abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25578358
Metroid is toch maar een demo? Het is nu nog maar een beetje rondrennen en schieten. Maar dat zegt nog weinig over het spel.

Anyway, weet iemand meer over de protocollen van het draadloos communiceren? Gebruikt Pictochat de wifi-standaard (80211.b) of Nintendo's eigen protocol? Ik las namelijk ergens dat de DS gebruik maakt van 2 protocollen: Wifi en Nintendo protocol.
Ik wil dit graag weten omdat er mischien een leuk project aan zit te komen: Leiden heeft momenteel een van de grootste stedelijke wifi-netwerken ter wereld. Er staan nodes door de hele regio, die allemaal met elkaar verbonden zijn. Als de DS alleen van wifi gebruik maakt, is het misschien mogelijk om die nodes als repeaters te gebruiken. Zodat je tegen iemand kan spelen die zich kilometers verderop bevindt!
pi_25578791
The Nintendo DS fully supports IEEE 802.11 specifications. People have argued that because of the slower data link speed and lack of a TCP stack, that the DS is using something other then "Wi-Fi". This is put here to set things right.

The OSI Network Model describes 7 layers of communication. Layer 1 is the hardware layer (basic wireless), and Layer 2 is Data Link Layer (MAC). IEEE 802.11b lays out the guidelines for a wireless connection operating at the 2.4ghz spectrum (separated into 14 channels), and using MAC packets similar to that used in IEEE 802.3, and operating speeds of 1mbps, 2mbps, 5.5mbps, and 11mbps. An optional feature of 802.11b is short preamble while requiring support for long preamble, however, 802.11g requires devices to have both.

The Nintendo DS uses IEEE 802.11b for ALL of its wireless communications. The DS operates at a specific subset of the features of 802.11b, including only operating using short preamble (not sure if this is a software option on the DS), and only operating at 1mbps or 2mbps max (to save power).

The DS does not internally support a TCP stack or any IPv4/IPv6 communications at all. This is why the DS cannot be played online without the use of tunneling (see below). It will be possible for future DS games and applications to implement the TCP/IP protocol via software, but none of the current titles do this. Does this mean that the DS isn't using "Wi-Fi"/802.11? NO! 802.11 only lay out the framework for layers 1 and 2 of the OSI model. IPv4/IPv5 occur at layer 3, while TCP/UDP occur at layer 4. Since the DS communicates on layers 1 and 2 using 802.11, if there was a software application/game for the DS to implement TCP/IP, it would work with a home network and even possibly the internet.

The layer 3 protocol that current DS software supports is not routable over the internet. The reason it does not work, is the same reason why protocols such as IPX/SPX, NetBEUI, and AppleTalk cannot be routed via the internet. The internet current supports only two major protocols, IPv4 and IPv6. If we take a look at our home equipment and compare a home based network hub to a network switch to a network router, we can start to understand why. A network hub will take in a MAC packet from one source and forward it to all potential destinations, and then the destination determines if it should accept the packet or not. Network switches are slightly more competent. Switches hold an internal MAC address table, this way, MAC packets are forwarded to the correct destination, and all other potential destinations are ignored. Routers work in a different manor. Routers operate strictly based on layer 3 IP data, instead of layer 2 MAC data. If you try to shove non-ID data across it, once it hits the next router (most likely your ISP), the data will be discarded if it cant translate and parse the message.

Tunneling works by padding the MAC data with an IP header so that data can be transmitted over the internet. The destination machine receives this packet, strips out the IP headers, and repeats the messages as a MAC packet. This can be applied to the DS as followed. DS 1 sends MAC packet. PC 1 receives MAC packet. PC 1 applies IP header to MAC packet. PC 1 sends IP packet over the internet. PC 2 receives IP packet. PC 2 strips out IP headers. PC 2 sends MAC packet. DS 2 receives MAC packet.

