abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25547068
Tijdens het browsen ben ik op een interessante pagina beland..

legende

Het gaat over een legende over de Barton Mansion, een landhuis gebouwd in 1857 op een heuvel in Redlands. Een slaveneigenaar, Dr. Ben Barton, liet deze bouwen door de plaatselijke Serrano indianen. Op die bewuste plek lag al sinds 1819 een oude indianen begraafplaats, maar dit feit werd genegeerd door Barton. De grond van die begraafplaats werd gebruikt voor het maken van de bakstenen. De bouw werd afgerond in 1859.

Binnen een periode van 5 jaar erna stierven twee van zijn drie dochters op jonge leeftijd, en er gebeurden andere onverklaarbare dingen binnen het huis. Barton liet hierna grote veranderingen aan zijn landhuis aanbrengen, zoals een 2e verdieping. Ondertussen doken er meer verhalen op over de grond waar het huis op staat, waarna de naam van de heuvel werd veranderd en de geruchten uitstierven.

Nadat Ben Barton in 1899 stierf aan longontsteking is het landhuis nog verschillende malen van eigenaar gewisseld, en verhalen van onverklaarbare gebeurtenissen daar steken nog regelmatig de kop op.

Het huis is lange tijd verlaten geweest, en men heeft aanwijzingen gevonden van satanistische rituelen. Het huis staat bekend als de meest 'haunted' plek uit de staat. Op dit moment wordt het gerenoveerd.

Ben Barton

Nog enkele links:
  • De legende
  • Verhaal van een getuige

Hier kun je alles vinden: http://www.bartonmansion.com/

video

Op deze site staat ook een video van enkele knapen die er 's nachts binnen aan het dwalen waren, met een camera (gelukkig ). Ik schrok zelf wel even, maar heb daarna nog alles eens frame voor frame bekeken. Het ziet er indrukwekkend uit .

(Ik heb hetzelfde fragment ook in AVI voor degene die geen QuickTime hebben/willen. Geef maar een gil als ik 'm ff online moet gooien)

Anyways, ik zou graag weten wat jullie er van vinden.
  •   donderdag 17 maart 2005 @ 18:38:21 #2
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25548538
    Interessant en lijkt me een coole plek om een keer te bezoeken. Filmpje is ook wel tof alhoewel ik het gevoel heb dat de site niet op waarheid berust
    Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
    Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
    pi_25548779
    Oooooh ja! .

Hier was al eens een topic over (nee, deze doe ik niet dicht) en toen hebben we dat ding wat uit de kast komt helemaal geanalyseerd. .

-edit- Oh nee, ik had vooral het ding geprobeerd te ontleden: Barton Mansion .
    Oi!
    Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
    Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
    pi_25549122
    quote:
    Op donderdag 17 maart 2005 18:38 schreef livEliveD het volgende:
    Interessant en lijkt me een coole plek om een keer te bezoeken. Filmpje is ook wel tof alhoewel ik het gevoel heb dat de site niet op waarheid berust
    Mja, ik heb ook zo m'n twijfels. Ik kon er verder ook niet veel over kunnen vinden (al was het wel íets meer dan alleen www.bartonmansion.com ). Het klínkt natuurlijk ook allemaal zo cliché. Groot landhuis op een indianenkerkhof. Hoe kan dat nou géén horror zijn .

Het filmpje van dichterbij bekeken maakte me toch gefascineerd. Dr zitten toch een paar dingen in die niet op een grap wijzen Daarom drop ik m ook even hier .
    quote:
    Op donderdag 17 maart 2005 18:51 schreef MUUS het volgende:
    Oooooh ja! .

Hier was al eens een topic over (nee, deze doe ik niet dicht) en toen hebben we dat ding wat uit de kast komt helemaal geanalyseerd. .

