Troost je, want ik ben er ook weer.

Overigens; knap persoon die jou kan pijpen.
gezellig

en ze moeten ook flink oefenen om dat te kunnen...
pi_25851184
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 11:00 schreef HekManiac het volgende:

[..]

Ik werk zelf op een outbound sales project. Daarin ben ik qua script helmaal vrij. Er is geen script. Ik mag me compleet aan de klant aanpassen. Ik moet advertenties verkopen aan bedrijven in een bepaalde gids. Als ik bijv. een caféhouder spreek hoef ik echt geen 'U' te zeggen.

Iets anders: Van vrienden en bekenden krijg ik heel weinig waardering betreft werk. Zij denken dat ik idd zo'n scriptslaafje ben die je lasig valt tijdens het eten.
Heb ernstig te maken met een imagoprobleem.
wij hebben inderdaad ook niet echt zo'n script... natuurlijk wel een leidraad, zeker voor als je net begint. Maar je moet je sales verhaal toch aan je klant aanpassen... Voor een of andere omhooggevallen jup moet je de producten natuurlijk anders brengen als voor een bijstandsmoeder met 5 kinderen... Gelukkig hoeven we ons dus niet strikt aan die leidraad te houden...

@ HekManiac... ik heb helemaal geen imageprobleem... (ja of misschien wel.. maar iig niet door m'n werk ) ik bedoel... vinden ze dat werk te min voor je dan ofzo...? Hebben ze dan liever dat je kranten gaat bezorgen...? Je verdient tenminste je eigen geld, ze moeten niet zo zeuren...
  woensdag 30 maart 2005 @ 11:17:45 #95
62015 HekManiac
Beeeeerezacht
pi_25851333
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 11:11 schreef Perruche het volgende:

[..]

@ HekManiac... ik heb helemaal geen imageprobleem... (ja of misschien wel.. maar iig niet door m'n werk ) ik bedoel... vinden ze dat werk te min voor je dan ofzo...? Hebben ze dan liever dat je kranten gaat bezorgen...? Je verdient tenminste je eigen geld, ze moeten niet zo zeuren...
Eindelijk waardering !!
Hahah! Nee, hoor, ik sta mijn mannetje wel. Ik probeer alleen te zeggen dat er een hoop cliché's bestaan over werken in een callcenter.
Optimisten zijn slecht geinformeerde pessimisten
pi_25851385
Ik werk ook op een callcenter, een technische helpdesk om precies te zijn. Heerlijk bijbaantje, mooie vrouwelijke collega's, goed salaris, gezellig. Top baantje
Beter dan om 5 uur je nest uit te moeten om Telegraafjes rond te brengen of met stront en zweet tussen je billen in een kas of fabriek te staan
Touch my tralalaaa
pi_25851469
Ik heb ook ooit eens een poging gedaan om in een callcenter te gaan werken. Maar na 4 avonden het maar voor gezien gehouden.
Ik moest een afspraak maken voor een hypotheek adiviseur. Veel mensen die ik belde waren er echter niet van gedient dat ze gebeld werden en dus zakte mijn motivatie ook snel.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_25851576
En wat helemaal je imago naar de knoppen helpt:

De Persil Helplijn (of wat ander wasmiddel dan ook)
Zo'n blije dame met zo'n tevreden glimlach alsof ze net een vers inlegkrusje i d'r tanga gedeponeerd heeft die je bijna hijgerig zit te vertellen dat het ook op 30 graden kan
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 30 maart 2005 @ 11:31:33 #99
62015 HekManiac
Beeeeerezacht
pi_25851614
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 11:24 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ik heb ook ooit eens een poging gedaan om in een callcenter te gaan werken. Maar na 4 avonden het maar voor gezien gehouden.
Ik moest een afspraak maken voor een hypotheek adiviseur. Veel mensen die ik belde waren er echter niet van gedient dat ze gebeld werden en dus zakte mijn motivatie ook snel.
Waren "koude bestanden", zeker?
Warm bellen is hoe dan ook prettiger.
Voor de n00bs:
koud: De mensen weten niet dat je gaat bellen/hebben geen bericht gehad.
warm: Weten wel dat je belt (bijv. verlenging contracten of bellen na aanvraag informatiepakket/verstuurde brief.
Optimisten zijn slecht geinformeerde pessimisten
pi_25851914
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 11:17 schreef HekManiac het volgende:

[..]