Wi-Fi vs Ni-Fi? no. Ni-Fi is not an alternative to Wi-Fi/802.11. Ni-Fi is a layer 3 protocol on top of 802.11.
pi_25578950
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 00:20 schreef Kontiki het volgende:
Metroid is toch maar een demo? Het is nu nog maar een beetje rondrennen en schieten. Maar dat zegt nog weinig over het spel.
Klopt, de besturing was dan ook het enige wat ik in de preview beoordeeld heb en daar was ik niet over te spreken. Ik hoop dat ze het weten te verbeteren in de definitieve game.
pi_25582226
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 22:59 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]

MP Hunters: First Hunt vond ik vies tegenvallen. Die zou ik in ieder geval eerst ff proberen voordat je een DS koopt.
Ik vind metroid prime hunters echt heel erg meevallen, \ik vind de besturing echt erg fijn. Voor een gratis demo kun je er zeker een tijdje zoet mee zijn
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  zaterdag 19 maart 2005 @ 10:55:03 #105
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_25582694
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 00:39 schreef knater het volgende:
verhaal
Beter had ik het niet kunnen verwoorden, maar het klopt volgens mij als een bus
  zaterdag 19 maart 2005 @ 11:15:23 #106
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_25583057
Het bestuurde heerlijk joh. Je kan gewoon niet gamen
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_25583336
Super Mario 64 DS, is echt een stuk leuker dan ik had verwacht, hier kan RaymanDS niet aan tippen
pi_25583466
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 10:15 schreef RaymanNL het volgende:

Ik vind metroid prime hunters echt heel erg meevallen, \ik vind de besturing echt erg fijn. Voor een gratis demo kun je er zeker een tijdje zoet mee zijn
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 11:15 schreef Cheiron het volgende:
  zaterdag 19 maart 2005 @ 11:47:33 #109
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_25583574
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 22:57 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
heb toch wel zin in zo'n DS eigenlijk
een nieuwe handheld lijkt me toch wel erg tof

heb van de week ff gespeeld op de DS bij bart smit met Wario Ware erin
leuke game om de touchscreen lekker te gebruiken maar verder niet echt geweldig (denk ik)

er zijn alleen nog echt geen boeiende games die ik dan graag zou willen hebben...
Mario 64 wil ik opzich wel hebben (heb geen N64 gehad)
en verder zit er echt gewoon nog niks tussen...
Ik wil sowieso nog ff wachten op Metroid Prime: Hunters / dat is een game om naar uit te kijken
moet nog ff sparen ook...
Teringjantje. Als je Super Mario 64 nooit heb gespeeld op de N64 moet je op z'n minst Super Mario 64 DS spelen.

Ik herinner me nog dat ik alleen 115 sterren of 117 sterren kon halen op de N64 versie man. Maar ja, toen was ik ook maar 13 of 14 ofzo.
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 22:59 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]

MP Hunters: First Hunt vond ik vies tegenvallen. Die zou ik in ieder geval eerst ff proberen voordat je een DS koopt.
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 11:15 schreef Cheiron het volgende:
Dit is eigelijk een nadeel van de DS. Niet iedereen kan de nieuwe soort besturing even lekker vinden.

Maar je heb ook andere soorten van besturing, Vagere_Hein. Hebbie die geprobeerd? Je kan bijv. gewoon D-pad gebruiken om te lopen en de 4 knoppen om te richten. Mij lijkt het in ieder geval niet prettig.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_25583599
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 11:40 schreef Wacko-Dreamer het volgende:

[..]

[..]

