abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21532891
Misschien is dit verhaal bij sommigen van jullie al bekend. Ik ben het in de search in elk geval nog niet tegengekomen.
Vandaar dat ik het graag met jullie wil delen.

De Geschiedenis [verkorte versie]

lokatie Redlands West-California
Dr. barton (1823-1899) kocht een lap grond in 1857en begon daar zijn mansion te bouwen aan de noordwest kant
van wat ooit een indianenbegraafplaats geweest zou zijn.
In 1859 was het huis klaar. Dr. Barton had drie dochters. Twee daarvan stierven in het huis op jonge leeftijd.
Gedurende 1864 heeft Dr. Barton nog wat grote veranderingen aangebracht aan het huis, waaronder een derde verdieping.
Dr. Barton raakte betrokken in de vrijmetselarij. Wanneer hij in 1899 overleed aan kinkhoest wisselde het huis nog van verschillende eigenaars, maar spookverhalen deden zich de ronde en uiteindelijk werd het huis een verlaten gebouw raakte het in verval. Tekenen van satanische praktijken werden gevonden en de plaatselijke autoriteiten verklaarden dat het huis werd gebruikt om lichamen te dumpen.
Vandaag verklaren paranormale deskundigen dat de Barton Mansion een van de meest actieve spookhuizen is in California.

Het Verhaal

Herfst 200. Een groep vrienden besloten een nieuwe camera te testen en kwamen uit bij de Barton mansion.
Voor degene die geinteresseerd is in het hele verhaal verwijs ik die naar the story.
Ik heb besloten het niet helemaal te gaan vertalen, omdat ik het een beetje een vaag verhaal vind eerlijk gezegd, waarvan ik denk dat er een hoop is bij verzonnen of aangesterkt om het interessanter te laten lijken.

Wat ik wel heel leuk vind is het filmpje. Het ziet er niet echt nep uit vind ik, maar ben benieuwd wat de reacties hierop zullen zijn.
Is het een vette hoax of zijn het authentieke beelden?

het filmpje

Barton Entity

[ Bericht 3% gewijzigd door Ravenous op 25-08-2004 14:36:11 (afbeeldingen bijgeplaatst) ]
Nothing else matters †
pi_21533587
Ik snap weinig van het filmpje eerlijk gezegt.. kga vanmiddag ff dat vage verhaal lezen, ik ga namelijk nu weg

woensdag 25 augustus 2004 @ 14:32:21 #3
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_21533809
Ontzettend gejat van the Blair witch project als je het mij vraagt....
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_21533986
Ziet er uit alsof het gewoon iemand is die door die deuropening komt...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_21534171
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 14:41 schreef The_stranger het volgende:
Ziet er uit alsof het gewoon iemand is die door die deuropening komt...
Ja dat kan, alleen...ze waren er maar met z'n tweeen, hij was wel 2.13m lang, het was geen deur maar een kast en hij was wel erg vreemd gekleed he
Nothing else matters †
pi_21534252
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 14:50 schreef Ravenous het volgende:

[..]
ze waren er maar met z'n tweeen,
Dachten ze
quote:
hij was wel 2.13m lang
Moeilijk in te schatten
quote:
het was geen deur maar een kast en hij was wel erg vreemd gekleed he
practical joke??
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_21534591
Wie gaat nou weer een camera testen in een spookhuis?

En ten tweede. Waarom zie je nou weer een geest met een lantaarn? Een lantaarn lijkt me een stoffelijk object wat niet in de "geesteswereld" thuishoort (mocht die bestaan).

Al met al wél een gaaf filmpje. Ik schrok eigenlijk wel .

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2004 15:11:46 ]
pi_21534949
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 15:10 schreef MarkzMan_X het volgende:
En ten tweede. Waarom zie je nou weer een geest met een lantaarn? Een lantaarn lijkt me een stoffelijk object wat niet in de "geesteswereld" thuishoort (mocht die bestaan).
Zijn kleren en zijn lichaam inclusief armen, hoofd, ogen e.d. zijn toch ook stoffelijk? Als het een entiteit is kiest hij gewoon een manifestatie waar hij zich goed bij voelt of wat vertrouwd is. Inlcusief lantaarn in dit geval .
quote:
Al met al wél een gaaf filmpje. Ik schrok eigenlijk wel .
Heh . Ik ook wel. Heerlijk filmpje wat dat betreft.
pi_21543201
Nosferatu. .

• 'Cover my back'... fluisteren... oeoeoeoeoeh. .
  • Wel typisch dat persoon twee achter de man met de camera staat en totaal niet in beeld loopt oid.
  • Het voorwerp op de grond komt niet goed in beeld, want dan komt 'Het' al tevoorschijn. Oh, de spanning, wat zou het zijn geweest? Een schedel? Een orgaan? Een kinderlijkje? Eng voorwerp op de grond, meteen een Het er achteraan.... hmz.... beetje te goede timing imo.
  • Stenen in een kring? Vlees/orgaan in het midden? Bloed op de muren? Hellooooo, Blair Witch anyone? .
  • 'Het' is ook echt maar een fractie van een seconde in beeld.

En vooral:
  • Ze horen een geluid en METEEN vliegt de camera EXACT de juiste kant op terwijl het donker is en die gozer NIET door de camera aan het kijken is.

Dat laatste vond ik toch wel heel typisch... .