Eindelijk waardering !!
Hahah! Nee, hoor, ik sta mijn mannetje wel. Ik probeer alleen te zeggen dat er een hoop cliché's bestaan over werken in een callcenter.
true.. true...
ah joh...

ik heb niets te melden
pi_25851937
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 11:29 schreef desiredbard het volgende:
En wat helemaal je imago naar de knoppen helpt:

De Persil Helplijn (of wat ander wasmiddel dan ook)
Zo'n blije dame met zo'n tevreden glimlach alsof ze net een vers inlegkrusje i d'r tanga gedeponeerd heeft die je bijna hijgerig zit te vertellen dat het ook op 30 graden kan
inleg kruisje... tanga... persil...

*wat heb jij een leuk werk zeg

[ Bericht 1% gewijzigd door Perruche op 30-03-2005 11:49:43 (typo) ]
  woensdag 30 maart 2005 @ 11:58:37 #102
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_25852190
* kingmob is blij met zijn baantje achter de receptie
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_25853719
quote:
Op maandag 28 maart 2005 15:59 schreef Sjoe538 het volgende:

[..]

Pensioenplatform
Heb ik ook 1,5 jaar gewerkt. Zit die Clifton nog in utrecht?
Die zinnetjes zitten nu nog standaard in me kop
"Goedenavond, u spreekt met ... van Pensioen Platform Zeewolde. Heeft u iets meegekregen van de recente wijzigingen in het pensioenstelsel? Nou het zit zo de overheid blablabla. Weet u zelf hoe uw financiele plaatje eruit ziet als u straks met pensioen gaat?"
pi_25856711
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 10:52 schreef Natalie het volgende:
Dat moeten ze.
Zelf roep ik altijd direct dat ze me mogen tutoyeren en meestal wordt dit dan ook wel gedaan. Maar het gebeurt ook wel eens dat ze zeggen: "Maar dat mogen wij niet."
En dan heb ik iets van: maar ík zeg toch dat het mag? Is de klant geen koning?
Tijdens de "opleiding" bij support ben ik daar nog ff over gaan zuigen:
"Maar als m'n moeder belt dan? Ze neemt me echt niet serieus als ik haar met mevrouw Blokhuis of u aanspreek."
- Ja, maar het móet!
"En als ze het dan te belachelijk voor woorden vindt en op wil hangen als ik haar niet gewoon tutoyeer?"
- Ja, dan laat haar inderdaad maar ophangen...

Mevrouw/meneer [+ achternaam] moet zelfs verplícht minimaal 2 en maximaal 3 keer genoemd worden, anders wordt het gesprek als mislukt beschouwd.

Rare lui, die supportagents .
I was an atheist until I realized I was God
pi_25856972
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 11:24 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ik heb ook ooit eens een poging gedaan om in een callcenter te gaan werken. Maar na 4 avonden het maar voor gezien gehouden.
Ik moest een afspraak maken voor een hypotheek adiviseur. Veel mensen die ik belde waren er echter niet van gedient dat ze gebeld werden en dus zakte mijn motivatie ook snel.
Ik heb een tijdje voor een telecomprovider gebeld, ook een "koud" bestand, dus inderdaad ook veel pissige bedrijven aan de lijn.

Maar het werd nog leuker; op een gegeven moment krijg je een nieuw, want leeg bestand op je scherm, waar nog niets ingevuld was.
Maar dan zie je plotseling in het opmerkingenveld al staan "CP (contactpersoon) wil geen gebruik maken van onze services en heeft dat reeds 3 keer aangegeven en was dus nogal geïrriteerd."
En die moet je dan nog een keer bellen .