Ik raad jullie ook aan om via de ''S'' mode te spelen
pi_25583700
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 11:47 schreef Ruzbeh het volgende:

Teringjantje. Als je Super Mario 64 nooit heb gespeeld op de N64 moet je op z'n minst Super Mario 64 DS spelen.
dat weet ik, maar voor alleen Mario64 ga ik geen DS aanschaffen
_____

iig goed om te horen dat er ook andere meningen zijn over de controls van MP first hunt !
  zaterdag 19 maart 2005 @ 11:59:08 #112
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_25583761
Ik vind Metroid Prime First hunters ook erg tegenvallen, maar dat komt meer door de naam dan het spel. De metroid prime's op de cube waren echt kunstwerkjes en bij deze demo is de title screen echt cool, geeft dat Metroid gevoel. Daarna is de game gewoon hersenloos knallen. Ze hadden dat spel een andere naam moeten geven want dit is een belediging voor de Metroid-serie
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_25583849
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 11:59 schreef HomerJ het volgende:
Ik vind Metroid Prime First hunters ook erg tegenvallen, maar dat komt meer door de naam dan het spel. De metroid prime's op de cube waren echt kunstwerkjes en bij deze demo is de title screen echt cool, geeft dat Metroid gevoel. Daarna is de game gewoon hersenloos knallen. Ze hadden dat spel een andere naam moeten geven want dit is een belediging voor de Metroid-serie
Het is ook nog maar een Demo, ik denk dat ze het zo hebben gedaan om de controlls een beetje te showen, en der is maar één echt knal mode: Survival, verder is regular een leuke hindernis baan (waar je wel moet knallen om verder te komen) alleen vind ik wel jammer dat er een tijd aangebonden zit.
pi_25584432
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 11:47 schreef Ruzbeh het volgende:
*knip*

Maar je heb ook andere soorten van besturing, Vagere_Hein. Hebbie die geprobeerd? Je kan bijv. gewoon D-pad gebruiken om te lopen en de 4 knoppen om te richten. Mij lijkt het in ieder geval niet prettig.
Ik ben in de preview op elke besturing uitgebreid ingegaan.
pi_25584784
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 23:13 schreef Wacko-Dreamer het volgende:

[..]

bummer...
hopen dat ze met dat afremmen in de game rekening zullen houden en dus niet onmogelijke dingen vragen
Maar toch lijkt het me een game om naar uit te kijken en de moeite waard om aan te schaffen
er zullen dan nog wel meer toffe games moeten komen, wat vast wel het geval zal zijn

*WD is stiekem een beetje Metroid fan aan het worden
Pfff jij laat je leiden door 1 mening? Zal ik je wat vertellen, ik vind de besturing fantastisch!! Beter dan op welke console dan ook. Ik denk dat Vagere Hein na 10 minuten al gestopt is.
Houd van een lijntje.
pi_25584811
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 11:59 schreef HomerJ het volgende:
hoe kan je nou zo'n uitspraak maken aan de hand van een Demo..?
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 12:52 schreef Erwtensoep het volgende:
Pfff jij laat je leiden door 1 mening?
Nee
quote:
Zal ik je wat vertellen, ik vind de besturing fantastisch!! Beter dan op welke console dan ook. Ik denk dat Vagere Hein na 10 minuten al gestopt is.
dat de meningen verdeelt zijn zegt iig al iets over de game
verder ga ik 'm lekker zelf proberen zodra de volledige versie er is
  zaterdag 19 maart 2005 @ 13:05:28 #117
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_25584989
Ik droom nog steeds over een MMORPG over Pokémon.

Er is 1 hele grote wereld, met verschillende steden en Gym's. Iedereen vangt zijn eigen pokémon en als je elkaar tegenkomt kan je vechten. Via de Wi-fi mogelijkheden is iedereen met elkaar verbonden. Het bovenste scherm is alleen voor de gevechten en op het onderste scherm staan statitieken. Met het Touch Screen kan je aanvallen selecteren. 1x per maand word een groot toernooi ge-organiseerd waar je kan mee doen als je 8 badges hebt. Zucht . Is dat te veel gevraagd?

