Had ik ook, in december laten vernieuwen.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb tig andere witte vullingen en nooit problemen. Sterker nog: tijdens dezelfde behandeling is er onderin ook nog een geheel nieuwe witte vulling gelegd en daar heb ik helemaal geen last van.
Extra info:
- Voor de behandeling geen pijn aan die kies.
- Gevoelig warm/koud
- Pijn als ik er tegenaan tik.
kun je er ook mee zuipen? dan is er niks aan de hand, als je laveloos van de drank op de bank ligt merk je er niks meer van...quote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hmm.. ik kan er dus wel gewoon mee kauwen.
Ik snap er niks meer van.
Volgens mij wel... Ik weet niet meer precies welke kiezen nou al dood zijn gemaakt (eigenlijk zou ik er met markeerstift een kruisje op moeten zettenquote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:48 schreef Beaker het volgende:
zit je wortel er nog in? Ja toch? Dan kan je daar wel last van hebben! Beetje bummer dus![]()
Maar eten met die kies zonder pijn is goehoed
Toch?
Owja, die tijdelijke vulling was ik al vergeten!
je boft maar weer...quote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:51 schreef vdo28 het volgende:
Ik vrees dat je zenuw geirriteerd is en dat een wortelkanaalbehandeling vrijwel onvermijdbaar is.
Een kloppende pijn is toch meestal een onsteking...
Maar een wortelkanaalbehandeling is prima te doen met verdoving, ik heb er al 7 gehad dit jaar.
Best te doen.
Weet ik niet, heb brood gegeten netquote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:53 schreef vdo28 het volgende:
Word de pijn erger bij warm eten?
En het feest begon op oudjaarsavond om 23.00...quote:
Tja, dat is dus echt een ontsteking...quote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Wel bij warme dranken (thee). Dan wakkert 't weer aan.
Pas maar op als je dadelijk koud water er tegen aanvoeldquote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Weet ik niet, heb brood gegeten net.
Wel bij warme dranken (thee). Dan wakkert 't weer aan.
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:54 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Tja, dat is dus echt een ontsteking...
Sorry sorryquote:
XcUZ_Me, het was fijn je gekend te hebben....quote:
Vertel mij wat, ik weet er alles van.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:56 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Sorry sorry![]()
Maar het is beter dat er zo snel mogelijk wat aan gebeurt, want als de onsteking echt doorbreekt zul je pas beleven wat pijn is![]()
Heb ik, en nog wel sterker spul ook, gekregen na een hele vervelende w.k.-behandelingquote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:58 schreef vdo28 het volgende:
Ja nouja goed, niet te warme dingen eten.
Ibuprofen in huis halen is ook niet verkeerd.
Kan dat ook met een kies waar dus al een amalgaamvulling heeft ingezeten?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 21:00 schreef MartiniRosso het volgende:
Het hoeft geen ontsteking te zijn. Composiet (witte) vullingen worden met behulp van U. V. Licht uitgehard. Als gevolg hiervan treedt er krimpspanning op en dit veroorzaakt die klachten waar je nu last van hebt. Je kunt het beter even een weekje aankijken en als het minder wordt, is het probleem opgelost en als je volgende week nog last van hebt, kun je beter even contact opnemen met de tandarts. sterkte ermee
Het is wel een kloppende pijn, een pijn door composiet is toch meestal anders...quote:Op vrijdag 18 maart 2005 21:00 schreef MartiniRosso het volgende:
Het hoeft geen ontsteking te zijn. Composiet (witte) vullingen worden met behulp van U. V. Licht uitgehard. Als gevolg hiervan treedt er krimpspanning op en dit veroorzaakt die klachten waar je nu last van hebt. Je kunt het beter even een weekje aankijken en als het minder wordt, is het probleem opgelost en als je volgende week nog last van hebt, kun je beter even contact opnemen met de tandarts. sterkte ermee
na het laatste WK heb ik ook behoorlijk wat sterk spul naar binnen gewerkt....quote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Heb ik, en nog wel sterker spul ook, gekregen na een hele vervelende w.k.-behandeling.
ja, ik ben mondhygienist en weet waar ik over praatquote:Op vrijdag 18 maart 2005 21:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Kan dat ook met een kies waar dus al een amalgaamvulling heeft ingezeten?
Zo ja: dan heb ik weer iets meer hoop, aangezien ik de pijn niet "herken".
Ik heb hier nog naproxen 250 mg en 500 mg.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 21:02 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
na het laatste WK heb ik ook behoorlijk wat sterk spul naar binnen gewerkt....