-edit- Oh nee, ik had vooral het ding geprobeerd te ontleden: Barton Mansion .
    . Ik had er nog naar gezocht (via google dan, search staat uit), maar dus niks erover kunnen vinden hier. . Ook even doorgelezen- en nog sluit ik niks uit mbt het filmpje. Dr zit gewoon iets spooky's aan

Nog een oude pic recentelijk gedropt op de site:

March 1, 2005
    We received an interesting letter from someone that has spent time in the Barton Mansion several years ago. We are not completely certain that this person is a legitimate source of information or that this photo was taken in the Barton Mansion. The person claimed that in the late 1970’s they were involved in the occult and that they were taken with others from their coven to the mansion to meet with the owners. After time they would go there to attend meetings at all times of the day. This person said they ran from the group later on and left the country afraid for their life. This anonymous person sent me a photo with more to come but they didn’t explain this picture so we are hoping that some of you may know what’s going on in the photo and if it was taken in the Barton Mansion. The room looks like one of the rooms on the third floor?
      donderdag 17 maart 2005 @ 19:20:51 #5
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25549393
    quote:
    Op donderdag 17 maart 2005 19:09 schreef Lynx666 het volgende:
    Mja, ik heb ook zo m'n twijfels. Ik kon er verder ook niet veel over kunnen vinden (al was het wel íets meer dan alleen www.bartonmansion.com ). Het klínkt natuurlijk ook allemaal zo cliché. Groot landhuis op een indianenkerkhof. Hoe kan dat nou géén horror zijn .

Het filmpje van dichterbij bekeken maakte me toch gefascineerd. Dr zitten toch een paar dingen in die niet op een grap wijzen Daarom drop ik m ook even hier .
    Welke dingen vond je precies apart aan het filmpje? (ok afgezien van dat 'ding' dat besluit om uit de kast te komen). Het filmpje lijkt zeker echt maar als ik de beschrijving lees dan hebben ze het over een demoon met puntoren en de schrijfstijl is ook, mja, aangedikt lijkt het wel. Die geschiedenis van het huis zou goed kunnen kloppen en op dit soort locaties komen er wel meer dingen voor. Nu heb ik nooit van puntoor demonen met een lantaarn gehoord

Die foto is wel cool trouwens
    Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
    pi_25550305
    quote:
    Op donderdag 17 maart 2005 19:20 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Welke dingen vond je precies apart aan het filmpje? (ok afgezien van dat 'ding' dat besluit om uit de kast te komen). Het filmpje lijkt zeker echt maar als ik de beschrijving lees dan hebben ze het over een demoon met puntoren en de schrijfstijl is ook, mja, aangedikt lijkt het wel. Die geschiedenis van het huis zou goed kunnen kloppen en op dit soort locaties komen er wel meer dingen voor. Nu heb ik nooit van puntoor demonen met een lantaarn gehoord

Die foto is wel cool trouwens
    Die puntoren of wat dan ook kan ik niet zien in het filmpje, maar wat mij doet twijfelen is o.a. dat die lantaarn weg'fade't. En zijn gezicht; je kunt duidelijk de ogen en mond zien, maar het ziet er niet menselijk uit, of alsof men een laken met 2 gaatjes eruit geknipt draagt. Het is blurry, unreal. En dan die lengte. De 'entiteit' lijkt te moeten bukken voor die deuropening. Moeilijk is te zien of 'het' nu op de grond staat op erboven lijkt te hangen.
    pi_25562221
    wtf..das best een vaag fillempie...:S...tis allemaal inderdaad iets te mooi om waar te zijn, maar het ziet er in ieder geval best scary uit...
    pi_25585269
    ik vind dat het een beetje lijkt op Yoda.