Note: ik ben niet echt een pokémon fan, ik heb een schurft hekel aan de serie maar het concept is erg cool voor games. Alhoewel Goldy, sapphire, Yellow, Fire red etc. Bijna allemaal hetzelfde waren droom ik nog wel van een Pokémon MMORPG op de DS
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_25585115
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 12:54 schreef Wacko-Dreamer het volgende:

knip/

dat de meningen verdeelt zijn zegt iig al iets over de game
verder ga ik 'm lekker zelf proberen zodra de volledige versie er is
Jij snapt het.
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 12:52 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Pfff jij laat je leiden door 1 mening? Zal ik je wat vertellen, ik vind de besturing fantastisch!! Beter dan op welke console dan ook. Ik denk dat Vagere Hein na 10 minuten al gestopt is.
Waarom nou weer op de man spelen ipv op de bal? Als je echt geďnteresseerd zou zijn in waarheidsvinding dan zou je één voor één mijn argumenten uit de review aanhalen en ze proberen te diskwalificeren. Nu blijft je reactie hangen tussen een fanboyistische reactie en een flame. Jammer.
pi_25585172
Ik had het destijds al gelezen, maar ik zal het nog een keertje lezen

Nou, ik heb het gelezen en ik ben het er absoluut niet mee eens. De dual mode werkt absoluut niet accuraat genoeg in tegenstelling tot de stylus mode. Het enige nadeel van de stylus mode vind ik het omdraaien, voor de rest werkt het prima. Ok het is even wennen , maar daarna loopt het perfect. Ik kan niet wachten tot het spel uitkomt!

[ Bericht 71% gewijzigd door Erwtensoep op 19-03-2005 13:23:48 ]
Houd van een lijntje.
pi_25585384
zijn er eigenlijk meerder previews geschreven op games.fok over MPfirst hunt...?
beetje jammer als er maar één preview is waarbij het spel tegenviel terwijl dat echt een meningskwestie is
  zaterdag 19 maart 2005 @ 13:41:14 #121
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_25585668
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 12:33 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]

Ik ben in de preview op elke besturing uitgebreid ingegaan.
Je moet ook niet met de stylus gaan spelen maar met de thumb-strap!

Craig Harris van IGN: http://ds.ign.com/articles/564/564540p1.html
quote:

Since we got the system late in the day today, we didn't have much time to put into Metroid Prime Hunters: First Hunt, but since the game is identical to the version we played at Nintendo's Gamers Summit, our impressions haven't changed much. Except for one important factor:

The game is SO MUCH MORE PLAYABLE with the Thumb Strap.

Yes, you heard that right. The game is awkward to play using the stylus since you have to support the system entirely with the same hand that's manipulating five of the control buttons.

But when you actually get the Thumb Strap on and slide the plastic bit with the tip of your thumb, the game controls much more naturally with very little discomfort. I will say that your thumb will wear out from overuse, but not nearly as much as your entire left or right hand would by playing using the stylus. Playing with the Thumb Strap has completely changed my opinion on Metroid Prime Hunters and first person shooters in general on the Nintendo DS, because the control is so much better using it.
Goed doorlezen, Wacko-Dreamer.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_25585689
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_25585712
Ben ik het ook niet mee eens, de stylus is veel preciezer dan de Thumb Strap

Mooi plaatje roi, ik heb hem als mijn achtergrond ingesteld
Houd van een lijntje.
pi_25585795
dat plaatje
moh
pi_25586041
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 13:17 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik had het destijds al gelezen, maar ik zal het nog een keertje lezen

Nou, ik heb het gelezen en ik ben het er absoluut niet mee eens. De dual mode werkt absoluut niet accuraat genoeg in tegenstelling tot de stylus mode. Het enige nadeel van de stylus mode vind ik het omdraaien, voor de rest werkt het prima. Ok het is even wennen , maar daarna loopt het perfect. Ik kan niet wachten tot het spel uitkomt!
Reageer dan eens specifiek op de nadelen die ik ondervind. De betere accuratesse van de stylusmode t.o.v. de dualmode bestrijd ik overigens niet, maar er is meer dan accuratesse. Optimale besturing for one
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')