Toch maar eens ff navraag gedaan bij de supervisor, aangezien dit toch wel een behoorlijke debiele gang van zaken was; kreeg ik te horen dat het adressenbestand "leeg" was en alle adressen er dus gewoon iedere maand opnieuw ingezet werden .
I was an atheist until I realized I was God
  woensdag 30 maart 2005 @ 15:37:52 #106
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_25857075
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 15:20 schreef kastanova het volgende:

Mevrouw/meneer [+ achternaam] moet zelfs verplícht minimaal 2 en maximaal 3 keer genoemd worden, anders wordt het gesprek als mislukt beschouwd.
Klinkt ook zo lekker spontaan: drie maal in een gesprekje mevrouw Blokhuis te zeggen.

Ik heb zelf een half jaar als supervisor gewerkt bij een callcenter ( in between job, weetjewel), maar was niet zo rigide in die regeltjes.
Mijns inziens werkt het en prettiger en beter als je gewoon jezelf kunt zijn aan de telefoon (wel in het betamelijke en commerciéle uiteraard). Maar een tekstje letterlijk opdreunen en een regel van zo vaak de naam noemen werkt volgens mij enkel averechts.

Was wel blij toen ik na een half jaar nee kon zeggen tegen het aanbod van een vast contract .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_25857116
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 15:32 schreef kastanova het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje voor een telecomprovider gebeld, ook een "koud" bestand, dus inderdaad ook veel pissige bedrijven aan de lijn.

Maar het werd nog leuker; op een gegeven moment krijg je een nieuw, want leeg bestand op je scherm, waar nog niets ingevuld was.
Maar dan zie je plotseling in het opmerkingenveld al staan "CP (contactpersoon) wil geen gebruik maken van onze services en heeft dat reeds 3 keer aangegeven en was dus nogal geïrriteerd."
En die moet je dan nog een keer bellen .

Toch maar eens ff navraag gedaan bij de supervisor, aangezien dit toch wel een behoorlijke debiele gang van zaken was; kreeg ik te horen dat het adressenbestand "leeg" was en alle adressen er dus gewoon iedere maand opnieuw ingezet werden .
Bij ons krijg je dat ook wel eens, en dat mag eigenlijk niet gebeuren. MAar als je minder mensen belt dan je uit het bestand haalt, heb je mensen overgeslagen en dat mag niet.

Wat ik dan doe is bellen, en direct weer ophangen (na een halve seconde overgaan), en dan vul k in de memo 'geen gehoor' in, en tyf de persoon uit 't belbestand.

Dan had de vorige zich maar aan de regels moeten houden.

Ook leuk om aan de lijn te krijgen: onverstaanbare lui uit Friesland, dove bejaarden, dode mensen in het bestand waarvan je de weduwe aan de lijn krijgt en allochtonen die onze prachtige taal niet beheersen.

Bij m'n vorige baan moest ik mensen bellen over leningen en hypotheken, en dan mochten de prospects maximaal 55 jaar oud zijn. Als ik een bejaarde hoorde vroeg ik altijd naar een totaal ander persoon als ik belde, om een paar minuten geschreeuw zonder resultaat te voorkomen.

"Wat zegt u? Bent u van de apotheek?"

*Zucht.*
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_25857222
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 15:37 schreef Copycat het volgende:
Klinkt ook zo lekker spontaan: drie maal in een gesprekje mevrouw Blokhuis te zeggen.

Ik heb zelf een half jaar als supervisor gewerkt bij een callcenter ( in between job, weetjewel), maar was niet zo rigide in die regeltjes.
Mijns inziens werkt het en prettiger en beter als je gewoon jezelf kunt zijn aan de telefoon (wel in het betamelijke en commerciéle uiteraard). Maar een tekstje letterlijk opdreunen en een regel van zo vaak de naam noemen werkt volgens mij enkel averechts.

Was wel blij toen ik na een half jaar nee kon zeggen tegen het aanbod van een vast contract .
Naja, op een gegeven moment heb je voor jezelf bepaalde punten waarop je het er snel inpropt.
Je moest wel .
1 keer in de maand werd er zonder het vooraf te melden meegeluisterd en daar kreeg je dan later feedback over...
En dan kreeg je dus te horen "Tja, het hele gesprek ging goed, je hebt de klant goed geholpen, je was vriendelijk en klantgericht, je hebt het probleem opgelost, maar je noemde maar 1 keer de klantnaam, dus je score is helaas toch onvoldoende."

Tja, al dat geouwehoer was in verband met 1 of andere belangrijk callcenter certificaat ofzo...
I was an atheist until I realized I was God
pi_25857263
Nee leuk om aan de telefoon te krijgen is een gezellige meid als je koud een krantje aan het verkopen ben, proefabonnementjet... ze zou hem alleen nemen als ik hem zelf langs kwam brengen...ik du prat erbovenop dat ik dat alleen zou doen als er ontbijt verstrekt werd.....

Ze heeft een maand de krant op proef gehad
Je moet iets overhebben voor je werk
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  Eindredactie Games woensdag 30 maart 2005 @ 15:46:08 #110
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_25857278
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 00:42 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk irreëel. Qua bijbaantjes valt er op het moment nou eenmaal weinig te kiezen.
heb je dan poep in je ogen, er zijn echt wel meer baantjes dan dat te vinden
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 30 maart 2005 @ 15:46:50 #111
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_25857295
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 15:43 schreef kastanova het volgende:

En dan kreeg je dus te horen "Tja, het hele gesprek ging goed, je hebt de klant goed geholpen, je was vriendelijk en klantgericht, je hebt het probleem opgelost, maar je noemde maar 1 keer de klantnaam, dus je score is helaas toch onvoldoende."

Tja, al dat geouwehoer was in verband met 1 of andere belangrijk callcenter certificaat ofzo...
Had niet gewoon met een hoeheethetookalweer audit te maken?

Wat een onzin om daar je score van af te laten hangen. Maar ja, niemand die zegt dat callcenters van zinnigheid aan elkaar hangen...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_25857340
Werk alweer 6 jr. bij een callcenter, begon ooit als studentenbaan, maar ben er blijven plakken. Is makkelijk verdienen,korte shifts,verstand op nul en het is makkelijk te doen naast een "normale" part-time baan. Maar het is niet altijd even leuk,toegegeven.
I'm really easy to get along with once you people learn to worship me.
pi_25857579
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 15:39 schreef heiden6 het volgende:
Ook leuk om aan de lijn te krijgen: onverstaanbare lui uit Friesland, dove bejaarden, dode mensen in het bestand waarvan je de weduwe aan de lijn krijgt en allochtonen die onze prachtige taal niet beheersen.

Bij m'n vorige baan moest ik mensen bellen over leningen en hypotheken, en dan mochten de prospects maximaal 55 jaar oud zijn. Als ik een bejaarde hoorde vroeg ik altijd naar een totaal ander persoon als ik belde, om een paar minuten geschreeuw zonder resultaat te voorkomen.

"Wat zegt u? Bent u van de apotheek?"

*Zucht.*
Whehehe, tja, dat vond ik dan eigenlijk nog de leuke momenten op een dag .
Toen ik nog outbound voor pensioensvoorzieningen belde heb ik zelfs een keer een vent half huilend aan de telefoon gehad; bleek zijn bedrijf net die middag failliet verklaard te zijn.
Op een gegeven moment werd hij ook helemaal overstuur "Ja, bij mij valt er godverdomme niets meer te halen door die kutregering! Laat ze godverdomme maar naar Urk gaan, bij die gore drugsmaffia daar valt godverdomme nog genoeg te halen!"
En dat ging dan nog ff zo'n 10 minuten door waarbij Balkende nog even verrot gescholden werd, de gehele CDA was kut en al die stinkpolen moesten ook optyfen...
Mooi man .