Stel dat het echt is, dan is het waarschijnlijk één van de beste filmjes met geesten erop. Ik heb zo mn twijfels over de echtheid.
    Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
    Nu ook op foto verkrijgbaar
    pi_25585395
    Erg interessant topic ! En als TS het dan toch voorstelt, zou hij dat filmpje ook in avi-formaat hier neer willen zetten? Kan em zo niet openen.
      zaterdag 19 maart 2005 @ 13:33:17 #10
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25585491
    quote:
    Op zaterdag 19 maart 2005 13:22 schreef Keios het volgende:
    Stel dat het echt is, dan is het waarschijnlijk één van de beste filmjes met geesten erop. Ik heb zo mn twijfels over de echtheid.
    Ik zou eerder zeggen: Met iets dat onbekend is erop
      zaterdag 19 maart 2005 @ 16:39:20 #11
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_25589581
    Brrrr, dat soort landhuizen geven me de kriebels , en dan heb ik dat filmpje nog niet eens gezien. Je hebt me er wel nieuwsgierig naar gemaakt.
    Eens in de zoveel tijd hoor je een verhaal zoals dit opduiken: huizen gebouwd op heilige grond of kerkhoven e.d. compleet met -net als hier gezegd- verschijningen, temperatuursverschillen en mensen die om overklaarbare reden ziek worden en/of sterven...

Die avi mag online
    Heb geen qt hier.
    (Un)masking for the greater good.
    pi_25596562
    Sorry, mag het ook MPG zijn?

Hier kun je 'm downloaden (3,3Mb)

Overigens, Keios, zijn er wel meerdere filmjes met 'iets onbekends' erop te vinden
    Zoals de verschijning in een japanse garage, verlaten school, theater (en dan heb ik het niet over 'orbs' die te zien zijn).
      zondag 20 maart 2005 @ 15:08:03 #13
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_25611261
    Het gaat alleen zo snel dat ik eerlijk gezegd niet weet waar ik wat moet zien. Heb 't nu een paar keer bekeken, maar ik zie niet waar je zo van schrikt.
    Volgens mij heb ik hier ook niet de mogelijkheid om het frame voor frame te zien.

Ook van de plaatjes op de site word ik niet echt wijzer.
    Je moet het wel wíllen zien, heb ik 't idee. Of je kijkt er makkelijk overheen, dat kan ook nog.

[ Bericht 13% gewijzigd door Natalie op 20-03-2005 15:24:25 (toevoeginkje) ]
    pi_25613341
    Tja, wat moet je van zo'n filmpje denken....het is idd wel vaag, maar echt iets duidelijks zie je ook niet. t' Is meer de sfeer wat het wat angstig maakt.
      zondag 20 maart 2005 @ 16:57:46 #15
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25613609
    quote:
    Op zondag 20 maart 2005 15:08 schreef Natalie het volgende:
    Het gaat alleen zo snel dat ik eerlijk gezegd niet weet waar ik wat moet zien. Heb 't nu een paar keer bekeken, maar ik zie niet waar je zo van schrikt.
    Er hoort niks uit de kast te komen en toch komt er iets wits, een of ander gedaante, uit de kast. Die zie je toch wel? Details zelf kan ik idd ook niet echt ontdekken, zelfs niet frame voor frame
      zondag 20 maart 2005 @ 17:22:13 #16
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_25614217
    quote:
    Op zondag 20 maart 2005 16:57 schreef livEliveD het volgende:

Er hoort niks uit de kast te komen en toch komt er iets wits, een of ander gedaante, uit de kast. Die zie je toch wel? Details zelf kan ik idd ook niet echt ontdekken, zelfs niet frame voor frame
    Nou nee, eigenlijk niet.
    Wat ik al zei: in het filmpje gebeurt dat kennelijk zo snel dat het mij iig niet opvalt.
    Ze schijnen in 't begin een tijdje naar de grond en op een een gegeven moment zetten ze het op een gillen en hollen de trap af. Waar moet ik die kast zien (als die al duidelijk te zien is aangezien het daar nogal donker is) ?

De foto's die erop de site staan ervan vind ik eerlijk gezegd ook niet erg duidelijk. Bij eerste kan ik nog wel enigszins zien wat ze bedoelen, maar bij de overige heb ik iets van: 't Zal wel.