Ok, tof! Dankjewel!quote:Op vrijdag 18 maart 2005 21:03 schreef MartiniRosso het volgende:
[..]
ja, ik ben mondhygienist en weet waar ik over praat
hoe dan ook,heel veel sterkte dit weekend....quote:Op vrijdag 18 maart 2005 21:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb hier nog naproxen 250 mg en 500 mg.
Dat zou ik toch 't weekeinde meer door moeten kunnen komen, als het inderdaad zenuwpijn blijkt te zijn.
Dankjewelquote:Op vrijdag 18 maart 2005 21:07 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
hoe dan ook,heel veel sterkte dit weekend....
Hou je taai!![]()
Doe ikquote:Op vrijdag 18 maart 2005 21:09 schreef vdo28 het volgende:
Succes idd.
En laat ons maar even weten hoe het afloopt!
Zie je wel dat een beste borrel helpt?quote:Op maandag 21 maart 2005 07:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb het idee dat het iets beter gaat, maar ik durf nog niet te juichen. Het is nog steeds gevoelig met warm/koud, maar de pijn lijkt minder fel dan vorige week.
Ik kijk het nog even aan.
Ik heb gisteravond inderdaad samen met vriendlief een fles wijn soldaat gemaaktquote:Op maandag 21 maart 2005 11:24 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
Zie je wel dat een beste borrel helpt?![]()
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 21:00 schreef MartiniRosso het volgende:
Dat is heel fijn....quote:Op vrijdag 18 maart 2005 21:03 schreef MartiniRosso het volgende:
[..]
ja, ik ben mondhygienist en weet waar ik over praat
Ik heb de 1e dag ook ibu400 genomen, hielp inderdaad geen zier. Nou, eens even zien, ik ben woensdag naar de tandarts geweest en ik heb nu nog last. Dus, maak je borst maar nat, je bent er nog lang niet vanaf (en ik ook niet).quote:Op maandag 21 maart 2005 22:26 schreef Babbelzz het volgende:
ik heb net dit topic geopend en kan dus absoluut NIET eten aan die kant en het doet onwijs zeer!
Net 400 mg ibuprofen ingenomen, uurtje geleden en het verlicht helemaal nix!!!!
Tandarts geweest, nu idee dat kies moet ontploffen!?
Hoe lang moet ik dit aankijken?
Dat is heel fijnquote:Op dinsdag 22 maart 2005 08:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het gaat nu best hoorHeb het idee dat de pijn langzamerhand minder wordt. Ik heb al sinds donderdag geen pijnstillers meer ingenomen.
Vond ik ook welquote:
quote:Op dinsdag 22 maart 2005 09:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Vond ik ook welAlleen nog erg oppassen met warm en koud
.
Het is en blijft gewoon een onsteking, maar ze willen het niet horenquote:Op dinsdag 22 maart 2005 09:08 schreef Beaker het volgende:
[..]dat blijf ik wel een beetje dubieus vinden!
Maargoed het gaat al beter, dus hopelijk valt het mee en hoe je niet terug naar de tandarts!quote:Op dinsdag 22 maart 2005 09:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb al gezegd dat als de stijgende lijn van verbetering niet doorzet, ik morgen de tandarts bel hoor. En nogmaals: de pijn is echt heel anders als bij vorige ontstekingen (4 stuks wortelkanaal, dus ik weet echt wel hoe het voelt).
Je bent niet de enige die dat hoopt Beakerquote:Op dinsdag 22 maart 2005 09:21 schreef Beaker het volgende:
[..]
Maargoed het gaat al beter, dus hopelijk valt het mee en hoe je niet terug naar de tandarts!
Logischquote:Op dinsdag 22 maart 2005 09:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Je bent niet de enige die dat hoopt Beaker.
quote:Op woensdag 23 maart 2005 10:21 schreef Babbelzz het volgende:
pijn is hier over!!!
kan gewoon weer aan die kant eten, kiezen zijn gewend aan vulling, zenuwen tot rust gekomen...
blij blij blij
Deden ze voor die tijd al pijn?quote:Op woensdag 23 maart 2005 12:19 schreef MissyMirjaM het volgende:
het is dus gewoon een kwestie van wachten?
ik ben gisteren mishandeld door de tandarts, 2 nieuwe vullingen
en pijn dat ze doen
gedwongen lijnen dus....quote:Op woensdag 23 maart 2005 12:36 schreef MissyMirjaM het volgende:
ach , ik eet wel door, want zoveel eet ik niet de laatste tijd
Nog steeds alsof ik m'n hartslag voel in die kies als ik koud/warm eet/drink en bij inspanning (fietsen, traplopen). Als ik gewoon stilzit op de bank is er niks aan de hand en slaap ook prima, geen pijnstillers nodig, maar ben dat irritante gevoel gewoon zat en ik wil weten of dat ik moet terugkomen of dat de tandarts denkt dat het nog wel wegtrekt.quote:Op woensdag 23 maart 2005 13:38 schreef vdo28 het volgende:
Waarom XcUZ_Me?