Of oudere mensen die 40 jaar een klein kruidenierswinkeltje ofzo gehad hebben waar ze allang mee gestopt zijn, maar die zó overduidelijk eenzaam zijn dat ze allang blij waren dat er iemand belde en je dus ook zo lang mogelijk aan de lijn proberen te houden.

Ook leuk, kreeg een vrouwtje aan de lijn, dus doe m'n verhaaltje over pensioensvoorzieningen.
Gaat zij me een half uur lang uitleggen dat ik als geroepen kom aangezien de werknemers vroeger nooit iets van pensioenen wilden weten, maar nu wel in verband met Henk.
Henk wilde ook nooit iets van pensioenen weten, maar toen kreeg hij kanker [insert heel verhaal over de lijdensweg van Henk] en toen hij eenmaal overleden was bleef zijn vrouw eenzaam en zonder geld achter.
En daar waren alle collega's zo van geschrokken dat ze nu allemaal direct een goed pensioen wilden hebben, bladieblad...
Vervolgens kreeg ik nog even de levensverhalen en de gezinsverhoudingen van de overgebleven werknemers te horen, heb ik er uiteindelijk nog de afspraak tussen kunnen proppen en bedankte ze me uiteindelijk ook nog eens voor het goede gesprek .
I was an atheist until I realized I was God
pi_25857621
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 15:48 schreef DUSHI82 het volgende:
Werk alweer 6 jr. bij een callcenter, begon ooit als studentenbaan, maar ben er blijven plakken. Is makkelijk verdienen,korte shifts,verstand op nul en het is makkelijk te doen naast een "normale" part-time baan. Maar het is niet altijd even leuk,toegegeven.
6 jaar

dat zou ik echt niet volhouden... 6 jaar bij dezelfde?!
  woensdag 30 maart 2005 @ 16:41:27 #115
62015 HekManiac
Beeeeerezacht
pi_25858648
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 15:58 schreef kastanova het volgende:

[..]

Whehehe, tja, dat vond ik dan eigenlijk nog de leuke momenten op een dag .
Toen ik nog outbound voor pensioensvoorzieningen belde heb ik zelfs een keer een vent half huilend aan de telefoon gehad; bleek zijn bedrijf net die middag failliet verklaard te zijn.
Op een gegeven moment werd hij ook helemaal overstuur "Ja, bij mij valt er godverdomme niets meer te halen door die kutregering! Laat ze godverdomme maar naar Urk gaan, bij die gore drugsmaffia daar valt godverdomme nog genoeg te halen!"
En dat ging dan nog ff zo'n 10 minuten door waarbij Balkende nog even verrot gescholden werd, de gehele CDA was kut en al die stinkpolen moesten ook optyfen...
Mooi man .

Of oudere mensen die 40 jaar een klein kruidenierswinkeltje ofzo gehad hebben waar ze allang mee gestopt zijn, maar die zó overduidelijk eenzaam zijn dat ze allang blij waren dat er iemand belde en je dus ook zo lang mogelijk aan de lijn proberen te houden.