-toevoeging-

Nog eens gekeken. Die ene tiende van een seconde die in beeld komt vlak voordat ze naar beneden vluchten, daar zie een vaag schijnsel. Is dat wat jullie bedoelen?

[ Bericht 6% gewijzigd door Natalie op 20-03-2005 17:27:53 ]
      zondag 20 maart 2005 @ 17:39:03 #17
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25614686
    Yup. Daar zijn ook die caps op de site van. Ik ben met je eens dat het echt supersnel gaat en als je een keer teveel met je ogen knippert dan zie je het niet
    pi_25615378
    Ik zie het zelf overduidelijk... snap niet dat jij het niet kan zien
    pi_25615873
    omg! Dat filmpje is best creepy!

Nice!

[ Bericht 17% gewijzigd door -Jay-20- op 20-03-2005 18:39:37 ]
    "Anybody wanna waste some time?"
    - Marion Silver, Requiem for a Dream
      zondag 20 maart 2005 @ 18:31:23 #20
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_25615993
    Jezus, daar schrok ik wel even van! Het kon jezus trouwens ook wel wezen! groot wit gewaad met een dikke bebaarde kop deropboven.

Neej dit is serieus vaag, maar hoevaak wordt zoiets niet in scene gezet? Je vraagt je elke keer weer af waarom gaan ze in het donker dat huis in en niet overdag. Waarom hebben ze niet meer licht bijzich etc.
    "Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
      † In Memoriam † zondag 20 maart 2005 @ 18:36:48 #21
    108371 sinterklaaskapoentje
    Wie komt er alle jaren...
    pi_25616114
    ik vraag me af of dat geval op de grond (that on the floor, right there) nog een toegevoegde waarde heeft. verder is het een interessant verhaal, ik ga het nog verder volgen
    :')
    pi_25616268
    Stelletje wussies trouwens. Een beetje kerel blijft gewoon staan...

I would!
    "Anybody wanna waste some time?"
    - Marion Silver, Requiem for a Dream
    pi_25616548
    quote:
    Op zondag 20 maart 2005 18:31 schreef One_conundrum het volgende:
    Jezus, daar schrok ik wel even van! Het kon jezus trouwens ook wel wezen! groot wit gewaad met een dikke bebaarde kop deropboven.

Neej dit is serieus vaag, maar hoevaak wordt zoiets niet in scene gezet? Je vraagt je elke keer weer af waarom gaan ze in het donker dat huis in en niet overdag. Waarom hebben ze niet meer licht bijzich etc.
    's nachts is het natuurlijk veel spookier dan overdag . Denk overigens niet dat het overdag daar binnen ook zo ontzettend licht zal zijn, zonder lampen, vuile ramen, stof etc.

Maar hoeveel meer licht wil je ze mee laten nemen? Een stel bouwlampen? Ze hadden al 2 zaklampen bij zich.

Moet wel zeggen als men dit in scene heeft gezet, ze ontzettend precies zijn geweest in de details. En dat voor een fragment niet langer dan een derde seconde waarop het in beeld is. Als je al kijkt naar de snapshots van het filmpje op de site..
    pi_25620255
    Maar waarom moeten het nou altijd van die vage filmpjes zijn...ik kan me voorstellen dat ze zo'n huis gaan volhangen met camera's, en proberen om fluctuaties in temperatuur of eventuele elektrische velden te meten.
    pi_25620454
    quote:
    Moet wel zeggen als men dit in scene heeft gezet, ze ontzettend precies zijn geweest in de details.
    Dat valt toch wel mee? Gewoon ala blair witch project door een huis lopen, wat smoezen, gauw op een deuropening filmen en daar later wat in painten

Heb em nu een paar keer gezien, maar idd, je ziet duidelijk een persoon tevoorschijn komen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')