Smells like Blair Witch to me.... maar hey, wie ben ik.
  • Oi!
    Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
    Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
    pi_21543514
    Wel geinig filmpje, maar ik hoor niks...

geinig...
    I will not mention Dean in this topic.
    I will not mention Dean in this topic.
    I Will not mention Dean in this topic.
    ....
    pi_21592502
    Ah! Je kunt de DVD bestellen voor drie dollar!
    Oi!
      zaterdag 28 augustus 2004 @ 07:13:51 #12
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_21593920
    quote:
    Op woensdag 25 augustus 2004 21:28 schreef MUUS het volgende:
    Nosferatu. .

• 'Cover my back'... fluisteren... oeoeoeoeoeh. .
  • zou jij in een verlaten huis waar mischien zwervers die onder de heroine zitten kunnen leven zo in het donker als een alice in wonderland naar binnen stappen zonder iemand je rug te laten dekken?
    quote:
  • Wel typisch dat persoon twee achter de man met de camera staat en totaal niet in beeld loopt oid
  • he's covering the back
    quote:
    .
  • Het voorwerp op de grond komt niet goed in beeld, want dan komt 'Het' al tevoorschijn. Oh, de spanning, wat zou het zijn geweest? Een schedel? Een orgaan? Een kinderlijkje? Eng voorwerp op de grond, meteen een Het er achteraan.... hmz.... beetje te goede timing imo.
  • adrealine , donker , lijkt me logisch dat iets niet goed in beeld kan komen
    quote:
  • Stenen in een kring? Vlees/orgaan in het midden? Bloed op de muren? Hellooooo, Blair Witch anyone? .
  • alles wat voorkomt in een film kan natuurlijk niet serieus genomen worden , je geeft het goede voorbeeld muus
    quote:
  • 'Het' is ook echt maar een fractie van een seconde in beeld.

En vooral:
  • Ze horen een geluid en METEEN vliegt de camera EXACT de juiste kant op terwijl het donker is en die gozer NIET door de camera aan het kijken is.
  • als ik opeens in alle spanning een geluid hoor in zon scene , en ik heb een camera bij me , zou ik als reactie ook meteen mijn camera richten op de richting waar het vandaan kwam
    wat is daar nu vreemd aan , mensen hebben nu eenmaal oren en kunnen surround ook waarnemen waar een geluid , noord oost zuid west >> << weg komt...? , inderdaad.
    quote:
    Dat laatste vond ik toch wel heel typisch... .

Smells like Blair Witch to me.... maar hey, wie ben ik.
    jij bent muus.
    Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
      zaterdag 28 augustus 2004 @ 09:40:18 #13
    91333 displission
    ||stockpile wierrook || +30 :)
    pi_21594402
    Met hoofdletters he BAAJ
    een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
    pi_21598920
    quote:
    Op zaterdag 28 augustus 2004 07:13 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

zou jij in een verlaten huis waar mischien zwervers die onder de heroine zitten kunnen leven zo in het donker als een alice in wonderland naar binnen stappen zonder iemand je rug te laten dekken?
    Nee, maar dan bespreek ik zoiets VOOR dat ik het huis inga en niet als ik er al een tijdje rondloop. Het is het eerste wat gezegd wordt bij dit filmpje en het lijkt mij vooral om de extra spanning.
    quote:
    adrealine , donker , lijkt me logisch dat iets niet goed in beeld kan komen
    Je kunt inzoomen.

Jij vindt de timing niet te toevallig? Vaag voorwerp, ze lopen spannend te doen daarom, indruk wordt gewekt dat het wel weer iets van een lichaam moet zijn en HOPPA! precies op dat moment komt Het binnen.

Too perfect.
    quote:
    alles wat voorkomt in een film kan natuurlijk niet serieus genomen worden , je geeft het goede voorbeeld muus
    Overdrijven is een vak, wist je dat, BG? .
    quote:
    als ik opeens in alle spanning een geluid hoor in zon scene , en ik heb een camera bij me , zou ik als reactie ook meteen mijn camera richten op de richting waar het vandaan kwam
    wat is daar nu vreemd aan , mensen hebben nu eenmaal oren en kunnen surround ook waarnemen waar een geluid , noord oost zuid west >> << weg komt...? , inderdaad.
    Als jij schrikt, kijk JIJ naar die plek, je draait niet MET camera voor je hoofd naar die plek. Instinct whatever, maar zo gaat dat gewoon niet.

Bovendien kun je met een camera niet meteen op de goede plek zitten als je zo snel ermee zwaait en niet precies weet waar het geluid vandaan komt. Dat kan idd wel als je wél weet waar het geluid vandaan komt. .

Meteen de camera op de goede plek? Je schrikt en draait niet alleen je hoofd, maar ook je camera meteen mee? Een camera waarvan gezegd is dat er niet door gekeken werd btw.
    Die gozer zei zelf dat hij niet meer door de camera keek. Hij was te gespannen en hield dat ding gewoon maar wat voor hem. Dat maakt het allemaal nog onlogischer.
    Oi!
      zaterdag 28 augustus 2004 @ 16:09:16 #15
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_21600005
    ach ja , het is natuurlijk niet ernst van de wereld.

ik bedoelde er verder niks mee muus
    pi_21600185
    Jammer dat je nu meteen wegloopt. .
    Oi!
      zaterdag 28 augustus 2004 @ 16:29:41 #17
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_21600319
    * BaajGuardian wegloopt
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')