Ook leuk, kreeg een vrouwtje aan de lijn, dus doe m'n verhaaltje over pensioensvoorzieningen.
Gaat zij me een half uur lang uitleggen dat ik als geroepen kom aangezien de werknemers vroeger nooit iets van pensioenen wilden weten, maar nu wel in verband met Henk.
Henk wilde ook nooit iets van pensioenen weten, maar toen kreeg hij kanker [insert heel verhaal over de lijdensweg van Henk] en toen hij eenmaal overleden was bleef zijn vrouw eenzaam en zonder geld achter.
En daar waren alle collega's zo van geschrokken dat ze nu allemaal direct een goed pensioen wilden hebben, bladieblad...
Vervolgens kreeg ik nog even de levensverhalen en de gezinsverhoudingen van de overgebleven werknemers te horen, heb ik er uiteindelijk nog de afspraak tussen kunnen proppen en bedankte ze me uiteindelijk ook nog eens voor het goede gesprek .
Jij haalde je target zeker wel met zulke gesprekstijden
Optimisten zijn slecht geinformeerde pessimisten
  woensdag 30 maart 2005 @ 16:45:36 #116
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_25858748
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 04:04 schreef i-spy24 het volgende:
1 Callcenter waar je nooit moet gaan werken is die ene in Cappelle ad IJsel onder de naam: ITNS
Vooral het beleid van een dikke coordinator is te vergelijken met die van een Kampf-commandant uit de 2de wereldoorlog.
Daarbij is het loon gewoon lachwekkend(¤ 4,50 per uur voor 23 jaar en ouder..dus ook als je 30 bent) en moet je je aan hun strakke tijden houden zoals koffie halen alleen in je 15 min pauze en naar de WC alleen als je pauze van 30 minuten hebt.
Verder wordt wel verwacht dat je elke dag 30 min eerder op je werk bent voor dat je begint en dat je nog 30 min overwerkt zonder extra uitbetaling.
Ze adverteren regelmatig omdat ze voor de regio Zuid-Holland als intermediar vrij groot zijn en projecten voor KPN/Eneco en zelfs de NS doen.
Mocht je benaderd worden voor Callcenter werk of een uitzendbureau binnenlopen en je wordt daarvoor benanderd,informeer wel even voor welke werkgever het is en of die in Cappelle ad IJsel is gevestigd.Oh ja...tegenwoordig hebben ze ook een filiaal in Antwerpen.
Zoals ik al zei: Er worden frequent mensen gevraagd. En iedere slimmerik weet wat dat betekent als een bedrijf te maken heeft met een snelle doorstroming van personeelsleden.
4,50 is 720 euro per maand (voor 40u per week)
dat is 436 euro per maand onder het minimumloon

lijkt me sterk
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_25860005
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 10:25 schreef Sgele het volgende:
Zit hier in boxtel.. ook op een callcenter.. maar tis een saaie, dooie, lamme bedoeling hier! Slecht salaris, wel een leuk zootje ongeregeld in m'n team
Hoi collega

Hier is het zo slecht nog niet.. Ik ben tevreden met mn salaris al verdien ik natuurlijk altijd meer dan dat ik krijg

[ Bericht 3% gewijzigd door navi op 31-03-2005 17:18:31 ]
  woensdag 30 maart 2005 @ 17:36:12 #118
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_25860073
Nou ik ga nu lekker bellen met hem en haar .. laters
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_25860146
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 16:00 schreef Perruche het volgende:

[..]

6 jaar

dat zou ik echt niet volhouden... 6 jaar bij dezelfde?!
Ik werk al ruim 7,5 jaar in hetzelfde callcenter. Heb veel mensen zien gaan maar ook veel mensen zien terugkomen.. Toch Sgele??

[ Bericht 5% gewijzigd door navi op 31-03-2005 17:13:18 ]
  woensdag 30 maart 2005 @ 17:46:06 #120
112737 Sgele
The Innovator of Violence
pi_25860306
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 17:39 schreef navi het volgende:

[..]

Ik werk al ruim 7,5 jaar in hetzelfde callcenter. Heb veel mensen zien gaan maar ook veel mensen zien terugkomen.. Toch Sgele??
Tja je moet wat als je poen nodig hebt?
Zoals ik al zei, best gezellig, alleen wordt het werk te eentonig
Te Koop: Kekke, kopere armbanden! Met sjiek kleurtje! *O*
Op 22-02-2009 22:26 schreef Bellerophon het volgende:
Sterf een pijnlijke dood, trut :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')