Ten zij het zo ontstoken is dat een verdoving zelfs niet helpt!quote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:51 schreef vdo28 het volgende:
Ik vrees dat je zenuw geirriteerd is en dat een wortelkanaalbehandeling vrijwel onvermijdbaar is.
Een kloppende pijn is toch meestal een onsteking...
Maar een wortelkanaalbehandeling is prima te doen met verdoving, ik heb er al 7 gehad dit jaar.
Best te doen.
Ik heb het ook 1 keer gehad....quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:04 schreef HenkieSpankie het volgende:
[..]
Ten zij het zo ontstoken is dat een verdoving zelfs niet helpt!
Ja liep een half jaar rond met een ontsteking.. Op een gegeven moment kon ik met mijn tong de zenuw raken haha..
Mijn zenuw werd toen doodgeboord.. AUW!!
Mocht het niet te verdoven zijn maar ze hebben de zenuw wel bloot, laat je tandarts dan gewoon de verdoving rechtstreeks in/op je zenuw spuiten.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:04 schreef HenkieSpankie het volgende:
[..]
Ten zij het zo ontstoken is dat een verdoving zelfs niet helpt!
Wtf is dat?!quote:
Liever dat dan een wortelkanaalbehandeling. Zowel uit tandtechnisch als financieel oogpunt.quote:
Al poets je altijd keurig je tanden, een ontsteking kan iedereen krijgen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:46 schreef HenkieSpankie het volgende:
Ach als je maar om het jaar/half jaar (en je tanden regelmatig poetst) gaat kan het nooit zo erg zijn volgens mij..
Ik was 3 jaar niet geweest..
Dan is het andere koek
bij een apexresectie wordt het tandvlees ter hoogte van de wortelpunt opzij geklapt en dan kan de ontsteking weggehaald worden, wordt pas na een wortelkanaalbehandeling gedaan. en meestal als er ook al een kroon op zit. maar kom op zeg, laat je niet ziek praten!!!!!! ben je nou een echte man of hoe zit dat???quote:
Het probleem met witte vullingen is dat ze een vrij grote spanning uitoefenen op de kies omdat het vulmateriaal tijdens de uv-behandeling krimpt. Dat is wat de overlast veroorzaakt. Overigens zou ik die 2 à 3 weken met een korreltje zout nemen. Ik heb zelf meer dan een jaar last gehad van een kies met een grote witte vulling, al moet ik er bij zeggen dat dit wel uitzonderlijk lang was.quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou, net teruggebeld, het was een vrij diepe vulling aldus de tandarts en aangezien ik zonder pijnstillers kan en niet continu last heb maakt hij zich niet druk. Ik kan er volgens hem nog wel 2 à 3 weken last van blijven houden tot het helemaal over is. Mocht de pijn echt niet minder of zelfs erger worden, dan moet ik bellen.
Zij is geen man geloof ik...quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:22 schreef MartiniRosso het volgende:
[..]
bij een apexresectie wordt het tandvlees ter hoogte van de wortelpunt opzij geklapt en dan kan de ontsteking weggehaald worden, wordt pas na een wortelkanaalbehandeling gedaan. en meestal als er ook al een kroon op zit. maar kom op zeg, laat je niet ziek praten!!!!!! ben je nou een echte man of hoe zit dat???
blij dat het weer okee gaat, (vandaag is een vriendin van mij ook naar de tandarts geweest en kreeg een paar nieuwe vullingen, en ligt nu jammerend bij haar moeke op de bank...) soms moet je wel even door de ellende dus geef nooit de moed op...quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bij mij gaat het vandaag echt beter. Had eigenlijk alleen nog last toen ik met een flinke vaart van en naar m'n werk ging!
Dat gevoel had ik dus ook, maar is nu echt wel over....quote:Op donderdag 24 maart 2005 20:50 schreef MissyMirjaM het volgende:
tis net alsof ze af en toe zo uit elkaar kunnen knallen, alsof ze te vol zitten ofzo
Ik was ontopic in mijn reactie op Babbelz' opmerking dat ik de tandarts misschien moest bellen aangezien ik die al gebeld hád en dat een aantal reacties boven de hare beschreven stond.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:45 schreef Silmarwen het volgende:
-edit- We blijven dit topic niet opruimen. Kan de TS ook even ontopic blijven?
Ja, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:46 schreef Babbelzz het volgende:
hoe ging het bij de tandarts vdo28?
maar wel met kloppende armen denk ik...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar!
Overigens heb ik net een zware tas met voor 4 dagen boodschappen 7 trappen opgedragen zonder een kloppende kies.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |